mobielfriek: nog gefeliciteerd met je dochter. wat leuk zeg een jongen en een meid haha. hoe reageerd tim op de kleine? zindelijk maken: hetis meer gewoon voor de fun om aan het potje te wenne. ze wil ook regelmatig op de wc zitten haha. ze geeft ook aan voortaan dat ze heeft gepoept dus ze wordt er wel vies van. dit was het eerste teken om te beginnen met de training. ze loopt smorgens in der blote bibs en gaat er regelmatig opzitten. als ze moet plassen komt ze een luier halen haha. driftbuien: die zijn hier al een tijdje aan de gang haha en volgens het cb 2 maanden geleden was het de peuterbubertijd haha. wist niet dat het bestond maar nu weet ik het wel zeker. als ze iets wil en wij haar niet begrijpen of ze het gewoon niet krijg nou nou dan is het gillen, stampen en door de knietjes om echt heel zielig te doen. soms rollen te tranen over der wangen, dwingent huilen en gillen tot ze amper ademhaald en als ze dan der zin krijgt snikt ze een paar keer en hup big smile . bij papa wint ze wel vaker dan bij mijn en ik ben best streng. dit weet ze dus als ik bij z'n drampoging wegloop duurt het niet lang voor ze ophoudt terwijl ze bij papa heerlijk doorgaat haha. buitenshuis is het ook al een paar keer voorgekomen. ze trok aan me broek en wilde persee op schoot. dit echt dwingent dus dan is het gewoon nee. huilen, stampen en gillen en me moeder o das zielig pak dat kind op. ik zo nee dat moet ze gewoon vragen en dus ik pak der op en ja hoor ze lacht me vierkant uit. mijn moeder "zo daar en je nog niet klaar mee " zieken: beterschap allemaal kletsen. hier nog steeds hele verhalen. veel onduidelijk maar ook zo veel herkenbaars. soms komen er ineens zinnen uit en dan kijk ik echt verbaast. was dit perongeluk of houdt ze me voor de gek ff over mezelf. ben vanmorgen weer is gevallen met de fiets. het was erg glad en bam boven op me buik. na wat krampen heb ik besloten toch door te fietsen naar het werk. daar belde ik de verloskundige en moest toch langskomen. alles was goed maar moet toch rust houden vandaag. alicia is nog bij de oppas en me vriend kwam meteen naar huis vanuit het werk. gelukkig is dus alles goed en zojuist voelde ik de kleine alweer springen van mam maak je niet druk. was dus even schrikken en na een heerlijke warme douche ga ik even genieten. rond 12 uur gaat ferdi ons meisje ophalen en kunnen we weer van de dag genieten. ik heb nu overal pijn . tot later allemaal. ben ff luieren
hoi meiden, Daar ben ik weer eens eindelijk Sorry maar ben de laatste weken/dagen zo moe, ik heb echt geen puf. Vooral na mijn werk is het eten, met Jamie spelen en naar bed brengen en hup op de bank tvtje kijken en vroeg naar bed. Daarnaast heel druk met van alles, vooral in mijn hoofd. Wil nog zo veel dingen doen. Met mijn studie verder gaan, foto's van Jamie inplakken (heb ik nog steeds niet gedaan ), mijn zwangerschapsdagboekje bijhouden, en noem maar op. Eigenlijk te veel. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. En we zijn bezig met huizenjacht. Aanstaande donderdag gaan we 2 huizen bezichtigen. Beide in Krommenie en ook nog in dezelfde straat Dus ben benieuwd. Marc is vorige week aangereden. Heeft toen 2 dagen thuis op bed gelegen. Hij heeft nu minder last van zijn spieren gelukkig. Maar dat is toch wel ff schrikken. Vooral als je hoort dat de ambulance erbij is geweest en dat ze hem eerst mee naar het zh wilde nemen. Ik moet er niet aan denken dat hem echt wat overkomt. Met zwangerschap gaat alles goed. Ik groei wel enorm. Buikje begint nu ook eindelijk een beetje zichtbaar te worden. Ik voel de kleine heel af en toe, hele kleine lichte schopjes. Verder voel ik me wel ok. Ben met vlagen misselijk, heb hele dag door honger en ben dus erg moe. Ben