Zo, Keld lekker bij m'n schoonmoeder gebracht, maar blijf zelf wel nog thuis vandaag. Kan ik lekker de badkamer en de slaapkamers poetsen en effe ontspannen achteraf, heb ik wel effe nodig. Juist ook een plasje ingeleverd bij de ha, maar heeft gisteren toch al een ab kuurtje voorgeschreven. Was gister ook al veel levendiger, maar hij had gisteravond toch weer 39,4° koorts, vanmorgen 38,0°. Keld maakt heel snel koorts, maar vind 39,0° zo hoog.. Veel eetlust heeft hij ook niet, maar dat is niet echt raar, anders ook niet. Hij gaat wel flink op het potje, overdag altijd, juist 's nachts is zijn luier wat nat, maar veel minder dan vroeger.
@ Noor: superkanjer-forum-award . @ Anoek: Ik ben jaloers op Matthew als hij WEL op het kdv gaat slapen, maar ook thuis!! Je boft dat Sarah heerlijk in eigen bed speelt en slaapt. Heel tegenovergesteld .van Matthew vannacht! Hij was om half 12 al wakker en bleef huilen want hij wilde bij ons gaan slapen. Niet dus. Hem 3 kwartier beziggehouden om in eigen bed te slapen, das gelukt. Het kost me wel ff de moeite om weer in slaap komen. Om 5 uur s morgens alweer gehuil .ik legde hem uit dat we nog steeds slapen en hij ook. Ik heb hem getroost en hem weer in bed leggen. Hij bleef maar huilen en krijsen. Ik liet hem zo maar gaan. Na 10 minuten ging Jeroen naar hem toe. Binnen 5 minuten sliep Matthew heerlijk hoe deed hij dat! Hij zei tegen mij dat Matthew donders goed wist bij hem geen onzin kunnen uitkramen. Matthew wist mijn zwakte overhalen. Verdorie, zeg. @ Marsab: Prachtige site! Dat wist je al via Hyves en de gastenboek! @ Imsala: leuk dat kvptje zwanger is! En hoe is het met je? En is D. lief voor de kids? @ Virginie: ik mis wel een dagje voor mezelf ik ben er al aan gewend. Matthew was gisteren echt heel lief en erg knuffelig, lief hé. Toen ik hem vanochtend naar de KDV bracht begon hij t meteen huilen. De leidster wist mij geruststellen en zei als ik wegging stopte hij gewoon met het huilen. Matthew wilde mijn aandacht gewoon trekken, dus dacht ik meteen aan vannacht, zelfde manier als vannacht, zucht Is het gelukt met het poetsen in huis? Fijn dat het beter gaat met Keld!
Miranda, hij weet denk ik dat je hem troost als hij huilt en dat gaat hij proberen. ERg vervelend en ik hoop dat deze fase zo weer voorbij is. Die kleine ukkies weten gewoon hoe ze je aandacht moeten krijgen *zucht*.
@ Miranda: Een dagje voor jezelf heb je wel eens nodig af en toe. Hoe dol ik ook ben op Keld, soms wil ik gewoon alleen zijn, rust hebben NIKS MOETEN DOEN!! Ja, lekker gepoetst en gedoucht, nu relaxen . Vervelend deze nacht, gelukkig dat Jeroen hem wel stil krijg, maar heb het gevoel dat het dikwijls zo is. Ik ga ook langer bij hem blijven en knuffels en kusjes geven, bij papa is het kort en bondig en zo moet het ook vrees ik. Maar vind het altijd zo zielig..
@miranda: dat is hier ook zo hoor. Ik vind het ook altijd zielig en dat weet hij ook. Als mijn man heengaat is hij vaak direct stil.. Grr
@noor: jeetje meid, wat een heftig verhaal! Je bent nog zo jong en dan dit allemaal al mee moeten maken. Sterkte hoor.
