@Mobielfreak: Jeetje is 5 dagen na mijn uitgerekende datum geboren. Maar hij is niet vanzelf gekomen, ik ben nl ingeleidt. Dit is alleen gebeurd, doordat mijn ouders naar Dubai kwamen en ik geen kraamhulp daar had, zij kwamen mij helpen. Dus vandaar dat ik niet langer heb gewacht en ben ingeleidt. Nu is het dus afwachten wanneer de kleine meid zich meldt. Heel eerlijk gezegd denk ik zelf dat ze ook later komt. Dus ik reken op eind juli. Vandaar dat ik dus twijfel. Goed dat je morgen terug gaat naar huis en dat jij en Dennis samen gaan praten. Want ja dit kan zo langer niet. En ik vind het echt schandalig dat je schoonouders op vakantie gaan, terwijl ze jullie niet betalen. Dit vind ik echt niet kunnen. Heel veel succes morgen. Liefs, Patries
Hi girlies Een uitgetelde Ollie ligt net in bed na een ochtendje kinderboerderij - en ik heb even tijd! @Jennifer: ik kende die uitspraken al, ja - maar ze blijven leuk Net als "faffing about"/ "feckin' around" - dat gelanterfanter waar ik zo goed in ben 8) @Noor: die mooie banner van jou blijf hier nog even eh... in de kast. Ik ben ongesteld geworden vanmorgen, maar dat verwachtte ik al. Zou eigenlijk top zijn als ik de komende ronde zwanger mag worden: met 32 weken met verlof ivm de kerstvakantie én nog 11 weken erna (zat in mijn agenda door de schoolvakanties te bladeren en dit viel meteen op!) @Patries: kunnen we iets later afspreken, zo rond 09:45 uur? Ik zorg dat ik alles klaar heb en het stoeltje er ook is (anders geen nood, zitten we achterin hoor!) W.b. verlof: ik zou 6 weken van tevoren stoppen, je krijgt het nog druk zat met 2 kindjes en die weken voor de bevalling kun je nog wat rust pakken..? Wie weet wat je na je verlof wilt gaan doen, blijven bij je baas of iets anders doen... Joyce, Miranda en Patries: tot morgen! De rest een fijne dag gewenst vandaag!
Miranda: Wat een heerlijk ventje is Matthew om te zien zeg, daar mag je met recht ook erg trots op zijn! En morgen zien we elkaar in het echt, JIPPIE!!!! Patries: Ik zou als ik jou was 6 weken van tevoren stoppen, heb ik ook gedaan en dat is me erg goed bevallen. Zeker omdat je nu ook Jamie hebt rondlopen en de laatste loodjes echt het zwaarst wegen. En stel dat de kleine meid wel 2 weekjes eerder komt, dan heb je maar 2 weken verlof ervoor gehad...Ga je trouwens thuis of in het ziekenhuis bevallen? Leuk je morgen in het echt te zien, JIPPIE!!!! Darcy: Balen van je ongi meid, maar de volgende ronde zou dus ook wel erg leuk zijn zo te lezen! Duim voor je meid en tot morgen, leuk jullie weer te zien!!! Doorslapen: Timo heeft vannacht weer van half 10 tot half 6 'sochtends doorgeslapen, dus volgens mij krijgt hij nu echt het nachtritme te pakken!!! Ben zo trots op hem en zeker omdat hij pas 8 weekjes oud is!!! All: Onze boot is gisteren weer het water in gegaan, dus zodra het mooi weer is gaan we natuurlijk lekker varen!!! Dave ging er vanochtend naar toe voor een check en om m goed vast te leggen, belt ie na een uurtje op dat hij richting ziekenhuis is. Hij heeft zich flink in zn vinger gesneden met een stanleymesje....Zitten nu 2 hechtingen in en hij heeft AB meegekregen. Hhmmmmm ..... en het is nog nieteens vrijdag de 13e! Fijne dag allemaal!!!
