September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ik kom zojuist van het werk, was opgeroepen ivm de crash. Alles loopt heel soepel binnen het zkh, het rampenplan werkt prima. Totaal geen chaos. Fam wordt goed opgevangen. Afgezien van de aanwezigheid van de media zou je niet zeggen dat er zoiets ergs is gebeurd als je in het zkh loopt. Heb er nog weinig van gezien, want wil niet dat de kids er teveel van meekrijgen, dus vanaaf maar even kijken op tv

2. Jmr

Jmr Niet meer actief

Hallo mama's,

benk ook weer ff,

@Vliegtuigcrash, vreselijk...
    Krijg er kippeval van....het idee alleen al dat je staat te wachten op je familie/vrienden en je ziet/hoort dat vliegtuig naar beneden storten....

@Darcy, jeetje zeg....dat ze niet meer haast maken met zoiets! Pfff, word daar ff pisnijdig van! Hoe was het vandaag bij de huisarts?

@Anoek, leuk carnaval vieren! Hier niet geweest, wij komen uit een dorp waar ze niet aan carnaval doen! Had eerder wel verkering met een jongen uit een carnavalsdorp, dus ik ken het wel!
    Al weer een beetje bijgekomen na de slapeloze nachtjes? en hoe is het met je buik?

@Patries, wauw jij gaat snel! Alweer 20 weekjes! Groeit je buikje al lekker? Spannend die echo!

@Pris, hoe is het vandaag met je? Al beetje beter na een nachtje slapen?

@Joyce, mooi een witte box! Als die van ons (koloniaal) ooit weer van de zolder af komt word hij ook wit! Als dat wil tenminste.....
    Heb je er al gevonden ondertussen?
    Hoe is het met Kyra's duimpje? Zielig! Kan me voorstellen dat je bent geschrokken! Hier vorige week tand door de lip, boven en onder in dr mondje allemaal bloed....getsie!

@Noor, voor jou komt het dan helemaal dichtbij....wel fijn dat alles zo soepeltjes verloopt!

Ik keek net een klein stukje van de wereld draait door en daarin lieten ze een stukje zien van vanmiddag. Nou daar verliep het niet zo soepeltjes....ze lieten het beeld zien van het vliegtuig en hadden het geluid per ongeluk nog aan terwijl de 2 journalisten met elkaar aan het praten waren....er kwamen heel wat scheldwoorden voorbij toen 1 journalist een telefoon nummer niet terug kon vinden.

@Suus, wauw de 3 mnd al bereikt! Willen jullie het geslacht weten? Groeit je buikje al een beetje?

@Marsab, hoe is het met je? En met Aiden? Leuke dingetjes maak je!

nou mama's ik ga ff gtst verder afkijken....

3. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    nee, ik ben niet bijgekomen van de slapeloze nachten want die zijn er nog steeds........ Sarah droomt denk ik nogal veel en op gegeven moment krijst ze alles bij elkaar, dit een paar keer per nacht. Ach, gaat ook weer over en als ze overdag slaapt ga ik ook even liggen en op tijd naar bed

Ik kom uit het zuiden van het land dus geen dorp hier te vinden zonder carnaval.......

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@darcy: dat gaat wel anders dan hier.. hier hebben ze een rontgenpoli
    echt heel prettig...
    maarja dat is wellicht 1 van de weinige echte voordelen van de grote stad.
    ben benieuwd wat de huisarts vandaag te melden heeft!
    hoe laat word je verwacht?

@joyce: pff zeker schrikken!
    gelukkig viel het achteraf mee :)

@noor: goed te horen dat zulke rampenplannen ook echt effectief zijn :)
    verder lijkt het me supernaar.. want het is echt vlakbij schiphol gebeurd
    voor zelfde geld reed je als familie nog op de A9...

