September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddp

    Ddp Niet meer actief

    Ief: Gisteravond hebben we haar voor het eerst 's avonds in bad gedaan op aanraden van de kraamhulp. Dat ging harstikke goed. Na het badje nog een keer voeden om 11 uur en ze heeft geslapen tot half 6, heb haar toen wakker gemaakt!
    Ben trouwens benieuwd of Tara ook last krijgt van een regeldag....

    MissX: Ik heb het emailadres van de kraamhulp, ga haar ook zeker op de hoogte houden! Ze komt uit de stad waar ik werk, dus ze kwam zeker ook langs daar haha

    Kelly: Leuk he als ze slagen voor de gehoortest? Hier net zo!

    Maart: Sterkte vandaag met afscheid nemen! Dat word niet makkelijk! En dat worden vast traantjes laten.....

    Miranda: Wat je zegt klopt helemaal! Dat zei mijn kraamhulp ook!


    We hebben vanmorgen weer even gewandeld! Tara ligt dan lekker te slapen door dat gehobbel hihi! Ze ligt nu lekker te slapen....het is zo'n tevreden meisje!
     
  2. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hey, proud momma's!

    Het 'restje' zwangeren op het septemberforum wil hier ook bij :)

    Ik lees dat jullie allemaal al best snel een ritme te pakken hebben en alles komt ook zo 'natuurlijk' over! Geruststellende gedachte.

    Het missen van de zwangerschap lijkt mij ook best moeilijk.

    Maar eh... hoe voelt het nou om ook wat beweeglijker te zijn, zonder bandenpijn, met plattere buik en geen maagzuur etc.? Wel lekker, zeker?

    De volgende volle maan, zo meldde een van de dames op het forum, is volgende week woensdag. Wie weet, zitten we dan snel allemaal weer bij elkaar, maar dan... hier! :D

    Geniet ze van jullie ukkies en groetjes!
     
  3. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ MissX: Vind het ook erg moeilijk het huishouden met de kleine te combineren. Wordt nogal gek van de rommel en met mijn 3 katten moet je echt elke dag eens vegen, anders is het hier vol kattenhaar, maar kom er echt niet aan toe!

    Leuk dat je naar de kapper enzo gaat, ik denk dat ik ook eens naar de zonnebank ga gaan dit weekend, ik laat Keld dan lekker bij zijn papa en dan ik mezelf eens verwennen!

    @ Marsab: Gelukkig dat het voeden zo vlot verloopt!

    @ Maart: Ik ben met Keld na een week al naar buiten gegaan. Dus, de dag dat we terugkwamen van het ziekenhuis zijn we ook meteen boodschappen gaan doen met hem. De arts zei dat dit geen probleem was, gewoon warm genoeg aankleden.

    @ Secretje: Das effe schrikken, is alles oké met je zoontje?

    @ Pomme: Ik geef ook flesvoeding hoor! Was me ook al aan het afvragen of ik de enige was!
     
  4. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Over sex, ik heb eigenlijk veel meer zin dan vroeger eigenlijk. Wel leuk voor mijn vriend natuurlijk!

    Dat is misschien wel het enige voordeel van bevallen met een keizersnede, down under is er eigenlijk niets gebeurd, dus doet het ook geen pijn.

    Natuurlijk, het kan wel gebeuren dat je midden in een vrijpartij mag/moet stoppen, omdat de kleine huilt, en dan is de sfeer meteen weg natuurlijk :) !


    Het voeden verloopt de ene dag al beter dan de andere. In het begin maakte ik hem om de 3 uur wakker voor zijn flesje, maar op aanraden van de kinderarts, laat ik hem nu zelf wakker worden, omdat hij iets teveel dronk. Soms is dat om de 3 uur, maar soms kan daar ook 5 uur tussenzitten.
    Idem met de nachten, soms slaapt hij door, soms mag ik 2 keer opstaan. Lastig dat daar geen ritme inzit, toch voor mij, maar het went wel.

    Vandaag is hij trouwens jengelig, hij heeft niet veel zin in slapen denk ik, of hij heeft ergens pijn.. Probleem is dat je niet de hele dag met je kind op de arm kan lopen, das wel lastig.


    En MissX, over dat ongesteld worden, ik denk dat ik hier ook prijs heb! Ik had al een paar dagen geen bloedingen meer, en sinds gisteren terug bloedingen en soms lichte menstruatie krampen. Niet leuk! :(
     
  5. maart

    maart Fanatiek lid

    18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Zoe, lekker dat het zo gaat. Wat wil een mens nog meer.

    Virginie, wat zie hji jer lekker uitgerust uit. Kan ik niet zeggen van mezelf. Ik kan niet wachten om lekker weer naar de kapper toe te gaan en een zonnebankje nemen.

    En vrijen zit er hier voorlopig niet in hoor. Ben er ook bang voor. Misschien komt dit omdat het nog erg gevoelig en ook pijnlijk is daar benenden. Ik wacht er gewoon voorlopig nog lekker mee.
     
