September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Hoi Meiden

@Marsab: naar Amerika, wauw leuk hoor!!

@Rootje: wat een verhaal. Komt het na een operatie dan wel weer goed? Wel fijn dat je wat vaker voor controle kan.

@Griepprik: hier geven de verloskundige aan dat de prik kan, maar niet getest is op zwangere vrouwen. Ik weet nog niet zo goed of ik 'm wel of niet wil.

@Darcy: een meisje!! Een koningskoppel, leuk hoor.

@Darcy: Lieve meid, wat een gedoe. Ik hoop dat je toch van je goede echo kunt genieten. weet niet zo goed wat voor advies ik je moet geven, aangezien de relatie met mijn moeder (en ook vader) prima is. Wens je sterkte. Dikke knuffel!!

@Lovewinnie: jouw meisje kan idd goed tekenen. Jesse tekent graag, maar het bklijft vooral bij krassen.

@Saskia: wat vervelend dat Anne steeds slaat. Ik zou toch eens gaan praten met de leiding van het kdv over die oudere kinderen op de groep. Zou daar ook niet blij mee zijn. Jesse praat gek als hij zijn zin niet krijgt; hij brabbelt onverstaanbaar op een boze toen (een soort vloeken, maar dan niet echt). En hij wil mij nog wel eens bijten als hij boos is. (niet pedagogisch, maar ik bijt tegenwoordig terug (niet zo hard) en dat werkt wel)

Van de week naar de tandarts geweest. Jesse moest ook voor het eerst mee. Hij vond het niet erg (terwijl tandenpoetsen geen gezellige happening is hier in huis). Hij heeft wel rare kiesjes, het is net of bestaan ze uit meerdere lagen. De tandarts noemt het kaaskiesjes. Ergens tijdens de zwangerschap is er dan iets fout gegaan met de aanleg van de kiesjes. Verder geen probleem, maar wel meer groeven, dus goed poetsen.

Liefs Simke

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Simke, vind het eigenlijk schattig klinken, 'kaaskiesjes' :) Zou er wel eentje bewaren bij het wisselen, toch bijzonder om terug te zien later ;)

Saskia, 't is waar wat je schrijft. Nu heeft mijn moeder mijn voicemail ingesproken dat ze wil praten - ik heb haar een berichtje gestuurd dat ik voorstel om dit met een coach/mediator te gaan doen. Vrees anders wéér zo'n telefoontje vol verwijten en een tuut-tuut-tuut einde ;)
    Het voelt nu echt als '5 voor 12' - hoop dat we eruit kunnen komen samen...

Wat autorijden betreft: hier een DVD-spelertje in de auto (het is een autoradio/carkit en speler in één) - bij langere stukken is het leuk voor Ollie om even een aflevering van Thomas te kijken. Iets voor Anne, van Sint? Zo'n mini-speler is er al voor een net bedrag, zag ik laatst. Enfin, ideetje?

3. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Saskia, dat niet slapen komt niet door Sarah hoor, die slaapt echt prima op een enkele nacht na maar dat is meestal als ze tandjes krijgt of niet lekker is, met een reden dus.
    Het zijn de geweldige hormonen die ervoor zorgen dat ik niet kan slapen.... Afgelopen nacht ook weer 2,5 uur wakker gelegen, grr. Baal er zo van vooral nu mensen gaan zeggen dat ik er slecht uitzie en meer moet gaan eten. Ja, uh, sorry maar volgend jaar trekt mijn witte gezicht wel weer een keer bij.

Vandaag flink aan de poets geweest, Sarah een dagje naar opa en oma. De badkamer is helemaal gedaan, de tegels zijn weer schoon, de kastjes uitgedaan. De ramen boven gedaan, Sarah haar kamer helemaal winterklaar.
    Mijn vriend heeft de garage opgeruimt, buiten alles winterklaar gemaakt. Heerlijk, nu de rest nog, ik wil nog zoveel doen.
    De buurvrouw heeft mijn vriend al gewaarschuwd, zwangere vrouwen kunnen rare poetsdrangen krijgen, haha.

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ simke: schattig die kiesjes! Maar krijgt hij dan wel gewone kiezen door later, of bestaat dan ook de kans dat ze anders zijn!?

@ saskia: hopelijk kun je toch bij de meeting zijn, maar Anne gaat natuurlijk voor! Als jullie het écht niet zien zitten, begrijpen wij dit natuurlijk! :)

@ darcy: Je moeder voelt zich toch enigzins schuldig...Je hebt wel op een goede manier gereageerd door te zeggen er een 3e persoon bij te willen! Succes iig....

