September 2007 mama's!

Discussion in 'De mama's' started by mouschy, Aug 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. simke

simke Bekend lid

Jan 23, 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @Darcy (en anderen): Wat jij beschrijft klinkt als Jesse. Hij werd ook rond 3/4 uur 's nachts wakker en wilde dan spelen en zeker niet meer in zijn eigen bed. En uiteindelijk belandde ook hij bij ons in bed, want wij moesten idd ook echt slapen. Nu alweer 2 nachten in het oude patroon. Ook Jesse is wat spelen aangaat een echte jongen. Hij gooit met blokken, bouwwerken moet om, houdt van in het zand/ water kliederen ed. Hij kan ook heel geconcentreerd spelen en boekjes lezen. Jesse is soms hardhandig, maar heeft dat niet door. Hij trekt dan bv stevig aan mijn haar, maar als ik dan auw zeg, snapt ie wel dat ik het niet prettig vindt en krijg ik een knuffel. Dit heeft wel een poosje geduurd, voordat hij auw snapte. hij is nu wel met andere dingen erg aan het uitproberen. Hoe ver kan ik gaan voordat papa/mama boos wordt? Als hij na 2 waarschuwingen nog doorgaat, moet hij naar de gang. Hij weet dat ie dan fout zit en als ie dan weer de kamer inkomt, komt ie knuffelen en gaat ie weer spelen. Dit klinkt misschien wel streng voor een 1-jarige, maar hij zit echt overal aan en probeert alles uit en reageert niet echt op nee en niet doen en dit werkt wel.
    Ik had ook mail van oei ik groei en daar stond dit gedrag ook in beschreven, het hoort bij en sprongetje

Verder hier nu een ondertandje door, de score is nu 4 tanden en 2 kiezen boven en 3 tanden onder. De 4e tsnd onder zie ik ook al zitten, maar is niet door. Op het werk erg hectisch, maar nog 1 weekje en dan is het kerstvakantie.

Groetjes Simke

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hier ook een duidelijke sprong: 's avonds wakker worden, soms 's nachts wakker worden ...
    klooien met eten, maar opeens zo groot worden ook, zulke bijdehandte dingen doen en ook zo kijken hahaha.

Pris: ontzettend veel plezier in Londen! Idd Baby Gap is geweldig! En, als je er van houdt, zit er daar ook ergens een Disney Store volgens mij :)
    Genoeg te beleven!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,500
    36,455
    113
    Haha, die koekjestrommel tekst! Nee, dat had ik nog niet bedacht, zo vaak heeft hij er nog niet mee gespeeld.

@darcy: had ook bij je topic al even gereageerd, maar Jesper slaat, krapt en knijpt soms. Zo vervelend.
    Ik pak zijn armpje, zeg nee, en dan zet ik hem even weg.

Hier ook heel duidelijk een sprongetje hoor. Poeh, wat een jengel!

4. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

Apr 17, 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    darcy: thanks for the tips, je hebt helemaal gelijk, alleen zijn wij die fase al voorbij helaas...ik moet 11 januari 6 dagen naar Londen om mijn training voor werk weer te doen, ik hoop dat het daarna weer beter gaat, even elkaar niet zien en ver weg, al zal ik mijn kindjes wel vreselijk missen! ik moet dan 28 januari voor 6 dagen naar New York voor werk (baby GAP here I come!) zal ook helpen denk ik, dan heb ik weer mijn werk en ben ik niet meer zo'n slome die niets te vertellen heeft...ik merk wel dat de kinderen ons binden, we hebben heel veel liefde voor ze en dat delen we.

Pris: lucky girl! lekker naar Londen! My favourite city! A man who is tired of London, is tired of life. zeggen ze! Heerlijk! Ga ook kijken bij de kerstlichtjes en etalages bij Hamleys toystore en harrods! de mooiste in de wereld! In de avond is Leicester Square heel gezellig! Jammer dat ik in januari geen tijd heb om er heen te gaan, genieten meid!

5. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Ha meiden

vandaag had ik me toch iets. Sarah had haar speentje helemaal in haar mond...... dus met de achterkant rochting keel, ze kreeg het er zelf natuurlijk niet meer uit maar ik ben er wel van geschrokken, wat zouden jullie doen, altijd een doekje aan het speentje hangen of een spenenkoord? Moet er niet aan denken dat het een keer in de nacht gebeurd. Misschien komt het ook niet meer voor maar toch.