@hellokitty: voor journalisten loopt het nooit soepel genoeg.. die hebben haast
    als het voor de hulpverleners maar soepel loopt... dat is belangrijk :)

zo.. vandaag weer dagje thuis
    gewoon omdat het mijn dagje thuis is
    en ik voel me nog steeds best ok.. dus dat ziet er goed uit
    enige is dat ik hoestdrank heb gehaald die het slijm zou moeten verdunnen.. en sinds die tijd hoest ik me natuurlijk weer 3 slagen in de rondte
    maarja.. neem aan dat het er toch op de een of andere manier uit moet
    (waarom dat nou perse snachts is... ik slaap dus al heel de week op de bank omdat ik er dan minder last van heb)

anne was vanochtend boos... ze kreeg mijn tostie niet
    (goh.. NET papfles op en tja.. het is natuurlijk wel MIJN ontbijt zegmaar)
    en ondertusen ging papa weg... stond anne in dr pyamajasje (geen broekje ivm slaapzak) met dr jas in dr handen.. bij de voordeur
    en mooi niet dat ze thuis wou blijven he
    volgens mij is het gewoon te leuk op het kdv :)

gelukkig speelt ze nu gewoon weer met de little people op de grond :)
    kan ik zo nog even een solli versturen... nuttige dingen doen met mn vrije dag
    dat werkt toch minder onder werktijd

gister aanvaring met een collega....
    officieel hebben wij 24 uur de tijd om te reageren op verzoekjes van salesmensen en klanten
    maar... klant mailde.. wensdatum 1 maart! paniek! ik wil nu antwoord
    dus ik "mja 1 maart is op zondag EN over 2 werkdagen.. i dont think so" (dat duurt meestal wel een week of 2 afhankelijk van hoe druk het is
    en ik stond net op punt om even een bedrijf te bellen... toen collega zegt: pak jij het op? dan kan ik naar huis...
    (die begint heel vroeg.. dus gaat ook vroeg weg)
    en ik nog "ja natuurlijk.. ga lekker naar huis"
    word de eerste collega die eignelijk van sales is maar even bij ons helpt.. je moet eerst die klant terugmailen!
    dus ik uiteindelijk maar zeer onaardig opgemerkt dat mijn werkleven daar tot 1/4 duurt.. en de rest van mn leven een stuk langer.. dus dat ik wel wist dat mijn prioriteiten lagen bij het telefoontje dat ik moest doen.
    (kan ik als ik terug kom... zolang duurt 1 telefoontje niet meestal.. gewoon klant ff bellen, uitleggen en klaar)
    leuk zo'n salesafdeling.. maar die 1 maart ging toch niet lukken.. of ik nou na 2 minuten reactie gaf.. of na een kwartier *zucht*
    daarna ging ze nog onwijs miepen dat ik maar vast een datum moest doorgeven waarop het wel kon...
    (maar dat doen we niet zonder getekende order dus)
    stom gezeur... was net lekker bezig en dan krijg je zo'n muts die ff vertelt hoe jij je werk zou moeten doen.

5. Saskia78

@carnaval: we hebben anne trouwens uiteindelijk in een knalrode bloemetjesjruk gehezen.. met leuke rode schoentjes... en ze vond het helemaal geweldig :)
    en heeft vannacht dus weer een paar keer gillend overeind in bed gezeten.. dus ik denk dat het wel goed geslaagd was zo :)

@joyce: hoe was "jouw" carnaval? :)

6. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goedemorgen meiden!

Ik hou het even kort.
    Straks gaan we met Matthew naar de motorbeurs in Utrecht toe.

Gisteren was de uitvaart en de begrafenis mooi, maar wel erg lang. We vertrokken om 08.00 uur en kwamen pas om 15.30 uur thuis...Mijn vriendin was erg blij dat we kwamen samen met andere 2 vriendinnen met hun partner!
    Het doet ons erg goed om haar te steunen.

@ Darcy: hoe gaat het nu met Ollie? wat zei de HA? Hopelijk toch geen slechte nieuws....sterkte en knuffels!

@ crash nabij schiphol: ja akelig zeg....

@ Patries: succes vandaag bij de echo!

@ Joyce:hoe was het vandaag gegaan bij de uitvaart?

@ Saskia: goh vervelend over je werk....

@ Anoek: ben je nu wat uitgerust?

7. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Dacht gisteren dat het vliegtuig verder gecrasht was bij ons huis vandaan, maar het ligt hier 650 m verderop :confused: Wij rijden regelmatig over die landweg richting Hoofddorp, echt bizar!

8. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    JIPPIE, ben vandaag precies 37 weken zwanger, dus mag nu officieel thuis bevallen, JIHA! :D

Noor: Toch wel erg fijn dat zo'n rampenplan dus echt werkt! Je hoopt het nooit te gebruiken, maar zo zie je maar weer...

Pris: Ja, jij zal de sirene's ook zeker gehoord hebben, best wel eng, toch als je het hoort en nog niet weet wat er aan de hand is. Godzijdank is het vliegtuig niet op de A9 terrecht gekomen :rolleyes:

Miranda: Wij hebben vandaag de uitvaart van Dave zn collega om 14.30u vanmiddag. Zal best zwaar worden en emotioneel :cry:
    Pff, jullie hebben gisteren idd lange dag gehad.

Saskia: Carnaval van Kyra op het KDV was erg leuk! Vandaag is ze weer verkleedt als prinsesje, zó schattig! Ze hebben allemaal leuke spelletjes gedaan en gedanst en tussen de middag poffertjes gegeten, dus ja, de kids hebben zich goed vermaakt!

Met duimpje van Kyra gaat het gelukkig wel beter, maar hij is al lekker blauw aan het worden en ze wijst nog steeds omhoog met haar duimpje :cry: 's Nachts doe ik er geen pleister om, omdat het erg week wordt allemaal, maar overdag wel met het spelen, want anders stoot ze het steeds open...

Fijne dag allemaal!

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemorgen allemaal!

@Joyce/Saskia: hebben jullie een foto van jullie dochter in carnavalskledij? Benieuwd, hoor :)
    Sterkte vanmiddag :(

@Joyce: gefeliciteerd met je 37 weken! Denk je dat het eerder komt?

@Patries: wacht je berichtje na de echo hier met spanning af :) Hoop dat alles goed is én dat de kleine laat zien wat voor geslacht het is!

@Anette: die droomperiodes zijn er inderdaad. Hier ook wel eens gegil, in het begin zat ik rechtop in bed :confused: gauw naar het kamertje... in het bedje kijken... en een tevreden glimlachende Ollie, die heerlijk sliep, al sabbelend op zijn speen... :)
    De laatste nachten 'praat' ie in zijn slaap. Kom ik nog even kijken of ie goed ligt en dan doet hij zijn ogen open en brabbelt - maar ziet niks.

@Noor: wat moest jij doen in het ziekenhuis gister? Wat erg is die ramp toch... ik checkte mijn mail op school onder een toets, logde uit hotmail en zag op de MSN-pagina de foto's... ik kon een gil niet onderdrukken (de klas meteen uit de concentratie...) Wat een verschrikkelijke nachtmerrie voor de overlevenden en nabestaanden...

@Miranda: en zo is dit een weekje met droeve berichten en had ook jij een droevige dag gisteren. Wat fijn dat je er kunt zijn voor je vriendin. Ik weet uit eigen ervaring dat, hoe druk zo'n dag ook is, de aanwezigheid van je vrienden je kan sterken... je voelt je dan toch een beetje gedragen in je verdriet...

Wat betreft Ollie: na de echo van dinsdag (negatief) en een nachtje slapen op pcm kon hij gisteren om 14 uur terug naar de huisarts. Die vertrouwt het oordeel van de radioloog niet. Hij denkt nog steeds aan die ontsteking, waarbij het vocht dat zich dan ophoopt bij de heupjes pas later goed zichtbaar kan zijn. Dus gisteren nog een foto in het ziekenhuis, waar het overvol was - we zaten op de grond, tussen brancards, bedden en rolstoelen in en óveral mensen :confused:
    Het ziekenhuis is overigens een streekziekenhuis, best groot, maar ja, de hele Zaanstreek komt er natuurlijk ;)

De foto was ook negatief op het eerste gezicht. De huisarts belt ons vandaag terug en wil sowieso maandag nog een keer een echo (i.v.m. eventueel zichtbaar vocht.)

