Hé meiden, hier ben ik ook weer!!! Marsab: WOW meid, wat staat je banner prachtig! Nu mag ik je echt FELICITEREN!!!! Ben echt zó blij voor jullie, heerlijk gewoon! En jullie hebben het ook zó verdiend! Wanneer ben je precies uitgerekend? Je loopt bijna gelijk als ik toen van Timo, leuk hoor! Pff, bedenk me ineens dat ik vorig jaar ook posi teste, wat gaat de tijd toch snel!!! Lovewinnie: Wat een prachtig mannetje om te zien! En julie als gezinnetje stralen ook helemaal! En ook al zoveel haar! AU, ja die tepelkloven doen zó zeer! Ik weet er helaas alles van, want ik heb er momenteel ook erg veel last van! Ik smeer ze zeer regelmatig in met Bepanthen wat wel goed helpt, maar zodra je gaat aanleggen kan je wel door de grond zakken, zo'n pijn doet het! Ik kan nu ook niet afkolven, dus ben eerlijk gezegd blij dat ik nog lekker thuis zit Anoek: Wat een schattige foto van Sarah en wat een supergoed nieuws van je vader, gelukkig zeg!!!! En idd gewoon op naar de volgende ronde voor nieuwe kansen! Patries: Bij mij schieten ook de tranen in mn ogen van Tom! Pff, heb zelf ook 2 katten en moet er dus ook niet aan denken die weg te moeten brengen. Het is wel de beste keuze, maar kan me voorstellen dat je het er erg moeilijk mee heb, pfff! Het zijn ook gewoon kinderen van je, ja toch!!! Hopelijk vindt Tom snel ergens anders een warm nest. Heel veel sterkte morgen met wegbrengen, zal aan je denken!!!! ((((((((knuf))))))))) Noor: Denk niet meer dat je dit leest, maar wil je toch nog even een hele fijne vakantie wensen, geniet ervan met de kids!!!!! Darcy: Heb geen ervaring met de MatCare, dus ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Veel suc6 woensdag en hopelijk volg jij ook snel met een mooie banner!!! All: Wij hebben een gezellig en druk weekend gehad. Elk jaar vindt er rond deze tijd bij ons in het jaar het Vierdaags Spektakel plaats wat altijd erg gezellig is. Er komen veel optredens van bekende artiesten en overdag is er ook het één en ander te doen. Wij zijn zaterdagavond geweest, toen kwam Jan Smit en Danny de Munk en gisteravond nog even met een vriendin geweest toen Wolter Kroes kwam, ook altijd gezellig! Vrijdagavond kon ik helaas niet ivm oppas dus toen heb ik helaas Nick & Simon gemist Maar goed, voel me nu best brak, want ik ben het gewoonweg niet meer gewend, hahaha. Maar genoten hebben we zeker Oh ja, op 3 juli komen we zelfs op tv bij Peter van der Vorst, want gisteren was de cameraploeg er van RTL 4 Voor wie het leuk vindt om ff te kijken: www.mebar.nl
Hey meiden, Wat is het hier rustig. Iedereen druk aan het werk?? Tja niet iedereen heeft verlof @Anoek: Wat een super mooie foto van Sarah. Wat een schatje is het toch. Balen meid dat je toch ongi bent geworden. Maar net wat je zegt: deze ronde gaan jullie er gewoon voor. En wat betreft het klussen, tja ik weet wel wat je bedoeld. Bij ons heeft het een jaar geduurd voordat ik zwanger raakte van Jamie. Dus ook ik hield goed bij wanneer mijn vruchtbare dagen waren. Gelukkig zijn dat maar een paar dagen in de maand, de rest van de maand zie je wel. Toch? Mijn vriendin heeft het volgens mij een half jaar om de dag gedaan, om zwanger te worden. Nou, daar zou ik nou niet aan moeten denken. Dan is de lol er echt snel van af. @Joyce: helpen die tepelhoedjes bij jou ook niet? Ik smeerde ook heel veel, maar daarnaast gebruikte ik die tepelhoedjes tijdens de bv. Op die manier geneesten mijn tepels veel sneller. Zo te horen heb jij verder een super leuk weekend gehad. En zelfs Wolter Kroes gezien, dat is nog wel een echte Zaankanter hihi Wauw en 3 juli ook nog op TV. Leuk hoor. Goed ik spring