September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@darcy: niet superberoerd ofzo hoor
    alleen ERG moe.. en ik word helemaal stapel van het hoesten.
    dat is niet continu.. maar als het gebeurd ben ik helemaal buiten adem
    en mn conditie is dus ook niet al te best op het moment

@joyce: tja.. als ik het kon afkopen.. dan deed ik het :)
    helaas schijnt dat anders te werken :)

2. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    he meiden
    kom even snel mijn neus om het hoekje steken..... hier is de verhuizing naar het nieuwe huis achter de rug en de overdracht van het oude huis ook.... We kunnen ons dus helemaal richten op ons nieuwe stekje en we zijn al aardig op orde.
    Inmiddels alweer 28 weken zwanger... het gaat soms veel te snel deze tweede keer zeg! Nog maar 5 1/2 week werken en dan al vakantie en verlof.....

Maar helaas nu ziek thuis met een keelontsteking....

Ga eens even wat bijlezen van jullie allemaal

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ miranda: al ongesteld geworden?

4. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Nee nog niet, maar heb wel af en toe ff buikpijn. Soms denk ik .... als ik maar geen buitenbaarmoederzwangerschap, snap je...alleen moet ik ff geduld hebben met 'n paar dagen. Want ik heb niet het gevoel dat ik zwanger ben, zoals de vorige keer bij Matthew.
    Hou je wel op de hoogte...

@ Annete: nog ff dan is Sarah 1 jaar....het blijft leuk en vooral veel foto's maken!

@ Brigitte: fijn dat de verhuizing achter de rug is en nu kan je op je 2de zwangerschap genieten.

@ Joyce: zo lekker hard gewerkt vandaag en was je blij toen je Kyra ging ophalen?

@ Darcy: dat van oude bekende proef...vanmorgen had ik lekker grote boodschap....hoop dat er rode vloed komt...nope....zoals ik al zei moet ik ff dag of 3 geduld hebben.....dan maar de test halen....

Fijne avond allemaal xxx

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Laatste nieuwtje....
    Ik kom net van de wc vandaag en zag een rode afscheiding....dus het zal niet lang meer duren dat ik menstruatie krijg ... :)

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Suus: nee hoor, ik blijf in principe op mijn twee scholen werken. Een combinatie van VMBO en VWO (twee locaties), erg leuk dus. Alleen kwam de directeur 'vanuit een goede gewoonte' even kijken wat voor vlees ie in de kuip heeft. Beetje mosterd na de maaltijd, geef al sinds eind augustus les aan 5V :)

@Miranda: jij weer opgelucht, denk ik zo ;)

@Marsab: think positive. Zou je ervaringen en tempen zeker meenemen in het gesprek met je gyn maandag! Ik draai met beide duimen voor je.

@Joyce: je hoeft niet schuldig te klinken, het is heerlijk om je handen vrij te hebben. Ik ga morgen Ol ook wegbrengen en dan de hele dag aan de studie, in mijn huis en tuin rommelen en even een uurtje lummelen. Kindjes zijn geweldig, maar ook handenbinders ;)
    Je hebt wel nestdrang, he? Kom effe bij mij langs :)

@Brigitte: gefeliciteerd met je huissie! Genieten, zeker? En wat ben je al ver in je zwangerschap :confused: :) Voel je je goed? Met een babykamer bezig, of is alles al ingericht in het nieuwe stulpje?

@all: fijne middag, ga mijn laatste lesje van de week voorbereiden. Dan nog vergaderen en... VOORJAARSVAKANTIE!

7. Pris

Pris Fanatiek lid

Jeetje ik ben gewoon de eerste vandaag :)

Ik heb nog niet alles bijgelezen, ga ik wel zo proberen. Ben aan t werk en moet ff wat dingen uitzoeken.

@ Miranda En heeft t doorgezet?

@ Brigitte 28 weken alweer :confused: OMG wat gaat dat snel.
    Beterschap en klinkt als een drukke periode die nu voorbij is.

