September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

en hier kijkt ze zo eigenwijs haha

vraagje aan allemaal, hebben jullie kindjes nog steeds blauwe ogen?(als je ze donker verwacht) alicia heeft ze nu nog maar ik had ze eigenlijk al wel bruin verwacht want ja ze is voor 1/4 turks en heeft wel haar tintje en donker haar van de papa maar zou ze misschienmijn ogen hebben dan? het zou wel leuk zijn natuurlijk en erg mooi.

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hebben jullie weleens dat jullie kleintjes een ware poepexplosie hebben?
    Nou dat had ik dus net keer twee!
    Die kleine floeperts hebben allebei hun luier zo vol zitten poepen dat het tot op hun rug en benen zat! Ik wist haast niet war ik beginnen moest! Maar ja, ook honger! Dus: uitgekleed, schoongepoetst en in een luier en badcape gewikkeld, fles erin en nu gaan ze in bad!
    En dat vlak voordat ik visite krijg....
    Nou ja, dan de woonkamer maar niet meer een beetje aan kant..... ;)

Lovewinnie: hoe was het bij de HA?

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dit is trouwens onze nieuwe auto is het geen plaatje. mijn vriend noemt het zijn vrouw en ik ben zijn vriendin :)

ik ben trouwens niet zo blij met die auto hij zuipt benzine alsof het water is. hij heeft hem vanaf vorige week vrijdag dus nu uhhm 10 dg en heeft eegister voor de 3e x de tank volgegooit a 70 euro per keer

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    voor info ah zie even mijn andere topic bij zwanger zijn daar staat het vermelt

en noor alicia kan er ook wat van, nu ze flesvoeding erbij krijgt poept ze om de dag en dat is te merken ook het zat op haar rug buik etc en kon ze lekker met mama even onder de douche. dit was voor het eerst en het voelde wel fijn z'n warm lichaampje tegen je aan in de douche hmm heerlijk. papa stond op de gang om haar op te vangen in een badcape zodat ik me naar de rand ok zelf kon douche

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm vandeweek toen ik dat had met anne.. ben ik maar met kind enal onder de douche gestapt :)

stond namelijk net op het punt te gaan douchen.. en dacht "nog even die luier.. dan kan ze naar bed"
    tja dat viel dus eventjes tegen *grin*
    bijna tot onder dr okseltjes zegmaar

btw.. iemand mobielfreak nog gezien na het weekend?
    had dr zaterdag nog wel gesproken.. maar daarna eigenlijk helemaal niet meer

6. Saskia78

zo net terug van het consultatiebureau...

en best een leuk gesprek eigenlijk
    nog eens gevraagd of je je kind eigenlijk te veel kan inbakeren... en zij zei van niet
    prettig idee.. want ik had juist met job er discussie over omdat die dacht dat het misschien niet goed voor dr ontwikkeling zou zijn.
    maar volgnes het cb is er als je het goed doet nergens een probleem.
    evt. wilde ze wel de wijkzuster even een keer langssturen om te kijken.
    nahja.. buiten dat ik denk dat ik hjet wel goed doe.. vind ik dat natuurlijk geen probleem.
    dus die belt vandeweek even wanneer ze langskomt.

en ik moest maar vooral zeker niet denken aan werk of solliciteren nu anne zo huilde EN bovendien snachts niet meer doorslaapt.
    advies was om het huis maar gewoon het huis te laten.. en zodra het kon niet alleen te slapen.. maar ook gewoon lekker te relaxen op de bank met een goed boek
    dit omdat je dat makkelijker even onderbreekt dan een diepe slaap en ook gewoon rust is natuurlijk

ook vond ze het heel niet gek om als oma gaat oppassen.. haar een slaapschema mee te geven.
    sterker nog.. ze zei zelfs dat we dat prima uit konden breiden met wat we de rest van de dag deden.. omdat regelmaat nou eenmaal belangrijk is en dat het goed is als oma zich daar OOK aan houd.

verder weegt ze inmiddels alweer 4190gr en is 52,8cm lang \o/
    (toch sinds de geboorte alweer bijna een kg zwaarder en bijna 3 cm langer.. :) time flies)
    en werkt alles prima :)

7. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ik moet donderdag met Yassine naar het CB, ben benieuwd wat ze deze keer zeggen...de vorige keer toen ik er kwam zegt die vrouw± nou nou wat een flinkerd zeg, is hij PAS 1 maand oud== Ik schrok me rot ik dacht is hij te dik ofzo== maar ze overdreef gewoon, mijn ma zei dat ik daar niks van aan moest trekken......

