September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@pris: dit is ook het verkeerde seizoen om af te vallen :)
    overal ligt lekkers!

@sintmaarten: hier werd wel halloween gevierd
    maar ik heb denk ik 6 kids aan de deur gehad
    die hebben allemaal een fluitje gekregen.. (was over van annes verjaardag en ze mochten zelf kiezen.. diverse snoepjes of de fluit.. allemaal wilden ze een fluit)

@gewicht: is anne hier nou de enige 10plusser?
    en dat met 71cm ook nog :)

alhoewel ze sinds die meeting wel is gaan lopen
    en voor mijn gevoel word ze nu in verhouding langer
    dus allicht snel gegroeid of iets afgevallen
    morgen weer cb.. dan horen we het wel :)

2. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Saskia: Gewicht, Kyra woog vorige week bij het CB 11 kg en 465 gr bij een lengte van 76 cm. Dus Anne is niet de enige 10+-er ;)

Sint Maarten: Ik heb heel flauw de bel eruit getrokken, want Kyra lag gisteren natuurlijk al om 18u in bed :oops: Maar ik zag wel een hoop kindjes in de straat lopen... :rolleyes:
    Waarschijnlijk lopen we volgend jaar ook mee met onze kids ;)

3. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Saskia: Tim is 10885 gram bij 76,5 cm dus ook 10plusser ;)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    @saskia: haha, jesper is al een 13 plusser!

@lovewinnie: wow, alicia is dan echt wel veel gegroeid! Jesper is over de 80 cm (weet niet precies, moet over 2 weken pas heen), maar die was al 56 cm bij de geboorte.
    Persoonlijk zou ik trouwens toch nog eens proberen om de voeding in de nacht weg te laten. Op deze leeftijd moet dat toch niet meer nodig zijn.

@patries: jeetje meid wat een nare situatie met je schoonouders, ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten. Enig idee wanneer je je eisprong hebt gehad ivm eventueel toch een testje wagen? Je zult niet de eerste zijn die gelijk weer zwanger is.

@joyce: leuke foto's! Mooi buikje ook hoor, super!

Hier vandaag een mega positieve ovulatietest. Had hem maar niet aan mijn man laten zien, zag hij hem zelf liggen op de badkamer. Weet je wat hij zegt: 'ha, dat wordt vanavond dus even bezig gaan he?!'

Mannen...

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Lovewinnie: ik snap ook wel dat je er 's nachts liever nog even uit gaat voor Alicia, zeker nu je zwanger bent. Dan maar een flesje, maar vervelend is het wel.

@Patries: begon me al een beetje zorgen te maken om je. Eerste punt: misschien toch even een testje doen? Tweede punt: een wijsheid als een koe - je kunt je schoonouders niet veranderen, maar wél hoe jij met ze omgaat (en met de gevoelens die je bij hun acties krijgt.)
    Misschien is een 'afkoelperiode' wel zo goed nu. Kun je alles even laten bezinken. Je bent geweest, hebt met/tegen ze gepraat en nu valt er even niks meer te zeggen.

@Joyce: moooooie foto's, mooie buik!

6. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Onze 'kleine' woog 11.600 en 81 cm dus 10+ en 80+.
    Een flinke dame dus, wat een verschil trouwens tussen alle kleintjes.
    Ze loopt een paar stapjes maar nog niet zoveel.

Patries, ik zou ook een testje doen maar ik heb weinig geduld qua testen. ;)

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Patries: jemig wat een rotsituatie....
    Ik zou helemaal op tilt slaan als ik zo'n mail kreeg!
    Erg moeilijk...
    Probeer het niet teveel persoonlijk op te vatten.
    Mensen proberen hun eigen gezeik altijd te projecteren op de ander.
    Veel sterkte!

Ik heb Sint Maarten gelopen met Isa: die heeft voor een maand snoep binnengehaald!

HelloKitty: hoe was de echo?
    Waarom geef je haar anders niet eerst opvolgmelk met pap en daarna nog wat brood naar behoefte?
    Doe ik ook.

Marsab: mooie cijfertjes hoor!

Lovewinnie: leuk de eerste keer sinterklaas!
    Hihi de kruidnootjes lust ze vast wel!
    (Hier maken ze samen de trommel open!)

Rootje: ook al van die mooie cijfertjes!

Pris: en genoten van de MTV awards laatst? ;) :)

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Zelfs hier een 10plusser, netaan dan ;)
    zie mijn onderschrift. :)

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Joyce: mooie buik!
    en leuke foto's zeg! :)

10. Saskia78

ze is toch wel de kleinste volgens mij

Nouja.. Beter zo dan te mager op zich :)

11. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    goedemorgen!

Net ff de herhaling van het sinterklaasjournaal gezien, hihi.
    Op school bij de kleuters gaan we het thema doortrekken. Dus ik moet goed op de hoogte blijven wat er besproken wordt! Zo leuk!

