@ Lovewinnie Alles ok?? @ Hello Kitty, Hoe gaat t met je en de zwangerschap? Hoeveel weken ben je ondertussen?? @ all Ik vond de verjaardagslijst van Miranda wel een goed idee. Mailen jullie mij even jullie verjaardag door naar me, dan maak ik wel een lijst. Misschien ook gelijk voor andere kindjes van jullie......en voel je niet verplicht een kaartje ofzo te versturen, gewoon om ff te feliciteren hier!
druk druk druk en slaap tekort. nando komt zowiezo nog snachts en slaap zelf z'n 6 uurtjes per nacht. nu al 4 nachten dat hij continu mopperd en huilt. hij krijgt tandjes en vind het maar niks. ben dus echt brak. vandaag zo erg dat ik me afgemelt heb op mijn werk. alicia gaat vanmiddag naar de peuterspeelzaal enik houdt nando zo lang mogelijk wakker. kunnen we vanmiddag samen slapen. ferdi heeft dienst tot 11 uur en is pas laat thuis sta er dus alleen voor. van het weekend lekker gezwommen met alicia en aankomend weekend gaan fer en ik lekker uit eten en naar de bios. kwam even kijken of er al babys waren geboren maar ze zitten nog allemaal veilig binnen. zou ik ook doen met die kou buiten brrr. net zwangere? hoe gaat het met de misselijkheid etc? marsab: ben je al aan het idee gewent dat er een brusje komt? darcy: een rondleiding hebben wij niet gehad bij alicia. wel bij nando maar dan op de prematuur afdeling omdat we 90%kans hadden om daar terecht te komen. gelukkig is het allemaal anders gelopen want was niet leuk om te zien pris: ik draai heel de dag wasjes lijkt wel maar alles wat langs de mand ligt of niet voor de wasmachine was ik niet. snapt ie nog niet altijd. gelukkig helpt ie me erg goed in het huishouden. ben dood en dood op
Nog geen baby hier! Manlief wordt ongeduldig.. En dan zou het eigenlijk nog 5 weken kunnen duren, dan ben ik 42 weken. Hij wordt gek denk ik! Haha, en ik dan! @ Pris: Kan ik best geloven, dat je pissed was!! Soms vraag ik mij af of mannen écht niet meer inzicht hebben. Niet dat ik moet verwachten dat hij de was gaat doen, want die doe ik altijd en hij weet gewoon niet hoe zo'n machine werkt. Maar ze zien het gewoon niet en verwachten dat alles klaar wordt gezet.. @ Darcy: Hoe was de rondleiding op de afdeling? Wij hebben dit met Keld ook gedaan. Beval je sowieso in het ziekenhuis? Fijn dat je beslist hebt om te stoppen met werken. Als het niet meer gaat, gaat het niet meer, is beter voor je om er mee op te houden en uit te rusten. @ Miranda: Veel beterschap gewenst meid! Hopelijk voel je je niet te beroerd. @ Noor: Part of the job?? Maar wel lastig, als je veel in contact komt met mensen, heb je er wel altijd enkele die je naar de maan wenst! @ Lovewinnie: Arme Nando! Probeer vandaag beetje uit te rusten en dit weekend te genieten met Ferdi, zal jullie goed doen, met z'n tweetjes er even uit zijn. @ Bevalling: Ze dringen hier geen ruggeprik op hoor, maar er wordt wel altijd naar gevraagd of je eentje wil of niet. Misschien verschilt dat van zh tot zh, maar denk wel dat het hier veel meer wordt gedaan. Vreemd dat er toch nog zoveel verschillen zitten in het beleid tussen 2 buurlanden eigenlijk, maar fijn om te weten hoe het bij jullie gaat. @ Rootje: Wat goed dat krummel het zo goed doet! Dus binnen 2 weken kunnen jullie baby al in jullie armen hebben! Mooi vooruitzicht!
