September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Darcy: dit omdat Jeroen's moeder niet meer leeft, heeft Matthew maar 1 oma over...dus mijn moeder, daarom wil ik graag dat matthew later leuk terug kan denken (als hij zich kan herinneren, gelukkig heb ik genoeg foto's van die twee).
    Wel heeft Matthew 'n stiefoma. Jeroen's vader heeft een vriendin, al 3 jaar of zo (ongeveer gelijk met mij en jeroen). Matthew noemt haar ook oma, het is toch anders...snap je.

Hoe voel je je nu, meid....?

2. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Meeting 7 november
    (nog 9 dagen te gaan!)

Waar: bij Rootje thuis (mail of pb even voor adres en route)

Tijd: tussen 10.30-14.30 uur?

Wie komen mee:

1. Miranda & Matthew
    2. Darcy & Ollie & Patty
    3. Marsab & Aiden
    4. Rootje & Marissa & krummeltje
    5. Pris & Tygo
    6. Joyce, Kyra & Timo
    7. Patries, Jamie & Senna
    8. Saskia, Job en Anne (o.v.)

Hier kunnen jullie aangeven voor welke versnaperingen je wilt zorgen :
    http://www.doodle.com/wd4c4mxsnw7m83ys
    Mocht je nog andere ideeën hebben, iets weg willen hebben of een aanvulling op iets, dan graag even laten weten, dan pas ik dat aan in de poll!

3. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Ooow en meiden, ik wil echt niet dat jullie weer met een kadootje aankomen hoor!!

Dan kunnen jullie dat geld beter besteden aan een treinkaartje voor Imsala, zodat ze ook kan komen (is voor mij ook een kadootje hoor).

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ darcy: wat beschrijf jij een hard situatie zeg....:( Ik snap dat je onwijs verdrietig bent. Vooral als het om je ouders gaat, doet zoiets enorm pijn. Nu je zelf moeder bent en weer moeder wordt, ken je die moedergevoelens helemaal! Toch moet je proberen het zo te bekijken, dat je zelf ook weet dat jij geen enkel schuld hebt hoor!
    Meisie, probeer het (schuld) gevoel van je af te zetten en richt je op je kindjes! Knuffel voor jou!

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

Helemaal goed idee :D:D:D

Ik wil haar en kids eindelijk weer zien en kijken of ze "gebarentaal" nog weet ;)

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hey meiden...

ik hoor net van mijn man dat hij (en dit wist ik niet) met Ollie bij mijn moeder en broer is langsgeweest. Er liggen een hoop verwijten, oud zeer (sommige verwijten zijn 17 jaar oud en nadien toch écht uitgesproken :$) en wat me voorál wordt verweten, is egoïsme. Ik ben geen goede zus, geen goede dochter. Ik ben het huis uit gegaan en mijn eigen leven gestart op mijn 18e en heb hun in de steek gelaten. Zij zijn "tot elkaar veroordeeld," woorden waar mijn man van schrok - maar die ik al vaker en eerder heb gehoord.

Veel harde buiken vandaag... fysio gehad, mijn bekken gaf er vanmiddag spontaan de brui aan (bizar hoe dat doorwerkt) en wat ik als enige oplossing zie, ik praten met een onafhankelijke derde, een psycholoog.

Eén probleempje: dát willen mijn moeder en broer niet, dat werd mijn man gezegd...

Ik heb vandaag een hoop klappen gehad, ben erg emotioneel ook.

Praten of breken - terwijl ik ook denk: meid, pas even op jezelf, op je eigen energie, de baby in je buik. Is dat egoïsme? 't Is gek, maar ik herken mezelf niet in die eigenschap - heb genoeg rare trekjes, maar deze is nieuw voor me.

Excuses voor de twee uitstortingen, ik moest het kwijt. Het zit zo diep blijkbaar - zie er het eind niet van in :(:(

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Darcy ik vind het echt heel erg voor je....:(
    Ik denk aan je hoor!

8. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Meiden, de buikgriep heeft mij ook te pakken. Ben zooooo misselijk, koud, slap, zere spieren en al overgegeven.
    En ik ben nooit ziek! Ik ken dit helemaal niet, bah, voel me zo lamlendig! :(

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.534
    36.501
    113
    @darcy: jeetje meid, wat heftig! Denk goed om jezelf en om de kleine. Ik ken je natuurlijk niet irl, maar hier kom je in elk geval allerminst over als egoistisch. Sterkte

@marsab: oh meid, weet hoe je je voelt. Schrale troost misschien, maar hier was het binnen 2 dagen eigenlijk weer zo goed als voorbij. Beterschap!

10. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Tja Suus, wat doe je eraan. Heb in elk geval over een paar dagen een sessie met mijn oude therapeute. Puur om erachter te komen hoe ik hiermee om moet gaan (en dus niet meteen een oplossing hoef te hebben.)

Marsab, kijk je goed uit? Wel uitzieken, hoor! Heerst het trouwens bij jou op school, de griep?
    Vraag me ook wel eens af of het bij mij op school (oud gebouw, slechte ventilatie) niet een bron van infecties is, zeker nú, met de griep...

Meeting: lief Rootje, dat het bij jou mag. Was vorige keer erg gezellig :)

11. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier gaat het wel :) maar kan beter ;)
    Kids zijn ook nog steeds niet lekker, vooral Kyra heeft het flink te pakken, arme schat! Vandaag is opa lekker wezen oppassen en dat is volgens mij ook een goed medicijn ;) Morgenochtend past hij ook nog op, dus als het goed is zijn ze van het weekend weer aan de betere hand ;) En ik hoop ikzelf ook, pfff, ben alleen verkouden, maar dan voel je je zo belabberd :(

12. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve Darcy!
    Jeetje meid, zit je verhaal met een brok in mn keel te lezen! Ik vind dit ook heel erg voor jou en voor jullie gezin!
    Zeker omdat je nu opnieuw zwanger bent van jullie meisje en dit weer niet kan delen met je moeder.

Mijn schoonmoeder zit eigenlijk in een soort zelfde schuitje.
    Zij heeft inmiddels een aantal jaar geleden het contact met haar moeder gebroken, omdat ze nu eindelijk voor zichzelf kan kiezen/heeft gekozen!
    Mijn schoonmoeder heeft namelijk een zusje die altijd een 'zorgenkindje' is geweest en die altijd alle aandacht van haar ouders heeft gekregen omdat ze 'zielig' is/was. Daardoor is mijn schoonmoeder echt 'geestelijk' mishandeld en runde zij toendertijd het gehele huishouden. Ze werd zelfs van school gehaald, om mee te helpen in het huishouden :$
    Nu eindelijk na zoveel jaar (wat overigens echt jaren heeft geduurd) heeft ze voor zichzelf gekozen wat enorm heeft opgelucht.
    Heel lang heeft ze zichzelf afgevraagd of het echt allemaal aan haar lag en wat ze nou allemaal verkeerd heeft gedaan in die tijd.
    Nu na jaren ouder te zijn en meer levenservaring opgedaan te hebben weet ze zeker dat het niet aan haar heeft gelegen toendertijd. Haar ouders hebben letterlijk 'misbruik' van haar gemaakt, maar mn schoonmoeder was nooit verbaal sterk genoeg om daar tegenin te gaan en er viel ook niet mee te praten. Hun zien het zo, dus dan is het ook zo, klaar! :(
    Nu ze heeft gebroken heeft ze eindelijk rust in haar hoofd en is ze erg opgelucht. Wel zal ze altijd die moederfiguur missen en weet ze eigenlijk niet hoe het ook had kunnen wezen...:(

Ik wil met dit verhaal absoluut niet zeggen dat je moet 'breken' met je moeder, maar ik wil je wel duidelijk meegeven dat je absoluut niet aan jezelf moet twijfelen meid! Ga op je gevoel af en zet je schuldgevoelens aan de kant! Het probleem ligt bij je moeder en ik weet zeker dat er ook jaloezie in het spel is!
    Je hebt een prachtig gezin, je bent een super moeder/vrouw en je doet het gewoon hartstikke goed!

Hopelijk geeft het aantal sessies bij je oude therapeut meer verheldering/opluchting bij jou, ook al hoef je idd niet tot een oplossing te komen.

Ik hoop dat ik mijn verhaal een beetje goed heb verwoord en hopelijk heb je er wat aan!
    Hele dikke knuffel voor jou lieverd!!!!

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Lieve lieve Darcy
    Wát een moeilijk verhaal...
    Allereerst zijn je verontschuldingen aan mijn adres niet nodig!
    knoop dat in je oren :D
    Ten tweede: ik ken je nu virtueel al meer dan twee jaar, bijna 3 jaar zelfs, en je komt Allerminst over als egocentrisch! Je lijkt me juist heel empathisch, sterk, verstandig, begripvol en lief! Knoop dat ook maar in je oren ;)
    Als ik het goed begrijp zijn je ouders niet meer samen?
    En heb je alleen een broer, geen zus?
    Puur tussen de regels door gelezen lijkt het me dat er een vorm van jaloezie is van je moeder naar jou toe.
    Jij hebt gekozen om je eigen leven te gaan leiden, je te ontwikkelen, je te vormen van het meisje dat je was, tot de vrouw die je bent en wordt. Je hebt een prachtig gezin, de zaken goed op orde, een goede baan, een superopleiding.
    Zou je moeder gewild hebben dat zij in het leven bepaalde keuzes gemaakt zou hebben die haar ook elders hadden gebracht? Dat ze wat meer van het doorzettingsvermogen had gehad, wat jij wel hebt?
    Zij voelt zich gevangen in haar situatie, die h.i. minder perspectieven lijkt te bieden en slaat jouw mooie gezinssituatie, waar je keihard voor gewerkt hebt en werkt, met genoeg zwaar weer in het verleden met argusogen gade...
    Dit is althans, wat ik tussen de regels door lees en voel// 4give me if I'm wrong...

