September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ Newlymom; ik denk dat ik met Niels ga zwemmen, lijkt me erg leuk! Heb gehoord dat ze na hun eerste injectie mogen zwemmen, maar ik weet het niet zeker. Misschien dat het idd na drie maanden is.

2. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @savita; het zwembad zei tegen mij vanaf 3 mnd, ben zelf vergeten om op het cb na te vragen...lijkt me wel leuk!

3. @ Newlymom; ik heb even gezocht op dit forum en de vraag ivm babyzwemmen is al een keer aan de kraamverpleegkundige gevraagd, dit was haar antwoord:

"Ik zou het even overleggen bij je eigen zwembad. Per zwembad verschilt het nog wel eens. "

Is dus niet overal hetzelfde (best vreemd), ik ga er ook eens achteraan bellen.

4. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @ savita;hmm inderdaad vreemd je zou denken dat ze allemaal dezelfde leeftijd aanhouden..

5. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    Jessica Gelukkig ben ik niet de enige die nog veel moet afvallen. Balen he!

Joepi Rot zeg van die heupjes. Sterkte

Savita Oh ik ben dus niet de enige die nog ´s nachts voed. Gelukkig maar

6. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Patries 81: Dank je wel voor het toevoegen van mijn gegevens. Hoe doen jullie dat toch?

MissX: En hoe is je 1e werkdag gegaan? Ik mag over 2 weken weer aan de slag. Heb er absoluut nog geen zin in!

Brigitte: Ik word ´s ochtends ook vaak kleddernat wakker, maar ga dan meestal direct afkolven. Ik merk wel dat Kyra minder spuugt als ik haar de fles geef dan de borst. Mijn BV spuit er zo snel uit dat ze het gewoon niet bij kan houden en dus te snel gaat drinken...

Maart: En hoe is het met de prikjes gegaan? Bij mij vertelde ze op het CB dat ik de zetpil met een warm mes door kon snijden, dus gewoon halveren en dan geven. Maar ik mocht het niet preventief geven. Pas als ze koorts zou krijgen mocht ik 60gr geven. Gelukkig heeft ze dit niet gekregen, dus ik heb ook nog geen zetpillen hoeven te gebruiken.

Han: Balen zeg dat het in je rug is geschoten. Ik loop al een hele week met een pijnlijke nek, waarschijnlijk door het voeden en het tillen van die onwijs zware maxi-cosi, pfffff

Lovewinnie: Jeetje zeg, dat is wel erg vervelend. Gelukkig hier nog geen tekenen van een tandje. Helpt het misschien als je haar ´s avonds in bad doet, voeden en dan lekker naar bed? Meestal worden ze daar erg rozig van. Ik zou het ook zo 1,2,3 niet weten...

Oh ja, ik zit momenteel 2kg onder mn oude gewicht :confused:
    En ik doe er echt helemaal niks voor, ik eet gewoon wat ik lekker vind...

Babyzwemmen lijkt me ook wel wat, maar ik heb ook gehoord dat dat pas vanaf 3 maanden mag :(

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.052
    113
    nou meiden, even een egoverhaaltje, want ik ben best pissig geworden bij de huisarts.

Ik vertelde dat het nog steeds goed gaat met Jesper, maar wel iets beter sinds zijn medicijnen tegen verborgen reflux. Vraagt hij of het niet aan mij kan liggen en of hij bij anderen wel rustig is en niet huilt! Vroeg of Jesper wel rustig was als martin thuis is.

Nou, toen was ik dus bijna in tranen. Wat een zak. Gelukkig weet ik ook wel dat het niet zo is. Hij is juist bij mij nog het rustigst. Ook al weet ik dat het niet zo is, je wordt er toch onzeker van.

