September 2007 mama's!

Discussion in 'De mama's' started by mouschy, Aug 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

Sep 1, 2006
    1,746
    0
    0
    Noord-Holland
    Marsab, meid, ik zeg ook eitje gehad,, duidelijker kan toch niet!
    Het zou toch helemaal geweldig zijn, dan is jullie weekendje weg helemaal dubbel en dwars geslaagd!
    Ik duim voor je meid en hartstikke goed dat je je banner hebt aangepast, idd positiviteit kan je nu wel ff gebruiken! :D

Noor: De kids groeien prima zeg, lekker hoor! Wij zijn lekker naar buiten geweest, ook nog ff boekies gehaald om te lezen oa de LINDA en KEKmama ;)

Morgen staat de keuken op het lijstje. Kyra breng ik naar het KDV, dus heb het rijk voor me alleen. Redt het niet in 1 dag, dus donderdag de andere helft ;)

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Joyce, nesteldrang? Doe rustig aan hoor.

haha, hier een vriend die het niet leuk vindt om een foto van Sarah op de taart te zetten en hem dan in stukken te snijden, hij vindt het een raar idee.............................................

3. gonzo

gonzo Actief lid

Sep 25, 2006
    254
    0
    0
    even ego berichtje.

De antistof is bekend, het is Jk(a), dat houdt in dat het weinig werkzaam is tegen het bloed van het kind, maar in welke mate weet ik niet. Ik heb zelf vandaag even gebeld naar het ziekenhuis en de uitslag was vorige week al binnen, wat aardig dat ze even bellen :evil: Ik mag morgen bellen om eea te bespreken met de gynaecoloog.

einde ego bericht

@Marsab - ziet er leuk uit je foto's van je weekende Huttenheugte. Ik hoop voor je dat het eindelijk je eitje was, je moest toch deze week naar het ziekenhuis, of vergis ik me nu?

@Anoek - fijn dat het beter gaat met Sarah en fijn dat je hechtingen er morgen uitgaan en dan hopelijk snel opknappen!

@Suus - wanneer moet jij eigenlijk je bloed prikken, of is dat al gebeurd?

@Noor - lijkt me heftig met 3 tegelijk naar het CB. Komen ze bij jou niet thuis langs bij 18 maanden dan?

@Darcy - begrijp dat je even niet zwanger wil worden als het zo druk is, hoop dat je daarna snel zwanger zal zijn!

@Peuterbed & potje - geen van beide hier hoor, daar is hij nog helemaal niet aan toe.

@Saskia - voel je je al wat beter?

Ga snel aan mijn eten beginnen...

4. Pris

Pris Fanatiek lid

Hallo meiden!

Hier iemand die een leuke dag heeft gehad :D
    Vanmorgen bij Ikea geweest en daarvandaan door naar Rotterdam Centrum. Was erg gezellig met Tygo en ook mijn moeder was mee.
    Goed geslaagd ook :D

@ Gonzo Sorry maar ik snap t even niet :( :oops: :rolleyes:

@ Joyce Nesteldrang haha. Succes alvast voor de eerste helft!
    Lekker even het rijk alleen. Goed van je dat je Kyra toch gewoon wegbrengt (en ms wel iets eerder ophaalt :D ).

@ Anoek Gelukkig Sarah weer ok!
    Morgen de hechtingen eruit! Fijn zeg!

@ Marsab Leuke foto's!
    Groot gelijk dat je je banner hebt veranderd. Ik zit helemaal niet zo in de temp kaartjes., Maar lijkt mij wel :D
    Dubbel leuk weekend ;)

@ Noor Stoere meid die Isa van jouw!
    Foto's niet echt gelukt...Tygo had t veel te druk met andere dingen :)

@ MAart Beterschap voor jullie allebei!

Sorry voor degene die ik ben vergeten :(

5. gonzo

gonzo Actief lid

Sep 25, 2006
    254
    0
    0
    @Pris - wat snap je niet?

6. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ gonzo: :oops: Ik snap het ook niet helemaal...Kun je het misschien iets gedetailleerder uitleggen?

@ saskia: what's up girl?

@ anette: jeetje meid! Het zit niet mee bij jullie he! Knuffel meid! En probeer tussendoor je rust te pakken hoor!

@ Joyce: haha, ja het is nu echt begonnen he! Poetsen poetsen poetsen! :p ;) Ik ben nu wel benieuwd naar het geboortekaartje trouwens!

@ Pris: Ikea, altijd leuk! Wat was je winst?

