September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jmr

Jmr Niet meer actief

kga nu echt wat doen, kheb nog steeds niks gedaan hahaha

2. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@mobielfreak, Fijn dat Tim weer goedgekeurd is. Marissa heeft de 14 mnd prikken al gehad de dag na haar verjaardag, ze heeft er helemaal geen last van gehad gelukkig. Dus misschien valt het met Tim ook wel mee.

@Hellokitty, Marissa woog vorige keer (20/8 ) 9,2 kilo en was 75 cm. Wij moeten de 12e weer voor de 'keuring'. Ik ben ook wel erg benieuwd hoeveel ze gegroeid is.

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Darcy: je kunt idd 240 mg (is vanaf 1 jaar/boven de 10kg, maar kinderartsen geven het vaak al eerder hoor) geven, 2-3 keer daags, als ie het nodig heeft. Op zich is koorts een nuttig iets: het lichaam reageert met temperatuursverhoging omdat de ziektekiemen daar niet tegen kunnen.
    Vaak geef ik PCM als de kinderen zich er rot onder voelen. Als ze verder redelijk oké zijn laat ik ze gewoon koorts hebben, soms dan wel voor de nacht een zetpil.
    Ze gaan doordat de koorts erop zakt vaak wel flink zweten en worden dus ook dorstiger, dus veel drinken.
    Snelle AH is ook op zich een normale reactie, en snellere hartslag ook, komt weer door de koorts. Het hele metabolisme gaat sneller werken zeg maar.
    Rare AH (stokken, raspen, zagen, zware) is natuurlijk wat anders.
    Hier hadden ze anderhalve week terug ook koorts en hoesten, ook wat brommen soms bij de AH, maar ging na een dag of wat over.

Niet te warm aankleden, of in laagjes, ook 's nachts kunnen ze het gemakkelijk te warm krijgen met koorts. Als ie bij je slaapt heb je daar altijd wel goed zicht op, ik had TIjn laatst met alleen een romper aan naast me zo warm was ie...

Hoop dat ie gauw opknapt! Dikke beterschapsknuffel van deze forumtante :)

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Mobielfreak: netjes hoor!

5. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Darcy. Hoelang heeft ie geslapen?
    Gaat het alweer wat beter met hem?
    Beterschap!

@ Noor Ik heb je stukje uitgeprint...altijd handig Bedankt!

@ Mobielfreak...Ik dach dat Tim groter was dan Tygo (nav zaterdag) maar Tygo is toch een klein beetje groter.

@ Hello Kitty. klinkt leuk zeg die spelotheek. Voor mijn gevoel is Tygo nog veel te klein voor zoiets :oops: Maar Tara loopt al toch?
    Nee werd er niet nerveus van bij dat jengelen in de auto. Kon gewoon echt geen kant op, eten wat ik had geprobeerd zolang mogelijk te rekken, liedjes zingen, lekker praten samen enz....En toen we eenmaal weer konden rijden viel hij al snel in slaap.

@ Marsab....Helaas niets mee opgeschoten, je hebt het in ieder geval geprobeerd! Nu gewoon afwachten en ms proberen een beetje van je af te zetten. Hoelijk is t snel ''raak'' bij jullie :D

6. Jmr

Jmr Niet meer actief

Pris, knap dat je dan zo rustig blijft....ik word daar altijd heel nerveus van als ze hard huilt in de auto....als we een lang eind moeten rijden wil ik dan nog wel eens de speen meenemen voor dat soort momenten :oops:

Tara was wel de kleinste in de groep, maar heeft zich zo goed vermaakt! Echt mooi om te zien dat je kleintje zo'n lol heeft....en ik vond haar ineens zoooo groot al toen ik haar zo zag spelen met andere kindjes.....was helemaal trots hahaha!

Zo stofzuigen, dweilen en de keuken is al gedaan.....nu nog ff het toilet en dan is mama weer klaar voor vandaag!

7. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Pris: Nou ik had je zo wel kunnen vertellen dat Tygo groter is hoor :) Da's echt een beertje die Tygo ;)

8. Pris

Pris Fanatiek lid

Patries haha afzwemmen grappig zeg! Leuke foto´s!
    Ik zat na de beurs pas te denken dat het misschien wel een beetje confronterend is geweest die dag. Allemaal dikke buiken daar enz. Heb je dat zelf ook zo ervaren of niet.

Simke Beterschap voor je vader!

9. Pris

Pris Fanatiek lid

Dit zie ik dus echt niet he :oops: :( :oops: :( :oops: :(

10. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Virginie. Rustig aan doe he thuis?!

11. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@noor, altijd handig een ervaren moeder die ook nog verpleegkundige is :) Ik heb het stukje ook bewaard, je weet maar nooit!

