September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja hoop kinderen schijnen het in het begin helemaal niets te vinden.

met anne hops ik altijd nog even 2 minuten door de kamer
    je kan zien wanneer ze "klaar" is voor bed want dan legt ze dr hoofdje tegen mn borst
    als ik dr eerder dan dat in bed leg.. gaat ze ook liggen huilen

2. Saskia78

hmm hier juist het tegenovergestelde..
    "goh wat zie je er ineens goed uit schat"
    offeh "hey je benen zijn ook al slanker"

en dat terwijl ik voor mn zwangerschap ook al 20kg afviel ofzo

ga je je toch afvragen wat ie er van vond VOOR dat ik zoveel afviel en daarna zwanger werd...

nie waar? :)

3. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    heb vandaag een spiraaltje laten zetten viel gelukkig harstikke mee. was wel zenuwachtig hoor. esmay hheft geslapen van 23 tot 8.30 schrok ervan.
    ze is vandaag ook super vrolijk. wel lief hoor.

ik ga niet mee met de meeting kan namelijk nog niets plannen want heb mijn rooster nog niet en moet ook in het weekend werken. wel jammer hoor.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    fijn is dat he. ik deed al heel vroeg naar de bevalling een poging en tot mijn verbazing paste ik er al na 2 wk in. niet in alle broeken hoor maar wel diegene waarbij ik normaal een riem droeg. nu passen alle kleren weer en sommige zijn zelfs wat te groot. ik heb me al enkele dagen niet gewogen maar vorige week was nog 2kg te zwaar :)

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    jammer joepie, dat je niet mee kan! :(

6. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    pagina 100 trouwens!

lol :)

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Miranda: ik snap je wel, zit soms ook met die BV-weerstand :( Ik zie onze Ollie ook goed groeien, maar vind het ook een aanslag op mijn rust en weerstand... Ik kijk het nog even aan, maar ben in elk geval niet van plan om moeilijk te gaan doen - zo wil kolven 9 van de 10 x niet lukken, dus dat valt dan gewoon al af. Ik voed rechtstreeks vanuit de borst en loopt mijn BV terug, dan is dat maar zo. Ben zelf ook groot geworden op flesvoeding en heb geen allergieën en ben nooit ziek ;)

@Marsab: mijn voorkeur voor de meeting blijft ook 12/1. Als het goed is, gaan Miranda en ik samen met onze beebs, nietwaar Miranda? Ik hoop je voor die tijd nog wel eens te ontmoeten, ik bedoel, Zaandam-Wormerveer is een stukkie van niks he :)

@Anette: heb je een PB gestuurd...

@Joepie: is dit je 1e keer, een spiraaltje? Ik twijfel enorm, wil het eigenlijk niet in mijn lichaam... maar ben benieuwd naar de ervaringen!

@Simke: misschien ook even met je kleine naar een chiropractor/manueel therapeut? Wellicht zit er iets bekneld in het ruggewerveltje, huilen is niet voor niks... Als alles in orde is, kan je ook dit van je lijstje schrappen. Een CB is vaak genoeg niet op de hoogte van het werk van een chiropractor - en het kan ZO veel schelen! By the way, 't wordt bij ons 75% vergoed via de zorgverzekeraar, zo'n man is een erkend behandelaar natuurlijk.

8. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Marsab, wat een mooie foto!

Han, fijn dat de doop goed is gegaan :D
    Gefeliciteerd met je baan!

Suus, lijkt mij wel leuk de mannen mee. Geen idee of die van mij wil.

Lovewinnie, wat een schatje Alicia.

Marsab, ik kan 19 januari.

Han, wat een lieverdje Daniella :p

Saskia, leuke dingen die seats. Wij hebben sinds vandaag een fatboy. Daar ligt ze nu gezellig met papa :D

Ief, wat kijkt Lyn stoer en wat een dotje :D

Darcy, fijn dat het goed gaat met de bv!
    En wat een lieve foto van Ollie.

Noor, wat een lieverdjes :p

Anette, jouw zwangerschap schiet ook op :D

Miranda, heel herkenbaar die twijfels over bv/fv. Ik heb besloten voorlopig door te gaan met bv en te kolven op het werk, maar merk nog steeds twijfels en veel onzekerheid bij mezelf. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als jij relaxed bent heeft dat ook weer invloed op Matthew.

