Darcy, ben helemaal stil van je verhaal!! Sterkte meissie!! dikke knuf voor jou! Duik maar lekker vroeg je bedje in (als je tenminste de slaap kunt vatten)! En laat die traantjes maar gaan, dat lucht misschien op!
Hey meiden, Eindelijk tijd om weer even te reageren na ons weekje Duitsland. We hebben het heerlijk gehad, super mooi weer en gewoon heerlijk om even ergens anders te zijn. Mijn ouders hebben ook genoten van Jamie en Senna. En zij weer van mijn ouders. Jamie heeft zich super vermaakt en het was de hele vakantie oma voor en oma na. Met Senna ook alles goed. Ze groeit als kool en wordt steeds wijzer. Ze heeft volgens mijn mams wel een gebruiksaanwijzing. Ze is nl vaak pieperig en dan moet je haar maar bezig houden met heen en weer wiebelen. En als je haar 1 minuutje hebt neer gelegd begint ze weer. Dus onze meid houdt ons bezig. Daarnaast heeft ze ook haar superlieve buien, dan blijft ze maar naar je lachen en maakt kleine geluidjes. Zo geweldig om te zien. Jamie doet haar ook soms na. Erg grappig om te zien. Marc is nog steeds druk op zoek naar een baan. Van Den Bosch hebben we niets meer gehoord, helaas. We weten nu ook wat Marc via UWV krijgt, nou echt heel weinig. We zijn erg geschokt. Gelukkig spaarden we maandelijks een groot bedrag, dus dat bedrag gebruiken we nu om een groot deel op te vangen. Daarnaast zuinig aan doen. We zijn nu samen een lijst aan het maken van de inkomsten en uitgaven. Is alles duidelijker. Daarnaast hebben Marc en ik een goed gesprek gehad over onze situatie. Dit alles Senna die is geboren, ik en mijn hormonen, Marc thuis zonder werk, het brengt allemaal stress met zich mee. We hebben goed gepraat en nu bepaalde afspraken gemaakt. Ruzie maken waar de kids bij zijn is gewoon geen optie, dat gebeurde nu regelmatig, dus we moeten er gewoon meer over praten en het vooral uitpraten als de kids er niet bijzijn. Dus we doen ons best en staan er allebei positief in. We gaan er gewoon voor. Hier komen we ook weer samen uit. Goed meiden ik zal later even op jullie reageren. Senna wil nl eten en Jamie moet naar bed. Tot zo. Liefs. Patries
@darcy: jeetje meid, wat moet dit dan weer moeilijk voor je zijn, succes en sterkte! Om even antwoord op je vraag aan Gonzo te geven, inleiding mag wel na een ks in bepaalde situaties. Als ik genoeg ontsluiting heb wordt ik volgende week namelijk misschien ook ingeleid. Het is een fabeltje dat ze het helemaal niet doen, alleen liever met een infuus. Gel schijnt dan weer gevaarlijker te zijn en wordt liever niet gedaan. @imsala:gefeliciteerd met T.! Wat een verhaal weer meid. Mijn advies is ook om niet terug te gaan naar D., je zit niet voor niks in dat huis nu he? @patries: fijn dat het zo'n leuke vakantie was! Logisch hoor dat jullie ruziën, de geboorte van een kindje is al zo heftig en dan ook je baan kwijt zijn, zorgen maken over de financiële situatie. Geen wonder, daar kan toch niemand tegn? Wel verstandig idd om geen ruzie te maken waar Jamie bij is, want dit merkt het direct. Martin en ik hebben ook wel eens ruzie gemaakt waar Jesper bij was, ontkom je niet altijd aan toch, maar we schrokken echt toen we zijn beteuterde gezichtje zagen. Sterkte verder, jullie komen er vast uit en er zullen betere tijden weer komen! @virginie: leuke foto's! Ben je niet bang trouwens dat je tattoo uitrekt nu je weer zwanger bent? Ik ben er nu al spuugzat van zeg! Had dat bij Jesper helemaal niet zo, maar ben constant chagrijnig en aan het huilen om niks, heb nergens meer zin in en kan alleen nog maar afwachten. Getsie.