@ Joyce Tuurlijk is t lekker om ff t rijk alleen te hebben. Kan t me goed voorstellen hoor. Niets om je voor te :oops:

@ Ikea Ik ben vooral geslaagd voor glaswerk. Lekker alle glazen weggegooid en alles nieuw. Ook een extra ovenschaal en pannen (nooit eerder van Ikea gehad en geen id of t wat is) En een schilderijlijst, die had ik al eerder gekocht maar daar was t glas van kapot :(

@ Saskia We zijn niet t hele centrum doorgegaan maar wel veel voorjaarscollectie al en nog wat restjes uitverkoop.

@ Darcy. Speelt er t een en ander op school? Van school uit of heb je zelf aangegeven ? Hopelijks komt er iets positiefs uit!

Tot later!

8. Pris

Pris Fanatiek lid

Niet dus, Darcy was me net voor :)

9. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Vanmorgen was mijn temp 36.2....weer gedaald met 0,2. Dus niet echt top begonnen vandaag! :(
    Ja Darcy, ik neem idd mijn tempkaartjes maar mee. Hopelijk kunnen ze maandag bevestigen of ik wel of geen eisprong heb gehad.

10. Jmr

Jmr Niet meer actief

Hej mama's!

Eindelijk kan ik ff lezen en reageren....ons internet doet het al een dikke week steeds wel en dan weer niet, super irritant! Elke keer als ik weer ff wou spieken dan was de verbinding weer niet goed....
    Zit nu ff bij mn paps en mams en dus heb ik alles lekker bijgelezen en kan ik ff reageren....

@Marsab, zit ook net als Pris helemaal niet zo in de temperatuur kaartjes, maar bij jouw kaartje is toch heel duidelijk wat te zien! En wat Darcy ook al zei, probeer positief te blijven (is soms heel moeilijk, snap ik)! En een positieve test is natuurlijk het allermooist, maar als je menstrueert over twee weken weet je in ieder geval dat het weer goed zit!
    Leuke foto's van Centerparcs! Met mn meissie is alles goed, lekker vrolijk!
    Met Aiden ook alles goed?

Gonzo, jeetje wat een gedoe ofniet en leuk dat ze er gewoon mee wachten om je in te lichten terwijl de uitslag er al lang was! Ben benieuwd wat de gyn. met je bespreekt....

Miranda, ben je opgelucht? of had je er stiekem al op gerekend? ook al ben je er nog niet aan toe....

Darcy, heb je je hoofd koel gehouden toen de directeur kwam kijken? ik zou helemaal in de stress schieten haha! En hoe ging het gesprek met de andere directeur? Neem echt mn petje af voor jou hoe jij het toch allemaal doet! Je school, je werk, de zorg voor Ollie...je bent knetterdruk maar bent altijd positief! Kan ik nog wat van leren..... :oops:

@Eten, hier ook al heel lang een slechte eter.....de ene dag eet ze wel heel goed en de andere dag weer helemaal niks.....word er soms wel een beetje moedeloos van, maar goed we schenken er geen aandacht aan.
    Mag van het CB niks anders geven als ze niks wil eten want dan word het een verwende eter....pfff, moeilijk....gaat totaal tegen mn gevoel in want kan mn meissie toch niet met een lege maag naar bed laten gaan?

Joyce, lekker bezig hihi! Soms verlang ik wel terug naar de nesteldrang, toen had ik alles zo goed op orde en helemaal schoon! En begrijp heel goed dat je het lekker vond dat je het rijk alleen had! Zo nu en dan gaat Tara naar mn ouders ook al ben ik vrij, en dan vind ik het ook heerlijk om ff alleen te zijn en mn dingen te doen!

Saskia, pfff nog steeds hoesten? Vaag hoor....Hoop voor je dat ze snel de uitslag van je bloed hebben....Pfeiffer is niet leuk(zelf ook gehad) maar dan weet je in ieder geval wel wat er met je aan de hand is....dit is ook om gek van te worden!

