September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Och ja, net of die kleintjes het aanvoelen he! Juist op de momenten dat het ff goed uitkomt dat ze gaan slapen, gaan ze juist lopen huilen en jammeren! :rolleyes: ppff...balen hoor! :(

2. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    @ miranda: ik heb trouwens ook een loopmotor besteld voor Aiden! hihi
    Hij is niet helemaal hetzelfde als die van jullie, dit is echt een racer model zeg maar. Die vond Marc net iets stoerder! Ach ja...mannen! ;)
    Maar goed, wel leuk dat ik het bij jou gezien had!

Wij hebben deze gedaan:

http://www.ekiddies.nl/shopexd.asp?id=1830

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Marsab: voel me prima, heb hoogstens wat spierpijn in mijn liezen en iets gevoeliger boobies. Verder nog niks... of ben ik chagrijniger :( Merk wel dat ik sneller moe ben. Ach, het is nog erg pril!

Ik denk al vanaf afgelopen maandag (testdag) dat dit een meisje is. En we willen het graag weten, ja. Het zou natuurlijk weer een jochie kunnen zijn, maar toch... ik weet het niet, mijn gevoel zegt: meissie ;)

Goed dat je naar de huisarts stapt. Het heeft immers lang genoeg geduurd, als ik je berichtjes goed gelezen heb. 2009 het jaar van Aiden's brusje dan?

4. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    @Patries - ik denk niet dat Jamie aanvoelt dat je zwanger bent hoor, misschien dat je nu wat minder met hem doet nu je je niet zo lekker voelt? Maar hier is dat ook moet ik zeggen, mijn vriend stoeit veel met Thijs en dat vindt hij wel erg leuk. Papa hangen is dan ook vaak leuker dan mama. Het zal fast wel een fase zijn denk ik

@Marsab - haha, lief van je. Ik wil niet weten wat het wordt, bij Thijs wisten wij het ook niet en is wel zo leuk (vinden wij). Dus blijft een verrassing. Natuurlijk raden we wel en we hadden het vorige keer allebei goed, wel toevallig. Je hebt groot gelijk dat je teruggaat naar je arts, nu mag het zo onder andere wel eens een keer

@Miranda - goed voornemen om beter te worden. Dat Matthew lekker op je buik blijft slapen, dat zou ik met Thijs nooit kunnen hoor, die kan nog geen minuut stil zitten of liggen.

5. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo meiden!

Gonzo: De banner staat prachtig meid! Kan me voorstellen dat je nog steeds erg huiverig bent, maar dit moet gewoon goed gaan.

Sophie: En? Nog steeds geen beebje? Spannend meid! Ik wens je ook een heel voorspoedige bevalling toe en dat je maar snel je 2e kleine meisje in je armen kan sluiten.

Marsab: Arme jij! Zodra de HA terug is van vakantie, gelijk afspraak maken hoor! En er op staan dat er nu actie wordt ondernomen, want het heeft nu lang genoeg geduurd. Dikke knuf voor jou!

Noor: Lekker hé naar de kapper, ik geniet daar ook altijd zo van. FF lekker tijd voor jezelf nemen, heerlijk!

Darcy: Zou toch erg leuk zijn een zusje voor Ollie, toch?! Mijn 1e gevoel op de testdag van Kyra zei ook gelijk een meisje en ik had gelijk, dus wie weet ;) En nu bij deze zwangerschap? Ik heb echt geen idee! Ik neig niet meer naar een jongen of een meisje, ik weet het gewoon niet :( Ach, nog ff en dan weten we het ;)

Miranda: Jeetje meid, allebei ziekjes zijn! Dikke beterschapsknuffel voor jullie allebei! Hopelijk knappen jullie weer snel op!

All: Hier vandaag heerlijk alle kerstspullen e.d. opgeruimd en daarna GROTE schoonmaak gehouden. Heerlijk gewoon. Mn ramen aan de binnenkant gezeemd, gestofd, gezogen en gedweild, dus ik zit er weer heerlijk bij! En ik vind de kerstspulletjes altijd heel erg gezellig staan, maar ben ook altijd weer blij als alles weer lekker is opgeruimd ;)

Vanochtend nog bij VK geweest en alles ziet er echt prima uit. HB-gehalte geprikt, die keurig was, bloeddruk goed, hartje gehoord, beebje gegroeid, dus ik ben weer helemaal goedgekeurd, heerlijk ;)

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Miranda: ik heb een dik jaar geleden een kleinschalig gesloten forum opgezet voor meerlingmama's met kindjes rond dezelfde leeftijd als mijn jongens. We hebben een heel hecht cluppie. Met 7 mama's (en bij elkaar 25 kinderen :confused: ) hebben we morgen een meeting!