op de fiets, ga Jamie bij de gastouder halen. Marc heeft trouwens vandaag zijn officiele ontslagbrief ontvangen, het was zelfs een aangetekende brief. Hij krijgt nog betaald tot 31 juli, dus nu maar hopen dat hij voor die tijd iets nieuws vindt. Poeh ik vindt dat toch wel een onzeker gevoel geven. Maar we zullen zien. Morgen en overmorgen mocht hij van zijn baas thuis blijven. Dan kunnen we dus samen rustig Tom naar de poezenboot brengen en woensdag rustig aan doen in het zkh. En donderdag heeft hij gesprek op zijn werk, waarschijnlijk wordt hij op non-actief gezet, dus zit hij misschien volgende week al thuis. We gaan het zien. Meiden ik ga er vandoor. Tot later. Liefs, Patries
hoi allemaal me tepels zijn echt helemaal stuk en het bloede vandaag zo erg hevig dat ik en de kleine helemaal onder het bloed zaten en hij dus ook bloed spuugde. heb besloten verlopig op me rechtertepel een tepelhoedje te gebruiken in de hoop dat me tepel kan herstellen en ik weer kan genieten van het voeden. wil het nog niet opgeven nu ik zover ben gekomen maar mocht het niet lukken met het tepelhoedje geef ik het denk ik toch echt op. me linkertepel heeft ook korstjes en kloofjes maar die pijn is wel dragelijk. recht is het heel de voedingstijd zeer pijnlijk en dus niet alleen de aanleg. ook beginnen er in die borst harde pijnlijke rode plekjes te onstaan dus moet nu wel gaan oppassen. o der roept er een haha, kan ik meteen me tepelhoedje proberen want het ziet er erg onhandig uit moet ik zeggen
eh.. ik had vouwkarton gekocht.. (vouwblaadjes zijn altijd zo slap) anne een blauwe vol laten kleuren.. (toevallig tekende Anne alles blauw ook dus dat is wel grappig achteraf gezien) en zelf uit zo'n zelfde vel maar dan geel een groot hart geknipt en dat er op geplakt zodat je in de hartvorm het blauwe met de tekening zag als een soort van fotolijstje dus. het hangt inmiddels boven papa's bureau
@lovewinnie: bepanthenzalf hielp hier erg goed die tip had je vast al gehad.. maar if not.. dan werkt dat dus best goed
Hi girls, bijgelezen, maar moet zo weer weg, naar een vergadering op het dierenasiel. Patries, meid, ik leef enorm met jullie mee Sterkte, ik ben er als je even tegen me aan wil praten. Dan weet je dat. Lovewinnie, sterkte met het voeden, het mag niet zoveel pijn doen. Zou toch gaan kolven als dat lukt, al is het alleen al om je borsten een beetje rust te gunnen. Kolf dan niet geheel af, maar gewoon wat je nodig hebt/wilt invriezen. Hier kan je verder weinig aan doen, heb je al een lactatiekundige via het consultatiebureau ingeschakeld voor extra hulp? Nou, ik moet gaan. Meiden, de echo is vervroegd naar morgenmiddag half 3. Heb de Clearblue digitale ovu-testen gekocht, vandaag een negatieve test - dus dan toch mijn ei op ws. donderdag of vrijdag. Benieuwd of de echo iets aantoont, mijn aankomende ovulatie bijvoorbeeld, of de oorzaak van mijn pijn...
@lovewinnie: heb toevallig net een cursus bv gedaan en daar werd verteld dat je best mag afkolven bij veel voeding, dat maakt het ook makkelijker voor de kleine om daarna te drinken. Ook werd er verteld dat je uit moet kijken met tepelhoedjes omdat het daardoor moeilijker is voor de baby om de borst goed leeg te drinken, waardoor je sneller een borstontsteking kan krijgen. Ik zou ook even contact opnemen met een lactatiekundige, vaak is verkeerd aanleggen de oorzaak van de tepelkloven. En werd er nog gezegd dat je de voeding niet moest uitstellen omdat de kleine dan krachtiger zou willen zuigen en dat het dan extra zeer deed Sterkte, ik weet nog van Jesper hoe pijnlijk het kan zijn en hoe ik tegen het aanleggen opzag.
