September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente

wwhahaha, ach ja..ik zeg maar niks! ;)

2. @ Suus; gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@ Marsab; vind het zelf ook altijd 1 van de leukste momenten van de dag als Niels 's ochtends bij me in bed komt liggen.

@ Miss X; Niels duimt (nog) niet, hij probeert het wel een soort van maar meestal doe ik zijn speentje dan in z'n mondje dus dan stopt die met 'zoeken'.

@ Lovewinnie; jeetje wat snel zeg! Lijkt me wel heel leuk voor de kids dat ze zo weinig schelen.

@ Zonnetjes; tsja schoonmoeder... Gelukkig houdt die van mij het meestal netjes, tijdens m'n zwangerschap had ik echt visioenen dat ze Niels zomaar uit z'n bedje zou halen en dat ze hem echt super zou claimen, maar gelukkig valt het tot nu toe mee.

In ieder geval heeft ze nog niet met wildvreemde mensen voor m'n deur gestaan.

Visite; ik merk dat Niels ook onrustiger is als we veel visite hebben gehad, slaapt dan minder en huilt dan wat langer. We proberen er nu dus rekening mee te houden.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

denk trouwens dat ik voorstander ben van amersfoort
    weet niet of ik het nu al zo fijn vind om een aapje in mn kinderwagen te hebben :)

al is de apenheul op zich wel heel erg leuk
    maarja.. dat vind ik van amersfoort ook.. en daar kruipt niemand in de kinderwagen :)

4. Ddp

Ddp Niet meer actief

hahahaha Saskia, zie het al helemaal voor me! Alle kindjes van slag door die aapjes....daardoor de mama's van slag.....gezellig joh zo'n meeting! :D

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik snap dat imageshack niet... moet ik me daar registreren eerst?

6. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben ook een voorstander van amersfoort, je moet dan alleen niet "de nacht" ingaan saskia want daar loopt ook vanalles los.
    Apenheul is wel leuk maar ik zie er ook niet naar uit om een doodshoofdaapje bij mijn kleine te hebben, dan stuur ik haar wel een keer met papa mee naar het werk ;)
    Dolfinarium vind ik persoonlijk niet echt geweldig, veel te veel show.
    Datum maakt me nu nog niet zoveel uit, ik moet even kijken wanneer Remco moet werken.

We zijn vanmiddag gaan winkelen met z'n 3en maar dat is nog niet zo makkelijk hoor. Ten eerste zit je vast aan voedingtijden en ten tweede hebben veel winkels hier meerdere verdiepingen maar geen lift....
    We hebben dan ook niets gekocht behalve een jas voor remco, en we gingen voor kleren voor de doop :(

7. Ddp

Ddp Niet meer actief

Nou, ok hier dan mn ego verhaal! Je kunt hier nog afhaken als je het gezeur niet wilt lezen hahaha :D

Ik ben afgelopen woensdag zo uit het niets flauwgevallen. Gelukkig lag Tara op dat moment in haar bedje lekker te slapen. Toen ik weer redelijk bij de positieven was had ik ontzettende hoofdpijn en het gevoel alsof ik een marathon had gelopen!
    Ik had sinds de bevalling wel vaker last van hoofdpijn en mijn vriend vond dat het nu genoeg was geweest. Ik moest maar eens naar de dokter. Maar eigenlijk wist ik al wat hij me zou gaan vertellen.....

Ik heb hier een tijdje terug ook gevraagd of jullie ook zoveel ruzie hadden met jullie partners....dat is hier dus wel het geval. Ik heb een heel kort lontje en kan op moment niks hebben. Ben heel snel geirriteerd en jank om van alles. Voel me totaal niet happy!

Ik heb, net als Mobielfreak, een man die klaagt dat het huishouden niet gaat zoals voor de bevalling.(ja hallo, toen had ik ook nesteldrang waar je gek van werd!) Hij vraagt me steeds van alles en nog wat te doen.....waardoor ik dus compleet gestresst raak! Ik ben de hele dag bezig met Tara en het huishouden. Hij is zelfs zo erg dat hij verwacht dat om 12 uur zn broodjes klaarstaan. Als ik daar een keer niet aan toe kom vind hij het belachelijk dat hij het zelf moet doen. Moet ik de boel maar beter inplannen.....

Ik dacht op een gegeven moment zelfs: ik hoop dat je de fles snel leeg hebt dan kun je terug naar bed....want anders krijg ik de boel niet klaar!

Ik heb hem proberen uit te leggen dat in de eerste weken Tara en mama op de eerste plaats komen en daarna het huishouden....zijn reactie hierop was: pfffff, hoelang heb je nodig zeg?