hoi allemaal, zit sinds woensdag in de ziektewet en heb gezegt dat ik dinsdag nadat ik de verloskundige heb gesproken (moet ik maandag heen) misschien wel weer wil proberen een paar uurtjes mee te draaien. aangepast werk hebben ze niet dus het is of doorwerken of stoppen en als het niet gaat dan ga ik de ziektewet in. verlof: ik wilde eerst 4 weken van te voren verlof pakken maar met mijn werk is dat geen doen. de klachten die ik nu al heb en dan toch doorwerken dat zit er niet in dus worden het 6 weken van te voren verlof. nog 2 weekjes dus kijk er zo naar uit en hoop dat ik dan redelijkuitgerust ben. het ziet er trouwens ook niet naar uit dat de kleine blijft zitten tot 40 weken dus dat eerder met verlof is alleen maar lekker. de kleine is al helemaa ingedaalt en ligt hier zelfs al vast . nog 60 dagen tot de uitgerekende datum . alicia is met 38 weken geboren maar zat toen al vanaf 16 weken thuis alicia is wel lief voor mama en gisteren is ze boven in bed met me tv gaan kijken, zijn we wat gaan stoeien en spelen en half 9 tv uit en ze viel zo langs me in slaap. ik volgens mijn nog eerder dan haar haha maar ze wete hoe de tv uit moet dus dat is geen probleem ze kan de kamer niet af dus het is babyproef. ik heb deze vrij dagen nog veel gedaan en kleine dingen zoals schilderijtjes opgehangen, wasjes gedraait en de geboorte kaartjes zijn ook geregeld. heb een super leuk gedichtje erin staan vanuit alicia geschreven en het is een simpel maar erg mooi kaartje onze zoon gaat Nando heten maar ssssstttt haha doorslapen, hier al 3 dagen van half 9 /9 uur tot half 8 geslapen. heerlijk
ff uit het hoofd. @ Miranda. Leuke foto's!! @ Lovewinnie. Wat een bijzondere naam. Ik heb hem nog nooit gehoord. Hoe kom je eraan?? Groot gelijk dat je je ziekgemeld hebt. Zeker als t echt niet meer gaat en er geen andere oplossing is. @ Patries Wat goed dat jullie t zo snel eigenlijk al een plekje kunnen geven. Nu dus aan t verbouwen. Hopelijk heeft Marc snel een andere baan!! Verlof:Anders ga je ertussen zitten en neem je er 5 Geen idee heeft allebei zijn voor- en tegens. Gaat Jamie dan wel nog naar t kdv / oma?? @ Darcy Leuk de kinderboerderij Logisch dat Ollie bekaf was!! Jammer van de Nu duimen voor volgende maand!! @ Joyce. Beterschap voor Dave!!! AU!! Wel lekker dat jullie boot al in t water ligt...is die van ons nog niet aan toe. Waar varen jullie altjd?? Met de vorige boot was t bij ons vooral Braassemermeer, ringvaart en westeindseplassen. T bedrijf in de veen ken ik niet. Al iets gehoord van je sollicitatie?? @ Mobielfreak. Succes met t gesprek. Hoop dat jullie eruit kunnen komen met elkaar en jouw schoonouders!!! Volgens mij valt er een hoop uit te praten en ik hoop voor jullie dat dat gaat lukken. Mi betekend dit dat jouw schoonouders heel snel iets anders moeten zoeken / vinden en jullie als gezinnetje weer door kunnen.Apart dat zij nu wel op vakantie gaan trouwens...... @ All. Hier een drukke week achter de rug, veel weg geweest met Tygo. Weekend lekker rustig aan doen. Hoop nog foto's te kunnen gaan maken in de bollenvelden maar ben bang dat er weinig tulpen meer staan Moederdag. Weten jullie al wat??? Hebben jullie al knutselwerkjes van t kdv voorbij zien komen? Ik heb echt geen idee maar geef er ook niet zoveel om.wij hebben vorig jaar afgesproken iets kleins te doen en dat t meer om de creativiteit ging dan om een groot cadeau....weet niet of dat bij Peter is blijven hangen haha. Tot later en sorry voor degene die ik ben vergeten. Liefs P
