@Noor: wilde je al vragen hoe je aan dat geweldige dagje uit en concert was gekomen Leuk dat het zo'n succes was Ik ga slapen en neem twee Dormiplantjes in (homeopathisch, superspul!) en hoop dat ik vannacht niet opnieuw aan de wandel ga. Ik weet nu waar mijn tas ligt én dat ik niet werk bij de Telegraaf, dus dat moet voor meer nachtrust zorgen Welterusten meiden!
Hey hey, Hoe wij in de problemen zijn gekomen financieel is een lang verhaal, om het kort te houden de verkorte versie Dennis en zijn ex (moeder van Mike) hadden samen dus schulden, omdat ze nooit geregistreerd partners of wat dan ook geweest zijn en zij met de noorderzon verdween destijds, bleef Dennis achter met schulden. Toen ik hem leerde kennen, vertelde hij dus ook van zijn schulden, en ben ik voor hem bezig gegaan om schuldhulpverlening te regelen. Doordat wij toen van Veenendaal naar Schiedam verhuisden, kon dat traject niet doorgaan en moesten we alles weer opnieuw aan gaan vragen maar toen in Schiedam. Ik had toen nog geen schulden. Dennis kon destijds geen werk vinden omdat hij geen rijbewijs had en geen diploma's (nooit zijn school afgemaakt). Dus werkte ik me 5 slagen in de rondte om een beetje normaal rond te kunnen komen met z'n 3en ( Dennis, Mike en ik) Op gegeven moment lukte mij dat dus ook niet meer, dat rondkomen, en dan moet je keuzes gaan maken, betaal ik die rekening, of wil ik eten deze maand? Zo ontstonden er dus ook bij mij al heel snel schulden helaas. Dat ik schulden heb, schaam ik me best wel voor, vind het ook heel erg, dat we de sanering nodig hebben om eruit te gaan komen, maar ik ben ook realistisch, want ik weet dat we er zonder sanering never nooit uit zouden komen. Ik loop er ook niet mee te koop, maar als mensen er om vragen, krijgen ze wel antwoord Dat ik nu schulden heb is ook voor mijn vader mede de reden geweest om mij uit zijn erfenis te zetten. Waarschijnlijk moeten Dennis en ik ook gaan trouwen, zodat ik thuis kan blijven bij de kinderen, want kinderopvang is voor ons niet te betalen en mijn ww-uitkering stopt natuurlijk ook een keer en dan heb ik helemaal geen inkomen meer, nu hebben we een samenlevingscontract waarin staat dat zijn schulden zijn schulden zijn en mijn schulden mijn schulden, maar we zullen alles op de grote hoop moeten gooien, zeker omdat ik straks helemaal geen inkomen meer heb. Wat betreft dierentuin abbonnement, we hebben Mike ook nog natuurlijk, die heeft bij Opa en Oma een abbonnement, en hij gaat op zich wel regelmatig met Opa en Oma, maar wij als gezin vinden het ook leuk om met hem te kunnen gaan En na 3 of 4 keer naar de dierentuin gaan met zo'n abbonnement heb je hem er dus al uit wat ik begreep. Voor Tim en Lisa maakt het niet zoveel uit nee, maar die mogen dan ook gratis naar binnen gelukkig Een auto hebben we niet, dus ook geen parkeerkosten Broodjes en pakjes drinken nemen we meestal zelf mee, dus dan is het inderdaad alleen kosten voor een ijsje ofzo in het park. Tegen de tijd dat Tim en Lisa naar school gaan hopen we dan ook weer uit het saneringstraject te zijn, voor dat traject staat 3 tot 5 jaar, maar in meeste gevallen 3 jaar. Zowel Tim en Lisa lopen beide ook in 2e handskleding, vind dat nu ook niet zo erg, ze zijn nog klein en merken daar zelf niets van, af en toe kan ik eens wat nieuws voor ze kopen en daar geniet ik dan ook heel erg van. Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik mensen om me heen heb, met wat grotere kinderen die dingetjes voor me bewaren voor de kinderen wat betreft kleding. Dit is dus ook waarom ik vaak pas erg laat laat weten of ik wel of niet met een meeting mee ga/kan, vaak omdat ik dan eerst zeker wil weten dat ik het geld bij elkaar heb. Sorry lang verhaal geworden geloof ik
