darcy: gwyn kan sinds vorige week zelf een koekje vasthouden. drinken doet ze al minstens 5 maanden niet, zitten gaat wel, niet alleen, ze moet ondersteund worden. ze draait niet,kruipt niet, schuifelt niet,loopt niet, helemaal niets. ze pakt wel heel voorzichtig dingen vast en kan lang met een koffertje spelen en blaadjes van een tijdschrift omdraaien enzo. ze weten niet wat er is, kijken of de neuroloog verder uitkomst biedt...verder slaapt ze slecht en eet ze ook de enen dag slecht en de andere dag goed...ik zit dan meteen dingen als "had ik maar nooit de huiskamer kozijnen geverfd toen ik zwanger van haar was"enzo...je zoekt het toch meteen bij jezelf...ik zit ook op internet te zoeken bij streptokokken bacterie en roodvonk want ze heeft pukkeltjes al 2 maanden en een dikke wang, weten ze ook niet hoe het komt, bloed is goed...allergie misschien? waarvan? beats me!!
misschien van een inenting? wat denken jullie? je weet van gekkigheid niet meer waar je het zoeken moet...toxoplasmose via de kat? when how why what? nou ja, ik zal jullie op de hoogte houden in ieder geval!ik ga zo met de hondjes en de kids het bos in, kijken of de au-pair mee wil, die zit al de hele dag op zolder! arme kind!! heb nog wel de hangmat voor haar opgehangen in de tuin! darcy: dankjewel dat je de etos kaart opstuurd naar me, lief van je!
@jennifer: jeetje meid, ik schrik ook echt van je verhaal. Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar je moet echt niet jezelf de schuld gaan geven. Als er echt iets met je meisje aan de hand is, is de kans wel heel klein dat dat jij dat veroorzaakt zou hebben hoor.. Denk je dat er altijd al iets is geweest of is het pas later gekomen? Omdat je zegt dat ze al 5 maanden niet meer drinkt. Dronk ze daarvoor wel zelf?
Hi! @Jennifer: NIET jezelf de schuld gaan geven, wat een onzin Laat de artsen haar maar goed onderzoeken op álles - het zijn dus onzekere tijden voor jullie... Ik stuur je morgen (red de brievenbus vandaag niet meer) 2 ETOS-kaarten op. Heb daar de laatste tijd een paar grote aankopen gedaan, dus die bonnen liggen hier Fijn dat ik je er een pleziertje mee doe! Nou meiden... en dan ga ik weer even verder... aan de studie... aan het nakijkwerk... ik wens jullie een fijne avond. Liefs aan allen!
@ jennifer: meis ik leef met je mee...Hopelijk komen ze er snel achter wat je lieve meisie heeft! En natuurlijk moet je jezelf niet de schuld geven! Je bent een hele lieve en zorgzame moeder! ONTHOUD DAT HOOR! @ Darcy: succes met de studie! Zijn jullie al weer actief bezig voor een 2e kindje? En zo ja, waar zit je nu in je cyclus? @ suus: spannend meid! Je 20 weken echo! Wat gaat het toch hard zeg...Succes! @ pris: gave foto met jullie drietjes! Leuke dagen gehad dus! @ Simke: leuk hoor Emmen! Wij willen idd ook nog naar een dierentuin, met mijn schoonouders. Mijn schoonvader heeft zo onwijs veel geholpen met klussen in ons nieuwe huis, dat we iets terug moesten doen. Een dagje weg is altijd leuk, samen met Aiden natuurlijk! @ noor: wat heerlijk weer een uitje samen. Dat moeten wij ook snel doen hier. Na al dat geklus hebben we echt even tijd voor elkaar nodig! @ Miranda: hoe is het nu met matthew? Slaapt hij al wat beter? Of wil hij nog steeds bij jullie in bed...sneu is dat altijd he! @ all: Vanmorgen dus een echo gehad en.....MIJ EI IS WERKELIJK GESPRONGEN! Ik zit nu officieel op de wachtbank! YES! ben zo blij! Nu maar hopen dat ik met koninginnedag een positieve test heb! Mijn NOD is 28 april!
