September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Pfff wat een dag zo zeg..

Tim is de halve dag aan het huilen geweest en slaapt nu dus, alleen krijgt hij nu normaal gesproken zijn fles, maar weet even niet zo goed of ik hem nu wakker moet maken :( Hij heeft namelijk amper geslapen vandaag..
    Denk dat ik hem zo toch maar wakker ga maken, want ik ben bang dat als ik moet wachten totdat meneer uit zichzelf komt, ik voorlopig nog wel even op moet zitten en moet zeggen dat ik daar niet echt de puf voor heb...

Op Tim zijn kamertje hangt geen gordijntje, hij heeft een klein dakraampje, maar ik heb nog niets leuks kunnen vinden om daar neer te hangen, dus voorlopig heb ik een donkere handdoek met punaises er voor gespeld :confused: Overdag zit ook vaak de handdoek voor het raam, want meneer wil op de een of andere manier echt niet slapen als het licht om hem heen is..

Ik denk dat ik morgen of zo mijn werkgever maar eens ga bellen om me ziek te melden (als ik het durf hoor, vind het zo raar om me nu al ziek te melden als 19 november mijn verlof pas afloopt :oops: )

Ik merk aan mijn lijf nu ook dat ik kapot ben, ben al dagen trillerig en heb last van 'slapende' ledematen :( Denk dat ik voor mezelf maar weer een middagdutje in moet gaan stellen ofzo, maar aan de andere kant is me huis ook nog een puinhoop door alle ziekenhuisdagen.. zucht...
    Dennis zeurt nu ook regelmatig dat het zo'n bende is in huis, en dat ik niet zoveel doe in huis, maar ja wat wil je als je de hele dag met een huilend kind zit? en echt de puf heb ik ook niet om eens flink aan de schoonmaak te gaan. Zelf doet hij eigenlijk helemaal niets in het huishouden en wat Tim betreft sta ik er ook het grootste gedeelte helemaal alleen voor :confused: Las al dat meerdere mannen een soort anti-huil gehoor hebben 's nachts, nou hier nog zo een hoor, als hij er in het weekend 1 nacht uit zou gaan voor Tim, moet ik hem eerst letterlijk het bed uit schoppen, anders merkt hij niet dat Tim huilt voor zijn voeding :(
    Dennis klaagt dat hij na het werk zo moe is en dat hij dan niets in huis kan doen, zelfs Tim een flesje geven is vaak al teveel moeite... Zucht... Heb ik nou zo'n moeilijke vent, of ben ik gewoon een zeur?

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Han: Ollie komt ook zowat vier ons per week aan, borstvoedingsbaby's schijnen de dikste baby's te zijn (en later juist weer minder aanleg tot dik worden te hebben, zei het CB) :)

Ik heb ook een minialbum gemaakt en besteld en dit duurt vijf werkdagen. Ben heel benieuwd, was er lang mee bezig - het moest wel helemaal zoals ik het wou, dus daar ging de perfectionist ;)

@Lovewinnie: dan maar even een testje doen om het zeker te weten ;) Je zult overigens niet de eerste zijn die twee kindjes heeft met weinig leeftijdsverschil, als je al zwanger bent. 't Komt vaker voor.

Belangrijke vragen aan jullie:

@all: ik zit nu met een snotterende Ollie, zo zielig, het kwam vandaag ineens opzetten en nu is hij verkouden met een hoestje. Wat kan ik hieraan doen?

Ik vind mijn kolfproductie (90 cc op een topmoment) zo laag. Ik krijg het niet hoger en dat wil ik nu zo graag. Vaker aanleggen, meer drinken, vaker kolven... doe ik ook, maar toch lukt het niet. Ook na vier uur heb ik geen harde of volle borsten.
    Hoe kan ik de productie opvoeren?

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe

hoi savita,

wij hadden/hebben hetzelfde probleem, wij hebben ook voeding van het kruidvat (nr1). zijn nu 2x geweest om te kopen en allebei de keren was het uitverkocht. als we nu halen nemen we direct 4 dozen mee. en anders laten we zodra er weer binnen komt, 4 achteruit zetten.

wat betreft het switchen naar een ander merk, moet je mee oppassen hoor. er stond nu in de "wij jonge ouders" een stukje over een baby dat veel huilde, na veel vragen bleek het te komen doordat de ouders iedere keer van voeding veranderde.

