goedemorgen dames! Ben ik de eerste van vandaag? Hup, jullie bed uit allemaal! hihi... Maart: wat fijn zo'n nacht, kun je ff lekker bijtanken! Newlymom: welkom, klets gezellig mee! En maak ook een mooie banner aan, kunnen we zien hoe oud je kleine ventje is! Savita: mijn zus gaat oppassen, op de dinsdag, maar haar vertrouw ik Aiden wel toe. Ze is zo'n schat ermee, terwijl ze zelf geen kinderen wil! (tenminste dat zegt ze nu, misschien laat Aiden haar wel smelten, hahaha) Brigitte: je mag trots zijn op zo'n meid (maar dat was je al denk ik! ) Gonzo: leuk dat je je weer meldt! Fijn dat het goed gaat....hopelijk met je buik ook weer snel! Dikke knuffel voor Thijs, zielig als je kleintje ziek is! Suus: Ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan en dat je weer een vrolijk mannetje krijgt! Darcy: groot gelijk hoor, dat je de visite hebt afgebeld! Op een gegeven moment had ik ook 38,5 graden koorts en de visite liep maar af en aan! Toen hebben wij ook mensen afgebeld! Zelf ben ik naar bed gegaan en hoorde nog de deurbel! Ja, dan draai ik me nog wel ff om hoor...pppfff. Op een gegeven moment breekt het je allemaal op, en dan over je kindje nog maar te zwijgen! Het is niet niks allemaal.... Noor: lekker is dat he, ff wat tijd voor jezelf! En papa vind het vaak wel leuk, even de hele verantwoording over zo'n kleintje hihi! Hier was het gisteravond weer raak, meneer wil echt niet in zijn bedje. Hij had alles gehad: voeding, schone luier, boertje etc. En dan nog huilen als hij in bedje ligt. Pas tegen de tjid wat wij naar bed gaan en hij de laatste voeding heeft gehad (22.30/ 23.00 uur) leg ik hem weer in bed en dan slaapt hij wel! Hebben kinderen een biologische klok of zo, dat ze dan weten dat het nacht is? Ikbedoel, 's avonds is het toch ook donker in het kamertje en dan wil hij niet slapen.... Op 11 november wordt Aiden gedoopt, vind ik wel heel bijzonder! Zijn er nog meer kindjes die gedoopt worden of al gedoopt zijn?
Morgen dames Marsab: Daniëlla word zondag ook gedoopt Daniëlla gaat trouwens meestal wel goed slapen na de voeding van ongeveer 20:00/ 21:00 en blijft dan het liefst slapen tot 1:00 Maar omdat dat niet handig uitkomt houd ik haar nu beneden tot 22:00/23:00 en voed ik haar dan nog eens voor ik haar op bed leg. Nu sliep ze vannacht tot 2:30 en kwam daarna om 6:00 en dat was erg handig want dan moet remco er toch uit. Suus: ik ben nu steeds lange stukken wandelen met de wandelwagen en dan merk ik ook dat mijn conditie niet echt top is. Dat wordt wat als ik straks echt ga sporten, was er voor mijn zwangerschap al niet zo'n fan van Newlymom: gezellig! Maart: heerlijk zo'n nacht lang slapen! Gonzo: ik heb nu minder last van mijn tepels maar ik heb nog steeds ontzettende last van stuwing soms baal ik er echt ontzettend van en vind ik het ook echt niet meer leuk. Daniëlla heeft ook groene diaree, dit komt volgens het cb omdat ze veel te veel binnenkrijgt en het dus niet kan verteren. Ze spuugt ook veel en dat komt door hetzelfde probleem. Darcy: gelijk heb je dat je iedereen hebt afgebeld! Daniëlla lijkt er nu een beetje beter tegen te kunnen. Brigitte: fijn dat ze ze goed groeit! Over mannen die niet wakker worden heeft remco een theorie..... Mannen maken een hormoon aan die er voor zorgt dat ze doorslapen zodat ze de volgende ochtend weer de kost kunnen gaan verdienen Vanmorgen op bed iets leuks: als ze bijna in slaap valt oefent ze al haar gezichtsuitdrukkingen even. Ze kon al lachen met een aahhh geluidje erbij maar vanmorgen begon ze opeens hahahahahaha te doen en met haar buik bewegen en al.... moest ook meteen helemaal lachen, zo leuk.
