Maart: Maak je haar dan niet wakker voor een voeding? Ik maak Tara altijd na max 4 uur wakker voor een voeding..... Hebben jullie de kleine ook wel eens beneden in de box liggen?
Zoe: mijn dochter was ook een spugertje, geen gigahoeveelheden, maar wel meer dan een mondje. ik heb toen op een gegeven moment (pas na een half jaar...) een heel klein beetje johannesbroodpitmeel (wordt verkocht onder de naam nturiton) aan haar flesje toegevoegd, ik meen me te herinneren nog minder dan op de verpakking stond. Dit dikt de voeding wat in (dus vaak wel een ander speentje op de fles nodig) en het spugen was vrijwel direct over. Ik had er spijt van dat ik dat niet eerder had ontdekt. je kunt het namelijk ook oplossen in een klein beetje afgekoeld gekookt water en dan op een theelepeltje een hapje voor en een hapje na de borst geven. Overleg het wel even met je verloskundige of het CB, maar ik vond het echt de uitvinding van de eeuw. je bleef verschonen (baby en moeder ) Ik weet dat ik toen echt baalde dat ik het niet eerder had ontdekt.
Maart: wat mij hielp (had nu niet zo heel veel last, maar na de geboorte van Isa indertijd wel) was een ijscompres maken: kraamverband natmaken onder de kraan, beetje uitknijpen, in tweeen of drieen knippen en per stuk in een boterhamzakje invriezen. Dan in een washandje doen en dat in je onderbroek. (Niet te lang, anders gaat het juist broeien) Beetje raar praatje misschien, maar ik vond het een superuitvinding. En desnoods een paracetamolletje. En: het wordt echt beter!
hey hey! Hier weer eens een berichtje van ons! Aiden groeit flink, hij zit al ruim boven zijn geboortegewicht. Hij drinkt idd ook nog erg onregelmatig. Dat is best lastig. Ook heeft hij erg vaak last van de hik, gewoon te gulzig. Gelukkig spuugt hij bijna niet. Nu zit hij te huilen, maar hij heeft een 3 kwartier geleden voeding gehad. Soms weet je dan echt niet wat hij heeft, krampjes misschien.... Gelukkig sliep hij vannacht na de voedingen gelijk weer in. Ik heb nl al een paar nachten gehad dat hij na de voeding bleef huilen. Dan zat ik zo een uur met hem, om hem te troosten. Heel onzeker wordt je daarvan... Maar goed, hopelijk komt hij nu ook een beetje in zijn ritme 's nachts. Ppff...het is wat he, moeder zijn!
Noor: Dank je wel voor je tip! Ik had daarover ook al een vraag gesteld aan de kraamverpleegkundige op dit forum.....dus ben benieuwd wat zij zegt over de johannesbroodpitmeel....vind het zo zielig voor Tara en je blijft inderdaad aan het verschonen! Marsab: Tara heeft ook vaak last van de hik, dat had ze in de buik ook al heel vaak! En wat betreft dat huilen, ik vind dat ook heel moeilijk! Ik moet dan echt afleiding zoeken om haar niet meteen te pakken. Gister moest ze ook heel erg huilen, heb haar toen eventjes laten huilen. Toen toch maar gepakt en toen liep er net een traantje van haar gezichtje af....zo zielig! Het is inderdaad wat, dat moeder zijn haha Heb net alweer andere kleren aangedaan! 1 kant van het shirt weer helemaal doorweekt!
Ik gebruik zoogcompressen en dat gaat wel goed. Soms 2 compressen per borst. Maar goed, anders heb ik ook natte plekken op mijn shirtjes. Ik vind het ook moeilijk om Aiden te laten huilen, maar soms kan het gewoon niet anders. Dan ben ik net even bezig of zo. Maar oh, het doet me wel wat hoor... Nu slaapt hij gelukkig weer. Na het doen van het rondje: troosten, schone luier, voeden en dan weer slapen!
