Zo nu nog ff update van mijn kant. Jamie is gister gigantisch gevallen bij de oppas. Zijn rechterkant van zijn gezicht is helemaal dik, rood (beetje blauw nu ook), allemaal schrammetjes en schaafswondjes. Echt ons kind lijkt wel toegetakeld. Hij was natuurlijk weer eens druk aan het doen, achter andere kindjes aan het rennen en toen is hij dus van het trappetje naar beneden gevallen zo naar buiten op de stenen. Je zou bijna slecht over ons gaat denken als je hem ziet. De oppas was gister ook helemaal stil dat we hem kwamen ophalen, ze voelde zich zo rot. En Jamie. ach die is zo vrolijk als altijd, en al weer kattekwaad aan het uithalen, dus die was het allang alweer vergeten. @tandarts: is me allemaal meegevallen. Hij heeft mijn kies opgevuld, waar het was afgebroken zeg maar en nu over een half jaar terug komen iig na mijn zwangerschap en dan een kroon erop, omdat hij denk dat de kies nog wel een keer gaat afbreken. @huizenjacht: gistermiddag opnieuw 2 woningen bekeken, maar 2 straten van waar we nu wonen vandaag, wij vinden die wijk echt heerlijk, is rustig, speeltuintje in de straat en de winkels om de hoek. En ja hoor zit er gewoon een huis bij die wij helemaal geweldig vinden. Van buiten ziet het huis er geweldig uit, ook enorm groot. Binnen kan je alleen zien dat er oudere mensen hebben gewoon, veel met hout en bruin, maar wel allemaal netjes. Dus schilderen (vooral lichtere kleuren) en behangen en dat zijn we wel klaar. Het is gewoon de perfecte locatie en echt een huis voor vele jaren woonplezier. We zijn helemaal blij en enthousiast en willen maandag beginnen met biedingen. Dus zal het dan toch gaan gebeuren meiden? O ja en dan ook nog heel handig, het huis staat al leeg, dus hopelijk kunnen we er vanaf 1 juni in (dan hebben we nog 2 weken om te verhuizen en ga ik met zwangerschapsverlof ), maar ach een huisje met een mega tuin tijdens je zwangerschapverlof en in de zomer, zou wel fantastisch zijn. Dan het huis maar niet helemaal in spik en span. Het maakt mij niet meer uit. Het lijkt mij alleen maar geweldig Dus een spannende tijd bleekt aan en hopen dat we een goede prijs kunnen krijgen, want huis is wel iets duurder dan we eigenlijk willen uitgeven. Maar het staat al 2 jaar te koop, dus wie weet. Ik hou jullie op de hoogte. Zo dat was het voor nu, jullie zijn weer op de hoogte. Ik ga nog ff relaxen en dan straks op naar een verjaardag en vanavond krijgen we Marc zijn zus en nichtje te eten. Ze komen sushi eten, daar is Marc helemaal verzot op (ik absoluut niet, dus wij eten een lekker visje) en heeft hij leren eten in Dubai. Dus nu voor 1ste keer in NL, ik ben benieuwd. O ja meiden nog een vraagje. Hebben jullie wel eens gehoord dat iemand de keuken (is van eikenhout) heeft overlaten spuiten of schilderen? zou dat lastig zijn? De keuken in het huis is nl van donker eikenhout, maar nog wel heel erg mooi, dus we willen het licht maken, beetje creme achtig zeg maar. Iemand iedeeën? Allemaal een heel fijn weekend en ik kom snel weer spieken. Dikke knuffels, Patries
@ patries: super joh! Een droomhuisje op het oog! Nu wordt het echt spannend! En wat zielig voor Jamie! Geef hem maar een dikke kus van ons! @ all: Gaat de meeting van 30 mei eigenlijk nog door? En waar gingen we nu dan naar toe? xxx
@ Joyce: Wat een prachtig kaart! @ Pris: MOOI BOOT ZEG! Mijn ex vriend was toen scheepstimmerman, en ht is echt leuk om terug te zien wat voor houtmateriaal het gebruikt wordt. Echt mooi. Ik heb in je topic hierop gereageerd en zie dat er anderen ook ervaringen hebben die nog erger waren, pfoe... @ Patries: ik kijk ook altijd naar nanny's programma, echt goed. Ik gebruik ook 'n tchniek zoals ooghoogte en zijn beide handen vastpakken en tegen hem zeggen en aan hem vertellen waarom dat niet mag en zo. Hij weet wel maar wilt niet onder ogen zien. Jeroen en ik blijven Matthew consequent handelen dat we de baas zijn en zo. We hebben vanmorgen over de strafhoek