September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hiep hiep hoera, ollie is 2 jaar.

van harte gefeliciteerd met jullie peuter :)

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@missX: leuk dat je er weer bent! :)
    en dat haar.. dat komt vanzelf hoor :)

@pris: née ik ben niet ziek… maar wel vrij toevallig vandaag :)

@lovewinnie: ik denk dat het toevoegen op msn niet helemaal gelukt is.. heb je tenminste nog nooit online gezien :)

oh en shame ons me… re ligt hier nog een hele stapel kaartjes op de kast
    ik ga ze zo posten.. al is die van miranda wel rijkelijk laat inmiddels :(
    maar hoofd loopt echt over nu anne steeds niet slaapt

ze is uiteindelijk nog wel in slaap gevallen gister
    op schoot dus… (en dat wilde ik eignelijk niet doen.. anders zit ik er straks elke avond mee he)
    en om 2 uur was ze weer wakker.. weer drama
    ben uiteindelijk op de grond naast dr. bed gaan liggen met de mededeling dat ik daar was.. en dat ze maar in bed ging liggen, of niet
    en dat ze het daar maar mee oest doen
    uiteindelijk op de grond ook in slaap gevallen en toen ik wakker werd lag anne in bed te slapen (1 arm eruit, 1 been eruit… zo slaapt mama ook het liefst)

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Darcy: GEFELICITEERD MET OLLIE!!!!!
    HOERAAAAAAAAAA!!!

4. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen lieve meiden!

Heb een redelijk goede nacht gehad, maar wel helemaal drijfnat van het zweten, pfff! Op zich goed, want dan zweet ik alles eruit.
    Mn keel voelt echt verschrikkelijk, heb ook hele opgezette klieren en heb zo'n gevoel alsof er allemaal scheermesjes inzitten. Ik zit alleen maar aan vloeibaar eten, omdat ik dit nog redelijk goed kan doorslikken. Goedemorgen drinkontbijt en vla en joghurt en thee met honing is hier momenteel favoriet.
    Gisteravond zat ik weer aan de 40gr :$, maar vandaag kan ik al iets langer opblijven dan gisteren.

Mn schoonouders hebben vanochtend Kyra opgehaald, dus ik heb alleen Timo thuis. En die slaapt ook hartstikke veel, want volgens mij is hij een beetje stoned door de pcm van zn moeder :p
    Gistermiddag op het kdv heeft hij van half 12 tot half 4 geslapen :$

Ik hoop zo dat ik morgen kan gaan werken, dus hou me vandaag echt nog rustig. Het zijn gelukkig maar 4 uurtjes, dus ik hoop dat ik dat ga redden. Maar als het echt niet gaat, moet ik me toch helaas ziek gaan melden... wat ik dus echt niet wil!!!!

Lovewinnie: Jeetje meid, jij heb het dus ook goed te pakken. Mijn HA adviseerde mij gisteren om ascal 300 te halen bij de apotheek en daarmee te gaan gorgelen voor je keel, misschien een tip?! Daarnaast zit ik ook aan de strepsils en vooral ijsjes, heerlijk, als het maar koud is! En lekker veel fruit eten voor de vitamines, doe ik ook! Beterschap meis!!!!!

MissX: Welcome back girl, LEUK!!!! En Yocena is ook al een bijdehand grietje zo te lezen :D En dat haar komt vanzelf joh...

Darcy: HIEPERDEPIEP HOERA!!!!! Ollie 2 jaar!!!!! Van harte gefeliciteerd meid, maak er een gezellige dag van!!!!!!

Voor de rest weet ik het ff niet meer, sorry :) Ik duik nog even lekker mn bedje in!

FIjne dag meiden

5. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Saskia: weer een lekker vermoeiend dagje/nachtje dus.... Hopelijk krijgt ze snel in de gaten dat haar bedje toch echt is bedoeld om in te slapen...

Pris: nee niet extra werken, maar wel heel druk. Ik doe eigenlijk twee banen, werk nl ook op de poli, waar ik eigen spreekuur draai, maar de collega met wie ik dit doe (zij de ene week ik de andere week) is al langdurig uit de running en blijft dat ook nog wel, met als gevolg dat mijn polidagen propvol zitten. Overigens niet onhoudbaar hoor, het is goed te doen, maar de wachtlijsten lopen wel op. Gisteren probeerde ik op redelijk korte termijn een retour afspraak te maken voor een patient: resultaat: eerste optie 22-12!! Nou dat schiet niet erg op natuurlijk ;)
    Maar verder heb ik het erg naar mijn zin, en denk er zelfs over om als de jongens naar school gaan mijn master te halen....

