Ik heb de streep ook nog, tot aan mijn navel. Ik heb ergens gelezen dat de streep waarschijnlijk binnen een jaar na je bevalling helemaal weggetrokken is. Dus er is nog hoop, want erg charmant is het idd niet. Ik heb wel de indruk dat hij bij mij al lichter aan het worden is.
Ik heb die streep de hele zwangerschap niet gehad, ik was bevallen et voilà daar was de streep, maar dan boven mijn navel tot onder mijn borsten
Mobielfreak: jij doet het dus gewoon lekker omgedraaid. Saskia: ik kan begrijpen dat je daar erg moe van wordt, ik werd al moe van die ene huildag gister en dat is alleen maar omdat ze ziek is. Ik heb mijn zwangerschapsstreep ook nog, mijn navel is ook nog donker maar die is al weer meer naar binnen getrokken. Dames ik baal stevig ik zit hier met een erg verkouden baby en nou is sinds gister ook nog eens de cv kapot.... Gister naar de nuon gebeld want wilde meteen een onderhoudscontract. omdat ik die nog niet had moest ik na 8 uur terugbellen want dan konden ze me vandaag nog wel helpen. Bel ik meteen na 8 uur en wat denk je: nee mevr wij hebben helaas geen monteur voor u bel maar een ander bedrijf Nou word ik zo teruggebeld door een ander bedrijfje of die vandaag nog kunnen en ondertussen is het hier al 15 graden Ik haaaat kou!
@ lovewinnie en @ Savita: bij mij ook! Vind hem zo lelijk staan. Hoop dat het gaat wegtrekkenof vervagen. Gelukkig is het nog geen zomer! @ Darcy: Mooi dat gaan we doen, aangezien je geen auto hebt, komen Matthew en ik wel naar je toe, ik dacht aan na Sinterklaas. Dan spreken we tegen die tijd nog wel af, leuk en gezellig! Ik zie het al voor me om Matthew en Oliver naast elkaar leuke piccies te maken want ze schelen elkaar 1 dag verschil!
Noor: Whahahahha pruttelende koffiepot Daar lijkt ze nu idd erg op. Gister was ze veel zieliger want toen kon ze niet goed slapen en eten en wilde alleen maar bij mama liggen. Ze was soms zo in paniek dat ze niet goed kon ademen dat ik hier gewoon met tranen in de ogen zat. Gelukkig prutteld ze nu alleen nog maar.
Gisteren was ik bij de VK voor de nacontrole. Ze probeert mij blijven inpraten dat ik gewoon moet doorgaan met BV, zolang het maar leuk moet blijven. Later op de avond zei ik tegen Jeroen dat ik eigenlijk liever wil stoppen met BV, liefst voor de kerst al. Ik ga volgende week met de wijkverpleegkundige (ook controle voor Matthew)zeggen of ze een goede schema voor me heeft met het afbouwen van BV naar FV, want mijn thuiskapster (die gister bij me was met haar 1 jarige dochter) heeft het ook gehad. Die werkte prima volgens haar. Logisch, het verschilt per kind! Ik vind knap dat je het toch blijft proberen. Wel merk ik mijn melkproductie langzaam minder worden, want Matthew blijft steeds om de voeding vragen....mn arme tepels..... Voor mijn zwangerschap woog ik 70 kg (eigenlijk 65 kg, maar door de wintermaanden en kerst meer eten ). Tijdens de zwangerschap ben ik 20 kg aangekomen. Nu weeg ik 75 kg, er moet nog 5 kg af. Ik kan spijkerbroeken nu wel aan, de pijpen sluiten goed aan mijn benen, maar ik krijg hem niet dicht! Dus wel nog 5 kg af! Dan weet ik zeker dat ik hem dicht kan krijgen, nog ff geduld hebben, zucht! Ik draag nog positiebroek, maar die is mij echt veel te groot en ik draag leuke sportieve joggingbroek, hoe anders!
Gossie zielig! Ik hoop dat haar verkoudenheid snel af is! Net als Darcy van haar Ollie. Het kost je energie natuurlijk om haar troosten en zo. Sterkte en knufs x
hoi mama's! ik kom even inbreken met een klein vraagje: Zijn jullie ook al op nacontrole bij de VK geweest? Ik heb voor morgen mijn afspraak staan, maar wat ik me ineens afvroeg: moet ik de kleine ook meenemen?
Ik ben deze keer nog niet geweest, maar wel bij mijn dochter vorig jaar. Ze vinden het wel leuk als je baby meegaat, maar het hoeft niet..
Hebben jullie al een doorgesneden ui op de kamer? Het stinkt wel, maar het helpt als een tierelier! Gewoon vlakbij het hoofdje in bedje zetten (als je kleine nog niet het hele bed doorwandeld natuurlijk) en anders op een krukje naast het ledikant.