Joepie, een spiraaltje...knap dat je t al aandurfde.
    Jammer dat je niet kunt.

x Sophie

9. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Morgen heb ik nacontrole bij vk. Wie van jullie heeft dit al gehad? Gaan ze ook van onderen de boel checken? Heb in elk geval heel lijstje klaar met opmerkingen over m'n bevalling in zkhs voor in mijn dossier (en vooral dus wat ik een evt. volgende keer niet meer wil, wil voorkomen of juist wel wil :) ).

x Sophie

10. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Hello ladies!

Ik ga zo weer mijn bedje in, gwyneth slaapt van middernacht tot 5 am, dus ik kan nog wat uurtjes pakken! morgen komt mijn moeder oppassen dus dan kan ik lekker even naar de IKEA en naar de appie, we geven de 18de ons kraamfeest en ik ga even zweedse balletjes inslaan en servetten! Is onze meeting nu definitief op de 12de januari? en in amersfoort zoo? en met of zonder de beebs? dat jullie trouwens in jullie spijkerbroeken passen! goed hoor! ik ga morgen ook even langs de H&M een nieuwe broek kopen, want pas nog niets...ik heb de laatste tijd een zwart wit lollie verslaving, toch maar afkicken...

11. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @ afvallen; dames ben trots op ons, al die kilo's die we zo snel kwijt zijn! en dat zo snel na de bevalling.... =D>

12. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Saskia: Ik ben er wel steeds om te lezen hier, maar heb eigenlijk niets gepost, want er is de afgelopen dagen een hoop ellende voorgevallen

Zal hier even van me afzeuren, voor de gevoelige zieltjes onder ons wat minder geschikt verhaal denk ik...

