September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    o pris sorry bedoelde patries en love winnie.... o o o wat dom van mij........ schaam schaam

lekker hoor die hormonen en vergeetachtigheid

Bij de VK was alles weer goed; mooi bloeddruk, goede bloeduitslagen en een mooi hartje horen kloppen (en wat horen langszwemmen). De VK was helemaal tevreden en zei dat die kleine het daar wel naar de zin had. Hmmm hij of zij laat zich nu duidelijk even voelen hahahaha... het ene schopje na het andere komt voorbij

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hartstikke leuk joh, brigitte!

@ tandjes/kiezen: Matthew heeft 4 tanden boven, 4 tanden onder, 3 kiezen.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    tanden: hier nog maar 6 en kies zit 1 klein puntje al heel erg lang.

consultatiebureau: vandaag is om 1 uur iemand geweest van het consultatie bureau en was erg verbaast met wat alicia al allemaal kon. ze kan al goed delen, duidelijk maken wat ze wil, samen spelen, goed en stevig lopen, goed luisteren, alles goed vastpakken en nog zo veel meer. ze was kwa ontwikkeling ruim 1,5 jaar en ik als moeder ben helemaal trots. praten doet ze nog niet zo veel maar volgens haar is dat niet gek als ze zoveel kan. ze is ook erg groot zij ze haha. het was een aardige vrouw en zoals ze in dat uurtjes heeft gezien doen wij het perfect. ze luisterd goed naar nee, probeerd veel uit maar hoort ook bij der leeftijd. wij geven der complimentjes etc op het juiste moment :)

zwangerschap: het gaat allemaal erg goed en kwa misselijk heid niet extreem maar normaal. smorgen loop ik te kokhalzen als ik alicia der trommeltje klaar maar en als ik zelf die eerste hap moet nemen pff verschrikkelijk. merk wel dat ik het nu zo veel zwaarder vind en zou graag een dutje extra willen doen haha.

nu ff terug lezen

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    marsab: spannend zou fijn zijn als het doorzet. kun je eindelijk aan de gang voor een brusje :). we duimen mee

brigitte: wat fijn dat het zo goed gaat met de zwangerschap. kan niet wachten tot ik mijn uk ga voelen :0

darcy: succes met klussen :)

suus en noor: fijne vakantie he, zou willen dat ik er even tussen uit kon maar helaas

ik moet luiers halen en melk dus ben er weer weg van doei

5. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo mama's

Wee hele mooie foto's voorbij gezien.

Joyce, mooi buikje.

Pris, ik wil ook nog afvallen. Maar het lukt steeds niet. Hier moet er ongeveer nog 6 kg af. Pfff

Lovewinnie, knap hoor van Alicia. Mooie foto's ook van haar wat is ze al een grote meid.

Ik ben met Yasmine ook vandaag naar het cb geweest. Heel zielig weer die prikjes maar voorlopig hoeft ze geen prikjes meer. Ze weegt 9.930 gram.

Tandjes, Yasmine heeft er 8. vier boven en vier beneden.

6. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

O gelukkig jij hebt dat ook! Het is net alsof ik over Marissa lees :) Bij ons is dan wel niemand wezen kijken, maar aan de hand van onze afspraak vorige week kreeg ik hetzelfde te horen. Dat ze inderdaad qua ontwikkeling al ruim 1,5 was. En dat ze inderdaad al een beetje begint te peuterpuberen, maar dat komt omdat ze nog niet (zo goed) kan praten. Bij ons zat de verpleegkundige ook met open mond te kijken naar wat marissa allemaal deed. Omdat ze bij ons ruimtegebrek hebben, hebben de verpleegkundigen momenteel met z'n 2-en in een ruimte spreekuur en dus was er een ander kindje waar marissa lekker mee aan het spelen was. Dus kon ze dat ook goed bekijken. Ik was ook helemaal trots natuurlijk.
    Mochten we ooit tegen problemen aanlopen met onze meiden hebben we misschien wat aan elkaar omdat ze allebei zo vlot zijn. Ik durfde het eigenlijk niet goed hier te zeggen. Waarom weet ik eigenlijk niet, stom eigenlijk, we delen allemaal zo veel met elkaar. Maar goed, ik ben blij dat jij het wel gezegd hebt, nu durf ik het ook :)
    Trouwens leuke kamer voor Alicia hoor!

@tandjes, hier 4 boventanden, 3 ondertanden en 3 kiezen dus gaat lekker al :)

@marsab, o fijn meid, ik hoop dat je snel ongi bent/wordt of een ei hebt gevonden :) (mijn eerste 'ongi' na de bv was trouwens 2 dagen heel licht bloedverlies) Ik duim in ieder geval hel hard voor je!