Annete, oooh spannend, je meissie al bijna 1 jaar! Gaat het snel he?

Pris, heeeerlijk dat shoppen bij de Ikea, al veels te lang niet meer gedaan! Van die voorjaars dingen krijg ik helemaal het zomer gevoel, jij ook? heb de nieuwe catalogus van de H&M ook gekregen deze week, word ik ook zo blij van als ik daar in kijk hahaha

Ego, morgen weer naar de osteophaat....ben benieuwd wat hij zegt!
    Ben namelijk weer een en al spanning op moment...pfff....zou het graag met jullie delen maar helaas kan dat niet door de pottekijkers!

Nou, kga ff wat doen en dan kom ik straks nog ff weer kijken!
    Het kan nu nog want thuis heb ik waarschijnlijk geen internet....

11. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    Hello!

Nou ben nog niks wijzer want heb de gyn. nog niet gesproken. De assistent heeft aan mij doorgegeven dat mijn vriend moet bloedprikken om te bepalen of hij de drager is van het gen waarvoor ik antistoffen aanmaak. Het bloed moet weer opgestuurd worden naar Amsterdam om te bepalen of dat gen in zijn bloed zit (kan dus weer 2 weken duren).

Als mijn vriend dat gen heeft is de kans 50% dat de baby dat ook heeft. Als mijn vriend het gen niet heeft dan is er geen probleem met deze zwangerschap. Het probleem is dat ik bijna wel zeker weet dat mijn vriend drager is van het gen, omdat ik geen antistoffen heb aangemaakt door mijn bloedtransfusie. Het kan dus alleen van de bevalling van Thijs zijn geweest en moet in het bloed van Thijs dat gen hebben gezeten waartegen ik antistoffen ben gaan aanmaken en Thijs kan dat gen alleen van mijn vriend kunnen hebben gehad.....pfoe moeilijk verhaal he?
    Hoop dat jullie 't een beetje begrijpen :(:

Hoe dan ook, voorlopig weet ik nog niks meer :(

@Brigitte - wow, gaat snel zeg! Fijn dat je al wat op orde bent in je nieuwe huisje. Beterschap met je keelonsteking

@Darcy - bijna voorjaarsvakantie - lijkt me heerlijk!

@Miranda - hoop voor je dat de ongesteldheid doorzet

12. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Gonzo, je blijft dus nog steeds in onzekerheid, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over het hoe en wat. Dikke knuf

Saskia, dank je voor de uitleg, ik las vanalles maar ik kon zo snel niets terug vinden maar op zich fijn dat de foto's en bloed goed waren alleen die vermoeidheid, dat ze maar uitvinden waar dat dat vandaan komt, dan kun je er iets mee

Jaa, verjaardag. Vandaag hebben we schoentjes gekocht voor Sarah, maatje 21.Het zijn boxschoentjes, die zitten tussen slofjes en loopschoentejs in. WE zijn even naar een kinderschoenenspeciaalzaak geweest en SArah vond het prachtig allemaal die schoenen. En het zijn roze geworden (keuze uit 3 maar ja). Suede achtig maar je ziet nu al dat de neus aan gort zal gaan......... morgen even informeren hoe ik ze netjes hou.
    Mijn vriend begon vandaag klap eensin de handjes te zingen en op gegeven moment zegt ie: Kijk dan ze klapt in de handen en bij zo varen de scheepjes voorbij begon ze te wiebelen.... Wist niet wat ik zag. Lang leve het kdv.
    Oh ja, het is een taart geworden met nijntje erop.
    Morgen wil ik nog een kleinigheidje halen voor haar omdat ik het gewoon niet kan laten, haha

Liefs allemaal, Anette

13. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Sorry meiden, weinig geweest afgelopen dagen

