September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    hoi Marsab,

het was idd een heftige bevalling, maar uiteindelijk is het goedgekomen en dat is t belangrijkste!

Komt er een meeting met alle septembermama's?

2. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    als het lukt en er veel zijn die het leuk vinden....

3. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo meiden,
    Voel me erg schuldig, want ben een week niet hier geweest :oops:

Wat een afschuwelijk naar bericht op het forum :cry: :cry: Vreselijk en niet voor te stellen.

Heb terug gelezen, hier nog aantal reacties:

Darcy, denk precies hetzelfde als jou over kraamvisite. Wil ook graag mn ding doen en wordt er helemaal iebel van. Hoe fijn, lief en leuk het ook is dat mensen belangstelling tonen. Voel me ook ondankbaar, maar goed.

Heb ook de handkolf van Avent aangeschafd, heb besloten door te gaan met volledig bv :p

Lovewinnie, balen dat je zo vaak moet voeden

Saskia, bedankt voor de theetip! Ga ik ook proberen.

Virginie, over tweede kindje: wij willen graag, maar eerst ontzwangeren lijkt me wel verstandig. Ze zeggen dat er 9 maanden voor staat. Gezien mijn leeftijd wil ik niet zo lang wachten :p (ondanks die horror bevalling :rolleyes: ) Andere woonruimte is dan op zich wel handig.

Darcy, over luiers newborn...had groter maatje geprobeerd. Was niet slim want oma had haar vast en ontdekte dat alle poep door haar broek was gelopen ;)

Roxx100 welkom!

Noor, wat een lieve foto :D

Wat vaders betreft. Wat ik wel merk is dat het door veel anderen volgens mij vanzelfsprekend gevonden wordt dat de vrouw het meeste doet. Als de man, zoals de mijne, veel doet/ meehelpt (maar logischerwijs door oa werk minder dan ik) dan wordt hij gelijk super vader genoemd ;) Best ouderwets vind ik dat...

Han, Sophie ligt nog bij ons op de kamer. Twee keer heb ik haar ivm dat ze hard geluidjes maakte, naar haar eigen kamertje gereden (wieg heeft wieltjes).

Han, Sophie heeft ook een speen, soms driftig zuigen, soms spuugt ze m zo weer uit. Helpt wel goed bij huiltjes/in slaap vallen.

Saskia, gefeliciteerd met Job

Pomme, veel beterschap of gaat het al beter?

Noor, haha ik verdenk mijn man 's nachts er ook van dat hij doet alsof hij niets hoort. We hebben nu afgesproken dat ik t tegen hem zeg, als voor de voeding luier verschoond moet worden (doet hij altijd). Voel me alleen beetje schuldig als ik dat aan hem vraag terwijl ik toch al wakker ben.
    Maar misschien hebben wij ingebouwde sensor.

Verder heb ik berichtjes gelezen, maar niet erg veel tijd meer. Dus sorry als ik niet gereageerd heb.
    Hier even update Sophie.
    Vorige week bij WKZ geweest. Kinderchirurg had dat uitwendige bolletje bij haar billetjes/schaamlipjes nooit gezien. We hebben nu voor eind november afspraak bij kindergynaecoloog in WKZ. Daar gaan ze ws ook echo maken om te kijken of er alleen uitwendig een afwijking is.
    Vannacht tussen 23:00 en 6:45 uur doorgeslapen :D
    Vorige week naar cb. Ze is in totaal nu 1 kg aangekomen en 2 cm langer dan bij geboorte.

Meeting lijkt me leuk! Ergens nieuwe jaar goed idee.

xxx Sophie

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    LIJST VOOR LIEFHEBBERS MEETING:

- Marsab
    -

(kopieer en zet je naam eronder)

zo kunnen we zien wie mee wil!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.244
    36.024
    113

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.244
    36.024
    113
    Oeps, niet helemaal gelukt...

@saskia: dat is hier inmiddels al een kleine 3 week zo geloof ik.

