patries: + 8 kilo haha das niks . hier 11 kilo eraan al en moet bekenne heb ze der dit keer toch echt zelf aan gegeten haha zwangerschap: me bekken doen pijn en deze week heeft manlief avond dienst dus als ik thuis kom uit het werk moet hij weg en sta ik er de rest van de dag alleen voor. zwaar is het zeker moet ik zeggen en vooral met dit weer omdat je niet zomaar even naar buiten kan gaan. snachts lig ik wakker van de pijn, omdat ik moet plassen of omdat de kleine me wakker trappelt haha. smorgens half 6 is alicia wakker hiep hoi gaaaaap. ben blij als van het weekend de klok verder gezet wordt. ff een beter ritme omdat het later ligt wordt en hopelijk trapt ze er in. suus : spannend zeg de 20 weken echo. succes alvast al duurt het nog even. denk trouwens dat je een jongen er bij krijgt. en ligt je placenta voor omdat je de kleine nog niet voelt, dat kan heel veel schelen. ik voelde alicia en ons mannetje bijde vanaf 16 weken elke dag maar mijn placenta lag achter. erg mooi gevoel en nu al houdt me manentje me snachts wakker. zelfs aan de buitenkant zie je hem te keer gaan whaha jammer marsab, op naar de volgende ronde rootje, hopelijk zet de ongie niet door en ben je wel zwanger. anders succes in de volgende ronde. saskia: heb je al een nieuwe baan ondertussen? groente: hier nog een die het maar niks vind behalve paprika en worteltjes die vind ze heerlijk . wat ik nu doe is op een prikkertje (wel dat ik er bij ben en de punt eraf) verschillende groente erop zoals augurkje, uitje, worstje etc en dat vind ze me toch een lekker tussendoortje . avond eten is hier toch de ene dag meer dan de ander en maak ergeen punt van. als ze een keer iets niet lust dan geen alternatief en eet ze maar niet. wel gewoon een toetje hoor. ze eet al heel lang alles zelf en het een gaat beter dan het ander en ook lekkerder. ze is nog steeds niet afgevallen dus het zit wel goed me meisje wil aandacht doei allemaal
@darcy: gecondoleerd, veel sterkte. @pris: jij hebt een leuk weekendje voor de boeg zo te zien, hopen op een beetje mooi weer. Deze zwangerschap lijkt heel veel op die van Jesper. @lovewinnie: ja, ik begin toch ook een jongetje te denken haha. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat het een jongetje is. Deze zwangerschap verloopt ook hetzelfde als bij Jesper tot nu toe. MIjn placenta ligt aan de achterkant dit keer, bij Jesper aan de voorkant en toen voelde ik het al met 18 weken. Maar vanochtend voelde ik ze toch weer die kleine plopjes! Jippie, wat een mooi gevoel he? Kan niet wachten tot het wat duidelijker is. @aankomen: ik ben nu 1,5 kg aangekomen. Vind het eigenlijk best weinig of lijkt dat maar zo? Bij Jesper was ik al wel 6 kilo aangekomen nu, maar ja, ik had ook wat meer reserves (lees vet!) voor deze zwangerschap. @miranda: ai, dat was geen fijne nacht zeg, hoop dat je dag een beetje goed doorkomt, helemaal nu Jeroen ook nog eens ziek is. Je zit er natuurlijk helemaal niet op te wachten dat jij of matthew ziek wordt zeg.
@ Suus Netjes toch 1,5 kg!? Wat fijn dat je t al voelt! Zo bijzonder! @ Lovewinnie Ik zag je blog op hyves. Succes ! En hopelijk snel zelf een beetje bijslapen. @ Miranda Wat verevelend dat ie niet wilde slapen. beterschap voor papa! Foto probeer ik van t weekend even. Gelukkig blijft hij op deze manier droog. Zowel voor hem als jou lekker, tenminste niet elke keer t hele bed te verschonen @ Hello Kitty. Hoe vond je Dirty Dancing?
