September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hey meiden ;)

Hier nog een die aan het klooien is met de bv :( al twee dagen (de zogezegde regeldagen?)
    Vanmorgen om half tien gevoed, wilde ik samen met Zara gaan douschen, Ayla huilen en happen.... dus maar weer aangelegt.
    Toen waren we klaar met douschen (half twaalf) Ayla weer huilen, weer aangelegt, maar bleef huilen, toen een flesje gegeven (ongveer 20 cc) en toen viel ze eindelijk in slaap!
    Was onderhand al half 1.....

Toen om half vijf werd ze zelf weer wakker, daarvoor heb ik een klein uurtje geslapen was/ben echt doodop, en daarna even snel eten pan klaar gemaakt, en toen Ayla weer de borst gegeven, dus mij benieuwen of ze zo zelf komt (om een uur of half acht)

Ik heb echt het idee dat ik te weinig bv heb :( alhoewel ze nu weer alleen bv heb gehad om half vijf!
    Ik weet het soms echt niet meer en jullie?

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @Miss x, Ayla is half turks half nederlands ;)
    Ze lijkt op mehmet en op Zara!
    Mehmet was op msn en stuurde per ongeluk een baby foto van Zara naar z'n tante :) !

@Marsab, nou indd Ayla is alweer 2 weken :confused:
    Is heerlijk he als ze op je borst liggen (ertussen hihi)

@Zoe, begrijp wat je bedoeld......

3. Ddp

Ddp Niet meer actief

Kelly, Marsab, Jessica:

Ik vind het soms ook best een beetje lastig. Maar die regelmaat zal er vanzelf wel inkomen niet?

Het ging vandaag op zich verder best goed, 7 uur, half 11, 12 uur, half 4 en nu slaapt ze nog....

Kelly: Spuugt Levi ook zoveel? Tara verslikt zich soms gewoon en moet ook veel spugen....ook heeft ze vaak de hik.

Jessica: Volgens mij heb je echt niet te weinig bv hoor als ze gewoon van half 1 tot half 5 gaat slapen....het is ook wel moeilijk. Vooral als ze dan zo wisselend komen....vind het soms ook wel moeilijk!

Dan nog ff een vraagje! Vannacht meldde Tara zich om half 3, en daarna heb ik haar wakker gemaakt om 7 uur. Maar toen ik om 7 uur wakker werd was mn hele pyama doorweekt omdat mn borsten zo gelekt hadden. Dit is nu al de 3e nacht dat ik dat heb.....

hebben jullie dit ook?

4. Ddp

Ddp Niet meer actief

Virginie: Ik begrijp wat je bedoelt! Ze kunnen er niks aan doen, maar je word er op een gegeven moment zo moedeloos van als ze maar blijven huilen en je weet niet waar het van komt.....

Ik word dan ook helemaal onrustig...

5. kelly33

kelly33 Actief lid

5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    Zoe84@ jup mijn kostbare melk er zo weer hup eruit :) ...en idd verslikken tijdens het drinken ..maar er komt ook zo veel melk ineens (toeschiet reflex) :rolleyes:
    en heel vaak de hik...
    dat herken ik trouwens ook van toen ik zwanger was ...soms wel 10 keer op een dag in mijn buik....
    denk dat de melk ernaar er weer uit komt omdat maagje gewoon vol zit ...

en ik ga ook lekken als ik een paar uur niet gevoed heb...dus volgens mij is het gewoon normaal..had ik bij de vorige twee exact het zelfde ...ook soms overdag hoor als ik langer wacht dan 3 uur loop ik gewoon leeg :) .

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.861
    113
    hee meiden,

Ik kom me hier ook eens melden. Ben 13 september bevallen dmv een keizersnede van Jesper. Het was geen geplande keizersnede, maar na een inleiding en bijna 2 uur persen, moest het toch.

Hij woog maar liefs 4960 gram en is 56 cm lang. Ik heb geprobeerd borstvoeding te geven, maar ben inmiddels overgestapt op flesvoeding. Een moeilijke beslissing, maar het kon bijna niet anders. Onze kleine heeft zoveel voeding nodig door zijn gewicht, dat het allemaal niet lukte.