Marsab: goed aan de klus?! Je weet toch wel dat Gamma een kortingskaart heeft he? whhahahahahah
    sorry flauw

MissX: he meid, welkom terug! En alsnog van harte met Yocena! Leuk joh, kom je weer wat vaker??
    Haar komt vanzelf! En vergeet niet: heel vaak is het zo dat als je laat haar krijgt dat je later een onwijs mooie bos hebt!
    Gaat het verder goed met je? Hoe is het met het schrijven?? (trouwens wel knap, ik vond de stukjes op je site/blog indertijd erg goed, en dat met dyslexie...)

Anouk: onwijs leuke foto van Sarah!!! Klinkt als een heerlijke, maar vermoeiende dag ;)

Lovewinnie: knap hoor de tekening! Hier tekenen ze vooral heeeeeel veel rondjes haha en stippen en strepen. Isa was en is ook zo'n tekenwonder, lief is dat. Die is overigens best kunstzinnig, vindt het altijd leuk om abstract te verven enzo, geinig, zit toch een beetje in de genen, mijn vader was Galerie-houder in A'dam ;)

Zo grappig, Isa had vanmorgen een spijkerbroek aan met een shirt, en ik ook, shirts leken ook wel wat op elkaar, zegt ze "nu zijn wij een tweeling". Over de jongens zegt ze altijd als ze hetzelfde aan hebben: nu zijn ze een echte tweeling. Maar heel vaak, en ook vandaag hadden ze andere kleertjes aan. Dus ik vroeg, naar aanleiding van haar opmerking over ons tweeling zijn: "zijn CHris en Tijn nu dan ook een tweeling?" zegt ze: "ja want ze hebben hetzelfde hoofd" whahahahahahahaha

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Joyce en Lovewinnie: ik heb nog een goed recept!

2 schijven citroen.
    flinke kop gekookt water, goeie lepel honing erin, dan de citroen met wat kruidnagels erbij, lekker laten trekken en een scheut whiskey (kan ook zonder, ook voor kids ;)) Hier een paar van drinken. Hier helpt het echt altijd als een tiet. Volgens Schots recept ;)

7. Pris

Pris Fanatiek lid

Te leuk gewoon :D:D:D:D:D

8. Pris

Pris Fanatiek lid

Vraagje:

Ik moet een boek ruilen voor Tygo, deze heeft ie dubbel gekregen op zijn verjaardag.
    Weet iemand een erg leuk (prenten)boek???

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm anne is gek op het "het grote dierenboek" nog steeds
    fotootjes van echte dieren in leuke gekleurde vakjes :)

verder leest ze alles... :)

10. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey meiden!!!

Alweer een tijdje geleden, maar ben anderhalve week goed ziek geweest en had niet echt het fut om een pc aan te zetten.. ;)

Ik wil al de jarige kindjes toch nog een gelukkige verjaardag wensen! Hopelijk hebben jullie leuke feestjes gehad en zijn de kids lekker verwend geweest.

Heb nog niet echt bijgelezen, dus héél kort:

@ Darcy: Gelukkige verjaardag aan OLLIE!!!! Niet te emo vandaag?? :) Hoe is het verder met de zwangerschap?

@ MissX: Hé, welkom terug hier!! Leuk om van je te horen. En blijkbaar gaat alles goed en is Yocena een slimme meid! :)

@ Suus: Mooie foto van je gezinnetje hoor, wat een grote baby is Elise! Alles goed met haar?

@ Lovewinnie: Moeilijk hoor meid, hopelijk voel je je snel weer beter!

De rest zal ik later proberen te doen!

11. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Waar is mijn banner naartoe?????? Ik kan hem niet meer lezen, en sommige van jullie ook niet meer?

Met de zwangerschap gaat alles prima, heb een lekker druk ukje in mijn buikje (JA, we weten al een maand wat het is, maar moet nog eventjes geheim blijven. Zusje weet dat ik hier kom, dus.. :)).

Ik ben verleden week op controle geweest en alles was prima. Is wel goed dus.

