September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier als ontbijt 1 of 2 boterhammen en bekertje melk of sap als ze der fles snachts heeft gehad

en dan nog iets, het sneeuwt hier :confused: en goed hard ook

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemorgen mama's :)

Sneeuw, Lovewinnie? Hier hagel gehad (was best even indrukwekkend), maar nu nattigheid in de vorm van regen. En er komt een soort twijfelend zonnetje door. Stervenskoud buiten, dat wel :(
    Sinterklaas komt vanmiddag aan in het dorp, nou, ik zie die goeie man dit niet doen als het weer zo slecht blijft...

@Suus: ik geloof dat dit nog het ergste is van zwanger willen worden: het wachtbankje. En die symptomen die je denkt te hebben óf die naderende menstruatieklachtjes. Bah :(
    Ik verwacht mijn periode pas rond 28/11, dus ik wacht nog een weekje verder. Dit keer een cyclus van 34 dagen, heb mijn eitje gevoeld...

Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad tijdens het midweekje :D

@all: papa is naar zwemmen met Ollie, mama móet een berg toetsen en examens invoeren via internet. Ik heb geen zin, maar als het af is, dan ga ik lui zijn vandaag. Heb een prachtige film gekocht: "Le Premier Cri," een documentaire over de eclips en bevallingen die op dat moment over de hele wereld plaatsvonden. Er worden vrouwen gevolgd voor, tijdens en na de bevalling. Bakkie thee erbij, tranen laten stromen en ik = blij.

Nog meer hormonale mama's hier? Kom dan gezellig langs :)

Fijne zaterdag allemaal!

3. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Mouschy en Patries: gefeliciteerd! :D :D :p Wat een super nieuws zeg!
    Geniet ze xxx

Hier ook een keer onveilig en meteen raak. En daarna ook gelijk weer zwanger. Terwijl het bij Sophie half jaar duurde.

Darcy nog bedankt voor je lieve pbje. Hier ben ik weer :D :p
    Ik hoop voor alle meiden die aan het proberen zijn dat ze snel zwanger zijn. Blauwe duimen hoor.

En af en toe lees ik mee. Zie mooie foto's en herkenbare verhalen over tandjes, ziek zijn, ontwikkeling, genieten etc :p

Hier komt de bevalling in zicht. Alles goed met de kleine gelukkig :D . Ben maandag nog bij gyn. geweest (2e voorgesprek i.v.m. nare vorige bevalling nu duidelijke afspraken over een en ander). Ze maakte nog een echo :D en alles ziet er goed uit.
    Mijn lijf wil helaas nog steeds niet. Eerst al nek- en schouderklachten. Heb er nu ischias bij, al noemen ze tegenwoordig alles bekkenpijnsyndroom. Kan slecht lopen en heb voortdurend zenuwpijn tot aan mn voet.Tweede zwangerschap verloopt dus wel heel anders dan eerste bij me. Maar kan gelukkig ook genieten als ik heel rustig aan doe en ben zooo nieuwsgierig naar de kleine meid.

Iedereen een knuffel
    xxxx Sophie

4. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Enne Darcy, t is dat ik niet kan, maar anders was ik zo bij je komen brullen ;) Heb t gevoel dat sinds deze week mijn hormonen nog eens vermiljoenvoudigd zijn haha. Gisteravond was ik in staat Sophie weer uit haar bedje te plukken omdat ik zo vol hormonen en moedergevoelens zat dat ik er iets mee moest doen :)

x Sophie

5. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Patries en Mouschy van harte gefeliciteerd, leuk leuk leuk. Hoe gaat het met jullie en met alle andere zwangeren?

Maart, zullen we dan maandag maar samen beginnen met lijnen? Ik wil er graag 4 kilo af maar kan me er niet toe aanzetten, zo stom.

Vorige week naar cb gewees, Sarah is maar 170 gram in 5 weken aangekomen (nu 8810 gram)en zit nu netjes op de lijn. Qua lengte zit ze er iets boven, is nu 72 cm. Prima toch.
    Vroeg de arts of ze al een beetje de kamer doorrolde. Nou dat lukt wel zei ik en meteen ging mevrouwtje staan, haha. Was zo weg daar.