Darcy: ik lees je verhaal met een brok in mijn keel. Ik denk dat mensen zich in een soortgelijke situatie goed kunt inleven, maar nooit weten hoe het echt voelt als je je partner verliest. Het haalt een hoop herinneringen bij je boven en dat is moeilijk. Ik denk dat je vriendin zich naar de omstandigheden heel gelukkig kan prijzen dat ze jou naast zich heeft. Zonder woorden elkaar kunnen begrijpen. Want woorden zijn er niet voor zulk verdriet. Sterkte mop, ik denk aan je!!
Imsala, gefeliciteerd met de verjaardag van je kleine, grote man. Patries, praten is heel belangrijk, dat is al een eerste stap. Goed bezig dus. Ik duim voor jullie dat Marc snel een andere baan vindt. Darcy, krijg een brok in mijn keel van je verhaal, pff heftig allemaal hoor. Ik wist niet dat jij in zo'n zelfde situatie gezeten hebt. Knuf en doe rustig aan. Mieeslijkheid, heb toch even de vk gebeld, morgen even een echo voor mij gerust te stellen. Ik moest me geen zorgen maken en het zou ook zo maar kunnen dat de misselijkheid ineens weer terug komt. Jaaaaaaa, het eten was ook weer lekker, dat is alweer even geleden. komt hier een paraglijder langs, nou ja, zo'n parachute met een motortje, ziet er grappig uit zeg.
Patries: wat fijn dat jullie zo;n heerlijke vakantie hebben gehad! En goed dat jullie zo goed met elkaar gepraat hebben, dat klaart de lucht en maakt voor jullie beiden duidelijk wat voor emoties er spelen. Het zal voor Marc ook heel rot zijn dat hij nu geen baan heeft, wellicht voelt hij het zelfs als een soort falen. Maarja, mannen uiten dat nu eenmaal op een andere manier (of uiten het níet en dat is dan ook weer een probleem) Goed dat jullie om de tafel hebben gezeten!!
Suus: ik kan me voorstellen dat je het zat wordt, toen was het toch anders, het was je eerste en je hoefde minder, nu heb je al een klein mannetje rondlopen en moet je gewoon meer. Ik hoop dat de kleine meid zich vlug aankondigt!!! Liefs!!!
Anoek: wat fijn dat je morgen ter geruststelling een echo krijgt!! Heel begripvol van de VK!! Zul je zien dat je morgenochtend boven de wasbak hangt
Even een korte update over vandaag. Ben bij de verloskundige in het ziekenhuis geweest en gezegd dat ik het meer dan zat ben. Ze kon het goed begrijpen, maar vanwege de ks willen ze gewoon echt tot het laatste moment wachten in de hoop dat mijn lichaam zelf de bevalling gaat doen. Ik had even een breekmoment en zat spontaan te huilen, weer wachten zag ik echt even niet meer zitten... Tja, niet dat het uitmaakt want voor a.s. vrijdag doen ze niks. Vrijdag mag ik om 08.00 uur bij de kraamafdeling zijn en zullen ze eerst mijn vliezen breken en als ik dan geen weeën krijg dan zal dit worden opgewekt met een infuus. Omdat de baby nog steeds niet helemaal goed is ingedaald (hetgeen ze eerst wel dacht te voelen, maar na inwendig onderzoek niet zo bleek te zijn) zullen ze waarschijnlijk met pressie (gezellig ) het kindje verder in mijn bekken moeten duwen en dan pas de vliezen breken. Morgen en donderdag moet ik een half uur aan de ctg om de hartslag van de kleine te monitoren ivm een evt verminderde werking van de placenta met deze zwangerschapsduur. Ik vroeg nog (enigszins bijdehand) wat het nou uitmaakt of ze nu of vrijdag gingen inleiden, want het hoeft niet zo te zijn dat uk vrijdag wel goed is ingedaald en ze kunnen dan nu toch ook die pressie doen. Werd ze enigszins geïrriteerd van en zei ze dat ik ook verantwoordelijk was voor de gezondheid van mijn kind en als ze het nu zouden opwekken de kans dat de navelstreng rond het nekje zou komen groot was. Maar ja, dat zou vrijdag dus ook nog zo kunnen zijn. Dus toen vroeg ik wat ik moest als mijn vliezen spontaan breken, waarop het antwoord was dat ik even moest gaan liggen, maar omdat het toch al wel een stuk was ingedaald het risico ook weer niet zo groot was . AAAAAAAAAAAHHHH. Nou ja, kortom een bezoek die mijn humeur niet beter heeft gemaakt. Meiden ik zie echt als een berg op tegen vrijdag....ben zo bang dat 't mis zal gaan met al dat gedoe....