Groetjes suus

7. kelly33

kelly33 Actief lid

5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    suus1983@ gefeliciteerd met jesper....
    jeetje wat een grote vent al ...wel jammer van de borst he...maar je hebt wel wat gegeven toch ?...

8. seetje

seetje Lid

26 okt 2006
    75
    0
    0
    Omgeving Breda
    Hallo dames ook hier een nieuwe mama die zich komt melden. Onze zoon Jesse is 13-09 geboren in een sneltreinvaart (denk doe missx na !) van 3 uur en 27 minuten en een vacuumpomp. Kan je wel vertellen, da's niet fijn als het zo snel gaat, maar ja alles achter de rug en nu zijn we lekker aan het genieten van onze knul. Hij had een geboortegewicht van 3695 gram en na een paar dagen met opstartprobleempjes (veel spugen) doet hij het nu helemaal geweldig, het is echt een heerlijk kereltje !

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.861
    113
    @seetje: gefeliciteerd met Jesse. Ik moest wel even lachen om die naam, die hadden wij eerst ook, twijfelden tussen Jesse en Jesper en ze zijn ook nog even oud, wel grappig hoor.

@kelly: ik heb wel een beetje gegeven, maar dat stelde echt niks voor helaas. Ach, hij zal ongetwijfeld ook groot worden van flesvoeding denk ik maar.

10. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    goeiemorgen (nog net ;)),

Toch fijn dit forum he? Zeker als je onzeker bent is het fijn om even wat vraagjes te stellen of om te lezen dat het bij jullie net zo gaat ;).

Missx, onze kleine meid is een kwart Indo'tje. Moet zeggen dat ik dat nu nog niet zo goed kan zien hoor, maar idd miss op het moment als ze wat zonlicht heeft gehad ofzo. Haar ogen zijn nu donker blauw, maar volgens mij kan dat nog wel veranderen in de loop van de maanden. Haar haartjes zijn donker bruin. Zal wel even proberen om wat foto'tjes in mijn album te zetten... eerst maar even verkleinen :).

Zoe, jij vroeg volgens mij of het normaal was dat ze zich soms al na 1 1/2 uur melden toch? Voor het voeden? Hier ook af en toe hoor. De ene keer komt ze netjes een paar keer achter elkaar om de 3 a 4 uur. En dan ligt ze soms 4 uur achter elkaar wakker en wil maar niet slapen en wil dan alleen maar aan de borst. Ik ben dan ook heel onzeker. Maar ja leg haar maar gewoon aan als ze onrustig/huilerig is. Meest van de tijd gaat het dan wel over. Zij moet tenslotte ook haar ritme vinden.

Suus, nog van harte en wat een groot knulletje. En wat betreft de BV, je hebt het iig geprobeerd ja toch? Overigens is flesvoeding volgens mij net zo goed als BV.

Seetje, jeetje dat is ook een snelle bevalling zeg. Pffff. Fijn dat het nu goed gaat. Gelukzalig gevoel kunnen ze je geven he? Ben ook echt helemaal verliefd! Dat gevoel is onbeschrijvelijk!

Virginia en Jessica, vervelend is dat idd als ze zo huilerig zijn en soms ontroostbaar. Dan breekt mijn hart! En ik word er ook zooooooooo onzeker van. Op zo'n moment wil je gewoon dat ze al kunnen praten en vertellen wat er is he? Gelukkig zijn het niet dagen achter elkaar, maar af en toe een dag. Anders word je gek hihihihi

Weet niet meer wie het vroeg, maar hier doet Lesley de boodschappen. Dus ik word nog lekker verwend door hem. Straks als hij weer gaat werken dan ga ik het zelf doen. Denk idd tussen de voedingen door wandelend naar het winkelcentrum en weer terug. En dan 1 keer per week met de auto, voor de grote boodschappen ofzo.
    Vanmiddag willen wij ook even de stad in om wat warme kleertjes te halen voor Lyn, wnat het wordt steeds kouder en als ze in haar wagen ligt wil ik haar wel warm aan kunnen kleden. Nu is ze al even best goed verkouden, dus durf haar niet zo goed mee te nemen. Wat zouden jullie doen? Mijn schoonmoeder wil wle oppassen en ik heb agekolfde melk, dus is miss wel verstandiger, wat jullie?