@ pris: Ik gebruik de hema Jip en Janneke gel. Maar soms ook de gel van Marc! hihi

@ joyce: mooooooie buik! En lieve foto foto's bij de geitenboerderij!

@ Noor: jouw mannen doen het ook goed zeg! ze groeien lekker he! En leuk dat Isa zoveel snoep heeft binnen gehaald (ook voor papa en mama, jammie!) :)

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
  13. Saskia78

de meeste recente weegschaalstand: 10.270gr en 72,5 cm :)

oftewel... of we het avondpapje willen afschaffen anders word ze te dik....
    aldus het cb :)

en ipv nutrilon gewoon halfvolle melk dus

14. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties.
    Ik ben ook weer erg trots op mn buik! :D :D :D

Hier vandaag druk dagje op mn werk, dus kan weinig reageren ;)

15. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hoi meiden,

Ten eerst meiden bedankt voor al jullie lieve woorden. Het doet mij goed te horen dat ik dus niet gek ben zeg maar. :rolleyes: Nou ja jullie weten wat ik bedoel. Ik probeer het te laten rusten en over een tijdje zien we wel weer. En zal toch een keer moeten komen dat we weer heen gaan, anders zullen de problemen blijven. De toekomst zal het leren.

Even op iedereen reageren:

@Hellokitty: Lijkt mij ook niet gek dat Tara wat is afgevallen, veel bewegen en wat ziekjes. Ja dat merk je meteen aan de kids. Wat betreft opvolgmelk. Ik geef Jamie iedere ochtend gewone melk met appel/knisper pap. Daarna een stukje fruit van mama en nog wat brood als hij nog trek heeft.
    Ik zal ook even meedenken over de naam van je salonnetje. Zal ook zeker je naam erin verwerken. En die weet ik nog. ;)

@Lovewinnie: Alicia is zeker niet klein, maar haar mama ook niet. Fijn dat je je op en toe zwanger voelt. Zo hoort het toch? Wanneer ga je voor de 2e echo? Balen zeg dat Alicia ’s nachts nog voor een flesje komt, kan me voorstellen dat je daar wel eens van baalt. En dat is zeker zwaar.

@Marsab: Aiden is dus weer helemaal goed gekeurd. Super hoor. En wat goed dat hij zijn 1ste stapjes los heeft gezet. :whistle:

@Pris: Ik vind het super van je dat je zo je best doet om af te vallen. Echt super meid. Helaas geen foto’s gemaakt van het St Maarten lopen. Kunnen we natuurlijk altijd nog doen. Even snel ’s avonds met lichtje en lampion. Hihi :)
    Wat goed dat Tygo aan 2 handjes loopt. Voor je het weet loopt hij los.
    Hier trouwens ook de blauwe Jip en Janneke gel van de Hema. Werkt super!

@Joyce: Wat een mooi buikje heb je. Daar mag je zeker trots op wezen. Fijn te horen dat het beter gaat met Kyra. En leuke foto van de geitenboerderij. Wij willen misschien dit weekend weer heen.

@Saskia: Dus Anna een klein dik propje. Heerlijk toch? Hier kind heeft nu eenmaal zijn eigen bouw. Ik vind het wel schattig staan.

@Mobielfreak: Hoe gaat het met jou meid? En je bekken gaat dat nog? Nog bedankt voor de link voor Jamie zijn foto van de beurs. Helemaal leuk.

@Suus: O heerlijk hé die mannen. Het is ook nooit goed. :rolleyes:
    Ik vertelde niet aan Marc wanneer mijn vruchtbare dagen waren. Maar na een paar dagen achter elkaar klussen had hij het meestal wel door. :) Gelukkig kon hij er wel om lachen. Ik deed met die dagen gewoon even extra mijn best, dan had Marc niet het gevoel van het moet zeg maar. En anders zou ik ook zeker een rust periode inlassen. En een vakantie doet ook vaak wonderen. Hier wel iig. ;)

@Darcy: Wat je zegt klopt helemaal. Ik kan mijn schoonouders toch niet veranderen. Maar toch had ik ook wat begrip van hun kant verwacht. Helaas zit dat er niet in denk ik. Ik had gister al besloten het maar even te laten bezinken. De boosheid zit nu even te hoog zeg maar. En dan zien we wel. Hoe gaat het verder met jullie? Ook nog druk aan de studie?

@Berbel: Ook al een grote meid lees ik zo. Tja ik ben ook altijd erg ongeduldig met testen. Maar zijn jullie bezig voor de 3e?

@Noor: Zo te zien groeien je boys erg goed. Heerlijk hoor. En zij dus ook al gek op kruidnoten. Hier moet ik ook oppassen. Hihi

@Andere meiden Jennifer, Sophie, Ief, MissX, Maart, Pomme Hoe gaat het met jullie?