@ Noor: fijn dat het zo goed ging bij het CB! Je hebt echt een stoere meid! Dat heb je iig weer gehad!:D

@ Maart: beterschap! Hoe is het er nu mee?

@ hellokitty: hoe is het met jou meisie?

@ darcy: misschien samen op roze strakjes? ;)

@ potjes & peuterbed: nope hier ook nog niet. Ik vind mijn Aiden daar nog te klein/ jong voor. Ze raden het pueterbedjeook aan vanaf 2 jaar. Het heet ook niet voor niks een peuterbedje en Aiden is nog echt een dreumesje hoor hihi! ;)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@pris: wat heb je allemaal gekocht? :)
    op zuidplein was er weer voorjaars/zomercollectie binnen
    in het centrum ook neem ik aan?

@ziekzwakmisselijk: nouja.. er is niet zo veel... maar ik eh was nogal verkouden.
    na veel gezeur van job.. toch maar naar huisarts en bleek dat ik waarschijnlijk stevige bronchitis of een lichte longontsteking had
    antibiotica gehad.. niets mis mee
    behalve dat het dus niet over gaat
    inmiddels 1x bloed laten prikken voor algemeen bloedbeeld.. omdat ik steeds zo moe ben
    daarna longfotoos omdat ik bleef hoesten en de huisarts niets hoorde.. maarja op de longfotoos ziet het er ook allemaal goed uit.
    daarna weer bloed laten prikken om te kijken of de ontstekingscellen die ze eerste keer vonden (van de longontsteking dus) nu weg waren
    maar.. die zijn wel minder.. maar niet weg dus
    meteen allergietest laten doen en ik ben nergens allergisch voor (althans. niets waar ik op dit moment regelmatig mee in aanraking kom)
    en nu dus pfeiffer testen...
    dus wat het is.. dat blijft een groot vraagteken
    en als het ineens weg is.. tja dan vind ik dat ook niet zo'n punt natuurlijk.. maar begin wel erg nieuwsgierig te worden.
    en pfeiffer zou best eens kunnen.. :)
    (maar dat was ie de eerste EN tweede keer vergeten te testen.... )
    baas opperde nog.. "heeft anne er ook last van? want vriendin van mij had dat ook.. en toen was dr dochter ook ziek.. en tja toen hadden ze kinkhoest"
    na een ietwat ongelovige blik van "pardon?" zei ze dan ook "maar dat hadden ze dan wel gezien bij je bloedonderzoek hoor!" (en bedankt chef... )
    anyway.. per saldo nog steeds good old me
    verkouden, moe, brak.. maar happy :)
    komt wel goed... positivity always wins :)
    pff lang verhaal over mezelf...

8. simke

simke Bekend lid

Jan 23, 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @smeren: vanavond heeft Jesse zelf stukjes gehakt gegeten en heeft hij voor het grootste gedeelte zelf zijn toetjes naar binnen gelepeld. Het ging best goed.

@eten: vandaag ook weer een stuk beter gegeten. Gisteren in het restaurant erg weinig gehad, er was ook zoveel te zien. alleen het toetje vond hij wel interessant. Hij heeft gelukkig wel goed geslapen.

@oogontsteking: het gaat al stukken beter, mar die zalf in zijn ogen krijgen is een hele klus. Hij houdt zijn ogen stijf dicht en doet dan zijn handen ervoor (snap dat wel, maar is wel lastig).

@potje: hier gewoon voor de lol zo nu en dan er op, zodat hij weet wat hij er mee zou moeten, verder nog helemaal niet. Hij kijkt wel heel stoer als hij er op zit, maar dat is het dan ook.

@peuterbed: dat is hier ook nog niet nodig. Ons ledikant is al groter dan standaard (130x70 cm), dus Jesse past er nog prima in en hij kan er ook nog niet uitklimmen, dan zit zijn slaapzak in de weg. Als hij straks wel er uit kan/wel, doe we de ene zijkant naar beneden, zodat het een half open bed wordt.

Heb net de laatste hand aan de rapporten gelegd, nu nog een paar dagen werken en dan eerst een weekje vakantie.

Simke

9. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Twente
    GGrrr...vanmorgen was mijn temp 36.4! 0,5 graad gedaald dus.
    Ik heb weer zo'n flauw vermoeden dat mijn lichaam spelletjes met mij speelt en dat ik voor de gek ben gehouden wat mijn "ei" betreft....:cry: :cry:
    Misschien toch iets te optimistisch geweest? :(

10. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Twente
    Ik ga sporten, ff al mijn frustraties eruit zweten! *snik*

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,414
    36,276
    113
    @marsab: sjonge, dat is toch ook helemaal niks, dat zou balen zijn zeg. Je was niet vanochtend eerder wakker ofzo toevallig?