Hoe doen jullie het trouwens met voeden en slapen? Leggen jullie haar gelijk weer in bed? of houden jullie haar dan beneden? In de box of op schoot ofzo?

Jammer dat er geen goeie nazomer is geweest he? Vandaag is het alweer officieel HERFST. BAH!

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik kom ff inbreken

alle kersverse mama's van harte gefeliciteerd met jullie september kindjes
    mijn dochtertje is ook van september vorig jaar

geniet er lekker van

12. Ddp

Ddp Niet meer actief

Goedemiddag mama's!

Volgens mij is er hier een regeldag vandaag....ze is nog niet echt stil geweest...heb haar al 3x de borst gegeven vanmorgen....

Kelly: Hier komen er soms ook hele golven uit na het drinken......kolf jij al?

Suus: Nogmaals gefeliciteerd met zoon Jesper! Hoe is het met jou? En je wond na de keizersnede? Flesvoeding is tegenwoordig net zo goed als BV hoor, dus niet schuldig over voelen! Je hebt het toch geprobeerd? Als het bij mij niet zo goed gelukt was, was ik ook overgestapt!

Seetje: Jij ook gefeliciteerd met zoon Jesse!Fijn dat het nu zo goed gaat!

Ief: Sinds hoelang kolf jij al? En bevalt je dat goed? Ik zit er ook over te denken om dat te gaan doen, maar is dat niet te vroeg? Lees/hoor overal dat het pas na 4 weken mag?
    Ik zou denk ik je meisje bij je schoonmams laten omdat ze al verkouden is, en het is best koud buiten!

Marline: Dank je wel!

13. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Zoe, mn schoonmams komt zodadelijk gelukkig. Kunnen wij even rustig voor haar shoppen ;)...
    Ik ben vanaf dag 5 gaan kolven, omdat mijn tepels helemaal stuk waren. Hadden ze me in het ZH niet goed uitgelegd, hoe ik haar moest aanleggen en hoe lang. Dit kolven heb ik bijna een week volgehouden. Dus alle voedingen kolven (om de 3 uur, behalve snachts) en dan dmv flesje gegeven. Dit mocht ook gewoon van de VK. Ik heb het als heel prettig ervaren. We hebben zo'n goeie gehuurd bij de huiszorg. Een dubbele van Medela en nu deze week een aangeschaft ia marktplaats. echt een uitkomst en handig om te hebben. Zeeker als je BV goed is :)...

14. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Speciaal voor mobielfreak, misschien leest ze dit hier ook. Ik heb al bij de september mama 2007 terug reageerd op haar verhaal.
    Dus hier ook...misschien kunnen jullie haar ook steunen!

Ga op je moederintuïte af! Uiteindelijk heeft het gevoel altijd gelijk!
    Als ik je was, zou ik proberen overgaan op flesvoeding. Er zijn soorten goede babyvoeding, waarvan er eentje zeker speciaal tegen spugen is. Koop een pakje, en probeer het een klein beetje. Het kan nooit kwaad, denk ik, als je eerst de gebruiksaanwijziging gaat lezen of het van toepassing is.
    CB denkt vaak dat ze beter zijn, maar ze zijn nooit elke dag bij je zoontje Tim, je ziet hem dagelijks en je weet wanneer hij gaat spugen en zo...misschien kan het ook aan de speen liggen.
    Ik heb eerder een artikel in de tijdschrift (over mama's of wij jonge ouders of zo, dat weet ik niet meer, maar dat bewaar ik nog steeds) dat de baby's te vaak hebben gespuugd vanwege te snelle zuigreflex-speen wat het niet geschikt is.
    Om een andere speen voor de babyfles te gebruiken spuugt baby daarna niet meer...misschien is het ook wat voor je.
    Ik probeer met je mee denken en wil ook het beste maken met je kind. Ik voel ontzettend met je mee!

Liefs, Miranda x

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier nog een die last heeft van onregelmatige tijden voeden. tot nu toe was het elke keer netjes om de 3 uur eigenlijk vanaf de geboorte af aan. maar sinds 2 dg is het netjes om de 3 uur maar vooral in de late ochtend kan ik haar soms wel 3 x aanleggen in 2 uur tijd en doe dit dan ook gewoon ze zal wel honger hebben ook blijft ze in de ochtend sinds 3 dg wakker met korte dutjes ertussen.. in de middag is het dan weer goed en slaapt heerlijk tussen de voedingen door.

16. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Zoe, ik heb dat ook af en toe zelf een zoogcompres gelpt niet.

Dames, ik heb nu ruim een week na mijn bevalling nog erg last van mijn onderkantje, hoe zit dat bij jullie?

Als ik te lang sta doet het erg zeer. Ik was op 2 plekken gescheurd. Ergens binnen hier heb ik geen last van maar mijn schaamlip is ook gescheurd en dit doet echt nog zeer. Het is wel gehecht maar ik zie de scheur nog zitten.

Ik wil morgen voor het eerst met Yasmine naar buiten maar ben bang dat ik halverwege niet verder kan lopen.

17. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Maart.. Ik heb er ongveer 2 weken last van gehad. De derde week werd het al een stukken minder.
    Probeer anders alleen even met iemand een blokje om te lopen. Dan kan je zelf zien of je het gaat redden met die kleine..

Xxx

Ik vloei trouwens niet meer, alleen nog een beetje gekleurd afscheiding. En de pijn voel ik heel af en toe, het is nog wel een beetje gevoelig.

18. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goedemorgen mama's....

Raar idee dat ik vandaag uitgerekend zou worden :confused:

pssstttt....Han heeft nu om 10 minuten de weeën....spannend voor haar. Het groepje wordt steeds kleiner daar...

Gelukkig blijf ik in dit topic van jullie volgen en meegenieten!

Liefs xxx

19. Ddp

Ddp Niet meer actief

Zo, ik heb mn eerste huildag! Zit er helemaal doorheen! haha
    Gisteren had Tara een regeldag geloof ik, constant jengelig en steeds willen drinken.

Vandaag werd ik wakker met hoofdpijn en ontzettend verkouden, jakkes! En mn hormonen werken bepaald niet mee vandaag!

Ook gister gezeur met vriendlief......hij vertelt me steeds wat er nodig moet gebeuren...ramen boven zijn vies, filter van de afzuigkap moet schoon......ik word er zenuwachtig van! Denkt tie dat ik niks anders te doen heb? Het is verdorie mn 3e dag alleen en dan begint dat gezeur over opruimen en schoonmaken nu al? :evil: :evil:

Tara spuugt best wel heel erg veel...zal dit volgende week donderdag ook eens aan de mevrouw van het CB zeggen als die hier komt.
    Het is echt geen "mondje vol" maar soms echt giga golven tegelijk....
    vind dit zo zielig!
    Waarschijnlijk komt het omdat ik zoveel melk heb.....
    Nu las ik net iets over johannesbroodpitmeel(ofzoiets)....hebben jullie daar ervaring mee?

Ief: De kraamhulp adviseerde hier ook de kolf van Medela.....geloof dat we die maar eens aan gaan schaffen! En ik begin er echt sterk aan te denken om ook te gaan beginnen met kolven.....ook al raden ze dat vanaf 4 weken aan......wat vind jij?(word soms gek van mezelf, zo onzeker hahaha)
    Heb je trouwens lekker geshopt?

Lovewinnie: Tara had dat gister, wel 3x honger in 2 uur tijd....ik leg haar dan ook maar gewoon aan! En inderdaad tussen de middag sliep ze van 1 tot 5, woow!

Maart: Ik heb af en toe ook nog behoorlijk last van mn onderkantje....had maar 2 hechtingen en een schaafwond...maar kan af en toe nog behoorlijk pijn doen! Heb ook best moeite met mn ontlasting....
    Ik zou misschien wat missX zegt proberen, even samen met iemand kijken hoe lang je vol kunt houden...

20. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor de tip dames. Ik zo met mijn mannetje een rondje lopen. Vind het wel spannend.

Zoe, laat je niet gek maken en doe lekker rustig aan. PAs schoon gaan maken als je er echt aan toe bent, het is nu nog veel te vroeg om daar aan te denken.

Yasmine heeft gisteren van van 18.00uur tot 0.00uur geslapen en jullie raden het al de hele nacht steeds wakker. Ik heb echt mijn eerste rot nacht achter de rug.

Deel Deze Pagina