September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Virginie: Matthew wilt ook geen wanten aantrekken net als Keld....hij zeurde dan dat hij zo koud had...ik vroeg hem of hij in de kinderwagen wilde zitten met lekker warme deken eroverheen. Jaaa....hij vond dit heerlijk....tsja...

Begrijp me niet verkeerd...ook al vond ik de file zo vervelend, maar ik geniet echt volop van de sneeuw....vond vorige week zo jammer dat de sneeuw bijna verdwenen zijn...
    Hoe vaak maak ik dit sneeuw mee in mijn 38 levensjaren....veel te weinig.... :)

21 januari krijgt Keld 'n brusje...wel raar gedachte dat het al bv ingepland is...natuurlijk hoop ik voor je dat je spontane weeën krijgt ... zou wel leuk zijn op een onverwachte dag!

@ Darcy: ja net een ijsbaan in zaandam....voor jou is het zwaar met je buik...blij toe dat je niet gevallen bent! Nu ben je lekker vrij, dus wel lekker thuis!

@Pris: zeker met Tygo lekker een sneeuwpop maken in je tuin.

@ Saskia: ondanks de file heb je toch een heerlijke week gehad! Top! Vond Sarah de file niet vervelend of heeft zij niets van gemerkt?

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Even iets anders....

Matthew zou een ontstoken penis hebben, volgens mijn huisarts.

Een ontsteking van de voorhuid -balanitis- op deze leeftijd bestaat uit het schoonmaken van dat deel van de eikel waar het voorhuidje niet meer aan vastzit met wat lauw water op een watje. Op deze leeftijd zit de voorhuid verkleefd met de eikel, dus de voorhuid kan niet helemaal worden teruggetrokken. De voorhuid kan wat opgezwollen raken door het infect.
    Antibiotica hebben nu geen zin.

Hebben jullie dat meegemaakt met jullie zoontjes?

Begrijp me niet verkeerd dat ik Matthew niet goed heb schoongemaakt. Het is niet zo...hij zit vaak lekker in het badje....ik ging ervanuit dat zijn piemel goed schoon zou worden.
    En ik heb ook begrepen dat ik of iemand anders zijn voorhuid niet mag trekken, het moet vanzelf losser worden...

Blijkbaar heeft Matthew nu erg last van...gisteren niets, pas vanochtend wel....

3. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hihi, dat heeft ze idd. En Timo is echt het tegenovergestelde qua bouw.
    Maandag met hem naar het CB geweest en hij zit onder zn gewichtn volgens het gemiddelde schema ;) Maar maak me er echt helemaal niet druk om, want meneertje zit goed in zn vel, eet goed, alleen hij is veel tengerder dan zn zus. Ben het gaan vergelijken, Kyra was met 9 mnd 71 cm en 9490 gr en Timo is nu 72 cm en weegt 7985gr. Dus ja, ruim 1 kg verschil. Timo is gewoon een fijn mannetje :D

4. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Jennifer: Wat fijn dat de kleertjes van de jongens van Noor zo goed te pas komen! Hoe gaat het verder met je en met de kids en dogs?

Virginie: Oh wat spannend meid! Kan me voorstellen dat je het niet van tevoren wil plannen wanneer uk zich aankondigd en ik hoop dan ook voor je dat het spontaan begint en je hopelijk normaal kan bevallen! We houden Darcy goed in de gaten wanneer ze jouw sms-je hier plaatst ;) WIl je alvast héél veel suc6 wensen met de bevalling ennuh...geniet nog even van je dikke buik! :)

Saskia: Zo te lezen erg leuke vakantie gehad, alleen jammer dat je zolang in de auto hebt gezeten :( En hier in NL kan je nog even verder met vakantie vieren, want er ligt volop sneeuw! :)

Miranda: Heb er nog geen ervaring mee met een ontstoken piemeltje, maar weet idd ook dat je het voorhuidje niet terug mag trekken. Volgens mij is het ook een veelvoorkomend probleem bij jongetjes ;) Bij mijn neefje was zn voorhuidje te nauw en hebben ze dit operatief verwijderd...