Pris: Thnx voor je lieve woorden. En zo te lezen ga je een lekker weekend tegemoet, heerlijk toch! Nu nog duimen voor mooi weer. Kyra is vandaag ook met opa en oma naar de lammetjes geweest, ze vond het helemaal geweldig! Zelfs de grote koeien vond ze niet eng, BIKKEL! Als het goed is komt ze zo thuis, kan niet wachten... En idd de klok niet vergeten, pff nog een uurtje korter slapen...*gaap* Ben benieuwd hoe de kids hierop gaan reageren... Darcy: Gecondoleerd met opa! Hoe is het met Ollie gegaan, heeft hij zich een beetje gedragen? Suus: Ben ook erg benieuwd wat jullie krijgen? Willen jullie het trouwens weten? Ik was er zó van overtuigd dat we weer een meisje zouden krijgen, maar er hangt toch echt een piemeltje tussen Ben zo blij met Timo en Kyra! En heerlijk die plopjes/schopjes in je buik hé, mis het nu al Miranda: Beterschap voor papa! Ja, dat breekt je best op hé als de kids 's nachts gaan spoken. Ik slaap nu hooguit 3u achter elkaar 's nachts Maar als je Timo dan in zn wiegje ziet liggen, sta je met plezier op! Patries: Al lekker 8 kg aangekomen Ik was in totaal 18 kg aangekomen en ben er nu alweer 13 kwijt, goed hé! Rootje: Hé verdorie, balen meid! Net zoals darcy zegt, jullie gaan allemaal voor het paasei, zou echt helemaal geweldig zijn, toch?! Ik zal de ooievaar naar jullie allemaal sturen! Ik gun het jullie zo! All: Vandaag de KV dus voor het laatst, en ik heb het zowaar droog gehouden Timo is vandaag ook gewogen en hij weegt nu 3500 gr, bij zn geboorte 3520 gr, dus nog 20 gr en dan zit hij weer op zn geboortegewicht! Het gaat zo goed met hem! Mn BV is weer net zoals bij Kyra, ik geef gewoon slagroom en het gaat eigenlijk te snel voor Timo, maar mag niet klagen. Hij krijgt al een beetje bolle wangetjes...
Ik zie dat ik nu mn 1000ste berichtje plaats, dus een mooie gelegenheid om het geboortekaartje te plaatsen! Bij deze heb ik jullie nu allemaal het kaartje toegestuurd! De beschuit met muisjes staan klaar PS: Die kring op het kaartje is natuurlijk van het voorbeeld, dus in het echt zie je het niet
VRAAG! Als Tygo boos is, zijn zin niet krijgt enz gaat ie plat op de grond liggen en op de grond slaan / schoppen. Tot nu toe hebben we dit eigenlijk steeds genegeert maar nu gaat ie ook met zijn hoofd op de grond bonken. Eigenlijk zo erg en hard dat t gewoon niet te negeren valt. Hij heeft nu een Mega bult op zijn voorhoofd en het is zelfs een beetje open. Ik wil niet dat ie dit gaat doen om zijn zin te krijgen maar hij doet t echt kei - en keihard. Klinkt dit bekend? Iemand ervaring en hoe opgelost? Liefs Pris EDIT. Heb toch maar ff een topic geopend...doe ik eigenlijk nooit http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 85#4660185
He meiden, even snel een berichtje van mij Mijn vader is sinds vanmiddag weer thuis! Ik lees morgen oid wel bij. Simke
ff snel want de verbinding is supertraag maar SArah heeft vandaag haar eerste pasjes gezet, zo'n 6 achter elkaar. Ik haalde haar op van het kdv en daar vertelden ze al dat ze dat kon en thuis heeft ze het aan ons ook laten zien. Goed hè! Heb wel even een traantje van trots gelaten (emomuts) X
Iemand van mijn zwangerschapsgym was zwanger van een tweeling, nu lees ik in de krant dat beide kindjes met 24 weken geboren en gestorven zijn. Heb zo moeten huilen. Ik ken hun allebei redelijk goed. Ik ben nu steeds aan het denken wat ik op een kaart kan schrijven. Oh wat is dit erg, zo erg..........
@ joyce: wauw! super mooi kaartje! @ pris: geen idee, wat ik zou doen. Maar als hij er echt een bult aan over houdt zou ik het ook niet kunnen negeren....succes iig! @ anette: vreselijk nieuws dit... Dat lijkt me het ergste wat je kan overkomen, je kindje(s) verliezen!