Keld ook weer ziekjes, constant oorontstekingen, dus denken erover na om buisjes te laten plaatsen, het kind kan toch niet de hele winter aan de ab zitten???

Wou ook nog op Rootje reageren:
    Is er ondertussen nog nieuws over de nierafwijking van je baby? Is het zeer ernstig?? Je kan gelukkig wel leven met 1 nier, dus op zich is dat al een (kleine) opluchting. Misschien heb je al meer verteld, maar aangezien ik niet alles heb gelezen..

In ieder geval, ik denk aan jou, is toch geen leuk nieuws om te horen. Knuffel!

12. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Oh lieve help.....wat kletsen jullie veel, maar wel erg leuk om terug te lezen!!!

:D:D:D:$:D:D:D

Hoi meiden

Noor, Joyce, Rootje, Marsab, Gonzo, Patries en Anette: hartelijk dank voor jullie kaartjes voor Matthew! :D

Patries en Darcy: dank voor jullie smsjes. :D

Pris, Marsab, …. Bedankt voor je krabbeltjes op Hyves.:D

Saskia: Matthew ziet je kaartje nog wel verschijnen. Alle kaartjes hangen nu aan de radiator en zal nog wel 2 weken blijven hangen … ;)

@ Darcy: van harte gefeliciteerd met je 2-jarige zoon, OLLIE!

@ Joyce: Beterschap en ik duim voor je dat je snel opknapt! Hoop dat je geen mexicaanse griep krijgt?

@ Rootje: wat mooie echofoto van neus en lippen, maar ook arm en hand. Heel duidelijk te zien!
    Leuke foto van Marissa op trampoline!

@ Lovewinnie: jij ook al ziek, beterschap….toch geen mexicaanse griep net als Joyce? Wat een leuke tekening van Alicia. Balen dat jij alleen voor staat met de kids. Ja mama’s mogen niet ziek worden, pfff…en arme Nando!

@ Darcy: leuk van de rode nagels hihi. Gisteren heeft Matthew niets geslapen, bij een dutje. Hij is van 08.00 tot 20.30 uur wakker gebleven….daarna heeft hij heerlijk geslapen tot 07.15 uur vanmorgen. :)

@ Saskia: Ja gewoon even volhouden tot Anne ’t doorheeft dat zij moet slapen in haar eigen bedje. Grappig hoe zij zelfde slaaphouding als jij hebt!

@ Pris: je ziet al dat ik nu al werk ;)
    Voor de kleintjes op de babygroep heb ik als traktatie een ontbijtkoekje (verpakt). Voor 3 vaste leidsters heb ik lief kaart geschreven met lekkere Milka reep (ieder krijgt een!). Ben benieuwd hoe Matthew z’n laatste dagje op de babygroep gaat doorbrengen.
    Gisterenmiddag waren oma en opa op bezoek en ook andere ex schoonmoeder, gezellig, wel lekker rustig. Wel vermoeiend dat Matthew niks geslapen heeft. Wel lag ik al om 22 uur in bed!

@ Rootje/Saskia: Matthew sliep sinds 18 juli tot nu toe zonder problemen op peuterbed. Misschien omdat ik hem al tevoren ruim een uur lang op zijn kamer liet wennen met zijn peuterbed. Hij vond dit geweldig en daarna heb ik de bekende slaapritueel aangehouden, dat werkte prima.

@ Wassen: Alleen wilde hij opeens niet meer in bad zijn, en ook niet gewassen worden, help! Hij krijgt zijn zin niet, ik heb hem toch gewoon in bad, zodat hij niet hoefde zitten, maar staan, zo waste ik hem alles in 1 keer en daarna eruit.
    Hebben jullie dat ook weleens dat hij of zij niet meer gewassen wilt worden of niet in bad? :(:$:(

@ Anoek: zo te zien is de Efteling geslaagd, toppie!
    Leuke foto!

@ MissX: Hartstikke leuk om eindelijk wat van je te horen. Heel mooi dat het met Yocena goed gaat! Vandaar dat jij dyslexie bent…het is mij niet opgevallen eens! :)

@ Noor: wat grappig uitspraak van Isa!!! Dank voor je recept wanneer iemand zwaar keelpijn heeft. Ik heb gekopieerd op mijn mail voor thuis. Handig!