  6. Pomme

    Pomme Actief lid

    1 jan 2007
    359
    0
    0
    Ben toch blij dat ik niet de enige ben die flesvoeding geeft... (Virginnie en Las)

    Ik heb me enkele momenten wel goed schuldig gevoeld t.o.v. Rosalie, toen ik onder de douche stond en mijn boobs moest leeg wrijven, zag ik het vitaminerijk voedsel meedogenloos de gootsteen in verdwijnen... wat was ik aan het janken en wat voelde ik me een slechte moeder. Ben er nu wel overheen, maar dat komt omdat de hormoontjes ook niet meer zoveel invloed hebben op mijn gestel. Verder gaat het goed met Rosalie. Ze eet heel goed (doet er soms wel lang over) en ze begint goed stevig te worden en heeft lekkere bolle wangetjes gekregen.
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    hier nog een sept mama. ze heeft net 30 min voor het eerst in haar eigen bedje geslapen en heb die 30 min met me oren tegen de babyfoon aan gezeten o wat vond ik dat eng. na dit half uurtje begon ze te mompelen en ben vrijwel meteen naar haar kamertje gegaan en ben even lkkr tegen haar gaan praten maar ze was echt klaar wakker. ik heb haar toen maar aan de borst gelegt en na z'n 5 min viel ze eigenlijk in slaap. ik dacht eerst die heeft geen honger want om 8 uur had ze nog gegeten maar goed ze wilde dus wel eten en ja da is het voordeel van borstvoeding je kunt nooit teveel geven toch.
     
  8. Noor28

    Noor28 Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hellohello,
    heb eindelijk ook de weg hiernaartoe gevonden....
    Leuk hier verder te kletsen, ik klets ook nog lekker mee bij het andere forum, ben zo benieuwd wie er de volgende is die gaat bevallen!
    Alles goed met de baby's en de mama's?
    Hier wel hoor, moet nog wel wennen en energiepeil is nog niet optimaal ;) Maar ik geniet enorm en de mannen doen het goed en groeien hard!
    Moet er nog lannnnnng niet aan denken om te gaan werken.
    (Trouwens, even voortbordurend op de vorige pagina: moet ook nog even niet aan sex denken... ;))
    Ga nu gauw plat, want het is alweer veeeel te laat en de mannen komen me rond twaalven wrs weer wekken: whehweh: honger!
    Liefs Noor
     
  9. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Vraagje tussendoor..

    Wat voor afkomst is jullie kindjes en kan je dat al zien.

    Ons meisje is half nederland en ik ben een mix van indisch, chinees, europees en surinaams bloed.

    Ons kindje lijkt als ze haar ogen dicht heeft echt op een chineesje maar als ze haar ogen open heeft is ze zo anders. Ik kan haar nog niet inschatten wat haar afkomst is als ik het zou moeten raden
     
  10. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    hey,

    Het wordt hier drukker en drukker!
    Leuk! :)

    Ik lig nog heerlijk in bed en Aiden ligt op mij te slapen.
    Heerlijke momenten vind ik dat!
    Ik schrik alleen wel van mijjn banner... :confused:
    Mijn lieve ventje is al weer 1 week en ik weet niet waar de tijd gebleven is!
    Het gaat voor mijn gevoel TE snel... :(
    Ook al probeer ik zoveel mogelijk te genieten...

    Ons kereltje is trouwens één en al nederlands! ;)
     
  11. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik heb nog een vraagje:

    Hoe doen jullie het eigenlijk als je boodschappen of zoiets moet doen?
    Ik bedoel, nemen jullie de kleine mee, gaat er ook iemand anders mee (moeder of man) en waar doen jullie de kleine dan in?
    En hoe lang blijf je dan weg, want je zit toch met voeding en zo...

    Ja sorry dat ik misschien wat dom overkom, maar over zulke dingen ben ik gewoon erg onzeker... :oops:
     
  12. kelly33

    kelly33 Actief lid

    5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    marsab@ lekker is dat he slapen op je borst ,geniet er zo veel van als je kunt ....duurt maar zo kort en dat besef je pas als het voorbij is vaak.....
    boodschappen doe ik sávond als mijn man thuis is ...winkel toch open tot 20:00 ...en als je toch moet halen ...gewoon in de kinderwagen leggen en voeden voordat je gaat schoppen en nie vergeten de speen voor de zekerheid haha...(.als je een speen geeft dan)
    missx@ levi is half indische maar ik kan het nog niet echt zien ook nog(ik zelf geef licht :) )..wel beginnen de ogen bruin te worden en de haren zijn licht bruin..ben benieuwd wat het wordt als levi eenmaal in de zon komt...dan kleuren ze pas echt goed bij..huid en haren...
     