Ik ben laast een aantal keer naar een dreumesspelgroep geweest met Marissa, dat was echt voor kindjes tussen de 1 en 2 jaar. Ze was wel de jongste, maar ook wel een van de meest actieve. Het was erg leuk om te zien hoe ze met andere kindjes omgaat.
    Het was niet echt knutselen enzo, maar meer spelletjes voor de ontwikkeling van taal en motoriek ed. Wel heel erg leuk.
    Dit heb ik even van haar website (http://www.dreumeland.nl) gekopieerd:
    We kregen ook de teksten van de liedjes en een cd daarvan mee naar huis. We doen nog wel eens die spelletjes en Marissa vindt het erg leuk.
    Alleen de rustgevende oefeningen, daar heeft onze wildebras geen geduld voor. Op schoot bij mama als er andere kindjes zijn, vergeet het maar!

12. Pris

Pris Fanatiek lid

Speen hier ook gebruikt hoor! Maar niet gelijk wacht ik altijd wel even mee.
    Leuk is dat om die kleintjes te zien genieten he?!
    Ook weer zo'n cliche maar o zo waar: Als de kinderen t naar hun zin hebben.......

Klaar voor vandaag en morgen weer opnieuw beginnen?! ;)

13. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hihi dat geeft toch ook niet dat je dat niet ziet? Het viel mij toen in de kabouterhut al op dat Tygo zo'n flinke vent is ;) En Tim heeft heel wat schade in moeten halen natuurlijk, en dat is hem aardig gelukt, als zelfs jij al dacht dat Tim groter was :)

14. Pris

Pris Fanatiek lid

@ mobielfreak..Klein is ie idd niet, dat weet ik dan wel weer :D
    Groeit trouwens wel mooi met zijn lijn mee!

Ff wat anders; Heb je blog op hyves gelezen maar vond t natuurlijk wel errug opvallend dat jij afgelopen zaterdag een roze truitje aan had ;) ;) ;) ;) ;) haha

15. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Zal ik je vertellen dat ik dat truitje al zeker 5 jaar heb? :)

En nog een leuke: Bij Tim droeg ik een buikband met roze voetjes erop :)

Dus in hoeverre zegt het wat? :p :)

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zo me huisje is opgeruimt en alicia ligt op bed dus heb even tijd.

heb een soep verslaving dus gehakt staat op voor een tomatensoepje :)

speen: we hebben her ook 1 en gebruiken hem eigenlijk alleen met slapen. voor de uit bed gaat spuggt ze hem al uit. ik neem er toch altijd een mee voor de zekerheid als we weg gaan vooor als ze moe wordt of wel heel erg lastig.

grote: alicia is erg groot en was vorige week donderdag al 80cm. gewicht 10600 dus lang en dun als vind ik dat zelf niet goed te zien. ze heeft de bouw van mama.

dik: ik ben nu pas 6 weken maar heb een buik alsof ik ruim 16 wk ben. bij alicia ging het snel maar nu schrik er nog van als ik er naar kijk. op me werk viel het ook al op tijdens het omkleden en zij dat ik inderdaad dikker werd van al dat sinterklaas snoep haha

marsab: kunnen ze je niks geven om het op te wekken. lijkt me ook niks dat afwachten als je zo graag wilt.

alicia heeft rare buien. ze draait in het rond gilt en zingt, gaat op der kop staan om tussen der benen te kijken. weer even dansen. ze is zo gek als een deur haha.

wat ze ook doet en dat sinds vandaag is dat ze ineens begint te huilen en gillen van de pijn mettranen over der wangen en ontroostbaar, dan ineens is het weer over en gaat ze vrolijk verder met gek doen.

paracetamol: hier nog altijd 120. voel me dara beter bij en werkt nog prima.

zieke kindjes beterschap

hellokitty erg leuk hoor, ga ook vaak met alicia van zulke leuke dingen doen nu ze kan lopen en ze geniet er echt van. soms is ze wat bang voor de grotere kindjes en slaan is ze ook goed in wat ik weer minder vind. delen en samen spelen kan ze weer wel erg goed

ff naar me soep kijken

17. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Lovewinnie: Foto, foto!! Ik ben nog altijd dol op buikfoto's!!! :D Ik ben ook soep aan het maken, lekker hé!

@ Darcy: Hoe gaat het ondertussen met je Ollie? Ik geef Keld een paracetamol voor kindjes vanaf 1 jaar - 10kg. Dat zal wel 250 zijn vermoed ik.

@ HelloKitty: Fijn dat je meisje zich zo heeft vermaakt, doet goed om dat te zien. En dan besef je ook nog meer dat ze zo snel groot worden!

@ Mobielfreak: Fijn dat Tim weer is goedgekeurd. Is ook altijd een opluchting, maar uiteindelijk zie je het zelf ook wel dat alles oké is. Nu ben ik écht benieuwd naar wat het word hoor.. :D

@ Pris: Ik probeer me rustig te houden, maar dan word ik gek natuurlijk.. Zijn er al foto's van de meeting?

@ Marsab: Ik duim voor jou, niets erger dan te moeten wachten!

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    me soep is klaar jamjam smaakt heerlijk

[​IMG] dit was hij 25 oktober op de dag van de positieve test

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007