September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    He meiden,

Ik heb van de week wel mee gelezen, maar niet gereageerd (mijn vader moest worden opgenomen in het ziekenhuis, hij is wel weer thuis met medicijnen, maar er wordt nog onderzocht wat er precies aan de hand is)
    Leuk dat de jonge gezinnenbeurs leuk was, jammer dat ik niet mee kon.

@school: zoals Marsab het verteld, gaat het ook bij ons op school. Bij de kleuters een kiesbord n ook verplichte werkjes, dan in groep 3 leren lezen en beginnen met rekenen. In groep 4 komen er ook andere vakken bij bv wereldorientatie en in groep 5 komt ook aardrijkskunde, geschiedenis, natuur en verkeer erbij, in groep 6,7,8 wordt hier op door gegaan en in 7/8 hebben ze ook Engels. Natuurlijk krijgen ze ook muziek, drama, gym, tekenen, handvaardigheid, schrijven ed. En ook ik kan er eindelooos over vertellen.

@peuterbed: hier ook nog niet echt nodig. jesse gaat wel staan, maar verder niet. Daarbij is ons ledikant al iets groter dan standaard (130 bij 70 cm), het is het ledikant waar mijn oma in heeft gelegen als baby. We hebben het helemaal opgeknapt en een matras laten maken. Het heeft ook een zijkant die je neerkunt klappen, zodat Jesse er over een poos zelf in en uit kan klimmen.

Voor de rest geen bijzondere dingen.

Groetjes Simke

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Goeieavond allemaal!

Lovewinnie: gefeliciteerd met je goede echo!

Virginie: Beterschap! Hoop dat het allemaal meevalt en dat je snel opknapt!

Simke: beterschap voor je vader! Niets ernstigs hoop ik!

Marsab: goed dat je voor jezelf de knoop hebt doorgehakt om naar de HA te gaan! Houd ons op de hoogte!

Patries: leuke foto's en gefeliciteerd met zijn diploma!

stoelen: hier ook tuigjes, want anders klimmen ze zo uit hun stoel op tafel...

bed: hier voorlopig nog lekker in de ledikantjes.

Hier een zieke Isa, met koorts >39...
    Flink verkouden en hoesterig...
    lijkt op wat de jongens vorige week hadden...
    ze is eigenlijk nooit ziek, dus ze vindt het gewoon irritant dat ze zich zo rottig voelt...

Leuk om die verjalen over school te lezen!
    isa gaat volgend jaar naar de daltonschool. Leuk!
    Is zij trouwens dan zo vroeg met bijv de volgende dingen?
    - kan al vanaf dat ze twee is benoemend tellen: ze ziet de getallen en herkent deze (tot en met twintig minimaal)
    - herkent heel veel letters (denk 3/4 van het alfabet) en schrijft ook al aardig wat letters

Verder hier alles goed, Tijn legt hele meters af inmiddels hihi, gaat znel opeens!

3. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Goedemorgen meiden!

@ Noor: Wauw, knap van Isa! Slimme meid! Hopelijk voelt ze zich snel beter en kan ze weer lekker gaan spelen!

@ Anoek en Joyce: Heeft het gesmaakt? :D

x

4. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen!

Virginie: Het heeft heerlijk gesmaakt, wat kan je daar toch ineens trek in hebben hé! Vanochtend maar veel kauwgompjes eten, want volgens mij hangt er een hele knoflookwalm om mij heen, hihi

Marsab: Laat je ons weten hoe het bij de HA was? Suc6 meid!

5. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Joyce: Inderdaad, en als je er trek in hebt, dan wil je niets anders meer hé! :) Dan MOET je het eten!

@ Marsab: Ik ben benieuwd! Succes!

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemorgen meiden...

ben BRAK. Ollie gisteravond om 18:15 uur naar bed gebracht, hij was rillerig en huilde enorm. Om 22:30 uur nog een warme fles gegeven - en daarna de héle nacht een spokend, huilend, hoestend jongetje.

Heb hem bij me in bed gelegd en wauw, wat was dat kind héét :confused:
    Vanmorgen een zetpil gegeven, een half uurtje eruit voor de papfles en hem weer naar bed gebracht. Hij slaapt nog steeds.

Ik heb Ollie's temp niet gemeten, maar denkelijk dus koorts. Hij drinkt ook meer water. Vandaag een dag zorgverlof opgenomen.

@Noor: jij hebt een medische achtergrond, he? Is het normaal dat kindjes snel / gejaagd ademen als ze koortsig zijn?
    En kan ik Panadol Junior 125 mg geven (voor kindjes van 3 mnd tot 1 jaar), of is 250 mg effectiever?

Andere meiden nog tips?

(@Marsab: laat even van je horen als je de ha hebt gesproken)

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Virginie, heerlijk, we hebben de shoarma op een pizza gedaan.. Zat alleen een beetje veel kaas op maar mag de pret niet drukken

Ga zo met Sarah naar de ha, ontstoken oogjes, ze krijgt haar linkeroog bijna niet open, pas na veel spoelen en langer wakker zijn en als je het dan ziet valt het wel mee. Ze hoest heel veel kan daardoor ook niet echt slapen en rochelt.
    Ben benieuwd wat ze zegt.

Liefs

8. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Darcy: Bah, niet leuk voor jou én Ollie! Ik hoop dat hij snel weer beter is hoor, is echt niet leuk. Dikke knuffel!

@ Anoek: Succes bij de huisarts, hopelijk is geneest Sarah's oogje snel!

9. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    hallo allemaal,

Ben hier ff om te zeggen dat bij de HA niks nieuws gezegd is!
    Ik moet gewoon geduld hebben....
    Nou dan wacht ik gewoon af.
    Pris: bedankt voor je lieve sms! Super van je!
    knuffel!

10. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Marsab: Nou ja, daar ben je natuurlijk niet echt mee geholpen, maar hij heeft wel gelijk natuurlijk! :) Het gewoon zijn tijd laten, hoe moeilijk het ook is. *knuffel*

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Marsab: ben je helemaal nog niet ongesteld gewordend dan?
    Die onzekerheid nu is ook niks :(
    Hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt...

Ollie slaapt nog steeds :confused:

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    @marsab: nou daar schiet je ook niet veel mee op zeg, had je zelf ook wel kunnen bedenken.

@darcy: vervelend dat je mannetje zo ziek is zeg, sterkte! Ik gebruik trouwens sinds kort sinaspril voor Jesper, vloeibare paractemol. Een zetpil lukt echt niet meer met hem.

@noor: sterkte voor Isa, hopelijk is ze snel weer beter.

Wat een zieke kindjes zeg, er zijn er al een boel ziek geweest afgelopen weken.

13. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Darcy: Ik gebruik bij Kyra paracetamol zetpil 240 mg als ze dit nodig heeft. Dit mogen ze vanaf 1 jaar hebben. Tot 1 jaar is 120 mg.
    Heb je al een keer temp gemeten?
    Beterschap voor je mannetje, dikke knuf!

Marsab: Dus bij de HA ben je dus niks wijzer geworden, dan alleen maar geduld hebben. Pff, moeilijk is dat hé! En zoals Darcy al vroeg, ben je na het stoppen van de BV nog niet 1x ongi geworden?

14. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    nee nog niet 1x ongesteld!

15. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    De HA zei dat ik gewoon erg gevoelig ben voor hormonen, iig het regelen ervan.
    Mijn lichaam reageert daar waarschijnlijk dus heel snel en heftig op! :(

16. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Pff Darcy, wat vervelend zeg zo'n ziek kereltje. Beterschap en jij sterkte! Wij gebruiken ook 240 mg paracetamol. De cb-arts zei bij 9 mnd al dat we die mochten gaan gebruiken omdat de 120 mg niet veel meer uit zou halen. Dus als ik jou was zou ik er of 2 geven (kan dat met zetpillen?) of even andere regelen.

@marsab, balen hoor dat de ha ook niks weet. Zul je toch je geduld moeten trainen meis... ik zag trouwens dat je temp grafiekje wel stabieler wordt, misschien zit het er toch aan te komen dan :)
    Ik hoop het echt voor je!

17. Jmr

Jmr Niet meer actief

hallo mama's!

Simke, wat zul je geschrokken zijn dat je vader moest worden opgenomen! Hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is!
    Wat bijzonder dat jesse in het ledikant ligt waar jouw oma nog in gelegen heeft!

Noor, hoe is het met de zieke Isa? al wat opgeknapt? Volgens mij is dat heel snel dat Isa al veel letters kent en de getallen kan benoemen en wat helemaal knap is vind ik dan....is dat ze letters kan schrijven! Volgnes mij is ze dan wel vroeg!

Joyce, en? de knoflookwalm onder controle? hahaha

Darcy, wat zielig dat Ollie ziek is! Hoe is het nu met hem? Al ietsje beter? Koorts al gezakt? 250 mg is wel effectiever, maar weet niet of dat al mag........zie dus nu dat Joyce zegt dat dat wel mag.....
    Misschien zelf ook ff slapen nu Ollie slaapt? Ff bijkomen!

Anouk, al bij de dokter geweest?

Marsab, jammer dat je HA niks nieuws heeft gezegd....nog meer geuld hebben dus.....(en dat moet ik zeggen, heb helemaaaaaal geen geduld)
    Dikke knuf!

18. Jmr

Jmr Niet meer actief

Wij zijn vandaag voor het eerst naar de Spelotheek geweest.....
    Dat is een voorganger van de peuterspeelzaal....daar komt een groepje kindjes met hun mama's en die spelen dan van half 10 tot 11 uur ongeveer. Ze mogen zelf spelen en soms spelen ze samen. Als afsluiter worden er liedjes gezongen en soms word er zelfs geknutseld!

Mn meissie vond het geweldig! ik dacht die gaat alleen maar tegen mama aanhangen en die vind spelen met andere kindjes vast niks maar heb echt met verbazing zitten kijken! volgende week dus weer!

Ze ligt nu lekker in bedje, die is helemaal munt van alle indrukken!

kga hier maar eens even wat doen....

19. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Darcy: Paracetamol en veel slapen zijn de beste remedies tegen koorts hoor ;)

Hier bij het cb geweest vandaag voor de 14 maanden prikken, 1 in het been en 1 in de arm.. Kan zijn dat binnen 5 tot 12 dagen Tim de mazelen gaat krijgen schijnt een bijwerking te zijn van een van de prikken.. Met 18 maanden krijgen we weer een uitnodiging om langs te komen om te meten en te wegen..
    Tim weegt nu 10885 gram
    76.5 cm lang

20. Jmr

Jmr Niet meer actief

Mobielfreak, fijn dat alles weer goed was!
    ik moet volgende week, ben benieuwd wat ze weegt etc.....ze zat vorige keer rond de 8.5 kg....is dat licht? Of gewoon normaal voor een meid?
    en die prikken daar kunnen ze idd bijwerkingen van krijgen, kunnen ze best wel ff ziek van zijn geloof ik.....hoop het niet!

Deel Deze Pagina