@newlymom: dat had ik ook, maar de 1e dag na de keizersnede kreeg ik ook nog morfine. Een kraamhotel zou hier ook lekker zijn geweest, want ik kon ook echt nog niks zelf.

7. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    hoi Suus,

ik vraag me af hoe ik van mijn buik af moet!
    ik ben al mijn kilo's kwijt dat wel maar ikk weet niet hoe ik die drilpudding weg meot krijgen..
    Ik weet niet of ik al mag sporten, denk effe vragen aan het cb... het is zooooo lelijk...

8. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Brigitte wat een lieve foto!

newlymom welkom! pittig verhaal hoor over je bevallig ook, de meeste hebben het idd niet kado gehad...

En die drilpudding buik heb ik ook hoor, te erg, zelfs met een schortje :cry:

Marsab ik ga niet mee, heb er nu al 3 in het vooruitzicht, is wel leuk maar aldoor in Utrecht en zo... is niet om de hoek....

Sophie lekker dat ze zo goed heeft doorgeslapen vanacht! succes bij de dokter voor je dochter! lijkt me idd wel even iets waar na gekeken moet worden...

Saskia, wat sneu dat je meisje zich niet lekker voelt! Marijn huilt ook regelmatig maar hij krijgt lucht mee met drinken en heeft daarom veel buik pijn... heeft jou meisje daar miss ook last van?

Hier ook even een foto van onze kleine man, hij moest gisteren zo lachen om een nieuwe knuffel die boven zijn hoofd hing;

Hoe Marijn ook slaapt snachts, er valt geen pijl op te trekken... De ene nacht slaapt hij lekker door tot 6 a 7 uur. En de andere nacht komt hij weer tussen 4 en 5... Hij is echt heel anders dan Ewout, wat het ook wel weer erg leuk maakt natuurlijk. Helaas huilt hij ook best veel omdat hij veel lucht bij zijn voeding naar binnen krijgt....

9. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    jammer mouschy, dat je niet mee gaat!
    Lief kereltje is Marijn zeg!

Hier ligt Aiden nog te pitten in de kinderwagenbak!
    Heerlijk ff ongestoord op zw pagina! hihi :)

10. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    @Mouchy: Leuke foto! Super dat hij al zo kan lachen!

Geef je fv? Heb je al eens de fles van diffrax s-model geprobeerd? Die kin je aan de onderkant losser draaien waardoor er minder tot geen lucht mee wordt gezogen!

Hier afgelopen nacht een minder nachtje gehad, maar over het algemeen mag ik niet klagen. Hij sliep al geloof ik 2 weken door tot 8.00 ongeveer. Dan maakte ik hem maar wakker i.v.m schema.

Oja mijn Sam heeft 1 gigantische flapoor. Klinkt misschien een beetje lachwekkend, maar ik zit er best wel mee :oops: . Ik weet zeker dat hij daar later mee gepest :cry: wordt en wil dat graag voor zijn. Nu heb ik gelezen dat ze oorcorrectie vanaf een jaar of 5, 6 doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Als het goed is is het een eenvoudige ingreep van ongeveer een uurtje (volgens mij voor twee oren).

Oja en hij heeft aan 1 kant een duidelijk afgeplatte schedel... Ik heb er al verschillende dingen aan proberen te doen. Namelijk het bed anders opmaken, het hele bed verschuiven, vrolijke speeltjes aan zijn niet voorkeurskant hangen, maar het helpt allemaal niet. Nu voedt ik hem sinds gisteren op mijn andere arm. Kijken of dat helpt. Heeft iemand nog meer tips?

Misschien zou ik ook wel naar die meeting willen, maar moet ik eerst even weten waar jullie dat doen. Ik kom namelijk uit gelderland (in een dorpje vlakbij Arnhem) en wil graag niet meer dan een uur rijden...