Even ego:
    Mijn schoonouders worden per de 19e februari het huis uit gezet vanwege huurachterstand :( Ze komen nu bij ons in wonen totdat ze wat anders gevonden hebben, echter kan dit dus wel een aantal maanden gaan duren.. Voor ons betekend dat, dat Tim weer richting de babykamer gaat en Lisa voorlopig bij ons op de kamer blijft slapen, zodat mijn schoonouders op Tim zijn kamer terecht komen, dat is de enige kamer waar nog een 2 persoonsbed zou kunnen staan..
    Ik baal als een stekker hiervan, want ik lever gelijk weer een hoop privacy in en Lisa kan de komende maanden dus ook niet op haar eigen kamertje slapen helaas :( Ze heeft er nog geen minuut gelegen ook :cry: Hebben we zo ons best gedaan om alles af te krijgen op tijd en nu gaat het dus nog maanden duren voordat ze er een keer slapen kan..
    Verder een heftige kraamweek achter de rug, begreep van de kraamhulp dat de vk de kinderbescherming in wilde schakelen :confused: Dit vanwege 3 vuilniszakken die in de keuken stonden(zou Dennis maandagochtend naar de vuilnisbak lopen voordat hij naar zijn werk zou gaan, niet wetende dat de bevalling zondagavond zou beginnen), vieze ramen ( hebben een bovenwoning en kunnen moeilijk van buitenaf de ramen lappen zonder ladder) en vanwege haren die er lagen van de dieren (Had die dag nog gezogen en gedweild). De kraamhulp heeft er gelukkig een stokje voor kunnen steken, ze zei ook, oké die zakken hadden eventueel al weg kunnen zijn, en tja beesten verharen kun jij ook niets aan doen, maar je kinderen komen niets te kort! Ze krijgen alle liefde en aandacht wat ik zo kan zien!
    Ook mede dankzij onze kraamhulp zijn we nu echt alle papieren gaan verzamelen voor de schuldhulpverlening. Want we gaan het gewoon niet meer redden anders. We hebben hulp van een formulierenbrigade die meehelpt met het uitzoeken en aanschrijven van schuldeisers. Dit konden we gewoon echt niet alleen en we hadden echt even dat zetje nodig van de kraamhulp. Het is echt een schat van een mens, en we houden dan ook contact met elkaar. Vanmiddag belde ze me nog even om te vragen hoe het gaat, en vertelde ze ook, dat ze maandagnacht amper geslapen had omdat we door haar hoofd spookten.
    Verder doet Lisa het hardstikke goed, ze heeft niet geel gezien, waar we toch wel heel erg bang voor waren in het begin vanwege Tim zijn gezondheid..

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Mobielfreak: niet zo verstandig om je schoonouders nu bij jullie te laten intrekken. Je hebt een nieuwe baby, de zorg voor Tim én zelf als gezin nu hulp nodig. Je schoonouders hebben Mike toch ook nog? Kunnen ze dan niet op basis van die zorg een tijdelijke oplossing van de gemeente krijgen?

Sterkte...

15. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Goedemorgen!

Mobielfreak; meid wat een toestand allemaal zeg! Je schoonouders, kunnen die nou echt niet ergens anders heen? je hebt net een dochter van een week! En hoe kan het nou zo ver komen dat ze zoveel huur achterstand hebben?! Wel fijn zeg dat je zo'n goede kraam hulp hebt gehad zeg! en erg leuk dat je nog contact met haar hebt. Sterkte meid!

Anouk wat leuk roze schoentjes! en dat ze mee gaat zingen en zo is idd erg leuk!

Gonzo balen zeg van het bloed! hoop maar dat je snel meer weet want die onzekerheid maakt je ook gek denk ik!

Hello Kitty, hoop dat je je snel weer beter gaat voelen dmv de osteophaat, hoor daar toch wel veel positiefs over!

Marsab; positief blijven! En zo zie je ook maar weer, deze keer ben ik ook heel 'vreemd' zwanger geworden, een week nadat ik ongi ben geweest. Dan verwacht je ook geen ei natuurlijk! Dus wie weet meid!