@gonzo: weinig werkzaam tegen is dus eigenlijk goed nieuws toch? Of zie ik het nu helemaal verkeerd.

Mijn bloed is 3 weken geleden geprikt en ik zou het binnen een week of 2 horen als er wat was, dus ik ga er maar vanuit dat alles goed was.

@anouk: ik vind het ook altijd een raar idee hihi, een foto van je kindje in stukken snijden.. Nee, wij hadden gewoon een nijntje taart, daar heb ik geen moeite mee die in stukjes te snijden.

12. miranda040172

miranda040172 VIP lid

May 19, 2007
    5,605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goedemorgn meiden

:confused: ik zou vandaag ongesteld moeten worde, maar noch teken.... :cry: enne .... ik ben nog echt niet aan 2e toe....misschien omdat ik toen zware griep heb gehad, is mijn cyclus even van slag geraakt...alleen gun ik vooral Marsab echt dat ze zwanger mag worden....evenals de andere meiden die graag 2e willen.... :oops:
    Sorry voor mijn ego..

@ Joyce: lekker als je huis opruimt terwijl Kyra op het KDV zit. Lekker ff voor jezelf hebben.

@ Anoek: fijn dat het goed gaat met Sarah. Succes met de eruithalen van de hecjhtingen vandaag.

@ Marsab: Leuke foto's!

@ Noor: goed om te horen van je kids bij het cb. Ik krijg nog een bericht van het cb als Matthew 1,5 jaar wordt. Gelukkig nog droge oksels!

@ Maart: Beterschap.

En nog een fijne dag allemaal....ik vind het zo jammer dat het hier niet sneeuwt..... :cry: :cry: :cry:

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@suus: uitslag bloedprikken duurde hier steeds maar 2/3 dagen...

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,414
    36,276
    113
    @saskia: tja, hier in het noorden zijn ze volgens mij nogal sloom haha. Nee, ik ga er nu vanuit dat het gewoon goed is hier. Bij jespers zwangerschap duurde het ook anderhalve week voordat de uitslag er was. Maar het is nu bijna 3 week geleden, dus dan is de uitslag al wel bekend.

@miranda: oei, dat is wel spannend. Kun je niet gewoon een testje doen voor de zekerheid?

15. gonzo

gonzo Actief lid

Sep 25, 2006
    254
    0
    0
    Ik ga het proberen iets duidelijker uit te leggen. Ongeveer 2 twee weken geleden is er bekend geworden door het bloedprikken dat ik irregulaire antistoffen heb. Deze antistoffen kunnen het bloed van de baby afbreken, waardoor in het ergste geval een bloedtransfusie voor de baby nodig is (in uiterst zelden geval zelfs in de baarmoeder).

Aangezien mijn bloed opgestuurd moest worden naar Amsterdam om te bepalen welke antistoffen ik precies had, was het even wachten voordat ik daar wat meer over wist. Nu blijkt dus dat ik antistoffen aanmaak tegen Jk(a). Dat houdt in dat deze variant niet de agressiefste is, maar ook niet de minst erge. Wat het precies doet of niet doet dat weet ik ook nog niet. Hoop niet dat ik daardoor eerder ingeleid zal moeten worden. In ieder geval zal er regelmatig controle nodig zijn om te bepalen hoe actief mijn antistoffen zijn. Verder nog even afwachten totdat ik de gyn. gesproken heb.

@Suus - dan zal jij geen antistoffen hebben, anders hadden ze wel gebeld. Fijn voor je hoor! Hoe gaat 't verder?

@Marsab - ik hoop maar dat je lichaam eens ophoudt met dat spelletje. Moest je nou deze week naar het ziekenhuis?

@Miranda - spannend dan...zou je niet voor de zekerheid testen? of is het nog te vroeg?

Ga snel verder...nog genoeg te doen

16. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Marsab: ik ga nu iets zeggen wat misschien een beetje raar is, maar: ik zou niet te stevig denken dat het mis is. Heb rare dingen gezien in mijn vriendenkring (en ja, er kwamen wél kindjes van :) )

Ik hoop gewoon enorm dat het goed zit en over een dag of 11, 12 weet je meer. Als je dan ongesteld wordt, dan zat het ook goed. Heb je nu natuurlijk niks aan :rolleyes: Sterkte.