Patries: Bedankt voor je leuke verhuiskaartje! Wat een prachtige foto van je 2 kids!!!! En zo uniek hé samen in de sneeuw! :D

All: kwam ik vanochtend op het kdv, hoorde ik van de leidsters dat gisteravond om 20.45u het laatste kindje bij hun is opgehaald :$ terwijl ze normaal om 18.30u sluiten. Ouders stonden muurvast en konden geen kant op, dus dan zit je daar...
    Ik vind het winterweer echt prachtig en geniet er ook volop van, alleen is het wat minder als je de weg opmoet ;)
    Zodra de kids hier wakker zijn, gaan we ook lekker weer naar buiten toe sleetje rijden :D

Fijne dag allemaal!

5. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Saskia: Welkom terug! Buiten het file-rijden hebben jullie blijkbaar een leuke vakantie gehad, super! En eens je ter plaatse bent, is het enkel genieten natuurlijk. Hoe vond Anne het?

@ Miranda: Voorlopig heeft Keld hier nog geen last van, anders zou hij wel zeggen dat hij pijn heeft, vermoed ik. Heeft Matt het zelf aangegeven? Ik was z'n piemel ook elke dag, maar kom ook aan het voorhuidje niet aan, dacht ook dat het de bedoeling was dat dit vanzelf kwam. Niet echt te voorkomen dus, zo'n ontsteking?
    Haha, ik ben ook gek op sneeuw hoor, vind het enkel balen als ik moet gaan werken. :)

@ Darcy: Verschrikkelijk hé, schoenen aandoen??! :D Voel me zo lomp dan.. En manlief maar lachen.

@ Joyce: Geniet van het buitenspelen met de kids! :)

@ Bevalling: Bij Keld is het een keizersnede geworden omdat ik na 14 uur nog steeds maar 3 à 4 cm ontsluiting had en zijn hoofd nog steeds naar boven kon worden geduwd. Zijn harttonen daalden ook steeds en ik had koorts, dus vond de gyn het onverantwoordelijk om langer te wachten en is het een keizersnede geworden.
    Daardoor wil ze nu een scan van het bekken, om te zien of het zin heeft om het te proberen.
    Ik blijf hopen dat het wel lukt, maar aangezien de vorige keer echt niet leuk was, heb ik liever een geplande keizersnede dan eentje met spoed.
    Keld heb ik namelijk niet meteen bij mij gehad, omdat ie misschien een infectie had en in de couveuse moest blijven tot de dag nadien. Was echt een nachtmerrie en ik ben zo bang dat ik mijn kind nu ook niet meteen bij mij zal hebben.. :(

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Noor, mooie foto's van mooie kindjes, daar mag je gerust mee spammen hoor :)

Miranda, ziet er leuk uit, gezellig. Die tekening vind ik erg leuk.

Virginie, zo te lezen eet Keld thuis slecht, hier nog zo'n gevalletje, geen idee wat ermee te doen, hoe dan ook we krijgen er thuis geen fruit meer in, warm eten gaat erg matig terwijl ze op sommige dagen zoveel eet dat er geen stop op lijkt te zitten. Ik merk dat ik er veel moeite mee heb, wat doe je eraan????????

Suus, jij in het noorden, ik in het zuiden, overal ver vandaan dus...

Joyce, mooi keeltje heeft Kyra, haha. Leuk die foto's allemaal, wat lijken jullie kids al groot zeg (is natuurlijk ook zo)

heb nog meer bij te lezen maar moet nu naar schmink cursus, morgen meer............ sorry.........

7. Pris

Pris Fanatiek lid

Hai meiden!!!

Ik kon gewoon de hele dag t forum niet op :$:( Kreeg al bijna afkickverschijnselen:p

Bijna weekend:D
    We gaan weer verder met de zolder en ik wil naar t Amsterdamse bos. Bij ons ligt er een ienimini laagje sneeuw (niet eens genoeg voor de slee) maar als ik hier uit t raam kijk is het zo mooi buiten:)

@ All Van de week heb ik er 2 uur over gedaan om bij mijn moeder te komen, normaal kan ik t in ongeveer 30 minuten;)
    Ach, hij is daar in goede handen, als helemaal laat was geworden had mijn moeder hem gewoon naar bed gebracht...maar idd als je kindje afgehaald moet worden van t kdv...pfff.
    Hier trouwens diverse collega's die er 6 uur overgedaan hebben om van Amstelveen naar haarlem te komen:$

@ Miranda Veervelend voor Matthew zeg!!
    kan je er niets tegen doen nu??? Gaat t vanzelf weg???
    Lekekr genieten van je vrije dag??!!

