September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @darcy en suus: wat is cinababy?

2. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Goeiemorgen meiden!

Hier ook nog steeds goede nachten! Kan enorm deugd doen, maar eerlijk gezegd, ik ben toch nog moe als ik uit mijn bed kom. Zal een aanpassing zijn als ik ga werken.. :(

Over dat inbakeren, vind je op internet de techniek om dat te doen? Ik heb hier ook het gevoel dat het overdag wel eens zou kunnen helpen. Als ik hem goed strak toedek, met zijn armpjes langs zijn lichaam, is hij meestal kalmer, dus..

@ Suus: Geen ervaring met Cinababy, zou het misschien wel eens moeten proberen. En zoals Darcy vroeg, welke site is dat? Of leveren ze enkel in Nederland?

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    goedemorgen!

mensen, het bericht in de lounge gelezen?!

Lieselotje is helemaal niet overleden!
    Blijkt te zijn verzonnen!
    Weer iets wat niet waar is!
    rare mensen heb je toch! :(

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@darcy: gister het gedaan met een handdoek eigenlijk.
    maarja.. das best warm natuurlijk (al had ik niet het idee dat ze dat erg vond.
    kwam er gister zo gauw niet uit met een luier.. maar zal het zoals jij omschrijft eens proberen vanmiddag.
    overigens.. nu ligt ze ook met de beentjes los dus dat is geen probleem.
    toen ik dr net in bed stopte heeft ze niet eens gehuild!
    (en dat terwijl ze daarvoor de boel bij elkaar krijste wederom :/ )

@slapende mannen: ik werd vannacht wakker omdat iemand met zn knie op en neer lag te hoppen en omdat anne huilde
    vermoed dat hij in zn slaap anne aan het troosten was? :)
    anyway.. ik sta ook meestal op omdat ik toch nog vrij ben.. maar soms zou ik het niet zo heel erg vinden als ik een keertje mocht blijven liggen :)

5. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    ik geef judith soms wat cinababy (is homeopatisch middel van vsm tegen darmkrampjes)... en suus hier wilde ze eerst de speen ook niet maar wel als er cinababy op zat... Maar nu wil ze hem ook gewoon... dus ze moest er bij ons in ieder geval aan wennen aan een speen (ze drinkt natuurlijk ook aan de borst)

6. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Nou meiden, ik ga even een dutje doen! Zolang het nog kan aangezien de kleine slaapt,

ik spreek jullie later weer!

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi dames,

suus1983: waar kun je dit foto boekje bestellen? lijkt me erg leuk.

alicia slaapt nog steeds niet door gaaaaap maar slaat al wel de voeding van 12 uur over :) als ze die nu wisseld met 3 uur ben ik blij. vanaf dat alicia is geboren heb ik niet langer dan 2 uur achter elkaar geslapen en ik ben doodop. me mannetje wordt niet wakker van alicia en om hem nu wakker te maken terwijl ik al wakker ben vind ik ook onzin, hiuj moet tenslotte werken en ik zou eventueel overdag kunnen slapen al gebeurd dat erg weinig ivm koken en opruimen pfff.
    savonds optijd naar bed gaan zou ook kunnen maar ja dat zou betekene dat ik me vriend haast niet meer zie en dat vind ik ook niks. hopleijk slaapt ze snel door want een goede nachtrust is voor mij erg belangrijk op het moment.

de laatste dagen ben ik erg moe, misselijk hoofdpijn en heb last van buikpijn, me vriend maakt er een geintje van en zegt dat ik zwanger ben. ik lag hem echter uit maar de mogelijkheid is er wel zeker. de vorige keren voelde hij het ook aan en wist hij het eerder dan mij. ik hoop echter dat het niet zo is en denk zelf dat er een menstruatie aankomt en dat ik daardoor de klachten heb.

8. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Suus: ik hoop dat je nog even online komt en de naam van die fotoknutselsite wilt geven, ik heb vandaag echt zin om te fröbelen :)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.132
    113
    @marsab: is dat echt verzonnen? Dat zou wel heel erg zien zijn zeg! Ik zat met tranen in mijn ogen dat verhaal te lezen.

@darcy en virginie: ik denk niet dat ik die site hier mag noemen, dus stuur ik jullie die website even in een pbtje!

@brigitte: ik hoop dat Jesper ook op die manier aan de speen went, op je pink laten zuigen is ook niet altijd handig hihi.

@newlymom:cinababy is een homeopatisch middeltje voor baby's tegen darmkrampjes. Je moet 3 maal daags 3 druppeltjes geven half uur voor of na de voeding. Ik heb het pas sinds gisteren in huis, dus nog even proberen of het hier werkt.

10. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Morgen dames

ik had juist een slapeloze nacht omdat ze om 0:30 - 4:00- en 6:30 kwam terwijl ze normaal 's nacht om de 4 uur komt dus nu heb ik ook hoofdpijn en ben moe.