@ Virginie: pb me maar welke geslacht is het geworden??? ;)

Zo ik ga maar nu weer aan het werk want ik zit al een half uur op deze forum.... :)

Doei doei kus!

13. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ga het straks gelijk uitproberen Noor, ik kan wel een goeie oppepper gebruiken. Thnx! :D

14. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

dat recept heb ik ook aan mijn collega gegeven want zij is erg verkouden en heeft keelpijn, gaat dit ook uitproberen.

Laat je Noor en mij, en de rest hier, weten of het bij je heeft geholpen.
    Ik hoop ECHT dat jij morgen wat stukken beter voelt op je eerste werkdag!

Duimen!

15. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Pris en Darcy: jullie nog bedankt voor de kaart voor Matthew! Die hangen nu op! :)

16. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Heb maar nieuwe banner gemaakt want het bleek dat je een member moet worden bij beyond en zo. Ingewikkeld en zo heb ik geen zin in, heb maar gewoon vriendelijk nederlandse banner site genomen.

Fijne avondx

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    gisteren kwam vriendlief onverwachts thuis en had wat met zijn baas geregeld. ik heb dus heerlijk heel de dag in bed kunnen liggen en voel me al stukken beter. ik had het echt nodig. eigenlijk moet ik vandaag weer werken maar meld me zowiezo nog een dagje ziek. dat het beter gaat wil niet zeggen dat ik beter ben. voel me nog belabberd genoeg om thuis te blijven

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

Kinderencyclopedie... de voorleesboekjes van Bobbi (hier net ontdekt, super!)... alle LEMNISCAAT prentenboeken (zie boekhandel, heb een folder gekregen, WAUW!!!)

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Lovewinnie, fijn dat je een dagje kon bijslapen! Ik hoop dat je vandaag ook lekker bijtankt, doen hoor!
    't Is net wat je zegt: beter voelen is nog niet beter zijn!

Joyce: heel veel succes op je eerste werkdag vandaag!

Miranda, graag gedaan en jij en Patries ook bedankt voor je SMS :)

Gonzo, hoe gaat ie nu?

Meiden, héél erg bedankt voor de mooie kaarten, ze staan op de kast en het is een feest om naar te kijken!

Virginie, kun je je banner niet subtiel aanpassen, net als Rootje... weten wij ook wat jullie krijgen :p

MissX, wat LEUK om van je te horen! Vooral terug blijven komen, hoor! We praten wat af hier... en er volgt een meeting in november, dus als je wilt... welkom!

Noor, denk je een beetje aan jezelf? Ik dacht (en hoopte voor jou) dat het invallen voor je langdurig zieke collega al was afgelopen, maar je werkt dus keihard nog steeds. Pfoeh!
    Enne... je master halen... is te gek, maar als ik het over mocht doen, dan deed ik het ook met Ollie op de lagere school, zoveel is zeker ;) Goeie gedachte van jou, dus!

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Nou meiden, ik zit met raar haar achter de pc (gisteren strak in de gelspray, coupe 'stoer' - is nu coupe 'ontploffing' in een haarbandje) en geniet na van Ollie's verjaardag.

Ik moest werken tot 2 uur en werd daarna door mijn twee mannen opgehaald. Samen door naar de huisarts - Ollie ging zingend naar binnen (ondanks alle ziekenhuis/artsentrauma's gaat het steeds beter weer), maar kreeg een driftbui toen hij niet mocht spelen met een irritante peuter-laptop ;)
    Krijsend naar binnen bij de arts... die zelf al niet zo kindvriendelijk bleek... bij het ooronderzoek ging Ollie een aantal decibelen omhoog (de kalk van de muren gillen)...
    om vervolgens luid nasnikkend te horen op mama's schoot dat het "een buikgriepje moet zijn."
    We kijken het nog aan tot maandag, dan moet Ollie's systeem de griep hebben opgeruimd. Hij is verder goed gezond, dus het moet wel loslopen... wat een middag...

Geslapen van 16 tot 17:30 uur... toen naar de Mexicaan, waar hij in een butt-humeur bleek, ook met de cadeautjes... hij was gewoon óp. Gelukkig trok hij bij toen hij wat gegeten had en heeft hij de rest van de avond staan dansen op de muziek en had hij hele verhalen :D

Zaterdag maar goed laten slapen voordat zijn feestje begint, het kind was gisteren uitgeput van alle kleine ervaringen ;)

Deel Deze Pagina