Hey meiden Hier ben ik ook weer even. Hier nog een die erg onzeker is (en dat met een dochter van 2!) We zijn vandaag voor de tweede keer naar buiten gegaan, met de auto, wat een gedoe zeg, was ook bijna de spuugdoekken vergeten moet echt weer in de baby stuff komen 's nachts heeft Ayla aan 1 borst genoeg, daarna valt ze tevreden in slaap. Maar overdag twee en soms nog een beetje bijvoeding. Over de hik gesproken, had ze ook vaak in de buik, en nu nog vrij vaak! En indd ook soms hele golven... Soms huilt ze zo erg, en dan denk ik wat wil ze nou, krampjes, boertje (vaak is het indd het boertje) of lekker bij mama knuffelen herken echt veel wat jullie schrijven. Soms denk ik wel eens die fles was toch verdomt handig bij Zara! Bij haar had ik het 4weken, daarna de fles en hup problemen weg... Wil de bv nu echt volhouden maar soms Heb ook compressen, en ook de natte plekken op m'n shirt, verwissel me een ongeluk. Onderkantje doet geen pijn meer, heb af en toe indd ook nog wat bruinige afschijding.
Dag Meiden Over die zoogcompressen weet ik alles van. Ik kon er niet meer tegen. Ik heb nu van avent wasbare compressen, die zijn zacht, wasbaar en lekken niet door. Ik heb echt van alles geprobeerd maar dit is echt ideaal. Hier nog geen rotnachten achter de rug gelukkig, en hopelijk blijft dit zo. Ze word wakker om de 3 a 4 uur en wil de borst, en daarna slaapt ze gelijk na de voeding. Ik zorg dat ze in de middag en avond een beetje actief is zodat ze moe is in de avond. Ook huilt ze weinig. Eigenlijk alleen als ze honger heeft of opgetild moet wordeln. Onze kleine meid is dinsdag alweer een maand, Gaat te snel. Ik merk al sterk dat ze niet meer een pasgeboren baby is. Ze is sterk en kijkt al erg rond. Ben zo trots. Ik fanstaseer af en toe over flesvoeding. Die borstvoeding vind ik soms zo vervelend. Maar zolang ik melk produceer blijft ik het volhouden hoor, Hier ook heel vaak de hik, in de buik al. Vervelend vind ik het soms. Maar na een tijdje is het alweer over. @maart.. Hoe was je ommetje? @Zoe.. Ik kolf en geef de borst. Ik wissel dat af. Ik heb a met 2 weken haar een fles gegeven. Gelukkig gaat dat prima. Nu geef ik haar in de nacht de borst omdat gewoon een stuk makkelijker is. Maar zoals vanacht kon mijn vriend haar eten geven en kon ik lekker doorslapen Ik vind het ideaal. @Marsab.. Als Yocena soms huilt en ik hoor dat het echt een zeurderig huiltje is, laat ik haar gewoon lekker gaan. Ze valt dan vaak in slaap. Moeilijk is dat he? Ik wil haar ook niet teveel gaan verwennen om haar steeds op te pakken, ben zo bang dat ik haar dan verpest en dat ik haar niet meer even kan neerleggen. @Noor.. Hoe is het met de 2 mannetjes? Het zal wel erg wennen met 2 kleintjes? Zal wel een stuk zwaarder zijn. Hoe gaat het met de mama's emotioneel?
Goedemorgen, Volgens mij wordt het lekker weer vandaag! Kunnen we even lekker naar buiten Het is allemaal zo herkenbaar wat jullie schrijven! Dat geeft mij toch echt wel een goed gevoel hoor, want je bent soms zo onzeker. De BV hier gaat niet zoals ik had gehoopt dat ie zou gaan. Mijn rechter tepel blijft echt pijn doen (ook met zo'n tepelhoedje). Nu ben ik ook maar weer begonnen met kolven, want dat de voeding 100% op mij aankomt vind ik in de avonden en nacht heel vermoeiend. Daarbij komt dan ook nog dat die ene tepel pijn doet, dus als ze aan die kant moet drinken zit ik een half uur voordat ze komt al met gekromde tenen . Voel me aan de ene kant dan zo rot dat ik er aan denk om over te stappen op flesvoeding. Ook omdat mijn melkproductie opzich goed is, maar omdat mijn lijf geestelijk het niet trekt. Ik beleef zo op deze manier helemaal geen plezier aan het BV geven. Is dit stom meiden? Sorry voor mijn geklaag hoor, maar zit er denk ik een beetje emo doorheen. Trouwens als je af gaat bouwen van BV hoe moet je dat dan doen? Weet iemand dat? MissX, fijn dat het zo goed en lekker gaat met Yocena. Dat gevoel van dat je haar niet te snel op wilt pakken herken ik ook heel erg. Maar is soms zo verdomd moeilijk. Ik vind het zo zielig als ze dan zo huilt, maar ja ik vraag mij ook af wanneer ze het door krijgen dat je ze pakt als ze huilen... Volgens mij al best wel snel toch? Weet een niet meer wie het vroeg, maar