September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo mama's

Ik ben een tijdje niet geweest hier en heb heel veel bij te lezen. Ga ik zo doen want YAsmine ligt heerlijk te slapen.

Hier gaat alles goed, Yasmine slaapt 'snachts lekker door. Dit vind ik heel prettig merk echt dat ik nu lekker uitgerust ben 's morgens.

Mobielfreak, ik heb jouw verhaal even gelezen, wat een rot situatie zeg. heel moeilijk is vooral met een kleine in huis. Ik hoop dat alles goed komt.

Mouschy, bij mij is er ook al 10 kg af en ik moet er nog 8 afg krijgen. Dan ben ik helemaal blij.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik zat gister op min een halve kg van mijn startgewicht :)
    de week ervoor op min anderhalf tho... dus het schommelt hier nogal geloof ik

3. @ Lovewinnie; Niels heeft hele donker bruine ogen, eigenlijk heeft ie vanaf het begin al hele donkere ogen. Zijn nooit echt blauw geweest (hij is half Indisch).

Kleding voor de zwangerschap; het meeste kan ik wel weer aan, alhoewel ik wel moet uitkijken dat ik er niet in no time weer de nodig kilo's aan eet, met de hele dag thuis zitten en koekjes, snoepjes en chips binnen handbereik (hoef tenslotte niet meer voor 2 te eten).

@ Mobielfreak; jeetje wat een verhaal zeg! Heel veel sterkte ermee. Wel fijn dat er over Tim postieve berichten te melden zijn.

@ Miss X; Maandag alweer werken?!?! Ik kan me voorstellen dat je daar niet echt zin in hebt.
    Over roken; ik rookte ook voor m'n zwangerschap en ben tot op heden nog steeds gestopt. Ik herken je verhaal wel; tijdens de zwangerschap had ik er helemaal geen behoefte aan, maar nu wordt het toch lastiger. Raar is dat.

Zijn er trouwens mensen waar nog steeds dat zwangerschapsstreepje op de buik tot het schaambot (ik ben de naam even kwijt) te zien is. Bij mij wel, ben benieuwd of het nog weg trekt...

4. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Heyy meiden,

Ga ff proberen terug te lezen (als de kids het toelaten;))

Maar mobielfreak wil je ff heel veel succes en sterkte wensen komende tijd! Dikke knuffel voor jouw en Tim!

liefs rian

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier nog een die de steep nog op der buik heeft staan, ben eigenlijk ook wel nieuwschierig of dit blijvend is.

mobielfriek: veel succes de komende tijd, gelukkig gaat het met tim al wel wat beter.

even iets over de prikjes, alicia krijgt ze volgende week en alleen bij het idee al springen de tranen in me ogen. ik ben zo bang om daar kei hard te gaan huilen is dat verschut of hebben jullie dit ook gedaan

6. @ Lovewinnie; Niels krijgt ook volgende week z'n prikje. Ik zie er inderdaad ook echt tegenop! Vond toen die de hielprik kreeg al zielig en durfde toen niet te kijken.
    Ik denk dat er heel veel mama's zijn die er moeite mee hebben.

7. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou heb alles terug gelezen zo'n 20 pagina's :confused:

Hier helpt papa gelukkig wel mee. Doet veel in huis en helpt goed mee met Yasmine.

Wat een mooie baby's allemaal hele mooie foto's gezien.

Han, die muis heeft yasmine ook. Leuk is die he.

Ik heb een foto van YAsmine in mijn album geplaatst. :)

8. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Aiden heeft toevallig vandaag de prikjes gehad.
    Zelf moest ik bijna huilen, maar kon me groot houden. ;)
    Het is echt wel heeeeeeeel zielig, vooral omdat ze er 2 moeten.
    Dan is hij net een beetje bijgekomen,krijgt hij er nog 1! :confused:
    Maar het huilen duurt maar een paar seconden hoor!
    Het blijft naar..... :(

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    @mobielfreak: ik hoop echt voor je dat alles goed komt met jou en Tim. Probeer te blijven genieten van je mannetje en heel veel sterkte!

Jesper heeft een paar week geleden al zijn prikjes gehad. Ik moest zijn handjes vasthouden, vond het ook zielig, maar gelukkig hoefde ik niet te huilen. vond het idd ook erg dat het er 2 waren! In elk beentje een.. Maar idd, wat marsab ook zegt, ze huilen maar heel eventjes hoor.

10. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Maandag krijgt Yasmine haar prikjes. Ik hoop dat ze er weinig van merkt. Moet ik nog iets in huis halen voor als ze pijn heeft.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    @maart: ja, ik zou wel kinderzetpilletjes paracetamol in huis halen. Je mag waarschijnlijk een halve voor haar gebruiken, maar dat zal de apotheek of cbarts ook wel even uitleggen. Het heeft met het gewicht te maken nu ze nog zo jong zijn.

Jesper sliep de dag van de prikjes zelf heel erg goed, de dag erna was hij heel huilerig en had hij iets verhoging. We hebben hem toen een half zetpilletje gegeven en toen ging het een stuk beter. De volgende dag nergens meer last van.
    (wel een gedoe zo'n zetpilletje trouwens hoor haha, jesper poepte hem dr gewoon weer uit)

12. Saskia78

pff vandaag is even mijn zeurdagje hoor

begon zo goed.. lekker lang geslapen (ruim 7,5 uur)
    dus ook voor de gein redelijk vroeg op
    want tja.. ik voelde me best ok eigenlijk

maar nu alweer de hele dag een huilende anne.. ik word er echt helemaal kriebelig van
    je komt echt helemaal nergens aan toe.. want continu ben je in de weer.. en op het moment dat er dan eventjes niet gehuild word.. dan heb je gewoon echt geen zin om uberhaupt nog wat te gaan doen en gebeurd er alsnog niets dus.

net even lekker gelopen buiten.. dat was dan wel ok
    en anne huilt nooit in de buikdrager zegmaar
    maar inmiddels ligt ze ingebakerd en al te huilen natuurlijk
    echt niets helpt ook..

misschien moet ik eens daadwerkelijk gaan timen hoeveel ze huilt op een dag
    dat als men de volgende keer vraagt of ze meer dan 3 uur per dag huilt.. ik een gefundeerder antwoord kan geven
    niet dadt het helpt.. maar een beetje medeleven is wel fijn soms :)

ook nog niks van job gehoord.. die is met zn werk naar een beurs/conferentie-thingy in amsterdam
    geen idee tot hoe laat dat duurt tho.. en nog minder wanneer hij dan thuis gaat zijn.
    hij zal ongetwijfeld bellen onderweg.. maar ik heb honger

frustratiepuntje nr. zoveel.. ik heb echt de HELE dag honger
    ook als ik net gegeten heb zegmaar

*zucht*

vanavond nog maar een keer vroeg naar bed
    dat beviel prima gister
    en als anne dan weer zo'n nacht slaapt.. dan doe ik het vast morgne wel weer een stukje beter.

*edit* zie net dat het tot half 6 duurt.. en daarna is er een receptie gesponsord door jobs werk
    dus daar zal hij vast ook heen gaan/moeten
    dat scheelt weer :)

13. Saskia78

oh en het ergste van al.. als job dan oppert om zn moeder eens een middagje op te laten passen zodat wij even rust hebben.. dan geeft me dat toch echt geen rustig gevoel ;)

volgens mij ben ik gewoon een bezitterig krengetje :)

14. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Mobielfreak, nogmaals heel veel sterkte! Hopelijk kan je bij vriendin terecht.
    Te erg voor woorden eigenlijk, dat jij weg gaat (moet gaan). Zou ivm Tim beter zijn als jij en Tim blijven en hij voorlopig uit huis trekt.

Wat betreft inentingen: daar zie ik ook tegenop. Hielprik vond ik echter helemaal niet erg en Sophie was zo vrolijk als wat. Hopelijk gaat dit net zo, maar deze prikjes lijken me zo veel heftiger...

Saskia, balen dat ze zoveel huilt. Zou ik ook kriebelig van worden.
    En hier nog een bezitterig krengetje hoor ;)

Dat zwangerschapstreepje heb ik ook nog. Heb begrepen dat t wegtrekt, al kan het nog even duren. Van mij mag ie nu weg.

