Hallo mama's Misschien weten jullie al niet meer wie ik ben. Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest De laatste tijd erg druk gehad en 's avond na mijn werk geen zin om achter de pc te zitten. Ik las dat lovewinnie zwanger is, GEFELICITEERD! Weer hele mooie foto's gezien. De meeting was ook geslaagd zo te zien. Jammer dat ik er niet bij was andere keer. Met Yasmine gaat het goed, ze loopt heel goed kruipt helemaal niet meer. Ze rent zelfs door het hele huis en kan overal bij. Loopt me ook de hele dag achterna ze is sneller als ik Sorry dat ik niet op iedereen kan reageren.
hai mama's! ff tijd om te lezen en te reageren...mn moppie ligt lekker in bed! Ze lijkt wel weer een beetje beter te pas als gisteren! Gelukkig! rootje, oei ja dat is waar ook! Uit een ledikant klimmen is enger dan zo'n bedje! Kan me voorstellen dat je een traantje moest wegpinken! Dat zou ik ook hebben! Heb net haar badje en standaard opgeruimd.....vink ook helemaal niet leuk hahaha Ik ga sowieso naar de afspraak morgen, weet het alleen nog niet wat die prikken betreft....ik vraag hun wel ff! Ik heb namelijk zo'n idee dat hun het niet zo'n goed idee vinden. Toen ze klein beetje verkouden was en prikjes moest deden ze ook al een beetje moeilijk....we zien wel! Marsab, ik weet wie ik moet bellen als ik een creatief iemand nodig ben! Wat heb je veel bedacht! Ik weet niet zo goed of ik een engelse of nederlandse naam wil. Vind een engelse wel heel mooi maar ik weet niet of dat verstandig is in een dorp....moet natuurlijk wel goed te onthouden zijn etc. etc. Ennuh....misschien ook meteen in de naam laten weten dat ik ook nageltjes doe.....(begin in januari)....kstuur je ff een pb! en wat betreft de etos pillen, ik zeg ff laten staan! Foliumzuur lijkt me veel beter! Nou, tis alweer bijna half 2, kga ff wat doen! toedeloe!
@ Rootje: mooi peuterbed! Wel groot zeg! Echt peuter, he @ Maart: hartstikke leuk om iets van je te horen, tuurlijk ken ik je nog wel evenals de anderen. Wel hebben de anderen ook aan je gedacht hoe het met je zou gaan! Matthew en ik lopen nog steeds in pyjama, echt lekker relaxte dag en samen geslapen, heerlijk....nu ff ana de slag gaan, omkleden en dan boodschappen doen! Toedeloe, liefsx
Hé meiden! Heb ff geen zin en puf om op iedereen te reageren. Wel wil ik ff kwijt dat ik vanmiddag voor het eerst door het kdv werd gebeld dat Kyra 39.2 had ! Dus ben gelijk haar gaan ophalen. Ik schrok wel hoor van het telefoontje, want ze hebben nog nooit gebeld, dus als ze bellen haal je je gelijk allerlei enge scenario's door je hoofd. Gelukkig alleen maar koorts, maar ze is niet lekker. Vanavond ook niet gegeten en ze lag om 18u al in bed en heb haar niet meer gehoord. Vanmiddag op kdv ook haast niet geslapen, dus ze was ontzettend moe. Morgen gelukkig lekker vrij, maar hopelijk wordt ze niet ziek. Denk zelf dat er een kiesje doorkomt, want ze heeft knalrode wangen en volgens mij voelde ik een klein puntje in haar mondje. Het blijft zielig...