waar de plek wordt gebruikt. Het wordt in de woonkamer. IN de hoek. Jeroen is nog wel ziek. Helaas. Matthew eet nog wel erg slecht, alleen vanmiddag was ik ff verbaasd.Hij at koekje, chips, dan eenderde stokbrood tijdens de boodschappen doen en beetje warme maaltijd, 4 hapjes daarna niet. Wel toetje. Vindprima zo. We hebben besloten om geen potje te kopen. Matthew moet leren met os mee eten of hij we lust of niet en wel of niet trek heeft. Oh gossie zeg voor Jamie, knuf voor hem. Spannend voor dat huis. In ons huis hebben ook bejaarden gewoond, alles zijn vol met donker houtwerk. We hebben ntzettend heel veel schilderwerk gedaan, maar we zijn NOG STEEDS NIET klaar... we gaan dit jaar weer verder schilderen ...de resultaat wordt wel mooier....ik duim voor jullie. @ Darcy: Goed dat Ollie zich gedraagt bij de uitvaart. Gelukkig heeft hij daarna thuis nog wel goed geslapen. @ Simke: Wat een goed nieuws! @ Anoek: Geweldig dat Sarah los loopt! Er wordt vaak gezegd dat het na 1ste verjaardag snel gaat lopen. Tsjeez....2 kindjes overleden...verschrikkelijk gewoon.... @ Marsab: volgens mij gaat op 30 mei nog wel door? @ Patries: mijn vriend Jeroen werkt in de houthandel (Bentvelzen en Jacobsen in Zaandam). Ik kan je zeggen: als de eikenhout massief is kan je prima schilderen (liever niet spuiten, dan wordt het niet mooi). Omdat je graag lichter wiltmaken, kan je het beste whitewas verf. En als het niet maasief is bv spaanplaat, kan je het vergeten. ALs je nog vragen hebt kan je me mailen of PB'en.
@Patries: ik ga het even aan mijn man vragen (schilder, hè ) en sms je later even. Te gek van dat huis, hoop dat dit het mag worden! Arme Jamie, zo gevallen Tja, het hoort er helemaal bij, dat vallen en bezeren... @all: net terug van de kinderboerderij, gister ook al geweest en ik vind het er ge-wel-dig! Zal zo foto's posten. We kwamen thuis, bad en poffertjes, Ollie naar bed - heerlijk genoten. Gistermiddag kwam Ollie's vriendje (twee weken ouder) met zijn papa langs, dus hup, een fles witte wijn open, de kinderen een sapje en voor we het wisten, zaten we twee uur te borrelen, gingen de jochies samen eten na het spelen en vertrokken vader en zoon met hun inmiddels gearriveerde mama (die moest werken, arm mens) naar huis. Ik was een beetje teut... dus Ollie naar bed, makkelijk eten en op de bank voor de tv. Dág studieavond Wat een lekker weertje vandaag, he? Wordt deze week nóg mooier
Hahaha en Miranda was mij voor @Marsab: ja hoor, 30 mei staat Een Ballorig paradijs, bij Utrecht? Of zit ik nu verkeerd 8)
Pris, geweldig die boot, daar gaan jullie zeker lekker van genieten. Heerlijk op het water, mandje met lekker eten mee, drinken, ik zie het al helemaal voor me....... Simke, je vader weer thuis, dat is erg fijn, eigen omgeving. Hoe gaat het met hem? Darcy, fijn dat de uitvaart 'mooi' was en dat je er een goed gevoel over hebt dat Ollie mee is geweest. Patries, ik lees gewoon je enthousiasme over het huis. Spannend. En nu heerlijk bedenken wat en hoe, succes ermee. Driftbuien, nog geen verstand van maar ik denk dat het het belangrijkste is dat je heel consequent bent al is dat erg moeilijk en inderdaad een strafplekje en duidelijk uitleggen waarom in de hoek. Heel veel succes ermee. Ik heb een gedicht op het kaartje geschreven: An angel in the book of life wrote down an infant's birth and whispered as he closed the book too beautiful for earth Verder geen nieuws, Sarah heeft lekker met ons meegegeten (gevreten zelfs, niet normaal). We hadden ovenschotel met aardappeltjes, bloemkool en gehakt met een sausje. Wel wat zout maar voor een keer vonden wij het geen probleem. Ze krijgt bijna nooit zout. Ze vond het heerlijk en ze kan zo genieten van eht met ons mee-eten. Lief toch! Ik ga haar weer uit bed vissen, ze is het ritme vandaag een beetje kwijt. Liefs Anette PS de meeting, zou het iets zijn voor Sarah of is ze daar nog te kein voor en hoe laat hebben jullie afgeproken?