@ anoek: haha, jeetje lekker bezig geweest alweer! Alles weer lekker schoon! En je bent "nog maar" 19 weken....zal wat zijn als je op het eind loopt! Nesteldrang....ppff...heeft zo zijn positieve maar ook negatieve kanten! ;)
    En schminkene! LEUK! Moeten we zaterdag allemaal proefkonijnen zijn, als jullie komen tenminste!? :p

@ Hellokitty: hoe is het meisie?! Heb je een mail gestuurd via hyves! ;)

@ lovewinnie: je meid is echt een tekenwondertje! Knap hoor!

@ meiden, mijn temp na mijn ei is verre van goed. Het wil niet echt omhoog....:(
    En hij steeg ook pas een paar dagen na mijn ei.
    Ik las dat dit allemaal symptomen zijn van het weinig aanmaken van progesteron. Net als de korte luteale fase + het vocht dat uit je boobs kan komen. Dat heb ik nl ook nog wel eens als ik erin knijp....
    Doordat je weinig progesteron aanmaakt heb je dus een niet goed lopende cyclus...:( Ik denk dat, als ik ongesteld word straks, ik gelijk weer contact opneem met de gyn. Ik ben het zooooooo SPUUG zat! Ik zal zo ff mijn kaartje plaatsen.

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Ik ben pas begonnen met tempen, een paar dagen voor mijn ei, ik werd er op een gegeven moment zo zat van! Vandaar dat er veel niet is ingevuld! ;)
    Je ziet bij het plusje waar ik positief heb getest met de ovutest. En mijn temp stijgt pas een paar dagen later. Vreemd he!
    Ik heb mijn ei ook echt op die dag gevoeld. Dus veel later kan hij gewoon niet geweest zijn.
    Normaal is mijn temp na de eisprong zo rond de 36.8.
    Nu dus 36.6. Ik zie het somber in. Ik ben ook erg bang dat ik na 6 dagen weer ongi word, zoals elke keer. Dan zou ik dinsdag/ woensdag ongesteld moeten worden. Ik ben zo bang om nu al iets te moeten spotten als ik naar de wc ga. :(

21c3d6 Ovulation Charts

6. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Lieve marsab, ik begrijp je zorgen hoor!
    Maarre probeer er niet te veel over na te denken hoor. Enne je temp kan inderdaad pas 2 dagen na je posi ovutest omhoog gaan hoor! Daar zou ik me het minst druk om maken.
    Ik heb in de loop der tijd ook diverse vreemde grafaieken gehad hoor. Ik blijf voor je duimen lieffie!
    Dikke knuffel!

7. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Marsab: ik snap je teleurstelling goed als het weer niet gaat lukken. Ik duim voor je dat het wel gaat lukken... en is er weer de ziekenboeg thuis bij je, zag ik net opp Hyves...

8. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Simke: Kaaskiesjes daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik neem Matthew pas mee naar de tandarts in ergens februai of zo..ben benieuwd.

@ Saskia: Irri van BSO kindjes....als ik je was zou ik met een van de leidsters praten. Jullie betalen die opvang en hebben recht op voor de goede zorg. Anders schakelen jullie de inspectie in ;)

@ Darcy: Je hebt goed gehandeld dat je met ze gaat praten met een 3e persoon bij...succes, meidke.

@ Anoek: wanneer kom je mn huis schoonmaken en ik snap niet waar je de tijd vandaan haalt om te schoonmaken! Het lukt mij niet altijd goed als Matthew in de buurt is en Jeroen is dan vaak aan het werk. Zoals vandaag, zondag, is Jeroen dan thuis, maar ik heb geen zin meer om te schoonmaken. haha. Das mn probleem hihi.

9. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Rootje: succes morgen bij de VK!
    Het zal druk worden op de snelweg A2 ivm gezinnenbeurs en zo op zaterdag a.s. Maar als we op tijd vanuit huis vertrekken gaat het goedkomen, hoor!
    Leuk je op zaterdag a.s. weer zien en ook je dikke buik.
    Weet je nog toen we de laatste keer bij je waren, liet je ons net de test zien dat je net zwanger bent!...dat is al ruim 20 weken geleden hé!

10. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    @ rootje: thanks girl! Ik zal er proberen niet te veel op uit te doen! ;)

@ miranda: ja weer ziekenboeg hier, nu is Marc ziek. Hetzelfde als wat ik had. Hopelijk steken we Aiden niet aan!