Liefs

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@jeniffer: hier in huis ging het ook stuk beter toen ik weer werkte hoor
    want inderdaad.. dan heb je weer wat te vertellen als je elkaar weer ziet.

7. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Dag mama's,

ik struin het internet af op info, anderhalf uur geleden heeft Ollie een fikse koortstuip gehad...

Hij lag al naast me toen we naar bed gingen, want na drie nachten huilen en onrust en het feit, dat ik hem gistermiddag moest ophalen van het kdv vanwege koorts vertrouwde ik het niet.

Hangerig, dan weer 'druk' en niet willen eten (Ollie en niet eten :( ) -
    om kwart voor 3 deed hij zijn ogen open (ik was al wakker) en riep "Ju-juuuuuh!" graaide met zijn armpjes in de lucht en draaide zijn ogen weg. Ik probeerde contact te maken, hem op te tillen, maar hij overstrekte en bleef rollen met zijn ogen...

Slaapzak open, over zijn beentjes wrijven... 112 gebeld.

Een koortstuip en Ollie was bewusteloos. Ik keek naar hem en dacht: daar ga je. Ik ben je kwijt.

Gek hoe relatief 'kalm' je dan kan worden. Ik vroeg of ik moest reanimeren, wat ik anders kon doen. Gelukkig hielp de centraliste me door op mijn kalmte in te gaan en uitleg te geven.

Ik heb mijn t-shirt in mijn glas water gedoopt, Ollie afgesponst en toegepraat. Na een half uur telefonisch contact kon ik ophangen, Ollie een paracetamol geven - getempt, 40.2 graden.

Ik zit hier met koffie en Ollie 'speelt' in zijn bedje, ik heb hem even in zijn koele kamertje gelegd, naast mijn pc.

Papa in Oostenrijk, ik alleen thuis. Ik hoop dat zo'n stuip jullie bespaard blijft, vreselijk om te zien zeg.

Morgen de huisarts bellen.

8. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

Apr 17, 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    darcy: wat vreselijk eng zeg! tijdens onze medische training krijgen we ook altijd uitleg over koortsstuipen, dat het er zo eng uitziet en dat we daar rekening mee moeten houden, zeker in een vliegtuig waar de ouders hun babietjes vaak te warm aankleden enzo...inderdaad uitkleden en afkoelen met vochtige doeken en paracetamol...wat zal jij ontzettend geschrokken zijn zeg!arme olliebollie en ook nog alleen thuis, zal je net zien...ben je ok nu? zometeen huisarts bellen, heb je iemand om even je verhaal aan kwijt te kunnen?sterkte meis..

anouk: wat voor merk speentje heb je dan? wel vreemd dat dat zou kunnen, is niet goed, ik zou me inderdaad niet veilig voelen...doekje eraan ofzo ja...wij hebben speentjes van bibi...

9. Saskia78

@darcy: damned das inderdaad naar

ik weet hoe het voelt inniddels!
    hier ook ultieme kalmte.. geen idee waar dat vandaan kwam

jullie ook nog het hele dokterscircus erna doorlopen?
    wij zijn kleine 4 uur bezig geweest met doktoren en ambulances enzo omdat het buiten "kantooruren" was en er dus geen huisarts beschikbaar was

kan me zo voorstellen hoe hard je geschrokken bent...
    het is niet niks!
    gelukkig heeft het geen langere termijneffecten!
    lekker troetelen hoor.. dat kan hij wel gebruiken
    hij zal zich wel niet helemaal 100% voelen de komende paar dagen :)
    (lees: hier hadden we een kind dat een paar dagen stil lag op de bank.. en stil liggen is niet iets wat anne normaal uberhaupt kan)

sterkte meis!
    en lullig dat dat natuurlijk net gebeurd als manlief hartstikke ver weg zit :(
    je hebt in ieder geval goed gehandeld :)

10. Saskia78

11. maart

maart Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    2,252
    0
    0
    Zuid Holland
    Darcy, jeetje meid. Wat zal je geschrokken zijn. Hoe gaat het nu?