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Marsab: ik begrijp je volkomen hoor! Had je laatst niet je menstruatie gehad eigenlijk?
    Zul je zien dat het vlak na je bezoek aan de HA gewoon vanzelf op gang komt ;)

8. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    22 november had ik idd wat bruinverlies, maar geen rood bloed gehad.
    Nu wacht ik dus al weer zo lang en nog altijd geen ovulatie, menstruatie of temperatuur stijging gehad... :(

9. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Dat is echt leuk stoer fiets!
    Dat had Jeroen gezien maar vond de handvaten zo kwetsbaar wat het makkelijk kan afbreken. Daarom heeft hij de andere loopfiets genomen.
    Toch ben ik wel erg benieuwd naar dat model als het binnen komt.

@ Noor: leuk joh van die tweelingen meeting, geniet er van! :)

10. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Dit is wel heel erg vreemd, ik snap je heel goed dat je ongerust over maakt. Gewoon blijven doordrammen bij HA dat jij echt onderzocht moet worden!
    Ik duim voor je!

11. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goedemorgen allemaal

Dit topic stond bijna onderaan, dus heb hem ff geschopt.

Matthew en ik gaan vanmiddag naar Houten voor babyshowerparty, mijn beste vriendin wist hier niks van af.
    Eigenlijk hebben haar vriendinnen georganiseerd, en ik hoor het pas eergisteren. Toch maak ik wel detijd vrij om erheen te gaan samen met Matthew.
    Wel zal ik voorzichtig rijden met dit weer.

Liefs, Miranda

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemorgen meiden!

@Noor: die meeting klinkt erg leuk :D Wel laten weten hoe het was, hoor. Ik heb trouwens beeld: 25 rondwaggelende, rondrennende kindjes, van elk een dubbelganger - hahaha, ik ga even uit van 1-eiïge tweelingen en dan al die moeders die hun grut ertussenuit moeten vissen :)
    Veel plezier vandaag op de meeting, gezellig hoor!

@Marsab: tijd voor een onderzoekje dus :( Misschien een eisprong-stimulerend medicijn (tijdelijk, Clomid?) om de boel op gang te brengen? Hoop dat je arts je zeker verder kan helpen!

@Miranda: jij en Matthew veel plezier vandaag en rij voorzichtig ;)

13. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi lieve meiden,

Na een pbje van Darcy kom ik ook weer even nieuwsgierig hier spieken.

Marsab, iemand bij de kriebelmama's had min of meer hetzelfde (je weet denk ik wel...) maar werd gelijk na de clomid (wat Darcy al noemde) zwanger. Hopelijk schrijft de arts dat voor. Ik duim voor je. xxx

Miranda, dat lijkt me echt super leuk zo'n babyshower :D :p

Noor, veel plezier vandaag. Wat lijkt me dat geweldig al die tweelingen bij elkaar :p
    Omdat mijn vader van een tweeling is en hij daarnaast nog twee tweelingbroers heeft (de vier zoons in het gezin zijn tweeling), dacht ik wat verhoogde kans te hebben. Leek me druk, maar wel erg leuk. Maar helaas.... Tja, wij hebben dan ook een dochter (en zeer binnenkort twee :)) ;) Misschien als we een jongen hadden gekregen/verwacht :D ;)

Darcy, ik had ook het voorgevoel een meisje te krijgen en het klopt!

Joyce, fijn dat alles goed was! Enne...klinkt als nesteldrang haha.

Voor iedereen een dikke knuffel.
    Ik ga weer verder met wachten haha
    Gisteravond dacht ik trouwens dat t echt begonnen was. Had vanaf die nacht/ochtend al veel harde buiken etc. Gisteravond ook enorm hard aan bovenkant. Net of er heel hard band omheen trok. Maar niet een komen en gaan, het bleef een tijdje aanhouden. Ik herkende het gevoel van het begin van de inleiding. Toen zei ik nog tegen de verpleegkundige dat ze zo tegen mijn ribben aantrapte en beschreef ik het gevoel. Ook gaf ik toen aan dat ik dat de dagen ervoor vaker had gehad. Nou zei ze, dat is het begin van de weeën :rolleyes:
    Vannacht nergens last van en sinds vanochtend af en toe een harde buik maar verder niets. Ben benieuwd wat de gyn. maandag zegt.

xx Sophie

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Noor en alle andere mama's: hoe verbind je een sneetje in de vinger (eerste kootje) van je kind, zonder dat het blijft bloeden? Zwaluwstaartje? Pleister overdwars? Wanneer stopt het bloeden?Ollie had zich gesneden en de pleister raakte doorweekt. Op een kinderfeestje vanmiddag bleef het bloeden, we waren net binnen en toen zijn we naar de huisartsenpost gereden. Daar werden we uitermate ONBESCHOFT behandeld door de assistente, die ons niet zelf even wilde helpen (1 minuutje werk...), maar zei dat we "wel 2 1/2 uur konden wachten, net als rest."