Dank je wel voor jullie reacties. @ Patries: ik wilde toen eerst 4 weken voor verlof nemen, maar ik kon echt gewoon niet meer opbrengen, het werd 6 weken ervoor. Maar ik had al 1,5 maand tevoren 50% in de ziektewet, zodat ik tot 12 uur ging werken en dan naar huis voor een tukkie doen. Het heeft mij echt goed geholpen waardoor ik heb volgehouden tot 6 weken voor verlof. En dan na de geboorte van Matthew had ik nog 1 maand vakantie erbij geplakt. Uiteindelijk ben ik 4,5 maanden thuisgebleven. OOk wel heerlijk gehad. Gezellig dat ik je morgen weer zie! @ Lovewinnie: Wat een leuke naam, zeg! Heel goed dat je ziekgemeld hebt!!! Doe er rustig aan, meid! @ Joyce: hartstikke leuk dat ik je morgen eindelijk voor het eerst ga ontmoeten Fijn dat Timo lekker doorslaapt! Ben benieuwd naar je kids! Oh gossie van Dave, beterschap! @ Darcy: Nu regent het in de zaanstreek, lekker dat Ollie 's morgens naar de kinderboerderij is gegaan! Ik duim voor je volgende ronde dat het gaat lukken, dan heb je heerlijk lange tijd vrij Enne tot morgen @ Mobielfreak: ik wens je succes met het gesprek morgen. Ik sluit me bij Patries aan dat het echt niet kunnen dat je schoonouders jullie niets betaald hebben terwijl ze wel op vakantie gaan. Het is zo oneerlijk en ego! @ Pris: hopelijk zijn de foto's in de bollenvelden mooi geworden ??? Je vraag over moederdag...Matthew heeft wel iets voor mij gemaakt voor de moederdag. Ik zie het pas op zondag. Alleen jammergenoeg gaat Jeroen op zondagochtend vroeg weg samen met de oudste neef van Matthew de hele dag weg naar Alkmaar ivm cursus smederij. Ik zit dan met Matthew thuis op moederdag Maar we vermaken ons wel. Een fijne avond allemaal!
@miranda: mooie foto's van matthew, wat lijkt hij al groot! en wat goed dat hij zo netjes wilde blijven zitten zeg. @patries: wat fijn dat jullie er zo nuchter naar kunnen kijken en nu lekker aan de klus voor de babykamer, gaat helemaal goed komen. Wat leuk een nieuwe auto,waar zijn jullie naar op zoek? Ik ga 6 week vantevoren met verlof, heb ik met Jesper ook gedaan en was er ook echt aan toe. Nu sowieso weer, want als ik idd een keizersnede krijg dan is dat met 39 weken ong, dan wil ik vantevoren wel lekker vrij zijn. Ik heb nog wel vakantiedagen over, dus misschien plak ik die wel aan verlof. @darcy: balen dat je ongesteld bent geworden, maar over 2 weekjes weer vol goede moed aan de slag. Zou een mooie ronde zijn gezien de vakantieperiode zeg! @joyce: hoe is het nu met je man? Wat fijn dat Timo zo goed slaapt zeg, echt wel super! @lovewinnie: aah, dus de naam is al bekend, leuk hoor! Denk dat het heel slim is om eerst tijdelijk in de zw te zitten. Is het anders niet mogelijk dat je bijvoorbeeld de helft van je uren gaat werken? Het lijkt me ook erg zwaar werk hoor. @pris: mijn man heeft van de week al een knutselwerkje meegekregen van het kdv voor moederdag, dus ben benieuwd haha. @mobielfreak: ik hoop dat jij en Dennis er morgen uit komen samen. Zo kan het ook niet langer he? Geen stijl van je schoonouders, wel op vakantie en niet betalen? Dat kan toch niet langer. Wel makkelijk voor ze zo, geen huishouden, geen huur... Hier vanmiddag onze pretecho gehad. Het was erg leuk om te zien. We hebben toch een 3d gehad en je zag het al heel duidelijk! De echoscopiste vroeg ons om nog niet te zeggen wat het was, zodat ze helemaal open er naar kon kijken en ook zij zei een meisje, dus we gaan nu definitief met de roze verf aan de gang. Heb er wel zin in hoor. @minimeeting: de dames die morgen meegaan met de minimeeting, veel plezier!!
