September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Hee meiden,

Zo te lezen zijn we allemaal verwend. Jesper heeft voor het eerst sinds tijden tot 7 uur geslapen, dat vond ik al heerlijk. Toen lekker een ontbijtje op bed met verse aardbeitjes en kreeg ik van Jesper een tegeltje voor aan de muur met zijn handafdrukje en van mijn man een nieuw boek van mijn favoriete schrijfster + een '' bon' om een dagje lekker te lezen. Dan zorgt hij dat ik een dagje niks hoef te doen en lekker kan lezen. ( was de laatste tijd vaak aan het klagen dat ik nooit eens tijd had om lekker te lezen). Maar dat ga ik eens doen met wat minder weer, vanmiddag lekker naar de speeltuin/kinderboerderij en daarna lekker uit eten met zijn drietjes.

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Suus: da's een heerlijke bon :D Kopje thee erbij, chocolade... lekker een boek lezen met je voeten op de bank!

@Miranda en Patries: ik heb jullie zojuist de foto's van gisteren gemaild.
    Miran, die van jou zijn leuk :)

@Joyce: wil jij mij even je e-mailadres PB'en? Krijg jij ook de foto's!

Nou, Ollie wakker, óp naar de kinderboerderij :D

3. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Darcy: dank voor je foto's en ik heb je nog daarna terug gemaild voor ene foto ;)
    Veel plezier op de kinderboerderij, en ik ga zo dadelijk Matthew wakker maken. Wel heb ik heerlijk in mijn tuin aan het lezen met het zonnetje bij...hmmmm.....!

@ Suus: wat leuk dat je heerlijk verwend bent door Jesper en je man!!!

@ Darcy: Echt heel lief van je mannetje dat hij je ook verwend is met moederdag.

Ik ben benieuwd naar de andere moeders of ze ook heerlijk verwend zijn op moederdag.

@ mobielfreak: hoe is het nu verder met je? En was het gesprek goed gegaan?

4. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Lieve meiden,

Helaas is mijn vader, na een lange, zware strijd, afgelopen vrijdag overleden.

Ik wilde jullie dit toch even laten weten.

Simke

5. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Lieve Simke
    Mijn liefdevolle deelneming.
    Meid, wat is het toch nog snel gegaan!! Wat verdrietig dat het zo'n zware strijd is geweest.
    Ik wens je heel veel sterkte en kracht deze periode.
    Ik hoop dat het een mooie uitvaart zal zijn, met een zonnetje.
    Ontzettend veel sterkte en liefs
    Noor

6. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Lieve Simke

Mijn oprechte deelneming... ik had niet verwacht dat het zo snel is gegaan.
    Ik hoop dat je een mooie afscheid van je vader hebt genomen. IK heb hier even geen woorden meer...
    Heel veel sterkte in voor jou moeilijke tijd...