@darcy, succes met klussen hoor! Hopelijk volgt er snel een brusje voor Ollie! Leuke foto's trouwens van jou en Miranda en van Ollie.

@zwangeren, fijn dat het goed gaat met jullie! Ik hoop snel te volgen, ik moet nu weer afwachten, gister waarschijnlijk mijn ei gehad, dus nu weer 10-14 dagen wachten. Het zou wel leuk zijn als ik deze ronde zwanger ben, dan ben ik uitgerekend op rene's verjaardag waarschijnlijk.

@vakantiegangers, geniet er van! En tot volgende week weer!

Ziezo, nu maar weer even snel wat doen voor onze jongedame wakker wordt, er moet nog een boel gebeuren.

Bye!

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@lovewinnie: krijgt alicia een trommeltje mee? :)
    *kijk nieuwsgierig*

en ja natuurlijk ben je apetrots als je kindje erg goed ontwikkelt voor haar leeftijd
    dat mag je best zeggen hoor rootje! :)
    (daarbij weten wij dat allang omdat we dr toch gezien hebben.. EN ze al heel stoer in dr eigen echte peuterbed slaapt *plaag*)

hier vanochtend nog een gesprek over hoogbegaafd en dat dat eigenlijk helemaal niet zo fijn is.
    oa omdat scholen hier helemaal niet op ingesteld zijn
    en ook de omgeving zelden zit te wachten op zo'n slim kind dat ze onbedoeld wel even zonder moeite aftroeft.
    (daarbij kreeg hij op school te horen dat het IQ dan wel erg hoog is.. maar dat het EQ.. (emotionele kant) wel ruim lager is. niet zo gek.. ej kan niet alles tegelijk perfect ontwikkelen toch?)
    dus nu heeft hij een brief gestuurd aan een of adnere stichting die zich met dit soort dingen bezig houd want tja.. die school weet ook niet wat ie er mee moet doen
    en dan kan je kind wel naar een speciale school.. maar alle vriendjes/speelgenootjes zitten natuurlijk gewoon op de school in de buurt.
    ook niet leuk dus :)

per saldo wachten wij voorlpig nog maar af wat het word :)
    wat wij wel weten is dat ze behoorlijk goed luistert (in vergelijking wat we zien bij anderen)
    en zeker niet laat is met lopen en praten..
    maarja.. echt vergelijken is altijd lastig

doet me wel denken aan artikel in Happinez over Einstein
    die zou gezegd hebben dat hij juist helemaal niet zo slim was
    hij kon pas praten toen hij 4 was.. en zn verdere ontwikkeling kwam ook pas veel later op gang
    en omdat hij al veel ouder was.. ging hij veel dieper in op de dingen die leeftijdsgenoten toen al heel normaal vonden.
    (en die toen ze klein waren.. ze niet bij machte waren heel erg uit te diepen)
    en dat zou dan de reden zijn waarom hij zoveel dingen uitgedacht heeft waar men nog steeds achter staat.
    echt weten zullen we het natuurlijk nooit.. einstein is al wat jaartjes dood tenslotte.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    saskia: ja alicia krijgt een broodtrommeltje mee in der eigen rugzakje. ze gaat elke ochtend naar een gastouder en hebben afgesproken dat ik me eigen gesmeerde brood mee geef. dat scheeld mijn veel geld. natuutlijk alles weer van prinses haha. in de trommeltje zitten altijd 2 boterhammen en fruit of koekje.
    ook zitten er 2 pakjes drinken in der tas haha net een schoolkindje

rootje: op zich vond ik het wel leuk dat ze voorloopt op leeftijdgenootjes. consultatie bureau kwam elke keer met tips en ideeen toen ze met 9 maanden nog niet eens kon kruipen en ik negeerde het gewoon. ik liet der alles op eigen tempo doen en als ze niet op de buik wil dan niet. uiteindelijk kroop ze 2 wk later meteen op handjes en knietjes vanuit het niets en 3 maanden later na dat bezoek liep ze :). nu ineens loopt ze ver vooruit en dit hadden ze niet verwacht. wij zagen al lang dat ze in verhouding met leeftijd genootjes in de buurt vrij veel kon. der nichtje scheeld 4 dg en kan weer helemaal niet lopen etc en motoriek is nog erg zwak maar praat als brugman haha. alicia is ook erg groot waardoor mensen haar vaak ouder schattenl zeker met haar doen en laten komt dat dus prima overeen. als ik zeg dat ze net 14 maanden is kijken ze me aan of ik geen tel fou maak :). vriendje van der is nu 18 maanden, loopt sinds 2 maanden (gelijk met alicia) en is nu 72 cm kort .