@ Anoek Jeetje wat erg zeg! Ik zou zeker een kaartje sturen. Tekst blijft altijd moeilijk. Volgens mij kan je wel wat in de vlinderlounge vinden. @ Simke. Wat goed dat je vader thuis is! Wat een :c: weer zeg vandaag. Hopen dat t vanmiddag een beetje beter wordt!
Goeiemorgen Ollie ligt de boel bij elkaar te babbelen in bed, terwijl we er al een hele ochtend op hebben zitten - zwemmen, boodschappen doen, eten en spelen. Nah ja, ga hem maar even laten gaan dan... @Pris: prachtig bootje, lekker straks het water op, flesje rosé bij de hand, zonnehoed op @driftbuien: rechtop zetten en in een strafhoekje? Patries heeft goede ervaringen met het strafhoekje, wellicht is het dan ook snel afgelopen met die driftbuien en dat gebonk. Hier ook een kind met temperament, dacht toch echt dat ik de enige was @Anouk: heel droevig nieuws Zou op de kaart zetten wat je bij dit nieuws voelt als mama, dan blijf je dicht bij jezelf en heel oprecht... wat vreselijk om je kindjes te moeten verliezen... @uitvaart: Ollie was goed te doen, ook na drie uur (!) file op weg naar Deventer. Hij zat in zijn wagen gezellig mee te deinen op de muziek tijdens de dienst en riep (tot grote hilariteit van de aanwezigen) "klaar!" toen 1 liedje was afgelopen Opa had dat lollig gevonden. Ollie keek in de kist vanaf mijn arm en zei toen: "opa." Daarna ging hij de bloemen bewonderen, bevoelen en rondjes rennen door de aula na de dienst. Het was goed dat hij erbij was, dat vond iedereen. Nou, hij jengelt, ga hem plat leggen. Ammehoela, nu slapen hoor
Hey meiden, @Suus: Ik ben benieuwd of je deze keer gelijk hebt en het toch een meisje wordt. 2 jongens vindt ik zelf trouwens ook helemaal geweldig, vooral met zon kort leeftijdsverschil. Wauw nog maar 1.5kg aangekomen, super toch meid. Enige is wel dat ik nu misschien wel veel ben aangekomen, maar nu nog steeds 5kg minder weeg als toen ik van Jamie zwanger was rond deze tijd. Dus eigenlijk mag ik niet klagen. Nog bedankt voor de uitleg van krentenbaard. Altijd handig om te weten. @Joyce: Wat een super mooi kaartje! Heel erg mooi zeg. O wat erg dat ik me in Timo zijn naam heb vergist. Oeps, ik schaam me diep. En graag gedaan van het kaartje hoor. Jeetje meid je zal zeker geschrokken zijn. Er komen ook zo veel emoties bij kijken, dat is helemaal niet gek hoor meid. Doe in ieder geval rustig aan en probeer vooral heel veel te genieten. Wauw al 13kg eraf en dat ik 1 week tijd. Moet heel eerlijk zeggen dat het mij bij ook zo hard ging na de bevalling van Jamie. Ik ben toen zelfs 10kg extra afgevallen, waar ik heel blij mee ben. Hoe heeft Kyra het gehad bij oma/opa? @Pris: Wat een super mooie boot zeg. Als Peter in dit tempo door gaat, kunnen jullie zeker heerlijk gaan varen in de zomer. Heerlijk vooruitzicht meid. Leuk hé van die woordjes, iedere dag leren ze meer. En ze zijn zo slim. Over de driftbuien: Wat vervelend zeg dat Tygo van die driftaanvallen heeft. Jamie heeft deze niet, maar hij kan wel heel erg doordrammen en met dingen gooien etc. Ik ben toen begonnen met het strafhoekje (waar Darcy al over vertelde). Ik heb dit heerlijk gezegd afgekeken van die programmas als Supernanny. Als Jamie dus heel erg stout is, waarschuw ik hem 3 keer. Bij de laatste keer zeg ik ook dat als hij zo door gaat hij de volgende keer in de hoek gaat staan. En ja dat gebeurt af en toe, in het begin vaak, maar nu sporadisch. Als hij dat weer stout is pak ik zijn handje en neem hem mee naar de hoek. Ik zet hem dan in de hoek, met zijn hoofd naar de hoek gedraaid en ga naast hem zitten op de grond (op ooghoogte zeg maar), dan leg