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    felicitas dame....

wat betreft die dame, die heb ik nu al 2x aan de lijn gehad. eerste keer had ze zicht voorgesteld en me gefelicteerd met mn dochter en of ik felicitas kende. ik onderbrak haar netjes en vroeg of ze misschien een "leuke" aanbieding had, dat klopte zei ze. heb meteen gezegd dat ze daar een ander blij mee mocht maken. "maar het is zon leuk pakket zei ze nog". ja kan me niet schelen, ik hoef niet.

week later belt ze weer.... kon haar niet goed verstaan, en vroeg of ze van felicitas was. ja dus, die zelfde dame weer!! heb ik gezegd dat ze week eerder ook al gebeld had. oh zegt ze, ze hebben je weer op mn lijstje gezet!! ik had nog steeds geen intresse.

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Leuke weetjes over minder aanleg tot dik worden dankzij BV.

Op je vraag weet ik geen antwoord geven van je verkouden Ollie, wel zo zielig om te zien. Bel anders ff naar de wijkverpleegkundige misschien weet ze wel eenr aad voor je.

Van Han had ik begrepen als je vaker gaat kolfen, groeit de melkproductie vanzelf meer.
    Misschien zijn de borsten bij elk vrouw anders, ene maakt meer melk aan dan de ander ?

@ las: dank je voor je tip over het opwarmen van moedermelk!

@ Sophie: Jeroen probeerde Matthew gisteren flesvoeding geven van afgekolfde melk, maar hij was al moe om te drinken, dag moedermelk, zonde. Vanavond gaat ie weer proberen. Als het lukt dan ga ik iedere dag 1 flesje te kolven ofzo.

@ mobielfreak: je bent helemaal geen zeur. Ik vind dat je man je mee moet helpen met het huishouden. Niemand kan perfect huisvrouw naast werkende moeder en partner worden. Als hij maar in je schoenen stond (zeg maar als het omgekeerde was) zou hij wel begrijpen. Heel vervelend als je alleen voor staat. Misschien kan je hulp vragen van je ouders om je ff helpen met het huishouden ofzoiets?
    Sterkte! Knufs x

Matthew heeft gisterenavond van 22.00 tot 03.30 uur geslapen! Dan ruim 1,5 uur BV, boeren, verschonen, bed v matthew verschonen (omdat Jeroen z'n luier niet goed "strak" vast maakte, dus plaste hij lekker onder), pas half 6 vielen Matthew en ik eindelijk in slaap.
    Gelukkig heb ik tot kwart voor 9 doorgeslapen, en matthew slaapt nu nog. Ik ga hem zo wakker maken voor de voeding. Ik vind dat hij overdag gewoon om de 3 uren voeding krijgt (om vochtbalans op peil te houden). 's Nachts mag hij van mij lekker langer doorslapen.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@brigitte: hier de afgelopen 11 dagen zo'n 250gr
    dus dat is redelijk op schema geloof ik :)

@melk opwarmen: ik begreep dat je het best in de magnetron mag opwarmen maar dat je moet zorgen dat het niet gaat koken.
    daarvoor adviseren ze meestal in een pannetje.. dan heb je dat meer ind e hand dan bij de magnetron.
    als de melk gekookt heeft zijn namelijk de voedingsstoffen "stukgekookt"
    aldus mijn kraamhulp that is.

