September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Goedemorgen mama's!

Zelf ben ik ook niet helemaal lekker te pas...
    Gisteravond kreeg ik me toch buikkrampen, niet normaal meer.
    En ik heb dan ook erg vaak op de wc gezeten... :oops: :oops:
    Ik kreeg ook een misselijk gevoel...bah.
    Dus Hellokitty, kan best zijn dat je meiske het van mij heeft, of ik van haar! (sorry) :(

Hopelijk knapt ze snel op, zielig zeg! Dat kan zo snel gaan he, zo zijn ze vrolijk en het andere moment zo ziek als een hond!
    Ik vond het trouwens weer reuze gezellig gister! Thanks meid! :D

@ Mobielfreak: Wat zijn de foto's leuk geworden! Heb de foto gelijk opgeslagen! Bedankt voor de link! ;) En Tim is dus ook nog niet opgeknapt! :( Hoe gaat het vandaag met hem?

@ Darcy: ook al een oorontsteking! :confused: :( De kleintjes zijn daar zooo gevoelig voor! Toen Aiden dat had, was hij ook ontzettend afgevallen. Je kon echt zien dat hij ziek was. Maar goed, de week erna had hij alles weer ingehaald. hihi Gelukkig heeft Ollie (net als Aiden) wel wat reserves! ;)

@ Saskia: wauw, een super vakantie gehad dus! Leuk! Knap dat Anne al visje kan zeggen!

@ all: Ik weet niet of het komt doordat ik me niet helemaal lekker voel, maar mijn temp is ineens enorm gestegen! :confused: (zie tempkaartje)
    Van de week waren mijn ovulatietestjes wel wat donkerder, maar nog niet écht een positieve test...Maar zou ik die misschien gemist hebben? Omdat het bijv. 's nachts was? Vanmorgen was ik wel wat warm, ik gok dat het toch daardoor komt....Mijn temp van morgen maar ff afwachten! ;) Spannend. Een zwangerschap zit er anders toch niet in, we hebben niet geklust deze dagen... :rolleyes: Maar ik ben allang blij als ik ongesteld zou worden.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@noor hier staan alle fotoos: http://annedaniels.nl/2008/11/huttenheugte/

@woordjes:
    volgens mij zitten we nu op:
    papa, mama, opa, aai, poes, abba (abby dus eigenlijk), otje (dotje dus), visje en hap! (als ze zit te eten of honger heeft)
    oh en niet te vergeten: aap

:)

3. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ huttenheugte foto's: erg leuk!

@ marsab: beterschap, vervelend dat je niet lekker bent. Hopelijk word je snel ongesteld...

@ mobielfreak: echt leuke foto's van de beurs, jammergenoeg sliep tim op dat moment. Hoe gaat het nu verder met Tim?

@ feestje gisteren: ik was met matthew gisteren op het feest, op de surinaams, matthew was echt vreetzak, hij proefde echt van alles en vond 't lekker. Toen we thuiskwamen besloot ik hem geen warm eten geven, omdat het teveel was. Ik heb hem maar boterham met worst gegeven en dan lekker mandarijn.
    Wat denken jullie?
    Vanmorgen heeft hij 3 poepluiers binnen 3 uur :confused: , waarvan de laatste echte mandarijnpoep duidelijk te zien zijn, want hij slikte mandarijn gewoon door zonder te kauwen!

@ Darcy + Marsab: Toen Aiden ook ontzettend was afgevallen, was dat ook bij Matthew zo. Gelukkig zijn hetw eer goedgekomen met Aiden en Matthew. Inderdaad hadden ze wat reserves in hun lichaampjes opgebouwd. ;)

4. Saskia78

@miranda: anne lust ook allerlei surinaams eten ja
    gekke kind :)
    we hebben het superpittige nog niet geprobeerd maar alles dat niet extreempittig is vind ze tot nu toe hartstikke lekker
    ze eet ook altijd met onze surinaamse nasi mee
    (mijn schoonmoeder vindt die bijv. al te pittig.. maar anne eet het alsof het snoepjes zijn)

overigens.. toevallig hadden wij eergister hetzelfde
    ze ahd een olvaritpotje met pasta op omdat wij "niets" aten
    en volgende ochtend zat het net zo in de luier als het uit het potje kwam
    moest ERG denken aan een pop die ik vroeger had
    die gaf je iets te eten door de mond
    en er zat een luiertje bij.. omdat het er ook aan de onderkant weer uit kwam :)

5. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Nou het gaat nog steeds niet zo lekker met Tim nu..