Ik heb een buikfoto van afgelopen weekeind in mijn album staan. Vanmiddag ga ik naar de VK, altijd wel weer leuk. Met mijn misselijkheid gaat het elke dag anders, moet nog wel heel vaak spugen, dus dat is minder helaas... Voor de rest gaat alles top!

16. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Schoonouders: Tijd geleden vertelde ik toch van die inbraak bij hun thuis, dat hun geld gestolen was? Ze hadden een betalingsregeling getroffen met de huurbaas voor de huur die toen dus niet betaald kon worden, het is toen naar een deurwaarder gegaan en die ging eerst accoord met de regeling, later zijn ze in beroep gegaan die deurwaarder en daar hoefden mijn schoonouders niet bij aanwezig te zijn dus die hebben de aangifte toen niet kunnen laten zien. De deurwaarder had er zo gezegd schijt aan dat er ingebroken was en wilde het geld gewoon zien, wat hun ook niet op konden hoesten in 1 keer toen. En dan moet je net mijn schoonvader hebben, die heeft dan zoiets van: als je me niet geloofd prima, dan betaal ik toch gewoon niets meer? ( niet zo slim dus, maar opvliegend karakter zeg maar )
    Zelfs slachtofferhulp kon hun dus niet helpen. Ook nu helpt slachtofferhulp ze niet, en wij zijn de enige die een groot huis hebben waar ze bij in passen zeggen maar. Me schoonzusje heeft een 3 kamerwoning en wij hebben 4/5 slaapkamers en dus de meeste ruimte, kan die mensen ook niet op straat laten staan.
    Zowel Dennis als ik hebben er de balen van hoor, we hebben ze namelijk al een keer eerder opgevangen toen ze zonder huis zaten. We leveren toch onze privacy in en ik zit natuurlijk ook nog vol in me hormonale gedoe. Heb totaal nog geen ritme wat betreft die 2 kleintjes..

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

lekker verhaal weer angela :(
    vorige keer was je ook erg blij toen ze weer weg waren meen ik me te herinneren :)
    willekeurig hoe aardig ze zijn.. het blijft toch je huis tenslotte

hier overigesn alweer ziek.. nu met koorts, keelpijn en opgezette klieren
    baal er onwijs van.. heb al 2 nachten iet geslapen
    en zit nu natuurlijk met anne thuis
    lig al halve ochtend p de bank met zuster Anne Sophia overigens
    die had de thermometer gepakt... en die prikte ze naturlijk eerst tegen mn bil.. maar toen ze zag dat ik hem gewoon onder mn trui deed... ben ik ongeveer lek geprikt in mn hele buik *grinnik*
    elke keer.. thermometer weer te voorschijn... trui omhoog... superschattig

sta je toch weer versteld van wat ze allemaal onthouden he :)

18. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Saskia: Tja de vorige keer was ik inderdaad blij dat ik mijn huis weer terug had, toen wisten we ook dat het maar voor 2 maandjes was, nu weten we dus niet voor hoe lang het gaat zijn.
    Ik weet wel dat ik wil dat er goede afspraken gemaakt worden! Zo wil ik bv niet dat ze zich hier inschrijven, of dat hun post hier komt, wil dat gewoonweg niet hebben! Zeker omdat wij nu bezig zijn om de schuldhulp op orde te krijgen. Want we gaan gewoon gezeik krijgen als schuldhulp eenmaal op orde is en ze komen er achter dat hun hier wonen! Want in dat traject word je post geconfisceerd voordat het bij jou komt, dus dan ook hun post en dat wil ik gewoon niet! Want dan gaan ze zeggen dat hun ook mee kunnen betalen en dan moeten we maandelijks nog meer aflossen straks.
    Ze gaan ons ook maandelijks een x bedrag betalen voor de huur enzo, want daar hoeven wij niet alleen voor op te draaien als hun hier wonen!
    Ik hoop gewoon dat ze snel een ander huis vinden, want ik zit er niet op te wachten dat ze maanden hier wonen! Gelukkig voelt Dennis dat hetzelfde, die heeft ook zoiets van: Hoop dat ze snel een ander huis vinden!

19. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Zuster Anne :) Leuk hoor :D

20. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Poe mobielfreak, heftig hoor! Nou als de vk bij jullie de kinderbescherming in wil schakelen omdat er vuilniszakken staan en de vloer vies is, moet ze niet hier kijken, is al een week niet gezogen of gedweild (wel om de dag de swiffer voor het ergste vuil trouwens). En vuilniszakken staan hier ook wel eens een of twee dagen te wachten bij de deur hoor. Echt belachelijk...
    Wel heel erg fijn dat je zo'n goede kraamhulp had dan. En ook prettig dat ze contact houd. Dat heb ik ook nog steeds met de kraamhulp van bij Marissa, dat klikte ook erg goed tussen ons. Dus mail haar regelmatig even de vorderingen van Marissa en ze heeft zelf gezegd, dat als ik (ooit) weer zwanger ben, ze zorgt dat ze bij ons kan kramen :)
    Ik zou ook eerst eens voorzichtig kijken of je schoonouders niet ergens anders heen kunnen, inderdaad desnoods met een urgentie omdat ze voor Mike zorgen...
    Denk ook aan jezelf en je gezinnetje, je hebt zo te horen al genoeg aan jullie eigen sores. Dan kun je die van hun er niet ook nog bij hebben lijkt me.
    In ieder geval een heeele dikke knuffel voor jou en tim en lisa en kop op. Als je je ei kwijt wilt mag je altijd bellen ofzo hoor, je hebt mijn nummer vast nog wel.

@mouschy, balen dat je nog steeds misselijk bent en veel moet spugen.
    Mooie buikfoto hoor!

@annette, leuk hoor de eerste schoentjes! En nijntje-taart is ook erg leuk.
    Zo schattig he als ze ineens allerlei van dat soort dingen gaan doen. Marissa 'zingt' tegenwoordig mee met allerlei liedjes.
    Enne alvast een leuke verjaardag toegewenst :)

@gonzo, poe he, bij jou gaat het ook al niet over rozen... hopelijk gaat het allemaal goedkomen en ik vermoed ook inderdaad dat je vriend dan wel drager is van dat gen. Zeker als het bij het bloedonderzoek voor de geboorte van Thijs er niet in zat. (tja achtergrond als laborant he :))
    Ik hoop voor je dat dit kindje dat gen dan niet heeft (dat kan ook he! onthou dat goed) en je een zorgeloze zwangerschap tegemoet gaat.
    Ook voor jou een dikke knuffel!

@marsab, tja je zou zeggen dat het wel een ei is geweest, maar dat je progesteron te snel daalt, waardoor ook je temp daalt. Het blijft een vreemd kaartje inderdaad. In ieder geval heel veel succes bij de gyn en ik zou zeker de temp kaartjes meenemen.

@darcy (jij vroeg het geloof ik), onze vakantie was heel geslaagd. Lekker niks gedaan (nou ja af en toe naar het zwembad en de kinderboerderij).

Zo nu even ego :)
    Marissa is vandaag voor de 2e keer naar het kdv, en dus voor het eerst een hele dag (9-16). 't Is wel raar hoor, thuis zijn zonder je meisje, maar goed ze vind het erg gezellig daar, ze rende meteen naar binnen deed zelf de jas uit en ging meteen spelen :) ze had zelfs geen tijd meer om mama een kusje te geven :(
    Zo nu eerst maar eens wat bloemetjes gaan halen, want ik moet zaterdag een en ander afleveren, dat ga ik vandaag maar vast maken, daar heb ik nu lekker de tijd voor :)
    Dikke knuffels voor jullie allemaal!

Deel Deze Pagina