ik heb ook haast geen last meer van de onderkant. Wel af en toe dat mijn hechting wat schrijnt, maar verder eigelijk niet meer. Wel af en toe last van mijn stuitje. Herkent iemand dit? Verder vloei ik ook nog nauwelijks, af en toe een beetje bruinige vloeistof. Ben benieuwd wanneer het helemaal stopt. De hele tijd met maandverband in lopen is ook niet prettig hihihi. Marsab, heel herkenbaar je gevoel hoor. Lyn heeft daar ook best vaak last van. Dan heb ik haar gevoed en dan wil ze nit slapen. Of ze kan haar slaapje niet vatten. en dan wil ze alleen maar bij je liggen... Nou ben ik ook vergeten wie het vroeg over de box. Maar Lyn ligt overdag of savonds nog wel eens in de box. Ook daar ben ik dan weer onzeker over, want dan vraag ik mij af of het dan niet beter is dat ze in haar wiegje ligt. Zucht, hadden we overal maar antwoord op he? hahaha
Ief.. Heel herkenbaar over borstvoeding. Ik vind het eigenlijk helemaal geen pretje. Als de drie uurtje alweer om zijn, dan zie ik er vaak als een blok tegenop om die borst weer tevoorschijn te halen. Vooral die eerste paar happen, wat doet dat een zeer. Ik zwaai echt alle kanten op met mijn benen, ik kan die pijn niet bedwingen. Het steekt ook af en toe en sinds kort heb ik echt knobbeltjes, die gaan wel weg als ze heeft gedronken. Mijn tepels doen ook ontzettend zeer. Zelfs douchen is te gevoelig. Kolven vind ik ook een uitkomst maar het is toch een gedoe. Als ik aan 2 schepjes poeder, beetje water en 2 min in de flessenwarmer denk, word ik een beetje jaloers. Maar ik heb mezelf voorgenomen, zolang ik produceert dan blijf ik geven. Het gaat nu zo goed met haar, dus ik wil dat niet doorbreken., ben zo bang als ik over stapt naar flesvoeding dat ze krampen krijgt want tot nu toe heeft ze die nog niet gehad. En het nadeel is dat je ze niet tussendoor mag voeden. En met borstvoeding is dat niet zo.
Hai meiden, Wat een lekker weer he? EINDELIJK! Jammer dat vandaag de herfst is begonnen, dit mooie weer zal wel niet lang meer duren... Hier alles goed. ja, het is druk, maar wel heel bijzonder. We komen een beetje in een routine, dat scheelt. Nu alle drie de kids op bed en even achter de pc. De boys groeien goed, zijn echt prematuur-af. Dinsdag naar de kinderarts, voor het eerst en als het goed is ook voor het laatst! Chris was aanvankelijk ruim 350 gram lichter dan zijn broer, maar die begint de achterstand lekker in te lopen, nu schelen ze nog maar iets meer dan 150 gram. hierdoor gaan ze steeds meer op elkaar ljken. Aanvankelijk zag je het verschil goed doordat Tijn meer spek op zijn wangen had, maar dit verschil wordt steeds kleiner. Dat wordt dus echt lastig straks.... Moeten maar eens gaan nadenken hoe we ze (met name voor de "buitenwereld") uit elkaar gaan houden straks! Ief: BV afbouwen moet geloof ik met een voeding per 3-5 dagen eraf, is wel info over te vinden. De avond en ochtendvoeding bouw je pas als laatst af. Ik ben hier ook aan het overstappen op kunstvoeding. Doordat de jongens prematuur waren konden ze aanvankelijk niet goed drinken aan de borst, toen kregen ze dus flesjes, waardoor het drinken aan de borst ook niet makkelijker werd (tepel-speenverwarring) Ik kolfde wel heeeeeel veel (veel te veel melkproductie). maar de laatste week was het nog steeds zo dat ze misschien de helft van wat ze moeten drinken uit de borst dronken, de rest moest dan dus nog uit de fles en daarna nog kolven, en dat voor twee! Dat trok ik echt niet meer, ik kon dan maar 1 1/2 uur slapen steeds. Dus nu over op de fles, helaas, maar het is niet anders, no hard feelings. Hier nog even een nieuw foto'tje van de mannen, er staan er meer op de site voor de liefhebbers. Meiden, ik ga nog even in de zon voordat de kids weer wakker worden, gauw meer. Dikke zoen Noor
Ik zit er ook aan te denken hoor! Gister avond bijna drie uur met Ayla bezig geweest, ze bleef maar weer huilen, rechtop gehouden, nog even aan de borst, toen ging ze met d'r beentjes trappen en met d'r handjes ''zwaaien'' zoooo zielig, uiteindelijk toch weer een boertje gelaten. Daarna was ze in slaap gevallen op mn borst, begon ze weer te huilen. Ik weet het ook echt niet meer, zit er ook echt hard aan te denken om over te gaan op fles voeding!