Gisteren ook naar de chiropractor geweest, die aan nek en rugwervels geen afwijkingen constateerde, maar in de onderrug voelde het wat stroef. Hij kan daar vast nog wat mee, maar hij wilde toch ook graag de foto afwachten.

Lang verhaal kort: na drie keer uitkleden, drie keer betasten, heupjes draaien, liezen prikken en ander zeer en na drie keer een vreemde in een witte jas te hebben gezien gisteren was het kláár voor Ollie. Huilen met dikke tranen en vastklampen aan papa. Hij heeft genoeg ziekenhuizen en artsen gezien de afgelopen drie maanden :(

We wachten weer af.

Later meer, fijne dag allemaal!

10. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Hi lieve meiden,
    Hier weer even een krabbeltje van mij! Schaam, ik kom hier gewoon veelt e weinig. Als ik er dan weer ben denk ik ooog gezellig! maar eht is echt druk thuis met 2 van die kleine hummeltjes en ben savonds te moe om nog achter de pc te kruipen.. Ben voor alles te moe hahaha. Maar ben jullie niet vergeten hoor. Heel af en toe lees ik nog even snel hoe het met jullie gaat ;)! maar dankzij een berichtje van Darcy :), heb ik mezelf beloofd dat ik wat vaker hier langs kom waaien... :)!
    heb lang nog niet alles terug gelezen, maar zag dat Joyce alweer bijna mag puffen hihi en patries 20 weken is. SPANNEND allemaal! Ben zo benieuwd hoe jullie de 2de bevalling gaan ervaren en natuurlijk een 2de kiddie.
    @Darcy, jeetje wat sneu voor jullie Ollie met die onderzoekjes. Hopelijk komt er snel wat uit! Of liever niet natuurlijk ;).
    @Miranda, begrijp dat je een trieste gebeurtenis hebt gehad. Bah! Weet neit precies wat, maar heel veel sterkte meis!
    Ga even teruglezen (duurd wel ff denk ik haha)
    Liefs voor jullie allemaal

11. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hallo lieve meiden,

Ik schaam me diep, het is al veel te lang geleden! :oops:

Om te beginnen hoop ik dat alles goed gaat met iedereen.

Voor de zwangere dames, hopelijk gaat alles goed en genieten jullie van de zwangerschap.

Ik lees bijna elke dag mee, maar heb echt geen tijd om te reageren momenteel.

Ook al helpt vriendlief super mee in het huishouden, tijd te kort!

Met Keld gaat het goed. Is af en toe wel ziekjes, maar is zo flink! Trouwens, ik ben evenveel ziek geweest als hij, dus hoezo, ze hebben niet veel weerstand? Mama ook niet hoor, en papa eigenlijk ook niet :) .

Het blijft een vrolijk, NIEUWSGIERIG kereltje, dat soms een hysterische bui heeft, maar ik geniet er echt van (niet van die buien natuurlijk :) ).

Ik denk aan jullie meiden!

X

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Darcy: ivm de crash werd de gehele spoedeisende hulp ontruimd, waardoor alle patienten die daar al lagen elders heen moesten en dus nog beoordeeld moesten worden. Eigenlijk heb ik me met de verplaatste SEH-afdeling beziggehouden, dus niet met de slachtoffers zelf, maar je krijgt er natuurlijk wel veel van mee. Gelukkig verliep alles voorspoedig!

Ief: good to hear from you! Begrijpelijk hoor dat je er niet zoveel bent, t is gewoon druk met twee kleintjes!

Virginie: lief dat je even een teken van leven stuurt. Gaat het verder helemaal goed met je?

Hoe is het met Jennifer???

13. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Toch op een paar meiden proberen te reageren:

@ Ief: Leuk wat van je te horen! En ik kan me inderdaad inbeelden dat het erg druk moet zijn en dat je erg moe bent. Soms ben ik blij dat we een tweede kindje hebben uitgesteld, omdat Keld erg veel aandacht vraagt en een baby'tje veel zorg nodig heeft natuurlijk. Knap van je (en van de andere mama's natuurlijk ook! :) )
    En Kyan is al 5 maanden, wat gaat het toch snel! :confused:

@ Darcy: Pfff, sterkte hoor meid. Doet zo'n pijn je kind zo verdrietig te zien. Hopelijk vinden ze snel wat er scheelt.

