September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    morgen dames

Hier nu 1 dag alleen met onze kleine meid achter de rug, remco moet helaas weer aan het werk. Gelukkig hebben we een heerlijke meid dus geen moeite met alles alleen moeten doen.
    Helaas wilde ze gister niet echt goed slapen overdag en sliep telkens maar 15- 30 minuten voor ze weer wakker werd en eigenlijk wilde eten :( Speen geven en dan weer even slapen... en zo de hele dag door. Normaal slaapt ze gewoon goed, zou dit komen omdat remco nu weg is?

Simke: hier gaat het douchen ook zo als bij marsab alleen heb ik het nog niet zonder remco gedaan en dat ga ik waarschijnlijk ook niet doen want we vinden het wel fijn om samen te doen. Heb gister Daniëlla na de douche een soort van babymassage gegeven en ze vond het heerlijk!

savita: welkom!

suus: hoe gaat het nu met jesper? hopelijk wat beter.

roxx: ik maak niet wakker voor een voeding. hier heb ik dan ook het (luxe)probleem van dat ze te veel voeding binnenkrijgt.

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Misschien heeft Daniëlle 'n regeldagje gisteren.
    Dat heeft Matthew ook weleens ...

3. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Nou dat denk ik niet echt want regeldagen zijn toch om meer voeding? Aangezien onze dame teveel voeding binnenkrijgt kan het daar niet aan liggen.
    Net weer: heeft ze ongeveer 1,5 uur liggen mopperen voor ze in slaap viel en de speen maar steeds uitspugen.

Die speen heb ik echt spijt van dat ik daar aan begonnen ben, ze wil nu bijna niet meer gaan slapen zonder het rotding. Aangezien ze hem de hele tijd uitspuugd of uit laat vallen als ze bijna slaapt kan je dus de hele tijd weer naar haar toe om het ding er weer in te proppen.

Van de andere kant heeft ze hem ook wel weer nodig want ze drinkt nu ipv 20 minuten ook maar 10 minuten waardoor ze niet aan haar zuigbehoefte voldoet..... moeilijk moeilijk! Te veel melk is ook niet altijd makkelijk....

4. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Heel begrijpelijk. 's Nachts vraagt Matthew gelukkig om voeding om de 3 a 4 uur. Maar overdag juist over 1,5 a 3 uurtjes. Nu zijn mijn tepels erg pijnlijk, omdat hij nogal erg druk en beweeglijk is tijdens het drinken. Als het pijn doet, rem ik hem af met het drinken, en en dan opnieuw aanleggen. Ook drinkt hij 10 minuutjes ipv 20 min. 's Nachts gelukkig 20 min.
    Net als je dochter. Zal het aan hun leeftijd te maken hebben of zo?
    Matthew wil ene moment graag de speen en andere moment spuugt hij uit. Soms kwijlt hij 'n btje...ik denk maar...toch niet dat hij nieuwe tandje krijgt :confused: (daar is veel te vroeg voor, denk ik)

5. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Gisteren voor t eerst met Jesse gedoucht. Ik met hem onder de douche en papa die m aanpakt en afdrrogt/aankleedt. Ging perfect en hij vond t erg leuk.

Heeft er al iemand bericht gehad van de babydozen (prenatal en etos)? En zijn er nog meer babydozen die je aankunt vragen?

@roxx: Jesse komt ook om de 3 uur en wij maken hem niet wakker, hij komt zelf en heeft dan ook echt honger. 's Nachts laat hij er wel 4 tot 4,5 uur tussen zitten. Hoeveel geef jij je kleine? Wij nu 7 x 120cc.

@all: hebben jullie kleintjes ook last van het uur terug? Hier wel een beetje, het schema ligt nu een uur voor en dat komt dus vanavond slecht uit. We proberen het nu steeds een beetje te rekken, zodat we weer op de oude tijden komen.