Naar huis dus, waar Ollie nu zit te eten en zo gaat slapen. Ik wilde graag zijn vingertje nog even opnieuw plakken... hoe doe ik dat?

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Darcy, ik ga er van uit dat je intussen een oplossing hebt bedacht maar een zwaluwstaartje maken werkt vaak goed. Als het blijft bloeden toch even naar de ha om te kijken of ze het kunnen plakken (ipv hechten). Stom ook die reactie van de ha-post. Maar hoe is het nu?

Sophie, SPANNEND!

Sarah heeft de waterpokken. Gisteren waren er al een aantal plekjes te zien en toen dacht ik het al en nu zijn het echt blaasjes met vocht en het worden er steeds meer, zo zielig en ook op haar hoofdje. Ik hoop dat ze er niet al te veel last van gaat krijgen. Gelukkig hebben we nu nog een weekje vakantie en kunnen we haar alle aandacht geven die ze wil.
    Gisteren had ik macaroni voor haar gemaakt (uit het opperdepop kookboek van de AH, erg leuk boek trouwens) en ze was boos dat het op was.
    Compliment voor mama *trots*

Liefs

16. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Darcy: Ook ik lees nu pas je berichtje en ga er dus ook vanuit dat het bloeden inmiddels gestopt is (hoop ik)! En volgens mij heb je het beste al geprobeerd, dus ik hoop dat het geholpen heeft. Arme Ollie weer :cry:

Sophie: Zó spannend allemaal weer. Elke keer als ik zie dat je gepost hebt denk ik, en zal ze al bevallen zijn? ;)

Noor: Hoe was de tweelingen meeting? Wat leuk zeg zo afspreken met allemaal tweelingen? Waar hebben jullie afgesproken?

Miranda: Hoe was de babyshower? Lijkt me ook erg leuk, heb het overigens nog nooit meegemaakt...

Anoek: wat zielig van Sarah, en nu al de waterpokken :confused: Mn vriendin had als advies om ze in te smeren met maizena, dit droogt alle blaasjes op. Bij haar dochtertje heeft het enorm goed geholpen, misschien een tip?

All: Hier vandaag naar Ballorig geweest met vrienden van ons, was erg gezellig en wat hebben de kids genoten, heerlijk gewoon om te zien dat je kind het zo naar zn zin heeft. Soms ontroerd me dat zo... :rolleyes:

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Jessica (ipv Priscilla): je nickname ben ik vergeten, ik las net op Hyves dat haar 14 jarige neefje in turkije overleden is. Ik had een bericht bij priscilla achtergelaten.

@ Darcy: wat belachelijk van ZMC HA om Ollie niet te helpen! Hoe is het nu verder met Ollié's vinger? Hoe is dat gebeurd? Geef een kus op z'n voorhoofdje en op de vinger van me.

@ Sophie: 1 dag over tijd....misschien morgen :)

@ Anoek: zielig dat Sarah nu al waterpokken heeft! KOmt goed uit dat jullie vakantie hebben!

@ Joyce: ik wil een keertje met Matthew naar Ballorig gaan, maar daar vond Jeroen te jong voor :(

@ babyshower: het was erg leuk en geslaagd. Aroena en haar man Wim stonden echt verbaasd en het is echt leuk.
    Babyfoto's van de kids en vrienden/innen: raden wie we zijn en zo.
    Oefenen luier verschonen, wel grappig.
    Kadootjes uitpakken.
    Beschuit met blauwe en roze muisjes.
    (Wim en Aroena moeten elkaar geven om hapje te nemen net als op de bruiloft)
    Ieder stelt de vragen aan ze met zoiets van: wat is de placenta, wanneer denk je uitgerekend worden etc.
    Touwtje knippen (dat je zelf mag bepalen hoe groot is), en dan ieder voor ieder om de bolle buik te meten. Wie het past, mag hij/zij haar knuffelen.
    Kortom: het was geslaagd.
    Iedereen nam drinken en eten mee, en na het afloop samen opruimen en schoonmaken, zodat de toekomstige papa en mama niet hoevendoen.

18. Pris

Pris Fanatiek lid

Lieve meiden

Ff snel een berichtje vanaf een andere computer....ik kan thuis wel lezen maar als ik een bericht wil plaatsen (wat ik dus al een aantal avonden probeer) krijg ik na t typen van mijn verhaal foutmeldingen / internetprobleem (pag. niet beschikbaar) :evil:

Hoop snel weer mee te kletsen.

Liefs Pris

UIteraard de beste wensen voor t nieuwe jaar!

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Pris: jij ook de beste wensen!

Ollie slaapt, bloeden is gestopt. Er is gewoon een stukje vel/vlees van zijn vingertje, arm kind :( Het valt allemaal wel mee, maar bij mezelf en andere volwassenen kan ik het veel beter hebben :)

20. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ja maar hoe is dat eigenlijk gebeurd? Door de deur of zo?

Deel Deze Pagina