September 2007 mama's!

Discussion in 'De mama's' started by mouschy, Aug 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Dag allemaal :)

Hier een heerlijk rustige dag, heb All You Need Is Love gekeken (en lekker gejankt :) ) - gisteravond onze mama's, broer, zus en zwager te eten gehad en dat was supergezellig. Vanavond bij mijn pa en morgen helemaal niks, waarschijnlijk gewoon lekker naar het strand om uit te waaien.

@Rootje: de kerstdrukte voorbij voor je, nu even bijtanken denk ik zo? En ik zie dat je al bijna op je NOD zit, ga je testen, heb je een vermoeden of wacht je het allemaal af?

@Suus: hoe voel je je, is het grote nieuws al doorgedrongen tot je?

@Marsab: ik lees je kerstgroet en zit alwéér bijna te janken, erg hoor :rolleyes:

@Sophie, Brigitte - hoe gaat het in de zwangerschap? Sophie, ik heb je nog een PB gestuurd, ben heel benieuwd naar je nieuwtjes.

@Patries: en? Gaan jullie het Grote Nieuws vanavond vertellen en zo ja, hoe? (wat ben ik nieuwsgierig :oops: )

Dames, fijne avond en geniet lekker van elkaar en de stille dagen!

2. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Meiden: Hele fijne feestdagen gewenst :D

Niet teveel drinken de komende dagen hoor ;) Denk even aan jullie zwangere medemens :)

Steengrillen is heel erg leuk, maar pfff wat mis ik me wijntje tijdens de kerstmaaltijd :)

3. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemorgen allemaal :)

Ik vond dat 'we' weer te laag in de mama-lijst stonden, dus even uppen :)

Zijn gisteren thuisgebleven, man, wat was ik moe :confused: Zouden bij mijn pa voor de openhaard belanden met een wijntje en verder gewoon ontspannen niksen, maar ik sliep zowat op de wc-pot :confused: :)

Dus op de eigen bank beland met een glaasje Rivella (ik ben solidair geweest, Mobielfreak 8) ) en een groentegerecht van de Chinees :rolleyes:
    Was wel erg lekker én ontspannen.
    Straks naar het bos met vrienden, kids en honden.

Hoe was jullie 1e kerstdag?

4. miranda040172

miranda040172 VIP lid

May 19, 2007
    5,605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hier ook goedemorgen mama's,

Onze kerstdag is leuk. Mijn moeder, zus en zwager kwamen 's middags bij ons, elkaar kadootjes gegeven via de lootjes. Matthew werd verwend met al die kleertjes en een speelgoed. 'n Half uurtje buiten gelopen. Met z'n allen gourmetten ipv idonesische rijsttafel omdat het anders veel werk is :oops: en lekker zelfgemaakte toetje nl. tiramisu. Mjammie....om 20 uur wilde matthew gaan slapen, dus hem naar bed gebracht.
    Om half 10 waren ze naar huis (naar Den Haag) gegaan terwijl Jeroen en ik de film op ned 3 the lord of rings deel 3 afkeken tot 12 uur 's nachts. Dan slapen tot vanmorgen om 8 uur omdat Matthew wakker werd. Wat een luxe.

Nu slaapt Matthew net in op de buik van papa :)

Straks om 13 uur komen mn vrienden met hun 6 jarige zoon bij ons op koffiebezoek. Ik ga zo de was ophangen en de was vouwen, douchen en zo. Tegen die tijd zal Matthew wel wakker worden, hem ook wassen en aankleden.
    Om 16 uur gaan Jeroen, Matthew en ik bij de vader van Jeroen en vriendin Idi op bezoek en blijven eten samen met 2 zussen van Jeroen en 4 kleine neefjes erbij. Gezellig.

Fijne kerstdag vandaag xxx

5. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    @darcy: alles gaat op zich goed met de zwangerschap... lief dat je er naar vraagt. Wat kleine kwaaltjes en een tijd last gehad van carpaal tunnel syndroom in 1 pols maar dat gaat nu weer wat beter dus ik hoop dat dat zo blijft........ En het gaat zo hard.... nog maar iets meer dan 18 weken dan is het alweer mijn uitgerekende datum. Soms vind ik het wel jammer dat het zo'n tweede keer een stuk sneller gaat....... Over 3 weken zijn we naar ons nieuwe huis verhuisd en ik hoop dat wat meer tijd te hebben om er nog lekker relaxed van te genieten.....

6. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @all: een kerstfoto van onze trots, die zich kostelijk heeft vermaakt aan tafel met alle familieleden (en vooral het eten :rolleyes: :) )

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    hoi allemaal, kerstdagen hier izjn zeergeslaagt en hebben het erg druk maar zeker gezellig gehad. op de babysite van alicia staan wat fotos.

nu even een van mijn en alicia samen en dan ga ik weer vlug gtst afkijken

hoop dat iedereen heeft genoten van de feestdagen

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg

en lijkt ze een beetje

9. Patries81

Patries81 Bekend lid

Nov 9, 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hey meiden,

Zo te lezen hebben de meeste een heerlijke kerst gehad en de andere die niet hebben gereageerd waarschijnlijk ook. Die hadden het zeker net zo druk met de feestdagen als ons :D

Wij hebben een erg drukke, maar zeker gezellige kerst gehad. *Kerstavond bij Marc zijn ouders en oma wezen eten. En het was nog gezellig ook. (sorry, maar dat is het niet altijd). Dus dat viel niet tegen.
    *1e kerstdag bij Marc zijn moeder, zus en nichtje geweest. Lekker gewandeld in het bos met z'n allen en daarna lekkere hapjes bij haar thuis. Was ook erg gezellig en geslaagd. 's avonds waren we lekker thuis en hebben we met z'n 3tjes wat makkelijks gegeten en daarna filmpje gekeken.
    *2e kerstdag eerst hapjes maken thuis, 's middags naar mijn ouders, mijn broers en schoonzusjes waren daar ook. We hebben geWiied (erg leuk :) ), lekkere hapjes gegeten (we deden tapas) en 's avonds dobbelstenenspel met cadeautjes gespeeld (O en ik ging gewoon met 8 cadeaus naar huis :oops: ) Jamie is bij mijn ouders blijven slapen, dus wij hebben lekker kunnen uitslapen vanmorgen.

Nu gaan we nog even wat boodschapjes doen, onze tas inpakken, Jamie ophalen en naar EMMEN! Heerlijk naar het hotelletje en morgen naar Noorderdierenpark Emmen. Heb er zo veel zin in. :D (mijn mannetje was trouwens erg verrast met het cadeau)

@zwangerschap: Nog erg misselijk en buikje groeit gestaag. En o zo moe. Heb het hopelijk met de kerstdagen kunnen verbergen, want o wat voelde ik me beroerd af en toe. Gelukkig veel kleine hapjes, erg goed voor mij om mijn misselijkheid tegen te gaan. Dus ben lekker aan het groeien. Volgende week maar even op de weegschaal staan, kijken wat de schade is. Woensdag de 31ste onze 12 weken echo en daarna oud/nieuw en kunnen we eindelijk iedereen het nieuws gaan vertellen.

@Darcy: nee nog niet verteld, dat word de 1ste gedaan van het nieuwe jaar. Zo te lezen hebben jullie ook een eerlijke kerst gehad. Wat een knap kereltje hebben jullie toch.

@Brigitte: fijn te horen dat het goed gaat met de zwangerschap. Jeetje al weer 18 weken. Gaat echt snel. En je buikje groeit zeker lekker door?

@Miranda: nog bedankt voor je kerstkaartje. Leuke foto van Matthew. Zo te horen hebben jullie ook een leuke kerst gehad.

@Suus: al aan de zwangerschap gewend? Wel heel speciaal hoor zo net voor de feestdagen.

@Rootje: hopelijk voor jou deze maand ook goed nieuws. En wat goed dat er een plekje is op het kdv voor Marissa. Heb je ook een eigen dagje. Goed hoor.

@Pris: hoe gaat het nu met Tygo? Hoop dat hij zich beter voelt en jullie toch een fijne kerst hebben gehad.

@Mobielfreak: hier wordt ook niks van alcohol genuttigd hoor, ik mis de wijntjes wel hoor. Vindt het nl erg lekker. Gelukkig kan ik gewoon zeggen dat ik naar huis rij. Volgens mij valt het dan niet op.

@Lovewinnie: ze te horen hebben jullie ook een leuke kerst gehad. Alicia lijkt erg op haar mama hoor. Heb je het al op je werk verteld van je zwangerschap? Toch nog een contract aangeboden gekregen?

@Gonzo: heerlijk he die misselijkheid. Weet hoe je je voelt. Heb je al een afspraak voor de echo gemaakt? Heb je iets om naar uit te kijken. Heb je voor Thijs al oppas gevonden of past je moeder nog op hem?

Zo dat was het voor nu. Moet snel weer verder.

Meiden een fijn weekend en ik kom me waarschijnlijk maandag weer melden, ben dan nl hele week vrij.

Liefs, Patries

10. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

Sep 1, 2006
    1,746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hé meiden!