Groetjes Simke

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

pff wat een verhaal erbij zeg.. gewoon 4 pagina's ind ie paar dagen dat ik erniet was :)

@difrax: hier bij de etos verkopen ze ook difrax 3 standen spenen.
    omdat ik die niet wilde heb ik een difrax-look-a-like gekocht want mevrouw wil enkel uit het kleinste difraxspeentje drinken :)

@opstaan snachts en huilende papa's: mja hier slaapt paps ook meestal door hetr gehuil heen.
    in begin stond hij steeds op om de luier te doen en dr naar de slaapkamer te brengen.
    maarja.. ik moet TOCH wakker worden ivm de borstvoeding.. dus wat mij betreft mag ie wel blijven liggen :)
    maar hier dus gister ook bijna een huilende pappa omdat anne ALLEEN maar wou huilen de 4 dagen dat hij thuis was.
    maarja.. ze is ook snotverkouden dus ik ben bang dat het daar aan ligt.
    en verder huilt ze ook als ze wil eten.. dus hij was helemaal zielig dat hij dr niet kon troosten.. en dat ze alleen maar wilde eten.
    maarja.. ik moet zeggen.. ik voel me soms gewoon een melkpak en soms denk ik ook weleens "goh.. HIJ kan tenminste lekker knuffelen/kroelen zonder dat ze accuut honger krijgt"
    gelukkig zijn we per saldo wel heel blij en gelukkig.. maar soms heb je van die dagen.. :)

@jennifer: hier doe ik hem gewoon om.. en laat 1 zijkant open...
    dan til ik dr met 1 arm op (hand tussen dr beentjes)
    en dan kan je dr er zo inzetten en evt met je andere hand dr beentje richting "beengat bijsturen maar meestal hoeft dat niet.

@simke: ik zit nu ook met anne op 1 arm omdat ze wakker word als ik dr wegleg
    ik voed nu snachts in het donker.. dat helpt iets :)
    btw ik ben gister ook een uur buiten gaan lopen met de buikdrager want we werden echt helemaal gek van het huilen.
    gelukkig werkt dat :)

7. Leuk dat ik met jullie mee mag kletsen!

Even voor de statistieken; Niels was bij z'n geboorte 2510 gram (een lichtgewicht dus), en hij weegt nu 4220 gram. Groeit dus hartstikke goed!
    Hij is nu ong. 52 cm. Geboortelengte weet ik niet want dat hebben ze niet opgemeten.

12 november moet hij naar het CB voor z'n eerste prikjes.

Oh en hij krijgt flesvoeding.

@ Simke; Niels heeft geen last gehad van het uur terug. Normaal gesproken komt hij om de 5 uur (ook 's nachts) en vanacht pas na 6,5 uur! Dus dat uur is ook meteen weer goed gemaakt. Wel lekker hoor dattie ineens zo lang achter elkaar slaapt. Hoop dat hij dit doorzet (ben echt niet meer gewend om zo lang non-stop achter elkaar te slapen).

Hij krijgt trouwens 6x150, schijnt wel wat veel te zijn maar hij eet het meestal helemaal op dus hij schijnt er toch behoefte aan te hebben.

Overigens heeft hij qua uren niet echt een vast schema; dit verschilt van dag tot dag.

Ik ben nog niet met Niels onder de douche geweest, zit een beetje met het probleem hoe ik dat moet doen. Staan hier wel een paar goede tips op dus wie weet ga ik het binnenkort een x proberen. Ben alleen dan wel weer bang dat ik te warm douche (wij hebben geen temp. regelaar op de doucheknop). Hoe doen jullie dat, gewoon op gevoel?

Over werken; ik ga 3 dagen werken. 1 dag gaat Niels naar het KDV, 1 dag past mijn schoonmoeder op (......) en 1 dag heeft mijn man een papa-dag.
    Aan de ene kant heb ik wel weer een soort van zin om te beginnen, maar aan de andere kant weet ik zeker dat ik m'n kleine ventje zo onwijs ga missen!
    Gelukkig duurt het nog even (begin 3 januari weer).

Fijne zondag allemaal.

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hallo allemaal!

Weer even achter de pc, vrijdag teammiddag gehad, voor het eerst de mannetjes achtergelaten bij man + oppas voor een paar uur en het was gelukkig prima gegaan! Gisteren hee; gezellig vrienden op de borrel gehad. De mannen deden het redelijk vannacht, maar kwamen wel een keer ectra voor de voeding, heb het idee dat ze erg hongerig zijn de laatste twee dagen. Misschien toch maar iets meer voeding in de fles doen.

Savita: welkom, klets lekker mee! Wat is Niels al hard gegroeid!
    Enneu: vanwaar die ...... achter het woord schoonmoeder? ;)

@Zoe: hoe heb je die gaatjes verwijd? met een speldje beetje gepoerd?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    @savita: welkom meid!
    Idd, vanwaar die puntjes achter schoonmoeder haha?