Goeiemorgen mama's @Mobielfreak: eerlijk verhaal... erg lastige situatie... Vroeg me af of je schoonouders nu alsnog bij jullie komen wonen? Misschien dat zij niet alleen in de kosten kunnen delen, maar ook oppas kunnen zijn, zodat jullie extra werk en dus geld kunnen krijgen? Sterkte in elk geval. 'n Fijne dag vandaag in Blijdorp! @all: weer een nachtje kunnen slapen zonder een huilende Ollie Ik heb nu gezien dat hij én schor/verkouden is én dat er in alle vier de hoeken van zijn gebit nu vanalles doorkomt Tanden én kiezen en naar ik kan zien, meteen een stuk of vier tegelijk... arm jong... Heb wel weer levendig gedroomd, ditmaal over mijn school (mijn werkplek dus ) en ik liep een examentoets te zoeken in alle lokalen. Gelukkig werd ik wakker in bed en niet tussen de lades van de koelkast ofzo Hier rotweer, ik ga aan de studie en hoop er een goed dagje van te kunnen maken. Jullie ook een fijne dag gewenst!
Inmiddels wonen ze al bij ons sinds afgelopen dinsdag. Ze delen inderdaad in de kosten Als oppas kunnen ze helaas niet fungeren, omdat ze beide fulltime werken en onregelmatige diensten draaien. Dus zowel dag als avond- en nacht diensten. We zijn alweer terug uit Blijdorp ook Zijn maar 2,5 uur geweest ongeveer. Vandeweek ga ik weer maar dan met me schoonmoeder en de kinderen, dat is het makkelijke van een abbonnement Je kunt komen en gaan wanneer je zelf wil
@Mobielfreak: ehm... ik wilde wat vragen (zonder irritant te willen zijn, laten we dát voorop stellen ) Als je schoonouders fulltime werken allebei, kunnen ze dan niet vrije sector gaan huren? Heb je wél weer je huisje en privacy terug! Hoe gaat het met Lisa? De tijd vliegt zeker, hè... een paar weekjes terug beviel je, nota bene
Hoi allemaal Ik hou het ff kort want ik ben zoooooo gaar! Gisteren waren Jeroen en ik al om 10.00 uur vertrokken naar Wageningen, lekker winkelen, kroeg in en eten, slapen in het hotel. Slecht geslapen door geen lekker bed en ik werd misselijk van al die bier (niet meer zo gewend). En dan ontbijten. En we waren om 12 uur vanmiddag thuisgekomen en blij om Matthew weer te zien. Hij bleef thuis en onze vriendin kwam hem oppassen en blijven slapen. Matthew heeft kostelijk vermaakt met haar. Het was prettig en erg leuk om samen met Jeroen met z'n 2tjes zijn, na de geboorte van Matthew.... En dan om 13.30 uur waren we met matthew nog even naar Nieuwegein gegaan omdat mn beste vriendin gisterenavond een zoon na 4 uur en 7 minuten weeën beviel. Ze maken zich allebei goed. Het is leuk om ze te zien. Morgenavond reageer ik wat meer, nu Matthew mijn aandacht aantrekt en jammert omdat hij erg moe is. X
Hey meiden! Ik ben op het moment erg druk bezig met digiscrappen. Haha, ben echt verslaafd geraakt! Mijn eerste Tagles wil ik ff met jullie delen! Ik ben niet geheel tevreden over de foto, het had eigenlijk een andere moeten zijn, waarbij zijn hoofd wat meer naar links is. Nu valt de kleine foto voor een deel over zijn gezicht.....Maar goed, voor de eerste keer niet verkeerd dacht ik zo!
Sorry dat ik niet veel reageer op jullie, maar in het scrappen kan ik veel afleiding vinden... Dat vind ik erg fijn!