@ lovewinnie: auw auw! Meid knap van je dat je door zet! Is echt pijnlijk hoor! Niet zelf op gaan knappen hoor, deze problemen! Aan de bel trekken! @ darcy: veel succes met je echo morgenmiddag! Hopelijk is er goed op te zien wat er gaande is in jou buik! @ all: bedankt voor de felicitaties! @ anette: leuke foto! @ joyce: gezellig weekend gehad dus! Leuk hoor al die bekenden! @ patries: een heftig weekje voor jullie zeg! Veel knuffels van mij hoor!
nou meiden bedankt voor jullie tips wat betreft het voeden. ik heb nu echt alles geprobeerd ook tepelhoedje maar dan drinkt hij helemaal niet. hij snapt dat gewoon niet e wil gewoon de borst. het bloed stroomt er tijdens en na het voeden gewoon uit en dan niet wat bloed maar echt alles zit onder. nando spuugt zelfs bloed met melk dat is niet leuk meer. de pijn gaat door merg en been en niet alleen met de aanleg maar tijdens de hele voeding. ik ben nu zo ver gekomen en de melk is goed op gang en baal er dan ook erg van dat ze me de 1e dag niet hebben geholpen. ik merk dat ik gefrustreerd raak als nando niet in 1x goed hapt en vind het voeden echt niet meer leuk. kan wel janken dat het allemaal zo loopt want wilde zo graag. ik heb er nu 2 nachten over lopen nadenken en denk dat de beste oplossing is om de 3 uur te kolven en dan dit te geven met de fles. kolven doet ook pijn maar hij zuigt minder hard dan nando en de pijn is dan te doen. heb al 2 maal afgekolft en dat ging prima. gemiddeld 20cc per 10 minuutjes. de kans dat de productie achter uit gaat neem ik voor lief en als het op is is het gewoon op. ik heb me best gedaan en heb besloten dat het voeden wel leuk moet blijven en heb er nu ook een dochter bij rond lopen die ik moet afwijzen bij een knuffel omdat het gewoon te pijn doet om me aan te raken. was even me baal verhaal. de verloskundige heb ik net gespoken en probeerd me weer van alles aan te praten om me te puchen door te gaan met voeden, maar waarom vraag ik me af. als ik me er bij kan neer leggen waarom kan een ander dat dan niet. nouja tegen de middag zal me laatste voeding uit de borst gedronken worden en dan wordt het oefene met de fles.
heb trouwens contact gehad met een lactatiekundige en de kleine wordt goed aangelegt en drinkt verder ook prima. de 1e dag is er gewoon niet naar me omgekeken en omdat de kleine zo inieminie is en z'n klein mondje heeft ging het aanleggen de 1e dag minder en vanwegen de drukte in het ziekenhuis kwam de hulp vaak al te laat. hun hebben me adviezen gegeven zoals doorzetten, even over de pijn heen zetten, masseren onder de douche, koude compressen etc. niks helpt en ff doorbijten heb ik wel genoeg gedaan vind ik zo en het houdt een keer op
@lovewinnie: het is jouw beslissing hoor! Als jij het zo genoeg vind is dat je goed recht. Laat je door niemand een schuldgevoel aanpraten hoor. btw hoeft het niet zo te zijn dat je bv terugloopt als je gaat kolven. Er zijn ook vrouwen die fulltime kolven. (moet er niet aan denken eerlijk gezegd)
Je kan je borsten eerst even helemaal laten herstellen en kolven. En daarna kan je Nando altijd nog weer aan de borst leggen (hopelijk snapt hij het dan nog...)!
