@Anoek: omelet met broccoli, of aardappelpuree maken met daar doorheen groenten? Risotto met groenten... of een stukje ovenschotel met gehakt en prei... Dat spelen en lachen 's nachts maken we hier ook heel soms mee Gisterochtend lag Ollie te babbelen in bed - ik ging kijken om het hoekje, zat ie rechtop en zeer opgewekt tegen zijn tutjes/popjes te praten Om en om kregen ze zijn volledige aandacht @Miranda: dág Bokketochie We komen er elke keer, lente en herfst, achter dat de Bokkentocht gefietst wordt. Deze herfst misschien dan maar van kroeg naar kroeg het herfstbokje proeven (óf ik moet zwanger zijn, hè ) @weer: hier begint een waterig zonnetje te schijnen... zou het dan toch...?
haihai allemaal! Wat is het rustig hier!! Allemaal een leuk weekend gehad?? Wij zijn gisterenmiddag naar een overdekt speelparadijs geweest hier in de buurt. De kids gingen helemaal los in de ballenbakken, springkussens, glijbanen etc. Heerlijk! Lekker afgepeigerd via bad het bed in. Hebben als roosjes geslapen! Isa weer naar school, kids op bed, de vloer gedweild en gelukkig gisteren al een hele berg strijk weggewerkt dus moeders kan even lekker zitten. Hoe is het met iedereen?? Liefs Noor oja, Anouk, ik zal eens even kijken
rundergehakt, 500 gram 1 ui 1 teen knoflook 1 aubergine blikje blokjes tomaat wat gemendge kruiden 2dl boillion (zoutloos, of wat meer aangelengd) Gehakt rullen, dan de ui, knof, blokjes aubergine erbij, tomaten, boullion erbij doen en de kruiden. lekker laten sudderen. Kun je pasta of rijst bijkoken. Kun je prima invriezen! (met of zonder pasta/rijst, je kunt ook alleen de saus invriezen en de rest er vers bijkoken iedere keer)
2 bosuitjes 1 wortel 1/2 prei half blikje stukjes tomaat 3dl bouillion uitjes, wortel, prei in olie bakken zot de wortle en ui zacht zijn tomaten en bouillion toevoegen, 20 min laten sudderen 100 gram pasta (kleine) erbij doen eetlepel geraspte kaas erdoor en pureren en je hebt een heerlijke minestronesoep
100 gr pasta 200gr broccoli 2 dl melk (of evt soyamelk, dat gebruik ik voor de jongens) ca 20 gram bloem peper geraspte kaas 200 gr gekookte zalm pasta koken broccoli koken of stomen boven de pasta (net beetgaar) in een pannetje de (flessen)melk , bloem en boter (ca 20 gram) met een garde tot een sausje koken, beetje peper erover en ca 50 gram geraspte kaas toevoegen. pasta, zalm en broccoli erbij doen. in een ovenschaal, nog ca 25 min op 180 graden met nog ca 50gr geraspte kaas erover. (dit kun je ook invriezen!)
hoop dat je hier wat aan hebt. er is trouwens ook een enorm leuke website met heeeeeel veel recepten, die kun je uit mijn hoofd, per ingredient opzoeken. Wil je bijv iets met aubergine, dan kies je de a en zoek je verder. www.keukenkikker.nl heb er al een tijd niet op gekeken, dus weet niet hoe het er nu uitziet, maar kan me niet voorstellen dat ie niet meer bestaat.
