Hoi meiden, even een snelle reactie op het eetprobleem; Ook hier een kind dat normaal alles eet, maar nu ook weigert. Hij wil het zelf doen of het is een heel geworstel en dan ineens eet ie wel of hij hoeft het echt niet (nee is bij hem ook nee). Als wij iets eten wat hij niet lust/mag dan krijgt hij iets anders, maar dat wil meneer nie meer, hij wil ook eten wat wij eten. Met als resultaat dat hij gisteren een redelijke hoeveelheid snert opgegeten heeft (en hij heeft er geen last van gehad, behalve windjes). We laten hem nu dus maar mee eten (natuurlijk niet wat hij echt nog niet mag) en zien dan wel wat hij opeet. We gaan vanavond uiteten, ben benieuwd wat hij eet. Jesse wil trouwens zowieso steeds meer zelf doen, Zelf drinken, zelf een broodje eten, zelf fruit eten en dat gaat erg goed, maar met het avondeten smeert hij enorm. Hoe doen jullie dit? Groetjes Simke
Hé meiden! Hier ook ff een snelle reactie van mij! Eten: Hier de laatste tijd ook drama met avondeten, dus ik denk dat het aan de leeftijd ligt als ik hier zo al die verhalen lees. Gisteravond helemaal niks gegeten en alleen met flesje melk naar bed gebracht. Ze heeft goed geslapen en genoeg reserves, dus ik maak me er niet druk om. Als ze honger hebben komen ze vanzelf wel, ja toch! Er zit ook weer een kies aan te komen, dus het heeft er allemaal mee te maken...want ze jengelt momenteel ook om alles Peuterbedje: Ik hoor iedereen erover dat de kindjes te klein worden voor ledikantje, maar ik heb dit nog helemaal niet met Kyra eerlijk gezegd Ze ligt er prima in, dus ik denk op zn vroegst pas als ze 2 wordt/is... Vandaag lekker de deur niet uit geweest, heerlijk zo'n dagje! Zit lekker in mn joggingpak en het weer nodigt ook niet uit om naar buiten te gaan, dus ik zit best binnen FIjne zondag nog allemaal!
@joyce: qua maat past anne voorlopig er nog wel eventjes in vroeg me al af of wij zo laat waren of dat het meevalt blij te horen dat ik niet de enige ben ander punt: op het potje daar heb ik hetzelfde idee.. iedereen lijkt hier al druk in de weer met potjes maar dat is toch pas echt handig/nuttig als ze zelf kan zeggen dat ze moet plassen/poepen?
@ Peuterbedje Hier nog helemaal niet. Tygo heeft nog ruimte genoeg en doet geen pogingen om eruit te klimmen. @ Niet willen eten. Soms heeft Tygo dat ook weleens, wij besteden er geen aandacht aan en eten zelf lekker door. Opeens wil ie dan ook wel weer een hapje Bij vrienden van ons is t echt al maanden drama en ik hoop dat dat jullie bespaart blijft. Ik denk dat t bij de leeftijd hoort. @ Anoek. Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig hoe t gaat bij jullie. Hoop dat alles ok is! Laat je snel even iets horen?! @ All Hier ook een dagje thuis. Heb net weer een map met bonnetjes uitgezocht en opnieuw in een (grotere)map gedaan. Sneeuwt als een gek hier Ik hoop dat t blijft liggen Vanavond komen mijn vader, moeder, zusje en vriend eten. Wordt weer gezellig denk ik. Verder ga ik zo foto's maken van Tygo voor boven de bank. Mijn moeder helpt me da even want die heeft er veel meer geduld voor dan Peter.Peter is weer bij de boot en wordt steeds mooier. Kan niet wachten totdat ie klaar is en we lekker met ons gezinnetje daarop heerlijk van t zonnetje kunnen genieten op t wate. Tygo ligt nu lekker te slapen. @ Potje. Ben ik totaal nog niet mee bezig. @ Rootje. Leuk dat Marissa zo goed meedraaide! Heb je t druk met werk ivm Valentijn? Jij werkt toch met bloemen? @ Miranda Hahahahaha een paar weken verlof zou wel lekker zijn hihi @ Simke Gaat t al beter met Jesse zijn oogjes? Zielig zeg. Beterschap voor hem!
