Ik gebruik al vanaf de 2e dag geen kruikjes meer omdat Daniëlla meteen haar temp omhoog kon houden. Moon: ik dacht ook dat regeldagen met productie opvoeren te maken had..... dan krijg ik zeker geen regeldagen want aan productie geen tekort Saskia: ik dacht ook dat je niet teveel borstvoeding kon geven maar omdat er bij mij een hele grote golf uitkomt zonder dat ze er veel voor hoeft te doen krijgt ze erg veel binnen. Omdat ze ook nog eens een hoge zuigbehoefte heeft blijft ze soms gewoon drinken. Over de buikdrager: Remco denkt dat het voor Daniëlla nu nog niet zo'n goed idee is omdat ze er dan zo in zou hangen.... hoe is dat met jullie kleintjes, zakken die niet helemaal in elkaar? en mag je er mee fietsen? ik zou namelijk niet weten hoe ik op sommige plaatsen moet komen. Suus: ik ga op zoek naar een baan voor 2 dagen in de week. vrijdag is papadag en dan wil ik nog 1 andere dag in de week werken. Doorslapen gaat hier ook niet lukken maar dat vind ik ook nog niet zo heel erg omdat mijn borsten daar toch te vol voor zitten. Soms slaapt ze 's nachts wel 4 of 5 uur achter elkaar en dat is ook erg lekker. Simke: het badje 's avonds is hier ook niet echt een suc6 want ze wil dan idd niet meer slapen en vannacht hebben we ook 2 uur met een huilend kind gezeten terwijl ze normaal nooit wakker is midden in de nacht. Ik ga ons dametje weer even een borst aanbieden want ze is de hele tijd aan het mopperen
Hee meiden, Hier een heel onrustige avond gehad. Jesper begon gisteren zo ontroostbaar te krijzen na zijn avondflesje, echt verschrikkelijk. Op een gegeven moment stikte hij er gewoon bijna in. Ik hoorde zijn eten naar boven komen enz. Ik heb toen de huisartsenpost gebeld en moesten maar even langskomen. De arts gaf zelf aan niet zoveel verstand te hebben van baby's, lekker dan! Heb ik maar verteld dat we zelf denken aan verborgen reflux. Hebben nu domperidon en zantac voorgeschreven gekregen en maandag maar even naar de eigen huisarts. Ik ga nu even snel douchen en dan naar de apotheek, lees ander keertje even weer bij hoor, nu even geen tijd voor.
@ Suus: wat vreselijk van je Jesper. Hopelijk wordt hij snel geholpen. Zo zileig als ie blijft brullen...knufsx @ ik las net in de lonunge dat liselotje is overleden aan zwangerschapsvergifting gisteren. Het lijkt me heelerg vreselijk oor haar man. Ik weet niet of baby al intussen geboren is of ook overleden is. Ik vind dit echt heel erg verschrikkelijk... @ all: de meeting lijkt me heel erg leuk. Ik ben drama in Utrecht metde auto, dus liever buiten het centrum en het centraal station. Misschien ergens leuke en rustige locatie (denk aan gezellige lunchrestaurantje bij het bos of park) met z'n allen ofzo... In november of in januari, ik kan allebei. Ik hoef pas in februari werken. In het weekend of doordeweeks, ik denk doordeweeks beter, dan is het rustig voor ons allemaal. Maar ik merk nog wel hoe we verder komen met de planning van de meeting......LEUK!
Ah, wat zielig voor Jesper Hoop dat de medicijnen meteen aanslaan, wat erg he, dat die ukkies niet kunnen aangeven wat er aan scheelt! @Simke: nee, dan is een avondbadje inderdaad geen succes als je kleintje er juist wakker van wordt... wat ik wel eens doe (en dan alleen als Ollie onrustig in zijn bedje is): Ollie met een hydrofieldoek inbakeren (heel simpel, armpje plat, doek erover, andere arm plat en andere kant van de doek erover) en dan een speentje met een druppeltje Cinababy. Hij ligt dan even tevreden te sabbelen, spuugt het speentje uit en valt in slaap... Maar goed, ik denk dat jullie ook al vanalles hebben geprobeerd, nietwaar Sorry als je nu bar weinig aan me hebt... @all: ik heb de handkolf van Avent, maar eh... al werkt ie super, hij kraakt en knarst bij de hendel (die is van kunststof, nota bene!) Wat kan ik hieraan doen en wie heeft dit ook gehad?