hoi mama's daar ben ik ook weer een keer. net zoals de babysite wordt deze site ook helemaal verwaarloosd door mijn en zit er even gewoon doorheen. ik werk wel weer sinds vorige week en het ging vrij goed tot vandaag. ik heb zoveel pijn in me onderbuik bahbah. morgen dus maar weer een dag vrij gevragen wat gelukkig geen probleem was vanwegen een lieve collegas die der vrij dag opofferd voor me en dan woensdag en vrijdag nog werken. dan had ik eigenlijk verlof maar ze hebben me onderhand gesmeekt of ik niet 1 week langer kon werken en ja ze weten dat ik moeilijk nee kan zeggen en dus werk ik volgende week ook nog. wel onder voorwaarde dat als het niet gaat ik gewoon naar huis ga en ze konden niks anders dan daarmee akkoord gaan. volgende week is dus me laatste week, nou ja 1 juni is me laatste werkdag en ben er zo aan toe. sorry hoor voor het klaagverhaal maar het zit me allemaal niet mee. ik zit er doorheen, alicia slaapt bijna niet meer smiddags wat me echt veel energie kost, de kleine in me buik vreet me langzaam op, snachts slaap ik niet vanwegen de pijn en overdag slapen zit er dus niet in en ga zomaar door de kleine is ook nog gedraait en hij lag heerlijk tot 31 weken met zijn koppie naar beneden en zelfs bijna ingedaalt. flink wat last van gehad en 3 uur met indalings/voorweeen gelopen en wat is het resultaat niks dus. kleine is omgedraait en ligt nu met zijn kont in me bekken. ik voel hem tegen me onderbuik aan trappen en kan zijn koppie aaien zover komt het omhoog. heel me onderbuik doet pijn en ik merk dat de kleine zijn best doet om uit de bekken te komen en te draaien maar volgens mijn nog zonder resultaat. over 2 weken weer een echo om te kijken hoe hij nu ligt en ben wel benieuwt. anders een stuitbevalling als ik de keus heb want een keizersnede vind ik niks en eng. koken: kookt er iemand hier nog appart voor de kids? ik geef alicia eigenlijk alles wat wij eten gekruid en ongekruid. zelfs pittig dat vind ze heerlijk en dingen zoals roti etc smult ze ook gewoon op.
praten: nou hier hele zinne hoor nou ja bestaande uit 2 woordjes haha maar erg duidelijk. ook dingen zoals pluplu-paraplu, theetubie-teletubie, ikke doen, nie toen-niet doen, poese-poetse, pele-spelen, mama kus, mama lief, ikke lief, nijn-nijntje, soene-schoenen, en nog heel veel meer. in der uitspraken boekje op de babysite kun je het nalezen maar kan het allemaal niet meer bijhouden haha. soms komen er dingen uit die me doen verbazen en dan denk ik verstond ik dat nu goed. simke: ook van mijn alsnog heel veel sterkte. een ouder verliezen is een hele inpact op je leven lijkt mijn maar heb dat gelukkig nog niet hoeven ervaren. gecondoleerd ik heb alicia met der paps even buiten geschopt zodat ik rust heb, nou ja niet letterlijk dan haha. ze zijn naar me schoonouders toe dus kan even gaan genieten van de rust. heerlijk want sta echt op instorten en kan elk moment janken om niks. hormonen he. kan niet wachten toe de kleine geboren is kan ik weer een beetje mezelf worden. vind de zwangerschap icm met de opvoeding van alicia nu echt even te veel. ferdi helpt me ook alleen als ik er om vraag maar dan is het eigenlijk al te laat. ik ben niet iemand die me snel laat kenne en hulp vragen vind ik al helemaal niks. nog even en ik heb erg een burnout als ik zo doorga of een depressie daar ben ik echt bang voor. ferdi lijkt me niet te begrijpen maar het wordt me soms echt veel te veel. ik ben 24/7 moeder en alles komt op mijn schouders terecht of ik moet dus hulp vragen, ik geniet erg van me dochter maar soms heb ik even 10 minuutjes nodig voor mezelf en geniet zo van een simpele douche gewoon even geen zorgen aan me kop. daarna kan ik er vaak wel tegen aan weer maar vandaag ben ik echt dood en dood op en toen ferdi zij dat ie naar zijn moeder ging twijfelde ik geen moment, trok alicia der jas aan, maakte der tas klaar en zette der zo buiten met ferdi whaha. kusje en zwaaien en daag haha ben nu even genieten van me moment voor me zelf en ga even op de bank liggen. koken doe ik vandaag ook niet.ferdi is vrij dus mag hij het lekker doen
@lovewinnie: jeetje meid, wat een verhaal. Ook een beetje aso van je werk zeg om je toch een week terug te laten komen omdat ze weten dat je toch geen nee zegt. Ik snap je wel hoor. Heb lichamelijk soms ook echt last van mijn bekken, maar gelukkig doet mijn man heel veel in huis. Ook niet uit zichzelf, maar als ik het vraag vind hij het geen probleem om te doen. Heb momenteel ook even behoefte aan een paar uurtjes voor mijzelf. Gelukkig ligt Jesper sinds een paar dagen weer lekker vroeg in bed (19 .30 uur) en heb ik nog wat van de avond voor mijzelf. Maar het valt me hier ook wel zwaar hoor, de zwangerschap en de zorg voor een kleine. Vaak is een werkdag minder vermoeiend dan een dag met Jesper. Koken doe ik niet meer sinds ik zwanger ben haha, mijn man kookt eigenlijk elke dag. In het begin was ik echt te misselijk en nu ga ik vaak even lekker zitten na het werk en kookt hij. Heerlijk. Kan Ferdi niet wat vaker koken dat jij even lekker kunt zitten? Hij heeft misschien wel gewerkt, maar een zwangerschap is ook heel zwaar! En ik hoop voor je dat de kleine nog draait meid! (een ks is niet zo heel eng hoor, weet het uit ervaring), maar ik kan me voorstellen dat je een stuitbevalling je eerste keus is.