Jennifer, probeer hoe dan ook jezelf niet de schuld te geven, jij kunt er niks aan doen, echt niet. Ik kan me voorstellen dat er vanalles in je hoofd rondspookt maar zet dat er meteen weer uit. Ik hoop voor je dat jullie snel naar de neuroloog kunnen en dat er een oorzaak gevonden kan worden waar jullie ook iets mee kunnen Hele dikke knuf, Anette
nu even ego, ik ben even op.... Sarah slaapt niet zo geod, dat weten jullie denk ik intussen wel en vandaag breekt het ineens op, helemaal erdoor heen zit ik ff. Dit na een huildagje van Sarah, niks was goed (misschien te druk geweest afgelopen weekend? Geen idee). Maar nu sprak ik toevallig een meisje van mijn zwangerschapsgym en ik vertelde dat SArah zo slecht slipe, nou 1 punt van herkenning. Zij is met haar zoontje bij een magnetiseur geweest, ik ga morgen ook eens bellen. Wie weet. Het is gewoon al 14 maanden zo, soms even een paar nachten goed en dan weer niet. Dus wat ik ga doen, even iets drinken en dan naar bed met een pcm, ik barst van de koppijn. Nu moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd wel heel emo ben, dus dat werkt ook niet mee denk ik. Verder gaat het prima hoor, Sarah is een lekker meisje, lekker alles aan het ontdekken maar ik moest het even van me afschrijven. Datr werkt bij mij altijd erg goed. Liefs van mij
@anouk: ik snap je zo goed! Jesper heeft ook altijd slecht geslapen. Vaak wakker, vaak huilen in de nacht,vroeg wakker. Op een gegeven moment trek je het gewoon echt niet meer. Ik betrapte mijzelf erop dat ik steeds minder kon hebben en snel chagrijnig wordt. Het doorslapen is hier inmiddels (afkloppen!) redelijk op orde. 5 van de 7 nachten wordt hij niet meer wakker 's nachts. Wel is hij nog altijd vroeg wakker, maar ik ga er dus ook vroeg in en ga dan ook gewoon even liggen tijdens zijn middagslaapje. Ik hoop voor jullie dat het met Sara ook snel beter gaat. Hier werd het beter rond de 16 maanden ongeveer. Ik hoop voor jullie dat een magnetiseur kan helpen. Niet geschoten is altijd mis. @marsab: jippie, je had dus echt een paasei!! Nu hopen dat dat geluk heeft gebracht! Ik zal voor je duimen.
LIeve Jennifer, wat een zorgen meid!! Ik hoop dat de neuroloog jullie meer duidelijkheid kan geven. Kun je er snel terecht? Zo nee, contact mij, ik werk op neurologie, misschien kan ik regelen dat je op korte termijn terecht kan hier (Hoofddorp) of dat zij iets kunnen regelen als ze toevallig iemand kennen bij jou in de buurt (Hilversum toch??) Probeer alsjeblieft jezelf op geen enkele manier de schuld te geven, je bent een goede moeder, een lieve moeder!! Hoe is het verder met Matthew? en hoe gaat het nu tussen jou en je man?? Veel liefs, ik denk aan je! Sterkte!
Annette: ook hier herkenning, hier hebben de jongens ook voor mijn gevoel een eeeeeeeuwigheid beroerd geslapen. Werd er gestoord van en had een kort lontje niet te geloven, had bijna geen lontje meer Vooral tegen mijn man.... Oops.. Onthoud 1 ding: het wordt écht beter! Sterkte! Hoe is het met je schouder eigenlijk??
Marsab: JOEHOE!!!!! idd toch een Paasei Nu hopen op een postieve test, dan kan bij jullie de 28ste al de vlag, mét winpel uit! Ik duim!! Pris: wat een leuke foto!! Patries: echt spannend hee verhuizen en zo'n lekker vooruitzicht dat je straks als het goed is daar lekker gesetteld bent voor de baby komt!! Heerlijk!! En idd: lekker met je verlof met de voetjes omhoog in de tuin!! Met Isa gaat het weer beter, is nog sneller moe, maar heeft geen koorts meer gelukkig. Was vandaag nog vrij ivm studiedag van school, kwam wel lekker uit. Ik moest gewoon werken, maar paps was thuis
@slapen: ze noemen dit niet voor niks tropenjaren Ons ventje kan ook 's avonds nog morrelen in bed, soms 's nachts een paar keer én vroeg wakker worden... dan ben je, zeker na een tijdlang van die nachten, geslóópt... Dus Anette, ik hoop dat je antwoorden krijgt en dat je meisje nachtrust krijgt (en daarmee mama ook natuurlijk!) @Marsab: hoera, je paasei is gesprongen =D> Nu dus inderdaad officiëel op de wachtbank. Ik ben nu op dag 6 van de cyclus en ja, vanaf deze maand gaan we voor een brusje. Ik hoop dat mijn lichaam er ook zin in heeft en er weer een kindje in mag groeien... Nou, ik ga te bed. Ben moe van alles, van studie, werk en alle kleine dagelijkse zorgen. Ik ben bang dat ik wat meer tijd voor de studie moet uittrekken, die deadlines zijn gekkenwerk... blergh, ik wilde er zo graag eind juni al vanaf zijn... het voelt als falen als ik nog langer door moet, al is dat niet zo en weet ik het heus wel... maar toch vóelt het zo... Iedereen een fijne avond nog en tot morgen. Liefs, Darce
@Noor: fijn te horen dat het weer beter gaat met Isa @Sophie, Brigitte, Mouschy e.a.: hoe gaat het bij jullie?