@marsab: mja.. hier hebben we dat sochtends.. ze mag soms sochtends even bij ons in bed zodat papa nog even kan kroelen voor hij naar zn werk gaat. maareh.. of die laatste voeding nou om 4 uur is of om 7 uur.. mevrouw weet heel goed dat ze dan graag bij ons in bed wil en slaapt echt NIET meer (krijsen kan ze dan wel natuurlijk.. en normaal houd dat na 10 minuten op.. maar sochtends dus echt niet) @gonzo: vervelend he. hier is anne ook al sinds woensdag continu huilerig en verkouden. valt niets mee te beginnen.. enige wat ze wil is op schoot en anders huilt ze alles bij elkaar. oh en buiten wandelen helpt.. dan valt ze in slaap en slaapt ze thuis wel weer verder. dus ik ga straks maar weer stukje lopen... en wie weet vanmiddag nog wel een keer *grin* vind het maar zielig.. en nu ligt ze.. eh lag dus.. uitgebreid te slapen op mn buik. ik moest hoesten.. dus ze is weer wakker. papa is ook al ziek geweest vorige week.. dus het gaat lkker hier @darcy: hmm hier slaapt anne juist vaak beter als we bezoek gehd hebben. en nu ze zich niet lekker voelt lijkt bezoek wel de enige manier om dr stil te krijgen soms. maar als ollie er last van heeft.. inderdaad gewoon lekker je bezoek schrappen hoor.. first things first he
suus; was je baby 4 kilo bij de geboorte? hoe heb je hem ooit eruit gekregen? lijkt me erg pijnlijk! welkom voor alle nieuwe september mama's! leuk dat jullie meedoen, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Ik ben trouwens verdwenen van de lijst! kan iemand mij er weer op zetten please?/ ik weet dat ik eigenlijk een oktober mama ben, maar klets nu al vanaf de eerste echo met jullie mee...snik... mijn meisje is geboren op 3 oktober, heet Gwyneth en weegt 3500, 53 centimeter lang...was er nog iets meer? thanks girls! ik ga nu de regen en het bos in met de honden en de baby...bah!
suus, lees net dat je een keizersnee had...excuses! hier slaapt Gwynnie ook nog niet helemaal door,rond 5 am wordt ze wakker, ook een beetje last6 van de wintertijd denk ik. maar sinds gisteren geven we nu 7 X 120 cc. en ze drinkt het allemaal op! ook al is ze nog zo klein...ik lees dat er meiden zijn met veel zwaardere baby's die nog aan de 100cc zitten...gwyneth is nu rond de 3600 gram...alle baby's zijn anders! ok, ik ga nu echt want de hondjes zijn aan het popelen!
Marsab, idd volgens mij hebben ze een klokje binnen zitten. Yasmine slaapt ook alleen 's nachts goed door. Vannacht van 23.00 tot 07.30uur geslapen om 08.00uur weer in slaap gevallen en ze slaapt nu nog. Heerlijk! Suus, ik ben laatst ook 25 min. op de crosstrainer geweest en dat was geen pretje misschien maar eerst met 10 min. beginnen. Maar leuk vind ik het niet. Ik moet nog zo'n 8 kg kwijt . Hoe is het met jullie buikjes dames, die van mij ziet er nog steeds niet uit. Vraag me af of die nog ooit normaal er uit gaat zien. Ik heb ook al ruzie gehad met mijn nicht over visitie. Ze stuurde mij een sms met de tekst ik kom volgende week langs. Ik dacht dat ze mij nog zou laten weten welke dag precies en hoe laat ze komt. Maar ze kwam gewoon precies een week latger en ik was toen gewoon niet thuis. Tja weet ik veel. Ze heeft dus 100 km voor niks gereden en is dus heel erg boos. Belt niet meer en is ook niet meer langs geweest. Ik ga me er niet druk om maken moet je maar een duidelijk afspraak maken het is geen inloop huis.
@maart: tja, kan jij toch ook niet ruiken dat ze dan langs komt... Ik moet ook nog minimaal 8 kilo kwijt en volgens mij gaat me dat nooit lukken. En mijn buik ziet er ook nog steeds uit als een pudding. Hoe krijg je dat ook ooit weer een beetje strak, tips? @jennifer:geeft niks, hij was trouwens niet 4,maar 5 kilo haha! En nee, kreeg hem er idd niet uit, vandaar de keizersnede. @han: ik ben ook helemaal geen sportfan, maar dat ik nog steeds geen normale broeken aankan staat me ook niet echt aan, ik loop nog steeds in mijn zwangerschapsbroeken, niet normaal meer toch.. En nu ik de hele dag thuis zit eet, nee snoep, ik ook nog eens veel meer. @marsab: net iets eerder hihi.