Hi meiden, Miran en Virginie (and others), zit zelf met stokjes tussen mijn ogen achter deze pc op school, want ik ben van 04:00 uur tot 05:30 uur wakker gehouden door meneer Ollie Die werd 'wakker' en vond zichzelf ook 'wakker' - dus heb de 5 minuten-10 minuten-15 minuten regel aangehouden. Ollie sliep wel pas om half zes, maar heeft liggen mekkeren in zijn bed (krijsen was het niet meer) van 04:50 uur tot half 6... Heb een half uurtje geleden het CB gebeld met een vraag over dit slaapgedrag en de wijkverpleegkundige stelde me gerust. We doen het goed zo. Zij legde het als volgt uit: De piek van het slechte slapen ligt rond nacht no. 3 - waarbij het krijsen en huilen in volume en tijd toeneemt ("Huh? Mama kwam eerst toch veel sneller? Misschien hoort ze me niet... even de volumeknop op 10 zetten...") Met bovenstaande regel (met een maximum van 20 minuten wachten, daarna opnieuw beginnen bij de 5 minuten als dat nog nodig is) is het geintje snel over. Het heeft álles met aandacht te maken en hoe duidelijker en bondiger je bent, hoe sneller het beklijft bij zo'n uk van 2 jaar oud. Ik was blij om dit te horen, zit nu nl. toch écht wel half te pitten hier en moet nog 2 zware oudergesprekken voeren tot 5 uur vanmiddag... Hoop dat jullie wat aan mijn berichtje hebben. Sterkte ook daar!
Noor, even apart op jou reageren. Ik wist het meteen weer toen je schreef over je moeder's verhuizing destijds - wat vreselijk, om jong-dementerend te zijn... ik hoop dan altijd maar dat mensen er zélf niet het bewustzijn van hebben, maar dat betwijfel ik dan toch... het moet zo verwarrend zijn, zo donker soms... En jouw rouwproces om je mams is al een tijd geleden begonnen, je bent haar langzaamaan verloren... Toch nu dat laatste stuk, ik leef zo met je mee... kun je samen met je broer en gezin de kracht opbrengen voor de laatste zorg en nabijheid voor je moeder? Héél veel sterkte gewenst, denk aan jullie.
pfffff kijk NU komen de traantjes om de hoek.... zó is het... ja die kracht hebben we. We gaan vanavond ook weer. Mijn broer ook. Vanmiddag is mijn moeders zusje geweest, er zal nog wel wat van de broers en zussen langsgaan denk ik. De situatie is stabiel slecht. heel langzaam minder aan het worden. We wachten het af. Gelukkig worden de onrustige angstige momenten steeds minder. Dat is het belangrijkste. Nogmaals heel erg bedankt voor al jullie lieve woorden! Ik red het even niet om uitgebreid mee te lezen en te reageren. Dat snappen jullie wel denk ik. Ik lees wel de hoofdlijnen, maar heb niet altijd de puf om in te loggen en te reageren, sorry. Ik houd jullie wel op de hoogte. Hoop binnenkort ook weer wat meer online te zijn. Veel liefs in ieder geval. Het doet me onwijs goed om jullie lieve reacties te lezen!!
hoi allemaal even kort. noor ik wens je veel sterkte in deze moeilijke tijd. tis niet niks wat je mee moet maken nu slapen: alicia roept me ook nog wel is snachts maar meestal weet ze wel dat het geen effect heeft. voor half 7 komt ze der kamer niet uit. ze heeft een nachtlampje wat op een tijdklokje staat. als die aangaat (door de weeks half 7, weekend 7 uur) dan komt ze ook pas uit der bedje. ze blijft dan of op der kamer spelen of ze komt me halen of roepen. als ze snacht roept ga ik er heen, stop der in, geef der der nijn en tut, zeg weltrusten en ben weer weg. soms doet ze heel zielig maar negeer het gewoon en ga weer lekker in me bedje liggen. mama heeft ook slaap nodig. helaas heeft nando nog wel minimal 1 nachtvoeding nu ff 2 fotos
Darcy: Erg mooi gezegd, ik krijg er zelfs een brok van in mn keel... En bedankt voor de tip van het CB, heb het tot nu toe nog niet nodig gehad, maar je weet nooit... Noor: Ik sluit me ook helemaal aan bij het bovenstaande verhaal. Toch wil ik je heel veel sterkte wensen in deze komende moeilijke tijd. Ook al ben je al langzaamaan afscheid aan het nemen, als het moment daar komt zal het ontzettend moeilijk en zwaar zijn! Ik denk aan jullie, dikke knuf! All: Hou het ook ff kort, duik lekker vroeg mn bedje in, morgen weer lekker werken Heb het zó naar mn zin!!!!! Truste allemaal!