Gonzo: ik kan me voorstellen dat je ertegenopziet. Maar ga er vanuit dat ze je zullen omringen met de beste zorg! Ik hoop voor je dat de kleine zich alsnog snel aandient!!! Sterkte en liefs!!
@gonzo: nou lekker dan! Daar ben je dus ook niet veel wijzer van geworden. Klinkt lekker met pressie.. Had er ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Ja, ik snap dan ook niet wat die paar dagen nu nog uitmaken, je maakt mij niet wijs dat die laatste dagen nu nog zo belangrijk zijn voor je kindje. Dit is de gyn/vk van het ziekenhuis die dit zegt? Kan me voorstellen dat je bang bent, ben ik zelf namelijk ook een beetje. Je hoort toch heel vaak dat ze liever niet inleiden na een ks en dan gaan ze het toch proberen. Hier waarschijnlijk volgende week ook. Ze hebben hier wel min of meer toegezegd niet tot de 42 weken te wachten, maar toch. Hebben ze verder niks verteld over wat je te wachten staat? Ze hebben mij toen al best uitgebreid voorgelicht. Zo wordt je vanaf het begin direct goed in de gaten gehouden, ook met een drukmeter in de baarmoeder. Hier vertelden ze me dat mocht het te lang duren of weinig vooruitgang inzitten het een ks wordt. Dat betekend in mijn geval dat de ontsluiting elk uur moet vorderen en de baby in moet dalen. Hier ligt de baby nameljk ook nog niet goed ingedaald. Vorige keer was dat ook zo bij jesper en die was toen te groot. Dat kan dit keer weer het geval zijn en daarom moet er vooruitgang inzitten bij elke keer toucheren.
Zo nu even op jullie reageren.. @Suus - ik zal die stof ook niet hebben geloof ik, haha!! Trouwens dat ze bij jou wel strippen is al heel wat, dat doen ze hier echt niet! Wat een leuke foto van jou en Jesper met je buik. En als jij denkt dat jij straie hebt, dan wil jij mijn buik niet zien. Ik had helemaal niks met de zwangerschap van Thijs, maar ben nu echt een zebra....vind het zo lelijk , maar ja er valt niks aan te doen he? Mooi wiegje voor jullie meisje en een erg mooie lamp zeg! Ze hebben me helemaal niks verteld over hoe ze het vrijdag gaan doen en of ik een drukmeter in de baarmoeder krijg, geen idee!!! Hoe doen ze dat dan? Ze zeggen nagenoeg niks en dat geeft geen vertrouwen, zeker ook omdat ik ook nog eens die antistoffen heb, waarvan ik ook geen flauw benul heb hoe en of wat ik moet verwachten.....het ziekenhuis heeft ook een niet al te beste reputatie, maar helaas heb ik niks anders dicht in de buurt zitten... Ik probeer het over me heen te laten komen, maar heb er veel moeite mee moet ik zeggen. Jij ook veel sterkte meis...gelukkig zijn we niet alleen ! @Joyce - gelukkig is je keelpijn over. Ik geloof graag dat je voldoende inpakwerk hebt met die kleintjes, dat vond ik al met één kleintje. In ieder geval een hele fijne vakantie toegewenst! @Marsab - hoe krijg