Nu effe reageren: @ Marsab: Ik zou het super vinden om jullie te ontmoeten, het is alsof ik jullie al zo lang ken, zou natuurlijk nog beter zijn om lekker in het echt te zien! En over je cyclus, ik hoop echt dat ie snel op gang komt en je snel zwanger bent. Je hebt natuurlijk lang borstvoeding gegeven en het zal zijn tijd nodig hebben. En die stress daaromtrent is natuurlijk ook niet goed, maar heb er vertrouwen in! Ga je naar de huisarts gaan? O ja, gefeliciteerd dat Aiden baby van de maand is geworden! @ Noor: Ja, hier gaan ze op 2 1/2 naar school, als ze op het potje gaan tenminste. Maar ik weet nog niet of ik het bij Keld al na Pasen zal proberen, of dat ik gewoon wacht tot hij 3 is. Dat zal de tijd moeten uitwijzen, hoe hij het doet. Op welke leeftijd gaan ze bij jullie naar school? @ Gonzo: Ja, lekker makkelijk zo centraal wonen. Gent is ook maar 25min. van bij mij. Ik hoop dat de operatie goed meevalt, maar is nooit leuk natuurlijk! Wat fijn dat Thijs loopt! @ Joyce: Kyra is weer goedgekeurd, goed zo! @ Darcy: En dan klaag IK dat ik moe ben. Petje af voor wat jij allemaal doet hoor! Gaat het al wat beter met je man? @ Miranda: Hoe gaat het vandaag met Matthew? @ Pris: Ik ben benieuwd naar de foto's!!! @ IMD: Fijn dat je geen vruchtwater meer bent verloren, super! @ HelloKitty: Kleertjes gaan kopen, altijd leuk! Hier trouwens ook een klimmertje hoor. Gelukkig weet hij nu hoe hij van de zetel enz. moet komen, dus het vallen is ook al minder. Keld staat trouwens ook altijd recht in zijn stoel, je kan en mag hem geen moment uit het oog verliezen! @ Anoek: Zijn Sarah's ogen nog zo ontstoken? @ Lovewinnie: Geweldig dat de echo goed was! Is toch altijd een opluchting hé? Over dat peuterbed, ik denk dat Keld er gewoon uit zou kruipen en ergens op de grond in slaap vallen dan. Ik zou ook bang zijn dat hij er s'nachts uitrolt. Ik heb nog niet gezien dat hij eruit klimt, dus laat ik hem nog in zijn babybedje, vind het voor het ogenblik nog veiliger. Maar in jou situatie is het begrijpelijk dat je voor een peuterbedje gaat.
Als ze 4 zijn (of bijna 4 worden) gaan ze hier naar school. Bij ons op school mogen 2 weken voor hun 4e verjaardag op school komen en ochtenden meedraaien. Vanaf hun 4e verjaardag gaan dan echt naar school. Vanaf 5 jaar is het wetterlijk verplicht.
Ik heb net de arts weer gebeld en heb eindelijk een afspraak voor morgenvroeg! Hopelijk krijg ik nu iets wat de boel opwekt! Ben helemaal blij!
Nee hoor! Ze gaan eerst naar de kleutergroep. Zo gaat het bij mij op de basisschool: Daar mogen ze kiezen op een kiesbord (ze hebben allemaal hun eigen magneet kiesplaatje die ze dan onder een activiteit plakken) Bijv. poppenhoek/ bouwhoek/ leeshoek/ op computers, constructiemaetriaal etc. Dit plaatje komt overeen met het plaatje op hun stoel en kapstok. Verder zijn er ook 4 tafelgroepjes waar ze aan kunnen werken. Op 2 tafelgroepjes liggen moetwerkjes -> knutselwerkjes/ werkbladen etc. Deze MOETEN ze die week maken. Ze mogen alleen zelf weten wanneer zie die maken (op maadag of dinsdag etc.) Op deze manier leren ze plannen en vooruit denken: als ik nu de moetwerkjes maak, kan ik aan het eind van de week spelen. Verder geven wij kringlessen, op gebied van taal en voorbereiden rekenen. (tellen, rijmen, ik zeg P/ OE / S welke letter hoor je vooraan? voorlezen, praatplaten, liedjes, letters/ woordjes stempelen, gedichtjes etc.) Natuurlijk is alles in groep 1 makkelijker dan in groep 2.
Vanaf groep 3 leren ze echt lezen en schrijven. Groep 2 begint al met letters aanleren, maar heel spelederwijs. Ik ben nu bijv. bezig met de /r/ Ik maak dan met de kinderen een lettertafel met allemaal voorwerpen die beginnen met de /r/ Ze stempelen woordjes die met de /r/ beginnen en noemen woordjes die er mee beginnen of voor kinderen die dat moeilijk vinden, woordjes waar een /r/ in zit. Ik sla door, ik kan er wel uren over vertellen! Solly... I LOVE MY JOB!
