September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    #15481 marsab, 26 sep 2009
    Laatst bewerkt: 26 sep 2009
    Hier even een update van mijn kant:

Vandaag zijn er weer demo's van healthcity, dus ik ga weer fanatiek meedoen! Ik heb er helemaal zin in! :D

Had vannacht toch eng gedroomd! Ik droomde dat iemand Aiden mee had genomen, toen de leidsters van het kdv met de kinderen naar het Avonturenpark waren voor een dagje! Ik dacht dat ik gek werd! Heb zo veel gehuild en de angst was zo goed te voelen in mijn droom! Het kwam er op neer dat Aiden in een ander land gezien was en dat ik hem uiteindelijk in een huis/ kerk zag, toen ik daar aankwam.
    Onopvallend moest ik proberen om mijn ventje mee te nemen! Raar, I know!
    Ik werd 's nachts ook een keertje wakker en moest echt tegen mezelf zeggen: Aiden ligt veilig in zijn bed, het is een droom!
    Wat kan je soms echt dromen zeg....:(

Aiden is qua praten zo vooruit gegaan, hij is echt een papegaai en zegt werkelijk alles na!
    Marc heeft hem geleerd: Wat heeft mama?
    Aiden: Mama lekke kontje!
    Haha, ja leuk Marc! ;)
    Of hij zegt tegen je: ik hou van jou! Zo lief! :)
    Het is echt een muitertje, maar oh wat zijn we gek met hem!

Nou meiden ik spreek jullie snel weer!
    Een fijne dag vandaag! :D

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Echt erg grappig :D

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier een zoon die ook alles nazegt. "Hm, lekke bakkie hè?" roept hij, als we aan de koffie zitten (heeft ie van oma ;))

"Mama, niet doen" (Ollie wil zelf zingen...)
    "Mama openmaken" (deuren, doosjes etc.)
    "Mapa"(als ie even niet meer weet WIE hij wil aanspreken)
    "Olliebollie" (en dan een vrolijk hoofd erbij :))

Miranda, een heel fijn feest gewenst vandaag! Benieuwd naar de ervaringen, mensen, het eten en de cadeaus :)

Imsala, hoe gaat het met jou ondertussen?

Ief, leuk om van je te horen! Kom vooral weer eens bijkletsen!

Virginie, hoe gaat het met jou en je gezin, de zwangerschap?

Sophie, jij ook okay?

Meiden, het is somber weer (maar wel droog), ik ga even op bed liggen. Haal anders nooit de film van 22 uur ;)

Fijne dag allemaal!

4. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve Marsab!
    Je bent echt een schat. Vandaag lag er een Beterschapskaartje in de bus van toen ik borstontsteking had. Maar...waarschijnlijk is er wat mis gegaan bij de TNT post, want er zat een herstelsticker op :( Op het kaartje stond 'ongeldige postcode', maar je heb de juiste postcode ingevuld :( Waarschijnlijk zijn ze hierzelf uiteindelijk ook achtergekomen, dus vandaar de late vertraging denk ik! Maar nogmaals ontzettend lief van je!!!!

A.s dinsdag krijg ik de uitslag van het uitstrijkje en dan ga ik beslissen wat te doen. Door alle verhalen hier en ook bij het onderwerp 'anticonceptie' hier op het forum weet ik het echt niet meer...;) Al die troep in je lichaam kan toch niet goed zijn eigenlijk...
    Ik ben gewoon erg zuinig op mijn enige eileider! Nou ja, we zien het wel.

Darcy: Lekker Gooische Vrouwen gekeken gisteren?? Ik vind het zooooo LEUK :D

Miran: Alle voorbereidingen voor morgen klaar? Spannende dag morgen hoor, echt leuk! Dubbelfeest! Geniet er in ieder geval heel erg van! :D

Ief: Leuk weer ff wat van je te horen! Kom gewoon gezelly buurten zo af en toe!!!