Jesper gaat straks naar de creche, schonmoeder wilde ook wel oppassen, maar dan breng ik hem echt liever naar de creche hoor! Moet er niet aan denken dat ze hele dagen op mijn kleintje past.

Ik heb er ook over nagedacht om te stoppen met werken als mijn vriend straks een baan heeft, maar ik denk toch niet dat het wat voor mij is. Ik zit een beetje in dubio. vind het wel zielig om Jesper naar de creche te bregen, ook als is dat het rationeel gezien niet, maar ik denk wel dat ik een leukere moeder ben als ik een aantal daagjes werk..hmm en financieel gezien scheelt het natuurlijk ook een hele hoop als ik blijf werken.

Nog niet echt verbetering te zien, maar ik heb gelezen dat het met de medicijnen ook wel 4 dagen kan duren, dus we wachten nog even af.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    @savita: jesper krijgt trouwens gem. als 6 X 180 cc, dus het kan nog erger hoor.. maar hij woog dan ook al 6 kilo bij de laatste weging. Hij was al 5 kilo bij de geboorte, 2 x zo zwaar als niels dus. Raar idee eigenlijk.

11. @ Suus; zo, wat eet jouw kleine lekker veel! Wat zeggen ze daarvan op het CB? Ze gaven mij nl een beetje het idee dat ik Niels volprop aangezien hij zoveel krijgt. Maar ik heb zoiets van; als die het opeet dan zal die er wel behoefte aan hebben, toch?
    Hopelijk gaat het snel weer beter met Jesper, niks vervelenders als je kleine man pijn heeft en je kan er niets aan doen. Voel je je zo machteloos!

Noor; wat goed dat je wat zonder de kleintjes hebt gedaan. Tot op heden heb ik dat nog niet gedaan. Moet er wel binnenkort van komen denk ik, kan moeilijk altijd bij hem zijn.

Tsja m'n schoonmoeder; het is een schat van een mens (echt waar!), maar soms krijg ik een beetje de kriebels van d'r. Ze denkt af en toe echt alles beter te weten. Ze past ook op de kinderen van de nicht van m'n man en ze vergelijkt Niels continue met hen. Wordt af en toe vervelend.
    Maar aan de andere kant weet ik zeker dat ze een goede oppas zal zijn, het zal allemaal vast wel goed gaan.

Ach, ik denk dat (bijna) iedereen wel eens dubbele gevoelens bij z'n (schoon-) moeder heeft.

12. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    Namen:
    Augustusbaby's 2007:
    Virginie83:Keld (22-08-2007) FV4500 gram/ 53 cm (laatste controle 21/09)
    Miss X:Yocena (25-08-2007) BV, 4310 gram/ 54 cm
    Noor: Chris en Tijn (26-08-2007) FV 3195 gram / 3440 gram
    Joepie:Esmay (30-08-2007) FV 4510 gram/55 cm
    Mobielfreak: Tim Owen (31-08-2007) FV 3980 gram / 51 cm?

Septemberbaby's 2007:
    Brigitte: Judith (01-09-2007) BV 3340gr/50cm (geboorte); 4165gr/53cm (2 weken geleden)
    Geertje1985: Sam (03-09-2007) FV 3730gr en 53cm bij geboorte
    Mouschy Marijn Ejan Elad (04-09-07) BV 3960 gr. bij geboorte
    Jessica: Ayla (06-09-2007)FV, 3370 gr/51 cm (bij geboorte 2420 gr/43cm)
    Zoë: Tara (11-09-2007) FV, 4265 gram/54 cm
    Lovewinnie: Alicia(12-09-2007) BV/FV, 4340gr/56cm(bij geboorte 46cm/3160gr)
    Maart: Yasmine (12-09-2007) FV, 4080gr/53cm(bij geboorte 50cm/3360gr)
    Marsab: Aiden Kyen (13-09-2007) BV, (3060 gram/ 51 cm bij geboorte) 4150 gram/ 53,5 cm
    Suus: Jesper (13-09-2007) FV 4960 gr/56 cm bij geboorte
    Gonzo: Thijs (15-09-2007) BV 3485 gr/50 cm bij geboorte, 4115 gr/53 cm op 12 oktober
    Moons:Milan (21-09-2007) FV 4320 gram
    Simke: Jesse (24-09-2007) FV / 4005 gr. (bij geboorte) / 54 cm
    Han: Daniëlla (28-09-2007) BV, 4505 gram/ ? cm(3580 gr/51 cm bij geboorte)
    Miranda040172: Matthew (29-09-2007) BV / 4800 gram/60 cm (bij de geboorte: 4345 gram/55 cm)
    Darcy: Oliver (30-09-2007) BV / 4725 gram / 54 cm