Jullie snappen dus dat ik helemaal op was! De huisarts constateerde dan ook dat ik niet ver van een postnatale depressie afzit....

Dat was natuurlijk wel ff schrikken, ook voor mijn vriend. We hebben er al veel over gepraat en ik heb hem verteld dat de boel nu drastisch moet gaan veranderen! Het is niet dat ik niet meer van hem hou ofzo, ik trek dit gewoon niet meer zoals het nu gaat!

De huisarts wil me goed in de gaten houden en wil dat ik over 10 dagen terugkom om te kijken of er vorderingen zijn....

zo dat was het verhaal haha

8. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Amen ;)
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. BEN ZO BLIJ DAT IK NIET DE ENIGE BEN :D :p

Wat leuk inbakerles :D Ik ben wel zo'n muts die 30 euro heeft uitgetrokken voor de 'bonfit baby'. Moet t alleen nog uitproberen.
    Heb ook een muziekmobiel met lichtjes etc. gekocht. Vanavond even in elkaar zetten.

Wat betreft eczeem Sophie: Heb nu creme en krijg nog speciale badolie.

Dierenpark A'foort heeft mijn voorkeur. Voor mij is het handig vanaf half januari i.v.m. vakantie Spanje rond de feestdagen.

x Sophie

9. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Soo zoë ik weet niet of iemand hier dat wel had getrokken.... mss waren sommige hier wel eerder uitgevallen! Sorry hoor maar dat moet remco echt niet proberen! Laat hem lekker ook dingen zelf doen of geef hem eens de baby een hele dag te verzorgen en kijk hoe hij dan piept.

Sophie: ik ben ook zeer blij te lezen dat ik niet de enige (en ook niet de ergste) ben :D

10. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Zoë: Oh wat klink jij verschrikkelijk herkenbaar... Hier is Dennis dus helpen bij andere mensen met een verhuizing en ik zit thuis maar te wachten totdat hij eens komt.. En dan dalijk gaat ie zeuren : waarom staat het eten niet klaar? Nou heel simpel: Ik weet niet hoe laat hij thuiskomt, en ik heb niets meer in huis.. En ik ga niet 1,5 km sjouwen met kinderwagen en boodschappen! Want dichtbij hebben we alleen een dure buurtsuper en dat is niet handig voor de portemonnee.. Hij kan overal heen met de auto van het werk om verhuis spullen te halen, maar mee naar de supermarkt? Ho maar... :( :( :(

11. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    LIJST VOOR LIEFHEBBERS MEETING:

- Marsab
    - Saskia78
    - Suus1983
    - Darcy
    - Jennifer
    - Sophie
    - Savita
    - Ief
    - Miranda
    - Zoe84
    - Maart
    - Pomme
    - Rootje79

Januari 2008
    week 1: zaterdag 5 januari
    week 2: zaterdag 12 januari
    week 3: zaterdag 19 januari
    week 4: zaterdag 26 januari

Eventueel februari 2008:
    week 5: 2 februari
    week 6: 9 februari
    week 7: 16 februari
    week 8: 23 februari

hoi meiden

ik wil ook wel graag mee maar moet er wel 2 uur over rijden. maar weet nog niet welke data`s ik vrij ben mijn rooster voor januarie en februarie hebben ze nog niet klaar op het werk. want ik moet ook weekend diensten draaien. en 9februari valt zowiezo af want dan ben ik jarig. en 28 jan tot 1feb gaan we naar centerparks heiderbos.
    maar wil wel graag mee hoor ik weet niet of er iemand met me wil capoolen. ik woon in emmen. volgens mij komt er niemand hier uit emmen.

ik gebruik ook cinababy maar merk nog niet echt resultaat en ze vind het ook niet lekker ze gaat er van kokhalzen.

12. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen

13. Saskia78

@mobielfreak: mja job belt altijd even als hij weet hoeveel file er staat :)
    en dus hoe laat hij ongeveer thuis is (waarschijnlijk)
    eten is dan wel niet altijd klaar.. maar meestal staat het wel op asl hij thuis komt

(afhankelijk van hoe hard anne piept en honger heeft tho.. want dat heeft ze somehow altijd precies als ik ga koken)

ik zat het net voor te lezen.. en job piepte heel zielig "zo ben ik toch niet?"
    maar inderdaad.. sinds hij ziek geweest is.. (en dus 3 dagen met een huilende anne heeft gezeten.. ) heb ik hem nog niet 1 keer horen klagen :)
    sterker nog.. hij staat er NOG harder op dat ik smiddags slaap. en stukjes ga wandelen :)

en als gevolg van een slapende anne vandaag gewoon gestreken, gewassen, gestofzuigt, gedweild, keuken opgeruimd, babykamer opgeruimd
    heerlijk zeg :)
    (en hard nodig.. want met al dat gehuil had ik nergens meer puf voor eigenlijk)

edit: oh EN erwtensoep gemaakt

14. Ddp

Ddp Niet meer actief

Mobielfreak, erg he? Weet zo goed hoe je je voelt! Ik heb het veels te lang gepikt, en nu is dit het resultaat! Schaam me er ook nog voor, vind alleen het woord postnatale depressie al vreselijk!