12. miranda040172

miranda040172 VIP lid

May 19, 2007
    5,605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Darcy: OMG wat zal je zeker geschrokken zijn en dat jij helemaal alleen moest handelen nu je man in de sneeuw zit.
    Maar je hebt goed gehandeld. Hou Ollie in de gaten en al gebeld naar de HA?
    Veel sterkte!
    Knuffie voor Ollie van ons, maar voor jou ook!
    Ik schrok ook toen ik dat bericht lees....blij dat het goed gegaan is, maar de schrik van je angst moet toch langzaam slijten.
    Weet je man hierover? Had je hem al gebeld? Ik snap wel dat je zijn vakantie niet wilt verpesten, maar hij zou het ook fijn vinden als hij het weet. Ik hoop dat je man snel weer thuis komt in dit weekend toch?

Heel interessant om te lezen, dank voor de informatie.

@ Anoek: speen in de mond, misschien verkeerde speen afgestemd op de leeftijd. Ik heb nu de speen voor Matthew vanaf 1 jaar, afgestemd op zijn leeftijd. Dat is ook beter. Ik neem de speen ook van Bibi.
    Dat is zeker schrikken voor je geweest.

Matthew en ik gaan zo straks naar Houten toe bij mijn zwangere vriendin, nu 32 weken zwanger is.
    Ga Matthew zo in bad doen en dan ga ik lkker douchen, inpakken en wegwezen!

Fijne dag allemaal en zal aan jullie denken!

X

13. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Saskia: ja, dat dacht ik later in bed nog - jij hebt dit op het kdv meegemaakt, toch? Tjeez, erg man.
    Een hangerige Anne - had Ollie op schoot vanmorgen, doet ie ook nooit!
    Ga hem zeker vertroetelen.
    Bedankt voor de heldere folder, heb er ook nog eentje van het Albert Schweitzer Ziekenhuis gedownload.

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties, ik moest mijn ei kwijt :)

Heb doorgehaald sinds de stuip, met Ollie half ijlend, half slapend op mijn borst. De huisarts belt nog terug voor een afspraak, want ik wil dit onderzocht hebben. Eerst een ooronsteking, nu al een paar weken hoesten en blaffen van de hoest en dan die koorts steeds...
    Wil liever infecties etc. uitsluiten :(

Mijn man schrok erg vanmorgen - toen we hadden opgehangen, heeft hij het de twee vrienden verteld. Hij moest erg huilen opeens, vertelde me dat hij om half 3 naar fotootjes van Ollie lag te kijken in bed - even later gebeurde dit enge... De mannen zijn vanavond ipv morgenavond thuis.

Iedereen een fijne dag, ik hoop dat bij jullie ook de zon schijnt, mooi weertje buiten!

PS Anouk, zou niet gaan werken met koordjes ivm verstikking, maar een doekje aan de speen binden kan wel. Heb IKEAdoekjes daarvoor, top.
    Spenen hier zijn BiBi, vind ik het grootste schildje hebben - en veilig.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    darcy: phoe wat eng zeg en hoop dat het mijn bespaart blijft. als alicia koort heeft kleed ik eraltijd wat koel aan maa stop der wel goed in. pff zelfde geld had hij in zijn eigen bedje geslapen, moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

anoek: alicia heeft ook ooit een speen helemaal inder mondje gehad en was toen as een maand of 3 oud en had hem net. dit was er een van difrax en heb ze toen meteen allemaal de deur uitgedaan. met bibi heb ik dit nog nooit gehad gelukkig. ze heeft eigenlijk alleen een speen in bed dus een koortje vond ik eng. weet zo niet wat jekunt doen, eventueel eengroter maat weet het niet, het is hier verder nooit meer gebeurd

sprongentje: nou alicia slaap weer door maar dan is ze wel tussen 6 en half 7 al wakker. weet nu niet wat beter is :). vandaag was het weer 6.15 bahbah. heb er wel weer heel de nacht niet uitgehoeven :) das top.

slaan: alicia heeft mijn gisteren geslaan onder een driftbui en schok er zelf van. heb der even heel steng toegesproken dat mama toch echt de baas is en ze dat niet mag doen. eerder heeft ze me in me arm gebeten en gaf der toen met me arm een tik tegen der mondje en begon me toch te gillen. bijten heeft ze nooit meer gedaan.

morgen gaan we naar de dierentuin vlak bij eindhoven en heb er super veel zin in. nu ik nog kan geef ik zoveel mogelijk tijd aan me meisje en gan we zoveel mogelijk doen als gezin van 3 :)

15. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hallo meiden,

Darcy meid wat een schrik zeg! En wat ben je cool gebleven! Gaat alles nu weer goed? Balen dat je man er ook niet was... Sterkte!

