September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pris

Pris Fanatiek lid

:(: VRAAGJE :(:

Is Roosvicee heel slecht voor die kleintjes?
    We hadden verschillende dingen geprobeerd omdat Tygo niet zoveel (lees; niets) tussendoor dronk. Nou Rossvicee gaat erin hoor!
    Maar nu lees ik her en der dat dit weer helemaal niet goed is :( Teveel suiker enz. Weten jullie dit?

2. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Lovewinnie. Wat een grote meid is Alicia al zeg!
    Tygo gaat een beetje heen en weer op muziek en gaat enthousiast in zijn handjes klappen :D maar ms is dat dansen echt een ''meisjes'' ding haha.
    Balen van je gastouder zeg. Is er een reden dat ze geen 2 kindjes wilt. Of gewoon te druk voor haar?
    Zijn er via het bureau geen oplossingen te vinden.
    Het duurt nog even maar is wel lekker als t geregeld is.
    Grappig dat t je al buikje hebt! Was dat bij Alicia ook zo?
    Is het nog geheim te houden op je werk?

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi pris, ik had bij alicia ook best snel een buikje ja maar heb het idee dat het nu nog sneller gaat. op het werk keek een collegas wel erg raar en 2 hebben et al geraden. wil me mond nog houden tegen mijn baas, begin december krijg ik te horen of mijn contract wordt verlengt. ze zegt nu al van wel maar wil het eerst zwart op wit. zodra ze zegt dat mijn contract verlengt wordt staat niks meer in de weg om het te vertellen. ben dan ook over de gevarenzonne heen mocht er niks fout gaan

roosvicee: alicia krijgt dit al vanaf 6 maanden en zeker 1x per dag een beker. soms ook gewone ranja. ze is niks te dik en tandjes zien er nog prima uit dus denk dat het allemaal wel meevalt.

4. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Lovewinnie
    Geraden zelfs al :confused: Nu maar hopen dat ze hun mond houden!
    Hopen dat je dan vast contract krijgt! Wat doe je voor werk? In een hotel toch of vergis ik me heel erg?
    Tygo is een grote vent maar altijd al geweest (groeit wel netjes met de lijn mee) komt niet door die paar flesjes roosvicee! :D

FF hier van me afschrijven hoor :evil:
    Vriendlief is afgelopen dinsdag voor zijn werk naar Marseille gegaan en is morgenmiddag pas weer terug (ipv de geplande vanavond).
    Nou belde ie net over maandag en dat is zijn papa-dag.
    Er is een vergadering waar hij bij moet zijn maandag. Nou is die ene papa-dag per week heilig voor mij en vind ik gewoon heel erg belangrijk!
    Ik moet werken maandag en ben er dus ook niet...dus of ik ff oppas wil gaan regelen!?
    Sorry maar dat doe ik niet :rolleyes:
    * als ie er echt bij moet zijn dan had het ook in overleg moeten gaan qua datum en tijd....Toch?! tenminste dat vind ik.
    Tegenwoordig ben ik 1 keer in de twee weken op maandag ook thuis dus dan is het ook al niet echt papa dag meer.

Zeker nu hij de hele week al weg is geweest....

Misschien dat ik me aanstel maar op dit moment baal ik er best wel van :oops: :rolleyes: :(

5. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    PATRIES; GEFELICITEERD MEID MET JE ZWANGERSCHAP!!!
    Wat goed zeg en snel....WOW :confused: :D Ik duim voor je dat het deze keer allemaal goed mag gaan.

Pris: Ik begrijp je eigenlijk heel erg goed. Ik heb dit zelf ook met manlief gehad toen hij de maandag (om de week) nog als oppasdag had toen ik nog 3 dagen werkten. Op de één of andere is er altijd wel iets bij die mannen lijkt wel en dat moet dan precies op die maandag gebeuren :evil: . Ik kon daar ook heel erg boos om worden... :evil: :)
    Lijkt soms wel alsof ze die verantwoordelijkheid niet willen nemen en er toch vanuit gaan dat vrouwlief wel weer even oppas regelt...
    Pff, lastig hoor!