Knufs, Miranda XXX

7. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Simke: Gecondoleerd :(

Ik ben weer thuis, gisteren zijn Dennis en ik zonder de kinderen naar Hoek van Holland gereden en hebben daar de zon in de zee zien zakken, zo romantisch, alleen was het gesprek minder romantisch..
    Komt er eigenlijk op neer, dat ik Dennis wel gemist heb de afgelopen dagen, maar niet zoals ik hem zou moeten missen :(
    Ik heb mijn frustraties ge-uit richting hem, dat ik de afgelopen dagen me niet anders heb gevoeld dan als ik thuis zou zijn, kortom: het alleen er voor staan met alles, kinderen huishouden etc.. Heb hem ook gezegd, dat ik nu in ieder geval zeker weet, dat als we besluiten om niet verder te gaan samen, dat ik me prima kan redden alleen met 2 kinderen, en daar is hij toch wel van geschrokken geloof ik..
    Het is wel gelijk merkbaar, ik kan Lisa nu makkelijker bij hem neerleggen voor een fles, waar hij anders "geen tijd" had, omdat hij druk met zijn spel was. Ben alleen benieuwd of hij dit vol gaat houden, of dat het binnen de kortste keren weer hetzelfde zal zijn als voorheen..
    Kwam er ook op neer, dat we nog weinig voor elkaar over hebben, en dat klopt ook wel, doordat hij eigenlijk nooit 'geen tijd' heeft zeg maar heb ik vaak zoiets van: bekijk het maar, dit of dat doe ik dus ook niet voor je!
    Al met al heeft onze relatie gewoon een enorme deuk opgelopen, waarbij ik er zelf nog niet uit ben, of het wel zin heeft om verder te gaan met elkaar.. Er zal een hoop moeten veranderen in ieder geval!
    Verder heeft hij nog geen gesprek gehad met zijn ouders wbt de financiën etc. Dus daar ben ik ook niet bepaald blij mee, ik weet dat ik dat gesprek niet aan moet gaan, want dan breekt er wederom oorlog uit denk ik.
    Tussen mij en me s-moeder is het ook nog niet uitgepraat, maar we doen verder wel normaal tegen elkaar, zijn zelfs met z'n 2en en de 3 kids naar de dierentuin geweest vandaag..
    Had voor mezelf en voor me s-moeder hand en voetafdrukken in verf gemaakt van Tim en Lisa, daar stond ze wel even van te kijken, dat had ze namelijk niet verwacht..
    Me s-moeder was dus de stad in geweest om moederdag cadeau's te kopen voor mij namens de kinderen, heb douchegel, een mok met I love mama, een choco-hart van Milka en kaarsjes gekregen. Dus toch wel verwend ;)
    Het heeft nu gewoon heel veel tijd nodig, als we samen verder willen, maar daar kunnen we pas echt aan werken denk ik, als me s-ouders de deur uit zijn hier...

8. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Lieve Simke,

Mijn oprechte deelneming met het overlijden van je vader.
    Jeetje meid het is uiteindelijk heel snel gegaan allemaal. Ik hoop dat jullie ondanks dat het heel moeilijk is afscheid van hem hebben kunnen nemen.
    Heel veel sterkte en veel kracht naar jullie gezinnetje en familie.

Lieve Simke wij denken aan je.

Veel liefs, Patries

9. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Mobielfreak: wat een situatie meid. Fijn dat jullie wel gesproken hebben met elkaar, zodat je in ieder geval van elkaar weet hoe en wat. Ik hoop dat jullie er uit gaan komen samen. Als je maar wel aan jezelf en de kids denkt, want dat is het allerbelangrijkste.
    Zo te horen nog wel een leuke moederdag gehad.

@Suus: Wat een lief cadeau heb je van je man gehad, dat zijn juist de kleine dingen die het hem doen. Laat je even weten wanneer je je bon gaan innen? Dank kunnen we je heel veel leesplezier wensen. Leuk dat Jesper iets op het kdv heeft gemaakt.
    En nog meer roze geshopt??

@Darcy: jij ook al zo verwendt door je man en mannetje. Heerlijk hoor. En hoe was het op de kinderboerderij? Leuke foto's van Ballorig. Wat heb je er veel van Jamie gehad. Super zeg. Ik zal je straks nog ff snel een mailtje sturen met Tom zijn gegevens. Alvast bedankt daarvoor. Erg leuk om je gister gezien te hebben, moeten we eigenlijk vaker doen. Je weet nu ook waar ik woon. hihi

@Miranda: en nog zo'n moeder die verwendt is, heerlijk hoor. En je raadt het al, ik heb je mail met foto's weer niet ontvangen. Ik snap er helemaal niks van. Ik zal je straks even een email sturen van mijn andere mailadres, misschien dat je het van daaruit nog een keer wilt proberen. Erg gezellig om je gister weer even gezien te hebben.

@Joyce: Super leuk meid om je nu eindelijk ontmoet te hebben. En wat een heerlijke kids heb je. Kyra zo heerlijk vrolijk en Timo, tja die is gewoon een schatje. Fijn dat Dave het ook naar zijn zin heeft gehad, maar dat had ik al in de gaten. Iedere man vindt het toch heerlijk om met z'n kind te spelen, vooral in de ballenbak hihi (maar Miranda en Darcy kunnen daar ook wat van hihi) Jij ook een leuke moederdag gehad?