je dat voor elkaar die ijzeren balk op je duim...sterkte ermee!! @Noor - dus je hebt een workshop gevolgd, maar dan nog is het knap hoor! Maar je doet het misschien ook graag. Ben er volgens mij te ongeduldig voor . Bedankt voor de bemoedigende woorden, lief van je! @Miranda - niet ziek worden hoor!! @Virginie - wow wat een mooi buikje, mag je trots op zijn hoor. Superleuke foto van Keld, die oogjes twinkelen gewoon! @HelloKitty - heb even gegoogled, ziet er wel leuk uit dat Zumba. Ik hou 't in mijn achterhoofd om straks weer in vorm te komen, haha! En ik ben ook echt niet te genieten en een soort wandelende tijdbom...jank ook om alles en ben echt niet aardig...dus wat dat betreft wel enigszins hetzelfde als bij jou . Ongi, ow ja die ellende krijg ik straks ook weer, haha!! Sterkte ermee!! @Imsala - sterkte met de situatie, kan me voorstellen dat het verre van ideaal is, maar het is voor een goed doel. @Rootje - gefeliciteerd met je goede nieuws. Nu lekker gaan genieten!! @Darcy - tjee, je hebt me wel geraakt met je verhaal zeg.....slik!! Wist niet dat je je vorige partner had verloren en zoals je het omschrijft voel ik zooo met je mee . Veel sterkte meis!! @Patries - fijn dat je vakantie geslaagd was en dat jij en Marc even alles op een rijtje hebben gezet. Het is ook niet niks allemaal en ruzie en praten zorgt er meestal voor dat je weer even stil staat dat een relatie niet allemaal vanzelf gaat...dat is hier ook zo!! De laatste tijd ook best meer ruzie over de kleinste dingen, maar we zitten er allebei ook enigszins doorheen dus raar is het niet...leuk is anders!! @Anoek - hoop dat je morgen een supermooie echo hebt die al je ongerustheid wegneemt!!
Lieve Darcy, Ik zie dat ik zo over je verhaal heen heb gewalst....dat spijt me! Heb net je verhaal gelezen en vind het heel erg voor je. Wat zul jij het op dit moment moeilijk en zwaar hebben, niet alleen om het verlies van je vriend, maar ook omdat alles weer boven komt van het verleden! Ik geef je een dikke knuffel en weet dat ik aan je denk meis! Sterkte....en praat erover, met je man, je vriendin en met ons!
@gonzo: waarom willen ze niet strippen dan? Ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe zo'n drukmeter wordt geplaatst, ik denk net als de hartslagmeter voor de baby, vaginaal. Niet bepaald prettig, maar ja, zoals ik het nu bekijk wordt het toch weer allesbehalve een droombevalling. Wat vervelend dat je zo weinig informatie krijgt, daar zou ik ook heel onzeker door raken. Ik zou het voor je willen vragen, maar hoef pas vrijdag weer heen, dus dat is te laat. Ga toch nog goed voor je duimen en hoop dat je beebje zich nog spontaan aandient. Al denk ik dat je net als ik waarschijnlijk wel een beetje het gevoel hebt dat dat toch niet gaat gebeuren.
