September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hola guapas :)

Een meeting in november lijkt me een goed plan. Meteen de spreekwoordelijke koe bij de horens vatten dan maar?

We kunnen de weekenden in november als optie nemen. Marsab, zou jij weer een datumprikker/online agenda willen maken als je tijd en zin hebt?

2. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    rootje: Hoe heet die site ook al weer dat je kan aanvinken wanneer iedereen kan?! (voor de meeting)

Darcy: ik wil wel weer zo'n lijst maken! ;)

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    imsala: heftig, ik hoop dat je de goede beslissing hebt gemaakt! Ik wens jou en natuurlijk je kanjers iig het aller aller beste!

4. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

#15364 Rootje79, 18 sep 2009
    Laatst bewerkt: 18 sep 2009
    @marsab, als ik dat wist had ik hem al geopend :) ik weet het ook niet meer, dom he :)
    Misschien even terugzoeken naar maart/april/mei, wanneer hebben we toen gepland voor de vorige meeting
    ga ook nog wel even googlen, misschien edit ik zo mijn berichtje wel weer :)

Jaaaa gevonden:
    Doodle: easy scheduling

5. Pris

Pris Fanatiek lid

Hai meiden,

Hier idd feestweek.Vandaag dus vrij genomen en vanmorgen al ballonnenoptocht gelopen met Tygo:). Daarna naar de kroeg geweest wara een kinderfeest was. We hebbenw el weer thuis broodje gegeten en Tygo ligt nu op bed maar heeft nog praatjes genoeg.
    vanmiddag naar de kermis en vanavond gaan we uit:)
    Ik heb zoveeeeeeeeeeeeeeel zin in vanavond, echt leuk gewoon.
    In alle kroegen is t druk (en we hebbene r veel hier) en t volgende wordt georganiseerd: YouTube - Kanaal van dansenbijdetulp Dit is een filmpje van vorig jaar. en is hier eigenlijk gewoon aan t eind van de straat.
    Morgenochtend is t bloemencorso en die komt hier voor de deur langs,daarna is er eigenlijk overal wat te doen in t dorp maar weet nog niet wat we doen gaan.

Nu ff snel wat in huis rommelen zodat ook dat klaar is.

FIJN WEEKEND MEIDEN, ik zal niet zoveel online zijn:p;)

Liefs Pris

6. Pris

Pris Fanatiek lid

Oh ja,Gisterenavond erg moeten lachen om Tygo op de kermis.
    Deze attractie staat er Booster - Wikipedia en Tygo maar roepen: Tio in, Tio in, Tio daaien (draaien) :D
    Ja hoor kerel.....ff een paar jaar wachten nog:D:D:D:D

7. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Imsala: heel begrijpelijk en terecht dat jij het niet zag zitten om je kids steeds heen en weer slepen van ene naar andere opvang. Gelukkig ben je toch wel serieus worden genomen door maatschappelijk werker en cb. Het is heel geod om te horen dat je kids op 1ste plaats komen, erg lief van cb dat ze meer zorgen om jou maken! Ik hoop dat jij sterk in je schoenen blijft staan en laat je niet uit de weg slaan.
    Zolang D. normaal tegen jou en kids blijft doen, kan het nog prima verdragen. Allerliefste is het beste manier is je ex-s ouders uit huis gaan, dan heb je ook meer ruimte, maar ook voor D.
    Ik snap je goed dat je bang bent voor de reacties van de anderen. Het is niet nodig, als je goed hebt uitgelegd, ik begrijp je heel goed.
    D. weet ook dat jij menens bent als het weer zoiets voorkomt. Jij bent echt een GOEDE moeder (knoop dat goed in je oren! ;) ) want je beschermt ze!! Ook veiligheid en geborgenheid aan ze bieden, vooral veel liefde. Daar hebben je kids echt wat aan jou!
    Andere kant ben ik blij dat je er weer bent op forum, ik heb jou wel gemist!
    Liefs, Miranda

8. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Pris: zo te zien heb je naar je zin in die feest, geniet ervan!!!!

@ Marsab: kom maar op die lijst!!!! Dan wordt 'n prikkie!!!

9. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
  10. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    He Meiden,

ook hier een jongetje met een eigen willetje. Nee is nee en dan doet hij het ook niet. Hij kan ook steeds meer zelf (jas uit, klompen/sloffen aan enz). Het bab/dreumes zijn, is nu echt weg. Wat gaat de tijd snel.