al begonnen met Floradix tabletjes, dus het gaat wel iets beter. Vanavond eerste keer zwangerschapszwemmen. Ik ben benieuwd. Waarschijnlijk heb ik het kleinste buikje hihi Met Jamie alles goed. Een heerlijk vrolijk ventje, en wat een praatjes af en toe. Je verstaat het merendeel niet, maar het klinkt allemaal erg leuk. En hij is soms zo ondeugend. Ik blijf maar herhalen, nee Jamie niet doen, dat mag niet, etc etc Maar verder je geniet zo van hem. HIj is zo vrolijk en zo gek op ons. Heerlijk gewoon. Hij wil trouwens met alles helpen. Hij weet precies hoe hij moet helpen om de katjes eten te geven, tafel dekken vindt hij ook geweldig en noem maar op. Als hij maar kan helpen. Tja ze worden echt groter, en minder afhankelijk van je. Zo dat was mijn verhaal, nu nog ff proberen te reageren. Liefs, Patries
@ Lovewinnie: Best schrikken dat je van je fiets bent gevallen! Rust lekker uit vandaag. Alicia geeft aan als ze geplast heeft enz., dan denk ik wel dat ze er klaar voor is om te leren op het potje te gaan. Keld doet dat nog niet, dus wacht ik nog effe, maar in jou plaats zou ik het ook doen. En die driftbuien, die probeer ik te negeren, dan zijn ze het snelst voorbij. Als ik toegeef krijg ik echt het gevoel dat hij met mijn gezicht zit te lachen, dus, negeren!
@ Lovewinnie. Jeetje meid weer gevallen met de fiets Gelukkig was alles goed met de beeb! Hopen dat de pijn snel weg is @ Driftbuien Ik denk ook dat negeren t beste is en doe dat dan ook maar vind t wel moeilijk @ Patries Hier ook nog geen enkele foto geplakt Succes met de huizenjacht. Ik hoop dat er wat leuks voor jullie tussenzit! Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent Gelukkig ''viel het mee''. Leuk is dat he dat ze precies weten wat er gaat gebeuren. Als ik zeg dat we gaan stofzuigen kruipt ie al naar de kelderkast, als we gaan eten dan gaat ie al bij zijn stoel staan enz enz enz Helemaal leuk vind ik t. Helemaal gek op mijn kleine mannetje! Veel plezier met zwemmen vanavond!
@Mobielfreak: Meid van harte met jullie dochtertje Lisa. Erg leuke naam. Jeetje en wat een super bevalling heb je gehad. Super hoor meid. Hoe vind Tim zijn zusje? Ik ga zo ff spieken op je hyves voor de foto's. @Anoek: Jeetje meid een blindedarmontsteking. Dat is niet niks zo'n operatie. En wat vervelend dat Sarah zo ziek is. Ik zou ook met ORS proberen en dat met een lepeltje geven. Wil ze echt helemaal niks eten. Misschien yoghurt of appelmoes? Als het maar vocht is. Leuk hoor zo crea zijn. Ik heb voor Jamie zijn verjaardag bekertjes gevuld met rozijntjes/ontbijtkoekje/fluitje/spekje en daarbij een badspeeltje en daar silvaanfolie overheen met strikje. Iedereen vond ze erg leuk @Pris: Wauw ook al vakantie geboekt. Leuk hoor. Iets om naar uit te kijken, heerlijk. Leuk dat je af en toe met Tygo gaat lopen. @Hellokitty: En jij ook al de vakantie geboekt, zelfde als Pris. Grappig hoor. En poets ze maar weer meid. Waar je zin in hebt. @Joyce: Dus toch geen blaasontsteking. Jeetje meid wat raar zeg. Gelukkig geen ontsluiting. Kindje blijf nog maar lekker bij mama zitten. En mooie foto van Kyra en jou. Super mooi. Nog ff volhouden meid en dan heb je verlof. Heerlijk. @Miranda: Fijn dat je weer wat aan het opknappen bent meid. Tja die bleke kleur in je gezicht houdt je dan ff. Het zonnetje moet maar weer snel gaan schijnen. Leuk dat jij en Darcy samen hebben afgesproken. Moeten ook snel met z'n 3tjes en kids afspreken, lijkt me gezellig. Lief dat je even geplaatst heb dat het goed met me gaat. @Darcy: nog bedankt voor je smsje. Zal snel ff wat data's mailen. Hoe gaat het nu met Ollie. Beter geslapen vannacht? Vervelend hoor als ze zich niet happy voelen. Heeft Ollie het ook nog steeds naar zijn zin op het zwemmen? @Lovewinnie: mooie buikfoto meid. Nog een bescheiden buikje hoor. (hier ook hoor) Wauw al begonnen met zindelijkheidstraining. Hier nog geen interesse in een potje. Komt wel. Fijn dat Alicia bij je tante terecht kan en straks nummer 2 ook? @Mouschy: Fijn dat je minder misselijk bent. Eindelijk genieten van je zwangerschap. En begint je buikje al een beetje te groeien? @Saskia: Meid hoe voel jij je nu. Blijft wel bij jullie hangen die griep. Balen hoor. @Gonzo: Nog ff en dan alweer 12 weken. Super hoor. Hoe voel je je? MOet je al weer snel voor een echo? Met Thijs ook alles goed? @Suus: Gefeliciteerd met jullie mooie echo. Helemaal goed meid. Nu lekker gaan genieten hoor. Hoe voel je je verder? Verder alles goed met Jesper? Niet meer aan het kwakkelen met zijn gezondheid? @Virginnie: Jeetje meid jij blijft maar ziekies. Nu ff goed aan jezelf denken en goed gaan uitzieken. Anders blijf je zo kwakkelen. En laat ze maar denken die collega's. Jij bent nu belangrijker. En... toen wist ik het niet meer O ja @Vakantie: Wij willen heel graag op vakantie, maar dan eigenlijk pas als de 2e eris. Misschien nog in mijn verlof bijvoorbeeld in september. Maar ja dan is de kleine misschien net 2 maanden oud. Zouden jullie dat doen meiden? We willen dan nl toch liever naar het buitenland, bijvoorbeeld frankrijk of Kroatie. Zodat we toch wat meer kans op mooi weer hebben en dan op de camping in stacaravan ofzo. Zouden jullie dit doen? Of toch maar eerst afwachten tot kleine geboren is en dan last-minute boeken? Ik vind het erg lastig. Daarvoor is geen optie, omdat we dan misschien willen verhuizen
Heeft denk ik allebei zijn voor en tegens (aan mij heb je niet veel haha) Ik zou zelf wachten met boeken totdat de kleine er is. Zeker omdat je nog in je verlof zou willen gaan, je weet nooit hoe t lopen gaat en hoe je je voelt tegen die tijd. In sept waren er altijd wel veel aanbiedingen voor caravans enz. Een vriendin van me heeft een keer voor een paar euro aan t Gardameer gestaan Hoe gaat t met je schoonouders?
Oh ja als je het zo uitlegd dan snap ik dat heel erg goed! Zouden mijn schoonouders ook niet willen. Ze willen wel savonds oppassen een keer maar niet op een vaste dag in de week. KDV is idd erg duur, ik hoop dat ze daar toch eens iets aan gaan doen. Ik ben gastouder en ik ben dus thuis met de kids, ik verdien een zakcentje bij, maar daar kan je niet van leven natuurlijk. Ik ben nog wel misselijk elke dag en af en toe komt mijn ontbijt er ook weer uit, zoals vanmorgen Maar het gaat wel beter dan voorheen. Baal er wel van hoor, dat ik zoveel moet spugen. Snap ook niet waar het goed voor is! Mijn buik is echt al mega! als mensen vragen hoe ver ik ben en zeg bijna 4 maanden geloven ze het niet haha. Zal weer eens een recente foto plaatsen in het album hier. Zal van het weekeind wel worden Dinsdag weer naar de VK dat is altijd wel erg leuk! *Mobielfreak ik kan helaas de foto niet zien, zal ook ff kijken op Hyves! *Patries wel erg leuk dat we bijna gelijk lopen! Ik wil ook heel graag nog op vakantie als de beeb er is. En ik heb ook zitten denken over het buitenland, maar we doen het toch maar niet. Denk dat het Limburg word of zo, is toch iets warmer dan de rest van NL. We willen ook in Sept. gaan. Dus hoop dat het nog wel mooi weer is dan. En we gaan in het voorjaar van 2010 (klinkt dat verweg he) wel naar het buitenland. *Lovewinnie; heel herkenbaar die driftbuien. Marijn kan dr ook wat van, met z'n hoofd tegen de grond of tafel beuken als het allemaal niet naar z'n zin gaat pfff. Erg frustie als je het mij vraagd. En idd gewoon negeren helpt hier ook het beste! Balen zeg dat je onderuit bent gegaan op de fiets! Rustig aan vandaag dus! *Virginie; BETERSCHAP! *Darcy; BEDANKT!