heb er even wat aan toegevoegd er was wat weggevallen van mij. het gaat nog steeds niet goed hier. esmay poept om de 4dagen ze poept alleen als we bij koos van ommen weg komen. die helpt haar dan door een soort van hand oplegging. en 2 uur later heeft ze een dikkepoep luier. en dan weer een poos niet ze blijft aan het persen en heb ook alweer lactulose gebruikt wat we van de kinderarts hebben gekregen maar dat werkt ook niet echt. gebruik het nu al 2 dagen zonder resultaat. de krampjes worden steeds heftiger. ze slaapt slecht steeds maar een half uurtje. dus wij zij ook wel op hier. volgende week moeten we weer naar de kinderarts. haar ontlasting is nog steeds donkergroen. sinds dat we met de similac zijn begonnen. heb niet alles gelezen hoor was wel erg veel maar ga het straks nog wel doen. vanavond visite van mijn collega`s
Goedemorgen dames, Het lijkt me gezellig met alle september mama's te kletsen hier... Ik zal eerst s wat over mezelf vertellen, Ik ben een trotse mama van 1 jongen, ben 26 jaartjes oud, gelukkig getrouwd... Mijn zoontje is geboren door een keizersnee... Ik was 30-8 uitgerekend, 31-8 braken mijn vliezen, 1 september moest ik naar het zkh en 2 september moest ik terugkomen om mijn weeen op te wekken... Dat gebeurde ook maar na 8 uur hevige weeen en 9 cm ontsluiting wilde de laatste cm maar niet vorderen..... Omdat de weeen zo heftig waren en de kleine echt eruit moest is besloten om hem te halen met een keizersnee... Gelukkig ging het allemaal goed en mijn zoontje was 3380 gr toen hij geboren was... Nu gaat het allemaal prima...Ik zit nog lekker 2 maandjes thuis en daarna weer aan t werk helaas... ZIjn er meerdere die een keizersnee hebben gehad?
Mijn man 'hooort 's nachts ook niets' (wat op zich best knap is). Ik vind het niet zo heel erg om eruit te gaan en hij moet tenslotten ook werken. Gelukkig huilt Niels niet zo veel, alleen als die honger heeft meldt hij zich. @ Darcy; dat taakjes overnemen ken ik; van schone luiers geven tot de afwas doen. De ene keer vind ik het wel makkelijk, de andere keer erger ik me er aan. Licht aan m'n bui. Niels is ook wel eens van slag geweest als het huis hier vol visite zat, kreeg hem 's avonds niet in slaap etc. Sindsdien hebben we er rekening mee gehouden; wat minder mensen uitnodigen of buiten gaan zitten (dat hoef je alleen met dit weer niet te doen). En je hebt gelijk hoor; je mannetje hoeft zich niet aan te passen aan de visite, de visite past zich maar aan. @ Marsab; Niels wordt niet gedoopt, wel leuk dat je Aiden laat dopen! Over die bio-klok; Niels huilt meestal wel eventjes na z'n flesje, behalve de laatste voeding en 's nachts! Heel raar, het lijkt wel alsof ie inderdaad door heeft dat het dan nacht is en paps en mams willen slapen. @ Brigitte; leuke foto! Weet jij (of iemand anders) toevallig waar je die speentjes kan kopen? Niels heeft er ook een en dat is echt zwaar z'n favoriet. Ik kijk nu al angstig uit naar de dag dat we m kwijtraken of dat die oud is. Wil er dus 1 bijkopen, maar ik kan ze nergens vinden. Oke, ik geloof dat ik 'geroepen' wordt. Tot snel!
Goedemorgen Dames.. Lang niet geweest hier op het forum.. Ik ga als ik tijd heb alles later teruglezen. Gisteren hadden we een Feest voor Yocena traditie.. Ze was erg zoet en vond het geweldig ze was ook de hele avond wakker. Ze is ook in slaap gevallen van 11 tot 8 Heerlijk! Nou ik ga snel alles teruglezen XXX
Hee newlymom, welkom! Ik heb ook een keizersnede gehad en er zijn nog een aantal dames. Even mijn verhaal in het kort. Was 30 aug. uitgerekend. bij 42 weken ben ik ingeleid, maar na 12 uur weeën en bijna 2 uur persen is het alsnog een keizersnede geworden. Mijn zoontje woog dan ook maar liefs 5 kilo. Mij zijn de 1e 2 weken na de keizersnede behoorlijk tegevallen, hoe was dit bij jou? Nou meiden, vanmiddag weer naar de ha. Van het CB moest ik vragen om een verwijzing naar de kinderarts, omdat zij geen oplossing meer zien. Dus dat ga ik dan maar doen. Getsie, het wordt ook elke dag erger. Hij huilt inmiddels denk ik wel zo'n 6 a 7 uur per dag. Kan je zeggen dat ik daar behoorlijk zenuwachtig van begin te worden helaas.