@rootje: stoer hoor zon groot bed en ja.. daar zou ik ook even een traantje om pinken denk ik (het badje is hier trouwens nog steeds ERG in trek) werd vanmiddag gebeld door het kdv remember de koortsstuip een maand geleden ofzo anne had 38.9 en ze waren erg zenuwachtig dat het nog eens zou gan gebeuren dus ze vroeg mij of ze die medicijnen mocht geven die we daar neer hadden gelegd (oxazepam zegmaar) dus ik "nee.. want daar zijn ze niet voor" maar ze waren zo zenuwachtig dat ik job maar gevraagd heb of hij dr op kon halen. (dat kwam met zijn werk net beter uit zegmaar.. al ging ik stiekum liever zelf ) nadat hij dr opgehaald had.. telefoon van job dus ik eh.. toch maar weer richting kantine gehupt want tja.. blijf een mama he hadden ze tegen job gezegd dat ze van mij geen paracetamol hadden mogen geven. en dat ze dat normaal juist doen bij kindjes die weleens een koortsstuip hebben gehad nou wil ik mezelf geen expert noemen ofzo.. maar paracetamol doet weinig tegen koortsstuipen in extreme gevallen zou het zelfs een stuip kunnen veroorzaken (die kans is nogal minimaal zegmaar) het gaat namelijk om grote temperatuursverschillen (stijgen EN dalen) in korte tijd dus heeft ze al koorts.. dan is de kans dat ze ineens een koortsstuip krijgt nogal klein.. want als ze al koorts heeft.. zal die niet heel snel ineens nog veel verder stijgen. anyway.. om een lang verhaal kort te maken.. we moeten binnenkort een gesprek hebben met het kdv-lokatiehoofd. dit om te praten over het beleid van kdv met medicatie (paracetamol en heftigere zaken dus) en over hoe ze nou precies met die koortsstuipen om moeten gaan. ben zeer benieuwd dus... en anne.. die ligt in bed.. diep in slaap ze is echt goed brak. ze was vanochtend al huilerig.. maarja ook nog moe van de vakantie dus ik maakte me niet zo'n zorgen kennelijk was ze toch al wat ziekig toen. lekker slapies vannacht en zo een warme fles melk dan zien we morgen wel weer verder
lekker kroelen dus maar en slapen bedacht me overigens later dat anne donderdag haar 11-maanden prikjes moet krijgen voor eh.. de 3e keer ofzo tot nu toe is nog niet 1 afspraak daarvoor doorgegaan.
@Joyce: ach, wat zielig Wel fijn dat je morgen vrij bent, kan ze in elk geval goed uitslapen en uitzieken. En jij kan het ook rustiger aan doen, je ben al over de helft, moet je denken @Marsab: je hebt van VSM Mama een multivitamine met foliumzuur. Ik ben er erg over te spreken, slikte altijd Supradyn voor de weerstand en energie en deze pil bevat alles voor als je zwanger wilt worden, bent of borstvoeding geeft. Ik geloof, na e.e.a. gelezen te hebben, dat de supplementen die jij gebruikt juist de boel in de war zouden kunnen sturen. Zeker weet ik het niet, maar goed, het kan ik elk geval geen kwaad om ze te laten staan @Miranda: knippen plakken - en dan dus even naar je eigen profiel gaan en al je gelezen berichten pakken. Het is een heidense klus, maar ik heb het ook gedaan bij ons topic 'bevallingslijst september 2007 mama's.' Erg leuk om te hebben. Ik weet trouwens niet zeker of ik een paar dagen zonder forum kan als ze de boel gaan omgooien en vernieuwen, hoe noodzakelijk ook @Saskia: arme Anne, ook al zo'n dagje als Kyra Ik hoop dat je dochter lekker zal slapen en opknapt! @Rootje: een kinderbedje... wauw, wat gaat het hard... maar ja, je dochter liep natuurlijk ook al met 9 maanden @all: hier een slopend dagje op de universiteit gehad, moet nu nog een berg toetsen nakijken voor morgen en een les voorbereiden, dus vroeg slapen zit er niet in Wel fijn dat mijn man er weer is, hij zorgt voor Ollie en ik kan jullie even lastig vallen voordat ik aan de slag moet Fijne avond!
Tja en Saskia: prikken prima, maar zou ze echt moeten? Of is het te verzetten (opnieuw dan, maar goed, jij bent de mama!)