Mama's Hier ik weer Ik ben al een tijdje niet geweest. Ik heb 2 weken ziek in bed gelegen. De griep had mij te pakken. Ik ben echt nog nooit zo ziek. Maar gelukkig ik hen het overleefd. Yasmine is ook ziek gweest arme meid en ook met haar gaat het goed nu. Ze is echt een moeilijke meid. Ze doet waar ze zin in heeft en roept de hele dag nee nee nee echt alles wat ik vraag krijg alleen neee nee nee terug. Als we op bezoek zijn mag niemand haar aanraken ze gaar dan weer hard nee nee nee roepen. De laatste dagen is het veel erger geworden. Ze kan ook heel erg boos kijken. Ik kan niet alles terug lezen er is erg veel geschreven. Mobielfreak, gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie meid. Geniet ervan ik heb op hyves al naar de foto gekken en wat is ze mooi en wat een haar al Lovewinnie, vervelend zeg dat je weer bent gevallen. Doe je rustig aan. Voor alle zieken veel beterschap.
Hier ook een berichtje van een zieke ale:. Ik heb ook een lekker griepje te pakken en heb er ook al bijna een week last van. Samen met de misselijkheid en moeheid is het best even aanpoten, maar hopelijk is het snel over. Volgens mij zijn er echt veel zieken als ik dat zo lees. Iedereen beterschap in ieder geval @Mobielfreak - kan het fotootje ook niet zien @Virginie - he ook al weer griep, doe je niks aan en uitzieken is de beste methode. Kinderdagverblijf is niet goedkoop nee, jammer dat je er wel van afhankelijk bent he? @Patries - zou ook nu nog niet boeken voor de vakantie, last minute kan heel goed in die periode, eerst maar eens kijken hoe 't allemaal gaat, maar dat is mijn mening. Wanneer heb je weer een echo? Met Thijs is ook alles goed, ook wat grieperig, maar voor de rest prima. Hij heeft wel een nieuw iets en dat is dat hij in iedereen wil bijten . Gelukkig spaart hij mama vaak, maar de rest niet. Hoop dat 't snel over is. Is Jamie nog zo op zijn papa gericht? Ik heb 17 febr. de volgende echo...ben benieuwd. @Lovewinnie - even rustig aan doen, is niet niks dat je gevallen bent @Anoek - hoe is 't nu met Sarah? en hoe gaat 't met jou? @zwangerschap - het gaat, op wat kwaaltjes na, best goed. Moet nog even afwachten wat er uit mijn bloed gaat komen, dat duurt nog ongeveer een week. @Joyce - weet je al iets meer? Weet het voor de rest niet meer...ga nog eens even wat doen, al heb ik eigenlijk geen zin
@ Lovewinnie: jakkes gevallen dan op je buik. Fijndat je baby goed maakt, pfff.... @ Patries: hier ook geen tijd om de foto's in te plakken pffff.... Hoop dat je leuke huis vindt. Je weet ook niet wanneer jullie gaan verhuizen. Betreft vakantie kunnen jullie altijd last minute doen,dan weet je meteen waar je aan toe bent na de komst van je 2e. @ begrip: Ja Matthew snapt heel goed wat ik ga doen of zeggen. Hij gebaart "eten", of de eetstoel pakken, of als ik ga stofzuigen, gaat hij mee helpen, echt zo leuk om te zien. Hij helpt mij graag. Morgen ga ik voor 1 dag werken en dan heb ik weer meteen een weekend,kan ik ff bijkomen