@virginie, tja, het zou kunnen binnen 2 weken, maar ik ga er maar van uit dat het nog 6 gaat duren Dan is de teleurstelling niet zo groot als het er over 2 weken nog niet is Enne deze week mag nog niet van me en van mijn man, het mag nu nog niet thuis en manlief is erg druk op z'n werk deze week, met dingen die een ander niet kan overnemen en wel moeten gebeuren voor 15 januari. Dus krummel moet een weekje blijven zitten
@ Rootje: Haha, ik ga er ook van uit dat het nog 5 weken duurt hoor! Eerst een heel gedoe dat ik de 36 weken zéker niet zal halen en nu zal ik nog overtijd gaan lopen! Nou ja, als ukkie maar gezond is hé? Maar nog 5 weken met pijnlijke voorweeën rondlopen lijkt me eerlijk gezegd niets..
Tja, hier ook hoor, eerst blij zijn dat ik de 36 weken haal en dan vervolgens overtijd gaan misschien. En inderdaad nog 6 weken voorweeen trek ik echt niet hoor. Dat is ook de reden dat ik het gisteren meteen aangekaart heb bij de vk en ze het gelukkig ook serieus nam. Ook omdat ik het de 2 weken voor de bevalling van Marissa ook gehad heb en het daar waarschijnlijk toch effectief geweest is omdat ze in 2,5 uur geboren is. Ze houden er nu dus ook rekening mee dat de voorweeen ook effectief zijn en ik weer een snelle bevalling zal hebben. Gelukkig wonen 3 van de 4 vk's binnen 10 min rijden hiervandaan (een zelfs 3 straten verderop!). Meis, ik duim dat we allebei voor we 40 weken zijn ons kindje in onze armen hebben!! Nog heel effies volhouden!
@ Rootje: wie weet komt krummel op je verjaardag @ Virginie: blijft spannend.... @ Pris: je woede al weer gezakt??? Jeroen is vandaag tot maandag vrij, ik denk dat ik vrijdag extra ga werken om plus komen, ik had blijkbaar tekort aan uren...maar goed. Ik verwacht dat hij wat meer doen in het huis gaat bv opruimen, wc schoonmaken etc... Mijn verkoudenheid neemt iets wat af, heb vannacht redelijk goed kunnen slapen ook al sliep Matthew bij ons vannacht. Godzijdank sliep hij ook gelijk door. Jeroen, Matthew en ik hebben samen utgeslapen tot iets na 8 ur, wel lekker zo.
Goedemiddag, Vanmorgen lekker naar de kinderboerderij geweest, t was zo leuk!!! Tygo wilde elke keer wer van de berg af met de slee Nog een keer, nog een keer en daar ging ik weer naar boven Verschrikkelijk gelachen en hij vond t geweldig!!!! @ Miranda Ja hoor niet meer boos Wat fijn dat Jeroen ook lekker thuis is!!! Vrijdag werk ik ook ! @ Darcy Succes met de overdracht!! @ Lovewinnie. Hopelijk kan je straks lekker even slapen met Nando. Zo te horen heb je t echt nodig!! Wel een leuk weekend in t voruitzicht! Fujn dat Ferdi zo helpt in huis! @ Virginie en Rootje. Ben benieuwd wie er als eerste zal gaan bevallen Volgens mij rommelt t bij beide al een beetje!