Ik denk dat het heel goed is dat je met jouw therapeut praat, om je gevoelens onder woorden te brengen, van je af te praten, de therapeut als boksbal te gebruiken en verder zo "aards" mogelijk bezig bent, je op jezelf, je gezin, het meisje in je buik richt en op dit moment geen emotionele beslissingen neemt.

Laat de verwijten langs je heen gaan, het is het, zeker nu, niet waard!!

Ik wens je heel erg veel sterkte, kracht en liefde toe.

Een heel dikke virtuele knuffel!!!!!!!!!!

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    beterachap voor Joyce, Kyra, Timo en Marsab!!!!

15. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Darcy: Meid, je bent een KANJER!!!! Snap echt helemaal niets van die verwijten die ze je maken, als je 18 bent is het toch logisch dat je op jezelf wil gaan wonen? Wat moet je anders? tot je 60e thuis wonen??? Nee hoor meis, je hebt de beste beslissing in je leven gemaakt destijds om je niet te laten neerhalen in een negatieve spiraal!
    Ennnuhhhhhh Joepie :D Een meidje voor Darcy jeeeeeeeeejjjjjj!!!

@ Rootje: duidelijk verhaal idd van de niertjes, en ja ik kan me je zorgen wel voorstellen.. In zoverre mag je blij zijn dat er nu eigenlijk al zoveel bekend is over wat krummel 'mankeert' je gaat niet blind de ellende in zoals ik destijds met alle twijfels erbij of er echt wel wat aan de hand is zeg maar.. Ze kunnen er nu direct op inhaken en je bent er op 'voorbereid' dat de mogelijkheid er in zit dat je de 37 weken niet gaat halen misschien.. Het is niet leuk, absoluut niet en je gaat nog een hoop voor je kiezen krijgen, maar volgens mij hebben wij samen in een gesprek het er wel eens over gehad, dat we geen kindje krijgen, maar dat het kindje zelf de ouders uitzoekt, waarvan het weet dat ze de situatie aankunnen! En daar geloof ik dan ook heilig in ;) Je bent gewoon een kanjer, samen met René ;)

16. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,
    zit midden in de verhuizing, maar heb even snel bijgelezen.

Darcy, ik sluit me helemaal aan bij Noor. Het eerste wat ik dacht is dat je moeder wel ontzettend jaloers op je moet zijn als ze zich zo gedraagt. Tjee, zeg. Schrik ervan dat iemand zo tegen zijn dochter kan doen. Heb het erg met je te doen. Hopelijk kun je voor jezelf een manier vinden om er voor jou op een zo goed mogelijke manier mee om te gaan. Wat dat dan ook betekent. En houd alsjeblieft vertrouwen in jezelf. Jij bent een kanjer en super sociaal! Roep dat maar tig keer per dag tegen jezelf en luister niet naar haar.

Miranda, pfoeh, jij ook ellende met je moeder. Knap dat je dan nog wel kunt denken aan contact als oma. Weet niet of ik dat zou kunnen als ik dat met haar meegemaakt had.

dikke knuffel voor allebei

xx Sophie

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Sophie: dank je...ik wil gewoon oma van Matthew niet afnemen....

@ Darcy: kijk....alle meiden van hier hebben echt duidelijk begrip voor je....het ligt niet aan jou!!! Het is toch wel goed dat jij naar de therapeut gaat om op te luchten. Daarna hoop ik dat jij de komende 20 weken van je zwangerschap kan genieten...
    Sterkte en knufsXXX

18. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Gisterenavond met mijn afdelingsuit naar het Rijper Wapen in de Rijp.
    Elk groepje van 2 mochten zelf eten voorbereiden en eten koken.
    Het was 5-gangen menu...echt een aanrader!!!

Salade van asperges en tomatenfondue
    Schuimige knoflooksoep met gedroogde serrano
    Pakketje van paddestoelen en ratatouille
    Gegrilde ossenhaas met laurier en knoflook groenten
    Vanille créme brûlée en citroenmousse

Hier een foto...
    een beginnende leerling a la Ramses Gordon :p

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0