Keld helpt ook altijd graag mee! Soms iets té ijverig, maar is natuurlijk erg leuk allemaal. Haha, hopen dat ons ukkies dat gaan blijven doen, over een paar jaar gaan we daar nog aan denken, wanneer ze koppig in de zetel gaan blijven hangen en niets meer zullen doen om mama te helpen! @ Miranda: Fijne werkdag morgen! @ Gonzo: Veel beterschap! Inderdaad veel zieken voor het moment, echt niet leuk is dat. Keld gaat maar 2 dagen, anders zou het echt te duur uitkomen, maar ja, kunnen niet anders natuurlijk, spijtig genoeg. @ Maart: Ook al ziek geweest dus. Gelukkig gaat het beter met jullie. Dat moeilijk zijn van Yasmine zal misschien een fase zijn. Ik kan niet echt zeggen dat Keld moeilijk is, maar hij weet goed wat hij wilt en wat hij niet wilt. Hoop voor jou dat het zal beteren, succes! @ Mouschy: Ik heb het geluk dat Keld 1 dag bij mijn moeder kan en 2 dagen bij mijn schoonouders. Dat scheelt toch al iets, want je bent een half maandloon kwijt als je kind elke dag naar het kdv moet. Dan blijf ik liever halftijds thuis! Ben benieuwd naar je buik(je)! @ Patries: Ik zou afwachten en na je bevalling een lastminute ofzo boeken. Je weet nooit wat de volgende maanden brengen en misschien heb je helemaal geen zin in ver te reizen dan. @ Pris: Ja, gemakkelijk gezegd negeren, ik weet het! Soms houdt hij zolang vol dat ik niet anders meer kan, vooral na een lastige dag op het werk ofzo. Ze zijn veel te slim die kids!
Hey mede mama's, Het spijt me dat ik niet zo veel post momenteel. Ik ben gewoon onwijs druk en heb dan eerlijk gezegd niet zo veel zin/ puf om wat te typen. Wel lees ik alles hoor! Dus ben helemaal op de hoogte. Mijn week ziet er iig al zo uit: maandagavond: MR-vergadering, dinsdagavond:MR-cursus, woensdagmiddag: projectmiddag, donderdagavond: Taal-topklas bijeenkomst ...... Maar aankomend weekend word ik beloond: Weekendje Centerparcs met mijn gezinnetje! Daar heb ik natuurlijk helemaal zin in! We gaan naar De Huttenheugte. Echt genieten! Ik zal kijken of ik ff snel kan reageren!
@ Lovewinnie: Dat is niet niks meid! Dat je weer gevallen bent. Gelukkig zat Alicia er dit keer niet bij op de fiets! @ Anette: Hoe is het met Sarah? Gaat het al wat beter met drinken! En met jou? @ Joyce: heel fijn om te horen dat het geen ontsluiting is! Ik schrok al toen je dat postte! Nu maar duimen dat je er snel vanaf bent! Zeer mooie foto's trouwens, vooral die ene met de buik en Kyra! Die moet je hier ook insturen, naar buik van de maand. Dan win je vast en zeker! @ Pris en Hellokitty:wat toevallig, dezelfde vakantie! Misschien, als het jullie bevalt, gaan wij volgend jaar wel! @ Patries: wat leuk dat je de kleine al voelt zo af en toe. Toch weer erg speciaal he! En gelukkig gaat het met Marc weer de goede kant op! Ik snap dat je erg geschrokken bent! @ Gonzo: Ook ziek. Ja en als mama zijnde mág je eigenlijk niet ziek zijn he. Dat kan gewoon niet, de zorg gaat gewoon door... @ Maart: En jij bent ook al ziek geweest! Gelukkig ben je weer opgeknapt! En Yasmine is dus ook al echt aan het ontdekken wat zel wel en juist NIET wil! @ Virginie; Het schiet al mooi op naar je trouwdag he! Spannend hoor! Is alles nu zo'n beetje rond qua planning en organisatie? Ook beterschap gewenst trouwens! @ Mouschy: Ik had al gestemd! hihi @ Mobielfreak: wat een schatje hoor! Een echt koningskoppel/ gezinnetje! @ Darcy: handig he, die tussenuren! hihi Kun je ff lekker ontspannen en hier meelezen/ meebeppen! @ Miranda: Hebben jullie binnenkort weer een gezellige minimeeting? Meiden verder weet ik het ff niet meer! Sorry als ik je vergeten ben...