Meiden: Nog 4 dagen en dan moet ik weer aan het werk.... :$ Vindt het wel erg spannend weer na 8 maanden vrij te zijn geweest. Maar, heb er wel onwijs veel zin in! :)

5. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Lovewinnie, kun je je kids niet een nachtje en een dag wegbrengen, even tijd voor jezelf, even een heel klein beetje bijtanken. Ik weet wat het is, echt, met Sarah het eerste half jaar ook veel problemen gehad met huilen en 's nachts opzijn. Je houdt het niet vol. Ik heb huilend bij de huisarts gezeten en kreeg een paar slaappillen om een aantal nachten te kunnen slapen. Wij hebben toen besloten om nachtdiensten in te plannen, en vooral uitslaapochtenden. In het weekend mijn vriend de ene dag en ik de andere dag uitslapen en dan elkaar ook echt laten liggen. Het duurt erg lang voor je accu weer vol is. En als werken niet gaat, ziek melden hoor, je bent geen machine. Ik heb me na mijn verlof ook ziek gemeld op aanraden van de huisarts, heeft me goed gedaan toen. Sarah is met 8 weken een dag per week naar het kdv gegaan om mij even uit het huilen te halen.
    Een hele dikke knuf en ik hoop dat de nachten ineens een stuk beter gaan.

Marsab, ai, geen leuke droom is dat. Je wordt dan ook zo raar wakker, niet meer zo eng dromen hoor.
    Haha, echte mannengesprekken dus bij jullie............

Hier een hele slechte eetgewoonte dag voor Sarah, 2 verjaardagen en de chips was zwaar favoriet. Als ontbijt 2 boterhammen, toen een zakje chips bij verjaardag 1 (voor de helft op), toen 1,5 banaan, boterham wilde ze niet (gek he).
    Verjaardag 2: chipito's........ en kaas. Toen thuis nog maar een fles melk gemaakt en nu slaapt ze lekker. Morgen zullen we het beter doen (voel me nu wel heel slecht).
    Ik denk dat ik mijn verkoudheid van mijn allerliefste schat heb gekregen, er wordt regelmatig in mijn gezicht gehoest en geniest. Samen delen, echte liefde, toch!

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Anouk, met feestjes is het moeilijk opvoeden en gezond voeden :D Géén schuldgevoelens, hoor!

Meiden, even jullie dringende advies gevraagd. Ollie is al zo'n 5 dagen aan de natte luiers, echt waterdunne diarree gewoon :$ Hij heeft ook darmkrampjes.
    Wat kan ik doen, behalve ORS geven?
    En qua voeding?

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Mama's, sturen jullie voor 3 oktober nog een kaart naar Jennifer en dochter Gwyneth? Van Patries heb ik haar adres weer gekregen, dus als je interesse hebt, PB me dan even :)

8. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @Darcy: diarree, krijgt Ollie kiesjes of is er een andere (onbekende) reden? Hier werken de roosvicee stop en een beschuitje kaas goed (bij mezelf werkt pure yoghurt ook goed) En een banaan wil ook wel eens helpen.

Jesse ligt nu voor de 2e nacht in zijn grote bed. Hij vind het reuze leuk en wil ook wel naar bed. Afgelopen nacht werd hij rond 1 uur wakker en is hij uiteindelijk toch weer bij ons beland. Net ging hij ook lachend naar het "gote bed". Ben benieuwd. Verder alles wel oke

Groetjes Simke

9. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat bij mij als eerste opkwam, was ook Roosvicee stop en een banaan. Kyra heeft er zo nu en dan ook last van, en bij haar komt het door doorkomende kiezen (nu 2 boven). Maar 5 dagen vind ik wel erg lang, anders misschien toch even advies bij HA vragen :(
    Knuf aan Ollie.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@darcy: hmm vezels voorl denk ik? en roosvicee stop…
    oh en als zalfje geen sudo :) (bepanthen werkt beter hier.. en prikt minder)

@anouk: hier ws ze zelf jarig dit weekend… ze heeft zelfs 's middags geen boterham op.. wel meer dan genoeg gegeten daarentegen :)
    stokbrood met kruidenboter, chippies en cake vooral.