@ Joyce: Gefeliciteerd met je 37 weken, gaat ook goed vooruit. In spanning genieten van de laatste loodjes! :) Lukt het nog met de bolle buik en Kyra?
    Veel moed voor de uitvaart.

@ Saskia: Fijn dat carnaval geslaagd was.

@ Anoek: Hopelijk gaat het snel beter 's nachts met Sarah. Is echt vermoeiend.
    Trouwens, nog een heeeeeeeeeeel late felicitatie van mijn kant! :oops: Hopelijk hebben jullie een gezellig feestje gehad.

@ Noor: Gelukkig werkt dat, een rampenplan! Toch veel goede moed gewenst, want moet waarschijnlijk ook niet makkelijk zijn als je er zo dicht bijstaat.

@ Patries: Succes met de echo! Hopelijk is alles goed en kan je ons vertellen wat het geslacht is (hoezo nieuwschierig?)

@ Lovewinnie: Een jongetje, super hoor!

@ Suus: 3 maanden al, gaat ook lekker vooruit. Voel je je goed?

@ Marsab: Mooi hoor! Erg creatief. Hoe gaat het anders met je?

@ Mobielfreak: Wat een nare toestand. Gelukkig gaat het goed met je ukjes!

14. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    O ja, over 6 maanden kunnen we alweer taart eten! Mijn lieve schat is alweer 1,5 jaar!

Gaat veel te snel! :D

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Ief: HA! Daar ben je weer :D Had al gereageerd op je PB'tje. Goed om van je te horen!

@Virginie: ook goed om van jou te horen ;) Hoe is het op je werk en heb je verder nog nieuwtjes te delen met ons? Je zoon alweer 1 1/2 jaar oud, wat snel gaat de tijd toch... Het glipt ons hier ook door de vingers, hoor...

@Noor: aha, ik snap 't. Ik had op tv al gezien dat men vond dat de hulpverlening zo snel en netjes gaat. Goed georganiseerd voor zo'n klein landje en het is voor de betrokkenen ook fijn dat er niet nog meer onrust, chaos en onzekerheid bij komt kijken.

@all: ik heb een sms van Patries gehad :) Ze komt alles vanzelf wel vertellen, denk ik zo!

16. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hey meiden,
    ben ik ook weer even.
    Hier gaat alles goed, ben ook erg moe savonds en heb dan nergens zin meer in...
    Morgen de 20 weken echo, weer even gezellig naar binnen kijken :D

Wat leuk dat er al zoveel meiden zwanger zijn! En ook een paar in Juli uitgerekend, dat word een gezellige maand meiden!
    Heb een hyves gemaakt voor Juli meiden dus je kan je aanmelden als je dat leuk vind ;)

Marijn is een beetje ziek op het moment, hij spuugt regelmatig. Denk dat hij een buikvirus heeft of zo. Voor de rest is hij wel erg gezellig!

Noor; dus je had het vast bere druk! Maar dat heeft ook wel weer iets he!

Virginnie; leuk dat je er weer even bent! word tijd dat het lente word he!

Ief; kan me goed voorstellen dat het druk is met 2 hummeltjes, maar wel super gezellig!

Darcy; wat vervelend allemaal zeg kan me voorstellen dat je kleine man er genoeg van had, al dat getrek en gesjor de hele tijd! Succes...

Joyce de laatste lootjes! spannend hoor!

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    [quote="darcy@all: ik heb een sms van Patries gehad :) Ze komt alles vanzelf wel vertellen, denk ik zo![/quote]

spannuuuuund! :)

18. Saskia78

spannuuuuund! :)[/quote]
    ik ook nieuwsgierig!

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.950
    113
    @Patries: waar blijf je nou... Ik ben ook nieuwsgierig! (geintje hoor)

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Patries, haaaaaaaaalllllllllllllooooooooooooooo..................................................................

Deel Deze Pagina