Vandaag weer naar het CB geweest met Lisa om te wegen.. Vorige week woog ze 3720 en vandaag 4055 gram, da's dus ruim 300 gram aangekomen in 1 week tijd Of ik misschien iets anders deed dan voorheen?? Ehm... Nee Ook hebben ze nog even gekeken naar haar handje/armpje, en heb een doorverwijzing meegekregen voor kinderfysiotherapie, zodat ze daar kunnen kijken of er eventueel een doorverwijzing naar een kinderarts of kinderneuroloog nodig is.. Ze heeft nu een asymmetrisch Moro-reflex zoals ze dat noemen.. Gelijk bij thuiskomst maar ff gebeld naar de kinderfysio, degene die ik wilde (ken haar al omdat Mike bij haar gelopen heeft) was er vandaag niet, maar zou mij morgen terugbellen en misschien dat ik zelfs morgen al terecht kan daar.. Nu moet ik over 2 weken weer ff terug komen om wederom te wegen en zodat we misschien wat meer weten over Lisa's handje/armpje.. Ik werd gewoon helemaal apart genomen daar op het CB, voelde niet bepaald prettig eerlijk gezegd, zeker vanwege eerdere ervaringen daar, en ook vanwege een ervaring van een andere moeder die ze me vertelde.. Haar kindje kwam destijds ook te weinig aan en toen had ze ineens jeugdzorg op d'r dak, want ze zou d'r kind geen of te weinig eten geven D'r kindje heeft zelfs in een pleeggezin gezeten voor 2 weken, terwijl er niets aan de hand was, maar d'r borstvoeding gewoon niet goed ging.. @ Jennifer: Jeeeetje meis, wat een zorgen allemaal Ik herken dat wel hoor wat je zegt: de schuld bij jezelf willen leggen, maar dat moet je echt niet doen, want jij kan hier niets aan doen.. Wat ik veelal dacht toen met Tim was: er zijn kindjes die nog meer mankeren, gelukkig heeft hij alleen maar dit.. Maar toch het blijft erg, want het gaat tenslotte om je eigen vlees en bloed.. Ik zeg vaak: Jij neemt geen kindje, maar het kindje neemt jou/jullie als ouders, zeker als het een zorgen kindje is, het kindje zoekt een stel ouders uit, waarvan het weet dat ze het aankunnen al die zorgen.. Gwyneth zal jou/jullie sterker maken, zie het als een leermoment en neem het zoals het komt en dan komt alles vast en zeker goed Ik duim in ieder geval voor jou/jullie @ Marsab: Jeeeeej eindelijk dat lang verwachte ei, een heus paas-ei Eindelijk is dan het moment aangebroken om verder te gaan met het stappenplan @Darcy: Wauwie, ook jullie vanaf nu weer aan de klus voor een brusje Super! @ Pris: Leuke foto van jullie gezinnetje @ rest: sorry voor wie ik vergeten ben, maar weet t allemaal niet meer (geheugen is hier nog steeds een drama )
@ Jennifer: echt lieve meiden hebben we hier op forum dat ze met je meeleven en ik ook! Je blijft hoe dan ook supermoeder! Misschien heeft Gwyneth 'n beetje pech in haar ontwikkeling wat haar belemmert. Maar i hoop dat de neuroloog snel iets kan vinden wat haar mankeer. IK hoop dat het snel duidelijkheid komt voor jou maar ook voor Gwyneth. Houd de moed in. Zolang ze maar de zorg, liefde etc van je krijgt komt het goed. Knuffies! @ Anoek: ik hoop dat de magnestieur Sarah gaat helpen, en hoopdat jullie daarna lekker door kunnen slapen. Met Matthew gaat prima, wel was hij rond 20.30 uurnaar bed en gaat rond 06.30 uur al wakker pfff.... en overdag slaapt hij maar een uurtje....