Nou nadat ik hem daar van overtuigd had heb ik alsnog een nieuwe voorraad medicijnen gekregen. Maar dus geen verwijzing naar de kinderarts zoals ik wilde, maar eerder het idee dat ik het zelf fout doe. Weet niet wat ik nu moet doen. Zonder verwijzing kan ik niet naar een kinderarts, maar heb ook geen zin meer om weer naar hem toe te gaan. En ik ga in elk geval nooit meer alleen naar hem toe, zodat mijn vriend of moeder ook even kan laten wetn dat het niet aan mij ligt. He, is voel me echt heel erg verrot nu.

8. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    vervelend zeg suus... maar ben je al bij een manueel therapeut ofzo geweest? Als het alleen reflux is zouden de medicijnen echt moeten helpen en als ie blijft huilen dan is er vast meer aan de hand....

en ik begrijp uit je verhalen dat ie steeds huilt en blijft huilen.... heeft ie ook een houding waarin ie niet huilt? Het kan natuurlijk zijn dat ie nu door oververmoeidheid blijft huilen... dat had judith op een gegeven moment ook.... toen hebben we haar toch maar steeds in haar bedje gelegd ingebakerd en al en na een week was het een stuk beter... en nu is het een kleine luilak.... Het hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn maar ik hoop het voor je

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.052
    113
    @brigitte: vrijdag heb ik een afspraak met de manueel therapeut.

En over de medicijnen, we weten niet zeker of ze goed aanslaan, want we mochten de zantac maar 7 dagen gebruiken, terwijl ik later hoorde dat zantac vaak pas na 4 a 5 dagen aanslaat, dus veels te kort. Hij heeft geen houding waarin hij wel stil is, vaak wel even in de wagen, dus ga ik een eindje rijden.

10. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    o meid dan hoop ik dat er vrijdag wat uitkomt... liever natuurlijk niet maar dan weet je waar het van komt... het kan heel goed hoor!

7 dagen maar zantac? Dat is veel te kort joh.... wij zitten aan sterker spul bij judith en zijn dat nu pas aan het afbouwen..... ik hoop dat wat langer gebruik helpt

11. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Nou ja suus wat een eikel! Lekker is dat, je zit er toch al doorheen en dan krijg je ook dat nog eens naar je hoofd. Je kan via het cb toch ook een verwijzing krijgen? anders het gewoon gaan eisen bij desnoods een andere huisarts, je niet af laten schepen hoor.

Saskia: zo te horen heb je weer een geslaagd weekend achter de rug :( lekker van die familieleden die geen nee kunnen accepteren... dacht dat die van mij erg waren ;)

Joyce: ik heb ook last van mijn nek, vooral als ik zit te voeden en steeds naar beneden kijk :( de maxicosi tilt remco gelukkig vaak.

Savita: heeft niels er nog last van gekregen?

Newlymom: ik wil ook graag gaan babyzwemmen, zal eens bij het zwembad hier navragen vanaf welke leeftijd het kan.

Marsab: mooi dat de doop zo was geslaagd! en gefeliciteerd met je nichtje!

Lucky: Dani"lla slaapt maar heel soms door en ik voed haar gewoon wanneer ze nodig heeft. Dit is met borstvoeding mss ook wel anders als met fv

Lovewinnie: zielig dat alicia heupdysplasie heeft, zou ik ook van moeten huilen hoor.

Nou vanmorgen bij de kinderarts geweest en die vond Daniëlla er erg goed uitzien. Ze weegt nu 5020 (3580 bij geboorte) dus ze komt nu wel minder aan als in het begin maar groeit goed genoeg. De heupen zagen er goed uit dus voorlopig hebben wij geen reden tot zorgen.
    Er zat in de wachtkamer een ander babytje van 6 weken oud en die was geloof ik nog kleiner als Daniëlla bij haar geboorte. Was zo'n groot verschil om te zien. Daniëlla zat rechtop op schoot haar hoofd zo hoog mogelijk te houden en die andere ouders keken er vol verbazing naar.

12. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Hi meiden,
    Zo ben weer even een paar dagen niet geweest en moet weer lekker veel bij lezen ;)

@Patries, jeeh gezellig meid dat je er weer bent! Fijn dat alles goed gaat met jullie. Kan me voorstellen dat het vermoeiend is hoor als hij nog om de 2 a 3 uur komt. Maar je moet maar zo denken, dat dit echt gaat veranderen ;).

@Suus, wat een nare kerel zeg. Dat is wel het laatste wat je wil horen natuurlijk! Ik denk dat je er goed aan doet om de volgende keer met je vriend er naartoe te gaan. En alle 2 er op staan dat je een doorverwijzing wilt hebben. Daar heb je alle recht toe en mag hij naar mijn weten ook niet weigeren... Ik haat dat soort mensen die eerst zelf willen zoeken naar de oorzaak! grrrrr

@MissX, hoe is je 1ste dagje verlopen? Was het weer heerlijk om weer thuis te komen? Ik heb ook echt geen zin om weer aan de bak te moeten... BAH!

@Joyce, fijn dat je al 2 kilo eronder zit (tenminste dat zou ik wel fijn vinden hahaha). Ik moet nog 8 a 9 kilo. Ik sport dan ook wel weer, maar goed zal wel erg langzaam gaan ben ik bang!

@All qua voeden... Als ik dat zo lees bij diegene die snachts voeden, ben ik weer een beetje gerust gesteld hihihi. Lyn krijgt ovr het algemeen ook nog 6 flesjes. Rond half 12 de laatste en dan meestal ron 4 uur a half 5. Gisteren een uitzondering. toen hadden we om kwart voor 12 gegeven en werd ze om half 6 wakker. Hopelijk is dit het begin van wat langere nachten ;). Ach het zal vanzelf wel een keer komen lijkt mij..

@Savita, hoe is de rest van de dag verlopen. Heeft ie er nog erg last van gehad?

@Lovewinnie, gefeliciteerd meis! Wie was nou ook alweer nog meer oom en tante geworden? Saskia jij?

@Mobielfreak, meis hoe gaat het met je? Denk veel aan je!

@Lucky, ik deel je gevoel hoor qua voeden. Dus als je tips krijgt/weet, dan moet je het hier maar even melden ;)..

Bah ik ben weer grieperig! Lijkt wel of het niet ophoud. Vorige week buikgriep en nu weer normale griep grrrrrrrrr!

13. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Saskia: Jij hebt dus een lekker weekend achter de rug. Balen zeg. Waarom kunnen die mensen je dan ook niet gewoon even met rust laten. Ze zien toch zelf ook wel dat ze nog niet stil is. Bah en dan ook nog die familie. Ik zou het ook zat zijn.

@Lovewinnie: Hoop dat je vandaag nog even de kans hebt gehad om bij te slapen.

@Moushy: Jeetje meid. Ik hoop dat het wat beter gaat met Marijn en dat hij wat meer gaat slapen. Zo vervelend als je niet weet hoe je je ventje kan helpen.
    Oke, dus ½ uurtje zwemmen is lang zat voor babytjes. Sorry is voor mij echt de 1e keer. En wat voor zwembroekje trek jij Marijn aan dan?
    Mijn man en ik wonen nu 2 jaar in Dubai. Zijn daar via werk van mijn man gekomen. We hebben beide een lokaal contract, dus hoelang we blijven? Geen idee. Als we het gehad hebben waarschijnlijk.

@Joepie: Sterkte meid. Ik zou ook zeker verdrietig zijn met dit nieuws. Gelukkig dat ze het op zo’n vroege leeftijd hebben ontdekt, kunnen ze wel zo snel mogelijk ingrijpen hoe naar het ook is. Dikke knuffel voor jou.

@Marsab: Zo te horen is de doping goed gegaan en hebben jullie het erg leuk gehad. Heerlijk voor jullie. Ben benieuwd naar de foto’s. Gefeliciteerd met je nichtje.
    Wauw goed zeg dat Aiden 2 nachtjes heeft doorgeslapen. Dat er maar meer mogen volgen. Maar he wat is het geheim? Jamie komt nog steeds iedere 2-3 uur. Ook s nachts.