Vannacht kon ik mijn bed weer uit om Tim zijn bed te verschonen, had alles weer ondergespuugd helaas..
    Vandaag is hij echt hangerig, wil t liefst alleen maar bij mama hangen.. dus heb 'm net lekker op zijn bedje gelegd, en het is stil dus die zal wel weer in slaap gevallen zijn.. Wasmachine draait overuren hier momenteel, heb maar 2 moltons en dat is normaal gesproken genoeg, nu dus maar een badhanddoek als molton gebruikt op zijn bedje, omdat ik de boerenkool-was 2 keer heb kunnen doen omdat er overal nog stukjes boerenkool zaten :(

Hij heeft net wel weer een droge boterham gegeten en ontzettend veel gedronken. Heb hem vannacht na zijn overgeefbui niets gegeven, omdat ik bang was dat het er ook weer uit zou komen..

6. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ saskia: dat hadden we ook weleens uit het potje, zo terechtkomt in de luier!

2 moltons maar? Hier heb ik thuis wel 10 moltons liggen. Altijd makkelijk, beter teveel dan niets.
    Boerenkool is vaak moeilijk uit te wassen, pff....

Beterschap voor Tim, voor je is het wel zwaar nu je zwanger bent...

7. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Tja de ellende is dat Dennis absoluut niet tegen spuugruimen kan, dan gaat hij zelf meedoen, dus ik moet t ook allemaal zelf doen helaas..

8. MamaMo

MamaMo Lid

14 jun 2008
    76
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Wat leuk te lezen dat de beurs zo leuk was en wat een leuke foto's! Als ik jullie allemaal wat beter ken wil ik ook een keertje mee :)

@alle zieke kindjes: Beterschap! Hoop niet dat Lorenzo nog ziek gaat worden. Is in zijn korte leventje nog maar 2 keer ziek geweest en weet dan nooit zo goed wat ik moet doen hoewel dat vele knuffelen altijd wel erg welkom is aan beide kanten :D

@Surinaams: Hier ook zo eentje! Geef m roti en je hebt geen kind meer aan m!

@woordjes: Nog niet zoveel hier. Doeg (of iets wat erop lijkt, Ada (de hond die eigenlijk Lady heet) en mama allleen als de nood hoog is.

Ben al 2x bij m'n moeder geweest met Lorenzo. Het was erg gezellig en Lorenzo voelde zich er meteen thuis. Voel me er zelf ook rustiger bij. Ben blij dat ik gewoon gegaan ben. Heb ook met m'n broer erover gesproken en die kwas kwaad toen hij hoorde wat zijn vriendin aan voorwaarde had gesteld voor de omgang met hun. Hij heeft me meerdere keren gezegd me geen zorgen te maken. Wel lief toch? :D

9. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen mama's!

Voor alle zieke kindjes heel veel beterschap! Volgens mij heerst er echt wat zo te lezen :cry:

Marsab: Jij ook heel veel beterschap meis! En wie weet zegt die temp toch iets. Spannend!

Saskia: Leuk te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad op vakantie, heerlijk hé!

All: Het etentje van vrijdagavond was zeer geslaagd en Kyra heeft zich voorbeeldig gedragen. Ze zat er gezellig bij in de kinderstoel en heb geen kind aan haar gehad *trotse moeder*! :D

Voor de rest weet ik het ff niet meer... :oops:

Fijne dag allemaal!

-X-

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Saskia: leuk hee die foto's!
    Wat is Anne groot en wijs en lekker bol geworden! :confused:
    En die meubels he: Volgens mij heeft de firma centerparcs in de jaren 80 een hele fabriek in Roemenie leeggekocht! :)

11. Saskia78

hm je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben over die fabriek in roemenie

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi allemaal ben ik ook weer eenkeertje.

fotos: wat zijn ze leuk. echt balen dat ik er niet bij kon zijn :(.

mijn neefje ze zijn hem op het spoor waarschijnlijk. weet niet of jullie het mee hadden gekregen maar hij is ontvoerd door de moeder. ik kreeg een tip van een moeder van die vaak komt op deze site en zij werd getypt door iemand en tipte mijn weer. we zijn erg blij en alle info is aan de politie door gegeven. hopelijk kan ik hier snel goed nieuw vertellen

marsab: kan inderdaaad zomaar zijn dat de tesjes nog niet helemaal positief waren en je de eispong wel hebt gehad.hier ook wel is gehad en me temp was dag erop omhoog en testjes weer licht. duim voor je dat je dan maar snel ongesteld mag worden en er dus weer een cycles op gan is gekomen

