September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Jennifer, heel veel sterkte de komende tijd. Meid wat een kl.te situatie (heb er ook geen ander woord voor). Hele dikke knuffel en ik hoop dat er snel betere tijden aan zitten te komen.

Marsab, lieve meid, ik kan me je gevoel zo voorstellen. Ik hoop echt dat het volgend jaar (of einde van dit jaar nog liever) jullie jaar wordt met heel leuk nieuws. Ook voor jou een hele dikke knuf.

UH, nu weer ff lezen hoor

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    inenten, morgen is de dag voor Sarah, ik vind het nu al zieleig. heb ook besloten dat we samen een kado uit gaan zoeken in de winkel. Ze is al een paar dagen zo verkouden en dan vooral 's nachts...... hoesten, niet kunnen slapen, neus dicht, bij papa en mama (en het liefst ook meteen opa en oma) willen zijn maar toch in haar eigen bed willen liggen....... klein ziek meisje dat ook nog een kiesje krijgt. Ach, dan maar alles tegelijk, hebben we dat weer gehad. Nu heeft ze mij aangestoken met haar lieve snotterige kusjes en knuffels. Mijn dank is groot :)
    Ik heb ook getwijfeld, en nog steeds maar wij zijn het er wel over eens dat Sarah ingeent gaat worden.
    Ik heb het niet laten doen, vind de onzekerheid over het effect op ons kindje te onzeker. Achteraf zullen we allemaal weten wat het beste was......

Darcy, mooie buik. Die van mij gaat nog niet zo hard, ik kan mijn eigen kleren nog aan en ben tot nu toe wel 1 hele kilo aangekomen. Die kleine uk is mij dus weer op aan het eten, net als Sarah toen. Als ie maar goed groeit, prima.
    Hoe gaat het met halve dagen werken?

Joyce, ook genoten van boer zoekt vrouw? Word jij ook zo simpel van Jos? Iek, met zijn, wat ben ik blij met jou...
    Ben wel benieuwd hoe het de stellen vergaat.
    Boer Hans was laatst op de kermis hier in de buurt maar zei niks, grrr

Simke, wat vervelend van die spier, is er niks tegen te doen, lijkt me een heel vervelende kwaal.

Lovewinnie, nog een beetje kunnen rusten? Je bent toch niet aan het werk nu? Zorgverlof opnemen. Ik hoop dat je meisje heel snel opknapt.

Jee, wat een rotweer, ik wilde nog even inkopen gaan doen maar het regent me te hard nu. Bleh.

Hier gaat het nog niet zo super, ik slaap nog steeds voor geen meter, in 2 dagen tijd 7 uur geslapen. Wat ik ook doe, ik kom niet in slaap, en als ik slaap is dat 2-3 uur en dan weer wakker.
    Heb er zo de balen van.
    Ben vorige week toch maar met halve dagen begonnen op het werk maar dat viel me erg tegen. Morgen weer naar de huisarts, eens kijken wat die me te melden heeft. Ik heb nu tabletten maar die werken ook niet echt..
    Verder, als ik dat weglaat, gaat het goed met me :)

Liefs Anette

3. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hallo lieve meiden,

Alweer een hele tijd geleden! Ondertussen ook al wat gebeurd!

Verleden week woensdag had ik controle bij de gyn in het ziekenhuis. Aangezien ze mij al had opgebeld om te zeggen dat mijn urinezuur weer te hoog is, heeft ze mij ook weer een bloedname laten doen en een halfuurtje aan de monitor 'gehangen'. Heb echt dikwijls harde buiken, gelukkig zonder regelmaat in, maar toch. Die ochtend had ik ook wat licht bloedverlies en volgens de echo ook nog lekker veel vruchtwater.

Resultaat na de monitor: nachtje in het ziekenhuis blijven en de dag erna naar het ziekenhuis in Leuven, voor nog een uitgebreide controle.

Ze zei er wel meteen bij dat ons ukje het tot nu toe heel goed doet, ze groeit erg goed en weegt al 1,600 kg, ze is erg beweeglijk en hartje is oke.

Het is meer over mij dat ze zich zorgen maakt(e).

Het was dus de bedoeling dat de arts in Leuven alles nog eens ging nakijken en dan beslissen wat we gingen doen. Als het vruchtwater écht veel te veel was, zou er een punctie uitgevoerd worden om wat water 'af te laten' en dan nog een spuitje geven om de longen te rijpen.

Dag erna dus naar Leuven, inderdaad ietsje meer vw dan gemiddeld, maar hij vond het net niet genoeg om een punctie uit te voeren, want dan zit je toch ook weer met andere risico's.