@Maart: Fijn dat Yasmine zo goed groeid. Hoop dat ze geen last heeft van haar prikjes.

@ Lucky: Fijn dat het zo goed gaat met Sem. Ik hoop voor jou dat hij ook snel gaat doorslapen. Ik geef bv dus kan je helaas geen advies geven. Heb ook nog een ventje dat niet doorslaapt. Helaas. Succes met het afvallen, je kan het meid!

@Savita: Niels groeit dus ook goed. Super zeg. Hoop dat hij geen last heeft van zijn prikjes.

@Joyce: Misschien de bv dat je zo veel afvalt. Lekker zeg. Ik zit nu ong 1 kg onder mijn gewicht. Maar ik wil er wel wat meer afhebben. Wilde ik al toen ik zwanger werd. Dus misschien toch wat minder snoepen en beginnen met sporten (daar bedoel ik mijzelf mee)

@Suus: wat een *#$&*#% ha zeg. Gatver. Je voelt je zo kl*te. Waarom moet hij je dan nog beroerder doen laten voelen. Echt niet te geloven. Ik zal als ik jou was ook bij het cb proberen voor verwijzing of voor second opinion bij andere ha. Succes meid. Knuf voor jou.

@Han: Super dat Danielle het zo goed doet. En ook nog goed nieuws over haar heupjes. Helemaal geweldig.

@Ief: Beterschap meis.

14. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hoi meiden,

Ik had nog wat vraagjes.

Jamie spuugt de laatste 2 dagen melk op. Meer als normaal. Hij heeft daar echt last van begint te huilen, slaan een schoppen, totdat het eruit is. Het ruikt ook echt zuur. Dat zal wel maagzuur zijn. Kan ik hem daar iets voor geven of kan ik maar beter meteen met hem naar de dokter gaan? Wil liever niet meteen aan heftige medicijnen ofzo. Ze doen hier nl erg makkelijk over medicatie. Misschien eerst iets natuurlijks proberen.

Voor de meiden die bv geven:
    Slapen jullie kindjes al nachten door? En zo niet om de hoeveel uur komt jullie kleintje voor voeding?
    Jamie komt nl nog iedere 2-3 uur voor voeding ook ' s nachts. Tussen de voedingen door komt hij ook nog als er een boertje zwaar zit of als hij last heeft van krampjes. Overdag maakt me niets uit, maar 's nachts begint me best op te breken. Iemand tips? Ach en anders is het gewoon wachten natuurlijk. Geduld is een schone zaak. :rolleyes:

En nu misschien een stomme vraag. Omdat mijn borsten nog wel een lekken gebruik ik borstcompressen om het melk mee op de vangen. Anders wordt mijn kleding nat. Nu is het zo dat ik grote borsten heb en dus ook grote tepels. Als ik die compressen in mijn beha heb zitten, zie je ze gewoon door mijn t-shirt heen. Das dus echt geen gezicht. :oops: Schaam me dood. Nu doe ik al een hempje onder mijn shirt, en nog zie je het. Ik moet nu dus nieuwe shirts gaan kopen om die compressen te verbergen en das echt niet makkelijk.
    Iemand tips? Ik kan hier geen wintertruien aan gaan trekken, temperatuur is hier nog rond de 30 graden. dus echt te warm.

Alvast bedankt meiden. Fijne avond allemaal.

Kus, Patries

15. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @Patries81; k ben jaloers op je, ik wil ook naar Dubai!

16. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Patries, je hebt tegenwoordig ook van die siliconen kompressen. Als je ze op je tepel legt/duwt, dan trekken ze soort van vacuüm, waardoor je niet meer kan lekken. Echt een uitkomst en ook zeker voor jou de moeite waard met dat warme weer! Zoek maar op lilypadz in google!