Over een volgend kindje: die komt er bij ons denk ik niet meer. 2 vonden we allebei eigenlijk wel genoeg, maar ik ben nu al een beetje zijn kast aan het uitmesten en moest toch nog even slikken dat het nooit meer gebruikt zou worden... Ik twijfelde of ik het moest verkopen of niet, maar ik denk het wel..

Over die mannen. De mijne doet best veel als ik het hem vraag. hij doet sowieso altijd de laatste voeding. De voeding van 19.00 meestal ook. Toen Sam nog een nachtvoeding kreeg deden we het eerst samen en hoorde hij het niet dan zorgde ik wel dat hij het hoorde ;)

Ik ga vanavond (na de voeding van 19.00) proberen of Sam zonder inbakeren kan slapen. Mocht dit goed gaan dan vannacht ook. Ik denk eigenlijk dat hij dit nog wel nodig heeft.. We zullen zien.

Over mijn figuur: Ik moet nog 8 kilo, maar die gaan er heel moeilijk af. tot en met de kraamweek ben ik 12 kilo kwijt en vanaf de kraamweek tot nu 1 kilo :cry:
    Gaat dus gestaag..

Voor degene die flesvoeding geven: Hoeveel cc geven jullie nu?

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@geertej: na de kraamweek gaat het hier ook niet zo snel meer hoor...
    wat er af is komt er niet meer aan.. maar denk dat het 1 a 2 ons per week is ofzo :)
    dus niet echt wat je zegt schokkend :)

zucht.. net nu ik dacht "goh ze is stil.. ik ga even slapen.. tot ze moet eten.. dan ga ik ook nog wat eten en daarna naar buiten"
    prompt is mevrouw meteen wakker natuurlijk
    en nu zit ik met mn hapje eten... en ja hoor.. ze slaapt!
    ergste is nog.. ik MOET echt even langs de drogist... dus ze zal zo toch echt weer wakker moetenw orden :(

12. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    @newlymom - ik heb ook een keizersnede gehad, was twee dagen overtijd en was de dag ervoor nog op controle geweest. Schijnbaar was Thijs 's nachts nog gedraaid naar een "kruinligging" na 12 uur op de normale manier geprobeerd te hebben, kreeg Thijs zo'n vacuümpomp op zijn bolletje en toen dat ook niet ging, gingen ze over tot een keizersnede waar ze de kruinligging zagen. Het leukste was dat als ze het geweten hadden ik niet eerst 12 uur weeën op had moeten vangen en hij ook geen vacuüm gehad had, maar gelijk een keizersnede....tja als je alles van te voren weet he?

Inderdaad een vervelende wond, ik had in het begin het idee of de wond in de brand stond, zo'n branderig en trekkerig gevoel. Gelukkig gaat dat nu een stuk beter. Probeer iedere dag lekker een stuk te lopen en hoop dat ik weer snel mag sporten.

Mijn buik is ook nog niet weg en mijn broeken pas ik ook nog steeds niet...zucht. Vervelend want ik krijg ze wel aan alleen mijn rits gaat niet meer dicht :oops: We zijn waarschijnlijk te ongeduldig, haha!

@Suus, hoop dat ze er snel achter zijn wat het probleem is. Ik heb het een week gehad dat Thijs bijna de hele dag huilde...inderdaad om erg onzeker van te worden en ook wanhopig af en toe!

13. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    @ afvallen: hier gaat het ook niet echt hard met afvallen maar ik heb wel het idee dat er langzaam toch wel wat verdwijnt. Ik snoep nu helemaal niet meer (=erg moeilijk omdat ik wel erg lekkere trek heb) en probeer wel lekker stukken te gaan wandelen met de wandelwagen. Nu is dat alleen erg vervelend omdat het slecht weer is en dan ga ik niet graag uit.

Vandaag is er een felicitas mevrouw geweest, wat een muts :rolleyes:
    moest ook steeds zeggen dat ik dingen niet wilde en dat is vervelend.
    Heb nu wel een abonement op ook genomen voor opa en oma, vinden ze vast leuk.