@ Saskia Welkom terug!!!!!
    Foto's??!!! Jammer van de files!!!!

@ Anoek Ik vind t zo leuk van die schminkcursus!!!
    Weet je al wat jullie sarah gaan geven als ze jarig is????

@ Joyce. Idd niet druk om maken om die schema's van t cb.
    Tygo zit er vanaf begin af aan al boven (heb bu trouwens wel t idee dat ie iets afgevallen is) Mooi foto's!!!!

@ Darcy Eerst week op school weer overleefd???
    Heb je nog contact gehad met je moeder in t nieuwe jaar of met de feestdagen??

@ Marsab Alles ok??

@ Virgini 21 januari. Komt wel heel dichtbij zeg nu :):):)
    Spannend zeg!!!

Tot later!

8. Pris

Pris Fanatiek lid

test............

9. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Eindelijk op zwangerschapspagina geraakt, weet niet wat er vanmorgen was, maar lukte gewoon niet!! :x

@ Anoek: Weet ook niet wat ik ermee moet aanvangen. Een tijdje terug dacht ik dat het een manier van aandacht zoeken was, dus heb ik het maar zo gelaten, eet hij, dan krijgt hij een applausje, eet hij niet, dan besteed ik er geen aandacht aan. Vanbinnen vind ik het verschrikkelijk, maar dwingen heeft geen zin, ooit heeft hij zijn eten een halfuur in zijn mond gehouden om achteraf uit te spuwen. Razend dat ik was!!!! Dus ja, ik hoop dat het een fase is en binnenkort thuis weer beter eet.
    Hoe is het met jou ondertussen? Bij de vk geweest?

Stilletjes hier! :)

10. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Darcy, je vroeg naar het werk van mijn vriend. hij heeft vorige week gesprek gehad met een bedrijf in het zuiden van limburg. Op zich wel goede mogelijkheden, ik geloof dat de man van dat bedrijf erg positief was, hij wilde mijn vriend even zien voor hij hem in dienst neemt... Mijn vriend wil zelf nog een paar gesprekken met andere bedrijven aangaan om zo te kijken wat het meeste bij hem past. Hij is eigenlijk een beetje zoekende naar een nieuwe uitdaging en heeft volgens mij nog niet zo heel veel zin om zich daar in te verdiepen omdat zijn huidige werk nog veel tijd vergt (nou ja, als het zo blijft vriezen kan er niet veel grondwerk verzet worden). Volgende week heeft hij nog 2 gesprekken en dan hoopt hij een beeld te kunnen vormen.
    Lief dat je ernaar vraagt.
    Hoe gaat het werken? Ik mag volgende week ook weer, zie er wel tegenop, heb veel last van hoofdpijn en mijn bekken is ook niet meer wat het is geweest. Ach, nog 5 weekjes en dan heb ik verlof....... (oh en wat zie ik ernaar uit, heerlijk gewoon)

Virginie, leuk he, die kindjes met een eigen mening... ik heb besloten om te koken wat wij lekker vinden en dan moet Sarah zich maar aanpassen aan ons, gisteren pannenkoeken gemaakt omdat zij die altijd zo lekker vond, nou een halve heeft ze gegeten, grrrr, ik was zo boos. Dus wij het al proberen met als je dit stukje nog opeet krijg je een toetje, nee dus.... Na een uur toch maar een bakje vanillevla gegeven, dat gaat er wel in, soep ook. Morgen maak ik fruitsmoothies, eens kijken of dat dat wel wil. Op het kdv hebben ze een foto gemaakt van Sarah die een appel eet, ik zei dat ik het niet geloofde dat ze daar wel eet, haha.
    Geen aandacht aan geven denk ik maar, het is een fase, het is een fase, het is een fase.................:)

11. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Miranda ....Je www op hyves maakt me nieuwsgierig;)
    Heeft t met je verjaardagscadeau te maken??????

12. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Eten....Komt niet zo veel voor dat Tygo niet wilt eten:) maar als ie een keer zo'n bui heeft geven we er bijna geen aandacht aan.............pakken zijn bordje en zetten t iets van hem af: Nou dan eet je vandaag niet...........zeggen een paar keer tegen elkaar dat t eten heeeeeeeeerlijk is en dat we zo lekker hebben gekookt (heel overdreven allemaal :D) en dan pakt ie zelf zijn bordje weer terug en gaat lekekr aan t eten :D:D:D

@ Anoek Heb je vakantie nu??? Heb ik even gemist denk ik;)
    Je vriend kan dus zometeen nog een beetje kiezen wat hij wilt?? Dat is wel fijn zeg!!!!!

@ Suus Doet me gelijk aan jou denken. Weet jou man al iets??
    En ben jij weer begonnen nu?? Gaat t goed??? Weer ff wennen zeker??

13. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Anoek: Je vriend heeft gelijk dat ie rondzoekt, een nieuwe uitdaging is soms nodig! :)
    Wat betreft het eten, zelfs als we zeggen dat hij maar één stukje moet proeven dat hij dan een dessert krijgt ofzo, dan nog weigert hij soms. En achteraf wordt hij dan boos omdat hij geen chocoloa krijgt!!! ;) Vroeger gaf ik hem uiteindelijk toch nog iets, zodat hij toch zou eten, maar daar ben ik al even mee gestopt. Het is niet dat hij helemaal niets eet, maar toch heel erg weinig vind ik!

@ Pris: Ik hoop nog altijd dat een ks niet nodig zal zijn hoor, volgende week weet ik waarschijnlijk meer. :)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.574
    36.552
    113
    @pris: nee, nog steeds geen definitief nieuws alleen wel dat er nu een zeker een reorganisatie komt en de deeltijdww waarschijnlijk niet doorgaat. Hij is nu aan het solliciteren op een promotieplaats bij de universiteit, werken en studeren tegelijk dus. Hij zal dan een onderzoek moeten doen. Maar die kans ik jammer genoeg erg klein, er zijn maar 3 plaatsen te vergeven en ik geloof dat de helft van het bedrijf waar hij werkt daar wel aan de slag wil haha.

Mijn eerste werkweek zit er weer op en is wel goed bevallen eigenlijk. Het scheelt wel heel erg veel dat ik de meeste mensen nog wel ken.

Ik word gek van de sneeuw joh, hier ligt nu al een week of 3 bijna onafgebroken sneeuw en hier in de buurt wordt gewoon niet gestrooid en is dus levensgevaarlijk. Zit aldoor binnen met 2 kleine kids, niks aan!

15. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ suus: snap dat je de sneeuw zat bent! Gevangen in je eigen huis zo....en fijn dat je werkweek goed was! :)

@ saskia: welkom thuis! :)

@ virginie: Hopelijk mag je op de natuurijke weg bevallen en anders moet je maar flink van de laatste 1,5 week met dikke buik genieten!

@ miranda: wat heb je gister nou gekregen?

@ anoek: wat heb je gedaan bij het schminken?

@ all: het wordt echt heel slecht weer he....sneeuwstorm e.d. Bah, ik ben het nu wel zo zat. Maar het schaatsen is wel weer leuk. Ze schaatsen allemaal voor ons huis! :D We kunnen zo van onze vlonder stappen op het ijs, met de slee!

@ zwangerschap: gaat goed hier, ik voel de vermoeidheid toeslaan, maar verder nog weinig kwaaltjes. Soms wat steken in mijn zij en heel soms wat vlagen van misselijkheid. Hopelijk blijft het hier bij. Dan is het zeker uit te houden! ;)

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi!

Ik had gister een heel verhaal getypt, reacties op iedereen, nou mooi dat ZP eruit lag :$ Moest ook afkicken, Pris ;)

Marsab, meid, wat staat die banner je toch goed :)
    Hoop ook voor jou dat je de kwaaltjes minimaal mag ervaren - en een paar mooie echo's krijgt :)

Saskia, klinkt als een heerlijke en vermoeiende vakantie - foto's zijn hier zeer welkom, dus uploaden maar :D

Anoek, is dus nog spannend voor je vriend... en jij weer aan de bak, ik ben ook toe aan mijn verlof, hoor ;) Moet nog 3 weken...