Oktoberbaby's 2007:

Afspraken:
    30 oktober: Noor; Chris en Tijn CB eerste prikjes :(
    30 oktober: Mobielfreak; Tim gastro-entrologie

01 november: Brigitte; Judith eerste prikjes :(
    02 november: Mouschy; Marijn CB prikjes :( wegen meten
    05 november: Jessica, Ayla CB eerste prikjes :(
    07 november: Marsab; Aiden CB eerste prikjes :(
    07 november: Zoë; Tara CB 1e prikjes :(
    08 november: Gonzo; Thijs CB 1e prikjes :(
    12 november: Virginie83; Keld controle CB & 1e prikje :(
    12 november: Han; Daniella Controle kinderarts heupen
    12 november: Maart; Yasmine CB 1e prikjes :(
    13 november: Han; Daniëlla Eerste controle cb
    13 november: Lovewinnie; Alicia CB eerste prikjes :(
    13 november: Geertje1985; Sam eerste prikjes :(
    14 november: Miranda040172; Matthew CB
    15 november: Mobielfreak; Tim cardioloog
    21 november: Moons; Milan controle cb + prikjes :(
    22 november: joepie: esmay cb 2e prikjes :(
    22 november: Simke; Jesse 1e prikjes :(

10 december: Lovewinnie; Alicia echo controle heupjes

03 januari: Marsab; Aiden echo heupje

13. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    Ik ben ook weer even boven water. Afgelopen week nog druk geweest met kraamvisite, dacht dat ik nu wel het merendeel gehad had, maar er zijn altijd laatkomers!

Thijs is sinds donderdag wat ziekjes, heeft hele dunne groene diarree gehad, wat nu wel wat dikker is, maar nog steeds groen is. Hij huilt ook meer, is verkouden en is ook wat huileriger dan normaal en spuugt regelmatig wat "witte vlokjes"melk terug, beetje vreemd...Vind het zo zielig, maar kan er helaas weinig aan doen dan hopen dat het snel over is.

Hier wordt mijn vriend trouwens ook niet wakker 's nachts, wat is dat toch met die mannen? :)

Over die meeting, lijkt me ook erg leuk, maar moet ook best van ver komen (uit Zeeland), ligt eraan hoe het dan gaat.

@Suus, het is te hopen dat het snel beter gaat met Jesper!

Ik heb nog niet alles teruggelezen, ga ik zo eens doen. In ieder geval nog een fijn weekend iedereen!

Groetjes,
    Angela

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    @savita: ik kreeg heel erg op mijn kop bij het CB, ik deed het allemaal verkeerd en gaf hem veels te veel. Ik heb hem toen minder gegeven, maar hij schreeuwde de hele dag door. Langs de huisarts gegaan. (die 25 jaar op zuigelingenbureau heeft gewerkt) en die gaf aan dat ik het gewoon mocht geven als hij daar behoefte aan had.

@hee meid, alles goed? Hoe is jouw herstel van de keizersnede gegaan? Ik voel me op zich nu wel weer heel goed, alleen heb ik nog steeds zo'n lelijke vochtbult? boven het litteken..

15. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    wij hebben judith afgelopen dinsdag weer laten wegen en meten:
    4470 gram en 55 cm....... jippie! En alweer 8 weken oud..... wat gaat de tijd snel he

@suus: meid vervelend die reflux klachten... judith had het ook maar dankzij de medicijnen gaat het stukken beter nu..... we gaan binnenkort afbouwen... Heb je het hoofdeind van zijn bedje ook al wat omhoog.. dat kan ook helpen

@doorslapen: een heerlijk kind hier.... ze slaapt van de laatste voeding van rond 24 uur vaak tot ongeveer 7.30 uur door... beetje afhankelijk van hoeveel ze gedronken heeft... Gisteren en vandaag zelfs nog een uur langer.... heeeeeeeeeeeeerlijk