Zo te lezen hebben jullie ook allemaal geweldige, drukke kerstdagen gehad net zoals wij :) Wij zijn weinig thuis geweest en dus ook helaas geen tijd gehad om te reageren :oops: Maar heb wel aan jullie gedacht hoor... ;)

Ik heb wel alles teruggelezen, maar ff geen tijd uitgebreid te reageren. Kyra wordt net wakker, dus die moet ik ook uit haar bedje halen, dus ik hoop vanavond of anders morgen uitgebreid te reageren.
    Hier gaat in ieder geval alles prima! :D

Tot laters! :D

Liefs -X-

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Dag lieve meiden!

Allemaal fijne dagen gehad?
    Vast wel, er is weinig geschreven hier ;)
    Hier helaas eerste kerstdag braaaaaaaak: volle kop, niet lekker, gammel.
    Maar met mijn vriendjes paracetamol, thee en wat meer rust voelde ik me gisteren gelukkig al wat beter, en vandaag weer een beetje beter. Zul je altijd zien, ik ben de afgelopen twee jaar misschien 1 dag ziek geweest en nu net met de kerst...
    Maarja, gelukkig lijkt het allemaal snel op te knappen dat scheelt!
    De jongetjes hebben ook allebei vieze groene neusjes bleh.
    Zijn ook wat minder vrolijk dan normaal maar op zich redelijk goed te pas.
    Ontwikkelen trouwens een lekker temperamentje, zo hee, kunnen af en toe driftig doen! :confused: Dat is echt van de laatste tijd!
    Gisteren heerlijk zelf kaasfondue gemaakt, was erg lekker!
    En lekker toch nog even buiten gewandeld in de vrieskou.
    Vandaag de restjes brood maar in de wakken gegooid voor de eendjes, die hebben er lekker van genoten :)
    En tja, nu alweer de opmars naar oud en nieuw (moet helaas beide dagen werken een dagdienst, maar ach, met zijn allen maken we het wel gezellig dan)
    Tjonge wat is het jaar snel gegaan! :confused:

12. miranda040172

miranda040172 VIP lid

May 19, 2007
    5,605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goedenavond allemaal,

Ik zie dat jullie leuke kerstdagen hebben gehad!

@ Patries: wellicht lees je dit berichtjes niet meer, heel veel plezier in Emmen, echt leuk dat je man erg verrast was!
    Enne graag gedaan van de kerstkaart via de mail.

@ Darcy: echt leuk om de foto van Ollie te zien, wat een groot verschil van bijna 2 weken geleden en nu, echt heel goed om te zien!

@ Lovewinnie: wat leuke foto's!

@ Pris: Ben eigenlijk benieuwd hoe het met Tygo nu gaat? Nog steeds blauwe bal?

@ Noor: ik heb vanmiddag ook broodjes aan de eenden gevoerd, Matthew vindt het heel interessant om te zien.

Gisteren de 2de kerstdag was Matthew echt uit zn doen, en was niet lekker. Beetje verkouden, kwijlebak, hangerig, slaperig. We waren van 16.30 tot 19.30 uur bij schoonfamilie gebleven. En vannacht hoorde ik hem huilen, dus hem bij ons op bed gelegen want er lag een bloed op hoeslaken, waarschijnlijk uit z;n mond. Vermoedelijk een komst van een tand of kies, geen idee.
    Vandaag de hele dag pieperig, speels, hangerig, knuffelig, alles door elkaar. OOk heeft hij maar een uurtje geslapen vandaag, dus hij is van 08.30 uur (wel heeft hij slechte nacht gehad, wij ook) tot 20 uur wakker gebleven, alleen heeft hij een uurtje geslapen 's middags.
    Ik denk ook misschien weer een sprongetje?

Jullie een fijne avond toegewenst,
    Liefs, Mier :D

13. simke

simke Bekend lid

Jan 23, 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    He meiden

VRAAG: hoeveel/hoelang slapen jullie kids overdag? Jesse wil overdag niet meer naar bed (behalve op donderdag dan is hij na 3 dagen creche zo moe dat hij een uurtje/ anderhalf slaapt). De ene dag vertoont hij helemaal geen tekenen van moeheid en de andere dag slaapt hij even in de auto (hooguit 30 minuten) of valt hij even in slaap op de bank. Als ik hem wel naar bed breng gaat hij spelen en na een kwartier is de lol eraf en gaat hij roepen en vervolgens huilen. We hebben hier dan ook maar besloten hem dan maar even op de bank te laten slapen en het drama overdag te laten voor watb het is (we willen hem niet bang maken voor zijn bed, want 's avonds gaat hij zonder problemen).