@ Marsab: Super hoor, lees het graag, want bij ons leren ze als ze 5/6 zijn echt lezen en schrijven enz. en aangezien het bij mij wel al een paar jaar geleden is, heb ik geen flauw idee hoe het in zijn werk gaat en zeker niet in Nederland! Fijn trouwens dat je je werk zo graag doet! Ook fijn dat je een afspraak hebt met de dokter!
marsab, succes bij de huisarts, ik hoop dat ie iets kan doen, dit is ook niks zo. Dikke knuf En je enthousiasme over je werk, leuk toch, lekker vertellen. Ik heb 1 jaar de pabo gedaan en toen besloten dat ik noooooooooooooooit maar dan ook echt noooooooooooit kinderen wilde. Ahum, mening is toch iets veranderd, haha Al moet ik zeggen na vannacht, pfffff, weer om 4 uur klaarwakker, lol dat ze had, heerlijk gespeeld met haar knuffels en toen is ze weer even in slaap gevalen (wel een half uur) en daarna weer vrolijk wakker. Oogjes tranen als een gek, de neus traant vrolijk mee, ik denk dat ik morgen toch even langs de ha ga. Haar oogjes krijg ik bijna niet schoon, is een heel gevecht. Nou ben ik aan het kijken voor een leuk tafeltje met steoelen en eventueel een bankje waar je ook speelgoed in op kunt bergen. Hebben jullie tips? Liefs Anette
@ Peuterbedje. Hier nog niet hoor. Tygo blijft 's morgens zelf liggen als ie wakker is. In de vakantie ging hij wel zitten / staan in bed maar thuis echt nog nooit! @ Marsab. Fijn dat je morgen bij de ha terecht kunt! Leuk om te lezen hoe dta bij jullie gaat op school. @ Hello Kitty. Ik koop regelmatig online bij Esprit. Vind ik altijd erg stoere dingen voor Tygo, volgens mij voor meisjes ook erg leuke spullen (en al een beetje uitverkoop ) @ Miranda Nee hoor niet egoistisch! Ik kan mee goed voorstellen dat je er even uit wilt en met iets anders bezig wilt zijn dan met Matthew. Nou schiet niet echt op, ben hier om 11 uur begonnen met typen ondertussen bijna 12.30 Later meer...ben aan t werk,,,,
@Marsab: hoop voor je dat je cyclus een duwtje in de goede richting gaat krijgen. Jij wil natuurlijk óók zwanger worden! Laat je even weten wat de goede man je heeft aangeraden? (en praten over school... ik kan ook uuuuuren zemelen over mijn werk!) @IMD: fijn dat je geen vruchtwater meer verliest. Het blijft toch een ingrijpend onderzoekje, he? @Anouk: een opbergmeubel is te krijgen bij IKEA. En een tafeltje met stoeltjes (hout) ook, niet duur trouwens, maar 20 euro voor het setje. Van plastic hebben ze ook leuk vormgegeven stoeltjes. Nou meiden, cijfers en rapportvergaderingen hier. Ik ben moe, heb de halve nacht zitten kijken naar de verkiezingen in de USA. Eigen schuld! Fijne dag allemaal en Virginie: beterschap!
Hey meiden, Daar ben ik ook weer eens. Hebben het de laatste daagjes wat druk gehad en ben ook erg moe. Dus vroeg het bedje ingedoken. @Rootje, Marsab, Pris en Mobielfreak: bedankt voor de leuke dag. Ik vond het echt super gezellig. En wat Pris zei is wel waar, we hebben weinig kunnen kletsen. Dus des te meer een reden om snel nog een keer af te spreken. @Rootje: leuke foto's van de kids. Hoe gaat het nu met jullie na het overlijden van je schoonmoeder? Marissa is een heerlijk grietje hoor. De enige meid en ook nog de enige die los loopt. hihi @Marsab: Fijn dat je morgen naar de ha kan. Hopelijk kan hij je iets geven zodat je cyclus snel weer op gang komt. Dat wachtn zou ook niets voor mij zijn. Ik had de trein trouwens niet gehaald, maar 15 min later stond de volgende eral. Dus was om 7uur thuis. Dus viel mee. En jullie? @Mobielfreak: Hoe gaat het nu met de bekken? Vindt het ook knap van je hoor dat je het zo lang hebt volgehouden. Dat slenteren breekt een gewoon mens al op, moet je nagaan als je zwanger bent. @Pris: ben benieuwd naar de foto's. Balen zeg dat het zo lang duurde voordat jullie uit Utrecht waren. En ook zo vervelend voor Tygo. Gelukkig viel hij op de snelweg snel in slaap. @Darcy: hoe voel je je nu? Toch wel jammer hoor dat jullie er niet waren. Snel mini meeting afspreken? @Miranda: Fijn dat het wat beter gaat met Matthew. Zo'n