ik hem uit dat hij stout is geweest en waarom ik vind dat hij stout is en dat hij dat dus niet mag doen. En dat hij daar dan maar even over na gaat denken. Meestal barst hij in tranen uit. In het begin ging hij ook proberen weg te lopen of te kruipen, dan bracht ik hem gewoon weer naar de hoek totdat hij bleef staan. Na 2 minuutjes ofzo (kan ook korter) ga ik terug naar hem en ga ik op nieuw naast hem zitten en leg uit waarom ik vind dat hij stout is geweest en niet wil dat hij dat doet. Ik vraag ook of hij het snapt en het niet meer wilt doen en of ik een knuffel van hem graag. En ja hoor ik krijg een dikke knuffel vaak met dikke natte zoen erbij en dan zeg ik nu is het klaar ga maar weer lief spelen. Op deze manier doe ik het dus, in het begin vond ik het heel erg moeilijk, want ja hij blijft krijsen en gaat weglopen, maar het werkt! Nu gebeurt het dus sporadisch dat hij in de hoek moet staan en als het moet blijft hij ook lief staan (wel huilend) en krijg daarna een enorme dikke knuffel, echt hij slaat zijn armpjes om me heen, een dikke kus erbij en dan is het over. Wie weet dat dit ook helpt bij Tygo. Het is natuurlijk wel anders omdat hij driftbuien heeft, maar wie weet met uitleggen etc erbij dat hij snapt dat je dat niet wilt en dat hij zich zo bezeerd. Meid ik hoop dat het helpt. Mijn vriendin heeft het ook toegepast bij haar dochtertje en bij haar werkt het ook super. Dus ik ben benieuwd. Zijn die programmas toch ergens goed voor. @Rootje: Balen meid dat je ongi toch is gekomen. Op naar de volgende ronde. Dan samen met Darcy, Marsab, Anoek op naar een paasei, en gaat zeker gebeuren. @Darcy: Nog gecondoleerd met de opa van je man. Ik vind het trouwens heel erg goed dat jullie Ollie hebben meegenomen. Hij zal het niet allemaal snappen, maar een kind merkt heel snel als er iets is gebeurt, dus dit ook. Fijn dat andere mensen ook zo positief zijn dat jullie hem hebben meegenomen. Zo te horen hebben jullie ook al zon drukke ochtend achter de rug, hier dus ook. Maar ach je doet wel veel op zon dag. En heerlijk gezwommen. Zit Ollie trouwens ook al in de 2e groep, dat ze dus zelf kunnen lopen in het water? Jamie vindt dat echt geweldig, minder afhankelijk van zijn mama en meer zelf kunnen doen. @Miranda: lekker vrije dag gehad gister? Iig heerlijk kunnen uitslapen. Voelt Jeroen zich al wat beter? Jullie nu niet meer ziek worden hoor, jullie hebben wel genoeg gehad. Hoe gaat het trouwens nu met Matthew en eten, wil hij weer wat meer eten? @Lovewinnie: Wauw al 11kg. Volgens mij kon jij dat ook wel hebben toch? Vervelend dat je last hebt van je bekken. Misschien ook iets van fysio of yoga gaan doen? Jij moet ook nog een eindje, net als mij. Als die pijntjes nu al beginnen, zou ik er snel wat aan gaan doen. Ik begin maandag met fysio, half uurtje bewegen en wat oefeningen doen voor mijn rug. Heb er nu al zin in. Hier ook een kleine druktemaker in mijn buik, maar ik vind dat getrappel echt heerlijk. Zal ik ook zo weer missen na de bevalling. @Simke: Wat een super nieuws meid, je vader is eindelijk weer thuis. Heerlijk genieten dus! @Anoek: Wauw Sarah loopt los. \/ Wat leuk zeg. Voor je het weet rent ze je woonkamer door. Heerlijk gewoon. Onze kids worden echt groot. Jeetje meid wat een rotnieuws zeg. Alle 2 de kindjes overleden, wat erg in krijg er helemaal een rot gevoel van. Tja het enige wat je volgens mij kan zeggen dat je heel erg met hun meeleeft en aan hun denkt. Volgens mij is een kaartje alleen al voldoende, dat weten zij dat er mensen zijn die met hun meeleeft, dat is volgens mij het belangrijkste.