@samLjermaine: welkom

@lovewinnie: jeetje meid, je zit er knap door heen. hoop dat jullie er samen uitkomen. Dikke knuf

@Suus: GEFELICITEERD!! Mooie naam en heel speciaal broer en zus op dezelfde dag. Nu mar lekker genieten met z'n allen

@alle jarige kindjes: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

@Isademi: jeetje jouw kinderen lijken idd wel heel erg op elkaar.

@potje: hier ook een heel geinteresseerd jongetje 2 weken terug en nu is dat ook weer even over. Ach het komt vanzelf wel.

@pris: wauw, mooie foto's, wil ook wel weer op vakantie. Leuke foto die met z'n 3en

Hoera: Kies nummer 5 was vandaag door, na dagen van piepen bij het tandenpoetsen, is hij dan nu toch door.

Verder gaat alles hier z'n gangetje. Voel me al weer wat beter. OP naar Jesse's verjaardag.

Groetjes Simke

11. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goeiemorgen meiden

Ik ben brak...en lag vannacht om half 3 in bed na het feest in Houten en om half 6 werd Matthew huilend wakker, hem bij ons in bed gehaald, pas 'n uurtje later vielen we in slaap. Om 8 uur is hij heel vrolijk wakker en hij bruist veel van energie!
    Jeroen is zoveelste keer weer ziek aan griep....hellup....
    Ik ga zo straks ramen lappen, en daarna met Matthew buiten wandelen naar de stad, mooi weer vandaag. Vanmiddag naar de kinderverjaardag.
    Vanavond vroeg in bed want mijn dinnetje heeft afgezegd, komt voor mij goed uit!!!!

@ Simke: nog ffies is dan Jesse 2 jaar, joehoeoe!!!!!

@ Marsab: ga je link zo kijkuhhhh!!!

Liefs, Miran

12. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    haha, proest!
    Laten we dat idd nog maar niet doen! :D

13. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Sophie: van harte met Sophie!

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Sophie 2 jaar, van harte gefeliciteerd en een hele leuke dag!

Pris, hier is het ook kermis, we gaan vanmiddag eens kijken hoe Sarah de draaimolen vindt.
    Klinkt wel gezellig bij jullie, veel plezier.
    Mooie foto's heb je, ook met zijn drietjes, die zijn er vaak zo weinig. Leuk!

Miranda, weer een beetje bij? Pf zo'n kort nachtje hakt er flink in zeg. Kun je overdag ook even slapen of slaapt Matthew in de middag niet?

Rootje, spannend dus, ik hoop dat ze het kunnen zien. Leuk om het te weten, ik hou je banner in de gaten hoor (wedden dat het me niet opvalt, haha)

Imsala, wat een heftig verhaal. Ik hoop zo dat het gaat werken voor jullie allemaal. Werk aan jullie relatie. HEt is een overwogen keuze ook al zal niet iedereen het ermee eens zijn, als jullie er maar achter staan is het prima toch!
    Cijfer jezelf niet aan de kant hoor. Knuf

schoenmaat, Sarah 23. Een reus dus als ik het zo zie.
    SArah is zooo zielig. Afgelopen maandag de tand door delip gevallen. Dikke lip en en flinke snee an de binnenkant. Nu krijgt ze het voor elkaar om elke dag die lip weer te stoten en elke dag bloedt het weer, pffff, zo zielig. Vrijdag viel ze weer keihard, weer flink bloeden. Maar wat kun je er tegen doen???

Ik kruip weer even in bed, Sarah is bij opa en oma.
    haha, ik was net al bijna de klok aan het verzetten, dacht ineens dat dat dit weekend was. Vond het al erg lekker.......helaas

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemorgen!

Euhm... wanneer verzetten we de klok?? Goed dat je het even noemt, Anoek! Ik weet het nl. niet :(

Sophie, van harte met je dochter's verjaardag, hoera! :)

Pris, je hebt een echte 'dare devil' in huis :D Dat wordt nog wat over een paar jaar, op die kermis!

Simke, 'nee' is hier ook een geliefd woord en daar wordt soms een driftbui tegenaan gegooid. Het matje bij de voordeur wordt soms druk bezocht door meneer ;)

Miran, Jeroen al wat beter en jij uitgeruster vandaag?

Marsab, heb de Doodle agenda ingevuld voor een meeting in november, hoor! Wie volgt?

Ik ga mijn haar uitwassen (geverfd net) en dan Ollie's kamer afmaken... hij heeft sinds gisteren een peuterbed en daar mag hij straks voor het eerst in :D

Meiden, ik heb nog een dringende vraag. Hoe ontbijten jullie kids? Wat krijgen ze vanaf het moment van wakker worden?

16. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    ontbijt, Sarah krijgt een boterham met worst, kaas of jam. Als die snel op is smeer ik nog een boterham en een beker yoki (dat is het enige dat ze lust).
    Dan rond 10.30 iets van fruit met drinken.
    Sarah lust geen pap (tenminste een half jaar geleden niet en nu probeer ik het niet meer).

17. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    oh ja, als de boterham na 20 minuten niet op is gaat ie weg, dan zal ze wel geen honger hebben.

18. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Sophie: gefeliciteerd met je sophie!!!

@ Darcy: succes dat Ollie vanavond in een peuterbed gaat slapen. Matthew geeft zich zelf aan wat hij wilt eten bij het ontbijt: ene moment liefst fruit, ander moment ontbijtkoek, of alleen liever zoveel melk, en boterham. Maar tijdens de lunch krijgt hij boterhammen. Matthew heeft niet altijd honger 's morgens....tsja...dat heeft hij van zn mammie ;)

@ Anoek: bloed in dr lip. Dat had Matthew ook zo vaak gehad door het vallen. Eigenlijk kan je er niets aan doen. Het gaat zo welw eer over. Nu weet matthew hoe hij moet opletten en lopen, soms heeft ie pech...tsja...wel sneu. Wat het ook helpt haar melk geven. Dan stopt het bloeden wel!

Jeroen is nog steeds ziek aan griep en ligt op bed. Matthew heeft gisteren maar een half uur geslapen in Hornbach. Toen Matthew gisterenavond na kinderverjaardag pas om 21 uur in bed lag sliep ik half uru later ook in bed, eindelijk.......tot 2 uur 's nachts werd matthew huilend wakker (al een week zo...het zal wel een fase zijn, denk ik) ik heb hem bij ons in bed gehaald, daarna sliepen we samen door tot acht uur, wel lekker zo....

Darcy, je hebt je haar geverfd, ik moet dat ook nog doen....vandaag gaat dat niet lukken want Jeroen ligt op bed boven....misschien eind van de middag hem vragen of hij op Matthew wilt letten zodat ik mn haren ga verven. Op donderdagavond a.s. heb ik een afspraak met thuiskapper. Dan word ik weer mooi op ons en Matthew's feest op zaterdag a.s.
    Jeroen baalt dat hij verder in de woonkamer niet kan afmaken nu hij ziek is. Ik heb hem gezegd dat hij eerst zelf moet zorgen om beter worden. De afwerking komt later wel weer. Ik maak me niet druk om...alleen een ding wel we weten nog steeds niet wat we aan Matthew geven voor zn verjaardag aangezien hij niet genoeg centjes heeft :$ want we moeten nog eerst drinken en eten kopen voor ons feest op zaterdag a.s. Ca. 30 mensen blijven mee eten....hellep wat ga ik maken...ik denk wraps, salade, mhm...
    Graag tips van jullie???

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Miran, ik heb een heerlijk koud gerecht voor je, dat je makkelijk voor een grote groep kunt maken en het is nog goedkoop ook :)

Couscous-salade

600 gram couscous wellen in heet water (zie verpakking voor verhouding couscous-water)

toevoegen:

1 doosje cherry tomaatjes, in stukjes (of tomatenpartjes)
    1 komkommer, in blokjes
    1 gele paprika
    1 rode paprika
    bakje groene olijven (desgewenst)
    paar handjes rozijnen (even in heet water wellen)

250 gram fèta, in stukjes/brokjes
    plantje basilicum, blaadjes in stukjes

dressing:
    1,5 dl olijfolie
    paar teentjes knoflook
    peper
    zout

Bereiding:
    door de grote schaal couscous alle gesneden groenten mengen, de dressing er op het laatst over schenken en goed mengen. Fèta en basilicum over de schaal strooien (ziet er prachtig uit!)

Heerlijk met een paar Turkse broden - en alle ingrediënten haal je bij de Turkse toko en de salade kun je van tevoren maken! Echt lekker!

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    En verder: wat dacht je van zelfgemaakte pesto, met pijnboompitten, olie en basilicum? Mijn man maakt het altijd zelf, nu ook voor Ollie's feest. Grote bak en het gaat supersnel op ;)

koude pastasalade, lekker fussili met zwarte olijven, tonijn...

Zelf aioli maken, veel knoflook en grote bak...

Dit soort dingen zijn in grote hoeveelheden heerlijk en goedkoop te maken. Voor exacte recepten PB je me maar, dan vraag ik onze kok en huisman de juiste tips :D

Deel Deze Pagina