Ik ben op zoek naar een zwemband waar Sarah in kan zitten, lijkt me handig als we gaan zwemmen maar kan die dingen nergens vinden, alleen dure voor weet ik veel hoeveel geld.Tips?

Die meid van ons zit nu in de nee-ik-wil-niet-eten fase. Zo irritant. Dan maar geen eten, ik laat het staan en als je dan niet oplet zit ze er na een tijdje van te eten. Gek meisje. Ik ga het er ook niet met huilen en dwang instoppen, lijkt me geen goed idee.

doeidoei

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    suus, waar zijn jullie geweest? Heerlijk lijkt me dat even weg.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.386
    113
    @anoek: wij zijn naar landal geweest, rabbit hill op de veluwe en het was echt super. Vond het persoonlijk leuker dan centerparcs, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Landal is vaak niet zo masaal als cp vind ik. Donderdagmorgen hadden we bijv. het zwembad een uur voor onszelf, beter kan niet toch.

Die zwembad kun je kopen bij de prenatal, daar hebben wij hem tenminste gekocht, een van nijntje en was geloof ik iets van een tientje, dus valt nog overheen te komen toch.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@suus: mja van dat massale hadden wij minder last bij CP omdat we precies de week NA de schoolvakanties gingen denk ik ;)

9. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    tja, dacht ik ook dat ze het daar hadden maar zal wel door de winter komen, kan hem daar nergens vinden. Zal eens vragen, een tante van mijn vriend werkt daar, wie weet liggen ze gewoon in het magazijn. En een tientje, daar doe ik het voor.

Rabbit hill, daar hebben we ook eens naar gekeken, niet geweest door ziekte maar wie weet in de lente een keer, lekker wandelen en zwemmen.
    En luxe zeg, het zwembad een tijd voor jullie alleen!

10. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Anouk: bij de ETOS liggen die zwembanden soms ook, zijn turquooise van kleur en (ik geloof) 3.99 euro.
    Even kijken dus!

@Sophie: ik hoop écht voor je dat de komende weken gunstig zullen verlopen w.b. je ischias en nek- en schouderklachten. Leef met je mee!

Nou, ik geloof dat er hier richting Sint en zijn pieten wordt gegaan. Ik heb er geen zin in, moet nog een klein stapeltje werk doen en dat móet nu echt af. Het duurt allemaal langer, zeker aangezien Ollie eerder wakker was en leuk wilde spelen. En dat doet mama óók graag ;)

Overigens heeft onze buuv gisteren spontaan Ollie's krullen geknipt (met onze toestemming natuurlijk :) ) - wauw, 't is meteen weer een echt jongetje, want met die lange blonde krullen en lange wimpers leek onze Ollie ook vaak genoeg een "Olla" :) Zal nog even een foto posten.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.386
    113
    @saskia: ja, daar heeft het ook zeker mee te maken hoor! Wij waren nu natuurlijk ook in een week buiten de schoolvakanties om en dan is het overal rustiger. Vind de huisjes wel vaak mooier bij landal dan bij cp, vooral huttenheugte, vond ik de huisjes klein, maar die heeft dan wel weer een leuk plaza met alle winkeltjes.

12. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Darcy: je hebt toch zeker een lokje van Ollie bewaard? Ben benieuwd naar de foto.

@ Patries: wat leuk dat jij met je man Marc en Jamie mij en Matthew in de stad tegenkwamen! Je zag anders uit met je losse haren (het staat je goed! enje straalt ook zowat uit, logisch dat je zwanger bent). Enne stom van me dat ik vanmorgen ging twijfelen, zal ik de fotocamer meeneem of niet. Ik verwacht geen bekenden tegenkomen, toch wel, jij! En jammer dat ik geen foto van Matthew en zwarte piet heb genomen. Hij schrok wel van zwarte piet!

@ drinken: ik zie dat jullie kleintjes al gewoon beker kunnen drinken terwijl Matthew nog steeds de tuitbeker drinkt. Wel blijf ik hem stimuleren een beker melk geven. Het lukte hem niet zo goed, maar hij had pret in!