@Noor: hoe is je weekendje werken verlopen? Viel het mee met het nieuwe programma?

@Anoek: tja misschien niet zo gek dat Sarah nu wat minder slaapt als haar boventanden ineens doorkomen. Daar kunnen ze aardig wat last van hebben. Ik hoop dat het snel beter wordt. En hoe voel jij je nu?

En toen wist ik het niet meer.....

Gister dus naar Ballorig geweest met de andere 3 meiden en kids. Nou de kids hebben genoten. Jamie lag samen met Ollie al in de auto te slapen en thuis hebben we hem zo kunne overhevelen naar zijn bedje en meneer heeft nog ruim 2 uur door getukt. Hoe bedoel je moe??
    Vandaag dus moederdag, Jamie had een puzzeltje voor mij waar hij een mooie tekening op had gemaakt. Daarnaast had Marc een kaart voor de super lieve mama namens hem, Jamie en de baby gekocht. Daarna waren Jamie en Marc samen naar het park gegaan, kon ik even heerlijk rustig aan doen, wat in huis rommelen. En thuis gekomen had Jamie bloemetjes voor me geplukt en die kwam hij heel lief bij me brengen, voor mammie zei hij. heerlijk gewoon. Dus kleine lieve cadeautjes, precies goed!
    Vanmiddag bij Marc zijn ouders op visite geweest, maar dat viel me tegen. Ze hadden zijn zusje ook uitgenodigd die nu 18 weken zwanger is en ja hoor het draaide natuurlijk alleen maar om haar. Wat ze allemaal had gekocht, hoeveel ze was aangekomen, wanneer de echo, hoe ze zich voelt, iedereen vindt het zo leuk voor haar, etc etc etc
    Tja daar zit je dan met je grote dikke buik, waar ik ook heel trots op ben, valt dan toch weer een beetje tegen als er niets aan jou wordt gevraagd. Dus ik heb er de balen van en zit nu een zak pinda m&m's naar binnen te werken. Hier dus hevige frustraties. Nog een half zakje en dan zijn die ook weer weg. bleh Heerlijk die hormonen.

Zo ik ga nog ff wat mailtjes doen en dan naar bedje, morgen weer werken.

Meiden fijne avond.

Liefs, Patries

10. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Sinke!!!

Jeetje meid, hij was natuurlijk al een tijdje ziek maar voor mijn gevoel is het nu toch wel even heel snel gegaan. Gecondoleerd!!!! Ik wil je veel kracht en sterkte wensen deze week en uiteraard ook voor de periode die komen gaat.

Liefs Pris

11. Pris

Pris Fanatiek lid

Hai meiden,

Ik heb een super leuke dag gehad :D

Morgen moet ik werken en zal ik ff meer schrijven en uiteraard reageren, zometeen naar bed.

Foto van vanmorgen:

Helaas is Tygo gisteren plat op zijn gezicht gevallen....resultaat zie je wel op de foto. Arm kereltje. Was alleen geen optie om een weekje later te gaan omdat er dan echt geen tulpen meer staan. We willen dit elk jaar doen (vorig jaar ook al gedaan) dus dit jaar met ''schade'' hihi

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    @simke: gecondoleerd! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wil je wel heel veel sterkte wensen de komende tijd. Wat is het nog snel gegaan zeg.

13. Pris

Pris Fanatiek lid

Goedemorgen!!!!

@ Suus. Gelukkig weer een goede echo en nu idd aan de slag met roze verf!!
    Ik zal Jesper gewoon naar t kdv brengen. Idd om hem in zijn ritme te houden en jij hebt dan wel wat rust en tijd voor jezelf. Later brengen en halen moet geen probleem zijn dan volgens mij.
    Wat een leuk cadeau!!! Leuk gehad met z’n 3-tjes gisterenmiddag??

@ Noor. Beetje gelukt met werken??
    Nog wel een beetje verwend door je kindjes??