Goodluck! :) x

17. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    @Suus: Wat een eikel! Laat je niet van de wijs brengen hoor! Misschien moet je gewoon volgende week weer naar hem toe gaan voor een verwijzing. Met je moeder of vriend en dit volhouden tot je 'm krijgt...

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hai meiden
    Hier een druk ,maar heel gezellig weekend gehad. Nog geen tijd gehad om echt bij te lezen, hopelijk morgen wel, maar ik dacht: ik laat even weten dat het hier verder goed gaat.
    Gauw meer!
    Liefs Noor

19. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hi Meiden..

Mijn eerste WERKdag zat erop, zit nu alweer achter de comp.
    2e dag is aangebroken.

Ik moet zeggen dat ik het achteraf heerlijk vond om weer te beginnen.
    Ik voelde me weer vol energie.
    Ik heb Yocena niet zo heel erg gemist eigenlijk :oops: ... Ik dacht wel heel veel aan haar en ik kreeg vlindertjes als ik aan haar dacht, maar continue aan de telefoon hangen ging er bij mij niet in.
    Gelukkig maar, ik weet ook dat ze in goede handen is, Ze was bij papa en papa kon dan ook gelijk zien hoe het is om de hele dag met Madame te zijn en het huishouden te doen en boodschappen.

Nou toen ik terug kwam, stond er een hele lieve kaart klaar dat ik de beste moeder bent :) En een grote zak snoep en een lekker geurtje van Douglas. Ik was helemaal overdonderd.
    Ze was hartstikke lief bij Papa.

Vandaag ging het anders. Ik moest haar nu om kwart voor 7 in de maxi cosi leggen. Ik vond dat zo zielig want ze zat lekker te slapen bij papa.
    Huilen natuurlijk de hele rit naar mijn moeder.
    Maar ik heb net gebeld en ze heeft heerlijk gegeten en als het goed is valt ze straks weer in slaap.
    Ik heb het nu moeilijker merk ik. Ze is gewoon niet thuis. Al heeft mijn moeder en schoonmoeder waar ze vrijdag heen gaat alle benodigheden in huis.
    Wippertje, Box, ledikant, flessen voeding. Dus ik moet me nergens zorgen om maken.

Het was wat anders als ik een huilend kind naar de creche moest brengen. Dan zal het me niet lekker zitten. Maar bij Papa of Oma's maak ik mij geen zorgen. En ze is erg makkelijk wat natuurlijk ook mee speelt.

Nou hopen dat deze dag net zo snel gaat als gisteren en dan weer lekker 2 dagen vrij!

20. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Morgen dames

Miss x: lekker dat je werkdag zo goed is gegaan, hopelijk blijft het zo.

Noor: :D

Patries: Daniëlla heeft dat ook een paar dagen gehad en opeens was het over dus ik heb er helemaal niets voor gebruikt.
    Daniëlla heeft nu een paar nachten doorgeslapen maar niet achter elkaar, dit doet ze gewoon af en toe. Meestal komt ze om de 4 a 5 uur 's nachts. Als ik echter niet lang genoeg heb gevoed komt ze na 2,5 a 3 uur weer. Ik moet 's nachts dus veel geduld hebben en tussendoor pauzes geven waar ze kan boeren.
    Geef jij altijd 1 of 2 borsten? hoe lang drinkt hij? Daniëlla kwam namelijk ook een tijdje om de 2 uur (toen ze ook zoveel spuugde) en toen bleek dat te komen omdat mijn melk te snel te veel kwam. Hierdoor kreeg ze in 1 keer heel veel binnen en dus snel een vol gevoel maar niet voor lang.
    In de folder over veel melk staat ook dat als je veel melk hebt je het best 1 borst kan geven omdat ze anders niet genoeg achtermelk krijgen. Verder kan ik je helaas geen tips geven, suc6 ermee.

Ief: beterschap!

Vandaag weer naar het cb, weer een kinderarts bezoeken :(

Deel Deze Pagina