Brigitte: ik geef Daniëlla ook wel eens een flesje afgekolfde melk en dan drinkt ze ook maar 60 cc of zo.

Miranda: heel herkenbaar dat ze te snel te veel binnenkrijgen. Bij mij gaat het de laatste paar dagen redelijk (AFKLOPPEN). Ik las ook tenminste 2 tussenpauzes in waarin ik haar laat boeren en evt verschoon. Vooraf afkolven doe ik niet meer, het werkt namelijk bij mij niet en ik houd er de productie alleen maar hoog mee. Als je vooraf af gaat kolven zou ik alleen de spanning erafkolven want anders krijg je alleen maar meer melk.

Saskia: lekker dat ze nu wat beter slaapt, schijnbaar werkt het "inbakeren" toch.

Noor: hoe gaat het met de jongens, slaat de nieuwe melk aan?

Simke: ik doe 's nacht een klein lichtje aan als ik ga voeden maar voor de rest is het donker. Overdag als ik haar op bed leg doe ik het rolgordijn een stuk dich zodat het wat donkerder is maar niet helemaal.

Marsab: nou ja alweer zo'n mafketel! en al die mensen maar medelevend zijn, zo houd het natuurlijk een keer op met het goede geloof van iedereen.

Suus: klinkt erg leuk! heb je een link naar die site?

Ik heb net mijn buikdrager uitgeprobeerd maar die is echt niet ideaal :( mss toch maar 1 zelf kopen, iemand nog tips?

Gister trouwens de praktijk opgebeld waar ik het laatst heb gewerkt en waar ik een vacature had gezien. wat blijkt: die vacature is er omdat de andere assistente zwanger is :) ben heel blij voor haar want ze wilde het al een poosje maar wilde eerst verhuizen e.d. Na haar zwangerschapsverlof wil ze ook minder uren gaan werken en komt er dus waarschijnlijk een derde assistente bij (hopen de assistentes, en ik) ik ga dus een brief sturen, duimen jullie met me mee?

11. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Dat zou ik echt een ontzettende zieke grap vinden :thumbdown:

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.132
    113
    Dat boekje waar ik het over had is: fotoalbum basic, 15 bij 15 cm tijdelijk voor 4,95 incl. verzendkosten.

13. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ saskia: super joh, dat je eindelijk een beetje rust voor je meisje en jezelf hebt!

@ Han: mijn ventje komt 's nachts ook altijd nog tegen 3.00 uur....

@ Miranda en han: hier ook een gulzige drinker hoor, gevolg: verslikken, hoesten, teruggeven, lucht inhappen, krampjes... :(

@ simke, ik doe 's nachts mijn lampje op mijn nachtkastje aan, zelf verschoon ik hem met de lamp uit en alleen de lamp op de overloop aan.
    Zo zie ik genoeg en blijft het toch donker.
    Overdag slaapt hij met de gordijnen open.

@ Suus: dit hebben wij ook gedaan, alleen bij pixum -> easybook :)

@ lovewinnie: pppff....weer zwanger, zou er nog even niet aan moeten denken! :confused:
    "Hopelijk"wordt je ongesteld...ook dit is niet super, maar oke! ;)

@ newlymom: welterusten! :D

@ all:

Heb net Aiden weer gewogen en hij weegt nu 4675 gram, 2 weken terug nog 4150 dus het gaat goed. :D

14. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    ik ben blij dat ik niet de enige ben met een kleine die zo hard groeit.... het verschil is wel dat jullie jongetjes hebben, das niet zo erg als het mini reusjes zijn :D

Suus: leuke site! ik vind het wel een leuk kado, vooral dat minialbum.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.132
    113
    @han: jep, vond ik ook. Heb er nu net 2 laten maken, 1 voor mezelf.(voor als ik weer aan het werk ga, snik snik) en 1 voor mijn moeder, misschien dat ik het direct geef, maar vind het ook wel leuke sinterklaascadeautjes.

16. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Vanochtend zijn Matthew en ik om half 11 thuisgekomen nadat Matthew werd opgenomen in het ziekenhuis. :(