Patries: Ach, wat zielig van Jamie! Dikke knuf voor je mannetje! Enneh...je hoeft je echt niet te schamen over Timo zn naam hoor Pris: MOOIE Boot meis! Kunnen we van de zomer samen afspreken, want wij hebben ook een (speed)boot En zoals Darcy al schreef, zonnetje, rosetje en stokbroodje met tapenade Laat de zomer maar komen! Simke: Jippie, wat een goed nieuws zeg van je vader! Darcy: Op verzoek wat foto's van Timo geplaatst En er wonen idd veel meiden van de septmama's dicht bij elkaar in de buurt! Ik zeg, een keer meeten...... All: Het weer wordt van de week idd goed, dus lekker naar buiten met Timo en Kyra, kan niet wachten! 8) En ikzelf ook niet, want ben sinds de bevalling nog niet buiten geweest, dus morgen een poging wagen en een rondje dorp lopen, JIHA!
Goedemorgen! @ Joyce. Wat een kanjer is Timo! Heerlijk kereltje. En t weer wat echt super deze week. lekker gaan wandelen! Gaat Kyra nu wel naar t kdv of is ze lekker thuis? @ Anoek. Lekker dat ze zo heeft meegeten! @ Darcy. ja kinderboerderij is leuk! Foto's? @ Meeting. Staat hoor! (of de boot moet te water gaan dan ) @ patrie. Ach goss arme Jamie. Is t al eeen beetje bijgetrokken? Leuk dat jullie een huis op t oog hebben! Succes met de onderhandelingen! @ Darcy Gelukkig heeft ollie t ''goed gedaan'' tijdens de uitvaart. Zorgt juist voor een beetje afleiding zo'n ukkie erbij. Bedankt voor de complimenten voor de boot. We zijn er erg blij mee maar soms baal ik er ook wel van Elk vrij uurtje van Peter gaat in de boot zitten, waardoor ik al bijna 1,5 jaar alleen thuis zit in t weekend. T hele huishouden en Tygo komt compleet op mij neer en soms is dat ff teveel. Nou ben ik niet zielig hoor en vermaak me uiteraard wel met Tygo, vriendinnen enz maar zou wel blij zijn als de boot klaar is en we er echt van kunnen gaan genieten Op naar t mooie weer en idd mandje mee, drankje en genieten van elkaar en t weer! @ Driftbuien. Hij lijkt nu wel door te hebben dat t pijn doet en doet t zachtjes...nou scheelt wel weer iets. Hij heeft nog een blauwe plek van van de week. @ Strafplekje. heb ik van de week idd voor t eerst gedaan (voordat ik hier had gelezen). Idd beetje zoals Patries t schreef. Qua tijd houd ik de leeftijd aan (ook uit zo'n programma) 1 jaar = 1 minuut 2 jaar = 2 minuten enz. Lijkt kort maar ze schijnen t echt wel door te hebben Gisterenochtend moest ie ook voor straf op de mat....maar kon ie vanaf de mat een vliegtuig over zien vliegen....Tygo is gek op vliegtuigen en was dus gewoon feest op de mat Moesten we zelf ook wel een beetje om lachen natuurlijk. @ Bijelkaar in de buurt wonen. Ik kwam Noor zaterdag nog tegen tijdens t boodschappen doen Eindelijk de mannen kunnen bewonderen Lammetjes ging niet door, ms volgende week.