@feestje: pfoepfoe.. zondagavond gelukkig :)
    vrijdag liep alle timing in de soep… dus gevolg:
    er moest zaterdag niet enkel opgeruimd worden… maar ook gebakken en geboodschapt.
    om half 7 uit bed… 8 uur stonden we alweer te bakken :)
    om 10 uur zat ik in de keuken met anne met taartglazuur, de door job gebakken cakes en smarties lekker cakejes te versieren
    vond ze superieur en ze verdwenen niet eens allemaal in dr. mond :)
    toen de post kwam.. een hele berg kaarten! (waarvan de meesten van jullie overigens)
    Hoop gestress verder.. want omdat vrijdag alles in de soep liep moest alles perse op zaterdagochtend.. :(
    na de cakejes nog even het gras gemaaid… en terwijl job boodschappen deed heb ik het gras geharkt en het huis gepoetst
    ons kadootje was ook al in het water gevlalen omdat de man van het bedje op het laatste moment af had gezegd...
    had echt om de 2 minuten kramp in mn voeten.. echt zo naar :( (bijwerkingen/afkick van de prednison?) stond uiteindelijk te janken op de trap van ellende)
    en net op dat moment belt mn moeder aan.. (12.10 "ben ik te vroeg?" "eh ja?")
    we hadden namelijk gezegd: 1 uur want dan kan anne nog even slapen voor het feestje. bovendien is vanaf 1 uur tot etenstijd wel lang zat voor anne :)
    dus die heb ik de stofzuiger gegeven en toen ben ik gaan douchen
    zag het echt even niet meer zitten toen… gelukkig dankzij een druk stofzuigende en vegende moeder. was ik NET op tijd klaar
    Job ook NET binnen en de boodschappen opgeruimd voor de eerste visite..
    Gelukkig was het feestje zelf wel supergezellig :)
    anne is echt zo verwend dat job zegt dat hij voor zn verjaardag (eind okt.) een extra verdieping op het huis gaat vragen
    little people, babyborn, skippypaard (ja echt), dora, kleurboeken, waskrijt, theeservies, keukentje, kleertjes voor de babyborn…
    van little peppel zowel het roze vliegtuig als een heel pretpark!
    die had ik echt nooit gezien nog in de winkel maar hij is echt leuk :)
    waren ook lekker veel kindjes van anne dr. leeftijd
    en omdat het stralend weer was zaten alle volwassenen binnen en de kids met zn allen binnen… (druk aan het spelen met de nieuwe kadoos)

wilde nog even jullie mening vragen over iets.. maar zie dat het alweer tijd is om de deur uit te gaan.. misschien later dus :)
    byebye :)

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@lovewinnie: volgens mij is het niet helemaal gelukt met msn toevoegen trouwens?
    want ik heb je tot nu toe eigenlijk nog nooit online gezien :(
    het was hier vannacht weer partytime... gek word je er van
    en nu ligt ze prins(es)heerlijk te slapen op de zitzak die ik ten einde raad voor mn zelf in dr kamer had neergegooid.
    ik ga eens kijken hoe ik op 3 uurtjes slaap de dag door ga komen... na afgelopen weekend heb ik daar mn twijfels over eigenlijk.

12. Pris

Pris Fanatiek lid

Goedemorgen!!!!

Zo ben aan t werk en hoop mijn ogen open te kunnen houden.
    Hier een super druk maar een erg leuk weekend achter de rug.

Zaterdag hadden we de uitgaansdag van Peter zijn werk.
    Te beginnen met een workshop dig. fotografie. Echt iets voor mij dus en t was echt super leuk. Ben zelf nog in de prijzen gevallen...ik was 6e (nou ja toch netjes vd 115)
    Grappig om te zien dat je door wat kleine tips of toch die andere stand compleet andere foto's krijgt Ik heb me dus uitstekend vermaakt en een leukde dag gehad. Aansluitend aan de workshope was t borrelen en daarna bowlen en een bbq. Leuk en gezellig!!!