@Marsab: lekker crea-bea zijn, niks mis mee @Saskia: zag net tijdens het scrollen de foto van Anne met koe - bijna mystiek, zo met dat blauw en die silhouet! Mooie foto. @Miranda: lekker weggeweest dus. En drinken lukt je niet meer Dat geintje ben ik nog niet verleerd, heb vrijdagavond heerlijk ontspannen een hele fles wit weggedronken, op de bank. Manlief verzuchtte al, dat ik het nooit zou verleren en toch niet dronken werd - da's met wijn dan he, met bier of sterke drank gaat het rapper 'k Ga naar bed met mijn studiespullen, suf he. Als ik wil slapen, kan dat. Morgen weer voor de klas... Drrrrrrrrrrrruuuuuuuuuukkkk! (@Marsab: sterkte, jij mag ook weer he )
Pris/Noor: Bedankt voor de tip voor de feestwinkel in Hoofddorp. Dus mocht het morgen idd niet lukken bij die ene, dan kan ik nog uitwijken naar die in Hoofddorp. Ik laat het jullie weten en het resultaat natuurlijk ook! Ik heb zelf trouwens helemaal niks met carnaval, maar omdat iedereen verkleedt 'moet' komen op het kdv is het een beetje lullig als Kyra niet verkleedt gaat, toch?! Ze gaan ook leuke spelletjes doen en schminken, dus het wordt vast heel gezellig Mobielfreak: Knap dat je er zo openhartig over kan praten, maar ik begrijp het ook wel weer! Jullie zullen een moeilijke tijd gaan doorstaan, maar als het eenmaal allemaal voorbij is, zul je een hele diepe zucht van blijdschap maken! Dikke knuf voor jou en petje af hoor! Saskia: Leuke foto van Anne met de koe Ik herken haar niet eens meer, hahaha Marsaab: Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, zoals er al gezegd werd, iedereen heeft toch weleens een minder actieve tijd op ZP. Darcy: Ik heb die collega van Dave zn werk nog nooit gezien (alleen van verhalen en foto's), evenals zn vrouw en kinderen, maar het grijpt me zo enorm aan! Zeker omdat Dave daar net zo goed had kunnen staan! Donderdag is de crematie en ik wil zeker weten mee met Dave, maar het zal erg moeilijk worden All: vandaag lekker rustig dagje gehad, vanmiddag gezellig visite gehad en nu lekker op de bank chillen. Morgen voor het eerst met Kyra weer naar het CB, dus ben erg benieuwd wat mevrouw weegt en hoelang ze is, spannend! Daarna op jacht naar een prinsessenjurk Fijne avond allemaal!
@ Darcy: Ze huurden dus een huis vrije sector, maar daar zijn ze dus uitgezet door een huurachterstand Nu zullen ze eerst weer ff moeten sparen om borg etc voor een nieuw huurhuis te kunnen betalen. Ze zijn wel actief op zoek via internet en makelaars naar huizen om te huren, dus ik hoop dat ze snel wat vinden En dat je vragen stelt is helemaal niet erg hoor Met Lisa gaat alles goed Ze heeft al 2 nachten doorgeslapen op BV Zo kom ik ook weer een beetje bij gelukkig
@joyce: ik denk dat we van anne maar een schilder gaan maken er zijn verdacht weinig carnavalskleding in maatje anne (80) job liep heel de tijd te miepen dat het toch maar onzin was en dat anne er toch niets van snapt maar ik vind ook.. als iedereen verkleed komt.. mag anne dat ook maar bj gebrek aan eh.. iets heel geks/spannends/bijzonders word ze maar schilder dat is ook voor anne niet te veel gedoe.. daar houd ze toch niet van.. maar wel verkleed (helaas niet als prinsesje... dat is dan weer jammer)