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@lovewinnie: het klinkt echt superschattig! :)

overigens hoorde ik dat jongetjes vaker langzamer zijn dan meisje
    geen idee of dat een "bakerpraatje" is of dat het echt zo is tho :)

10. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Noor/Suus: Allebei een hele fijne vakantie :D Geniet ervan!

Darcy: Oooohh spannend meid, nu voor het echie! *duimduimduim*!
    En je korte haar zonder bril staat je hartstikke goed. Ik herkende je ook bijna niet meer ;) (ik heb overigens ook mn haar kort ;) )

Lovewinnie: natuurlijk ben je een trotse moeder! En Alicia dr kamertje is echt schattig en wat wordt ze groot :confused: :D

Brigitte: Fijn te lezen dat met jou/jullie ook alles goed gaat. Heerlijk hé als je het hartje weer hoort van je kleintje!

All: Wij willen graag een paar dagen weg met kerst. Iemand nog leuke tips voor een park, in ieder geval met zwemparadijs! ;) De katjeskelder zag er overigens ook wel erg leuk uit.
    En Kyra is echt niet te houden joh, ze loopt als een tierelier, hahaha! Zó schattig, maar ook wel druk ;)

11. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hey meiden,

Eerst op iedereen reageren:

@all: Ontzettend bedankt voor al jullie lieve reacties. Het is wel even wennen, maar begint langzaam tot ons door te dringen. Sinds zaterdag begint de misselijkheid erger te worden, dus nu weet ik zeker dat ik zwanger ben. Had ik bij Jamie ook al zo vroeg nl. O ik vind het zo spannend. Op woensdag 3 dec. hebben we onze 1e echo. ik kan haast niet wachten. :p

@Hellokitty: Fijn te horen dat er meer meiden na hun mk direct zwanger zijn en dat het dan goed gaat. Dat geeft extra hoop.
    Al wat verder met je salonnetje?

@Pris: Toch vind ik het heel knap hoor meid dat je voor het afvallen gaat. Er zijn weinig mensen die dat kunnen. Super meid.
    Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat papadag in eens gaan papa dag wordt en dat jij maar even een oppas moet regelen. Dat doen mama’s toch ook niet zomaar? Balen hoor. Neem aan dat je het bespreekbaar is en dat het volgende keer niet meer gebeurt.

@Lovewinnie: mooi buikje hoor. Nu nog proberen te verbergen tot de 3 maanden. Hopelijk heb je snel nieuws van je bazin en krijg je een vast contract, dat zou super zijn. Balen van de gastouder. Ik zou ook die tante achter de hand houden. Wie weet dat het toch goed gaat.
    Wat betreft mijn mk. We hebben een paar dagen daarna een echo gehad en de hele baarmoeder was leeg. Dus nee het kan er geen 1tje van een 2ling zijn.
    Leuke foto’s van Alicia, een echte meid. En erg leuke meidenkamer.

@Joyce: Vervelend he die tandjes en kiesjes die doorkomen. Ze kunnen er zo veel last van hebben. Hopelijk gaat het nu beter met Kyra. Hoe gaat het met jou?

@Saskia: Zo te lezen krijgen jullie het druk de aankomende tijd. Leuk dat Anna pasjes kan dansen. Volgens mij is het ook een echt meiden ding. Jamie wiegt wel heel en weer, maar pasjes, nee echt niet.

@Miranda: Nog een keer leuke foto van jou en Darcy. En ik heb al zin in de 6e december.
    Hopelijk gaat het vannacht ook weer goed met de 2 luiers bij Matthew. Is toch wel heel vervelend dat doorlekken. Ik hoop het voor je meid.

@Suus: je zal het niet meer lezen, maar heel veel plezier met je midweekje. Ik hoop dat je je al wat beter voelt. Wat betreft hcg. Nee ik heb geen test gedaan erna, baal ik ook wel een beetje van, dan wist ik het zeker zeg maar. Maar volgens mijn vk moet ik toch wel weer zwanger zijn.

@Darcy: Erg leuke foto van jou en Miranda. En ook van Ollie en jou. Ik heb erg veel zin in 6 december. Kunnen we lekker bijkletsen en elkaars boys bewonderen. Ben ook erg nieuws- gierig naar je huisje. Een huisje aan de zaanweg, moet toch bijzonder zijn. Ik ben benieuwd.
    Nope nog geen nieuws over mijn schoonouders. Ik wacht het nog even af.
    O wat spannend, jullie gaan nu dus weer voor het echie. Ik hoop dat je me snel mag volgen.