woordjes: hier ineens doet ze net of ze niet meer kan praten en alles is "tie". ze kon al best veel en nu heel soms mama, tata (zij eerst altijd papa). al het bezoek heet bata ? de kat heet "eo"ipv djego haha. en verder dada en dan zwaaien. kut ipv kus (ja schaam me dood) nee en nee schudden vaak alleen schudden en niks zeggen. verder alles tie tie tie haha met een wijzend vingertje

peuterbed. we hebben er een envrijdag gaat hij in elkaar. we hebben flink geshopt bij de ikea :) en ze krijgt dus een nieuw bed, beddegoed, klamboe, krukje, bekbedje en ja een kussen haha.. nu ga ik even sparen voor de bijbehoorende commode zodat de gehele babykamer op de kast na kan overhuizen ver een paar maandjes.

surinaams: ik lust opwitte rijst na niks buitenlands blerk. daarin tegen lusten ferdi en alicia maar al te graag dingen zoals roti :)

mobielfriek: beterschap voor je mannetje. is altijd zo zielig als je kind ziek is

pittig eten: van de week heeft ze als onbijt salsa chips op de rotzak. ferdi had dit op en laat zoals altijd de zak op tafel liggen daarna (tja manne) en ik zet alicia over het hekje in de keuken zet mijn koffie en hoor ineens smak smak kraak kraak haha. ze vond het heerlijk. paar uurtjes later bij de oppas had ze me toch en luier haha tot der nek toe was ze gevult :) iets te pittig geweest maar ze vond het heerlijk ze eet ookgaar sate die wat pittig is en macaroni hot vind ze ook erg lekker. ik kannog geen zwarte peper weg krijgen haha

eten ove rhte algemeen: alicia eet de laatste weken ook slechter en denk dat het eenpiriode is. ze wordt niet dikker maar wel steeds langer. ze is in 3 maanden tijd maar 400 gr gegroeit en wel 4 cm. ze is nu 80cm en weegt 10600gr. soms eet ze van der avond eten maar 4 hapjes en wil niet meer. dag erop eet ze weer alles op. boterhammen eet ze nog maar 1/2 tot 1 stuk en maakt geen verschil wat ik er op doe. als ik er worst op doe een ze wel eerst heel de worst op en dan alsnog een stukje brood. bij de oppas eet ze soms wel 3 boterhammen haha de rotzak. snoep en koek gaater altijd in en drinken doet ze ook prima.
    fruit lust ze ineens alleen nog maar appel en geen stukjes nee gewoon een hele en gaat zeker voor de helft op :)

hellokitty, jij ook beterschap voor je ukkie

ik ga ff wat doen voor me meisje wakker wordt.

doeidoei

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wat het lopen betreft het gaat hier prima. ze loopt al sinds een week of 3 zelf naar de speeltuin en terug wat toch wel zeker 1km is. daarbij speelt ze ook nog in de speeltuin en als we thuis zijn is ze nog niet uitgelopen. ook gaat ze zelf naar de bakker te voet aan de hand wat nog verder is. gisteren voor het eerst de markt over e o wat vond ze dat geweldig. evenalles onderzoeke. rond stappen en papa en mama hielden haar wel in de gaten. ze kreeg een lekker stukje loempia waar ze heel trots mee rond liep. ik ga nu erg twijfelen of ik wel een dubbele buggy moet halen en niet gewoon een normale kinderwagen met plankje erachter. als we ver weg gaan pretpark ofzo dan is papa der toch bij en kan ze altijd in de buggy. momenteel wilze niks met de buggy te maken hebben

14. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Aiden heeft zijn eerste stapjes los gezet!
    Vrijdag ging hij uit zichzelf los staan. En gister liep hij 3 stapjes naar mij toe! Hoe snel gaat het ineens! hihi Hij vindt het nog wel heel eng, maar ik denk dat hij binnenkort echt goed gaat lopen.

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Marsab: hier óók een kind dat vandaag een paar stapjes los liep!
    Trots kunnen we zijn, he?

Ziet er overigens naar uit dat jij een cyclus gaat krijgen nu. Prettig, is je erg gegund.

@MamaMo: goed van je broer, jij ook weer wat gerust. Plaats es een foto van jou en de kleine, zien we hoe je eruit ziet ;)

@Miranda/Saskia: hier ook wel eens een luier met duidelijk herkenbaar avondeten. Apart is dat :)

@Lovewinnie: ik zou ook gaan voor een kinderwagen met plankje. En een lichte, opklapbare buggy achter de hand houden voor grotere afstanden. Hoe voel je je trouwens?