Hmm ik "betrapte" anne een tijdje terug op het sabbelen aan mijn borst.. dus ik denk dat de kans wel aanwezig is dat hij het echt niet verleerd is tegen die tijd. maar tot bloedens toe.. is toch wel wat overdreven lijkt me en als je kolft krijgt hij exact dezelfde voedingsstoffen binnen uiteindelijk (en idd.. ik ken ook iemand die fulltime heeft gekolft en dat zonder problemen van teruglopende melk)
Hey meiden, @all: bedankt voor jullie lieve woorden mbt onze Tom. Dat doet mij goed. @Lovewinnie: Jeetje meid wat balen dat je zo veel pijn hebt aan je tepels. Goed dat je nu alleen gaat afkolven en je tepels even wat rust en tijd geeft om te genezen. En wat Marsab ook al zegt je kan Nando zodra alles weer hersteld is gewoon aanleggen en kijken of hij toch nog uit je borst wilt drinken. Ik zou het iig proberen als jij het zelf heel graag wilt. Succes ermee! @Saskia: Creatief hoor. Klinkt iig erg leuk. @Darcy: Succes vanmiddag met de echo. Ben benieuwd of ze wat kunnen zien. @Suus: Wat goed zeg dat je dit keer een cursus bv hebt gevolgd. Dat geeft je toch weer wat extra inzicht in het voeden, vooral als het de 1ste keer niet helemaal vlekkeloos is verlopen en je nu toch weer wil proberen. Hoe voel je je verder? Ook alles goed met Jesper? @Marsab: Lekker gesport? Ik zie dat je op 8 juli je 1ste echo hebt. Spannend hoor meid. Wat zeiden de gyn en vk eigenlijk toen je ze belden over dit super goede nieuws? @all: Hier vanmorgen onze lieve Tom weg gebracht. Nou jullie raden het al, het was een tranendal. Jeetje meiden wat valt me dit zwaar. Ik heb net met moeite een broodje gegeten. Ik heb zon zwaar gevoel in mijn maag en dat is niet vanwege de kleine meid. Het is ook gewoon zon schatje en die heb ik gewoon achter gelaten. Het voelt zo rot, net of ik hem in de steek laat. Ik weet dat de mensen daar goed voor hem zorgen en dat hij snel een baasje krijgt, maar toch. Ik had heb zo graag zelf gehouden. We hebben immers voor hem gekozen. Hij is gewoon mijn kindje en nu niet meer We hebben een usb stick meegegeven met daarop alle fotos van hem van kitten tot nu en daarnaast nog een verhaaltje erbij over hem zelf. Hoe hij bij ons gewoond heeft, waar hij vandaan komt en waarom hij niet meer bij ons kon blijven wonen. Ik hoop dat de nieuwe eigenaren er wat aan hebben. Nou meiden ik ga mijn tranen maar weer drogen, want die lopen hier weer hevig. Vanmiddag maar aan de babykamer verder, ik moet gewoon afleiding zoeken anders blijf ik huilen denk ik. Tot later. Liefs, Patries
O ja vandaag precies 37 weken, dus de baby mag officieel komen. Maar dat gaat nog wel even duren hoor. Ben zelf bang tot 42 weken te lopen. We zullen zien.....
@patries: jeetje meid, wat moet jij een zware ochtend hebben gehad. Wordt je ook nog ingelicht als ze een nieuw tehuis voor Tom hebben gevonden? Lijkt me ook heel moeilijk hoor meid, maar dat je het er zo moeilijk mee hebt geeft toch al aan dat je geen andere oplossing meer zag. Volgens mij heb je er echt alles aan gedaan. Sterkte! Hier trouwens alles goed hoor en met Jesper ook. Helaas wel weer afwisselend spruw/krentenbaard.. Dat is wel heel irritant. De cursus was zeker nuttig, ik ga er dit keer helemaal voor. Ben wel bang dat als het lukt, dat ik me schuldig ga voelen tegenover Jesper eerlijk gezegd. Hij had het achteraf zo goed kunnen gebruiken, hij is zo vaak ziek geweest. Maar ja, dat is verleden tijd en ik wil dit kindje ook gewoon een goede start meegeven. @patries: bij jaimy ben je ingeleid toch? Met hoeveel weken? ik ben ook bang tot de 42 weken door te lopen, maar denk ook niet dat dat gaat gebeuren als ze ook zo groot wordt als jesper. Wanneer had je de draaipoging ook alweer? Morgen? @all: wie weet hoe het indalen voelt? Jesper was bij mij nooit ingedaald, maar nu heb ik aldoor steken in mijn onderbuik, van die gemene steken rond mijn blaas denk ik en vroeg me af of dit met indalen te maken kan hebben?
Ik hoef trouwens na vandaag nog maar 2 daagjes te werken en dan ben ik vrij tot min. dec! Hopelijk daarna niet al te lang meer, maar dat zien we dan wel weer haha.