koorts hankt er goed in. Goed dat jullie even aan jullie zelf hebben gedacht. Dat moet je ook gewoon doen meid, niet schuldig om voelen. Snel mini-meeting afspreken? @IMD: zo te horen gaat het goed met jullie. Super dat er geen vruchtwater meer lekt. Nu heerlijk genieten van het idee dat jullie een dochter krijgen. @Joyce: Super zeg dat de echo zo goed ging. En wat knap dat jullie het dit keer niet willen weten. is wel heel speciaal. Verder alles goed? @Lovewinnie: leuk dat jullie nu al een echo hebben gehad, over 3 weken alweer. Super hoor. Alicia ook weer opgeknapt? @Noor: leuke foto's van de boys. het zijn echt maatjes zo te zien. Heerlijk. Wauw Isa al bijna naar school. Gaat echt hard. @Virginnie: Goed meid, eerst maar even aan jezelf denken. Even een stapje terug. En nu is het wel beter dat Keld er niet is, kan jij ook echt uitrusten. Jeetje al met 2.5jaar naar school. Das al snel. @Anoek: Wij hebben tafeltje met stoeltjes bij Ikea vandaan. Bankje bij Praxis of Gamma. @Hellokitty: Voelen jullie je al wat beter. Volgende keer beter meid, dan gaan jullie gewoon mee. Hoe voel je je verder? Nog gesprek met je mam gehad? @Gonzo: Heel veel succes meid a.s. vrijdag. Kan je voorstellen dat je er tegenop ziet. Een operatie is niet niks. Wauw wat goed dan Thijs los loopt. @Peuterbedje: hier ook nog niet nodig. Jamie staat wel vaak in zijn bedje als hij wakker is, maar klimt nog niet uit zijn bed. Dus nog lekker wachten. En toen... wist ik het niet meer. Ik zal proberen wat foto's te plaatsen. Lukte vorige keer ook al niet. Jamie heeft vandaag afgezwommen. Ja zelf met baby/peuterzwemmen doen ze dan. Mijn vader is geweest om foto's te maken, dus zal er een paar leuke plaatsen. Ga nog ff opruimen, mijn mams komt zo langs. Liefs, Patries
die van ikea had ik gezien maar wil nog even kijken naar andere meubeltjes, stel je voor dat ik na de aankoop iets anders leuks zie (ja, dat ben ik dan weer, eerst alles uitpluizen). Dank jullie
@ Patries: Wat een leuke foto's! Ik zou echt nog eens moeten gaan zwemmen met Keld, het is een echt waterratje! Hoe is het ondertussen met jou? @ Anoek: Slim gezien van jou! Bij mij is het meestal omgekeerd, ik koop veel te snel! @ Darcy: Rust straks maar lekker uit!
Ik vind het zo moeilijk, hier thuis niksen. Ik ben erg moe en zou eigenlijk een tukje kunnen doen, maar binnen een uurtje brengen mijn schoonouders Keld en voor een uurtje slapen, dat vind ik de moeite niet. En ik kon het ook niet laten van de badkamer grondig te gaan poetsen. Maar ik zal me morgen zo rustig mogelijk houden en niet aan het huishouden denken. Probéren toch! Komt daarbij dat ik me ook erg schuldig voel t.o.v. Keld, kan hij eraan doen dat zijn mama een beetje moe is?
Hellokitty: Zoals de andere dames al schreven, heb ook ik een tuigje in de TrippTrapp stoel en ze weet eigenlijk niet beter. Als ik haar in de stoel zet pakt ze zelf al het tuigje zo van die moet ik ook om hé! Zo schattig! Lovewinnie: Wow meis, wat goed zeg dat de echo goed was, heerlijk gevoel hé! En nu lekker verder gaan genieten. Voel je je voor de rest goed? Marsab: Groot gelijk meid dat je morgen even langs de HA gaat. Soms valt er niks over je lichaam te zeggen hé! Hopelijk heeft hij goeie tips! Suc6 meid en hier draaien mn duimen nog steeds dat je maar snel zwanger mag worden! Dikke knuf! Ledikantje/Peuterbed: Kyra slaapt nog heerlijk in het ledikantje en kruipt er echt niet uit. Zij blijft ook gewoon liggen als ze wakker is, soms zit ze, maar ze heeft ook een slaapzakje aan, dus dan is het sowieso al moeilijk om er uit te klimmen... Stoeltje/Tafeltje: Wij willen ook bij de Ikea een houten setje kopen met 2 stoeltjes en een tafeltje, maar hier zitten voor de rest geen lades in om op te bergen. All: Zo schattig trouwens, Kyra geeft sinds vandaag een handkusje aan ons. Je hoort dan een dikke smak op haar handje en geeft dan zo een kusje aan ons. Zó lief! Eet vanavond lekker shoarma, heerlijk. Heb ik echt trek ik, hihi Fijne avond allemaal! XXX