@mobielfreak: mwah ik denk dat het een beetje gebrek aan inlevingsvermogen is van de heren :)
    die kunnen zich denk ik niet zo goed voorstellen hoe zo'n huilend kind op je zenuwen werkt na niet eens zo gek lang.
    en tja.. als ik hier al eens z onder huilend kind zit.. heb ik vaak ook gewoon geen zin
    meer dat ik dan even uitgepuft onderuit zak zegmaar
    maarja.. het huis word er niet schoner van :(
    baal daar zelf ook best van hoor.
    then again vraag ik nou denk al zo'n 1,5 week of job even de stofzuiger naar boven wil slepen voor me omdat ik toch elke keer dat ik meer dan die gestelde 5kg til pijn in mn rug heb...
    en die staat gewoon nog beneden onderaan de trap hoor..
    (en boven is het nog veel harder nodig dat er even gestofzuigt en gedweild word dan beneden.
    want met een beetje moeite kan ik me daar toch nog af en toe wel toe zetten beneden.

hmm ze heeft net gewoon lekker in de woonkamer geslapen \o/
    jammer genoeg word ze serieus gewoon huiledn wakker :(
    eens kijken of ze zo nog meer wil slapen...

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    pff vanacht wilde alicia weer is om 12 uur snachts drinke, was all blij dat ze eindelijk 1 nachtvoeding oversloeg. verder wilde ze drinke om 2 4 en 6 uur en om 7.30 wilde ze uitbed en weer drinke. me melkproductie begint echt erg te dalen nu. om 10 uur kreeg ze weer honger en heeft voor het eerst 120cc + 4 schepjes leeggedronken. ik gaf haar wel is afgekolfde melk maar dronk nooit heel haar fles leeg en bij de kv tussendoor liet ze ook telkens rond de 40cc staan dus ze had echt honger.

de postbode is nog niet langsgeweest, is atijd he als je iets dringend nodig hebt komen ze in de middag

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    @lovewinnie: zo, dat was geen beste nacht! Ben je niet helemaal uitgeput nu? Spannend hoor, ik hoop voor je dat de postbode er snel aan komt.

Hier gelukkig weer een goede nacht! Jesper heeft zijn laatste fles om 19.00 uur gehad, heeft van 20.00 uur tot 06.30 uur geslapen! Maar als hij dat blijft volhouden, kom ik niet meer aan de 5 flessen per dag. Lijkt me een beetje vroeg om al naar 4 te gaan, dan drinkt hij ze toch niet leeg. Nou ja, eerst maar eens zien of hij dit ritme aanhoudt.

9. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Darcy: het lijkt me dat je er al alles aan doet, je kan je productie volgens mij alleen maar opvoeren door meer/ vaker aan te leggen en idd afkolven maar dat doe je al. Waarom wil je je productie omhoog, krijgt ollie niet genoeg?
    En hoge productie is ook niet alles hoor, ik heb vaak pijn aan mijn borsten, Daniëlla krijgt er buikpijn van en drinkt vaak onrustiger als mijn borsten weer eens op spanning staan.
    Ik heb helaas geen tips voor je over de verkoudheid.
    Dat minialbum kan ik dan helaas niet meer voor de doop geven maar ja dan geef ik het gewoon voor de verjaardag :D

Mobielfreak: nou ik zou toch ook even duidelijk maken dat jij ook moe bent als je de hele dag met een huilende baby zit, dat is net zo goed een fulltime job... heeft zelfs nog meer uren!

Noor: lekker dat het zo goed gaat met de jongens!

Maart: nou ja zeg je zou idd wel denken dat ze wat voorzichtiger met dat spul mogen zijn, stle dat het in een oogje was gekomen! zou er wel iets van zeggen de volgende keer hoor!

Sophie: Daniëlla wist de eerste keer ook totaal niet wat ze met die "vieze speen" aanmoest en kauwde er alleen maar een beetje op. De tweede keer ging het veel beter en dronk ze de fles bijna leeg.

Pomme: succes met rosalie vandaag!

Las: ik ben bang dat ik het ook erger ga vinden dan Daniëlla, was met de hielprik ook zo, daar keek ze ook niet van op of om en sliep gewoon verder.

Gonzo: ja dat vertelde ze idd tegen mij. Idd heel vreemd dat iedereen iets anders zegt. Het stond ook in de folder over teveel melk dat als ze groene ontlasting hadden dat ze dan teveel binnenkregen.