Zoals ik jullie al vertelde spuugde hij melk uit. Alleen viel me wel op dat hij zeer weinig plasluier had, ging er geen belletje bij me af.
    En ook dat hij erg veel sliep, dacht ik normaal te zijn. Alleen viel me wel op dat hij na 5 min BV had gekregen, viel hij in slaap. Zijn ledematen hingen slap.
    Totdat Matthew 's avonds echt een boog spuugde met groene en gele waterige slijm. We schrokken en matthew begon te krijsen en huilen. Voor het eerst zagen we z'n tranen pas. Zo zielig! Matthew moest voor de 3e keer op die dag omkleden. Zo zielig...ik voelde me 'n btje wanhopig. Jeroen belde eerst het cb, dan naar de huisarts die zei dat we naar de huisartsenpost in het ziekenhuis moesten gaan.
    Na het onderzoek wilden ze matthew ter observatie houden, en ik mocht daar blijven slapen ivm borstvoeding.
    Psa om 1 uur 's nachts konden Matthew en ik slapen op de kinderafdeling. Pas om half 5 kreeg hij BV voor 5 minuutjes, maar om06.00 uur verschoonde de verpleegster z'n luier, zodat ik door kon slapen.
    Om 08.30 uur weer BV gegeven voor 5 minuutjes, wel heeft hij flink gepoept en geplast.
    Om 09.30 uur kwam de kinderarts ons (Jeroen kwam ook bij, maar mocht niet blijven slapen) vertellen dat Matthew waarschijnlijk 'n virusje had opgelopen en z'n maag niet goed kon afgesloten door te snel drinken en zo.
    Jeroen en ik dachten gelijk aan die kinderverjaardag van afg. zondag die veel mensen en kinderen Matthew gingen aanraken zonder handen te wassen en zo. Dat stond me wel tegen, maar nooit gedacht dat het WEL invloed op hem zou hebben.
    We zeiden meteen tegen elkaar: dit doen we nooit meer, wachten tot Matthew ca. 3 mnd oud en stevig is. Nu is hij 1 maand oud en kwetsbaar. Vooral voor de baby's tot 3 maanden is het oppassen geblazen dat ze niet mogen uitdrogen.

Maar de hele dag en nacht heb ik zoveel pijn in mijn borsten, heel erg stuwing en zo. Vandaag heb ik handkolf opgehaald bij mn vriendin. Heb beide borsten gekolfd, 2 flesjes bijna vol :confused:

Ik heb Matthew om 12 uur BV gegeven, helaas na 5 min hoefde hij al niet meer en sliep weer verder.
    Nu slaapt Matthew op papa Jeroen's schoot, maar Jeroen slaapt zelf ook. (zonet een foto genomen) Ik wou ook slapen, maar ik wacht tot hij wakker wordt, dan slaap ik ook ff. Ik ben heel erg moe en kapot.

Wel moet ik in de gaten houden in de komende dagen of hij 5 a 6 plasluier heeft en genoeg drinken krijgt. Ik blijf hem wel ieder keer BV aanbieden om de 3 uur overdag.

Dank voor je tip over de spanning eraf kolven, dan ga ik ook doen.
    Wat je ook zegt over tussenpauzes, boeren, drinken, verschonen etc., vertelde de kinderarts ook aan mij.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.132
    113
    Jeetje Miranda, dat is schrikken zeg! Ik hoop dat het snel beter gaat met jullie mannetje. Heel veel sterkte meid!

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

poe miranda... dat is zeker schrikken ja
    gelukkig had je het nog wel op tijd door dus het komt vanzelf allemaal wel goed.

@han: hoeveel weegt jouw meisje dan?
    zoveel scheelt ze niet met de mijne tenslotte :)
    die is van geboortegewicht 3205gr naar gister 4005gr gegaan.

heb het idee dat ze beduidend minder hard groeit dan een hoop anderen hier overigens
    maar volgens het cb groeit ze hartstikke goed :)
    en behalve het huilen gaat alles hier gewoon goed volgens mij.. dsu ik maak me niet zo'n zorgen wat dat betreft

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Lovewinnie: aaaargh, zwanger?! Da's mij misschien net effe te snel :confused: Ik denk eerder dat je duveltjes eraan komen... vloei je nog, of is dit over?

@Miranda: tjeez, dit is schrikken :confused: Ik hoop dat Matthew snel opknapt. Ook hier wilden we niet te moeilijk doen over aanraken en altijd handen wassen - maar na jouw verhaal kijken we wel beter uit... sterkte met je kleine mannetje, meis!

@Suus: dank voor de site. Die andere site van Marsab ga ik ook even uitproberen. Leuke cadeautjes inderdaad.

Ollie slaapt overdag in het daglicht en 's nachts in het donker met een dimlampje aan. Ik doe het licht op de overloop aan om hem te pakken en geef de borst in de voorkamer, met de lamp daar ook zacht gedimd. Ideaal, zo'n dimmer, kan het zo lekker rustig houden met voeden en verschonen :)

Ik zie trouwens dat er al een aardig clubje in is voor een meeting. Bedacht me dat het best grappig zal zijn, want dan horen we elkaars naam ook voor de eerste keer. Ik zie mezelf tijdens een kop koffie nou niet bepaald "Lovewinnie" en "Marsab" om me heen roepen :)

En hoewel Darcy een echte Engelse meidennaam is, heet ik zelf toch ook echt anders... ;)

20. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @Miranda: wat een verhaal zeg, ik houd er ook niet van als iedereen mijn kleine oppakt maar nu al helemaal niet meer! ik ga er wel op letten, het laatste wat ik wil is dat de kleine ziek wordt....

@Marsab: dank je wel ik heb heeeeeeeeeeerlijk geslapen voor 3 uurtjes en hij lag naast me in bed ook te slapen...Ik dacht nog, oh nee straks rol ik over hem heen maar gelukkig is dat niet gebeurt!

Deel Deze Pagina