@han: ze hangen wel wat in de buikdrager, maar als je er geen hele dagen mee rond gaat sjouwen is het geen probleem. Ze worden wel ondersteund hoor. Je mag er alleen echt niet mee fietsen! Ik heb ook het probleem dat ik niet weet hoe ik ergens moet komen. Ga daarom zo'n spiegeltje kopen waarmee ik Jesper in de gaten kan houden als hij achterin de auto zit, kan ik lekker alleen met de auto met hem weg. De apotheek heeft de zantac nog steeds niet! Grr, onze kleine man blijft maar pijn houden. Hij wordt pas rustig tegen zijn volgende voeding aan, maar dan gaat hij weer huilen omdat hij honger heeft.
Ik las het ook net in de lounge van liselotje, wat ontzettend verschrikkelijk! Ze was volgens mij zwanger van een tweeling, die ook allebei zijn overleden dacht ik.
Hallo mama's, Ik ben een hele tijd niet geweest hier Ik heb het heel druk gehad de laatste tijd. Vanaf nu zal ik weer actief zijn. Met mama en Yasmine gaat het goed. Alleen huilt Yasmine de laatste dagen wel veel, ik denk dat ze last heeft van haar naveltje die is nog niet helemaal dicht. Er zit nog iets wits in herkent iemand dit. Ik zal even terug lezen, ik zie dat ik veel gemist heb. Ik heb ook even foto's van YAsmine in mijn album gezet.
@Maart: ja, dat naveltje moet je even laten "aanstippen" met zilvernitraat, bij het consultatiebureau. Dit had normaal gesproken al dicht moeten zijn, maar eh... herkenbaar! Gelukkig te verhelpen dus. Erg hoor, dat bericht over Lieselotje (lounge) - haar man Peter heeft beurtelings zijn twee kindjes, de tweeling, verloren en nu ook zijn vrouw...
Is er nog ruimte voor een september mama erbij? Ik ben zes weken geleden mama geworden van Niels en het lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen. Op zijn site kunnen jullie alvast een beetje kennismaken met hem. Inderdaad verschrikkelijk van Lieselotje en wat erg moet dat zijn voor d'r man! Moet er echt niet aan denken...
@Marsab: fijn dat anderen het ook hebben, dat is het fijne aan deze site, je ziet dat je niet alleen bent en anderen ook de dezelfde dingen tegenkomen, heerlijk gevoel en het geeft ook steun. @suus: we doen nu gewoon 7x 120 cc (boeit me niet wat het cb zegt, ik zie zelf dat mijn knulletje honger heeft en op de friso verpakking staat bij zijn gewicht dat hij in principe 5 x 180 mag, dus te veel krijgt hij niet) Dit gaat al weer iets beter. @darcy: we bakeren Jesse in een wrapper in, dat vindt hij wel fijn, hij maakt zichzelf dan minder snel wakker, maar kan nog wel bewegen. @all: hoe doen jullie dat met je kleine onder de douche? De buikdrager werkt hier wel, hij is in slaap gevallen en ligt nu al bijna een half uur in z'n bed te slapen, wie weet is dit eindelijk een goede oplossing?!
hallo allemaal, Heel herkenbaar jullie berichten. Thijn slaapt s nachts ook nog niet door, wordt tussen 3 en 4 altijd wakker. Thijn krijgt voeding om de 3 uur. Maar ik moet hem er vaak wakker voor maken, helemaal s ochtends. Maken jullie ze wakker voor een voeding? Ik twijfel nog of ik over moet gaan naar om de 4 uur. Overdag meldt hij zich wel regelmatig voor een voeding na 3 uur. Blijft lastig!
super simke! Wat fijn dat je ventje nu slaapt. Aiden ligt nu ook in bedje en huilde eerst wel even. Toen zijn speen in gedaan en...stil. Hoorde ik hem net weer huilen (speen uitgevallen denk ik) Maar hij werd vanzelf weer stil! Heeft de speen hem moe gemaakt denk ik en is hij toch vanzelf in slaap gevallen! De aanhouder wint he.... Savita: natuurlijk is er nog plek voor jou! WELKOM! Wat fijn Maart dat je je weer even meldt...Sneu he als je kleintje zo huilt. Soms weet je echt niet helemaal wat er nou met ze is... Prachtige foto's trouwens in je album! Suus, hopelijk knapt je mannetje snel op. Is niet niks een kereltje dat steeds huilt! Dikke knuff... Het douchen doen wij als volgt (MET PAPA): - alles van te voren klaar leggen (kleertjes, luier, creme, hydrofiele luier voor het afdrogen etc.) - Zelf eerst douchen en wassen (papa kleedt Aiden uit en wikkelt hem in een warme doek) - Als ik klaar ben geeft papa Aiden aan mij en douche ik met hem. - Zijn we klaar met douchen, dan neemt papa Aiden weer van mij over in de warme doek. - Ik droog mezelf af en kleed me aan/ papa droogt Aiden af en kleedt hem aan. _____________________________________________________ (ZONDER PAPA - alles van te voren klaar leggen (kleertjes, luier, creme, hydrofiele luier voor het afdrogen etc.) - Aiden uitkleden en in warme doek wikkelen en op het aankleedkussen in de douche leggen. Over hem heen leg ik nog een grote badhanddoek. - Zelf eerst douchen en wassen - Als ik klaar ben pak ik Aiden en douche ik met hem. - Zijn we klaar met douchen, dan wikkel ik Aiden weer in de warme doek en leg hem weer op het aankleedkussen met de badhandoek over hem heen (wij hebben vloerverwarming in de douche). - Ik droog mezelf af en kleed me aan. - Daarna droog ik Aiden af en kleed hem aan. Een groot succes! Meneertje vindt het geweldig! Wel ff denken aan gladheid, dus slippers dragen of zo!