Goedemorgen meiden, dank voor de lieve steun, ik zat er gisteravond echt even doorheen - maar ik heb ook geleerd in die acht jaar dat ik het niet kan wegschuiven, maar moet doorleven (wat ik 's avonds en vannacht, in mijn slapeloosheid, ook heb gedaan.) De zon schijnt, mijn zoon zingt beneden, papa maakt koffie en ik ben 12 weken zwanger. Da's de realiteit van nu en die maakt me zo blij! Mijn vorige lief zou trots op me zijn, het leven is goed en wordt goed geleefd. Gonzo en Suus, ik vind het persoonlijk ook een beetje spannend om, na een keizersnede, misschien een inleiding te kunnen verwachten zoals jullie. Ongetwijfeld krijgen jullie heel goede zorg en komen deze baby's er ook uit (tjeez, je meent het, Darce ), maar die twijfels mag je uitspreken. Een gyn of vk dient hier niet bot op te reageren, vooral als ze het zelf niet heeft meegemaakt. Wat jullie? Suus, lief babykamertje en leuke lamp (wat een toffe moeder heb jij!) Patries, bedankt voor je lieve SMS, ik vond dat heel fijn. Goed om te lezen dat het weekje Duitsland voor wat rust heeft gezorgd en ook, dat de communicatielijnen weer open staan thuis Nu Marc aan een leuke baan krijgen en jij je hormonen laten uitvieren en het leven wordt weer wat makkelijker. Zoals je schrijft, hier komen jullie ook weer doorheen (pff, 2 kids is al pittig genoeg!) Rootje, goed nieuws van jouw kant, super. Willen jullie weten wat je in je buik hebt? Wat denk je, een jochie of een meisje? Nou, ga met kind en hond naar het park, even het koppie stofvrij maken. Fijne dag allemaal en veel liefs, nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden (de sept. 2007 mama's zijn zoooooooooo lief )
@Darcy, tja het blijft moeilijk he zulke dingen... Wel goed dat je dan beseft wat je hebt en daar gelukkig mee bent. Enne ja wij willen over 3 weken heel graag weten wat het gaat worden. Of we het ook delen met de rest van de wereld moeten we nog even over nadenken. En of ik een idee heb wat het wordt, niet eigenlijk. M'n gevoel zegt weer een meisje, maar m'n verstand zegt jongen omdat er toch wel een paar dingen behoorlijk anders zijn deze zwangerschap. Al zegt dat laatste natuurlijk niks he Ik heb laatst wel gedroomd dat de baby er was en het een meisje was. Ik zei toen ook duidelijk de naam tegen Marissa in die droom. En het is wel een naam die op ons lijstje staat en mijn grootste voorkeur heeft. Maar ook dat zegt natuurlijk niks We moeten maar afwachten... Ik ga even bloemetjes halen, tot later weer!
@ Virginie: wat mooie foto's, zeg...ook mooi tattoo...wauw...!!!! @ Imsala: het is voor een goede doel om even door zure appel te bijten ...dan krijg je een urgentie voor een woning. Het zou echt geweldig zijn...dan zou een mooie basis zijn voor je kids maar ook vooral voor jezelf. Geen s-familie in je woning gaan wonen! Jij hebt je eigen gezin, gewoon lekker met jullie drietjes straks. Hou die gedachten maar vast...even geduld hebben is vaak een moeite waard. Fijn dat D. zich best doet...maar eenmaal zo karakter dan blijft het ook zo...hoe lang blijft hij zn best doen....dat weet niemand. Zolang D. zn kids blijft zien, is prima, maar niet teruggaan bij hem...je verdient een leukere, lievere vent beter. D. blijft dan altijd met je verbonden omdat hij eenmaal vader is voor je kids, dat wel! Sterkte! @ Darcy: bedankt voor je pb...en gaat het alweer met je? Wanneer heb je 12-wk echo weer??? @ Suus: kan me wel voorstellen dat je chagrijnig bent...net als toen met Patries, die was chagrijnig op de laatste dag, in de nacht dat ze ging bevallen. Ik hoop echt dat het voor jou niet zo lang hoeft duren!!! @ Patries: dank voor je sms. En heel goed dat jij en Marc met elkaar gaan praten...zo te zien heeft de vakantie jullie wel goed gedaan....Jeroen en ik maken geen ruzie als Matthew erbij is. Eigenlijk heb ik nog nooit een echte ruzie met Jeroen gehad...omdat we vaak snel uitpraten en/of we elkaar even met rust laten en daarna terugkomen om erover praten. Dat werkt voor ons beste...alleen kan ik soms goed zeiken...haha!
@ Gonzo: wat een allemaal onzekerheid bij jou, lijkt me niet zo fijn....maar wat Noor zegt is het allemaal beste zorg voor je bedoeld...voor je het weet is vrijdag al!!! Sterkte, meis. @ Anoek: succes vandaag met de echo, laat ons wel weten....duimen en spannend!