Rootje/Virginie: Wat spannend meiden!!! Wie van jullie zal er als eerste gaan bevallen of misschien wel samen op dezelfde dag Dat zal echt een giller zijn!!! Rootje, schat ook zo in dat jij weer een snelle bevalling zal krijgen, want de voorweeen doen nu ook al hun werk! Suc6 met alles meid! Virginie, ik hoop voor jou echt dat je erg fijn op je bevalling en daarna terug kan gaan kijken, want het kan zó mooi zijn! En ik hoop ook dat je geen ks hoeft te ondergaan. Suc6 met alles meid! Pris: Wij zijn vanochtend ook naar de kinderboerderij geweest met de kids op de slee Genieten hé! Heb uiteraard foto's gemaakt En erg logisch dat je gisteren zo pissed was, zou ik ook zijn. Bij die mannen is het af en toe allemaal zo vanzelfsprekend, tot grote ergenis van ons :x Hadden we maar kaboutertjes rondlopen Darcy: Hoe was de rondleiding in het ziekenhuis en ben je nog huilend in een witte jas gevallen? Wat goed dat je 2 weken eerder gaat stoppen met werken, je moet ook echt aan jezelf denken en aan de kleine uk in je buik! Noor: Ff chill-dagje vandaag meis!!! En weer opladen voor morgen... All: Ben zó blij!!! Heb zojuist te horen gekregen dat mn vakantieaanvraag voor de zomer is goedgekeurd, dus we hebben gelijk geboekt bij het reisbureau Wij gaan naar Zakynthos (Griekenland)!!! Heb er nu al zin in!!!! Fijne middag allemaal!!! -X-
Dr. Mahesh werkt ondertussen in een ziekenhuis in Amsterdam - heb gisteren wel een vrouwelijke gyn ontmoet die me veel rust en vertrouwen gaf. Gewoon 'no nonsense' dus als ik haar krijg... gaat het vast goedkomen
@all: de rondleiding gaf niet veel nieuws, maar het was wel goed. Mochten even kijken op een bevalkamer (ik herkende het schilderij aan de muur, het was 'mijn' bevalkamer ) en er waren wat informatiekraampjes. Beladen met folders, monsters en cadeautjes weer naar huis Lovewinnie, hoe gaat het, heb je nog een tukkie kunnen doen? Arme Nando... misschien een speen met 'tandendruppels' (hoe heet dat spul ook alweer ) geven? Sterkte met het slaaptekort... Joyce, hoe lang gaan jullie op vakantie? Gaat je schoonvader weer mee? Rootje/Virginie: jullie zullen maar gelijktijdig bevallen Lijkt mij ook een giller!
@ darcy: wel duidelijk zo'n rondleiding! Je weet gelijk waar je aan toe bent! En wat fijn voor je dat je bijna je laatste werkdag hebt! Ik snap wel dat je een enorme omschakeling moest maken! @ Lovewinnie: meis ik heb met je te doen! Slaap tekort is zo vreselijk! hopelijk krijgt hij snel een beter ritme! @ joyce:heerlijk zeg zo'n super vooruitzicht! Griekenand moet ook erg mooi zijn. Ben er zelf nog nooit geweest helaas. Zit je in een hotel of appartement? (of nog wat anders?) @ miranda: kun je al een foto plaatsen van je tatoo? @ zwangerschap: Ja we zijn al druk aan het fantaseren , maar ik blijf ook nog enorm angstig....eerst de echo maar eens afwachten...
Marsab, tuurlijk is alles spannend maar alles gaat goed komen, voor je het weet zit je aan de 12 weken en kun je hoop ik meer gaan genieten. Volgende week al een echo, misschien brengt je dat wat meer rust. Even spieken is altijd fijn. Darcy, goed dat je besloten hebt om te stoppen. Als het niet meer gaat gaat het niet. Je hebt nog energie genoeg nodig voor thuis en straks voor de bevalling. Ruggenprik, het wordt hier steeds meer standaard. Bij Sarah heb ik er ook eentje gehad. Heerlijk was dat. Je voelt dat je weeen hebt maar de pijn is gewoon weg. Heb zelfs nog even geslapen. In het zkhs waar ik wil bevallen bieden ze dat 7 dagen per week, 24 uur per dag aan. Er is altijd een anasthesist. Ik geloof ook dat ze dat standaard in alle ziekenhuizen willen gaan doen. Ik ben meer van het motto: waarom pijn lijden als dat niet nodis is. Sommige mensen zien er het charme wel van, ik niet echt. Held ben ik Sarah heeft nu al sinds vrijdag in het grote bed geslapen. 's avonds is het vooral eerst een uur spelen voor ze gaat slapen, ik vind dat wel erg vermoeiend. Ook wel zielig soms. Ze geeft aan dat ze het toch wel spannend vindt. Dan heb ik meteen de neiging om haar 'oude'bedje te pakken en op haar nieuwe kamer te zetten en om haar daar in te leggen. Ik kan het me zo goed voorstellen. Weg vertrouwde omgeving en bedje waar ze al zo lang in ligt. Hmm, niet meer over schrijven. Zo te horen moet ik ff gaan kijken, de kast wordt leeggehaald door mevrouw.