idd verschrikkelijk van lieselotje...Heel erg. Je staat er niet bij stil dat het ook zo kan gaan. Wat er voor haar man en familie.
maart...superbedankt voor het aanpassen van mijn banner! you are a star! mooie fot's heb je in je album! mooi meisje! gwyneth heeft regelmatig dezelfde speen in, hadden wij die niet bijna allemaal gekregen in een zwangerschapsdoos ofzo ? ik hoop dat ze niet meer zoveel huilt en dat je een rustig weekend tegemoet gaat!
Savita, welkom en klets gezellig mee. Wat een naar bericht van lieselotje, verschrikkelijk gewoon geen woorden voor. Jennifer, graag gedaan Darcy, bedankt! ik zal as dinsdag even land het cb dan hebben ze inloop. Kijken wat ze daar zeggen. Hier gaat het douchen precies zoals bij Marsab. Werkt heel goed. Soms zit ik onder de douche op een douchekruk als ik met Yasmine bezig ben maar meestal sta ik gewoon gaat prima. Yasmine slaapt nu 's nacht lekker 6 uur door. Heerlijk is dat.
Ik ben niet met Matthew onder de douche genomen, maar papa jeroen wel met hem. @ Savita: welkom! @ Maart: leuke foto's. Hetzelfde speen als ik heb
Namen: Augustusbaby's 2007: Virginie83:Keld (22-08-2007) FV4500 gram/ 53 cm (laatste controle 21/09) Miss X:Yocena (25-08-2007) BV, 4310 gram/ 54 cm Noor: Chris en Tijn (26-08-2007) FV 3195 gram / 3440 gram Joepie:Esmay (30-08-2007) FV 4510 gram/55 cm Mobielfreak: Tim Owen (31-08-2007) FV 3980 gram / 51 cm? Septemberbaby's 2007: Brigitte: Judith (01-09-2007) BV 3340gr/50cm (geboorte); 4165gr/53cm (2 weken geleden) Geertje1985: Sam (03-09-2007) FV 3730gr en 53cm bij geboorte Mouschy Marijn Ejan Elad (04-09-07) BV 3960 gr. bij geboorte Jessica: Ayla (06-09-2007)FV, 3370 gr/51 cm (bij geboorte 2420 gr/43cm) Zoë: Tara (11-09-2007) FV, 4265 gram/54 cm Lovewinnie: Alicia(12-09-2007) BV/FV, 4340gr/56cm(bij geboorte 46cm/3160gr) Maart: Yasmine (12-09-2007) FV, 4080gr/53cm(bij geboorte 50cm/3360gr) Marsab: Aiden Kyen (13-09-2007) BV, (3060 gram/ 51 cm bij geboorte) 4150 gram/ 53,5 cm Suus: Jesper (13-09-2007) FV 4960 gr/56 cm bij geboorte Moons:Milan (21-09-2007) FV 4320 gram Simke: Jesse (24-09-2007) FV / 4005 gr. (bij geboorte) / 54 cm Han: Daniëlla (28-09-2007) BV, 4505 gram/ ? cm(3580 gr/51 cm bij geboorte) Miranda040172: Matthew (29-09-2007) BV / 4800 gram/60 cm (bij de geboorte: 4345 gram/55 cm) Darcy: Oliver (30-09-2007) BV / 4725 gram / 54 cm Oktoberbaby's 2007: Afspraken: 30 oktober: Noor; Chris en Tijn CB eerste prikjes 30 oktober: Mobielfreak; Tim gastro-entrologie 01 november: Brigitte; Judith eerste prikjes 02 november: Mouschy; Marijn CB prikjes wegen meten 05 november: Jessica, Ayla CB eerste prikjes 07 november: Marsab; Aiden CB eerste prikjes 07 november: Zoë; Tara CB 1e prikjes 12 november: Virginie83; Keld controle CB & 1e prikje 12 november: Han; Daniella Controle kinderarts heupen 12 november: Maart; Yasmine CB 1e prikjes 13 november: Han; Daniëlla Eerste controle cb 13 november: Lovewinnie; Alicia CB eerste prikjes 13 november: Geertje1985; Sam eerste prikjes 14 november: Miranda040172; Matthew CB 15 november: Mobielfreak; Tim cardioloog 21 november: Moons; Milan controle cb + prikjes 22 november: joepie: esmay cb 2e prikjes 22 november: Simke; Jesse 1e prikjes 10 december: Lovewinnie; Alicia echo controle heupjes 03 januari: Marsab; Aiden echo heupje