Jippie, ik heb net even een rondje gelopen met onze kleine man! (oke, weliswaar een heel klein rondje en moest direct daarna gaan zitten,maar toch! ) Het gaat gelukkig elke dag een stukje beter hier. Ik kan me best voorstellen dat de meiden die borstvoeding geven dit af en toe zwaar vinden, wil jullie even veel succes en sterkte wensen, want ik vond het erg pittig. Bij mij wilde de borstvoeding niet op gang komen en moest Jesper vanwege zijn gewicht al direct al bijgevoed worden. Ik heb het wel geprobeerd, elke 2 uur kolven en elke 3 uur Jesper aanleggen om hem vervolgens bij te voeden, nou best wel zwaar als je herstellende bent van een keizersnede. Op een gegeven moment kwam het nog niet op gang en ben ik gestopt. Ik ben heel blij dat ik mijn mannetje nu gewoon een flesje kan geven, het is zon machteloos gevoel als je kleine honger heeft en je kunt er niks aan doen. Hij lag dan aan de borst met een rood vertrokken gezichtje van woede en honger, echt heel naar om te zien. Hoe kijken jullie naar de bevalling terug? Hebben jullie er emotioneel last van? De verloskundige vraagt mij telkens hoe ik me geestelijk voel omdat ik een behoorlijk pittige bevalling achter de rug heb, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo veel last heb van mijn emoties. Ik vond het allemaal wel heel heftig, maar ik weet dat het zo is gegaan, omdat dat nodig was voor mijn kindje. Zijn er meer van jullie die er zo nuchter over denken of is het misschien zo dat de klap bij mij nog moet komen? Daar ben ik namelijk wel een beetje bang voor haha.
@suus, nou hier een die heeeeeeel erg emo is Er hoef maar ieds te gebeuren en de tranen komen al! De bevalling vond ik ook best pittig, als ik er op terug kijk had ik liever overtijd gelopen (gek he ) maar ja voor Ayla was het beter. De bevalling was zooo anders als bij Zara, dat was echt appeltje eitje, riep zelfs dat ik liever beviel dan dat ik naar de tandarts moest! Maar nu dus liever de tandarts De vk zei ook dat je lichaam er nog helemaal niet klaar voor is als je wordt ingeleid, wat logisch is natuurlijk! Hopelijk blijft het bij jou weg, maar het kan indd ook noeg komen....