@Anette: aftellen voor de eerste verjaardag, wat leuk! Ik kijk met een grote glimlach terug :)

@Miranda: een ziekte kan de boel een beetje ophouden, ja. En anders... het zal toch niet? En als het wél zo is...? Wat een verwarring... pf... snap je wel goed, hoor. Benieuwd of het doorzet voor je later op de dag.
    Je kunt de bekende proef doen (wc-papiertje/tampon even inbrengen.)

@Gonzo: toch nog een stukje in het duister dan. Ik hoop dat de gyn meer helderheid kan geven. Keep us posted.

@Saskia: hoe voel je je?

@all: ga nu babbelen met de directeur over mijn toekomst op deze school. Had vanmorgen de directeur van mijn andere school in de les - die man zat formeel te doen, 't was gewoon doodeng :confused:

Whatever... we'll see...

17. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Twente
    @ gonzo: ja maandag moet ik naar de gyn! Dus dan weet ik hopelijk meer! NA je 2e uitleg snap ik het nu hoor! thanks! ;)

@ darcy: voor welke keuze sta je dan darcy, wat scholen betreft? Ik denk dat ik er ff overheen gelezen heb...sorry! :oops:

@ miranda: meid,zou je zwanger kunnen zijn!? Misschien toch ff een testje ertegenaan gooien, na de controle-tip van Darcy?

@ anette: JE MEISJE IS BIJNA JARIG! :D

@ all: ga mijn ventje uit bed halen. Hij zit te teuten en te schreeuwen. En er staat hier 2 gesneden kiwi's voor hem klaar.Daar is hij dol op! ;)

18. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Twente
    Thanks girl! :D

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,414
    36,276
    113
    @gonzo: nee, ga ervan uit dat het bloed hier goed is. Verder is alles goed hier. Erg last van hoofdpijn en erg moe, maar dat hoort erbij he. Ben benieuwd hoe je gesprek met de gyn gaat. Hoop dat je wat wijzer ervan wordt.

@darcy: dat klinkt eng... is je toekomst niet helemaal zeker daar?

@marsab: hopelijk heb je dan maandag wat meer duidelijkheid. Zo blijft het die onzekerheid, kan me voorstellen dat je daar helemaal gek van wordt.
    Wilde trouwens dat Jesper zo gek was op fruit, maar hij weigert echt alle soorten fruit, zit soms echt met mijn handen in het haar.

20. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

Sep 1, 2006
    1,746
    0
    0
    Noord-Holland
    :oops: :oops: :oops: Pff, zit ff uit te puffen op de bank!
    Heb dus vanochtend eerst Kyra naar het KDV gebracht (rond 09.00u) en ben toen drastisch aan mn keuken begonnen! Ben nu op de helft, maar vindt het genoeg voor vandaag. Wat een werk zeg... :confused:
    Heb tussendoor ook nog de voorraadkast opgeruimd, dus ben lekker bezig geweest.
    Straks om 16.00u haal ik weer lekker mn meisje op.
    Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik het wel erg lekker vond zo even het rijk voor me alleen :oops: Begrijp me niet verkeerd, want sta te popelen haar weer op te halen, maar gewoon ff tijd voor jezelf en je dingen kunnen doen ;)

Miranda: Toch maar even testje er tegen aan gooien?! Zo heb je gelijk duidelijkheid.

Marsab: Ben het ook wel met de opmerking van Darcy eens :rolleyes: hoe moeilijk het natuurlijk ook allemaal is. Hopelijk houdt je lichaam je deze keer niet voor de gek, het is je zóóóóó gegund meid!
    Maandag naar de gyn, toch?! Zal aan je denken!
    En het geboortekaartje blijft nog even geheim :)

Pris: LEUK Ikea! Ik kom daarvandaan ook nooit met lege handen thuis ;)

Gonzo: Bedankt voor je uitleg, het is me nu iets duidelijker geworden!
    Voel je je voor de rest wel goed?

Anoek: Ooohh, het aftellen kan nu gaan beginnen voor Sarah haar 1e verjaardag, LEUKLEUKLEUK! Vieren jullie het ook op de dag zelf?

Saskia: Pff meid, jij bent ook al een lange tijd aan het tobben. Hopelijk knap je nu snel eens op!

Sorry voor degene die ik vergeten ben... :oops:

Share This Page