Hey meiden, Wat is het hier rustig. Ik zit op mijn werk, nu even alleen, dus dacht snel reageren. @Mobielfreak: Zo te horen krijgen jullie het druk straks met al die katten. Wel heel lief kittens. Heb je al nieuwe baasjes voor ze gevonden? Neem aan dat je ze niet allemaal zelf houdt. Hoe is de situatie nu tussen Dennis en jou? En met je schoonouders? @Jennifer: Meid hoe gaat het nu met je? Hoe is je gesprek gegaan? Ik hoop dat je je iets beter voelt. We denken aan je meid. @Anoek: Fijn te horen dat Sarah wat beter heeft geslapen s nachts. Balen van die schimmelinfectie, lijkt me erg ongemakkelijk. En is je temp al iets gestegen? @Rootje: hoe is het van het weekend op de beurs gegaan meid? We zijn benieuwd. Misschien wat mooie fotootjes van jou op de stand? @Darcy: lief van je dat je het aan je schoonmoeder hebt gevraagd. En heel eerlijk van haar dat ze het nu liever niet wilt. Het is ook belangrijk dat iemand dat durft te zeggen. Lekker zeg van je baas. Tuurlijk ga je niet nog een jaar studeren. Je gaat lekker maar 3 daagjes werken en wat meer tijd voor Ollie hebben. En wie weet snel van een mooie zwangerschap genieten. @Simke: lieve meid fijn om even wat van je te horen. Jullie zullen een erg hectische en verdrietige periode hebben. Jeetje meid wij leven met je mee. Wel heel fijn dat Jesse zijn opa heeft gekend en zijn opa hem. En wat is Jesse vooruit gegaan zeg. Leuk dat hij zo veel nieuwe woordjes kent. Ik moet zeggen dat het hier ook iedere dag meer en meer woordjes worden en hij probeert zelfs al meer als 2 woordjes achter elkaar. Eén van Jamie zijn nieuwe woordjes is Wauw en hij zegt het zo schattig. Meid nogmaals heel veel succes en sterkte in deze moeilijke tijd. @Miranda: jij hebt dus ook een heel kattengedoe achter de rug zo te horen. Nou, hier helaas dus nog niemand gevonden voor Tom. Ik vertel het tegen iedereen. Maar als ik aan iemand vertel dat hij blind is en geen ogen meer heeft schrikken veel mensen. Mijn nichtje was eerst geïnteresseerd, maar haar vriend wilde het niet, want die leek het zo eng een blinde kat zonder ogen. Misschien moeten we toch overwegen om onze andere kat weg te doen. Tja eigenlijk wil ik ze allemaal houden. Nog bedankt voor het toesturen van de ziekenhuisfoto's. @Noor: Zo te horen hebben de kids zich heerlijk vermaakt van het weekend. Leuk hoor. Waar was je precies geweest als ik vragen mag? En heb jezelf nog even wat rust gehad gister toen de jongens op bed lagen en Isa naar school was? @Lovewinnie: balen meid dat je je zo ellendig voel, lichamelijk en geestelijk. Misschien moet je toch maar eerder met verlof gaan, want één ding is zeker jij en de baby zijn het aller belangrijkste. Dus wees verstandig meid. En ik zou Ferdi ook vragen wat meer te helpen in de huishouding. Je bent ten slotte samen zwanger. Dus hij misschien wel gewerkt, maar jij ook, vooral met zon dikke buik en dus die extra kgs gewicht. Ik neem aan dat hij dat wel begrijpt. Heb je nog wat rust kunnen nemen toen Ferdi, Alicia mee nam naar oma? @Suus: Fijn dat je man ook mee helpt in de huishouding. Hier