Die spenen kun je volgens mij overal halen, of heb ik het mis.... Bij prenatal, babypark, maar ook bij drogisterij zoals D/ Etos en kruitvat. (bibi merk, de speen is volgensmij hetzelfde, het plaatje kan nog wel eens verschillen) Wel ff kijken vanaf welke leeftijd de speen bedoeld is!
Hoi Suus, bij mij viel het ook zwaar tegen de 1e week, de dag na de keizersnede viel mee maar vanaf dag 2 begon het pijn te doen, voelde overal pijn, vooral bij mijn buik natuurlijk dus het opstaan ging moeizaam.. Na 3 dagen ging ik naar het kraamhotel, en daar ben ik heel blij om want ik kon daar echt tot rust komen en je hebt constant hulp om je heen, dat was echt wel nodig..
@ newlymom: ook een heftige bevalling dus! Maar je ventje is er! Er zijn er hier wel een aantal die een keizersnede hebben gehad, ze zullen zich vanzelf wel melden! Zullen we binnenkort eens een lijstje maken wie er allemaal naar de meeting willen/ kunnen? En een aantal datums, zodat we een dag kunnen prikken...? Ik denk dat iedereen het fijnst vindt dat het in het nieuwe jaar wordt? Januari en op een zaterdag denk ik he? Of zijn er ook liefhebbers voor dit jaar?
@suus: helaas heel herkenbaar... judith heeft op het laatst voordat ze haar pilletjes kreeg dagen gehad van 11-18 uur huilen..... ik hoop dat je snel wat krijgt wat helpt of dat je naar de kinderarts mag..... Je kan evt vragen om Losec
@maart: dat is toch het risico als je zonder geheel duidelijke afspraak langs komt? en daarbij.. je hebt een mobiel dus ze had je ook even kunnen bellen toen ze vor een dichte deur stond lijkt me dan had je in ieder geval even kunnen zeggen of je van plan was binnen niet al te lange tijd alsnog thuis te zijn @joepie: vervelend zeg dat dat met die ontlasting nog steeds niet lukt hier worden de luiers ook wel minder trouwens maar ontlasting lijkt ook steviger.. dus denk dat het wel goed is zo alhoewel dat wel pas is sinds ze ziekig is.. EN ze bovendien sanchts ineens 6 uur kan slapen. *zucht*... kan ik geen handleiding bij dr krijgen? @savita: niels groeit ook wel hard zeg anne was bij dr geboorte 3205gr en vorige week nog 3750.. das toch wel een verschil ik ga dr morgen nog even laten wegen.. en dan ook op laten meten. ze was bij dr geboorte 49cm maar daarna is dat niet meer opgemeten eigenlijk. btw.. die speentjes heb ik volgens mij gezien bij de prenatal. @suus: na 4 dagen volcontinu huilen hier snap ik dat je aardig wanhopig begint te worden. je hebt ook geen idee waar het aan ligt? en ik zie bovendien heel goed waarom mensen met huilbabies overspannen raken... anne huilt enkel overdag gelukkig en snachts slaapt ze als een roos (ja wat wil je na heel de dag huilen?) en overdag is ze enkel te troosten door dr zo vast te houden dat ze tegen je buik ligt.. en dat werkt vandaag ook al echt 100% niet straks maar weer stukje wandelen.. dat werkte zaterdag en zondag heel goed... hoelang duurt het bij jou nu al? @marsab: de datum maakt voor mij niet uit en het nieuwe jaar word denk ik sowieso in het weekend omdat dan echt iedereen alweer werkt zucht.. ze was dus heel eventjes stil in bed net maar ze ligt nu dus alweer een hele tijd te schreeuwen troosten helpt niet.. morgen op het CB weeguurtje.. daar maar eens vragen of ze iets weten. of iemand hier nog tips? ik denk dat ze zich vooral heel erg verkouden voelt.. maar tja.. das zo moeilijk zeggen bij zo'n kleintje he