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi allemaal

marsab. die temp schommelingen wil ook niet altijd wat zeggen. bij mijn ging het erg op en neer
    in deze cycles ben ik zwanger geraakt van nando
    zie tabel

geen duidelijke tempstijging te zien. ook teste ik pas de 25ste positief terwijl mijn normaal 11 dagen naar ei ongesteld wordt. ben later pas begonnen met tempen zoals je ziet

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij alicia was hij zoals hij hoorde te zijn. lage temp voor ei en daarna een mooie duidelijke stijging

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    kom straks reageren. nando even fruit geven :)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.545
    36.524
    113
    @marsab: jeetje meid, wat heb jij toch een pech aldoor. Zoals lovewinnie zegt, het zegt niet alles, maar kan me voorstellen dat je je er goed druk om maakt. Ik zou het tenminste niet kunnen laten rusten en er (veel) te veel mee bezig zijn, maar ja, hoe houd je het tegen als je iets zo graag wilt? Als je idd dit keer weer zo vroeg ongesteld wordt, gewoon de gyn bellen! Dan kunnen ze er wat aan doen als het echt progesteron te kort is. Succes meid, het is je zo gegund, jullie wachten nu al zo lang.

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemorgen, meiden!

Marsab, als ik goed naar je kaartje kijk en lees wat je schrijft, dan zou (zou) het wel zo kunnen zijn dat je luteale fase erg kort is... is er al eens bloed geprikt om te kijken of je ei daadwerkelijk springt? Het lijkt me van wel, je bent immers weer zwanger geworden, maar bij een hormonaal probleem kunnen ze ingrijpen - nu blijft het zo onzeker voor je :( Wanneer verwacht je op z'n vroegst je periode?

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Darcy: Op zijn vroegst dinsdag/ woensdag. Vaak op de 7e dag na mijn ei.....

Lovewinnie: bedankt voor je tempkaartje. Is idd ook anders dan "normaal". ;)

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ben ik weer even :)

Marsab, da's inderdaad erg vroeg, een week na je ei... zou betekenen dat een goede innesteling in de weg wordt gestaan, lijkt me... maar goed, ik ben geen arts. Zéker reden om eens te gaan praten met je gyn - en dit kaartje (heb nog eens gekeken) geeft niet genoeg duidelijkheid over wel/geen goeie eisprong...

Vind het rot voor je :(

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ben net terug van de fotoshoot voor Viva, voor de rubriek Anybody. Hoorde mezelf praten tijdens het interview en merkte dat ik heel relaxed in mijn nakie ging staan - 'k zit echt lekker in mijn velletje (ondanks de familiestrubbelingen ;))

Over 1 1/2 uur een sessie bij de psych, zal wel weer moe zijn daarna. Benieuwd naar de uitkomst van dit gesprek.

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Darcy: gaaf dat jij een leuke foto-shoot dag hebt gehad...nu maar wachten op het eindresultaat in Viva :)
    Wanneer wordt ie verschenen?
    Succes bij de sessie...

Matthew heeft gisterenavond gewoon op de wc geplast (via wc verkleiner ;) )
    Vanmiddag weer in de po.
    Matthew geeft zelf aan wanneer hij dat wilt. Echt zindelijkheidstraining doen we nog even niet...maar het zal niet meer lang duren.
    Lang leve de KDV wat Matthew daar de kleuters zien hoe ze zelfstandig plassen!

20. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    miranda: wat goed zeg dat hij al op de pot gaat! wat gaat dat toch snel!

Darcy: wist niet dat je ook bij de psych zat, vermoeiend, hoop dat je er wat aan hebt...rustig an.

ik zit nu boven op de studeerkamer. heb een hele drukke tijd gehad. Ik heb bij mijn moeder gezeten met de kinderen en de honden, ben zonder niks het huis uit gegaan, het was niet meer te houden. lang leve zeeman voor de goedkope rompertjes en pyamaatjes! hondevoer gehaald bj de super en hupsakee, bij oma voor de deur, leuk is anders...Mijn man is nu tot dinsdag in madrid (denk ik..) ik heb deze 4 dagen benut om zoveel mogelijk in te pakken en te verhuizen met de hulp van vrienden en familie en een hele lieve au-pair...vandaag ben ik hier de administratie ingedoken...het is allemaal veel erger dan ik dacht...ik ga morgen meteen mijn auto op de naam van mijn vader laten zetten (range rover) dan kunnen ze daar geen beslag meer op leggen, denk ik dan...ik heb er zo hard voor moeten werken, dat mogen ze niet van me afnemen, die moet ik verkopen om mijn advocaat van de betalen en mijn inboedel zometeen...wat een drama, wat een drama!!! ik moet woensdagochtend weer naar Londen, werken.ik hoop dat ik hem misloop. Ik ga morgen met twee boodschappentassen vol met ordners en bankafschriften naar de copyshop...ik heb verslagen en dossiers gevonden van mijn man van voor ik hem kende...had ik alles maar geweten, wat ben ik stom en naief geweest, hoe heb ik het zover laten komen...you live, you learn...leer hiervan meiden, leer van elkaar.

Deel Deze Pagina