Vannacht heeft daniëlla gelukkig weer goed doorgeslapen, eerst 5 uur, daarna 4 uur, heerlijk! Alleen heeft ze nu wel buikkrampen en heeft de hele tijd gekrijsd... bovendien is remco ook nog eens ziek dus het is hier echt feest. Maar ja ik ben wel uitgeslapen :D

10. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    hey!

@ Miranda: hopelijk is je mannetje snel weer de oude!
    Afkeolfde melk mag NIET in de magnetron, door de straling gaan de belangrijke voedingssyoffen verloren!
    Ik kook vaak een pannetje met water, draai het gas uit en zet de fles met afgekolfde melk erin.
    Ik wacht dan tot de melk op temperatuur is en haal de fles eruit en geef die aan Aiden.

De melk mag je niet 2x opwarmen, maar ik denk wel nog eens aanbieden.
    Ik zal het dan wel voor de zekerheid in de koelkast bewaren.
    Anders ff de vraag stellen bij het topic BORSTVOEDING! ;)

@ rian: veel sterkte thuis, met wat er ook mag zijn ....

@ Felicitas: hier zijn ze ook geweest en heb alleen het blad OOK besteld voor een jaar. Dat is een blad voor opa's en oma's en het blad wil ik dan aan mijn ouders cadeau doen met sinterklaas.
    Vond ik wel orgineel! :D

@ Las: ook jou kleine groeit goed zeg!

@ Pomme: succes voor jou en je kleine bij het CB voor de prikjes...

@ Maart: wat slordig van het CB, met dat zilvernitraat! Jeetje zeg, anders smeer je een kind ff onder of zo! :confused:

@ Noor: stoere ventjes heb je hoor, bijna niet gehuild om de prikjes!

@ Mobielfreak: moeilijk is dat dan he, wat is het beste: laten slapen of flesje... Vooral omdat hij na zo lang huilen eindelijk slaapt!
    Denk je ook een beetje aan jezelf?!

@ Darcy: ik zou gewoon veel blijven aanleggen en kolven tussendoor.
    Niet in een keer heel veel kloven, maar steeds kleine beetjes.
    De melk kun je later allemaal bij elkaar indoen en dan invriezen.
    (wel eerst wachten tot alles dezelfde koelkast temperatuur heeft, voordat je het bij elkaar in doet!)

@ Zonnetjes: wat een irritant mens zeg van felicitas! Jeetje anders bel je ff tien keer of zo! :(

11. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    ps. wat hebben er veel september mama's foto's gestuurd voor BABY VAN DE MAAND! hihihi
    grappig hoor, wie zal er winnen? :p

12. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @gonzo: ik was ook binnen 2 minuten weg bij de controle bij de gynacoloog, ik dacht echt bij mezelf : was dit het?
    Ik ga volgende week weer beginnen met sporten denk ik......

OVer felicitas dame: hopelijk komt ze niet bij mij op bezoek, al heb ik wel een doos van ze gehad?
    Bellen ze van tevoren?

13. Saskia78

hmm wat is de nacontrole van de vk dan?

als die van de gyn na een keizersnede al maar 2 seconden duurt... :)

14. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hey meiden ;)

Ben ik weer!
    Moet even mn hart luchten.......

Elke avond moet Ayla zo ontzettend huilen :( (begind meestal rond 7 uur en eindigt rond een uur of half negen) weet me geen raad meer.
    Het lijken krampjes, want ze heeft dr handjes gevuist en hoor ook vaak dr darmpjes borrelen, de fles wil ze wel, maar goed zuigen doet ze ook niet!
    Gevolg weer huilen.

Het enige om dr te kalmeren is om dr op je arm te dragen (hoofdje op mijn arm en mijn hand op dr buikje) en dan valt ze uiteindelijk zo in slaap.....

En echt elke avond dezelfde tijd :( en ga maandag een week met de hele familie naar center parcs,(moest eigelijk naar het cb voor dr eerste prikjes) dus cb kan ik nog niet vragen.

Wie kan me helpen?

15. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hola!