@mobielfreak: heel veel sterkte meid en geniet zo veel mogelijk van tim... @afkolven: een voorraadje opbouwen kun je beter niet proberen tussen de voedingen door... ik heb in het begin gekolfd als zij bijvoorbeeld aan de tweede borst maar 5 minuutjes had gedronken.. dan ging ik nog 10 minuutjes kolven. En als je terug gaat naar een voeding minder kun je ook nog kolven op het oude tijdstip.. als je dit een paar dagen doet heb je lekker een voorraadje en kun je dan dat tijdstip afbouwen.... Je moet er even de tijd voor nemen maar dan kun je echt een voorraadje opbouwen hoor... Het zou zonde zijn om daarvoor te gaan stoppen met BV als het verder wel goed gaat....... En je kan natuurlijk heel soms FV geven en dan kolven om daarmee wat op te bouwen... @gewicht: hier mag er nog wel 6 kilo af... ben nu ongeveer 67 kg en was voor de zwangerschap ongeveer 61 kg... maar goed dat komt allemaal wel. Vanmorgen kon ik de eerste voor mijn zwangerschap broek weer aan en dicht dus het begin is er
Han: echt balen dat ze zo verkouden is, lijkt me vreselijk, je bent zo machteloos! het heerst echt geloof ik...hier alleen nog veel niezen, maar dat komt omdat ik moet stoffen denk ik! Sophie: geboorteplan kan ik je echt aanraden, het wordt heel veel gebruikt in de landen om ons heen en het helpt je man of vriend ook heel erg, die ziet je alleen maar pijnlijden en weet niet wat je wilt en moet dan een arts of strenge verpleegster overhalen! kijk op www.cicli.nl, het kost 40 euro en ze zijn echt heel goed en behulpzaam!je kunt het ook zelf doen aan de hand van de voorbeelden! er zijn steeds meer ziekenhuizen die Remifentanil gebruiken (pca pomp) echt een wondermiddeltje, lees er over op internet, ik vond het heerlijk! had een superbevalling! de hele bevalling was zoals ik het had gewild en zoals het in mijn geboorteplan stond! hier geen zwangerschaps streep, wel een hangbuikkie! miranda: wat ben jij veel afgevallen zeg! hoe heb je dat gedaan? je woog hetzelfde als ik, alleen zit het bij mij er nog aan! echt goed van je!
gaaap die slechte nachten hakken er echt in, alicia wil nog steeds om11 3 en 6 uur eten en dat naar 2 nachten de voeding van 3 uur overgeslaan te hebben. ik was weer is blij voor niks en hoopte dat ze voortaan ging doorslapen maar nee hoor. ik ben echt doodop en morgen is me vriend vrij en uitslapen nou echt niet voor hemhe ik trap hem het bed uit en ik draai me nog is om. heb echt slaap nodig. sinds kort slaapt ze smiddags heel veel en dan moet ik haar zelfs wakker maken voor een voeding. hoeveel flesjes krijge jullie kids, alicia drinkt namelijk liever 7x een beetje (120+4 schepjes en laat vaak halve flesjes staan) dan 5x 150cc. ik heb een paar keer geprobeerd er meer in te krijgen maar mevrouw moet altijd minimaal 1 slokje laten zitten bij 120cc
@ gewicht: hier iegenlijk alles en nog meer kwijt! IK WAS 5 kilo aangekomen en ben er 14 afgevallen (dit mede door zwangerschapsdiabetes) Ik pas dus in al mijn broeken, nadeel is wel dat ze nu allemaal te groot zijn en afzakken en ik had vlak voor mijn zwangerschap net een aantal nieuwe gekocht. Slapen overdag gaat nog steeds niet, alleen in de buikdrager, maar afgelopen nacht heeft hij van 23.00 tot 5.30 geslapen en daarna no tot 8.30, dus dat was zeer prettig. Nou, ja dan overdag maar in de buikdrager en lekker bij mama, dan doe ik 's avonds en in het weekend het huishouden wel. @controle vk (weet niet meer wie 't vroeg) bij mij vroegen ze er zelfs om of ik de kleine mee nam, want dan konden ze hem nog even zien! Wij had er ook last van striae? Ik ineens in de laatste weken en nu worden ze helemaal bruin. Iemand enig idee of ze weer enigszins wegtrekken en of je er iets aan kunt doen? Groetjes Simke
1 week na de bevalling vlogen 10 kg af zonder dat ik voor moeite hoefde doen. elke week viel 1 kg af, door BV en veel water drinken. bovendien kan ik niet stil zitten, ik bleef maar bewegen qua huishouden etc. vorige week was ik erg ziek aan griep. in 1,5 dagen vlogen 3 kg af door diarree en braken, nauwelijks eten. heb mazzel, denk ik maar de laatste 5 kg zal het wel moeilijk worden, maar ik blijf proberen bewegen, normaal porties eten en fruit eten. ik hou niet van snoepen, dat scheelt ook ik mag nog niet gaan sonjabakkeren, dus...veel bewegen, ik heb geen tijd om te sporten.