Gisteren was LEUK!!! Maar zo druk, ik heb echt bijna niemand gesproken Dat vind ik toch wel jammer, eens kijken hoe we dat de volgende keer anders kunnen doen
    Was ook wel dat iedereen in 1 keer binnenkwam...leek wel of ze om de hoek hadden afgesproken en in met z'n allen tegelijk de tuin in kwamen Maar ja iedereen had t naar zijn nzin en er zijn er ook veel blijven eten.
    Tygo is lekker verwend en heeft t erg naar zijn zin gehad. Zo leuk om te zien!!! Omdat Tygo altijd de kat uit de boom moet kijken voordat ie los komt was ik een beetje bang dat ie heel stilletjes zou zijn maar meneer had praatjes voor 10 en had prima in de gaten dat t allemaal om hem draaide.
    Flink verwend dus!! Klapstuk is toch wel een beetje het kado van mijn vader en moeder….een auto waar die dus echt in kan rijden en gas moet geven enz. Dat ding is zooooooooooooooooooo stoer en hij vind t geweldig. T gas geven enz snapt ie nog niet helemaal maar er zit een afstandbediening bij dus wij kunnen m lekker laten rijden. Nou ja ms een beetje onduidelijk maar zal van de week even foto’s plaatsen. Ik wil ook een filmpje maken want t is zo’n leuk gezicht.

Om een lang verhaal kort te maken: T was leuk leuk leuk!!!!!
    Ben wel helemaal kapot nu en vind t erg jammer dat ik nu niet thuis ben om samen met Tygo naar zijn nieuwe spulletjes te kijken en te spelen.
    Moet zeggen dat ik ook wel blij ben dat deze weken voorbij zijn:
    Vakantie
    Feestweek
    Verjaardag / feest enz.
    Deze week nog een beetje raar omdat ik inval morgen voor een collega en Peter morgen naar Marseille vertrekt en zaterdag ws pas terug is. Daarna gaat alles weer volgens het normale. :):)

Tot later!!!!

13. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    wat een leuke verhalen over de verjaardagen. Leuk zeg, vooral dat de kindjes het nu oko echt wel doorhebben. Dootjes dootjes en nog eens dootjes, haha.

Het speelgoedboek voor de sint ligt hier en hoe vaak ik die al doorgekeken heb en elke keer zie ik weer iets nieuws wat leuk is.
    Het pretpark staat op het lijst, lijkt me heel erg leuk. Het vliegtuig ook.
    Maar ja, zoals ik ben heb ik alles al bij elkaar, helaas...........

Morgen naar de efteling, eens kijken wat Sarah ervan vindt.

Wat betreft diarree, mijn huisarts adviseert cola, zonder prik, dus even schudden of wat suiker erbij. Ik moet zeggen dat ik dat ook niet heb gegeven dus ik weet niet of het werkt.
    Wel zei de ha dat kindjes wel een week diarree kunnen hebben maar dat je na een paar dagen toch even langs moet komen om de condititie te bekijken (uitdroging).
    Ik zou denk ik even langsgaan, wie weet krijg je er iets voor.
    Beterschap.

14. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Had heel verhaal ingetikt.....ineens weg!!! GRMBL>>>>> *&^&(@(_*#()#HJ<K

15. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Even kijken wat ik nog weet.....

@ Marsab: erg leuk hoe Aiden het nazegt over lekkere kontje. Van nare droom...bah....

@ Darcy: Matthew had dat ook vanwege kiezen, de diarree heeft wel erg lang geduurd, uiteindelijk rode billen. Ik heb hem gewoon volle melk gegeven, en verder kan je er niet veel aan doen. Sterkte mop.

@ Anoek: ik zou geen cola geven , als ie deze eenmaal lust wilt ze dan graag blijven drinken, dus doe ik niet bij matthew. Vind wel beetje raar van je HA hoe hij een advies geeft...

@ Saskia: top dat het feest geslaagd was! Heb je nog daarna kunnen slapen?
    Graag egdaan van dat kaartje.