@smeren: mouwen omhoog, slab om en na het eten in bad en pyama aan Meestal valt het mee trouwens.. Ze houdt niet zo van viezigheid en vindt het leuk om net als wij te eten De helft gaat dus van dr vork richting vloer En dr andere hand pakt netjes alles tussen 2 vingers en dat gaat dus naar binnen Oftewel... NIET vergeten dr mouwen te doen en dan valt het wel mee En na het eten stofzuigen
@smeren: ik laat hem gewoon lekker. Daarna shirt in de was, vloer even aandweilen en klaar alweer. Maak er niet zo'n probleem van en ik moet zeggen het gaat een stuk beter. @darcy: jammer dat Olly nu zo slecht eet, het is echt een fase denk ik. Jesper heeft dat een maand geleden ook gehad, wilde alleen maar brood en een toetje, geen warm eten meer. Nu eet hij weer als een slootgraver haha. @peuterbedje: hier nog niet nodig hoor. Hij heeft nog ruimte zat en ik weet zeker dat hij uit een groot bed zal vallen. Het gaat allemaal snel genoeg, nog tijd genoeg om in een groot bed te liggen. @potje: hier nog geen potje hoor, zal ook zeker nog even gaan duren. Ik wacht tot hij het zelf een beetje aangeeft. Hij is nog maar 17 maand, vind het echt nog niet nodig. Wil er ook zeker geen 'moeten'van maken. Komt wel als hij er zelf aan toe is. Hier verder even weinig puf om bij te lezen. Jesper was alweer ziek dit weekend. Gelukkig is hij vandaag weer redelijk goed, dus was het maar 2 daagjes. Zelf erg moe en veel last van hoofdpijn, dus vaak geen energie om te reageren, sorry daarvoor meiden! Ga mijn best doen dit te gaan verbeteren.
Haha, gelukkig Saskia. Ik dacht ook eigenlijk dat ik de enige was die nog niet aan een groot bed zat te denken voor Kyra En over het potje precies hetzelfde. Ik denk daar nog niet eens aan, vindt het nog totaal niet nodig. Ze geeft al goed aan dat ze een poepbroek heeft en loopt dan naar de deur, zo van, ik wil een schone broek, haha! Hier vanavond weer niet warm willen eten. Heb toen een boterham gesmeerd wat er als koek inging, ze heeft zelfs 2 boterhammen op en vla toe, ook goed toch! Maar me er ook niet druk om, komt vanzelf wel weer... En ze ligt nu alweer heerlijk ruim een half uur in dromenland!
@peuterbedje: dit zal er ook niet binnen afzienbare tijd bij ons staan, hoor Heb volgende week vakantie en dus tijd om me eens te oriënteren op dat soort meubels. Ollie verhuist wel alvast met zijn babymeubels naar de andere kamer, die is heerlijk groot en zonnig (geel) @potje: hier ook niet aan de orde. Meneer loopt heerlijk rond te stinken als ie wil, geeft nog niet aan dat ie een schone broek wil @eten: vanavond at zoonlief mee van de pasta. Hij houdt erg van gehakt en ander vlees - en broccoli. Ga morgen een hutspotje maken, lust ie normaal ook erg graag. Ben benieuwd wanneer deze fase over is... @Suus: hoe gaat het met je zwangerschap? Hoofdpijn één van de klachten? Of toe aan een warm bedje @Rootje: kan me niet meer herinneren of je verteld hebt hoe het weekje CP was... genoten? @all: net een planning voor werk en studie gemaakt - rekening houdend met tussenuren, gestolen momenten (Ol op tuk)... 's avonds werken lukt me gewoon amper, ben gesloopt na een flinke dag werk en kleintje Hoop nu wat meer ruimte te kunnen te maken in mijn hoofd. Slaap lekker, meiden!
@groot bed: nou hier voorlopig echt nog niet hoor! Zo rond de 2- 2 1/2 jaar vind ik het persoonlijk prima, zolang ze niet eerder gevaarlijke klimpartijen gaan ondernemen @potje: hier totaal nog niet mee bezig en denk ook zeker niet dat ik daar voor de (ruim) twee jaar mee aan de slag ga, tenzij ze het zelf gaan aangeven. @eten: hier ook een: ik wil minder/ander/zelf/op de grond mieter-fase. Idd: stofzuigen na de maaltijd is onontveerlijk @Suus/Simke: beterschap voor jullie mannetjes! @Pris: leuke avond gehad? Foto's gelukt? @Anouk: hoe is ie daar? @Saskia: hoop dat je je snel beter voelt zeg! Dit schiet écht niet op! @Rootje: fijn dat t zo goed ging op het kdv! Pffffff morgenochtend naar het CB met alledrie... en ben alleen... Isa moet ogentest en de 4-jr prik..... Dan boys omkleden, wegen en meten en op controle voor hun, hoewel ik eigenlijk geen bijzonderheden heb... Zal me t ochtendje worden. Klotsende oksels
Goedemorgen! Ik ben de 1e vandaag Noor: En hoe was het bij het CB? Met klotsende oksels naar huis gegaan? Wij mogen de 23e weer, gelukkig geen prikjes. Ben erg benieuwd wat ze weegt en hoe groot ze is... Darcy: Lijkt me ook best heftig hoor een studie, kleintje en je normale werk, pff, petje af hoor! Trouwens, heb je inmiddels alweer een regelmatige cyclus na je MK? Ga me nu lekker omkleden en straks ff naar buiten met Kyra! Fijne dag allemaal!