Matthew slaapt nu 2x 5 uren achtereen :confused: ik moest hem om half 11 wakker maken, damn wat is hij moeilijk wakker te krijgen, dus dacht ik ik ga hem verschonen, dan is ie weer wakker, gelukkig wel, hem BV gegeven, na 10 minuten valt hij weer in slaap. Hem wel opgemeten, 37 graden, dan is het wel goed. Ik hoop dat hij vanmiddag wakker wordt, lekker actief en levendiger. Ik zal wel merken. Als hij maar genoeg vocht binnen krijgt, that's all.

@ Marsab + Saskia: Dank voor je advies over de afgekolfde melk en bij het topic BV.
    Je schreef: "Ik wacht dan tot de melk op temperatuur is en haal de fles eruit en geef die aan Aiden."
    Alweer hier weer 'n btje domme vraag: hoe weet je dat je wacht tot de melk op temperatuur is :oops:

@Han: Matthew slaapt net als Daniëlla door toen hij hielprik heeft gehad. Ik realiseer me pas dat ik niets heb gehoord van de uitslag van de hielprik. Dat betekent dat het alles ok is :)
    Beterschap met Remco, mooi dat je uitgeslapen hebt.

@ suus: mooi om te horen dat je een goede nacht hebt gehad en hoop dat het zo blijft!
    @ lovewinnie: dat geldt ook voor jou!

@ all: ik lees dat de sommigen van jullie al de eerste ongi hebben gehad. Ik vloei nog wel steeds dan wel in zeer mindere mate. Maar er is geen dag voorbij dat ik geen rood of bruine afscheiding heb gehad. Ik ben echt klaar mee met maandverband, ik mis mijn strings :oops: :) !
    Zal mijn bloeding wel eens gaan ophouden want ik wil graag seks met Jeroen.... :rolleyes:
    Klopt dat dat ik door de BV blijf vloeien?

16. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Lees net in het berichtje van Miranda dat er al een paar van jullie ongi zijn geworden.
    Hier nog steeds niks :( .........
    En Ayla is volgende week 2 maanden!

17. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    :D

18. Saskia78

@miranda: ook hier nog steeds een heel klein beetje
    dacht dat het sowieso met 6 weken over moest zijn
    maar dan mag het wel heel rahd gaan opschieten want anne is al bijna 6 weken oud :)
    weet wel dat je later echt ongesteld word dankzij de borstvoeding (en later vruchtbaar)
    maar dacht dat het niets zei over het vloeien eigenlijk
    iemand anders hier enig idee?

@jessica: is dat niet het befaamde (en beruchte) huiluurtje?
    anyway.. hier kan je het cb gewoon bellen en dan kiezen voor de optie "wijkverpleegkundige" zodat er altijd iemand is om je te woord te staan en tips en adviezen te geven.
    heb ik maandag gebeld ivm het huilen van anne
    word er namelijk gek van :(
    en verrassend genoeg had ze dan weinig tips behalve goed inbakeren... maar was ze wel heel bezorgd om wat ik er van vond en of ze iemadn moest bellen waar ik mee kon praten.
    uiteindelijk afgesproken de volgende dag bij het cb te gaan praten.. en afgezien van dat ik nog steeds niet blij word van dat gehuil.. gaat het huilen wel beter nu.
    alsin.. ze slaapt heel veel nu en dat zou uiteindelijk moeten gaan helpen.
    met cb afgesproken in te bakeren en te kijken of het helpt tot mijn volgende bezoekje dat volgens mij v oglende week plaats moet vinden.
    (staat wel ergens.. weet het allene niet uit mn hoofd)

19. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben ook al ongi geweest al 6 weken na de bevalling, wel een rare ongesteldheid, helderrood......ik dacht dat er iets van binnen gescheurt was ofzo :(

Maarre ivoor degene die ook ongi zijn geweest na de bevalling, is dat bij jullie ook gewoon helderrood geweest

20. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    is geen domme vraag hoor!
    Ik blijf erbij staan en af en toe zwenk ik het flesje rond (niet schudden, dan gaan de eiwitten etc. in de melk kapot!)
    En dan voel ik af en toe met mijn pols of lip aan de melk.
    druppel ik gewoon wat.
    Dan voel je snel genoeg of het warm en niet heet is! ;)

Deel Deze Pagina