@ middagdutje: Matthew slaapt de laatste week rond 15 of 16 uur tot de etenstijd....niet meer 's morgens of rond de lunchtijd...wel jammer.
    Matthew jammert nu omdat hij moe is..... :)

@ mama: matthew zei net tegen mij: 'mama, mama'. Vind zooo lief van hem.
    Verder kan hij eigen naam zeggen, maar ook bah, op, kom, nee, ja, aai, en wijst veel dingen goed aan wat hij wilt/wat hij bedoelt. Zoals drinken, en zo.

@ zwembandjes: deze heeft Matthew gekregen voor zijn verjaardag :)

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@suus: mja dat zei degene waar we mee op vakntie waren ook... dus wij zaten met 4 volwassenen en 3 kleine kids gewoon in een 8persoons huisje
    dat was best wel goed te doen
    woonkamer was best groot
    en er waren 2 gangetjes met elk 2 slaapkamers en douche/bad
    dus elk ons eigen hoekje en een gemeenschappelijke woonkamer/keuken :)
    maar met 8 volwassenen.. zou het wel wat knus zijn geweest denk ik toch :)

@miranda: anne drinkt enkel uit een beker als je dr kin vasthoud hoor :)
    want anders doet ze dr hele mond naar beneden om naar de melk te gaan.. ipv de beker omhoog zodat de melk naar dr mond loopt :)
    hier dus ook gewoon meestal tuitbekers en af en toe een slokje van mamma :)

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi allemaal

gisteren zijn we bij de sinterklaas geweest en toen schrok ik toch wel een beetje wat betreft hoe groot alicia is. alle kindjes van 14 maanden waren zo zo schattig klein, begonne net aan de hand mee te stappen etc. 2 moeders zeiden zo wat een mooie meid en wat loopt ze al stevig, ze is vast ouder he dan de mijne. ik zo net 14 maanden. nou hun kin viel op de grond haha haar zoon en dochter van de ander waren ruim 13 maanden en de andere 16 maanden haha. alicia is nu 80cm en die kindjes kwamen tot der kin haha en liepen niet eens los of aan de hand. het is niet altijd leuk want sommige schatten der echt ouder en krijgt dan te horen "nou praat ze nog niet"etc. als ik dan zeg dat ze net 14 maanden is nemen ze hun reactie wel terug en is ze ineens erg snel. kwa kleding zit ze op 86/92 en de broekjes van 86 zitten precies goed maar de truitjes gaat nu echt naar 92. omkrullen van kleding vind ik geen gezicht dus dat doen we ook maar niet. heb wel wat fototjes van alicia op het sinterklaasfeest en ga ze ff plaatsen

ik heb heel de middag op bed gelegen want pfff wat was ik moe. heb 3 uur geslapen en alicia was vanaf 10 uur met papa mee naar eindhoven bij oma op bezoek. ze heeft weer kleertjes gehad voor de kerst en schoentjes maar die waren te klein. ze moet al maar 21 hebben haha. dit van de h&m en echt super voor kerst (tipje).
    half 4 waren ze thuis

ben ff fotos plaatsen

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

ze vooraan op de foto (achter de kindjes) met dat bruin gebloemde truitje en 2 staartjes in

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

dit jongentje was der grote liefde haha en was er niet van af te slaan. het mannetje was 2.5 en alicia was bijna net zo groot haha

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

snippers zijn veel leuker dan het kadotje

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    en de laatste, ik zij dat we gingen en ze zet het op het op het renne haha. ze pikte onderweg nog ergens speelgoed weg

19. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Anoek, Afgesproken. Maandag beginnen ;)

Sophie, jeetje wat gaat het snel. Nog even volhouden.

Lovewinnie, wat is Alicia een grote meid. Ze is op de zelfde dag als Yasmine geboren volgens mij 12 sept. Yasmine draagt nog maatje 74. is 75 cm en 9,5 kilo.

20. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    o ja, hier sneeuwt het ook heel hard.

Deel Deze Pagina