Dennis en ik hebben besloten definitief een punt achter onze relatie te zetten.. Dit omdat ik volgens hem teveel zeur over het feit dat hij weinig tot niet omkijkt naar Tim.. En met weinig bedoel ik: in 9 weken tijd 1 keer Tim in bad gedaan, 1x met Tim gedouched, 3 keer een luier verschoond en 5 flesjes gegeven en dan misschien 2 minuten per dag je kind even vasthouden :(
    De druppel was voor mij ook het feit dat hij hier in huis niet mee wil helpen aan de huishouding als hij uit zijn werk komt, want dan is hij te moe.. Mara vervolgens dus wel helpen bij het verhuizen van een vriendin en haar moeder na zijn werk? Niet eerst even thuiskomen om gedag te zeggen en dan pas rond half 7 aankakken en zeiken: staat het vreten nog niet op tafel? Hij is de afgelopen week meer daar aanwezig geweest dan hier, en als hij hier was zat hij bijna alleen maar achter de pc te msn-en enzo.. Zondag ben ik naar een vriendin gegaan de hele dag, moest er echt ff tussenuit en wat schertste mijn verbazing? Tim heeft daar de hele middag lekker op de bank liggen slapen, terwijl hij thuis overdag dus gewoon niet wil slapen overdag en alleen maar huilt..
    's Avonds kom ik weer thuis in een hoop gezeur, van waar was je blablabla en was hij vrolijk aan het sms-en met die zelfde vriendin waar hij al de hele dag was geweest.. Bij mij ging toen het licht spreekwoordelijk uit en ik heb haar ook gesmst met dat hij beter kan vragen of hij daar blijft slapen, want dan hoeft ze hem ook niet te missen als hij bij mij is.. die smsjes gingen van kwaad tot erger met als gevolg dat ze op gegeven moment begon over mijn gekke kanker moer.. Toen zij dus begon over mijn overleden moeder ging bij mij helemaal het licht uit en heb ik me jas aangetrokken en ben als een woeste stier het huis uit gestormd op weg naar haar! onderweg haar nog gesmst dat ik er aan kwam en dat ze d'r bek moest houden over mijn overleden moeder en dat ik haar overleden kind er ook niet bij betrok.. Onderweg werd ik steeds rustiger en heb dan ook heel rustig aangebeld bij haar, want ik wilde eens even een gesprek met haar aangaan over hoe en wat.. Komt zij naar buiten samen met haar moeder. Haar moeder had een hondenriem om haar pols gewikkeld en ik ken de verhalen die ze altijd zeer trots vertelde over mensen de straat uit meppen met die riem, dus ik had voor mezelf allang besloten om rustig te doen tegen hun.. Hun komen als een stel speenvarkens naar buiten, beginnen als een gek te gillen tegen mij, die moeder duwt heel dreigend har vinger onder mijn kin en gaf mij verscheidenen duwen.. Ik bleef rustig en bleef ook rustig tegen hun praten in de hoop dat ze dan ook normaal tegen mij zouden gaan praten, maar niets was minder waar.. Ze hadden totaal geen oren naar wat ik te vertellen had en toen ik met me rug naar hun toe stond heeft die moeder mij dus een knal verkocht op mijn schouder met die hondenriem, vervolgens werd ik nog eens bedreigd, dat ik niet moest proberen ooit daar nog in de straat te komen, want ze zouden mij er dood uit slaan.. Lekker handig als de school van me stiefzoontje in diezelfde straat is :(
    Toen ik daarna weer thuis kwam en het aan Dennis vertelde, werd hij niet eens kwaad op hun, had ik er maar niet naar toe moeten gaan was zijn antwoord :confused: :confused: Nou sorry maar met zo'n vent kan ik niet leven, die het toestaat dat de moeder van zijn kind geslagen word..
    Ik heb dan ook vandaag aangifte gedaan wegens mishandeling. De politie denkt alleen dat het hierbij niet zal blijven en omdat Tim bij mij is, is hij als het ware hier ook bij betrokken en is er een automatische melding naar Jeugdzorg en het AMK gegaan.. De politie vind het verhaal rondom Dennis ook geen zuivere koek en ze hebben mij dan ook gezegd: Meid, zorg dat je daar wegkomt of dat je hem de deur uit schopt.. Want dit is geen gezonde situatie voor je kind en ik denk dat je niet wilt dat je kind van je afgenomen word dalijk..
    Verder belde de arts van het Sophia mij vanmiddag met de uitslag van de test van gisteren, Tim heeft GEEN taaislijmziekte, zijn lever boekt vooruitgang en zijn bloedwaarden zijn normaal :D :D :D Verder vroeg zij aan me hoe het nu met me ging om dat ik met hun al een gesprek had gehad met betrekkeing tot maatschappelijk werk.. Ik vertelde het verhaal van hoe het weekend verlopen is en ze schrok zich lam.. Ze is nu als een gek bezig om maatschappelijk werk lopende te krijgen en ze heeft mijn huisarts gebeld met het hele verhaal, waardoor de huisarts mij vervolgens weer belde met de vraag wat er allemaal aan de hand was.. Hij schrok zich dus ook lam toen ik mijn verhaal vertelde en zei: Ik maak me ernstige zorgen om jou en Tim, als het nodig is, bel ik zelf Jeugdzorg op, dat er een oplossing moet gaan komen, want dit kan zo niet langer.. Laat Dennis mij maar even bellen, want zo ken ik hem helemaal niet..
    Vervolgens vroeg hij mij of ik eventueel open sta voor psychische hulp van eventueel het Riagg waarop ik gezegd heb: Ja, alleen red ik het nu gewoonweg niet meer.. Ook wil hij eventueel thuiszorg in gaan schakelen om mij te helpen met de huishouding.. Ook komt hij morgen bij mij op huisbezoek, dus ik zei al: nou dan mag ik nu wel als een gek gaan opruimen want het is een bende hier :( Zegt ie: Nee, laat alles maar lekker zoals het is, dan kan ik met eigen ogen zien hoe het er nu voor staat bij jou thuis.. En des te makkelijker ik kan beoordelen welke hulp ik in moet gaan zetten..
    Al met al is er nu een flink balletje aan het rollen gegaan, en hoop ik enigszinds hier snel weg te zijn..
    Ik heb zelfs gisteren kvptje naar mijn vader laten bellen om alles een klein beetje uit te leggen en om hem te vragen of ik hem mocht bellen aangezien ik geen contact met hem heb.. Ik mocht hem bellen en dat heb ik gisteren ook al gedaan, alleen werd ik niet veel vrolijker van zijn verhaal.. Ik moest eerst maar eens zorgen dat ik echt weg zou zijn bij Dennis, zorgen dat Tim mijn achternaam krijgt en voorkomen dat de ouderlijke macht over Tim gedeeld gaat worden met Dennis en daarna moest ik maar weer eens contact op gaan nemen..
    Kortom ik heb nog een lange weg te gaan.. Alsof ik nog niet genoeg sores had :( :( :(