Lovewinnie, kijk je een beetje uit met dat vallen, niet meer doen hoor.... Gelukkig is alles goed, doe maar even rustig aan. Oh, ik lees over driftbuien, lijkt me echt heel lastig en wat moet je er mee? Geef je een reactie, dan reageer je op een negetieve manier van aandacht vragen maar het lijkt me zoooooooo moelijk! Hoop dat dat noge ven wegblijft hier al zie ik hier ook al soms een trilend handje en dat handje gaat dan in haar mond en dan bijt ze maar nu heeft Sarah 2 tandjes en dan doet het zeer............ huilen.... Het gaat nog niet echt goed met haar, al 2 dagen geen plasluier, vanochtend wel redelijk gedronken maar ze had me toch een diarreeluier, het liep gewoon door de luier.......... en sonds toen wil ze niks maar dan ook niks meer. We hebben net inderdaad met een spuitje wat drinken bij haar naar binnen gewerkt maar dat was maar 5 cc of zo, meer lukte niet. Huilen zonder tranen dus ik denk dat ik morgen de huisarts maar weer bel. De medicijnen blijven wel binnen dus ik hoop er maar op dat er morgen een ommekeer komt. Ze is alert en speelt wel even dus dat is wel fijn. Met mij gaat het wel, ik doe nu iets teveel dus in de avond wel last. Ben moe en heb nu keelpijn... ik duik op tijd mijn bed in en dan slaaaaaaaapen! Liefs Anette
Hé meiden! Hier eindelijk aan een antibioticakuurtje...! Belde vanochtend de HA voor de uitslag en er is idd een bacterie in mn urine gevonden. Maar aangezien zij niet in staat staan te achterhalen om wat voor bacterie het gaat, wordt het opgestuurd naar het lab waar ik dan pas volgende week de uitslag van krijg Gelukkig heeft mn HA dus wel een kuurtje voorgeschreven, want ze zag toch wel in dat ik niet zo langer door kon lopen. Dus nu maar afwachten tot volgende week. Lovewinnie: Jeetje meis, doe je wel voorzichtig. Het was ook erg glad vanochtend, want ik moest ook echt oppassen hoor... Gelukkig dat alles goed is met de beeb en met jou natuurlijk! En van Ferdi ook schrikken zeg, gelukkig heeft hij er alleen spierpijn aan over gehouden. Marsab: Pff jij heb zeker een druk weekje voor de boeg zeg! Gelukkig van het weekend een goed vooruitzicht, JIHA! Darcy: Je hebt pb terug, thnx! Patries: Blij ook weer wat van jou te horen! En wat spannend dat jullie in Krommenie 2 huizen gaan bekijken. Leuke plaats, ik ken het van je weet wel... All: Morgen mn laatste dagje werken en dan heb ik VERLOF! Kijk er echt zó naar uit!
@anette: ben benieuwd wat de huisarts zegt! blijft naar zo'n ziek kindje en ergens kan ik me wel voorstellen dat ze niet zo'n zin heeft in eten en drinken nu... maarja.. als volwassene zet je je daar dan enigzins overheen omdat je weet dat het moet dat lukt met zo'n klein meisje echt nog niet @joyce: pff gelukkig geen ontsluiting! en toch nog AB pas je op voor griepjes? je weerstand wordt er ook minder van @marsab: wij zijn ook in de huttenheugte geweest! echt heel leuk en een supermooie omgeving en dierentuin emmen zit redelijk om de hoek ook nog. @lovewinnie: beetej voorzichtig meis! dat vallen is niet fijn pfoe.. nu vergeet ik als nog de helft volgens mij @myself... gaat hier nu redelijk goed alleen het hoesten gaat maar niet over ben na de AB (voor longontsteking/bronchitis) inmiddels alweer een keer terug geweest omdat het na de AB nog niet over was.. maar wel weer erger werd dus dinsdag longfotoos laten maken.. en daar hoor ik vandaag uitslag van. huisarts ging er overigens vanui tdat op de longfotoos niets te zien was ergens hoop ik dat dat het geval is natuurlijk... maar als er niets op staat.. waar komt dan dat gekke gehoest vandaan? (en we hadden laatst open tbc op werk... was ik even blij dat ik precies toen echt ziek in bed lag.. anders had ik me nu echt HEEL veel zorgen gemaakt!) straks in ieder geval naar ballorig en ik ben ook weer op zoek naar nieuw werk... leven in de brouwerij in ieder geval dus