Hoi! Ik ben weer terug van heet weekendje weg! Ik reageer snel, maar wil toch ff wat met jullie delen... Namelijk mijn temp kaartje! Wat denken jullie! Hebben we dit weekend geluk gehad en is mijn ei er voor het eerst geweest? Zo ja, op welke dag denken jullie? Heeft FF gelijk? Ik ben al stilletjes een beetje blij, maar ik juig nog niet te vroeg hoor! http://www.fertilityfriend.com/home/21c3d6
@Marsab: ik zeg JA! O, dat zou leuk zijn, hè Dan wordt het aftellen tot je NOD! @Noor: en, overleefd? Hoe is het met de klotsende oksels afgelopen @Joyce: ja hoor, werd met 5 weken zwangerschap ongesteld/miskraam, daarna keurig op tijd mijn ei en nu exact op tijd mijn duiveltjes. Ik ben blij dat mijn cyclus gewoon is gebleven - vanaf maart gaan we er weer voor, wil eerst deze drukke twee maanden doorkomen zonder eventuele kwaaltjes. En dan maar hopen dat ik eind maart/april een plusje mag krijgen op een test Nou, ga weer weg, de luistertoets is bijna afgelopen en ik moet gaan uitleggen hier! Groetjes!
Marsab, wat spannend zeg. Peuterbedje, hier ook nog niet hoor ze ligt nog prima en past er voorlopig nog wel in. Potje, Hier geeft Yasmine ook nog niet aan dat ze een vieze broek heeft ze is er nog helamaal niet klaar voor en van mij hoeft het ook nog niet. Yasmine heeft nog steeds een ontstoken oog en nu ik ook. Het ziet er niet uit. Ben vandaag bij de huisarts geweest en we hebben allebij een ooggel gekregen hopen dat het werkt.
Marsab: dat ziet er hoopgevend uit! Zou toch wat zijn als dat idd zo is, vlak voor je afspraak in het zkh! Zou wel heeeeeeeel gaaf zijn! Ik duim mee! Darcy: dus dat wordt dan wellicht een kerstbaby Fijn dat alles meteen op regel is! Joyce: Lekker naar buiten geweest? Bij het CB ging het goed, Isa zag tegen het prikje op, dus wilde eerst niet zo, maar eenmaal binnen was het prima, alles keurig gedaan, opdrachtjes, spelletjes, ogentest en tijdens de prik heeft ze geen traan gelaten! Bikkel! De jongens deden ook alles prima, doen wat ze moeten doen, dus bijna twee uur later stond ik weer buiten, zonder klotsende oksels, ze waren echt lief! De cijfers: Isa: 101cm, 16,2kg Chris: 79,5cm 9,8kg Tijn: 81cm 10,5kg
Hey meiden! Jaaaa hopelijk test ik over 2 weken positief! Ik heb toch mijn banner maar veranderd! Een beetje positiviteit kan geen kwaad toch? En hier de link van de foto's van het weekendje weg! http://sabine-dannenberg.hyves.nl/album ... 80/0/zFN5/
marsab, spannend... en hele mooie foto's, heb even gekeken. Wat een uitvinding he, dat hyves. ik heb even snel terug gelezen maar ik weet niet of ik over iets heen heb gelezen. Nog belangrijke nieuwtjes? of andere leuke dingen gebeurd? Sarah is weer helemaal oke, gisteren heeft ze echt gevreten, niet normaal. Ik had een boterham met boterhamworst en die wilde ze perse hebben, nou dat gin er wel in, vooral de worst, wist niet wat ik zag! Ze wil echt alles eten wat wij ook eten, als zij iets anders heeft (wat meestal zo is) hoeft ze het niet... dus maak ik altijd iets wat op haar eten lijkt. Ik kook veel uit het opperdepop boek, wat staan daar lekkere dingen in. Alleen zijn de beide oma's en ik nu aan de beurt met de buikgriep. Het houdt ook nooit op zo. Maar als het niet erger wordt bij mij dan teken ik ervoor. Morgen gaan de hechtingen eruit, eindelijk.. Ik moet zeggen dat dat ook weer best goed gaat dus al met al: 3 kilo lichter en wat ziekjes maar Sarah is weer lekker vrolijk. Liefs Anette
ik vind het trouwens altijd zo leuk om te lezen in welke fase jullie zitten, ik lees nu over potjes en het nee zeggen... Jullie vinden het vast niet zo grappig maar ik zit met regelmaat met een grote glimlach te lezen (jaja, ik kom er nog wel achter, ik weet het )