Lovewinnie, hier nog eentje die altijd depressief word van de pil!! Ben toen overstapt op de nuvaring en dat beviel mij altijd wel. Maar als ik de nuvaring niet gebruik ben ik alsnog veel beter te pas!! Wat zei de huisarts??? Anoek, leuke site dat lilalabeltje!!! gaaf dat ze een kleurwedstrijd heeft gewonnen haha! ik denk trouwens dat ze het zandkasteel heel leuk vind hoor en echt niet te moeilijk!! Trouwens al wat beter?? Marsab, oooh gaan de kinderen ook mee naar het zandkasteel??? flauw he? heb er wel zin in, alleen al omdat de kids het zo geweldig vinden!!! Suus, wauw wat goed van je meisje! en voor jezelf ook lekker dan kun je 's nachts wat langere stukken slapen! Meeting, ik hoop dat ik 7 november vrij ben!!! al zie ik het somber in...dat is nou het nadeel van in een winkel werken Pris, oooh 160 km naar marsab toe....dat is maar een klein eindje, zat te doen ofniet hier ook krabben vanmorgen!!! en het gras was ook helemaal wit! getsie derrie! vond het ook heeeeeel koud! Noor, meissie toch, wat een ellende!! even een hele dikke knuffel voor jou! veel sterkte de komende dagen!! Virginie, aah zielig dat Keld zo ziekjes was!! is hij nu helemaal opgeknapt??? boel weer lekker schoon?? Darcy, ooooh spannend!!! dat zou wel heeeel gaaf zijn als het een meisje zou zijn he?? zou trouwens niet weten hoe dat eruit ziet op een echo of waar je op moet letten...bij een jongetje lijkt het me duidelijk!! Slapen, hier ook eentje die niet kan/wil slapen! Alleen niet 's nachts maar 's avonds bij het naar bed brengen! het is weer huilen geblazen en dat houdt ze wel anderhalf uur vol, pfieuw!! ook 's middags is slapen er niet meer bij! hoorde voor nog geen 10 minuten nog: mama, Tawa wakkuh!!! haha en nu is het weer stil, hopelijk slaapt ze nu!! Zo, deze mama kruipt nog ff voor de tv en dan ook het bedje in! morgen druk dagje, vriendlief is morgen jarig!! dikke kus
Wat een drukke dag zeg voor mij tot nu toe. Ben blij dat ik ff zit!! Tygo ligt nu iets meer dan een uur op bed maar had vlak daarvoor alles van de hele dag eruit gespuugd, zo zielig, t spoot er gewoon uit (sorry vd details) tot drie keer aan toe en hij had 39,4. Ik heb m een pcm gegeven en hij is wel heel lief gaan slapen. Ik ga dus ook maar vroeg zometeen, geen id wat me vanacht evt nog te wachten staat. Toen hij op bed lag gelijk gaan dweilen (hele keuken zat onder spuug) en wassen en nu ff rust.... Welterusten! @ Noor Even een extra knuffel voor jou!!!!
Jaaaaaaaaaaaaaah Gefeliciteerd zeg!!!!! Wat een leuk (en onverwachts) nieuws!!! Gaat t goed??? En wanneer ben je precies uitgerekend??? Leuk zeg!!
hihi, thnx pris!!!! Volgens mn eigen berekening ben ik 4 juni uitgeteld! Maar moet volgende week voor het eerst naar de verloskundige, dus zal dan wel precies horen hoe of wat.....gaat hartstikke goed, voel nog niks! alleen mn boobies en 's morgens soms misselijk! ja onverwachts he? maar voor ons niet hoor! maar kon er niks over opzetten hier, omdat ik bang was dat mensen mee zouden lezen!!!