Ola!! Pris: herkenbaar verhaal Gelukkig een heel leuke dag gehad vandaag ter compensatie Wat gaaf dat Tygo het zo leuk vond!!! Foto's??? Darcy: apart zo'n rondleiding lijkt me. Hopen dat die vrouwelijke gyn idd je bevalling kan doen! Komt wel dichtbij dan al he, zo'n voorlichtingsavond enzo!! Lovewinnie: sterkte met de gebroken nachten, ik weet nog maar al te goed hoe dat voelde... It will get better in time!! Beetje bijgeslapen vanmiddag?? O en idd wat Darcy al suggereerde: DENTINOX!! (flesjes versleten hier indertijd) en gewoon lekker een PCM geven hoor!!! Joyce: lekkkkkkkkkkeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrr!!! Hoelang gaan jullie?? Ben ook eens op Zakynthos geweest, jaren geleden alweer, waar zitten jullie?? Miranda: hoe is het met je tattoo? Geneest het al mooi?? O en beterschap!! Marsab: kan ik me indenken hoor! Aftellen naar de echo, nog een ruime week!! Virginie: ja je weet het maar nooit he?? Laten we hopen dat je niet over tijd gaat lopen!! Rootje: fijn dat je zo'n goed gesprek met de VK hebt gehad!! Geeft vertrouwen!! Spannend hoor!! Ruggenprik: in mijn zkh is er idd ook 24/7 een anaesthesioloog aanwezig. Weet uit ervaring niet precies hoe ze met pijnbestrijding omgaan. Met de bevalling van de jongens (ging behoorlijk snel) had ik een enorme weeenstorm, had echt nauwelijks rust tussendoor, maar was in een trance. De verpleegkundigen zagen het natuurlijk op het CTG en vroegen aan mij of ik pijnstilling wilde!! Nou euhm -wee- misschien is dat - wee - wel een idee - wee - maar nee - wee - zei de gyn - wee - no way - wee - pers maar mee -wee - geen tijd meer dus Ook goed, beter zelfs haha. t is dat ik wel volledig ben zo (of misschien toch voor een kwartet Mag ik van jou van de familie Lust, ISA??) maar ik zou het zó over doen. (Oké mijn bevalling van Isa liever niet ) Vandaag prima dag op de poli, fijn gewerkt. Morgen en donderdag lekker vrij en weinig op de agenda (oké, wel ff het huis door rauzen) HEERLIJK!!!