Lovewinnie heel veel plezier morgen!

Anouk ik zou zeker niet met koortjes gaan werken! De kids hebben het hier ook wel gehad, ze kunnen er niet in stikken omdat er gaatjes in zitten als het goed is.

~~~~
    Hier zit Marijn ook wel in een sprongetje merk ik, als het niet zoals meneer wenst dan is het huis te klein hoor, gillen en schreeuwen pfff.... Maar goed komt wel weer goed haha.

16. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Darcy, wat akelig lijkt me en wat goed dat je zo rustig bleef. Dikke knuffel

Wat bertreft het speentje, het is al van bibi en vanaf 6 maanden. Ik had een mail gestuurd en gevraagd of ze bij bibi een oplossing hadden (komt vast vaker voor dacht ik zo). Krijg een mail terug: blijkbaar is een speen niet geschikt voor je dochter en kun je haar beter geen speen meer geven......
    En dat er om die redenen gaatjes aan de zijkanten zitten zodat ze niet kunnen stikken.
    Uh, geen speen meer, dat is oorlog in huis. Ik heb nu van koeka doekjes gekocht voor aan de speen, even kijken wat ze ermee doet. Een koord durf ik echt niet, veel te eng.
    Bedankt voor jullie lieve reacties weer

17. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    koortsstuipen op zich zijn wel onschuldig, kindjes houden er niks aan over maar is zo ontzettend eng om mee te maken. Ik zou er met je huisarts goed over praten, even ook je verhaal kwijt.
    En klein adviesje, schrijf je vragen op een briefje, voor je het weet sta je weer buiten de deur en wil je nog iets weten. Succes en fijn dat je man snel naar huis komt

18. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

Sep 1, 2006
    1,746
    0
    0
    Noord-Holland
    Darcy: Jeetje meis, schrik helemaal van je berichtje :confused: Wat zal jij geschrokken zijn, maar wat goed dat je zo kalm bent gebleven. Ik weet niet wat ik in zo'n situatie zal doen en hoop het idd ook nooit mee te maken. En helemaal vervelend dat manlief niet thuis was, arme Ollie en jij. Gelukkig komt hij vanavond weer thuis, of misschien is hij al thuis nu ik dit berichtje schrijf. Ik hoop het voor je!
    Vertroetel je kleine Ollie maar lekker... Dikke knuf voor jullie allemaal!

Anouk: Wat een reactie zeg over die spenen. Komen ze wel erg makkelijk van af. Hier ook Bibi spenen en heb dat voorval gelukkig ook nooit meegemaakt. Sterkte ermee!

Saskia: Thnx voor de folder!

All: Staat jullie kerstboom al? Ons huis is al helemaal versierd en het staat erg gezellig. Kyra blijft er wonderbaarlijk van af en wijst alleen maar naar de mooie lichtje ;)

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Lieve Darcy,
    jeetje meid, wat zul je geschrokken zijn!
    Wat goed van je dat je zo koel en helder bleef! Pluim voor jou dat jeje het zo goed hebt doorstaan! Waarschijnlijk kwam de schrik pas achteraf?
    Fijn dat je vent weer thuis is nu!
    En verder denk ik idd dat het goed is om met anderen en met je HA na te praten.
    Dikke knuffel voor jullie!
    xxxx

20. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,500
    36,455
    113
    @darcy: jeetje meid, wat ontzettend schrikken en wat super dat je zo kalm bent gebleven. Fijn dat je man eerder naar huis kon komen. Succes!

@kerstboom: wij gaan er vandaag eentje halen. Vanavond vier ik mijn verjaardag en dan wil ik dat hij er staat, vind het zo gezellig lijken. Wij willen dit jaar een hele grote eigenlijk. Vorig jaar hadden we er geen ruimte voor, maar nu in ons nieuwe huis wil ik een zo groot mogelijke haha.

Share This Page