T kan gewoon 19 graden worden vrijdag http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ \/ \/ \/ \/ \/ \
hi girls! Jeetje ik zie dat ik een week al niet heb gepost..... sorry hoor! Het gaat hier allemaal goed, en heb wel meegelezen, maar steeds kwam er wat tussen of had ik ff geen puf om te reageren... Heb het allemaal niet meer helemaal paraat maar hoop dat het met iedereen goed is! Wat een heerlijk weer he? Hier kan ik wel aan wennen! Gisteren de hele middag lekker in de tuin gezeten, twee kleine speel-iglotentjes opgezet dus dikke pret voor de kids. Vanmorgen al even mijn boodschapjes gedaan en staan hobbyen met mijn emmer en dweil.... Denk dat ik vanmiddag met de kids lekker naar de kinderboerderij ga. Ja, zaterdag dus Pris tegengekomen (weer) echt lachen! Hoor opeens: Noor! Noor! hahaha lekker ventje hoor die Tygo (incl blauwe plek ) Van t voorjaar spreken we een keer af! Bij voorkeur met dit weer, of nog beter hihi Nou, ben er weer vandoor, zal het ff wat beter bijhouden deze week hihi. Dikke zoenen!
Goedenavond! @ Joyce: Ohh lief van Timo! Echt leuk! Geniet van het lenteweer! @ Anoek: soms mis ik wel dat Matthew lekker makkelijk 's avonds eet, tegenwoordig wilt hij geen warm eten meer...fijn dat Sarah lekker me eet! @ Darcy: Lust Ollie wel 'n poffertje? Matthew lust geen pannekoek Leuk dat je gezellig ging borrelen, jammer van je studie hahaha....ik zal binnenkort een wijn opentrekken voor ons...ik lust ook wel een glaasje vooral met warme weer... 8) @ Pris: ik kan me goed voorstellen dat ht alles op je neerkomt qua huishouden en Tygo. Ik ook, alleen vaak op zaterdagen dat Jeroen moet werken, dan moet ik alles zelf doen. Vorig jaar ws het ergste. Dit jaar hoeft Jeroen om en om op zaterdag. Maar gaat je man wel eens tijd maken met jou en Tygo op zondag iets leuks doen? Dat zou wel leuk zijn....jij en je man hebben samen voor een kind gekozen, hij mag best af en toe iets leuks doen met jullie en niet elk weekend aan zn boot bezig zijn. Sorry als ik 't zeg, maar ik weet heus wel dat jij je best doet om het leven aangenaam te maken....maar toch voel ik met je mee....ik heb ook toen ervan tegen Jeroen gezegd, sindsdien houdt hij rekening mee met ons. Dit omdat Matthew in de eerste 2 levensjaren zo snel gaat ontwikkelen, naar mijn idee mag jeroen hem niet teveel missen van z'n ontwikkeling. Goed van dat strafplekje....ik heb dat nog niet gedaan met Matthew, ws zal 't binnenkort gaan gebeuren. @ Pris/Noor: wat leuk dat jullie elkaar tegenkwamen, haha. Dat hadik ook weleens met Patries en Darcy. Ik was boos vanmiddag toen ik van een inval op het kdv hoorde dat Matthew van 11.30 tot 15.30 uur liet slapen in de buggy. VIER uur laten slapen. Voor ons is het maximum 2 a 2,5 uur. Ik had ook gelijk van gezegd dat het niet van kon maken! En de kans dat Matthew straks 's nachts wakker zal worden. Ik zal op woensdag a.s. tegen de vaste leidsters dat ze onze afspraak heeftverbroken. Ik heb dit aan Jeroen verteld en hij was boos. Zijn reactie: lekker is dat we het kdv betalen en dat ze hun werk makkelijk doet door hem laten slapen. Met als gevolg dat Matthew vanavond pas om 20.45 uur naar bed is gegaan omdat hij klaarwakker was. Normaal gaat hij om 19.45 uur in bed. Ik baal echt ... Maar goed....voor iedereen een fijne avond en truste X