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    als ik boodschappen ga doen gaat me vriend nu nog mee omdatr ik nog niet zwaar kan tillen. de kleine blijft dan gewoon in haar maci-cosi zitte omdat het in totaal nog geen 45 min duurt. alsik echt ga shoppe neem ik de kinderwagen mee. ik doe dit tussen 2 voedinge in en ja dat is schatte met bv, mijn meisje drinkt nu gemiddeld om de 4 uur dus heb wel even de tijd om weg te gaan. als ik naar vriende ga vraag ik gewoon of ik ergens op een slaapkamer mag zittte ofzo als ik moet voede
     
  14. maart

    maart Fanatiek lid

    18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    lovewinnie, wat is jou buik al mooi plat. Die van mij ziet er niet uit. Lijk wel 4 mnd zwanger.

    Marsab, ik ben nog niet buiten geweest. Ik had nog erg last van de wond. Het gaat steeds beter, kan niet wachten om lekke ook naar buiten te gaan.
     
  15. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Als wij boodschappen doen, doen we dat met de kinderwagen omdat het toch hier in de buurt is (appie heijn dus dat doen we niet te vaak). Of we pakken de auto (naar de dirk)en dan neem ik haar mee in de draagzak! Erg handig en ze slapen als een roosje..
     
  16. Ddp

    Ddp Niet meer actief

    Hej hallo allemaal!

    Marsab: Ik vraag me dat ook wel af hoor! Gisteren zijn we heel even weggeweest om naar de juwelier te gaan. Heb vriendlief een horloge gekocht met achter op de plaat Tara's naam en geboortedatum laten graveren...

    Dat vond ik nog wel een hele klus! Ze begon ook te jengelen in de winkel en de terugweg naar huis echt te huilen. Al met al heeft het nog geen anderhalf uur geduurd, maar wat vond ik het k*t.........

    Voor de dames die BV geven even een vraagje:

    Hebben jullie ook dat ze zich soms na anderhalf a 2 uur weer melden?
    Dit is toch normaal?

    Vreselijk die onzekerheid haha
     
  17. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Maart: Uitgerust? :confused: Waar haal je dat idee vandaan?! Haha, je moest mij hier eens zien zitten achter mijn laptop! :) Ga zo dadelijk mijn bedje in, want ik heb al dagen hoofdpijn en pijn aan mijn ogen, van vermoeidheid vermoed ik!

    @ MissX: Hier is ons kindje 100% Belg!

    @ Marsab: Wij zijn 1 keer met ons drietjes boodschappen gaan doen, maar nu ga ik de boodschappen doen als mijn mannetje thuiskomt van zijn werk, 1 keer per week. Hij geeft Keld dan zijn bedje en de fles terwijl ik ga boodschappen doen. Het is toch een verhuis met de kleine, dus vinden we het momenteel beter zo.
    Alleen vind ik het niet praktisch, want de maxi cosi neemt toch veel plaats in het winkelkarretje. Hebben ook een draagzak, maar eigenlijk nog niet gebruikt!
     
  18. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik heb een echte rotavond gehad gisteren!

    Keld was al de hele dag redelijk jengelig en heeft bijna niet geslapen. s'Avonds net hetzelfde, we moesten hem bijna constant vasthouden en uiteindelijk hielp dat ook niet meer. Heb hem om 19 u een flesje gegeven, om halftien en uit wanhoop, een laatste poging om hem in slaap te krijgen, om middernacht nog. Uiteindelijk is hij dan toch in slaap gevallen..

    Ik werd er echt moedeloos van, ik was/ben doodmoe, mijn hoofd stond/staat op barsten, heb pijn aan mijn ogen, dikwijls rugpijn ook.. Het enige wat ik wil is slapen!

    Het was echt moeilijk hoor, ik weet dat Keld er niets aan kan doen en het is zo zielig voor hem, want misschien had hij pijn, maar werd er gek van. En hem gewoon in zijn bedje laten huilen is ook geen optie, want papa moet er s'morgens uit..

    Pfff, hopelijk gaat het vandaag iets beter..

    Zo, dat lucht op, moest er effe uit!

    X
     
  19. kelly33

    kelly33 Actief lid

    5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    Zoe84@ bij mij komt levi ene keer om de 3 uur dan weer na een uur ...verschild een beetje...maak me er niet druk om zolang ze maar goed eten en van bv worden ze toch nooit te dik en overvoed....nu wil levi wel de heledag drinken geloof ik haha zeuren na voeden ensow en ik heb genoeg melk dus dat is het niet..hij eet echt als een piranha op het moment ;) haha teveel melk komt er ook weer net zo hard uit als dat het erin ging.... :)
     
  20. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    bedankt meiden voor jullie antwoorden!
    daar kan ik wel wat mee! ;)

    zoe: Aiden komt ook heel onregelmatig hoor, soms na 1, 2 of 3 uur.
    Het is echt voeden op verzoek bij hem.
     

Deel Deze Pagina