Namen: Augustusbaby's 2007: Virginie83:Keld (22-08-2007) FV4500 gram/ 53 cm (laatste controle 21/09) Miss X:Yocena (25-08-2007) BV, 4310 gram/ 54 cm Noor: Chris en Tijn (26-08-2007) FV 3195 gram / 3440 gram Joepie:Esmay (30-08-2007) FV 4510 gram/55 cm Mobielfreak: Tim Owen (31-08-2007) FV 3980 gram / 51 cm? Septemberbaby's 2007: Brigitte: Judith (01-09-2007) BV 3340gr/50cm (geboorte); 4165gr/53cm (2 weken geleden) Geertje1985: Sam (03-09-2007) FV 3730gr en 53cm bij geboorte Mouschy Marijn Ejan Elad (04-09-07) BV 3960 gr. bij geboorte Jessica: Ayla (06-09-2007)FV, 3370 gr/51 cm (bij geboorte 2420 gr/43cm) Zoë: Tara (11-09-2007) FV, 4265 gram/54 cm Rootje: Marissa (11-09-2007) BV, 4370 gram/55 cm (3055 g/ 50 cm bij geboorte) Lovewinnie: Alicia(12-09-2007) BV/FV, 4340gr/56cm(bij geboorte 46cm/3160gr) Maart: Yasmine (12-09-2007) FV, 4080gr/53cm(bij geboorte 50cm/3360gr) Marsab: Aiden Kyen (13-09-2007) BV, (3060 gram/ 51 cm bij geboorte) 4150 gram/ 53,5 cm Suus: Jesper (13-09-2007) FV 4960 gr/56 cm bij geboorte Moons:Milan (21-09-2007) FV 4320 gram Simke: Jesse (24-09-2007) FV / 4005 gr. (bij geboorte) / 54 cm Han: Daniëlla (28-09-2007) BV, 4505 gram/ ? cm(3580 gr/51 cm bij geboorte) Miranda040172: Matthew (29-09-2007) BV / 4800 gram/60 cm (bij de geboorte: 4345 gram/55 cm) Darcy: Oliver (30-09-2007) BV / 4725 gram / 54 cm Oktoberbaby's 2007: Afspraken: 30 oktober: Noor; Chris en Tijn CB eerste prikjes 30 oktober: Mobielfreak; Tim gastro-entrologie 01 november: Brigitte; Judith eerste prikjes 02 november: Mouschy; Marijn CB prikjes wegen meten 05 november: Jessica, Ayla CB eerste prikjes 07 november: Marsab; Aiden CB eerste prikjes 07 november: Zoë; Tara CB 1e prikjes 12 november: Virginie83; Keld controle CB & 1e prikje 12 november: Han; Daniella Controle kinderarts heupen 12 november: Maart; Yasmine CB 1e prikjes 13 november: Han; Daniëlla Eerste controle cb 13 november: Lovewinnie; Alicia CB eerste prikjes 13 november: Geertje1985; Sam eerste prikjes 14 november: Miranda040172; Matthew CB 15 november: Mobielfreak; Tim cardioloog 15 november: Rootje: Marissa 1e prikje 21 november: Moons; Milan controle cb + prikjes 22 november: joepie: esmay cb 2e prikjes 22 november: Simke; Jesse 1e prikjes 10 december: Lovewinnie; Alicia echo controle heupjes 20 december: Rootje: Marissa 1e prikje 03 januari: Marsab; Aiden echo heupje
Over werken: Ik heb zelf officieel een aanstelling voor 3 dagen. Ik ben docente op een universiteit en geef alleen op dinsdag college. De andere 2 dagen (te verspreiden over de rest van de week) kan ik vanuit huis werken. Op dinsdag past oma op en op woensdag is het papadag en kan ik mijn gang gaan en doe ik nog freelance werk erbij. Wat werk betreft heb ik wel geluk gehad. De kleine hoeft voorlopig niet naar een daycare. Vandaag is Rosalietje 2 maandjes. Echt leuk!