hoi, hier ook weer een septembermama. op 16 september is onze zoon Scott geboren, meneer woog 3910 gram en was ongeveer 50cm lang. inmiddels is meneer alweer zo hard gegroeid dat hij boven zijn geboortegewicht zit dus dat gaat prima. we hebben een zware bevalling gehad van 24 uur met pijnbestrijding die helaas niet aansloeg, ben dus erg blij dat het achter de rug is. vandaag ook voor het laatst kraamzorg gehad, en nu gaan we met zijn tweeen het avontuur aan. tot nu toe gaat het erg goed met ons mannetje, hij komt om de 3 en een half uur voor de fles en 's nachts slaapt hij lekker 6 uur door en dan nog moeten we hem wakker maken. op een klein krampje na hoor je hem eigenlijk de hele dag niet. heerlijk, maar ik houdt me maar voor dat dit vast nog wel een keer gaat veranderen. zo dat was ff een kleine update over hoe en wat! liefs joyce
Noor & Mouschy, leuke foto's echt schattig. Ik herken dat ook van de bv. Het is heel lastig soms. Maar ik probeer het nog zo lang mogelijk vol te houden. Gisteren de stad in geweest met Yasmine ze is de hele rit blijven slapen dus dat ging heel goed. Ik was wel heel moe toen ik thuis was. We zijn maar een uur in de stad geweest had best snel weer last daar beneden. Ik kan niet wachten tot dat ik hersteld ben. We hebben ook een hele mooie draagzak voor haar gekocht. Ik leg Yasmine ook in de box als ik 's avonds op de bank zit, we hebben wel een boxmatras + kleed dus het is wel lekker zacht. Suus, als ik aan de bevalling terug denk word ik daar best emotineel van, ik heb het best zwaar gehad. De eerste dagen moest ik ook steeds huilen als ik eraan terug dacht,
hallo! Ik ben ook een septembermama! Ik ben 7 september bevallen van een heel lief dochtertje, Dewi. Ik heb wel last van negatieve gevoelens over de bevalling hoor, maar ik had dan ook een hele vervelende dokter... Ik lees dat er hier ook een aantal zijn die al gestopt zijn met BV. Ik ben ook gestopt, sinds 2 dagen. Voelde me wel schuldig, maar het is beter zo. Ben ook blij te lezen dat ik niet de enige ben die nu al opgeeft. Hebben jullie trouwens ook nog zoveel stuwing? Ik moest telkens de ergste druk eraf kolven, dat scheelt wel, maar hoe lang moet dat nog? Ik had aan 1 kant ook zo'n pijn bij de borstvoeding, ik kon met kolven meteen merken dat ik aan die kant al veel minder gaf.. Tepelhoedje deed ook bij mij veel meer pijn. Nu is ze ook meteen minder "lastig" als met de bv.
Wat jammer dat sommige al gestopt zijn met de bv... maar als het niet lekker loopt dan weet je zelf wel wat het beste is. Wij zijn nog wel druk met de bv, en hoop dat nog wel een paar maandjes vol te houden. Ewout heeft 7 mnd. bv gehad En over negatieve gevoelens van de bevalling... Tja ik heb nu voor de 2e x een vacuum gehad, en dat is me zeker niet in de koude kleren gaan zitten... Heb het de eerste paar dagen best wel moeilijk mee gehad, maar nu gaat het wel beter. Als ik wil kan ik nog een keer terug naar de vk praktijk om er daar met hun over te praten. Want een vacuum komt al niet zo vaak voor, maar 2x in 1 gezin is echt zelden, dat zeiden zowel de vk als de gyn die me heeft geholpen bij de bevalling.... Noor; ben blij dat het zo goed gaat met je 2 mannen! ze zien er goed uit! Maart; wel fijn he dat je nu weer een beetje kan doen wat je wilt, zoals de stad in! Wij zijn afgelopen weekeind naar Adam geweest om te wandelen in het Amsterdamsebos, was ook erg leuk! Joyce; wat fijn dat je mannetje al zo lekker slaapt snachts! en zo te lezen ook een makkelijk mannetje heb je ook! Marijn doet het voor de rest ook super! Hij komt elke 3 - 3 1/2 uur. En snachts slaat hij een voeding over, dus dan komt hij 6 uur later. Ook hij gaat pas naar bed als wij naar bed toe gaan, dus tussen 11 en 12 uur is dat, en dan krijgt hij zijn laatste voeding. Dat hebben we ook zo gedaan met Ewout, en dat ging prima! Wat wel sneu is, is dat hij last heeft van krampjes... is zo zielig... hij krijgt ook al Cinababy en dat helpt wel wat. Maar goed het hoort er natuurlijk bij, en het gaat vanzelf ook wel over, maar vind het wel erg sneu om te zien... We moeten op maandag 1 Okt. voor het eerst naar het Consultatiebureau. Dan word hij weer gewogen, en voor het eerst gemeten.
Dag mama's Vandaag was het een heerlijke dag. Ook wij zijn vandaag naar het amsterdamse bos geweest. Kleedje, drinken en eten mee en de kleine in de mand. Het was heerlijk en zij vond het ook heel lekker. Ze was de hele dag wakker van half 8 in de ochtend tot 6 uur in de middag. Ze is zo bezig met kijken.. Ze slaapt nu lekker, zal wel moe zijn zo lang op. Hopelijk slaapt ze vannacht weer door. Als ik terug denk aan de bevalling word ik ook nog steeds emotioneel hoor. De eerste dagen was het heel erg. Het word nu minder. @Mouschy en Noor.. Hele leuke foto's zeg!