@Joyce: jij dus ook een trotse mama, met een dochter die lekker mee uit eten gaat :)

@Miranda; hoe is het met Matthew?

@Patries: hoe is het met jou en Jamie?

En alle andere mama's: hoe gaat het ermee? ;) :D

16. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Zo we zijn weer terug van een paar daagjes bij mijn ouders.

Even paar korte reacties:

@saskia, fijn dat de vakantie leuk was!

@zieken, o wat vervelend allemaal en veel beterschap!

@marsab, ja hoor ziet er uit als ei! (kijk maar bij mijn grafiekjes, ziet er vaak ook zo uit). Stoer dat Aiden losse stapjes heeft gezet!

Zo nu ga ik weer snel op de bank hangen want deze mama voelt zich ook al een paar dagen niet helemaal lekker.

Trouwens, Marissa heeft vandaag voor het eerst helemaal alleen met een lepeltje haar hele bordje leeggegeten. Zo leuk om te zien...

Nu ga ik echt
    Bye!

17. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    He meiden,

Jemig wat is er alweer een hoop geschreven. Ik heb alles al wel gelezen, maar weet niet meer precies wat allemaal. Ik reageer op wat ik nog weet:

@baby mobielfreak: ik heb het op de een of andere manier vaak mis. Ik heb tot 37 weken gedacht dat Jesse en meisje zou worden (daarvoor was het dan ook niet op de echo's te zien). Met de 37 weken echo zag ik dat hij een hij was. Ik gok dus maar niet.

@lopen: vandaag liep Jesse ineens hele stukken alleen (lees een meter of 10). Hij maakte ook bochtjes en bleef her en der los staan. Eerst kon hij alleen rechtdoor en moest er een doel zijn (mama, papa, kastje oid)

@foto's weer een hoop leuke foto's gezien (jonge gezinnen, huttenheugte )

@zieken: beterschap allen.

Groetjes Simke

18. MamaMo

MamaMo Lid

14 jun 2008
    76
    0
    0

Euh... ik kreeg de foto niet kleiner :( Mocht niet kleiner dan 400 nog wat op mijnalbum.nl?
    Anywayz.... Dit zijn wij in Spanje afgelopen zomer :D

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Oooooooooooh mooie foto zeg!
    Super!

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.426
    36.302
    113
    @darcy: toen Jesper vorige week zo’n hoge koorts had wilde hij ook helemaal niet eten, alleen maar drinken. Zolang ze genoeg vocht binnenkrijgen is er niks aan de hand. En als Jesper koorts heeft wil hij ook alleen maar slapen, de hele dag door.

@marsab: Super dat Aiden zijn eerste stapjes heeft gezet! Jippie!
    en hoe is je temp nu? Denk je dat het je eisprong was?

@surinaams eten: dat heb ik nog nooit gehad (schaam, schaam), is dat zo lekker? Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf wel iemand ben van de hollandse pot.

@mamamo: fijn dat het goed ging bij je moeder en dat je broer er zo over denkt is ook super! En een heel mooie foto zeg.

@huttenheugte: haha, die meubels zijn verschrikkelijk he.

Hier een lekker rustig weekend gehad, mijn man is eindelijk geslaagd voor zijn rijbewijs haha, dus dat is wel lekker. (4e keer)

Jesper staat sinds vorige week los, ben benieuwd wanneer nu de 1e stapjes eraan komen.

Ik slik etos zwanger worden pillen momenteel, maar normaal heb ik een cyclus van 26/27 dagen en een eisprong rond dag 14/15 en nu zit ik al op dag 17 en nog niks, ook de ovutestjes geven nog niks aan. Lees ik net dat je door die pillen ook de eisprong uit kunt stellen… grr, heb ik dat natuurlijk weer. Ben er dus net meteen maar mee gestopt.
    Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee?

En nog een vraagje, wij zijn bezig met een brusje voor Jesper, maar mijn vriend wordt er een soort van zenuwachtig van zeg maar. Hij zegt dat hij het niet meer zo leuk vind om te klussen nu het ‘moet’. Ik snap wel een beetje wat hij bedoelt, maar ja, een kindje komt er niet zomaar. Ik snap het niet zo goed, eerst wilde hij elke dag wel bij wijze van spreke, maar nu moet hij echt overgehaald worden, waar ik dus niet zo’n zin in heb.. Herkennen jullie dit? Of heeft iemand tips voor ons? We willen graag een 2e kindje, maar zo is het niet meer zo leuk zeg maar. We krijgen er nu ook al ruzie om en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Deel Deze Pagina