ook een lieve man die dat doet als ik het hem vraag. Tuurlijk doe ik ook nog genoeg, maar soms merk je toch dat je net iets te veel hebt gedaan. Dus dat is het toch wel van als je op je man terug kan vallen. Hoe gaat het met je buikje, groeit het gestaag? Ben je al veel aangekomen of valt het mee? @Joyce: Alles goed met jullie? Heb je trouwens al wat gehoord van dat bedrijf waar je gesolliciteerd hebt? @Pris: Hoe gaat het met jou meid? Lekker weekend gehad? Hier verder alles goed. Het begint allemaal wel wat zwaarder te worden, maar ondanks dat lijk ik ineens wel meer energie te hebben. Ik heb minder slaap nodig en ik heb samen met Marc van het weekend een garderobekast in elkaar gezet. En geen problemen gehad. Vandaag nog werken en dat heerlijk vrij t/m maandag. Ik ga snel weer werken tot later Liefs, Patries
Hoi allemaal ben ik weer Ik hoop dat jullie het niet erg vinden, maar ik ben vandaag en morgen nog erg druk, dus ik reageer nu even niet op iedereen. Ik wil jullie wel allemaal een knuffel geven, want jullie zijn gewoon lief (en sommigen hebben gewoon even een knuffel nodig, die krijgen er 1 extra) Nou ja, hier is de rust weer iets weergekeerd. De beurs was erg leuk. Iedereen was erg enthousiast over de boeketten. Ik heb er een mooie samenwerking met een bruidsmodezaak en een autoverhuurbedrijf uit gesleept. Dus hopelijk wat meer bruidswerk voor mij binnenkort. Ik ga deze week de foto's uitzoeken en waar nodig bewerken. Als ik daar mee klaar ben, plaats ik ze wel (deels tijdelijk) ergens en zal ik de link hier plaatsen. Dan ga ik nu maar even hier en daar wat bloemen water geven en dan boodschappen doen. Tot later weer meiden!! Bye!
Goedemorgen!! Hier ook weer even. Heb nog steeds weeekend, maar vandaag even rustig aan. Van t weekend en gisteren hebben we veel gedaan aan de boot en voor de boot en tussendoor nog even nieuwe boompjes voor de tuin gekocht. Ookzijn we op pad geweest voor een speeltafel voor Tygo. Die hebben we gekocht bij de zaak waar we een paar jaar geleden alle meubeld hebben gekocht dus past weer helemaal overal bij straks (nog ff lakken / schuren) Vandaag lekker rustig aan doen Morgen moet ik weer werken (is ook de enige dag deze week, vrijdag zijn we dicht ) Vrijdag heb ik een lekker dagje voor mezelf gepland. Tygo gaat gewoon net als elke vrijdag naar oma en ik ga shoppen in Rotterdam (starten bij de Primark ). Ik kom straks nog even treuglezen en op jullie reageren. Fijne dag vandaag!! Hier schijnt t zonnetje al!!! Liefs Pris
Heel even snel een egoberichtje hoor, ik baal ontzettend! Mijn man en ik hadden bedacht dat hij dit jaar ouderschapsverlof op zou nemen, 1 dag in de week. Dan zouden we ook ouderschapsverlofkorting krijgen van de belasting. Komen we er net achter dat hij daar dus geen recht op heeft, omdat hij een loonsverhoging heeft gehad dit jaar en daardoor niet minder gaat verdienen als vorig jaar als hij minder werkt. Vind het erg gemeen. Het is toch zo tegen de 120 euro per maand wat we dan mis gaan lopen, weet niet of hij dan nog wel verlof kan opnemen.