@brigitte: mja daar zat ik dus oo mee job wil graag een klein voorraadje voor als ik een keer ga solliciteren.. of als we met zn 2en een middagje even rust willen zodat anne naar oma kan. echter.. als ik overdag kolf.. dan komt er hooguit 20cl uit en dat dan nog met heel veel persen zegmaar als anne snachts een voeding overslaat... dan komt er een heel flesje uit sochtends maarja.. dat doet ze dus niet elke nacht en worse.. als ze het een paar nachten wel doet.. dan sta ik beduidend minder op knappen sochtends dus komt er ook alweer minder uit. en om nou om 3 uur op te staan als anne geen honger heeft.. tja somehow trekt dat me ook niet helemaal vanochtend alweer tot kwart voor 7 geslapen na een paar nachtjes niet doorslapen.. lukt het nu kennelijk ineens weer wel hopen dat het deze keer wel zo blijft.. we wachten het af in ieder geval nu een flesje gekolft voor zaterdag als we naar een of ander museum gaan... (trouwfeestje en die mensen vonden het leuk om het lokale museum te bekijken en daarna ouderwets hollands te gaan eten.. dus tja midden in een museum borstvoeding is ook niet zo handig.. ) en hoop dat er morgen nog een flesje uit komt dus maarja.. dan moet ze dus WEL doorslapen snachts...
@afvallen: het lijkt hier te varieren.. maar per saldo zit ik precies onder het startgewicht nog steeds. vandaag met kleding weer op 83.8 (ong. 1 kg minder dus) wil toch wel weer een keer sporten hoor en ik weet niet of meer mensen daar last van hebben en of het nou van de bv kotm of niet ik eet me echt helemaal suf... kan de hele dag eten heb amper mn bord leeg.. of ik heb alweer "trek" zegmaar zo vervelend...
Hoi ladies, @Mobielfreak, ik schrik echt van je verhaal. Jeetje meis wat Klote dat je dat zo moet meemaken tijdens je kraamweken.. Bah! En wat een aso mensen joh. Met een hondenriem gaan slaan. Ben je toch niet goed bij je hoofd! Meis, hoe moeilijk het ook is, maar denk aan jezelf en je kleine ventje. Deze stress vreet zoveel energie van je, terwijl je die beter in jezelf en je kleine man kan steken. Denk aan je. En don't worry, wij vinden het echt niet erg als je ff lekker wilt klagen! @Zwangerschapsstreep. Hoe toevallig dat jullie hier over beginnen. Ik vroeg gisteren nog aan mijn Lesley wanneer deze zou verdwijnen en of ie ooit zal verdwijnen. Bij mij zit ie er dus ook nog @Kilo's. De eerste week vloog er gemakkelijk 10 kilo af. Tweede week met gemak 5 kilo, maar nu moet ik er nog 9 af, maar op de 1 of andere manier blijft het er gewoon op zitten. Ik eet al bijna 2/3 minder dan tijdens de zwangerschap, ik snoep haast niet meer en ik beweeg nu veel meer. Ik snap er echt niks van. Hebben jullie dit ook? @Han, jeetje wat naar voor jullie en je meissie. Misschien helpt stomen? Ik weet niet meer wie het nou vroeg of er wat voor die vaccinaties is. Maar ik heb van VSM een flesje gekocht. Het versnelt het herstel na vaccinaties. 3 dagen vooraf al beginnen met 3 maal daags 3 druppels en 3 dagen erna 3 maal daags 3 druppels. Lyn heeft hier heel goed op gereageerd... Ik ga mn kleine smurf even uit bed halen, want ze is het zat . Trappen jullie kleintjes zich ook helemaal bloot? Kuskus
Vandaag naar CB geweest; Yassine heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad......wat een enge naald zeg.... Hij moest effe flink huilen en daarna was ie stil.... Ben benieuwd hoe hij het deze dag gaat doen...Nu slaapt ie...Heb voor de zekerheid paracetamol zetpillen gehaald bij de apotheek, 60 mg, voor als ie koorts krijgt...... Verder groeit ie goed! Echt heerlijk om dat te horen joh.....
btw.. hoelang duurde dat vloeien bij iedereen? dacht dat dat met een week of 6 over zou moeten zijn.. maar het laatste beetje kost kennelijk nog al wat moeite en magje nou echt pas sex nadat je gestopt bent met vloeien of maakt dat niet zo veel uit?