@saskia en joyce; he bah, nog meer zieke kindjes, sterkte! @saskia: Jesper was net ziek geweest met de 11 maanden prikjes, hij mocht ze toen niet hebben. Hier een kindje met 1 knalrood wangetje, ik denk dat er weer een kiesje aan zit te komen, want hij wilde ook niet eten. (zo zielig, hij is normaal zo'n hongerlapje. )
Saskia: ik schaar me achter jouw mening! Bij pcm moet je voordat ie is uitgewerkt anders weer geven anders krijg je juist extreem snelle temperatuurstijging als ie uit gaat werken! Heeft het zkh er geen folder over? Of goeie info op het internet, misschien dat ter inzage geven?! Joyce: veel beterschap voor je kleine meid! Verder goed? Suus: auwie, die rotkiezen ook.... Hier zijn ze overigens helemaal niet zo snel geneigd om de prikjes uit te stellen, als ze echt ziek zijn natuurlijk wel.. Ze vragen het wel altijd netjes, of ik ze fit genoeg vind
@noor: tja laatste keer wilde ik het niet omdat ze de avond ervoor die koortsstuipen had gehad leek me geen goed idee en dat begrepen ze bj het cb prima mja ik denk dat ik het foldertje dat wij uit het ziekenhuis meekregen maar eens opzoek en wat dingetjes uitdraai van internet.. dat moet toch voldoende zijn denk ik vanochtend op kdv zeiden ze al "ja je zag dr al wat wegtrekken enzo.. en dat vonden we toch wel eng" en ze zei ook "we zeiden al tegen elkaar... ojee daar gaan we weer" nahja.. dat kan dus niet vanochtend maar weer uitgelegd dat dat dus niet zo werkt.. maar had niet het idee dat het helemaal over kwam
Goedemorgen! Onze laptop thuis heeft problemen met de adapter dus kan heel af en toe even kijken en dan stopt ie er alweer mee. Gelukkig kan ik hier (op t werk) wel beetje lezen en schrijven ....hoewel ik maandag een paar keer begonnen ben met een berichtje maar elke keer maar half @ Hello Kitty. Als het voor in het dorp is zal ik denk ik iets met je eigen naam doen. Salon ***** @ Joyce Gaat t beter met Kyra? Zo zielig die tandjes....Bij Tygo komen er 4 kiesjes en een tandje door Hoe gaat t met jou? Heb je buikfoto's? Lekker dat je thuis bent vandaag voor Kyra! Beterschap @ Suus Ook al een kiesje! Septembermama's zitten lekker in de kiesjes zeg! @ Darcy / Miranda. Kan je niet website op cd branden zoals ie op dat moment is?! @ Darcy Je bent echt verslaafd hihi! Is het gelukt met alles? Lekker dat je mannetje weer thuis is. @ Saskia. Leuke foto's Klinkt als een leuk weekendje. Idd altijd maar afwachten hoe het gaat, maar gelukkig goed uitgepakt @ Rootje...Jeetje alweer in een groot bedje Time flies.......en dat ze er ook uit is geweest Jeetje zeg. Leuk bedje! @ Marsab Was je in een creatieve bui haha! Heb je al gehoord of ze het pakketje heeft gekregen.? En ja die lekkere dingen.......Grappig he. Tygo heeft nu 1 keer patatjes en een frikandel op en werd mega enthousiast. Heeft gewoon een hele frikandel op en bleef roepen DIe Die DIe Maar ja die lekkere dingen zorgen ervoor dat ik weer aan de acupunctuur ben Moet nog steeds 8 kg vanaf voordat ik op mijn gewicht voor de zwangerschap zit Maar ik ga er weer voor! @ Miranda. Lekker zo'n dagje in pyama. Heerlijk! Nou kon nu niet meer naar beneden scrollen, dus voor degene die ik ben vergeten.....SORRY! Tot later. Liefs pris