All: Kyra heeft weer koorts, 39! En weer haar kiesje. Ze heeft weer knalrode wangen en is erg uit haar hum, zó zielig! Ik voel ook nog steeds een puntje in haar mond, maar het moet helaas even doorzetten :cry:

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@vtech: anne snapte er niets van eh.. afgelopen augustus
    die had niet door dat dat ding bij de tv hoorde.
    wij kijken ook zelden tv.. dus als er wat beweegt op de tv legt ze niet de link met de rest van de wereld kennelijk.

@roosvicee: volgens mij kan het niet meer kwaad dan andere aanmaaklimonade?

@pris: buiten dat het natuurlijk supervervelend is.. is het dubbelvervelend omdat hij nu ook al weg is.
    bijna alsof hij hem niet mist
    maar als ik zo hier thuis kijk.. werkt dat bij mannen kennelijk gewoon anders dan bij vrouwen ofzo
    job heeft er ook altijd minder moeite mee als anne uit logeren gaat enzo
    maar toen opa opmerkte dat ze met sinterklaas ook wel mocht blijven slapen.. was job toch ineens wakker want dat vond ie toch maar niks
    (dan komt het er toch wel weer uit :) )

@dansen: hier komen er inmiddels ook echte "pasjes"
    rondjes draaien, steeds andere stapjes en andere armbewegingen.
    superleuk om te zien :)
    sinds de vakantie staat hier continu kindermuziek op
    kinderen voor kinderen of de cd "100 beste kinderliedjes"

*dikke knuffel voor kyra*
    rot hoor die tandjes

overigens... mijn schoonmama heeft zich rot gelachen toen ze hoorde dat anne te dik zou zijn :)
    die vond het onzin zegmaar
    (en die heeft wel kaas van gezondheidszorg enzo)

pff ik heb zin in sinterklaas
    maar eerst nog allemaal andere dingen doen.
    appeltaart bakken morgen, schoonpapa en vrouw op bezoek
    week ero pavondje voor job en moi wan t dan slaapt anne bij opa en oma
    week daarna verjaardag van jongetje van 7 op zondag
    dus zaterdag lekker kadootjes shoppen
    week daarna... meisje van 3 (daar weet ik al wat voor.. een megamindy rugzak :) )
    en dan is het alweer sinterklaas...

time flies :)

7. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Vanmiddag kwam Darcy mij tegen in Hema!!! :D In het begin herkende ik haar haast ff niet :oops: omdat zij nu korte kapsel en geen bril meer heeft (toch blijf je een prachtvrouw omdat jij blijft stralen!). Vriendin van haar heeft nog een foto van ons genomen :) (zien zien zien) Ondertussen viel Ollie al in slaap, en Matthew sliep allang.... :p
    Ik hoorde van haar dat Patries zwanger is.
    Bij deze...gefeliciteerd!
    Het wordt tijd voor mini meeting!

@ Patries: leuke Mac foto van Jamie. En jemig wat nare situatie over je schoonouders. Ik zou het even maar laten rusten, je hebt het al alles gezegd.

@ Mobielfreak: Jemig zeg van de tandartsverhaal...je voelt je op dat moment machteloos, zeg. Maar het is goed dat je niets van andere mensen aantrok!

@ Gonzo: Mooi dat je operatie goed gegaan is. Niet zo leuk dat je kind steeds meer naar je ouders toe trekt. Maar hij draait zicht wel bij. Sterkte.

@ lovewinnie: echt leuke foto's zeg, wat is ie groot geworden!

@ Joyce: arme kyra... en mooi buikfoto...!

8. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    kwam even spieken of Patries getest heeft en ja........ GEFELICITEERD! Leuk nieuws zeg.