Hmm ik word ook weer geroepen

14. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @mouchy; dank voor je welkom, het was inderdaad niet echt een kado maar eind goed al goed!

@ Gonzo: ja als we het eerder hadden kunnen weten, was ons al die pijn bespaard gebleven, maar zeg nou zelf nadat je het wondertje zag was ik de pijn vergeten en kreeg ik tranen van blijdschap, de tranen van pijn kwamen later pas haha
    Wat betreft de buik: ik krijg mijn broeken ook aan maar die rits wil ook maar niet dicht!
    Ik heb maar een nieuwe broek gekocht want tja, ik meot toch wat aan?!
    k denk dat we inderdaad veel te ongeduldig zijn!

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hallo dames!
    Han: hihi: irritant he die felicitasdame? Ik heb haar hier (nog) niet op visite gehad. Vond het na de geboorte van Isa behoorlijk irritant dat ze je vanalles proberen aan te smeren (in een periode waarin je toch een beetje labiel bent - ook in financieel opzicht ;)) Waren er nog leuke gratis cadeautjes bij of vond je het niet echt de moeite waard? Dan laat ik het bezoekje namelijk mooi voorbijgaan dit keer...

Afvallen: ja wil hier ook nog wel 5kg kwijt... Baal een beetje van mijn lijf, maar ja, nog even een beetje geduld en dan durf ik weer zonder gevaar voor allerlei blessures echt te gaan sporten (mijn banden en mijn rug zijn nog helemaal niet sterk...)

Suus: hoe was het bij de HA?

Brigitte: wat een schattige foto!

Mouschy: jouw mannetje is ook al zo mooi!

Morgen naar het CB voor de eerste prikken.....
    Vannacht was het keet in de babykamer... Eerst al de voeding veel eerder gewenst dan normaal, toen Chris 3/4 uur wakker, daarna net in slaap, Tijn wakker en voor mijn gevoel had ik net mijn ogen dichtgedaan en daar was alweer het volgende melkalarm.... En met een strontverkouden kop en de :evil: :evil: op visite komt dat behoorlijk aan..... Hopelijk vannacht weer als "vanouds"Ik kan me echt niet heugen wanneer ik voor het laatst een nacht echt heb doorgeslapen, want de laatste maanden van mijn zwangerschap was het ook al een beetje knudde... Nou ja, chin up en doorgaan.

Liefs Noor

16. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @afvallen en drilbuiken: hier ook.... ben inmiddels weer langzaam een kilootje kwijt... maar moet nog wel 6-7 kilo af als het aan mij ligt.. maar heb van sommige mensen wel begrepen dat dat ook wel eens een tijd kan duren.. dus vorige week maar gewoon een maat grotere broek gekocht.. En mijn buik is ook nog drillerig en lang niet zo straks als vroeger... snif... hopelijk komt dat nog

@inbakeren: aangezien judith donderdag haar eerste prikjes krijgt moet ze dan 24 uur zonder inbakeren.. vanmiddag maar eens met 1 armpje uit de doek geprobeerd.... ze slaapt nu al bijna 45 minuten... ben benieuwd...

@suus: ja hoe was het bij de HA?

@iedereen met huilende babies: erg he.... maar ik hoor van veel vriendinnen dat het vaak na een maand of 3 beter wordt....

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

- Marsab
    - Suus1983
    - Darcy

(kopieer en zet je naam eronder)

zo kunnen we zien wie mee wil!

18. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    hoi, ik ook graag voor de meeting please! kan iemand mij erop zetten?

moet ook nog 20 kilo kwijt, tis niet makkelijk! kan broeken niet aan, same story!

ik sta ook niet meer op de grote lijst...ik stond er wel op...snikkerdesnik...

heel veel sterkte voor alle meiden met chronisch slaap tekort, je voelt je dan echt vreselijk...ik leef mee...noor heeft er dan zelfs 2 tegelijk!respect!

19. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland

- Marsab
    - Suus1983
    - Darcy
    - Jennifer