@ Patries. Weet je al wat je doet?? 4 of 6 weken??
    Ga je toch lekker voor 6 als je gevoel dat aangeeft!!! Werkse!!!
    Leuk toch juist dat hele kleine en lieve!!! Ik kan me zo goed voorstellen hoe jij je hebt gevoeld gisterenmiddag en dat is gewoon echt niet leuk…..ik heb dit zelf een paar jaar meegemaakt en merk dit nog steeds dagelijks. Ik heb het nooit hier geplaatst bij de sept mama’s maar wel een keer in een topic in de lounge…. Ik weet dus dat t echt niet leuk is om genegeerd enz. te worden. Knuffel voor jou!!!!

@ Miranda Leuke mini meeting foto’s . Zo te zien had Dave t ook wel naar zijn zin!!
    Matthew was wel vroeg zeg!!! Maar heeft je daarna wel heeeeeeeeeeeeerlijk uit laten slapen. Ook een mooi moederdagcadeau!!! Heb je t leuk gehad gisteren. Beetje vermaakt met z'n 2-tjes??

@ Anoek. Jeetje 4 tandjes…is wel veel in 1 keer. Gaat t een beetje??
    Kan je Sarah niet een ker een weekend / nachtje bij opa/ oma brengen

@ Darcy. Wat leuk gedaan van Ollie / je man!!!
    Heb je t leuk gehad op de kinderboerderij?? Je man nog een beetje op tijd thuis??

@ Mobielfreak Goed dat jullie hebben gesproken.Ik hoop dat er iets goeds uitkomt! Ik zou het trouwens niet op kunnen brengen om voor mijn schoonmoeder zulke leuke dingen te maken / doen als ik zelf zo behandeld wordt. Jammer dat Dennis nog niet met zijn ouders heeft gesproken! Lijkt mij een van de belangrijkste oorzaken.
    Succes!!!

@ Simke. Gaat t een beetje?? Wanneer is de uitvaart??

@ All. Hier een hele leuke dag gehad gisteren. Tygo kwam gisterenochtend met in zijn ene hand een mini bosje bloemen en in de andere hand een cadeau de slaapkamer binnen rennen en riep alleen maar mama mama mama. Gaf ook echt t bosje bloemen eerst en ik kreeg er een hele dikke kus bij (zo’een met zo’n lekkere snottebel hahahahahahaha) Cadeautje was een boek. Na een lekker ontbijt en een bad zijn we naar Lisse greden en hebben de foto’s gemaakt. Er zitten hele leuke bij (ondanks kapotte lip) en zal kijken of ik er een paar nog kan plaatsen vandaag.
    Daarna naar mijn moeder / vader gereden en Tygo is daar naar bed gegaan. Wij hebben lekker in de tuin gezeten en genoten van t zonnetje.
    Daarna lekker de bbq aan. Jammie!!!!!!!!!

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Patries: nou daar zou ik ook heftig van geirriteerd raken. Lekker laten waaien hoor, het gaat toch om jullie gezinnetje, dat is het belangrijkste! Hoop dat je je na de chocolade-overdosis wat beter voelde! KUS!

@Pris: wat een geweldige foto! We want more!! Leuk idee om het ieder jaar te doen! En later is het alleen maar leuk, die kapotte lip ;)
    Dan heb je 18jaar foto's naast elkaar liggen en zeggen jullie: weet je nog, dat jaar dat hij zó op zijn gezicht was gevallen?!';)

@Mobielfreak: goed dat jullie iig goed gesproken hebben met elkaar. Schijnbaar voelt je schoonmoeder ook wel dat ze iets niet helemaal goed heeft aangepakt, maar als het niet uitgesproken wordt heeft het uiteindelijk denk ik toch niet het gewenste effect.
    Sterkte met alles.

Hier dus gewerkt, ging verder prima, vanaf vandaag is het echt 100% EPIC ipv het oude digitale dossier, spannend. Kreeg mooie kadootjes van de kinderen: Isa had op school een spiegel gemaakt in een beschilderd lijstje. De jongens hadden een keycord beschilderd, heel schattig ;)
    Nu Isa wwer naar school (die had nog de hele week vakantie vorige week) en everything back to normal ;)

15. Pris

Pris Fanatiek lid

Dank u!!
    Ben aan t werk nu maar ms dat Peter zometeen nog wat doormaild! Zal proberen vanavond te plaatsen, maar ook de kapster komt.
    Dat zeiden wij ook al tegen elkaar van die lip.................
    :)

16. Pris

Pris Fanatiek lid

Ook weer leuke cadeaus!! Gelukkig is t goed gegaan op t werk.