8. Saskia78

hmm mja. anne is niet zo groot.. dus daar zullen we niet zo snel commentaar op krijgen denk ik

wel wilde ze weten of ze meer dan 3 uur per dag huilt
    nahja.. VOOR het inbakeren wel in ieder geval..
    nu gelukkig een stuk minder \o/

bijna anne bedtijd hier
    en ze zit toch al een half uur wakker te zijn op schoot zonder hiulwerk :)

9. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @Saskia:Yassine ligt in zijn wieg, hij is stil, maar hij slaapt niet....
    Hopelijk waren die huilbuien van gisteren verleden tijd!
    was zooooooo zielig

10. Saskia78

ik hoop het ook voor je :)

een tvreden baby blijft toch heerlijk he

11. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Lieve mama´s

Ik heb even een vraagje aan jullie. Wij moeten nog een matrasje kopen maar weten niet zo heel goed waar we op moeten letten. Je hebt zo´n aerosleep (of zoiets) maar ik hoorde weer dat dat niet goed is. Hebben jullie goede tips?
    Mijn vriend is zo bang dat onze uk zich ´s nachts omdraait en niet meer kan ademen.
    Verder staat er een foto van pretecho in mijn album. Gemaakt met 25 weken...

Liefs Anette en ik heb al wat tips van jullie opgeschreven, alvast dank daarvoor

12. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Hoi hoi!

@ Darcy en Ief: graag gedaan hoor!

@ Saskia: fijn dat het bij het CB goed ging!

@ Newlymom: heerlijk dat je mannetje vandaag minder huilt

@ Noor: die poepluier had ik vanmorgen nog! :confused: Zijn hele luier zat vol en het is ook zooooo dun nog....Nu hoor ik al weer gepruttel in zijn broek. hahah

@ Lovewinnie: heerlijk he, samen douchen. Kan ik ook zo van genieten! En die auto zou mij ook iets te veel van het goede zijn wat benzine betreft! jeetje wat zuipt die car! :confused:

@ Foto's: Volgens mij hebben de september mama's de mooiste baby's!
    hihi, wat een schatjes allemaal!

@ Meeting: de meesten kunnen allemaal op zowel 12 als 19 januari.
    Maar ik heb nog lang niet van iedereen PB gehad dus we wachten rustig af.
    Tot nu toe zijn er meer voorstanders voor 12 januari.....

13. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Dan moet je het berichtje, van diegene die de lijst er heeft neergezet, quoten.
    Dat knopje staat rechts bovenin bij elk bericht.
    Dan komt de hele lijst in je eigen berichtje te staan en dan moet je voor en achteraan het bericht de quoten weghalen!

Ondertussen wel ff aanpassen wat je zelf in de lijst wilt toevoegen natuurlijk! ;)

14. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @marsab: gelukkig wel!

@ Lovewinnie; is wel een hoop geld zeg die auto, zuipt hartstikke veel!

@poepluiers: ik hoorde die van mij net ook al een grote boodschap voor mij in de pamper vullen! heb m net verschoond en gelukkig op tijd het zat nog in de pamper! :D

15. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Middag dames

Lovewinnie: jeetje ik dacht dat onze auto al veel dronk :confused:

Noor: Ja 3 dagen geleden had ik ook de vreugde van een overvolle poepluier, alles zat onder....

Marsab: ik vind ook dat de septemberbeebs de liefste beebs zijn:D

Anette: ik heb ook een earosleep, heb er geen problemen mee en ook geen klachten over gehoord.

Newlymom: lekker dat hij weer tevreden is.

Saskia: altijd prettig als je bevestiging krijgt dat je het goed doet :)

ik kan trouwens weer een spijkerbroek aan van voor de zwangerschap! Oke hij zit iets strakker als toen maar ik kan hem tenminste weer aan :D ik is trots!

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    hey!

Wat een leuke 3d zeg! Super trots zal je zeker zijn! ;)
    Wij hebben zelf de purflo matras.
    Dat is een geraamte met een "doek" erover heen gespannen.
    link:
    http://www.pretura.nl/content.php?hoofd_cat=PurFlo

Het is super veilig en hygiënisch.
    Alleen het opmaken is soms wat lastig, omdat het door het stalen frame
    niet meegeeft!

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hihi, had eerst per ongeluk een leeg berichtje gepost :(
    Heb de mannen vanmorgen grondig gepoetst in bad ;)
    Heb er een paar leuke plaatjes van geschoten, zie album!

18. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    He meiden,

Jesse inbakeren werkt ook niet echt, hij begint meteen te krijsen en blijft dit doen tot je hem er uit haalt, maakt niet uit hoe lang je hem laat liggen. Hij huilt dan niet, maar krijst echt.
    Ik heb hem nu ook weer in bed gelegd en zo nu en dan is hij even stil en valt dan in slaap om een paar minuten later weer wakker te worden.

Groetjes Simke

19. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    He meiden,

Jesse inbakeren werkt ook niet echt, hij begint meteen te krijsen en blijft dit doen tot je hem er uit haalt, maakt niet uit hoe lang je hem laat liggen. Hij huilt dan niet, maar krijst echt.
    Ik heb hem nu ook weer in bed gelegd en zo nu en dan is hij even stil en valt dan in slaap om een paar minuten later weer wakker te worden.

Groetjes Simke

20. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    ahhhhhh Noor wat een schatjes! om op te eten :D

Simke: balen dat dat ook niet werkt, mss mist hij overdag een beetje geborgenheid? maar ja dat zou dan met inbakeren al een beetje minder moeten worden. Hebben ze op het cb mss tips? Sterkte meid!

Deel Deze Pagina