Maar bij mij is er nu echt een lichtje gaan branden! Ik pik dit niet langer meer! Laat me niet langer behandelen als een slaaf, want zo voel ik me soms echt!

En jij hebt er ook nog eens een extra zorg bij van Tim! Verdorie, wat denken die kerels wel niet?

Kijk uit hoor meisje, loop jezelf niet voorbij!

Mijn vriend is heel erg geschrokken toen ik het woord postnatale depressie noemde, en het lijkt erop dat hij het nu gaat beseffen....
    Maar we zijn er nog lang niet! Helaas....

Als je wilt kletsen mag je me ook altijd pben hoor!

Dikke knuffel!

15. Saskia78

@zoe: mja soms hebben ze een eyeopener nodig he
    hoop dat het bij jouw man nu ook begint door te dringen tho
    want op een echte postnatale despressie zit je niet te wachten lijkt me

16. Ddp

Ddp Niet meer actief

Nee echt niet! Vind dit al erg genoeg!

Gelukkig houd mn huisarts me goed in de gaten en sta ik er niet alleen voor! Mn moeder en mn vriendin helpen me ook heel goed en om mn verhaal hier kwijt te kunnen scheelt ook al een heleboel!

Zijn jullie ook allemaal zo verliefd op jullie kleintjes? Ik vind haar zooooo lief! Kan wel uren naar haar kijken! Vind ook alles lief wat ze doet hahaha! Ze ligt nu lekker te slapen!

17. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Zoe meis, dikke knuff!
    Wat vind ik dit naar voor jou!
    Als je een keer een dagje afleiding nodig hebt of zo, wil ik best voor afleiding zorgen hoor!
    Ff ergens een bakkie doen of zo.... ;)

18. Saskia78

@zoe: zelfs na een week huilen vond ik dr nog lief als ze huilde alhoewel ik "lief slapen" een stuk meer waardeer dan "lief huilen/krijsen" :D

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    @joepie: misschien kunnen we wel carpoolen, ik kom uit Groningen, dus moet ook een behoorlijk eindje rijden. Misschien ook wel gezelliger en handiger als je met zijn tweeën bent.

@zoë: wat ontzettend lullig van je vriend dat hij zo doet zeg! Ik hoop dat hij het nu doorheeft, want volgens mij snappen mannen gewoon niet zo goed hoe moeilijk en zwaar je het kan hebben. Je bent nog herstellende van je bevalling en een baby laat zich gewoon niet plannen. Ik heb bijvoorbeeld nog maar 1 keer gekookt sinds Jesper geboren is. Ik kom daar gewoon niet aan toe. Gelukkig doet mijn vriend dat dan uit zijn werk. Rustig aan doen nu he! Niet aan jezelf voorbijgaan en blijf voor jezelf opkomen, want je hebt helemaal gelijk.

Hihi, ik heb net het financiële voorstel van mijn nieuwe baas gekregen. Ik ga 150 euro in de maand minder verdienen dan nu, MAAR dan wel voor maar 3 dagen ipv 5 dagen! Dus helemaal super hoor, ik hoop echt dat het goed gaat bevallen.

20. Ddp

Ddp Niet meer actief

Marsab dat is hartstikke lief van je!! Misschien niet zo'n verkeerd idee, zeker niet voordat we naar de meeting gaan. Je moet me natuurlijk wel even keuren voordat je bij me in de auto stapt samen met je mannetje hihi!!!

Ja precies Saskia, zelfs huilen is nog lief hahaha! Maar ook hier waardeer ik lief slapen meer als lief huilen!! Ik mag helemaal niet klagen hoor want ze huilt bijna nooit (alleen als ze honger heeft of het koud heeft als ze uit badje komt)

Suus, wat goed zeg!!! Lekker hoor dat je met 3 dagen werken bijna net zoveel verdiend als 5!! Super zeg!!

Ik droom nog steeds zo raar soms, vreselijk hahaha! Ik droom zeker 1x per week(soms wel elke nacht) dat ze bij me in bed ligt en dat ik haar vergeten ben.....ik lig dan als een gek te graaien naar iets....meestal de deken of mn vriend. Als dan de lamp aangaat ben ik zo verbaasd dat ze er niet is!!!! Mn vriend lacht zich dood om mn verbaasde gezicht!!!

Deel Deze Pagina