Suus, is de combi werken-2 kids (en bv) goed te doen gebleken, deze eerste werkweek? Vandaag weer even naar buiten gekund, of nog steeds zo glad overal?
    Ben een half uurtje op straat geweest met Ollie in de buggy, in dikke voetenzak. Pf, wat koud ;)

Miran, dank voor je naai-aanbod. In mijn verlof maar eens afspreken, dan is het lekker ontspannen en kunnen onze jongens lekker spelen hier en Thomas kijken op DVD :D

Rootje en Virginie, wat gaat het hard met jullie banners :$

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Eergisteren een rotdag gehad…

Eergistermiddag was ik thuis met Ollie en zou nog even lekker de sneeuw in gaan, toen ik bij de voordeur een rare lucht rook. Ik wilde opendoen, toen ik een buurvrouw uit de straat voor mijn raam zag staan, mobieltje aan haar oor (ze belde haar man, die brandweerman is.) Er waren nog een paar buren bij – uit het gekraakte houten huis naast ons kwam rook.

Die rook kwam, zo bleek al snel, naar buiten via een zelfgemaakte pijp die uit een gebroken raampje stak. De kraker had een soort ’kacheltje’ gefabriceerd en was van alles aan het opstoken, omdat het zo koud in het huis was. Toen we op de deur klopten, deed hij het raam op de bovenverdieping open – of we ons geen zorgen wilden maken, ‘het was veilig.” Hij ging trouwens “zo deur nog even uit.”

Enfin, hij weg… en de stank werd erger. Dus ik de politie gebeld en de huiseigenaar (die niks van een kraker wist) en ook de buren in actie. De brandweer kwam pal daarna, want het was niet te vertrouwen. Voordeur ingeramd… improvisorisch, supergevaarlijk ‘kacheltje’ gesloopt… metingen verricht (ook bij ons thuis, wat een lucht!)…

Ik heb van begin af aan gezegd, dat ik geen goed gevoel had bij deze jongen, omdat hij zo nonchalant op me overkwam. Zo had hij wel water geregeld, maar wachtte hij nog op de Nuon. Toen hij voor een paar dagen stroom van ons wilde, kwam hij met een opgelapte haspel aanzetten (het ding hing van ellende uit elkaar) – en nu dit kacheltje!
    In een half-houten huis! Naast ONS volledig houten huis!
    De brandweer zei al, dat we geen schijn van kans maken als de fik erin ging naast ons – sta je zelf met je gezinnetje op straat door zo’n onverantwoordelijke idioot…

Het wordt nog erger… die gozer vond het kacheltje veiliger dan zijn eerste methode die een tijdje werkte: een zinken bak met hout, dus een OPEN VUUR IN HUIS!

De buurt wil hem weg hebben, de eigenaar ook en ik? Ik heb die jongen gister gegrepen, want hij was donderdag mooi de hort op en ik kon urenlang bezig zijn met bellen, mensen ontvangen, politie te woord staan en de eigenaar over de vloer hebben.

Mooi harde buiken erbij van alle stress…
    Beloftes dat hij niet meer met vuur gaat klooien...
    Ik geloof die sukkel niet :x

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Darcy, fijn zo'n buurman, hoop voor jullie dat ie snel weggaat daar. Geen fijn idee nee.

Marsab, zal een paar foto's plaatsen van de cursus

Iemand vroeg of wij al een kado voor Sarah hebben, we hebben een dekbedovertrek van Lief gekocht en nog wat spulletjes voor haar kamertje. Speelgoed krijgt ze al genoeg en dit is zeer bruikbaar.

All. Sarah heeft gisteren voor het eerst in haar nieuwe, grote bed geslapen........... tot ze er om 1 uur uitviel :)
    Ik hoorde een bonk en toen gehuil. Ze wilde echt niet meer terug, dus maar in haar oude vertrouwde bedje verder geslapen. Vanochtend vroeg ik aan haar of ze lekker in haar nieuwe bed had geslapen zegt ze: nee, auw en wijst naar haar hoofd. Erm ding

19. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
  20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0