Pris: drukke week gehad dus, nu lekker bijkomen! Miranda: wat een leuke foto's van Matthew!! Echt super!! Darcy: balen meid, maar vol goede moed naar de volgende ronde dan maar Ik duim dat het dan raak is! Patries: fijn dat je je er nu wat happier onder voelt en leuk, klussen aan de babykamer! Ik zou ook 6 weken vantevoren stoppen. Heb ik met Isa ook gedaan (ik werk als verpleegkundige en toen ging het ook gewoon niet meer) Met de jongens ben ik met 31 weken gestopt, toen was ik echt helemaal op. Met wat rust voelde ik me gewoon opknappen. Maar anders kijk je gewoon even hoe je je voelt over een paar weekjes. en beslis je dan. Suus: wat leuk een pretecho en nu dus definitief PINK PINK PINK Lovewinnie: geod dat je even gas terug hebt genomen. Goed op jezelf passen hoor!! Mobielfreak: nou dat zal een pittig gesprek worden. Ik vind het echt niet kunnen dat je schoonouders gewoon op vakantie gaan terwijl ze op jullie zak teren. Laat ze dan lekker in een bungalow gaan zitten totdat ze iets anders gevonden hebben! Zijn ze daar trouwens mee bezig? Met het zoeken naar iets anders? Ik zou echt een pro-actieve houding verwachten ten aanzien daarvan en ook ten aanzien van het huishouden. Wat een self-centered mensen zeg! Veel plezier op de mini-meeting meiden!! Ben benieuwd hoe het zal zijn!! Ik mag morgen en zondag weer aan de bak. Druk druk in het ziekenhuis, want we zijn aan het overstappen op een nieuw elektronisch dossier. Zijn het eerste zkh in NL wat hierop over gaat, dus wij mogen ook de kinderziektes eruit vissen. Nuja, het is een kwestie van wennen zullen we maar zeggen Fijn weekend!!
@noor: werk ze! En maar hopen dat de invoering een beetje goed verloopt. Nog een vraagje. Iemand gaf mij laatst de tip om Jesper gewoon naar het kdv te laten gaan als ik zwangerschapsverlof heb, om 2 redenen: -dan blijft hij in zijn gewone ritme -heb ik even de tijd om uit te rusten en rustig te wennen met de kleine. Hoe zouden jullie dit doen? Ik vind het op zich wel een goed idee, maar denk dat ik me ook wel schuldig voel als ik thuis ben en Jesper op het kdv is, ook al heeft hij het er wel naar zijn zijn. Ik ga hem sowieso de eerste 2/3 weken van mijn verlof thuis houden, dan gaan we lekker vakantie vieren met zijn drietjes. HIj gaat nu 3 dagen, misschien in die periode erna anders 2 dagen, zodat hij het niet ontwend raakt?
Miranda/Patries/Darcy; Vinden jullie het erg als ik waarschijnlijk morgen Dave ook meeneem naar de minimeeting? Normaal had hij morgen moeten werken, maar hij zit natuurlijk nu met zn vinger en ik vind een extra handje wel erg lekker met 2 kids... Ik hoor het wel! Tot morgen!!! heb er zin in!