@Gonzo: O klinkt zeker niet fijn zo’n narcose. Gelukkig heb je het nu achter de rug, nu alleen nog revalideren. Hoe gaat het nu met je duim, kan je hem al beter bewegen? Lees ik het nu goed ga je Thijs misschien bij een gastouder brengen? Dat zou zeker wat rust geven voor je meid. Hoe is de operatie van je vriendin gegaan vandaag?

@Noor: je zal het niet meer lezen, maar een hele fijne midweek in de katjeskelder. Mijn ouders zijn daar net een weekendje geweest en ze vinden het echt een aanrader voor met kids heen te gaan. Ze hadden een heel huisje ingericht voor kinderen. Wat dacht je van een giraffen douche en een mini wc. En een echt houten speelhuis met blokken etc in je eigen huis. Geweldig toch? Ben benieuwd naar jullie verhaal.

@Simke: O wat leuk nieuwe meubeltjes, daar verandert je huisje zo van. Heerlijk hoor. En wat leuk dat Jesse zo gek is op liedjes van tv. Erg schattig.

@Marsab: Wauw meid zal het dan toch gebeuren. Dat zou echt super zijn. Ik hoop voor je dat je snel ongi gaat worden. (de eerste vrouw hier die dat graag wilt hihi). En daarna ervoor gaan! Of wie weet ben je al zwanger. Spannend. Beide zou nu leuk zijn.
    De luiertas klinkt erg leuk trouwens. Verder alles goed met Aiden? En op school met het Sinterklaas Thema?

@Brigitte: O wat leuk dat je de kleine al kan voelen. Dat is toch wel heel speciaal zeg. En hoe groeit je buikje. Ben erg benieuwd. Fotootje? Wauw al weer 16 weken, gaat snel hoor meid. Alles goed met Judith?

@Maart: Fijn te horen dat het goed gaat met jou en Yasmine. Ze was dus ook goed gegroeid. Tja die prikjes blijven vervelend. Misschien kunnen jij en Pris samen afvallen, dan moedigen wij jullie extra hard aan.

@Rootje: jouw meisje gaat dus ook al zo hard, maar dat hadden we al gezien afgelopen keer. Leuk hoor. Ik hoop voor jullie ook dat jullie snel zwanger zijn. Zou zeker speciaal zijn op Rene zijn verjaardag uitgerekend.

Sorry als ik iemand vergeten ben. :oops:

Fijne avond allemaal. ik ga lekker bankhangen.

Liefs, Patries

12. MamaMo

MamaMo Lid

14 jun 2008
    76
    0
    0
    Goedenavond allemaal! (tikt ze voor de 2e keer.... ) Stootte tegen m'n muis aan en was ineens een pagina terug ofzo :( Zo gaat het nou al de hele dag....

Wat gaan er toch al veel voor de 2e... Ben stikjaloers! Maar zou echt niet verstandig zijn gezien het hart van de financiele crisis zich in onze huiskamer schijnt te bevinden en we de laatste tijd wel erg veel ruzie maken over de moeders :cry: Ja kom ik weer aan met mijn gezeur... Afgelopen zaterdag ontplofte alles! Michael z'n moeder stond om de hoek te wachten toen we terug kwamen van boodschappen en ze wilde perse even haar zegje doen dat ze al 5 maanden nuchter was (onmogelijk maar dat laten we in het midden) en ook al weetikveel hoeveel weken van de anti-depressiva en weetikveel wat nog meer. EN IK HAD NOG WEL GEVRAAGD OM RUST EN OM ME EVEN NIET TE PUSHEN NA EEN JAAR GEZEUR! Grrrrrrrrrrrrrr........... Dus ik ging door het lint omdat Mike pissig was dat ik haar niet eens wou aankijken. Duh... Daarom wilde ik haar even ook niet zien. Zonde van die tong die ik elke keer moet afbijten dan :( Maar goed hij zei dat als ik niet normaal tegen de zijne kon doen, hij dat ook niet tegen de mijne kon. Nou ja zeg! De mijne komt net pas weer kijken en het is haar eerste kans... Die van hem zorgt al een jaar voor spanningen binnen ons huwelijk door eerst de opvang te verkl**en en vervolgens zoveel last op zijn schouders te leggen dat meneer een wel heel kort lontje heeft ontwikkeld. Dus uiteindelijk was ik zo pissig dat ik een asbak kapot heb gesmeten en een scheiding eiste :oops:
    Goed hij kwam daarna met het verhaal dat hij me tegen mijn eigen moeder wil beschermen... Wat moet ik daar nou mee? Hij kan me niet beschermen. Niet eens tegen die van hem! We doen wel weer normaal tegen elkaar, maar mijn gevoel is nu flink beschadigd. Wil alleen maar even rust en tijd om alles te hergroeperen in m'n hoofd. Is dat nou echt teveel gevraagd? :(

Sorry hoor voor m'n gezeur maar loop er alweer de hele dag mee rond en hier van me afschrijven helpt op een of andere manier altijd wel....