@peuterspeelzaal: weet iemand of kids die al naar de creche gaan ook naar de peuterspeelzaal moeten/kunnen?

@Pris: hoe is ie nu met Tycho?

Zo te lezen heeft iedereen leuke en drukke kerstdagen gehad. En wij ook. Nu op naar het nieuwe jaar, wat gaat de tijd toch enorm snel.

Hier komen de tanden echt bij bosjes tegelijk. De afgelopen 3 weken heeft Jesse 2 tanden en 2 kiezen gekregen en het lijkt erop dat er alweer een kies aan zit te komen. Hij heeft nu 8 tanden (4 onder, 4 boven) en 2 kiezen (boven). Hij heeft er best wel last van gehad (koorts, kwijlen en hangerig), maar dat is allemaal alweer over.

En natuurlijk allemaal alvast een gelukkig en goed 2009!!
    Voorzichtig met vuurwerk! ;)

Groetjes Simke

14. miranda040172

miranda040172 VIP lid

May 19, 2007
    5,605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Matthew wilt de laatste tijd niet veel lang slapen overdag, hooguit 1,5 uur. Heel soms 2 of 3 uurtjes. Hij wordt groter en ouder. Dat betekent dat hij 's avonds al vroeg gaat slapen om 20 uur dan, tot de volgende dag 7 of 8 uur.

En hij kwijlt op dit moment erg veel, denk dat hij weer een nieuwe hoektand of kies, hij heeft al 4 kiezen en 8 tanden (4 boven en 4 onder), maar nog geen hoek of snijtanden. Ik zie het wel wanneer het tevoorschijn komt!

Liefs, Mier

15. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ miranda: bedankt voor de "motor" tip! hihi
    En wat zielig dat er zelfs bloed uit zijn mondje komt van de tandjes! :(

@ darcy: het is zeker leuk om Ollie zo vrolijk te zien! Ben helemaal blij dat hij weer de oude is! Wat een boefje! ;)

@ Simke: Hier is het ook erg afwisselend! Soms slaapt hij wel 3 uur en soms is hij het na 3 kwartier al zat! Kun je niks na vertellen! En Jesse krijgt dus ook al veel tandjes...zielig he altijd! En van de creche...geen idee eigenlijk..?

@ Patries: leuk hoor, naar Emmen! Alsnog veel plezier! hihi

@ Pris: hoe is het idd met Tygo? Hopelijk hebben jullie een zorgeloze kerst gehad!

Nou voor de rest maar een dikke knuffel van ons! :D

16. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hello mama's!

@Simke: hier soms een uurtje slapen overdag, soms gewoon helemaal niet :( Ondanks het wrijven in de oogjes is het dan gewoon klaar en zit ik (of papa) met een kind dat én wil spelen én moe is. In bed is dan spelen en huilen, herkenbaar dus...

@Noor: ja, het jaar is zeker omgevlogen! Vorig jaar kerst pasten onze ukkies nog in de maxicosi :)
    Voel je je al wat beter?

@Miranda: bedankt voor je e-post!

@Patries: hoop dat jullie lekker genieten vandaag :)

@Pris: nog nieuws over Tygo, gaat het al wat beter met hem (en hoe is het met zijn blauwe piemeltje)?

@Marsab: we hebben nog een week :) Ik vind de vakantie voorbij vliegen, hoor :( Heb ook al wat tijd besteed aan de lesweken die gaan komen...

17. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Simke: ier overdag ook wisselend qua slapen, ene keer wil hij echt niet en krijst dan alles bij elkaar als ik hem in bed leg en de andere keer slaapt hij zo 1 tot 4 uur weg.. 's Avonds is het ook nog steeds niet je van het hier, ene keer gaat hij heel braaf slapen als hij rond half 8 naar bed gaat, en de andere keer kan ik gerust tot 11 uur bezig zijn om hem in slaap te krijgen.. Zit niet echt een patroon in wat ik kan ontdekken waarom hij dan wel of niet gaat slapen..

Dus al met al erg herkenbaar..

18. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    REMINDER: ons forum gaat verhuizen (dit weekend gaat het nog niet door, las ik net) - sla onderschrift, foto's en avatar even op je pc op en print persoonlijke berichten die voor jou belangrijk zijn uit, want misschien moet je e.e.a. opnieuw instellen na de verhuizing (of ben je het kwijt, ondanks Lotte en Jan's zorgvuldigheid.)

19. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Twente
    Aiden heeft een schilderij voor zijn opa gemaakt, die werd 2e kerstdag 50 jaar! hihi

Resultaat:

20. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Twente
    En nog 1 van kerst, ons lachebekkie:

Share This Page