@Joyce: Tuurlijk kan je Dave meenemen. Kan me voorstellen dat het voor jou handiger is. Enige is wel of Dave het aan kan met al die kwebbelende dames en hun kindjes. hihi Tot morgen! @Noor: Werkze van het weekend! En succes met het nieuwe programma. @Suus: ik heb eigenlijk een beetje het zelfde gevoel. Maar andere kant ben ik ook bang dat Jamie dan went aan alleen maar thuis zijn bij mama en niet meer naar de gastouder willen. Afgelopen maandag heeft hij zelfs na 1 week bij mama thuis zijn gehuild bij de oppas, hij hing helemaal om mijn been heen. Dus ik ga hem zeker wel blijven brengen. Waarschijnlijk breng ik hem 's ochtends wat later en haal ik hem weer iets eerder op. Daarnaast heeft gastouder zelf 4 weken vakantie in de periode dat ik ben uitgerekend, dus dan is hij lekker thuis als de baby net geboren is. @verlof: ik zit er steeds meer aan te denken om toch 6 weken van te voren te stoppen, dan hoef ik nog maar 3 weken te werken, alleen het idee al. Erg hé? Ik kijk er ook echt wel naar uit. Daarnaast is deze week me erg tegen gevallen, 4 dagen werken. Ik heb vanmiddag heb giga pijn in mijn buik gehad, ik kon niet meer recht staan. Heerlijk die harde buiken. Dus toch misschien iets eerder rustig aan gaan doen. Daarnaast baal ik wel dat ik geen vakantiedagen heb die ik evt na mijn verlof extra kan aanplakken, dat was eigenlijk wel heerlijk geweest. Maar ja ik werk nog via het uitzendbureau en aangezien ze bij mijn werk veel vakantie hebben of dan weer eens een atv dag, precies op de dag dat ik werk, gaan mijn vakantiedagen er heel snel doorheen. Ach we zullen zien. @Miranda, Darcy en Joyce: Tot morgen meiden, ik hem er zin in! Liefs, Patries Liefs, Patries
Hoi allemaal Nu ligt Matthew uitgeteld te slapen op de bank al een uurtje. Hij sliep in de auto, en ik heb hem daarna op de bank neergelegd met zijn jasje en schoenen aan... gelukkig is hier in de woonkamer lekker koel. Dat maakt op zich niet veel uit, hoor. Intussen heb ik totaal 65 foto's gemaakt op de Balorig. Haha... Ik plaats alvast 2 foto's hier. Achter is Dave, te herkennen aan vinger-verband , Kyra, Jamie, Matthew, Ollie en z'n mammie Darcy. 4 trotse moeders op een rij (4 keer op een rij ): Joyce, Patries, Miranda en Darcy (kleintjes: Ollie en Kyra).
Hi meiden Log ik in, is Miranda mij al voor Het was heel gezellig vanmorgen en wat hielden onze ukkies het lang vol, hè? Ollie slaapt net 3 kwartier, hij was áfgedraaid 8)
Ik heb alles gelezen en hoop dat iedereen een goed weekend heeft (ook Noor, al moet je dan werken!) De mini-meeting was een succes, de ballenbak ook. Ik had nog nooit in zo'n ding gelegen, nu dus effe lekker wél Ga zo foto's transporteren naar de pc. Fijne dag allemaal!
Nu is Matthew wakker en zit op mn schoot, Darcy. @ vraagje aan Darcy, Patries en Joyce: vinden jullie het goed als ik de foto's op cd ga branden en naar jullie ga opsturen. Dan kunnen jullie altijd leuke foto's uitkiezen en online bestellen of zo. Via de mails zijn de foto's vaak slechter kwaliteit, dat is wel jammer. Wat denken jullie ervan?
@Miran: da's prima, maar wat je nog makkelijker kunt doen is de foto's mailen en als er een paar bij zitten die afgedrukt moeten worden, dan heb jij de grote bestanden nog. Scheelt werk
Darcy, toch ongie geworden, dan gaan we voor mei, februari kindjes zijn erg leuk weet ik uit ervaring! En naar de kinderboerderij, zo jammer dat er hier geen in de buurt is, lijkt me zo ontzettend leuk om naar toe te gaan. Ollie zal al die beesten wel superleuk gevonden hebben. BIj het kdv van SArah hebben ze een dierenwei met konijntjes, kippen, geitjes. Hadden ze laatst een geitje naar binnen gelaten, Sarah heeft wel 20 minuten om de nek van dat beest gehangen, haha, je rook het nog toen ze thuis was.. Miranda, erg mooie foto's. Mooi mannetje ook en wat kijkt hij wijs. Leuk dat ze foto's hebben gemaakt, doen ze dat jaarlijks? Mobielfreak, hoe is het gesprek verlopen? Het is wel echt tijd voor actie, dit is niks zo. Oh meid wat zul je je schoonouders beu zijn en het huis uit willen schoppen. Ik hoop dat jullie tot een goede oplossing komen. Hoe was het bij je vriendin, een beetje op adem kunnen komen? Patries, kun je geen 4 weken aanvragen en tegen die tijd kijken hoe het gaat, je kunt dan volgens mij alsnog aangeven als je 6 weken van tevoren met verlof wilt. Alleen van 6 naar 4 weken gaat niet. De minimeeting is erg geslaagd lees ik. Ziet er ook leuk uit. Leuke foto's. Ik ga weer even nuttig huishoudelijk werk doen, ahum, geen zin maar dat heb ik nooit.. Ik heb nog steeds keelpijn maar ik kan nu tenminste weer een beetje slikken, maar goed ook want we hebben vanavond een bbq. Iemand vroeg hoe het met de nachten gaat, nog steeds onrustig al zitten er steeds meer goede nachten tussen. Ik moet wel zeggen dat Sarah nu ineens 4 boventandjes krijgt dus dat werkt ook niet echt mee.. Ze heeft er volgnes mij best last van, wil niet veel eten, kauwt de hele dag door op dingen en loopt veel met haar speen in de mond. Nromaal kan ze best zonder.