@ Marsab: oh spannnd....wie weet wordt deze keer eindelijk 'n raak!!! Duimen!!! @ Mobielfreak: ik vind cb altijd vreselijk. Die kraakt je en alle moeders vaak af, bah! Ik las net in de Flair ook over cb. Ik vond een mooie gezegde voor alle moeders: jij bent een deskundige voor je eigen kind omdat je vaak op je intuïte afgaat! Dat klopt echt wel!!!! Zoals wat mobielfreak op haar gevoel afging om Isa bij te voeden, komt ze nu mooi aan. Maar dat van haar armen en handjes, hoop ik dat het niets ernstigs wordt. Sterkte. @ Darcy: je faalt echt niet als je studie niet op tijd haalt. Je hebt gewoon even pech gehad doordat Ollie 2 keer werd opgenomen in het ziekenhuis in een ruim half jaar de tijd. Daardoor loop je je studie beetje achter en daarnaast druk op je werk zoals veel nakijkwerk en zo. Geloof me....je studie komt echt wel af, alleen duurt het misschien een paar maanden wat langer.... Je bent echt geweldige moeder, echtgenote, lerares, vriendin, forum-vriendin etc....en dan nog studente....een petje af, hoor, meid! @ Patries: ik heb nog wat paar verhuisdozen over.... Ik ga zo het bedje opzoeken, maar eerst de katten binnenlaten, ze zijn nog buiten...! Liefs, Miranda
Annette: ik leef helemaal met je mee meis! slaap is zo belangrijk voor je, als je lekker hebt geslapen kan je de hele wereld aan, hier ook slecht slapende kiddies op dit moment en je loopt echt op je tandvlees, alles is te veel, je huilt om niks, je bent kriegel en geiirriteerd om niets, het gaat weer een eertje over, maar ja, daar heb je nu niks aan, ik doe soms zelfs even 20 minuutjes powernap op de bank, het helpt wel, maar ja, je moet wel tijd hebben, en dat hebben wij jonge moeders nu eenmaal niet nu...sterkte! Marsab: wat goed dat je een eitje hebt! it works!! ik geloof dat jij en darcy dus een zeer gezellige maand tegemoet gaan? (vette knipoog!) we duimen voor je! laat maar komen die zwemmertjes van je man! Go girl!! Noor: dankjewel voor je aanbod, hoofdorp is dichtbij, echt attent van je en lief! het ziekenhuis belde me nog vlak voor 5 uur dat Gwynnie daar woensdagmiddag al terecht kan, ze gaan dan wat tests doen? ik weet het eigenlijk niet, ik was te beduusd gisteren om te vragen wat ze nu eigenlijk met haar gaan doen daar? internet wordt ik gek van als ik daarop zoek, moet je niet doen denk ik, de engste ziektes komen voorbij! heb jij daar ervaring mee noor? weet jij wat ze gaan doen dan? darcy: super dta ik 2 kaarten van je krijg! ik had het er gisteren over met mijn man dta we dan naar de dierentuin kunnen als gezin! of met jullie natuurlijk! wat een werk heb jij toch, er gaat zoveel tijd in zitten! laat je niet gek maken ok? het is een drukke tijd voor je, die studie komt af, no matter what! je zit er nu helemaal in en je gaat gewoon met de stroom mee, je hbet een drukke tijd achter de rug, ook emotioneel met Ollie en you have to give yourself some credit girl! you are number one!! mobielfreak: wat een eng CB heb jij! pakken ze zomaar je kindje van je af omdta ze te mager is? freaky!! kijken of het beter gaat met het armpje van je meisje, hier komt zometeen de fysio weer langs voor gwyn, het si fijn als je het gevoel hebt dat je er zelf wat aan doen toch? dankjewel ook voor je lieve steun, ik denk precies zoals jij het nu zegt...er zijn zat kindjes die veel zieker zijn en die het niet zo goed hebben, dat houdt me grounded...toch denk ik al de hele tijd over wat ik allemala tijdens mijn zwangerschap van haar heb gedaan en gegeten en waar ik ben geweest. Ik was vorige maand in Nigeria, zit ik weer te denken of ik niet iets mee heb genomen onbewust, een gekke ziekte of insect of virus...totaal debiel, weet ik, maar ja, dat doe je nou eenmaal... miranda: hele erg bedankt ook voor je steun, jullie zijn echt lief, zeker omdta ik al een tijdje niet heb gepost omdat het thuis nu zo'n bende is met alles...je gaat toch weer anders de nieuwe dag in na je forumvriendinnetjes "gesproken"te hebben! ben jij ok? kom nog steeds weleens die foto tegen van ons bij de kabouterhut...wat was het leven toen simpel! Ik ga er nu vandoor, hondjes lopen, pap maken, jullie kennen het wel, hoef pas 25 ste te werken , dus nog even het huis hier schoonmaken en vboodschappen halen, pampers in de aanbieding bij de etos en hema heeft goede actie!!mooi weer vandaag, genieten meiden!!
@ Jennifer. Wat de andere meiden ook al schreven: Ga je zelf ajb niet de schuld geven!! Niemand kan er wat aan doen.. Jij wilt alleen het beste voor haar en je moet jezelf niet gek gaan maken met dit soort gedachten. Ik hoop zo dat ze er snel achterkomen wat er aan de hand is met jullie kleine meisje. Succes vanmiddag en laat weer even wat weten!!! Liefs Pris