@ Patries: Ik zal even een stukje neerzetten hier wat ik net bij de februari mama's geplaatst heb, daar staat eigenlijk alles wel in Nee, we hebben er niet echt over kunnen praten sterker nog ben eigenlijk alweer ontzettend kwaad op hem! Hij vertelde mij dus achteraf, dat hij een zaterdag in de dierentuin met een andere meid had afgesproken Haar vriend sond met hun zoontje op de camping ofzo en zij is dus met Dennis naar de dierentuin geweest en hij is nu dus naar Rotterdam met haar Hij wil dingen kopen voor mij, en de kinderen Heb al gezegd tegen hem: Je relatie staat %#$@% op losse schroeven en dan ga jij maar afspreken met andere wijven? ( ja dan kan ik niet eens meer zeggen meiden, maar dan zijn het wijven, zeker als ik ze dan ook niet eens ken! ) Ik heb hem flink de waarheid gezegd vanmorgen, en hem daarbij flink op zijn ziel getrapt zei hij, maar jammer dan, hij trapt mij op mijn ziel door met andere meiden af te spreken en niet eerst te werken aan zijn relatie.. Heb hem gezegd dat ik eerlijk gezegd op deze manier echt geen heil meer zie in deze relatie. Heb geen zin om elke keer maar achteraf te horen dat hij dus niet alleen was.. Hij wil dat ik hem vertrouw, maar schijnt niet te snappen dat ik hem op die manier niet KAN vertrouwen, hoe graag ik dat ook zou willen.. Ook gooide hij eruit, dat zijn ouders dat geld wat ze zouden betalen simpelweg niet hebben?? Maar dan denk ik: Wel op vakantie kunnen? Hij vertelde dat ze beiden maar 500 per maand hebben, dus ben bang dat ze nog wel heel lang hier wonen.. Heb er gewoon zo de balen van dat alles onder valse voorwendselen gaat hier maar ja blijkbaar is hij zo opgevoed en ik kan daar dus niet meer tegen!! Ik wil dus eigenlijk heel graag terug naar Veenendaal, maar om daar een huisje te vinden zal erg lastig worden ben ik bang.. Ik hoor hier gewoon niet, loop al 4 jaar (zo lang woon ik nu hier) op me tenen.. Ik denk namelijk zelf, dat ik zonder vriend en met mijn kinderen een stuk gelukkiger zal zijn
@mobielfreak: jeetje meid, wat moet jij toch een hoop meemaken! Ik kan ook maar 1 ding bedenken en dat is wegwezen. Je werkt niet toch? Direct een uitkering aanvragen en zorgen dat je urgentie krijgt op een huisje. Zoals jij dit verteld ben je beter af zonder hem en je schoonouders. Wat een l*l door maar met andere 'wijven' af te spreken, je bent net 3 maand geleden bevallen. En hoezo maar 500 per maand, dat is veel minder dan het minimumloon. Wegwezen meid!
@ Mobielfreak. Wat een verhaal weer zeg Kan je niet bij vrienden terecht of familie?? Omdat er kindjes bij betrokken zijn hoop ik echt dat julie er uit gaan komen....mocht dit echt niet lukken dan zou het mooi zijn als je snel in Veenendaal terecht kun t. Heb je al geinformeerd bij gemeente e.d. ? Een beetje research kan geen kwaad toch Hoe gaat t met Lisa en Tim? @ Suus. Ik snap t niet helemaal...hij heeft toch loonsverhoging gekregen?? Dat heft elkaar dan toch weer op?? @ Rootje. Goed geweest dus op de beurs Ik ben nieuwsgirig naar je werk. Zou leuk zijn als je wat foto's kunt plaatsen!!