Hi girls @carnaval: hier geen fratsen op het kdv, hoe leuk het misschien ook is. Ben zelf totaal niet carnaval-minded, dus hoef er niet over na te denken. Vind echter ook dat áls een kdv het viert, het wel leuk is als alle kindjes een beetje versierd zijn Overigens hier een kind dat nog geen hoedje of sjaaltje toelaat @Mobielfreak: ah, ik snap het. Dan is het nu hopen dat ze snel wat vinden, toch wel zo lekker rustig weer voor jullie als gezin. @Joyce: ik wens jullie sterkte voor donderdag @Marsab; leuke werkjes heb je gemaakt met dat scrappen @all: sinds zaterdag loopt Ollie moeilijk. Wij dachten dat het spierpijn was van het babyzwemmen, hoewel onwaarschijnlijk (hij lag dit keer niet wild te spetteren, maar vooral te loungen in de armen van papa.) Beetje jammeren bij het luiertje verschonen, optillen, verplaatsen - en dus niet willen lopen. Heel stroef, heel stram. Dus het kdv vanmorgen op de hoogte gebracht en die hebben een paar simpele testjes gedaan. Vanmiddag belden ze: Ollie liep toch echt niet goed. Dus mijn man de huisarts bellen, die na een week vakantie "toch echt pas donderdag weer een gaatje had." Dus mama de assistente van de huisarts bellen en uitleggen dat donderdag voor een 16 maanden oud kindje toch écht te laat was. Lang verhaal kort: huisarts bezocht om half 5 en ons jochie heeft een ontsteking in de heupen als gevolg van een simpel virusje. Morgen bellen voor een echo en de oplossing (indien die ontsteking): over een week of wat moet het over zijn. Idioot, hè? Enfin, Ollie is vrolijk verder, eet weer met smaak en graagte en doet het verder prima. Morgen meer nieuws dus. Ga mijn tas voor morgen inpakken en wens jullie een fijne avond, meiden!
@darcy: dat is echt idioot zeg. Ook nog nooit van gehoord. Wel ontzettend sneu voor je mannetje, hopen dat hij er snel weer bovenop is.
Darcy: jeetje wat vervelend zeg! Heeft ie er ook pijn aan? Hoop dat de echo van morgen meer duidelijkheid geeft! xxx
Darcy: Ach, arme Ollie! En wat goed dat je uiteindelijk na lang aandringen (echt belachelijk overigens) toch vandaag nog terrecht kon! Hopelijk geeft de echo van morgen meer duidelijkheid en kan hij snel weer goed en pijnloos lopen. Saskia: Schilder is toch ook leuk voor Anne. Tis meer voor het idee dan dat ze het zelf beseffen, ja toch! All: Vanmiddag dus naar feestwinkel geweest waar ze helemaal niks meer hadden in het maatje van Kyra (86). Dus ik zag de bui natuurlijk al hangen Ook de feestwinkel in Hoofddorp nog gebeld, maar die begonnen pas bij maatje 104 (en het was al 16.00u, STRESS) Uiteindelijk kreeg ik een ingeving en heb de Marskramer bij ons in het dorp gebeld, die overigens ook een Intertoys afdeling hebben. En weet je wat, daar hingen dus volop prinsessenjurken Niet in maatje 86, maar wel iets groter, die Kyra overigens goed past. Ok, heb alleen de mouwtjes wat ingenomen, maar de lengte is goed! Daarnaast dus een heel mooi kroontje erbij gekocht, met een tasje en een feeenstaf die licht geeft. Dus Kyra gaat morgen echt als een prinsesje naar het kdv! Moeders helemaal blij dat het uiteindelijk toch nog gelukt is! Ik zal uiteraard een foto maken, dus die zien jullie wel verschijnen En vanochtend naar CB geweest. Ze noemde Kyra een topper (trotse moeder )! Ze doet het helemaal geweldig en ze vinden haar een heerlijk grietje! Ze is nu 81 cm en weegt 12,2 kg. Dus ja, mij hoor je natuurlijk niet klagen ....
Joyce: goed dat je toch nog iets gevonden hebt! Ben benieuwd naar de foto's! En fijn dat alles goed was op het CB! Mooie maatjes hoor!
FF een vraagje! Moet eigenlijk niet zeuren, maar ik ben op zoek naar een box in het wit. Wij hebben nu een box in de kleur koloniaal, maar wil zo graag een witte hebben Weten jullie misschien nog iemand die zn box weg wil doen, of misschien één van jullie die van zn box afwil. Willen jullie dan please aan mij denken? Ben ook al druk op MP aan het zoeken en volgens Dave moet ik gewoon niet zeuren, want de box die we hebben verkeerd in goede staat, maar toch.....(hormonen )