Hey meiden, Lees wel mee, maar geen puf om op jullie te reageren. Ik zit even niet zo lekker in mijn vel. Jamie is niet lekker, veel huilen ook 's nachts, erg vroeg wakker 's ochtends. Hij vraagt de hele dag aandacht, wil alleen maar bij je op schoot etc etc Verder eet en drinkt hij goed. Denk dat er toch tandjes door gaan komen, tja dat denk ik al 2 weken. Daarnaast hebben we afgelopen zaterdag een heftig gesprek gehad met mijn schoonouders. Hebben sinds we in NL zijn weinig contact en zij geven vooral ons de schuld van alles. Ze vinden dat wij contact moeten opnemen, dat wij bij hun langs hadden moeten komen, dat wij niet open genoeg zijn naar hun etc etc En zij? Zij doen in hun ogen alles goed. Terwijl het 2 mnden heeft geduurd voordat ze eindelijk bij ons appartement zijn wezen kijken, niet op Jamie zijn verjaardag konden komen en daarna niet even gebeld hebben om te vragen hoe het was geweest en wanneer ze dan konden komen etc etc. Oja en Marc schijnt alleen maar over zichzelf te kunnen praten en toont weinig interesse naar zijn ouders. En de klap op de vuurpijl. Ons leven draait alleen maar om Jamie en verder om niets. En bedankt. Dus het gaat hier lekker, zoals jullie horen. Dat van mijn schoonouders zit me behoorlijk in mijn maag en daarnaast maak ik me zorgen over Jamie. Gister was het precies 5 wkn geleden dat we een mk hebben gehad. En hier zijn nog geen te bekennen. Heb normaal cyclus van 30-32 dgn, dus zit daar nu boven. Tja wil graag testen, maar ben bang voor negatieve uitkomst. Het zou natuurlijk ook te mooi om waar te zijn direct na mk zwanger. mmm wat zouden jullie doen? Ben wel wat misselijk in de ochtend, maar ja kan ook de stress zijn door het gedoe met mijn schoonouders. Bah bah en bah En ik moet vanmiddag ook nog naar de tandarts een gaatje boren. En 1 ding waar ik een hekel aan heb ik de tandarts. AAAAAHHHHHHHHH Sorry voor mijn ego verhaal,maar moest het even kwijt. Liefs, Patries
@patries: maar je leven draait toch ook om jamie? mijn leven draait absoluut wel om anne in ieder geval. ook om andere dingen.. maar anne staat toch wel bovenaan stiekum allicht eens tijd voor een goed gesprek met zn viertjes? eens uitleggen waarom je dingen doet zoals je doet en vragen waarom zij het kennelijk anders zien dan dat jullie bedoelen. en natuurlijk ook zeggen wat jullie dwars zit
@saskia: Tja dat vinden wij ook, ons leven draait ook om Jamie. Maar dat is toch logisch? We hebben afgelopen zaterdag dus gesprek gehad met zijn 4tjes. We konden zeggen wat we wilden, maar ze willen het niet van onze kant bekijken. Dus wij krijgen zeg maar de schuld, net alsof we kleine kinderen zijn. Ik vind het zo onvolwassen. Het is zo makkelijk om altijd maar een vinger naar iemand te wijzen, maar eens naar je zelf kijken ho maar. Ik snap het gewoon niet. Zij vinden dat het zo uitgepraat is, nou ik niet. Ik voel me er echt nog niet happy onder.
hmm lastig hoor vervelende is.. dat mark natuurlijk ook hun kind blijft dat is het rotte met ouders wat die tandjes betreft.. hadden bij anne ook best wel lang van "goh zou ze tandjes krijgen" echt een paar weken.. we hadden het al afgedaan als "fase" in de hoop dat het vanzelf over zou gaan. maar ineens had ze 4 tandjes tegelijk dus p zich... kan 2 weken tandjespijn best anne is ook niet van de bijtringen enzo.. dus dat helpt ook niet echt wij zetten nu stukjes appel in de koelkast en dan krijgt ze gwoon af en toe een stukje koude appel dat scheelt wel ietsje
Patries. Sorry maar ik vind t niet normaal als ze pas na 2 maanden in jullie app. komen kijken. En er kan altijd wat zijn dat ze niet op jamie zijn verjaardag kunnen komen (bij mijn ouders trouwens niet maar peter zijn ouders is weer een ander verhaal) maar komop je kan toch bellen of iets?! Lekker dat ze dat over marc zeggen Vind ik ook niet normaal hoor. En alles om Jamie draait...? Ja kan ik niet over oordelen hoe dat bij jullie gaat. Maar ja een kleintjes hebben aandacht nodig toch?!