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Savita: welkom hier enne... mijn schoonmoeder is ook lief en goedbedoelend, maar als ik haar niet een beetje in de gaten houd (lees: haar überenthousiasme temper), dan staat ze hier elke dag op de stoep en neemt ze gezellig allerlei taakjes van me over zoals verschonen en uit bed halen etc. Maar goed dat ik het hart op de tong heb ;)

@Suus: ik wou jou nog zeggen dat ik eventjes extra heb laten kijken naar mijn litteken donderdag jl. Wat blijkt: ik heb geen vochtbult boven mijn litteken, maar een bloedstolsel. Is heel normaal, het lichaam schijnt het keurig te gaan absorberen, beetje bij beetje. Zou jij dit ook niet kunnen hebben? Gelukkig gaat het weg, 't ziet er niet uit en ik heb ook nog een 'flubberbuikje' van die malle keizersnede :(

@all: ik ga morgen Ollie laten wegen, ben benieuwd wat hij sinds donderdag is aangekomen (stond toen op 4725 gram.)

Vandaag is hij vier weken oud - en heeft mama een lesje geleerd. Ollie sliep zo lekker de laatste nachten, kwam zich keurig elke 3 a 4 uur melden voor de borst... een zaterdagje visite, allemaal ooms en tantes die boven hem hingen bij het verschonen en meneer heeft me 3/4 nacht wakker gehouden en zelf oorverdovend gehuild :confused:

Meteen de resterende kraamvisite van vandaag afgebeld en ook voor de komende week. Dat arme kind kan het niet verwerken, al die mensen. En ik ben het ondertussen BEU om mijn dag te laten leiden door tijdstippen en afspraken met mensen, verdorie, die kraamtijd glipt toch al zo door onze vingers heen :(

Wat onze omgeving ervan vindt, zal me nu een worst zijn nu ik mijn kleine mannetje zo overstuur heb gezien. Als ze Ollie willen bekijken, dan is hij over een maand ook nog cute and adorable!

@Jennifer: blij dat je een normale banner hebt, ik vond het griezelig worden ;)

@Miranda: mijn linkertepel doet weer zo zeer, nog even en ik heb zo'n Afrikaanse hangtiet, Ollie hapt en speelt er soms mee als ik even niet oplet met aanleggen :)

17. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    @Suus, hier gaat het herstel goed na de keizersnee, ik heb gelukkig geen last van een vochtbult boven het litteken, wel blijft het gek aanvoelen, net of dat deel van je huid niet van jou is, erg vreemd! Ik heb dinsdag controle bij de gynaecoloog, ben benieuwd wat ze zegt, zou wel weer graag langzaam met sporten beginnen. Heb jij al een controle gehad?

Trouwens dat van die pijnlijke tepels door "misbruik" van de baby ken ik wel. Afgelopen nacht bedacht meneer ineens dat het wel leuk was om met beide handjes met scherpe nagels de pijngrens van een tepel te verkennen....wat deed dat ZEER zeg, de tranen sprongen in mijn ogen...
    Af en toe is hij ook druk aan draaien met zijn hoofd met tepel en al...erg gezellig! Waarom geef ik ook weer borstvoeding ;) ?

Ik zal zo nog eens paar foto's van Thijs in mijn album zetten, ik zag dat ik er nog maar één had staan.

18. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi!

Hier ook een septembermama,
    mijn kleine prinsje is geboren op 2 september 2007....
    Vinden jullie het erg als ik meeklets?
    :D

Vandaag is mijn zoontje precies 8 weken oud, wat gaat de tijd toch snel...

xxx Newlymom

19. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Newlymom, welkom en klets gezellig mee.

Yasmine heeft afgelopen nacht van 23.00uur tot 08.00uur geslapen, wat was dat lekker zeg. Hopen dat ze het nu weer doet.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    @darcy: dat zou het idd ook kunnen zijn, 14 november controle, vraag ik het dan direct even.

@gonzo: ik heb pas de 14e een controle, zou eigenlijk dinsdag al zijn, maar dan kon ik geen oppas regelen en aangezien het niet echt goed gaat met Jesper neem ik hem liever niet mee.

Ik ben trouwens gisteravond voor het eerst weer even op de crosstrainer gegaan. 20 minuutjes, maar was behoorlijk kapot daarna haha. Ik begin gewoon rustig aan weer een beetje met bewegen, dat kan vast geen kwaad.

Deel Deze Pagina