Pris, ook hier heel herkenbaar hoor. Mannen! Zo hulpeloos af en toe Rootje, begint spannend te worden voor je. FIjn een goed lopend gesprek, doet altijd goed en geeft vertrouwen. Miranda, ook ik ben nieuwsgierig naar je tattoo, foto's.... Lovewinnie, ik snap je helemaal, slaap tekort is zo erg. Ik hoop echt voor je dat de nachten snel beter gaan worden. Kun je anders Nando niet een nachtje ergens laten logeren zodat je zelf even een nacht kunt slapen (of allebei je kids). En thuis blijven van je werk hoor, even aan jezelf denken. Knuf Ik ga slapen, verveel me en ben moe. Ik heb vanmiddag al op bed gelegen maar ik denk dat ik me maar aan een winterslaap waag, lijkt me wel wat Morgen weer werken, donderdag kraamvisite van een collega, vrijdag werken en een verjaardag waar ik heel veel zin in heb... zaterdag iets leuks doen met SArah, misschien naar een binnenspeeltuin of zo. De vrouwen hier in huis zijn niet zo van de sneeuw Liefs
@ Joyce: Zakhynthos ben ik in 2000 geweest. Wanneer vertrekken jullie, en nemen jullie opa weer mee? @ Rootje/Virginie: het zou echt heel grappig zijn als jullie op dezelfde dag gaan bevallen! @ Marsab: spannend volgende week echo.... @ Anoek: begrijpelijk ..Sarah moet toch even wennen, over een tijdje wilt zij zeker niet meer terug naar oude bedje toe. Matthew is op dit moment "bang" voor vos. Hij heeft nu levende fantasierijke gedachten. Ik heb samen met hem die vos weggejaagd....hopelijk gaat hij dan goed slapen en niet naar dromen over vos. @ Pris: leuk joh dat Tygo te gek vond van dat sleeën! Toch wel leuke piccies gemaakt! @ Darcy: leuk dat hij in A'dam gaat werken...fijn dat je vrouwelijk gyn. je gaat begeleiden. Ik had dr. Mahesh en dr. Doornbos tijdens mn bevalling gehad. Het zal echt ook 'n giller zijn als die dr. Doornbos je gaat begeleiden @ all: irri van mn verstopte neus...hele tijd mn mond open doen waar je vreselijk dorst van krijgt...pffff.... @ Noor: heerlijk dat je morgen en donderdag vrij bent...wel relaxen met je kids en ook zeker je huis aan de kant??? @ tattoo: het geneest nu langzaam goed. Als je 'm aanraakt is het nog beetje gevoelig. Jullie zijn nieuwsgierig naar een foto. Er is maar 1 foto gemaakt toen mn tattoo net klaar was (voordat het verband erop was). Binnenkort wil ik wel een nieuwe foto maken van mijn hele rug (tattoo bovenrug en tattoo onderrug in 1 keer). Op deze foto is het van mn nek tot aan mn bh-band. U vraagt, wij draaien.....
WOW!!!! Mooi joh!!! (Maar lijkt me wel enorm pijnlijk zo op je rug!!) Fijn dat het goed geneest! (zegt de zuster ) Ben heel benieuwd naar de vervolgfoto!! xxx
Morgen meiden! Net even bijgeslapen, want heb vannacht erg slecht geslapen en ik was op.. Ik heb ook erg veel last van krampen en rugpijn enz en ben dus niet zo vrolijk. @ Miranda: MOOI!!!! Zal 'lekker' gevoelig zijn . Keld is momenteel bang van zowat alles, dat zegt hij toch. Fijn dat je goed geslapen hebt, zeker als je wat ziek bent. @ Anoek: Zal even wennen zijn, dat grote bed. Hier gelukkig meteen goed gegaan, maar het is logisch denk ik dat ze zich wat moet aanpassen, is toch wel een groot verschil. Haha, ik ben van dezelfde mening als jij hoor, als ik niet hoef te lijden, zal ik het ook niet doen, dus geef maar die ruggeprik, ik probeer het zelf niet zonder. Ja, held, pfff, en dan? Je doet waar jij je goed bij voelt, toch? @ Joyce: Op vakantie, ik wil ook!!! Mijn man ziet het niet zitten in juni, omdat baby dan nog geen 6 maanden zal zijn. Jullie zijn toch ook op vakantie gegaan toen Timo nog klein was? Goed verlopen toch? @ Marsab: Spannend, bijna een echo! Logisch dat je wat bang afwacht, je hebt tenslotte al een miskraam gehad, dus denk ik dat het onbezorgde sowieso wat weg is. Voor de rest alles ok? @ Darcy: Dus jij bevalt sowieso in het zh? Gratis spulletjes, daar doen we het voor!! Wat leuk dat je 'jou' bevalkamer zag, herinneringen! @ Noor: Geniet van je vrije dag(en) meid! Beetje poetsen, beetje bankhangen.. Koffietje! Heerlijk hé!