Ik ga er eentje in bad zetten, bedacht me gisteren dat ze afgelopen week maar 1 keer in bad is geweest (ik was haar wel elke dag met een washandje hoor :) )

Liefs

9. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ik doe Matthew om de dag in de bad, en ook op de dagen als hij van het KDV vandaan komt (ma en woensdag).

Ieder doet op d'r eigen manier, toch?

10. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen lieve mama's!

Kyra is weer opgeknapt :D
    Ze lag gisteravond om 19u in bed en werd vanochtend pas om half 9 wakker zonder koorts en rode wangen. Hopelijk hebben we het nu even gehad. Ze is weer erg vrolijk en helemaal de oude.
    Pff, die kiezen weten wat zeg!

Bad: In principe gaat Kyra elke avond in bad, dit is eigenlijk ons standaard ritueel en ze vindt het heerlijk!

Fijne dag allemaal!

11. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Dat is fijn voor Kyra!

Alleen in de warme zomermaanden gaat Matthew dagelijks in bad. in de wintermaanden om de dag ivm uitdroging van zijn huid. Blijkbaar had hij last van droge, schrale huid.

En nog iets anders:
    Matthew wordt elke 's morgens drijftnat in bed, zelfs slaapzak, pyjama, laken, molton. Pff.
    Gisteren in hema had ik trainingsbroekje gehaald en om de luier heen. Toch heeft het niets geholpen.
    Matthew dronk voor het laatst water na de warme maaltijd.
    Alleen om 20 uur flesvoeding van ongeveer 140 cc.
    En toch enorme plasluier, zelfs draagt hij alleen 's nachts pampers nr. 5+ (longsleeve night). (overdag 4+, active fit)
    Kruidvat hebben hem niet geholpen.
    Word echt hier moe van om dagelijks slaapzak etc. wassen en bed verschonen.
    Matthew slaapt altijd op de buik, en wilt niet op de rug slapen, dat is de nadeel.
    En we willem hem niet 's avonds rond 23 uur wakker maken om de luier verschonen, omdat hij daarna niet meer wilt slapen. Daar zitten we niet op te wachten.

Ik zit nu te denken of ik maat 6 neem, maar het is eigenlijk veel te groot, want het is voor 16 kg.
    Zal het zwemluier helpen?

Heb veelal googlen en tips opgezocht....helaas geen respons.

Zucht..... X

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.432
    36.321
    113
    @anoek: toen jesper jonger was ging hij ook niet zo vaak in bad hoor. (ook ivm eczeem) Ieder zijn ding. Nu gaat hij vaak om de dag. Hij vind het zo lekker dat we hem wat vaker erin doen.

@patries: jippie! Spannend zeg, gefeliciteerd. Had je na je mk ook nog een test gedaan om te kijken of het hcg al uit je lichaam was?

@gonzo: wat vervelend dat gedoe met je ouders en wat moet je je machteloos voelen omdat je het allemaal zelf niet kunt overnemen. Houd je het nog een beetje vol?
    Met jesper gaat het goed, hij is nu wel ziek, maar dat is waarschijnlijk een gewoon griepje, dus daar komen we wel weer overheen.

@pris: jesper krijgt normaal vaak thee of water, met 1 keer per dag roosvicee ofzo. Kan geen kwaad hoor, zolang het met mate is. Bij jesper kan ik er ook gewoon een paar druppeltjes doorheen en dan vindt hij het ook prima. Dan is het geen water meer zeg maar.

@miranda en darcy: haha, dat is leuk, elkaar tegenkomen, lijkt me ook erg grappig, maar aangezien ik in Groningen woon, lijkt me niet dat dat echt gaat gebeuren.

Hier een zieke mama, bleghh..sinds gisteren al ontzettend misselijk en vannacht boven de wc gehangen, niks aan! Belde net mijn ouders en mijn vader heeft er ook last van.
    En maandag gaan we een midweekje naar de veluwe, rabbit hill. Nou, Jesper is ziek, ik ben ziek en Martin voelt zich ook niet optimaal, zal een lekker midweekje worden. Ach, we hebben nog 2 dagen, hopen dat iedereen zich dan wat beter voelt.

13. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@Miranda, ik zou juist niet een grotere maat nemen, eerder een kleinere.
    Marissa lekte laatst ook door, maar toen had ik bleek later ook per ongeluk een pak luiers uit de kast gepakt die te groot waren (5 ipv 4). Dus ik zou het eens proberen met de baby-dry van pampers in maat 4 of 4+ afhankelijk van het gewicht van Matthew.

Succes!

14. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Deze heb ik ook geprobeerd, helaas zonder resultaat.... :(

@ Suus: beterschap! Hoop dat jullie snel beter worden voor jullie midweekjes op maandag.

15. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Miranda: Je zou eventueel nog een strikslip om de luier kunnen proberen?

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Miranda: balen dat dat trainingsbroekje niks heeft geholpen :(
    Daar heb je dus pas over een flinke tijd wat aan, als Matthew zindelijk gaat leren worden...

Heb je het CB al gesproken hierover? Je gaat de 20e heen, toch?
    Wat een rotprobleem en nee, ik zou hem ook niet wakker maken...
    Misschien heeft mama Noor tips? Zij weet al zoveel goeie dingen :)

Ik zie dat de andere mama's ook goeie ideetjes hebben...

Onze foto volgt zo ;)

@Lovewinnie: wat een stoere meid is Alicia, heerlijk :)
    Spannende tijden op je werk dus - geheim houden én bijna een vast contract!
    Zou die tante toch nog even achter de hand houden, ze klinkt lief (je kunt afspraken maken over de opvang en het verwennen, toch?)

@Patries: nog nieuws over de schoonouders?

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

TA-DAAAAAAAH!

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

En met zoonlief in het eetcafé gisteren...

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

En eentje van een uitgelaten jongetje, lekker wild spelen thuis!

20. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    @Patries - gefeliciteerd meid! Wat ontzettend leuk voor je dat je zo snel weer in verwachting bent, maar tegelijkertijd ook wel weer heel spannend...en onzeker. De narcose viel niet echt mee, het was plaatselijk dmv het afknellen van mijn arm, maar goed ik had er zelf voor gekozen. Lief dat je er naar vraagt

@Miranda - vervelend dat Matthew altijd zo nat is. Thijs slaapt ook op zijn buik, maar hij heeft het maar heel soms dat hij zo nat is. Ik zou t ook niet weten hoe je dat kan oplossen.

@Suus - ik moet zeggen dat het me veel moeite kost om zo verder te gaan, maar ja, t zal wel moeten he? Ik ga nu proberen voor volgende maand een gastouder te regelen, dat is voor alle partijen beter...t is alleen jammer dat het zo moet lopen, maar goed.
    Het is te hopen dat jullie maandag zijn opgeknapt voor jullie midweek. Wij zijn naar Miggelenberg geweest, was ook erg leuk daar. Beterschap in ieder geval

@Joyce - fijn dat Kyra weer is opgeknapt!

@Pris - kan me voorstellen dat je daar kwaad om bent hoor. Mijn vriend heeft ook een halve dag om op Thijs te passen en helaas komt het ook voor dat er dan net die dag iets is, vind ik ook vervelend. Net als wat Saskia zegt lijkt het wel of mannen daar soms zelf anders over denken.

@Virginie - hoe is 't met jou? Is er nog wat uitgekomen van je bloedonderzoek?

Mijn vriendin, die in principe is opgegeven, wordt trouwens as maandag geopereerd in Antwerpen. Het zal een hele zware operatie worden zondere enige garantie dat het goedkomt....oef, moeilijk hoor! Hoop zo dat het goed zal gaan.

@zieken - beterschap

Fijn weekend verder!

Deel Deze Pagina