@pris: ja, hij heeft wel loonsverhoging gekregen, maar zit eigenlijk nu pas op zijn normale salaris, vorig jaar was een startsalaris omdat het zijn eerste jaar was en nog niet eerder had gewerkt. Met dat salaris hadden we ook niet kunnen verhuizen zeg maar. Maar we hebben het net even uitgerekend en hij gaat in elk geval een halve dag opnemen, dat moet sowieso wel gaan lukken zonder de korting.
mobielfreak, jee wat een verhaal weer. Je schrijft zelf al dat je zonder hem waarschijnlijk gelukkiger zou zijn. Kun je niet een poos weg bij hem met je kinderen en dan het een en ander op een rijtje zetten? Als ik al jouw dingen op een rij zet vind ik echt dat je veel beter verdient maar dat is gemakkelijk oordelen vanuit deze kant. En met andere wijven afspreken, dat kan gewoon echt niet. Goed dat je flink de waarheid hebt gezegd, en zoals al is gezegd, ga eens informeren bij de gemeente, wie weet kom je voor een woning in aanmerking en kun je je inschrijven. Dikke knuf Noor, dank je voor de recepten, ik heb ze al opgeslapen. Nu nog gebruiken. Ik denk dat ik de pastasaus ga maken en dan een beetje saus door de pasta doen, eens kijken. Suus, wel lekker hoor ouderschapsverlof. Mijn vriend heeft de woensdagmiddag en hij geniet er zo ontzettend van. het is echt zijn dag. Je zei dat het salaris flink achteruit gaat maar hoe hebben jullie de opvang nu geregeld? Patries, je vroeg naar mijn temp. Daar is geen pijl op te trekken, blijft zo'n beetje schommelen tussen 38.8 en 37.0/Geen duidelijke verhoging.Nu moet ik eerlijk zeggen dat het temperaturen hier niet volgens de regels gaat. Je moet meteen als je wakker wordt, zonder het bed uit te gaan temperaturen. Tja, met die nachten die we hebben ben ik er vaak uit en soms ook net een half uur voor ik op moet staan. We zien wel hoe het loopt. VOlgende week afwachten. Ik hoop dan natuurlijk op niet ongie maar als het dan wel komt dan graag zonder een week van tevoren gerommel. Lief dat je ernaar vraagt. Het maakt wel dat ik nu veel met zwanger worden bezig ben, meer dan ik zou willen. Lovewinnie, balen dat het nu zo zwaar is. Nog even vol proberen te houden. Kun je Alicia niet een dagje wegbrengen of een midddag dat jij even kunt gaan liggen? En werken, als het niet gaat gaat het niet. Jij en je uk zijn het belangrijkste nu.
@ Mobielfreak: Jemig zeg...als ik je was zou ik niet door Dennis laten behandelen en weggaan naar Veenendaal. Zo verdien je echt niet. Ik hoop dat jij intussen allang bent ingeschreven voor huurwoning in Veenendaal???? Knuffel voor je @ Anoek: kl*te voor je schimmelinfectie. Ik heb een keer gehad na de bevalling van Matthew. @ Rootje: kan me wel voorstellen dat je druk hebt gehad van de beurs...nog ong. 2 weken kan ik je eindelijk ontmoeten. Wel gaan Matthew en ik rond 16.00 uur of zo weer terug want we hebben nog een verjaardag van Matthew's neefje (op een na laatste neefje). @ Patries: graag gedaan van de ziekenhuisfoto's, blij dat jij nu ander hotmail hebt aangemaakt en nu doet het weer goed @ Noor: Dank voor je site over eten koken voor de kids. Interessant om te kijken. @ Lovewinnie: IK snap je wel dat jij graag alles in regie wilt nemen, dat had ik ook. Probeer je je man hulp vragen om mee te helpen! Sterkte en knuffie! @ Joyce: Hier is ff stil zonder je na de Ballorig...zeker druk gehad, of nog steeds gedoe met het internet....enne...ben nog wel erg nieuwsgierig naar de foto's @ Pris: heerlij dat je erg lange weekend, morgen moet ik nog werken en dan ben ik vrij tot maandag
@ Anoek: ik geloof dat jij hetzelfde cyclus als ik heb...ik moet volgende week ongi worden, maar ik duim voor je dat jij niet ongi hoeft worden. Ik duim voor je!