@ miranda: goede methode ja, zoiets doen wij ook met Aiden. Als ik iets tegen Aiden zeg of zeg als iets niet mag, zeg ik ook eerst tegen hem: Aiden, kijk mama eens aan....en dan: Nee dat mag niet! o.i.d. Hij kijkt dan ook gelijk, hihi. @ patries: wij hebben ook gewoon de keuken over laten verven hoor, door schilders (beunhaas 8)) En onze keuken was ook niet massief. Ach ja, we zien wel hoe lang het blijft zitten! hihi @ anette: mooi gedichtje zeg...Zoiets waarderen ze vast wel! Moeilijke momenten hoor... Klinkt als een lekkere overschotel, is die saus uit zo'n pakje? Ovenschotel met bloemkool o.i.d.? Die is echt onwijs lekker! Alleen doe ik vaak niet al de saus in de schotel, vind het een beetje teveel overheersen... @ joyce: wauw, wat een knapperd! Snap dat je helemaal in de z(w)evende hemel bent! Hoe kom je eigenlijk aan zijn 2e naam, lijkt wat italiaans of zo...(of heb ik iets gemist?! ) @ pris en noor; leuk dat jullie elkaar in het echie gezien hebben! Toevallig of niet! @ pris: fijn dat het beter gaat met het bonken, is toch naar, zulke situaties! Jij hebt ook echt een boefje he! En kan me voorstellen dat je het zwaar hebt hoor. Marc is nu ook al een paar weken elke avond en in het weekend van huis, ivm de verbouwing. En dat is idd niet gezelig! En jij hebt dit nog veel langer! Knuffel hoor! Gelukkig heb je ons nog! hihi En je foto's! @ noor: Jij moet gewoon ook mee hoor, naar de meeting! En hoe was het bij de kinderboerderij? @ all: hier alles zijn gangetje, moet nog 2 clomid pillen en dan maandag (dan cyclusdag 12) naar de gyn. om te kijken of er een eitje aan het groeien is.... PPff...geduld geduld...
Ohja gisteren is Matthew precies 1,5 jaar oud. Vandaag is Ollie 1,5 jaar oud! =D> Gisterenavond was Matthew's pink door de deuropening bekneld, hij deed zelf de deur dicht. Het was echt bingo... #-o Hij moest echt vreselijk keihard huilen van pijn, zo zielig. Zijn pink meteen onder koude stromende water, wat het hem echt goed hielp. XXX XXX
Wat vervelend zijn zulke momenten zeg! Vooral als je dingen hebt afgesproken met het kdv... Hopelijk hebben jullie ondanks deze actie toch een goede nacht! Jij ook een fijne avond en welterusten! Aiden slaapt trouwens ook heel lang de laatste tijd. Ook zo 4 uurtjes....Maar ik leg hem daarna ook gewoon om 19.30 uur in bed. Moe of niet....Hij slaapt dan toch gewoon tot de volgende dag. Ik vraag vaak eerst aan Aiden: Aiden in bedje slapen? En dan knikt hij bijna altijd jaaaa en begint gelijk te zwaaien naar Boy (hond) van daaaaag! hihihi Zo schattig. En als hij in bed ligt zwaait hij soms ook naar mij zo van: dag mama, ik zie je morgen wel weer!
@ Marsab: ja het blijft toch spannend voor je cyclus.... @ Anoek: het lijkt me heel leuk als je met Sarah ook naar onze meeting komt, want je zit al zo lang bij ons!
Ik breng morgen het verslag of Matthew lekker geslapen heeft. Ja heel leuk van het bij slapen gaan-ritueel van Aiden. Matthew heeft dat ook. Ik: wil je boven slapen? Matthew: jaaaa, gelijk naar papa zwaaien. Ik: geef papa een kus. Matthew loopt naar papa om een kus geven en daarna verder zwaaien en zegt "da-haag". Zo leuk. En schattig. Voordat ik Matthew in bed legde, knuffelden we altijd eerst uitgebreid en daarna wiegen, vindt ie heerlijk...hmmm...
@ miranda: zielig van zijn pinkje! Hopelijk heeft hij er geen last meer van! En hier idd ook vaak knuffelen en ff gek doen op ons bed. Oh dan giert hij het soms uit! hihi Vind ik zulke lekkere momenten, om echt van te genieten!