Dit is zeg maar een kleine samenvatting, hoe mijn weekend geweest is en de afgelopen dagen.. Soory voor mijn gezeur hoor, maar moest het echt even kwijt weer ...

13. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @Mobielfreak... Jeetje wat een verhaal en ellende.Gelukkig krijg je hulp en komt het allemaal goed :) Sterkte voor deze moeilijke periode.

Yocena heeft ook een poepexplosie. Ze poept 3 dagen niet en dan komt er toch een hele lading..Haar kleding is dan ook helemaal vies, en zit overal, vooral als ze met haar voet in de luier gaat zitten :)

Hier gaat het allemaal zijn gangetje.
    Ik moet Maandag weer werken!ZUCHT.
    De kleine meid groeit zo snel, ze lacht, kijk om haar heen, ze begint veel geluidjes te maken. Ik ben zo gek op haar.

Zijn er hier ook moeders die hiervoor rookte en alweer zijn begonnen?
    Ik was een roker, en ik heb nog niet gerookt. Ik hoop er ook vanaf te zijn.
    Maar ik heb soms zo'n trek, sinds twee weken krijg ik weer sterk een behoefte terwijl ik dat hiervoor helemaal niet had.

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Jezus Mobielfreak wat een KLOTEsituatie. Als er iemand is die dit NIET verdient ben jij het wel! Weet gewoon niet wat ik moet zeggen, heb er echt geen woorden voor. Het enige: kies echt voor jezelf en voor Tim en zoek een plek waar je je veilig voelt! Als er ook maar iets is wat we voor je kunnen doen laat het dan alsjeblieft weten. Heeeeeeel veel sterkte! Ik denk aan jullie!

15. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

meis je mag altijd alles vertellen
    wat een klote situatie zeg..
    je weet mij te vinden als je mij nodig hebt en des noods haal ik je zelf daar weg meisje jij bent nu aan de beurt om ook is een leuk en goede leven

liefs,
    manuela

16. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Mobielfreak, ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Noor. Als we iets kunnen doen, laat het weten. Heb het erg met jou en Tim te doen. En dan alles wat je al meegemaakt hebt, ongelooflijk.
    Heel veel sterkte,
    xxxxxxxxxxxxx Sophie

17. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje meis wat ontzettend KLOTE zeg! Mss klinkt het heel hard maar als je ziet wat voor effect Dennis op jou en Tim heeft is het maar beter dat jullie nu uit elkaar gaan (voorlopig?) Kies voor jezelf en voor je mannetje want jullie zijn nu het belangrijkst.

ik wilde nu eigenlijk mijn zielig verhaal gaan vertellen over de rotnacht die we hebben gehad omdat Daniëlla zo zielig was maar dat klinkt nu zo onnozel :oops:
    Ga nu maar even neusspray halen want ze heeft het wel erg benauwd.

18. Saskia78

@mobielfreak: ik was al heel benieuwd hoe het was afgelopen
    maar als ik het zo hoorde.. en dit verhaal nog eens lees heb je denk ik echt geen slechte keuze gemaakt hoor
    alleen tja.. qua timing is he twel heel naar he

roep je nog eens op msn als je online bent?

19. Saskia78

@mobielfreak: ik verteld ehet net tegen job.. en die schoot meteen in de stress of hij wel een leuke vent was
    en of je nu binnenkort wel weer even koffie kwam drinken dan.

20. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @mobielfreak; wat een kl**tzak joh, meid wees blij dat je er binnenkort vanaf bent, jij en je kind verdienen beter

Deel Deze Pagina