Hé meiden!!! Wat was de mini-meeting leuk zeg!!! We hebben er echt van genoten en wat een geweldige kids zijn de septemberkindjes Ik vond het ook erg leuk jullie weer te zien en nu heb ik ook een gezicht bij Patries en Miranda Dave vond het ook hartstikke leuk met alle mama's, hij is gelukkig wel wat gewend, hahaha. Kyra sliep in de auto al heel snel, maar eenmaal thuis wilde ze niet meer slapen. Heb haar wel in bed gelegd, maar mevrouw lag alleen maar te kletsen, haha. Na 3 kwartier vond ze het genoeg en heb ik haar er maar uitgehaald Miranda: Ik denk dat wat Darcy zegt idd het handigst is. De foto's mailen en als wij leuke foto's zien die we wilen afdrukken jou dit dan ff laten weten. Scheelt jou echt een hoop werk Patries: Moet het toch nog ff een keer zeggen dat ik je een onwijs mooi buikje vindt hebben Fijne avond allemaal! Oh ja, áan alle mama's!!! GENIET ZE MORGEN ALLEMAAL VAN ONZE 2E MOEDERDAG
Goedemorgen mama's en fijne moederdag! Nu zit ik alleen met Matthew thuis vandaag, terwijl Jeroen met zijn oudste neef naar Alkmaar gaat en komt vanavond thuis. Matthew was vannacht rond half 4 wakker, ook al lag hij rond half 9 's avonds in bed en heeft gisteren een uurtje geslapen. Zit er soms nog reserve energie over in zijn lijf van gisteren op de Ballorig??? Zo was Matthew tot half 6 half wakker gebleven met gedraai en gezit..pfff....uiteindelijk viel hij in slaap en ik ook.....tot half tien vanmorgen (alleen heeft jeroen me ff wakker gemaakt want ik kreeg van hem een staatslot en pandora-bedeltje met hartje op voor moederdag, zo lief, en daarna ging hij weg). Helaas geen ontbijt op mijn bed...maar ik vind het heerlijk dat Matthew uitslaapt met mij, dat maakt me dag goed. Ik kreeg van Matthew: een geschilderde kaart en thee-houder met zijn kunstverf erop, zo leuk en lief! Met theezakje en cocholade reepje. Lief! (leuk bedacht van het kdv). @ Joyce: mag ik je e-mailadres hebben zodat ik de foto's naar je kan mailen en hoor je wel welke foto's je het leuk vindt. Fijn dat Dave het erg leuk vond! Eindelijk ontmoet ik je na 1,5 jaar op het forum! @ Darcy en Patries: binnen een kwartier hebben jullie mijn mails met de foto's.
Goeiemorgen mama's en iedereen een fijne 2e Moederdag! Hier ook een werkende man, maar: er stond een heerlijke fles Sancerre beneden met een superlief briefje én op Ollie's commode stonden bonbons met een lief briefje, waarbij Ollie "xxx-jes van Ollie" heeft geschreven (met hulp van papa ) Mama is verwend Het huis is schoon, Ollie is vrolijk en de zon schijnt. We gaan straks maar es naar de kinderboerderij, even lekker aan de wandel. Hebben jullie een leuke ochtend, meiden?