16. Saskia78

@patries: het is hier sport om de opmerkingen van het CB te voorspellen...
    en ze was altijd te mager, te kort.. etc :)
    dus wij zeiden al.. oh ze is nu vast te dik

en ja hoor.. te dik aldus cb

laatste check in het ziekenhuis werd er nog goedmoedig door de kinderarts in dr beentjes geknepen dat ze lekkere spekjes had :)
    toen woog ze 270gr minder en was ze 1,5cm korter
    dus ik denk dat het allemaal wel meevalt voorlopig

werd er ook meteen even op gewezen dat je hart en vaatziektes krijgt van overgewicht enzo
    beetje alsof je het doodvonnis van je kind tekent als ze dikker is dan gemiddeld...

17. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Voor ik het vergeet:

Jamie zijn 5e tandje is doorgekomen. En hij is vandaag ook meteen wat beter. Dus toch het tandje. :p

En voor ik het vergeet ze zeggen: Hij heeft vandaag zijn 1ste stapjes los gelopen. Hij stond bij de tafel, ik riep hem en deed mijn handen naar hem uit. En ja hoor. Hij doet zijn handjes los, armen in de lucht en stappen maar. :whistle: :p Daarna heeft hij het nog 2 x gedaan. Jamie blij en mama blij. Jippie. Dus we gaan straks nog meer oefenen.

@testen: ik wilde gister na mijn tandartsbezoek een test komen. Heb ik daar 1.5uur gezeten, het liep uit en het lukt niet helemaal zeg maar. :(
    Dus toen waren de winkels al weer dicht.
    Vanmiddag een test gehaald. Dus mischien vanavond en anders morgenochtend testen. Ik heb vorige keer ook 's avonds getest en toen was het plusje ook super te zien. Jullie horen het.....

Ga ff broodje eten en moet straks weer aan de studie. :( Is toch wel even wennen hoor dat leren, ben ik echt niet meer gewend.

Tot later. Liefs, Patries

18. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Over patat eten gesproken. Dit is een foto van Jamie zijn 1ste keer McDonalds. Ik denk dat het genoeg zegt :p

19. Jmr

Jmr Niet meer actief

Hej hallo lieve mama's

Suus, wauw een positieve ovu test is altijd leuk! Wel grappig dat je man die opmerking maakte want voor kortgeleden vond hij het niet meer zo leuk toch?

Joyce, mooi buikje hoor! mag je trots op zijn!

Noor, ik heb haar net van de opvolgmelk af, alle flessen opgeruimd etc. Denk dat het me daarom zo tegenstaat om daar weer mee te beginnen.
    Maar ik denk dat ik het maar zo doe op jouw manier. Eerst een flesje en daarna nog een broodje......komt vast wel goed! Denk zelf dat het gewoon komt van het wkend niet goed eten en overgeven en heel veel bewegen! Ik was als kind ook altijd tenger...

Sint Maarten, dat word hier helemaal niet gevierd!

Marsab, leuk he dat sinterklaasjournaal? En waarom gooien die pieten die pakjes nu van de boot af? Spannend he....we moeten wachten tot vanmiddag voor het antwoord.....

Saskia, zou me er niet te druk om maken hoor! Lekker toch dat Anne zo'n goede eter enzo is! ennuh beetje raar zeggen van het Cb, het komt idd over alsof je het doodvonnis voor je kind tekent!

Patries, thnx dat je wilt meedenken over een naam...vind het zo moeilijk!
    Maar misschien ben ik ook wel te perfectionistisch! En wat goed dat je mn naam nog weet! En pfff 1,5 uur bij de tandarts, kan ook wel wat leukers bedenken! Leuke foto van de Mac!
    Lovewinnie, zou Alicia toch die fles proberen af te leren....als je straks je 2e kleintje hebt ben je daar druk zat mee 's nachts misschien. Ze kan vast wel zonder flesje! Ze is al zo'n grote meid!

Logo, wie weet een computerprogramma waarmee je een logo kunt maken?

Kga ff snel wat doen, moet vanavond werken en ga dan altijd al optijd weg! Zodat ik nog ff rustig wat kan eten etc.
    Kga mn raampjes maar weer eens lappen :(

fijne dag nog allemaal!
    Liefs

20. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hey Meiden

Vanmorgen met Tim langs de HA geweest, die is al vanaf een zaterdag aan de diarree en het wil maar niet stoppen :( Volgens de HA deed ik er in ieder geval genoeg aan om hem niet uit te laten drogen want hij zag ook geen uitdrogingsverschijnselen bij Tim, dus een hele opluchting weer :D Nu op advies van de HA maar Roosvicee Stop aan het proberen om de diarree te stoppen.. Wasmachine draait echt overuren hier met al die dunne poepbroeken :eek:
    Zelf zijn Dennis en ik dus ook dit weekend aan de diarree en overgeef geweest, had dus een huis vol zieken hier :(

Met mijn bekken gaat het nu wel weer, veel plat gelegen ook de afgelopen dagen dus veel gerust ;)

@ Patries: Ben benieuwd naar de uitslag van de test hoor :D

Deel Deze Pagina