Vandaag nacontrole bij vk. Goed nagesprek en ze heeft even naar hechtingen gekeken. Het ziet er heel netjes uit, ondanks de flinke knip die het was. Ook heeft ze natuurlijk Sophie bewonderd :p
    Voor volgende keer raadt ze een geboorteplan aan. Ik ga dan ook van alles van tevoren vastleggen en evt. bevallen in ander zkhs waar ze beter met pijnbestrijding omgaan en waar niet die muts van klinisch vk werkt die geen beslissingen durft te nemen. Die muts wil ik nooit van mijn leven meer zien. Jennifer, volgende keer luister ik beter naar je ;) (mbt pijnbestrijding).

Ik heb gelukkig niets te klagen over gewicht. Weeg nu 57 kg (voor mijn zw. 55). Die 2 kg kunnen best eens in mijn borsten zitten nu hahaha. Mijn buik is wel wat drillerig. Had voorheen geen grammetje vet erop. Vind t echter minder interessant.

Sophie heeft vandaag bijna de hele dag gelachen, zoveel energie als ik daarvan krijg!

Miranda, wat betreft voeding: ik ben kolven aan het oefenen. Vanochtend weer tussen twee voedingen door. Met als gevolg dat ze de voeding na kolven veel te weinig had. Dat merkte ik aan haar huiltjes. Vervolgens gekolfde melk gegeven en ze was weer vrolijk. Zo bouw ik nooit een voorraad op. Heb dus voor de zekerheid kunstvoeding in huis gehaald. Het moet wel leuk blijven. Bv vraagt ook wel veel extra energie, ik ben benieuwd hoe dat straks met werken gaat. Ik blijf nog wel even proberen maar weet niet hoe lang. Het heeft veel voordelen, maar ook heel veel nadelen vind ik hoor.

x Sophie

15. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Saskia, Yasmine heeft soms ook van die dagen dat ze heel de dag door huilt. Ik kom dan nergens aan toe em als ze dan even slaapt heb ik nergens zin in maar wil ik gewoon even rust. Ik word daar zo moe van soms. Kan dus goed begrijpen hoe jij je voelt vandaag.

Die zwangerschapsstreep heb ik ook nog kan niet wachten tot die weg is :)

Ik woog voor mijn zwangerschap ook 55 en nu 63 er moet dus nog wel wat af en die buik van mij pfff echt een pudding buikje nog.

16. Saskia78

@maart: dat huilen duurt al 2 weken...
    en dan met vlagen meer of minder
    maar het meest frustrerende vind ik nog dat juist als ze dan even NIET huilt... ik me echt nergens toe kan zetten

als ze wel huilt heb ik het denk ik te druk om me druk te maken over wat ik wel/niet doe op een dag :)

17. Ddp

Ddp Niet meer actief

Ik ben er helemaal klaar mee! Pfffff, moet ff stoom afblazen hoor!

Tara heeft net de fles gehad, ze zit nog lekker bij me op schoot zodat de voeding kan zakken anders spuugt ze alles eruit...

Komt mn schoonmoeder binnen: Slaapt ze? euh, ja!
    Ze pakt haar zo uit mn handen en ja hoor je raad het al, Tara weer wakker en van streek! Ik heb wel 3x gezegd.....ze moet NU naar bed...
    Bij de derde keer gaf ze haar pas weer aan mij.....
    Met als gevolg dat ik driekwartier nodig was om haar weer stil te krijgen!

Heeft dat mens niet meer verstand?

Zo, dat lucht op! Kga nu ff mn eten opeten, wat ik dankzij haar zo laat pas krijg....en op mn gemak teruglezen!

18. Saskia78

@zoe: tara had eigenlijk meteen even vakkundig een keer goed moeten spugen begrijp ik? :)

19. Ddp

Ddp Niet meer actief

Ja precies Saskia, het liefst de hele fles er weer uit, over haar heen!
    Dan bedenkt ze zich misschien voor de volgende keer!

Maar....als ik dan net het verhaal van Mobielfreak lees, valt dit van mij in het niet!

Meisje, weet niet wat ik moet zeggen.....Wil je heel veel sterkte wensen! Laat je niet op de kop zitten en gek maken! Jij en Tim zijn op dit moment het belangrijkste! Dikke knuffel!

20. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    hai dames,

ik heb ook al zo'n streep op mijn buik.....hopelijk trekt t weg want k vond t niet mooi.....

Deel Deze Pagina