@Lovewinnie: Slaapt ze al in een echt bedje? :confused: Oh men hoe doe je dat? Lorenzo doet nog altijd z'n hoofd als eerst naar beneden als hij de bank af wil!

@lopen: Sja aan 2 handjes, maar laat je 1 hand los dan gebruikt hij zijn andere om zich vast te klampen aan je been.

13. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Mamamo: meid je mag altijd je hart luchten hier, dat doen we allemaal zo op zijn tijd. Wat een r*tsituatie zeg. Ik heb er geen woorden voor. En ik maar zeuren over mijn schoonouders, daar is dit niks bij. Schaam me een beetje. :oops:
    Juist wat je nodig hebt is steun van je man en niet dat hij je in de steek laat. Volgens mij voel jij je zo op dit moment.
    Ik kan me goed voorstellen dat je daarom zo bent uitgevallen, ik zou ook henorm boos zijn. Dit kan gewoon niet.

Ik hoop dat jullie toch kunnen proberen er over te praten. Eerst zullen jullie samen wat sterker moeten zijn en weer op 1 lijn, voordat jullie de problemen met de moeders willen oplossen. Nu staat eerst jullie gezinnetje op nummer 1 en dat moeten beide moeders ook even begrijpen.

Meid lucht je hart zo vaak je wilt, dat mag hier allemaal. Van je afschrijven, helpt een hoop. Bij mij iig wel. Dan denk je ook weer even extra over na en kan je het nalezen. Op die manier kan je misschien wat rustiger worden van binnen en opnieuw een gesprek aan gaan met je man.

Ik wil jullie heel veel succes wensen en hou ons op de hoogte.

Dikke knuf voor jou. Liefs, Patries

14. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Mamamo: Lekker spuien hoor als je behoefte er aan hebt ;) Lucht voor jou op en wij storen ons er niet aan ;)

@ Snelle kids: Wauw! Tim loopt wel steeds meer, maar praat dus amper :( mama en papa en een verdwaalde: kijk maar veel meer komt er niet uit :(

@ Tanden: Tim heeft nu 12 tanden en 1 kies :D 4 tanden beneden, 4 tanden boven, 2 hoektanden beneden en 2 hoektanden boven en dan 1 kies onder en de rest van de kiezen komt er ook al aan, zijn tandvlees is helemaal dik..

15. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ben met haar mee eens!

Hoera, het is de tweede ochtend dat Matthew geen zeiknatte luier heeft dankzij 2 luiers en onderbroek.
    :D :D :D

@ Marsab: is ongi doorgezet?

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ja Marsab, heb je goed nieuws? Zou echt fijn zijn als je cyclus eindelijk op gang is gekomen. Wat hormonen al niet met een lichaam doen... :rolleyes:

@Rootje: ik had ook mijn ei dit weekend, dus ik ben heel benieuwd. Ging me gisteren vanalles inbeelden qua klachten, omdat ik wat buikpijn had. Moest er wel om lachen, kan er wel een kind IN denken, nu we er weer voor gaan ben ik erg ongedurig... :)

@MamaMo: tuurlijk is het niet erg, schrijf maar van je af. Eigenlijk triest dat jullie ruzie moeten maken om ouders, die zélf de wijze ouderen moeten zijn - en zich blijkbaar als kinderen gedragen? Zorg goed voor jezelf en elkaar, hoor! Je relatie en kindje staan op 1...

@Miranda: goed nieuws, Matthew houdt het droog :D
    Heb net als jij en Patries zin in 6 december, gezellig aan koffie en banketstaaf!

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

Verse foto, gemaakt op de schaatsbaan!

18. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    nee meiden, loos alarm...ben niet ongesteld geworden. Ik kan wel janken. :(
    Ik lees wel mee, maar reageer niet zo veel. Wordt een beetje depri van het forum. sorry....

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
  20. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

Misschien toch onschuldig innestelingbloedje gehad?

Sterkte! Voor je gemoedsrust kan je HA altijd bellen voor een onderzoek bijvoorbeeld!

Knufs x

Deel Deze Pagina