@ Pris: goe dat je 6e bent geworden van de workshop fotografie.
    Geweldig dat Tygo het erg leuk heeft gehad op het feest. Jammer dat jij niet iedereen kon spreken, kon er iemand je helpen met drinken en eten geven aan de gasten. Mijn 2 vriendinnen hebben het zelf aangeboden en ik kon dan met de fasmilie en vrienden ff spreken. Alleen moest ik ze daarna nog vragen welek cadeau ze aan Matthew had gegeven...want anders vergeet ik het weer.

Ga nu plaatsen voor ik ze alles kwaijt heb....

16. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    En nu mijn kant:

Vrijdag heeft Jeroen toch de meeste dingen in huis afgemaakt, de afwerking etc...tto zaterdagmiddag 14 uur, pfoe. En ik ehb vrijdagavond 3 lasagnaschalen van gemaakt voor het feest. Wel 3 kwart knoflook (zeg maar 7 dikke teentjes) erdoorheen. De reacties waren geweldig om te smaken op het feest!!!! ;)

Zaterdag rond 13 uur viel Matthew in slaap, geweldig...zodat Jeroen en ik gingen douchen en aankleden, Matthew werd om half 3 wakker, nog een half uur te gaan. Hij trok Thomas sweater aan, hij was blij mee, de eerste gasten waren er al gearriveerd om 15 uur, daarna stormt het binnen met de gasten...de koffie moet nog gezet worden, gelukkig hielp mn vriendin ons!
    Het was een dubbele feest: Matthew's verjaardag en onze verlovingsfeest.
    Gelukkig heeft matthew naar zijn zin omdat zijn neven er waren, en andere kids, ze waren lekker aan het dollen.
    Kaarsjes uitblazen, de taart bij Hema, digiscrap op de taart super (de foto's volgen deze week!), en we hebben hoop centjes gekregen we willen nieuwe woonkamer lamp kopen.
    Het eten zoals lasagna en pasta waren succes!
    Het weer was top, de meeste troep is lekker buiten!

De laatste gasten waren om 22 uur vertrokken, Jeroen was beetje dronken en is in slaap gevallen, ik ging de keuken schoonmaken (ik had Matthew al om 21 uur naar bed gebracht) en iets na elevn was ik klaar, Jeroen was wakker en was verbaas ddat hij in slaap viel haha...dan nog een uurtje napraten, wel gezellig, dan sliepe we. Matthew was 's nachts wakker omdat het voor hem teveel werd. Hij sliep bij ons verder door.

Gisteren nog wat opgeruimd hier en daar. Matthew kon dan met zn nieuw speelgoed spelen, en ik lekker in de tuin nog nagenieten van rosé en zon!

Nu weer aan het werk!!!

En....morgen is Matthew 2 jaar. Er komen nog 2 visites, valt wel mee. Gewoon rustig aan doen!

Kus!

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ik heb je net ge-PB-t! :)

18. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Wat is hier rustig.....enne ik ben zo moe....komt door mijn afgelopen weekend.
    Ik ga maar weer verder aan het werk, ik heb echt gewoon geen zin meer en ben de avondmaaltijd voor vanavond vergeten, stom hé. Dan maar brood eten ofzo....

19. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Miranda, klinkt erg leuk je feestje. Ook een hele mooie besteding van het geld, zo heb je altijd een aandenken.
    En dat je nu moe bent, gek he, je hebt een geweldig feest georganiseerd met eten en al, veel werk is dat. Zo te horen houdt jullie visite wel van knoflook, mmmmmmm, lekker is dat, ik vind dat altijd zo lekker ruiken (in tegenstelling tot mijn vriend).
    Ik krijg mijn lasagne nooit echt lekker, hoe ik ook mijn best doe.
    Oh ja, dat van die cola is niet zo heel gek, de suiker wordt vrij snel door je lichaam opgenomen en het is zelfs medich bewezen dat er iets in de cola zit wat diarree tegengaat. Ik drink met buikgriep ook cola (lauw en zonder prik), maar idd ik heb het Sarah ook niet gegeven, eerst alle andere dingen proberen.

ZO, ik heb de cd van Anouk opstaan, wat kan die toch zingen, pfff, wat een stem, en een geweldige vrouw.

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    over rustig gesproken.........

Deel Deze Pagina