Avies: gewoon heel goed rusten, regelmatig bloedprikken en op controle en hopen dat onze baby niet beslist nu te komen (er is nog niets klaar :D, nee serieus veel te vroeg nu).

Dit weekend had ik weer beetje bloedverlies, maar echt weinig, dus heb ik niet gebeld, voel ukje lekker bewegen en ik probéér (lukt dus niet) te rusten.

Zaterdag terug op controle, dus zullen we zien wat ze dan zegt..

Zo, nu zijn jullie helemaal op de hoogte, ga zo meteen teruglezen, niet alles, vergeef mij.

En een buikfototje plaatsen, want ondertussen ben ik de 30weken toch al voorbij! :D

4. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Buikje 30 weken:

5. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ melk drinken: Keld wilt absoluut geen melk meer, drinkt enkel chocomelk of melk met een aarbeiensmaakje. Hij drinkt dit wel nog in een flesje, want hij krijgt dat als ik hem in of uit zijn bed haal en is wel handiger dan een beker.
    Water, sap, melk overdag krijgt hij altijd in een beker of glas, is geen enkel probleem, maar de ochtend en avondfles is in een flesje, heb niet de behoefte hem dat te ontzeggen, zeker omdat hij perfect een beker drinkt.

@ medicijnen: Hier eigenlijk totaal geen probleem, of het nu ab is of hoestsiroop, hij vraagt altijd naar meer! :D Krijgt gewoon in een lepeltje. Het enige wat hij absoluut niet verdraagt, zijn neusdruppels, moeten met twee zijn om hem vast te houden!!

@ vaccinatie: Wij laten ons vanavond inenten, op aanraden van alle artsen die ik de voorbije week heb gezien en gehoord. Persoonlijk ben ik nog steeds niet overtuigd, maar ik weet niet hoe de ziekte gaat evolueren, gaat er een tweede piek komen of niet? Vind het erg moeilijk, maar doe het toch, man wordt eveneens ingeënt, dokter heeft meteen bijgezegd dat hij het dan ook moest doen. Zal hij effe blij zijn, hij weet het nog niet! :D

@ Pris: Fijn dat er uiteindelijk niet echt iets is gevonden bij Peter, maar vanwaar komen al die symptomen dan? Zo blijven jullie wel nog even onzeker, en is ook niet fijn natuurlijk.

@ Darcy: Balen dat de afspraak met de psychiater niet is doorgegaan, hopelijk meer succes op 1 december! Leuk nieuws van je vriendin, altijd leuk om te horen!
    Mooie buik!!!!! :)

@ Suus: Wat een geluk dat je man niet wordt ontslagen!! Wel erg voor z'n maat, dan sta je daar.. :(
    Hoe is het met Jesper ondertussen?

@ Noor: Hier ook een peuterpuber!! ;) Probeert echt alles toch te doen, ook al weet hij heel goed dat het niet mag. Vb: hij mag altijd van de LAATSTE traptrede springen, weet dat ook, maar hij probeert het altijd boven ook. "Nee Keld, de laatste". "Ja mama, daar", ondertussen wijzend naar beneden. Probeert dan meestal nog eens, laat ik zijn hand los en is het meestal gedaan. Maar toch lekker uittesten, wou dat hij voor de rest ook zo goed luisterde, is meestal wel anders.. ;)

@ Jennifer: Tjee, wat een afschuwelijke situatie waarin je verzeild bent geraakt!!! Heb er echt geen woorden voor, voel echt met je mee. Het leven kan echt oneerlijk zijn.. :(

@ Rootje: Fijn dat die prik voor René er dan toch is gekomen!

@ Marsab: Jou tijd komt wel hoor, geloof daarin! Maar ik begrijp je helemaal als je zegt dat je het soms moeilijk hebt, je wilt het zo graag en je geduld wordt alsmaar langer op de proef gesteld! :(

@ Miranda: Gelukkig is je hart oké! Een hele opluchting!

@ Simke: Goed nieuws dat de echo goed was, altijd fijn!

@ Sophie: Alles goed met de zwangerschap?

@ Anoek: 1kg???? Geluksvogel die je bent!!!! :D Hier al meer dan 10kg bijgekomen :):), hopelijk krijg ik die er terug af..
    En wat balen dat je je zo voelt!!

@ Lovewinnie: Opgelucht dat je dan toch niet zwanger bent?!
    En voel je je al wat beter?

@ Saskia: Druk, druk, druk???

@ Hellokitty: Hoe gaat het met je?? En het buikje??

Mijn excuses aan de meiden die ik vergeten ben!!

6. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Lovewinnie: hoe is het nu verder met Alicia?

@ Simke: vervelend van mex.griep gevallen....hoe is het nu met je?

@ Sophie: alles goed met je beebs in je buik?

@ Joyce: leuk dat je kids vermaakt hebben bij de sint intocht...hoe gaat het nu verder met je?

@ Anoek: fijn van je te horen en denk aan jezelf om tot rust te komen en probeer ook van je zwangerschap genieten. :)

@ Virginie: pfoe dat jij in het zkhs hebt doorgebracht, laten we maar duimen dat het zo goed blijft gaan met jou en beebs. Hoe is het met Keld?

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Zo, bijgelezen :)

Moest me eerst door zo'n 20 van jullie mailtjes in Hotmail heen werken, hoor :D Geweldig!

Virginie, wat een prachtige buik! Hoop dat je kleintje nog lekker blijft zitten, hoor. Veel te vroeg om te komen! Voel je je verder wel goed, ondanks alle onderzoeken en gesprekken in ziekenhuizen (en een overnachting :$)

Lovewinnie, heb je andere topic gelezen, hoe is het nu met jullie meisje?

Sophie, 8 weken zwanger alweer! Leuk om van je te horen, meis. Alles goed thuis, met de kleintjes?

@inenten: Ollie gaat waarschijnlijk wél voor een prik. We wachten de reactie van onze huisarts én van de homeopaat af, maar omdat Ol nu al 2x antibiotica heeft gehad voor zijn luchtwegen én Ventolin, gecombineerd met de ervaring van 2 ziekenhuis-opnames, begint het bij ons te knagen... hij is erg vatbaar voor koorts en luchtwegproblemen. Wat te doen?

Het is zo'n moeilijke afweging voor ons, een 'kiezen tussen 2 kwaden'... Ol had gisteren gemoeten, maar als we alsnog besluiten dat hij de prikken krijgt, dan doen we het verderop in deze week...

Ik wil de prikken zelf niet. Gisteravond weer goed zitten inlezen, op goede sites gekeken en het nieuws gevolgd... zoals de doktersassistente zei: je moet op een goed moment stoppen met nadenken en een beslissing nemen, wat het ook is.

Tja. Daar zit je dan met je goeie gedrag, want veel wijzer ben ik niet geworden ondertussen ;)

8. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ inenten: ik vind het ook zo moeilijk....

9. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    En ook toen ik gisteren op nu.nl naar de foto's keek...zie ik al drama voor me hoe matthew gillend van het huilen zal worden. Ik kan er gewoon echt niet tegen....heb net even gekeken op de oproep...morgen is de laatste dag van het GGD inenten....pfoeeee....moeilijk..moeilijk..

@ Darcy: omdat Ollie zo vatbaar is voor de virussen en verkouden ...heel begrijpelijk...

10. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

Woooooowwwww wat een mooie buik, zeg!

11. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hé meiden!

Na veel wikken en wegen heb ik vanochtend Timo toch laten inenten ;)
    Kyra had ik ook graag meegenomen, maar ze is sinds gisteren ziek en zat gisteravond nog aan de 39,8 :$ Dus ze mag nu met de 2e ronde mee.
    Timo heeft amper een kik gegeven en wat mij ook een goed gevoel gaf is dat de verpleegkundige van het CB erbij was en Timo dus herkende :)
    Ik sta er nog steeds niet 100% achter, maar ik denk steeds, stel dat ze het wel krijgen en ze overlijden in het ergste geval dan vergeef je het jezelf nooit als ouder zijnde...
    Heb wel een traantje gelaten in de auto en steeds maar gedacht, doe ik hier verstandig aan, maar nu ik de inenting heb gehaald geef het me toch ook wel een bepaalde rust. Nu op naar 15 dec voor de 2e ronde!

Overigens heb ik mezelf NIET laten inenten en dat blijft ook zo!

Heb gisteravond dus de HApost gebeld voor Kyra, omdat ze dus én hoge koorts had en een ontzettende blafhoest. Ze vond het niet heel erg alarmerend, omdat ze goed dronk en niet benauwd klonk/klink. In principe moet de koorts na 3 dagen verdwenen zijn. Ze heeft vannacht goed geslapen en vanochtend zat ze aan de 37,8. Wel kijkt ze nog lodderig uit haar oogjes en is ze snotjeverkouden, maar ze is in ieder geval alweer een stuk levendiger dan gisteren.

12. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Virginie: WOW :$ Mooie buik meid!
    En volgens mij krijgen jullie een meid! :p
    (Heb je je niet stiekem versproken in je verhaal ;))

13. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, heb ook genoten van Boer Zoekt Vrouw :D
    En die Jos is echt een macho, vond ik van het begin af aan al. Maar ondanks dat vind ik het toch wel een leuk stel.
    En geloof jij in Wietse en Neeltje? Ik totaal niet, zij is veels te bijdehand voor hem en ze wil nu al graag weten waar ze aan toe is :( en het liefst al bij hem intrekken! Ben benieuwd volgende week, want dan zien we hoe het met de boeren gaat na 3 maanden... ;)

14. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    En zo dacht ik er gisteravond ook over. Je kan er wel over blijven nadenken en alle sites doorzoeken (waar je dus echt niet wijzer van wordt), maar op een gegeven moment moet je gewoon die beslissing nemen. Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een persoonlijke keuze en we doen uiteindelijk allemaal wat jij denkt wat het beste is, toch?! Volg je gevoel...

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    @inenting: ja hier ook besloten wel in te enten. Vanwege Jesper zijn bronchitus voornamelijk. Martin en ik laten ons ook inenten vanwege Elise. Ben blij dat ik in elk geval niet hoef te beslissne of zij wel of niet een prik krijgt.

@virginie: wat heb jij een mooie buik zeg!!

@darcy: moeilijk he beslissen over die inenting. Ik zou denk ik als ik zwanger was het ook niet doen, maar wat een keus he, het is echt kiezen tussen 2 kwaden heb ik het idee.

Mooie foto van jou trouwens paar blz terug, hele mooie buik hoor en mooi figuurtje, ben jaloers!

Hier verder alles goed. Huis een beetje aan het opknappen. Behangetje in de kamer, andere meubels ed. Kortom veel te veel geld uitgeven haha. Onze spaarrekening is een beetje geplunderd, maar goed dat ik straks gewoon weer werk heb.

O ja, onze wasmachine is al 2 weken kapot! Vanmorgen is eindelijk de reparateur geweest. Moet er een nieuw onderdeel in en dat moet besteld worden, nog langer wachten dus. Gelukkig woont mijn moeder hier in het dorp die onze was zo lang wil doen, maar het is wel erg vervelend. Had het liefst direct een nieuwe gekocht, maar er zit nog 3 jaar garantie op, dus dat zou ook zonde zijn.
    Poe, wel veel was met 2 kleintjes.

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    "Figuurtje" heb ik al héél lang niet meer voorbij horen komen *proest* :D Nog altijd een goeie 1.80 meter en nu 86 kilo :D Je hebt mijn dag helemaal goed gemaakt :):D

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Wasmachine stuk - da's irritant :( En met 2 kleintjes helemaal (fijn van je mama, lekker dichtbij en zulke hulp, top hoor!)

18. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Darcy: sodeju wasmachine is stuk...dat is helemaaal NIET handig net als Suus!!!!!
    Joyce had laatst dat haar droger stuk was....is dat toch niet besmettelijk hier ???

19. Pris

Pris Fanatiek lid

@ All Hai!!!:p

@ Virginie Heel mooie buik foto!!!

@ Suus Wasmachine stuk....Eg lastig zeker met twee kinderen en als het ook nog een zolang duurt. Gelukig goede hulp!!!
    Lekker he de boel een beetje veranderen...hier ook grote plannen!!

@ Joyce Ik heb ook bzv gekeken (voor t eerst dit seizoen)
    Ik vond sowiesodat ze al zo aan t vooruitkijken waren.....samenwonen, toekomst, trouwen enz. Ze kennen elkaar net een paar weken ;)

@ Gibi. Gaat t goed allemaal???

@ Inenten
    Zoals t er nu uitziet gaan ook wij donderdag de prik halen met Tygo.
    Ik sluit me volledig bij de omschrijving van Joyce aan. Mooi omschreven meid!!! En die traantjes kan ik me ook helemaal voorstellen. -x-\

Morgen aan t werk. Hopelijk dan even wat meer reageren. Nu ff de zuurkool uit de oven halen.

Fijne avond!!!

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    mijn droger is ook al stuk geweest, net in de periode dat mijn moeder slecht lag... Gelukkig kon Steef m na een twee weken maken...
    En, geloof het of niet..... Nu is mijn wasmachine stuk, althans, het manchet, dat rubberen ronde ding in de deuropening is gescheurd met als gevolg een hoop nattigheid.... Steef heeft vrijdag een nieuw manchet besteld en kon die vandaag ophalen, hij probeert m nu te fixen... Tja, ergens zijn ze toch wel handig die kerels :)

Deel Deze Pagina