Denk dat dat systeem veel voordelen heeft, toch heb ik zoiets van ''iedereen kan nu lekker kijken wat wij hebben'' :rolleyes:
    Had Isa weer zin om naar school te gaan??

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Lieve Simke,

ik wil je vanaf deze plek veel kracht wensen voor de komende tijd en je condoleren met het vreselijke verlies. Meid, wat moeten dit zware tijden voor jullie zijn...

Weet dat we aan jou, aan jullie denken en er hier zijn voor je als je graag wat kwijt wilt.

Een dikke knuffel.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    @darcy: oh, ik heb er nu al zin. Lekker een kopje thee, chocolade met nootjes en languit op de bank een boek lezen. Geweldig. Toen ik met zwangerschapsverlof was van Jesper deed ik dit bijna heel de dag. (op het schoonmaken na)

@patries: wat lief van die bloemetjes!! Echt te schattig. Ik kan me voorstellen dat je baalt dat alle aandacht naar marc zijn zusje gaat, jullie kindje is toch zeker net zo belangrijk en jij ook?

@pris: heel mooie foto zeg!! En jammer van zijn lipje, maar idd dan weet je het later nog goed. Wat zielig dat hij zo hard gevallen was. En ook al zo verwend met moederdag!

Hier verder ook een geweldige dag gehad gisteren. Jesper heeft zich goed vermaakt in de kinderboerderij/speeltuin en daarna zijn we nog lekker uit eten geweest. Zo’n leuke dag hebben we in tijden niet gehad.

@patries: nee, geen roze meer gekocht haha. Is nog wel in de planning, maar nog geen tijd voor gehad. Wil over 2 weken met het kamertje gaan beginnen. Wilde het eigenlijk met 28 weken afhebben, maar ben bang dat dat niet gaat lukken.

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Pris.
    Dit elektronisch dossier is nog niet het veel besproken (landelijke)EPD, al zal daar op termijn natuurlijk wel een aansluiting op komen. Echt bang dat iedereen je gegevens in kan zien tegen die tijd hoef je niet te zijn hoor. Naast extreme beveiliging, heeft iedereen in de medische sector ook maar een beperkte autorisatie zeg maar.
    Wat wij nu hebben is een groot elektronisch dossier, waar álles in staat.
    Voorheen hadden we een elektronisch dossier waarbij de artsen en vpk in feite nog steeds hun eigen dossier hadden, net zoals vroeger op papier.
    Nu is het 1 dossier. Iedereen ziet ALTIJD de belangrijke dingen, zoals medicijngebruik, allergieen, behandelcodes etc. De verschillende disciplines hebben hun eigen autorisaties (VPK arts fysio ergo logo psych etc etc) Maar het papierwerk is echt grotendeels verleden tijd. geen briefjes meer met aangekruiste vakjes voor het lab, de rontgen, verwijzingen. Geen medicijnen meer aftekenen in een map, maar in de computer etc etc. Het is een enorm geavanceerd en uitgebreid systeem, komt uit Amerika, en wij zijn als eerste zkh in NL hierop over (eerste zkh in Europa zelfs!) meerderen volgen ;)
    Vandaag, met de "go-live" staan ontzettend veel mensen klaar. Zelfs Epic-USA is paraat. Wel gaaf hoor, het is een enorm proces!!
    Zo dat was het saaie gedeelte whahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    Ben benieuwd naar de andere foto's, komt wel.
    Lekker aan het werk??

Isa was er wel weer aan toe om terug naar school te gaan. Was wel een beetje onwennig, maar ze begon zich te vervelen de laatste dagen hihi.

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Lieve Simke

Gecondoleerd met dit enorme verlies. Wat is het snel gegaan, jee.
    Heel veel sterkte en kracht toegewenst in de komende moeilijke tijd.
    We zijn er voor je/jullie

x Anette

Deel Deze Pagina